Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1371
Copyright (C) HIX
2002-02-08
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 kocc (mind)  23 sor     (cikkei)
2 Re: kocc (mind)  13 sor     (cikkei)
3 regi-uj (mind)  103 sor     (cikkei)
4 km koltseg (mind)  9 sor     (cikkei)
5 Fwd: Ablakomoso, "fagyallo"... (mind)  49 sor     (cikkei)
6 Fwd: feklampa? (mind)  35 sor     (cikkei)
7 gjkg (mind)  2 sor     (cikkei)
8 hasznalt auto (mind)  21 sor     (cikkei)
9 YarisTS 105LE (mind)  37 sor     (cikkei)
10 Wankel cm3 (mind)  20 sor     (cikkei)
11 Capri (mind)  17 sor     (cikkei)
12 alvazszam (mind)  12 sor     (cikkei)
13 Nev az ajanlolistara (mind)  11 sor     (cikkei)
14 Re: kivagom? (mind)  25 sor     (cikkei)
15 diszkret motorszam (mind)  30 sor     (cikkei)
16 abc (mind)  26 sor     (cikkei)
17 Porsche (mind)  9 sor     (cikkei)
18 Italia (mind)  11 sor     (cikkei)
19 Kresz (mind)  21 sor     (cikkei)
20 Re: *** HIX AUTO *** #1368 (mind)  37 sor     (cikkei)
21 Thalia vs. Fabia es a lokharito (mind)  29 sor     (cikkei)
22 Tomegigeny, statisztika (mind)  21 sor     (cikkei)
23 Mi van maaa? (mind)  17 sor     (cikkei)
24 Gumicsik, te esztetikus (mind)  18 sor     (cikkei)
25 ??? kukac hikszponthu (mind)  13 sor     (cikkei)
26 Renault Twingo visszahivas (mind)  9 sor     (cikkei)
27 Oreg autok, ismeretlen koru reklamalok... :) (mind)  130 sor     (cikkei)
28 Besokaltam (mind)  38 sor     (cikkei)
29 Oreg kontra uj auto (mind)  41 sor     (cikkei)
30 SAET arengedmeny (mind)  13 sor     (cikkei)
31 re: SEAT (mind)  18 sor     (cikkei)
32 SOS (mind)  13 sor     (cikkei)

+ - kocc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

>Ha valasztani kellene hogy melyikkel eljem vegig meg
>egyszer az esetet, lehet hogy nem valasztanam a "nemi karcos" Cliot.

Ma reggel megiscsak kitoltottuk a baleseti bejelentot.
Vegeredmeny:
Nissanon cserelni kell a ket elso lampat (egyben volt a lampa az indexszel,
eltortek a lampafelfogato fulek is), a hutoracsot, a motorhaztetot, es az
elso lokharitot.
Nalam valoszinuleg a karcokat ki lehet polirozni :-).

>En nem lennek abban biztos, hogy a muanyag alatti fem nem deformalodott.
>Inkabb nezesd meg, mert ha neadjisten legkozelebb hasonlo szitu lesz,
>mar nem fog vedeni.

Tegnap megnezettem, az egyik lokharito tarto ful van egy kicsit elhajolva.
Sem a szerviz, sem tiszy szerint nem kell vele foglalkozni.

Csak nehogy flame legyen belole, hogy nem volt hajlando osszetorni a Clio
hatulja :-)

Koli
+ - Re: kocc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> En nem lennek abban biztos, hogy a muanyag alatti fem nem deformalodott.
> Inkabb nezesd meg, mert ha neadjisten legkozelebb hasonlo szitu lesz,
> mar nem fog vedeni.

Jaja! Pont ezt akartam en is irni. Annak idejen jartam igy, csaladtag
Kadettal hatolrol megnyomott egy lampanal lefullado kocsit, es szolt, hogy
koccant, semmi gond, csak megrepedt az indexbura. Ranezesre tenyleg nem volt
semmi gond, akkor kezdett gyanussa valni, amikor nem nyilt a motorhaztato. A
lokharotot tarto ket fembak mindketto osszecsuklott, es meg gorbul egy s
mas. Szoval lakatolas lett a dologbol, ugyhogy te is nezd meg, mi van a
muanyag alatt.

Szabolcs
+ - regi-uj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Felado :  [Hungary]
> Aaaaaaaa! Ez igy nem igaz. Ez ido alatt alig-alig fejlodtek
> az autok, akar a zajszintet, akar a biztonsagi felszereltseget
> nezem. Az alap es a csucs persze most mar tobbet jelenet,
> de egy jol feszerelt 12 eves autoban siman meglehet
> mindaz, ami ma sem altalanos. A '87-es Porschemban
> pl. mar utasoldali legzsak is volt, az aktiv biztonsagan
> meg nehezen lehetett vikna barmit is kritizalni. Motorzaj?
> Aaa... a maiak siman megirigyelhetnek.

: Jol van vazze! A 20 evvel ezelotti Rollsban meg meg tobb minden
volt...
: Szoval az itten a kulonbseg, hogy ami esetleg egy akkori
csucsmodellben
: esetleg megvolt, az ma mar altalaban egy Twingoban is, de egy Clioban
: mindenkeppen.

Nem tudom, mit idegeskedsz, ha egyszer leirtal egy
ilyen tenyszerutlen kijelentest: "egy 12 eves autoval nem
lehet olyan kenyelmesen es biztonsagosan utazni, mint
egy 1-2 evessel (hangos a motor, nincs klima, ABS...)"
Sejtem en, hogy mire gondoltal, de ez igy leirva azert
eros tulzas, nem?

Ha szerinted nem az, akkor kerdezem mashogy: melyikben
utaznal szivesebben: egy 12 eves Saab 9000-esben, vagy
egy haromeves Suzukiban? A ket auto ara kb. egyezik,
az elobbi megis sokkal-sokkal biztonsagosabb es
kenyelmesebb. A pelda persze sarkitott, elismerem, de
eletszerubb peldaknal is a regebbi, nagyobb auto nyerne
az osszehasonlitast, legfeljebb nem ilyen brutalis folennyel.

: Egyebkent kivanom neked, hogy egy baromi hangos es koztudottan
kenyelmes
: Porscheval vezess le 1600 km-t Amszterdamig.

Jobbat nem is nagyon kivanhatnal, kifejezetten jolesne :)
Kar, hogy nem ultel a 944 turbomban, megdobbennel hogy
mennyire csendes. Igaz, az enyemrol nem volt lerobbantva
a katalizator+kozepso dob, mint legtobb tarsan, ami
zajszint szempontjabol nem hatrany.

: Amugy tenyleg nem fejlodtek az autok. Biztonsagi teren meg plane nem.
: Talan az AutoMagazinban volt egy teszt, amelyben utkoztettek egy Golf
: II-t egy Golf IV-gyel. Eredmeny: a II-es Golf utasait valoszinuleg a
: hullaszallito, a IV-es utasait meg egy mento vitte volna az
: ambulanciara, ahonnan maximum kisebb zuzodasok kezelese utan
: hazaengedtek volna oket.

Lattam az ominozus tesztet, hatasos, csak kisse felrevezeto.
A II-es Golf alapmodellje (1.3) 855 kg, a IV-ese (1.4 16V)
1163 kg. Azaz a ket generacio egymasnak megfeleltetheto
variansai kozott van ugy 300 kg kulonbseg. Ez pedig jelentos,
mivel meg mindig a tomeg legmeghatarozobb utkozeskor.
Ez persze nem valtoztat semmit azon a tenyen, hogy a
Golf IV biztonsagosabb a II-esnel, de egyuttal arra is mutat
- szerintem - hogy ennek elsosorban nem a technikai fejlodes
az oka, hanem az, hogy az uj modellbe egyszeruen nagyobb
energiaelnyelo reszt terveztek. Ha viszont a kategoriakat
elfelejtuk (gondolom elfelejthetjuk, mivel nem arrol beszeltunk)
akkor egy nagyobb regi auto meg mindig biztonsagabb lehet,
mint egy kisebb uj.

: Ugy latom a kuszoben vagyunk egy ujabb hitvitanak, amelyben mindenki a
: maga igazat probalja bizonyitani. Mondjuk - es ez nem sertegetes vagy
: hasonlo - kivancsi lennek ra, hogy a vehemens oregautopartiak mekkora
: hanyada jarna tovabbra is 15-20 eves kocsival, ha megengedhetne
maganak
: az ujat es nem csak vasarnaponkent a templomig kell elgurulnia...

Ha ezt ram is erted, akkor felreertettel. Termeszetesen ha lenne
autora elszorando 6-7 millio forintom, en is uj kocsival jarnek.
Ahelyett
viszont, hogy befizessek egy vadiuj also-kozepkategorias autora,
es kohogjem a reszleteket, inkabb jarok egy masfel millios, tizeves
luxusautoval. Most is epp ezt teszem.

: Jomagam is azon a velemenyen voltam, hogy inkabb egy tizeves
luxusauto,
: mint egy uj kozepkategorias. Utanna atultem a Scorpiobol a 145-be es
: egyszeriben nem volt a motor baromi hangos, az ules nem volt szetulve,

A Scorpio sikertelensegenek egyik fo oka az volt, hogy elavult,
zajos, kategoriajahoz meltatlan motorokkal gyartottak. A
vetelytarsai joval csendesebbek voltak. Peched volt, hogy
epp ezt fogtad ki annak idejen.

: Persze tudom, en egy kivetelesen peches ember vagyok hiszen az osszes
20
: eves auto megbizhato, 50 filler/km koltseggel fenntarthato es csak
nekem
: sikerult mindig a 0.1% kivetelt kifognom.

En nem mondtam ilyet, egyetertek nagyjabol azzal, amit
mondasz, de azert az oregebbek hatranyait eltulzod. Ennyire
nem veszes a helyzet.

udv,
Zoli

 - Relax! Magazin - http://www.relax.hu
+ - km koltseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Persze tudom, en egy kivetelesen peches ember vagyok hiszen az osszes 20
>eves auto megbizhato, 50 filler/km koltseggel fenntarthato es csak nekem

Hogyan lehet meghatarozni egy hosszabb ideig hasznalt auto km koltseget?
Foleg az inflacio, az arvaltozasok es az ertekvesztes miatt erdekes.

Udv.:


+ - Fwd: Ablakomoso, "fagyallo"... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

--=_ORCL_45003097_0r0
Content-Type:text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding:8bit


--=_ORCL_45003097_0r0
content-type:message/rfc822

Date: 07 Feb 2002 10:27:30
From:"Attila Biriki" <BIRIKIA.W9>
To:
Subject:Ablakomoso, "fagyallo"...
X-Orcl-Application:InterOffice Version4.1.2.22.20
MIME-Version: 1.0
Content-Type:text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding:8bit

Sziasztok,

errol:

"es Villachnal van az ember. Graznal -5 fokban az ablakmoso rafagyott
az ablakra (-20-as lotty!!!!). "

jut eszembe...3 hete volt az auto szerelonel, ahol amellett hogy
megcsinaltak amiert odavittem meg tobbek kozott megnezegettek 
a lenyegesebb dolgokat, tobbek kozott bemertek a fagyallot is
(csak ugy maganszorgalombol). A Tesco-ban vett - elvileg -35 fokra
keszre kevert - folyadekot -18 fokosnak mertek.

Szerintetek mi van olyankor, ha megveszem pl. a -20 fokosat
mert ugye olyan hideg ugy sincs - namarmost akkor ez az aranyokat
tekintve lehet kb. -10 fokos - es egy kemenyebb hidegben 
szetfagy a blokk!?!?
Vajh be lehet-e bizonyitani valahogy, hogy _azt_ a lottyot toltottem
bele, lehet-e valamilyen karteritesi igennyel elni ilyenkor!?

Mas: le kellett cserelnem az elso kerekeken a Barum Brilliant gumikat.
Nem kaptam Barumot ezert nagyjabol hasonlo aron, picit dragabban
vettem Vredestein T-Trac gumit. Eg es fold...soha nem gondotlam
volna hogy gumik kozott ekkora kulonbseg lehet, pedig a Barumra
azt mondjak hogy eleg jo minoseg es az ara is barati. A Vredestein
egyebkent 1500 Ft-tal volt dragabb (eppen akcios volt) mint az
ugyanolyan meretu Barum..

(bocs, de nagyon tetszik az uj gumi, ki kellett irnom magambol...:))))

Ropi
--=_ORCL_45003097_0r0--
+ - Fwd: feklampa? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

--=_ORCL_45003043_0r0
Content-Type:text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding:8bit


--=_ORCL_45003043_0r0
content-type:message/rfc822

Date: 07 Feb 2002 10:39:08
From:"Attila Biriki" <BIRIKIA.W9>
To:
Subject:feklampa?
X-Orcl-Application:InterOffice Version4.1.2.22.20
MIME-Version: 1.0
Content-Type:text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding:8bit

Sziasztok,

"nekem ugy remlik, senki sem mondta, hogy kotelezo lenne
a feklampaval villantani egyet minden gazelvetelnel.
Legfeljebb illik, ha a masik epp kozel ert barmilyen"

Mivel kezd a vita elegge parttalanna valni, javaslok
egy megoldast. A feklampahoz be kell vezetni egy plusz
kapcsolot valahova az kozepkonzol/karbanbox kornyekere.
Ha valaki nagyon nyomul hatulrol, eleg csak felvillantani
mikozben a sebesseg valtozatlan...ha meg mindig nyomul,
fel kell kapcsolni par masodpercre, attol biztosan magahoz ter.

Jo barkacsolast!

Ropi

--=_ORCL_45003043_0r0--
+ - gjkg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> --------------------------------------------------
http://www.mailbox.hu - Mert levelezni kell...
+ - hasznalt auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mondjuk - es ez nem sertegetes vagy hasonlo - kivancsi lennek ra, hogy a
vehemens >oregautopartiak mekkora hanyada jarna tovabbra is 15-20 eves
kocsival, ha >megengedhetne maganak az ujat es nem csak vasarnaponkent a
templomig kell >elgurulnia...
Varj! Ne keverd ossze a hasznalt autot az oreg autoval! En szemely szerint
azt vallom, hogy egy 2-3 eves, atlagos futasteljesitmenyu (40-60ekm) autoban
meg boven van tartalek es lehet vele jarni egy jo ideig ( belefer a 3 ev
alatti 100ekm-ed), viszont elkerulheto vele az uj auto hajmereszto
ertekvesztese. Ne sarkitsuk ki az ugyet a 27 eves W123-as Mercikre, jo?
(Csak pelda, nem a Mercisek ellen nyomulok, de) harom eve ugyanazt a
Megane-t, Focust, Almerat, Astrat, 156-ost, stb. lehetett kapni, mint ma.
Akkor meg?

Udv
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - YarisTS 105LE (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >> TESZT: TOYOTA YARIS TS 1.5 VVT-I - HIGH-TECH GTI
> > Na szep kis sportossag 105 loero! Hu azta... :) Csak azt
> > tudnam minek nevezzem az Alfa 1,6-os 120 loeros motorjat... :)
>
> Az Alfa 1200 kg a Yaris nem tudom mennyi. De azt tudom, hogy piros
> lampanal egy ilyen TS a 105 lova ellenere korbeautozott.

Ne legy elkeseredve! En vezettem mindkettot. Amennyire rovidre van
attetelezve a Yaris, nem csoda, hogy 9,x (x<5) alatt gyorsul szazra.  2.
fokozat 80-90-ig er, 130kmh-nal 4000 felett forog. Viszont a motorja ronda
hangu, a valamennyire sporthangot a hatso dob adja, szerintem kelletlenul
forog fel 6000 fole. A kormany kopp-kopp kozott 3,5ot fordul (mint egy
teherauto). Elismerendo viszont, hogy jo direkt a valtoja es _nagyon_ jo fek
van rajta. De sportossagra szvsz egy "civil" 146-os is sportosabb, mint a
mesterkelten sportszagura beallitott Yaris TS.

> Az 1.6-os etalon meg ugyis a Honda 160 lovas gepe, az Alfa 120 LE-s
motorjanak >meg megvan a kora... Ennek ellenere szerintem meg mindig az
egyik legjobb motor 1.6
> kategoriaban.
De most jon az uj generacio az Alfanal. A 156os modellvaltasaval egyutt
jelenik meg a 2.0JTS motor, kozvetlen benzinbefecskendezes+ a szokasos (16V,
ikergyujtas, valtozo vezerles, valtozo szivocsohossz, kiegyenlito
tengelyek...). Teljesitmenye 170LE, 200Nm, es 10%kal kevesebbet eszik, mint
a mostani 2.0TS16V. Csak ido kerdese, hogy ez a hengerfej a kis motorokra is
rakeruljon. :)

(Igen, tudom, az Integra TypeR meg 2.0 es /min . De az nem csaladi
limuzin.)
Fogash




_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - Wankel cm3 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>akkor egy 1200-as Wankel motrot (ami 600 ccm, de hivatalosan 1200)

Csaba, ki kell abranditsalak. Ez az egesz wankel-nem wankel ugy ahany eset,
annyifele szorzo. A kot. biztositasnal lehet, hogy eppen x2 a szorzo, de pl.
a LeMans 24 oras versenyeken amig ment a Mazda wankel, addig ott is volt egy
szorzoja a 3,5 literes motorokkal szemben. Nem biztos, hogy epp 2. Sot, a
magyar turaauto bajnoksagban is megy egy Kincses Istvan nevu fazon RX-7-tel,
es nala is van valami szorzo, amivel nem az 1.6 alattiak koze soroljak.
Ezzel egyutt baromsag a kategorizalas, mert a villanyautora sem tudnad
ramondani, hogy az alloresz tekercseinek menetszama/2=az egyenerteku
benzinmotor loketterfogata cm3-ban kifejezve. A wankelt ugyanigy csak
megeroszakolni lehet.

Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - Capri (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>eladta. Pedig az apja Ford markakereskedo... Ez azert sokmindent elarul,
nem?
>Kedves Fogash kollega mit arul el rola? De komolyan es nem kotozkodes
miatt.
>A Fordnal mar evek ota nem tamogatott termek...
Ezzel egyutt is munkadij nelkul javitottak, az alkatreszeket beszerzesi
(onkoltsegi) aron kapta, megis tul sokba volt fenntartani. Amint a multkor
is irtam, foleg futomu es fek fajasai voltak folyamatosan.

Fogash




_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - alvazszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A Volvo 4xx-en a szelvedon keresztul latszik :-)
A volvo elobb rajott, de most mar sok mas tipuson is az emelt(ebb) biztonsag
resze, hogy az alvazszam kivulrol is lathato helyen van. A Seat Toledon is
igy van (Leonon is?), meg meg egy csomo auton.

Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - Nev az ajanlolistara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Voltak nemi zurok elektronikailag a Peugeot-al. 
Elvittem egy helyre, nagyon korrekt volt minden. Reggel vittem este kesz
volt.

Kristof autovillamossag
Bp. XVIII ker, PIac ter 4
tel: 290 5417

Udv
L:
+ - Re: kivagom? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

A AUTO 1369-ban irta :


>Eredetvizsgan megmeri a festekvastagsagot az alvazszam korul, kijon
neki,
>hogy gittelve van, lekaparja, latszik, hogy hegesztett, bukta van.
Jobb
>esetben meg le is csuknak. Es hogy hegeszted at azokat a kocsikat,
ahol a
>j.e. ules mellett a feneklemezben van a szam (Ford), vagy ahol a j.e.
>rugotorony tetejen van (Fiat-Alfa)?

Egyik nyaron javitottuk az szomszed Daciajat. Total rozsda volt, a
kaszni 70 %-a ki lett cserelve. Nem olyan nagy ordongosseg egy jo
lakatosnak levagni az egesz feneklemezt es athegeszteni a masik
kasznira vagy a rugotornyot. Habar en mas "orszagban" elek es itt
masok a torvenyek. Az ujsagok meg mindig tele vannak ilyen szeru
hirdetesekkel: Golf 1-es forgalmi elado". Olyant is lattam, hogy a
motorrol lecsiszoltak es aztan ujra beuttek az uj szeriaszamot. Bogar
motor volt, feltunes nelkul ment at a vizsgan.

--
Minden jot, Fekete Zoltan             mailto:
+ - diszkret motorszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,szeva Shake!

Hat jelen pillanatban ott tartok,hogy vettem 1 komplett motort
28.000.-ert meg nem raktuk be,remelem nem lesz vele
gondom.Ezt az eredetvizsgaztatast en is szivesen
kihagynam,ennyit nem er az egesz,plane ugy,hogy elottem
az elo pelda,haverom junius ota nem tudja hasznalni az
autojat,mert AF-es motorszama volt es anno meg ezt nem a
motorba utottek,hanem aluminium lapkara,amit
felragasztotak a motorszamra,neki ez sikeresen leesett es
nem muszakiztak le az autot mivel nem egyezett a szam a
forgalmiban szereplovel(a regi szamot nem koszorultek ki
hanem ep volt)es termeszetesen o volt a bunozo es nem ok
a benak,mert gagyin raktak fel.Lenyeg a lenyeg immaron 8
honapja tart a herce-hurca.Tehat ha a motorszam nem lesz
oke az eredetvizsgan akkor ram is valami hasonlo varna!Ettol
en is a diszkret atuttetes hive vagyok.Amugy bontoban
neztem normal 1.6=os blokkot de azoknak mas a
motorkodjuk,mint a GTI-knek,bar ilyen helyzetben ez teljesen
lenyegtelen.
Koszonom a tanacsot es remelem Ti nem kerultok hasonlo
helyzetbe!!!

Udv.:

              ***************               ******************
                 [________ Csomee_ __________]
                                     *******
                                +36309129236
                     [______________________]
+ - abc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kaptam egy garnitura BORBET alufelnit az XM-hez, es vele 3 darab kb.
70%-os(? a gumipockok meg rajta vannak oldalt) Semperit Topspeed2 gumit,
meret 195/60 R15. Kerdes1: mennyire gagyi ez a felni, mennyire kell vele
vigyazni, lehet-e menni 140 folott is vele, stb.? (ilyenek vannak az
ontvenyen, kivul: KBA43191, belul 7Jx15H2 (ez gondolom a meret), Et35,
Lk108, Made in Kaposztafold.) Kerdes2: az egyiken a lakkozas lejott nehany
kisebb helyen, ugy remlik vhol ujra lehet lakkoztatni, errol tud vki vmit?
Kerdes3: van vkinek tudomasa elfekvo 1 darab nem nagyon hasznalt gumirol a
fenti parameterekkel? Vagy vehetek ket eltero markaju, de azonos meretu
gumit elore (novemberben muszaki)?
---
"Lehet szerszamos ladad oreg auto nelkul, de nem lehet oreg autod szerszamos
lada nelkul."
/idezet a holt-tengeri tekercsekrol/
---
Ma egyedul mehettem BPestre, igy kiprobalhattam azt, hogy mi tortenik, ha
1/3-nal jobban lenyomom a gazpedalt :-) Teccet :-))) Egyreszt. Legalabb is
az autopalyan. Aztan hazafele a 8-as negy savos szakaszan is raalltam a
140-re. Itt mar felelmetes volt a szintbeli keresztezodesben varakozok orra
elott elhuzni: kijon elem-nem jon ki elem. Jo dolog a sebesseg, de a
kufircolas se kutya! Maradok az utobbinal, ugy dontottem...

Udv joe
XM 2.1TD
http://condrix.freeweb.hu
ICQ: 1530399
+ - Porsche (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egyebkent kivanom neked, hogy egy baromi hangos es 
>koztudottan kenyelmes Porscheval vezess le 1600 km-t 
>Amszterdamig.

Ha nekem ad valaki egy Porschet en barmikor elvezetek 
Amszterdamig. Csak adjon valaki egy Porschet!!!

Udv,
Vaddiszno
+ - Italia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A harom nap alatt 194.75 liter benzint felhasznalva 2706 
>km-t tettem meg. 
>
>Cs.
>AR 146 / Punto II


Te allat!!!:-))))

Udv,
Vaddiszno
+ - Kresz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Csaba!

gonci - #1370:

> Nehanyan meg vannak gyozodve arrol, hogy a KRESZ vedoangyalt rendelt > mellej
uk es ettol ok serthetetlenek. 

  Nezhetjuk ugy is a dolgot, hogy a aszabalyoka zert vannak, hogy
megszegjuk oket... Ez egy kicsit onzo allaspont plane, ha a
szabalyszegok nemcsak a sajat eletukkel jatszanak. Nem gondolod Csaba?
Miert nekem kell vigyazni az olyan idotakra akik "ugy is elfer harom
auto egymas mellet" felkialtassal akkor eloznek, amikor en jovok
szemben.  

  Na jo, nem elmelkedek tovabb ezen! A lenyeg, hogy ha mindenki
betartana a Kresz eloirasait a balesetek kb 70%-a nem tortenne meg. Meg
szerencse, hogy az autosok tobbsege jogkoveto allampolgar... Ez alapjan
azt hiszem, joggal velelmezhetem, hogy IGEN megved a Kresz! Elvegre az
is lenne a feladata, vagy az hogy megszegjuk!? Hogy gondolod?

Udv, Zoli
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1368 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Fabia motorja ( 32 sor )
> Idopont: Mon Feb  4 09:43:23 CET 2002 AUTO #1368
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> Azert, mert a tobbi motor meg SZARABB (pl. 1.4 16V 75LE),
> azert ezt az oskovuletet meg nem kialtanam dijnyertesnek.

  Vezettel mar 1.4 MPI Fabiat vagy csak olvastal rola? OK, nem egy
versenyauto, de hangtalan es rezzenestelen motorja van. Alacsony
fordulatrol is nagyon szepen, rezzenestelenul huz es ilyenkor sen
csorog, mint pl. a szomszed Renaultja.

> Kerdezzuk meg az autogepeszeket, hogy a 3 helyen
> csapagyazas eroltetett menetben (varos, terhelt) pl. meddig
> hajthato... ...400 000 km-ig...?

A listan mar vegigfutottuk ezt a kort es talan te is amellett erveltel,
hogy aki ma uj autot vesz nem tervez vele 400e Km-t. 

> Persze igazad van, valasszuk szet a konstrukciot es a
> kenyelmet. Kenyelemre tenyleg SOKKAL jobb, mint a VW motor,
> a fogyasztasat nem ismerem.

Varosban sokat fogyszt. Telen 9 l is kell neki, a "kenyelmes" keves
valatssal vezetes mellett.

> Mindegy. OOOOCSOOOOO!!!! ez a lenyeg. Vegyetek Fabijat. mer
> az jo :)) ...foleg fekete lokharitoval... pfuj.

Bezzeg a RENO', az milyen JOOOOOO!!!! :)) ...foleg a Thalia... a
szepseg.

Udv, Zoli
+ - Thalia vs. Fabia es a lokharito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Akossal irtuk:
>>>
Mindegy. OOOOCSOOOOO!!!! ez a lenyeg. Vegyetek Fabijat. mer
az jo :)) ...foleg fekete lokharitoval... pfuj.
>>>>>>>>>>>>

Haaat, addig amig olyan csodaszep konkurensei lesznek, mint 
a Thalia, addig akarmilyen kulsovel labdaba rug a 
szepsegversenyen is :-)))



persze.
Es bar en nem vettem egyikbol sem, de megiscsak 
elarasztotta a piacot a Thalia (es nem a Fabia Sedan). A 
lokharito feketen tenyleg praktikus (az Alfam is ilyen 
reszben), csak ha megnezed a Fabia lokharito-formajat, 
akkor az integrans resze gyakorlatilag a karosszerianak 
(mint A6 Audi - el tudod kepzelni fekete lokharitoval??) 
Csak ez a gond, hogy itt nem a praktikum vagy esztetika 
szamitott, hanem az OOCSSOOOOsag. hat ez pfuj, mert 
egyebkent egy igen dizajnos autorol van szo!! Es foleg mert 
10-20 000 Ft-ot jelent mindossze, ha fujva van.


dejaytiszy
+ - Tomegigeny, statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Mike irta:
>>>
Nekem inkabb olyasmi jut eszembe, hogy "tomegigenyt 
kielegito", "nepauto", "minden masodik"...
Egyebkent engem baromira meglep, hogy pl. a Renault ilyen 
kozel van a Suzukihoz. Ez a Thalianak koszonheto, nem Tiszy?


A jelzok raillenek:
Swift, P206, Astra F, AstraG, Thalia, Focus, stb, stb. 
Teljesen igazad van.

A Renault januari pozicioja csak reszben koszonheto a 
Thalianak (az inkabb 2001), most a tobbi is nagyon eros 
volt.


djtiszy
+ - Mi van maaa? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


mivamma ?

Mindenkinek agyara ment ez a tetu idojaras?
Hasznaltauto, BX, alairas temak.

Nem birtok nyugodni? :)

M_GEEEZAAAAAAAAAAAA!!!!
mondjal mar valami nyugtatot!!
(De ne azt, hogy Seduxen :)



tiszy
+ - Gumicsik, te esztetikus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Csabi irta:
> > Annyi ujdonsag van hatul, hogy korben vastag
> > koccanasvedo csik van, ami dob a latvanyon is egy
> > kicsit.
>
> Szerintetek valoban dob a latvanyon a gumicsik?


Igen, mert a bumfordi farat vizszintesen megoszto KOPOcsik 
(nem gumi) laposabba, keskenyebbe teszi a farat. Persze, 
kutyabol nem lehet szalonna, csak ezzel az E314-es 
termeszetnemazonos adalekkal.

Aki keri, kuldok neki fotokat.

tiszy
+ - ??? kukac hikszponthu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur

Attila irta:
>Krisztian,
>(allati jo a cicad...)


Bocsanat, eltevedtem!

Ez itt a  ??


deejaytiszy
+ - Renault Twingo visszahivas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Haverom kapott egy levelket a Renault Hungariatol, hogy keressen fel egy
szakmuhelyt, hogy a motor kabelkotegeit atvizsgaljak. Allitolag jo masfel
ora munka.
Nem tudja vki, hogy mi all a hatterben? Talan Tiszy?

Udv,
Jimmy
+ - Oreg autok, ismeretlen koru reklamalok... :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ugy latom a kuszoben vagyunk egy ujabb hitvitanak, amelyben mindenki a
> maga igazat probalja bizonyitani. Mondjuk - es ez nem sertegetes vagy
> hasonlo - kivancsi lennek ra, hogy a vehemens oregautopartiak mekkora
> hanyada jarna tovabbra is 15-20 eves kocsival, ha megengedhetne maganak
> az ujat es nem csak vasarnaponkent a templomig kell elgurulnia...

15-20-rol nem volt szo, en most tartok 12-nel. De ha eljon az a
pillanat, termeszetesen nem fogom tovabb forszirozni a dolgot,
hanem veszek egy masikat. Ismet egy 4-6 eveset fogok keresni, es
hasznalom meg 6-12 evig, pusztan gazdasagi megfontolasokbol.

A "megengedheti maganak" nem tudom mit jelent nalad, szerintem aki
reszletre vesz kocsit, az mar nem igazan engedhetne meg... En
viszont keszpenzert sem veszem a legdragababbat, amit meg ki
tudnek fizetni, egyszeruen el tudom viselni, ha vannak tartalekaim :)
Ha pedig a kocsi tudja azt, amire kell, akkor kar tobbet kolteni
ra.

> Jo, akkor nevezzuk alairasnak.
> Akkor az _alairas_ hianyzott a leveled vegerol.

Igy van, es mondtam, hogy helyette ott a foleirasom, ugyanis
sokakkal ellentetben regisztraltam a nevemet, igy a mail cimen
kivul az is megjelenik a fejlecben.

> Egy ilyen "komoly" felvetessel nehez erdemben vitaba szallni,
> de azert megkerdeznem: Valakivel fordult-e mar elo az eleteben,
> hogy elment egy helyre es koszont, majd masnap reggel ismet
> odaerve _megint_ koszont ? Pedig a tegnapi koszonesenek
> a fenymasolatat is kirakhattak volna a falra...

Nem fordult elo, de meg arrol sem oktattak ki, hogy belepes utan
"szia Skala Aruhaz!" felkialtassal udvozoljem a jelenlevoket.
Tessek eszrevenni, hogy eppen ugy mas egy maganlevel es a lista,
mint egy kis bolt es egy nagyaruhaz, vagy egy iroda es egy
villamos. Tehat ha ott buzditanak koszonesre, ahol szerintem nem
kene, akkor javaslom a fenymasolast.

> HIX-Auto #1367 Alairta: 8     Nem irta ala: 1
> HIX-Auto #1368 Alairta: 22   Nem irta ala: 1
>
> Aki nem irta ala, mindket esetben: 

Valoban, bar egy e-mail cim a budos eletben nem is fogja
alairni... Viszont a cim tulajdonosnak teljes neve ott olvashato a
fejlecben, amint nehanyszor mar emlitettem volt...

> A fene sem kotelez senkit alairasra, dehat nem latszik
> a tendencia a fentiekbol ? Ez megiscsak egy laza
> barati tarsasag, nem lehet igazodni a tobbseg szokasahoz ?

Ha ez a tobbseget valoban ilyen komoly mertekben zavarja, meg akar
az alkalmazkodast is megfontolnam. De miutan a felvetes egy egyeb
temaju cikk vegen fordult elo, "ha masba nem tudok belekotni,
akkor legalabb ebbe" alapon, nem vagyok meg meggyozve arrol, hogy
annyira szornyusegest cselekednek.

> udv,

Ha ezt koszonesnek szantad, akkor szerintem ennel jobb a semmi...
Odavetsz valamit, csak azert, mert ugy erzed, hogy illik, es szo
ne erje a haz elejet... Ha en koszonok, akkor teljesen kimondom,
hogy "jo napot kivanok", vagy holgyeknek "kezet csokolom",
ellenben a csak ugy odavetett kurta "jonapot"-ok irritalnak...

> Hogy szorszalhasogassak: akkor az nem evi 40e. Kulonben
> majdnem mindegy, mivel azt elfelejtetted kozolni, hogy a
> kopoalkatreszeket nem szamoltad bele. Jaaaaa! Hat ugy picit

Miert is szamolnam bele? Egy uj autoban talan nem kell olajat,
gumit, fekbetetet, vezermuszijat cserelni?

> mas. Asszem azt is illene hozzacsapni, mivel nem egy
> jelentektelen tetel, es nem a megbizhatosagrol, hanem
> osszessegeben a fenntartasi koltsegekrol volt szo.

Nem, arrol volt szo, hogy az oreg auto havi egy hetet allt a
szervizben, es 30-40 ezret kellett rakolteni. Akkor most ebben a
benzin es a biztositas is benne volt? Merthogy en, bizonyara
csokkent szellemi kepessegeim okan, ezt ugy ertettem, hogy nem az
olaj, gumi, fekbetet, stb. cserek miatt kellett havi egy hetet
szervizben tolteni, es igy az emlitett koltsegek sem ezekkel
kapcsolatosak.

> Jo, akkor en meg nem mondom meg, hogy mennyit mentem
> BX-szel. A komolyant arra ertettem, hogy szerencses vagy.

Igen, es meg megszolalt ket masik szerencses is, tovabba egy
szerencsetlen, aki nem hajlando szerencsetlensege bovebb
reszleteit kifejteni, igy ezzel nem sokat lehet kezdeni.

> valaszoljak: eleg hisztis auto, sok torodest igenyel. Ennek ott
> mondasz ellent, ahol akarsz, valoszinuleg azt fogom hallani,
> mindket BX-ed alkatreszfogyasztasa konvergalt a nullahoz. Hat,
> errefele mas a tapasztalat. Csak azert nem reszletezem, mert
> felesleges volna, gondolom, ebben egyetertunk.

Nekem valoban felesleges, mert ket BX-es listat is olvasok, igy
sok ujat valoszinuleg nem tudnal mondani. A tobbieket viszont
esetleg erdekelheti, hogy hisztizik egy BX.

> Nem kovetelek en toled semmit. Te permanensen nem
> koszonsz se be, se el. Neha a tobbiek meg is elhagyjak egyiket
> vagy masikat (esetleg mindkettot), de te tudatosan es allando
> jelleggel teszed. Picit irrital, elismerem. Lehet, hogy masokat is.

Lehet, eddig egy ember szolt, vele megbeszeltem, tudomasulvette.
Te viszont latszolag meg sem hallod, hogy szerintem legjobb
esetben is megszolitasrol es alairasrol lehetne szo, nem be- es
elkozoszonesrol.

> Akkor gondolom a kozertpenztarnal sem szoktal koszonni, mert
> uj informaciot az sem hordoz, mindenki tudja, hogy azert alltal
> oda, hogy fizess. Minek tepned feleslegesen a szadat?
> Ez egy alapveto udvariassagi formula, egy gesztus, amivel
> megadod a minimalis tiszteletet masoknak. Mielott meg azt
> mondanad, hogy ez egy ujsag: nevezd, aminek akarod, de ide
> levelet irsz, es nem cikket.

Nem, en hozzaszolast irok, ami attol nem lesz level, hogy
e-mailben kuldom el. Pont ugy, mint ahogy az ujsag sem lesz attol
level, hogy a levelszekrenybol veszem ki.

> Ez egy ritka ellenszenves es tiszteletlen huzas volt, valahogy nem
> tudok nevetni rajta. Es meg te irsz olyanokat, hogy szeretned azt
> hinni, hogy intelligens emberek olvassak a listat?

Igen, szeretnem azt hinni, bar ettol meg lehetnek kivetelek. Az
intelligenciaba beleertendo a komoly es humoros reszek
elkulonitesenek kepessege is.
+ - Besokaltam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Ugy latszik van itt a listan egy ket olyan ember aki megvan gyozodve rola hogy 
nala
jobb ugyesebb rutinosabb sofor a vilagon nincs. Es az autoja is biztos marha jo
mert o meg azt is kitudja vedeni egy apro fekezessel ha a modotte levo elbambul
.
Ilyenkor meg lehet kerdojelezni a masik vezeto rutinjat, a lababan levo km-ek
szamat, epelmejuseget, stb. Az hogy ketoldalrol megvizsgaljuk az adott szituaci
ot
az fel sem merul. En nem emlekszem, hogy barkivel is szemelyeskedtem volna, de 
ha
itt ez egyre inkabb szokassa valik nehany ember jovoltabol, akkor en is hozza f
ogok
szokni.

Kedves gonci: Nagyon orultem epito jellegu hozza szolasodnak, sokat tanultam az
elmult heten vezetes elmeletbol. Ellenben (ne tortenjen veled ilyen soha) kivan
csi
lennek, hogy hasolo helyzetben egy verprofi mit tenne, a hatalmas rutinjaval.

Egy kamion nem rogyolt volna belem hatulrol mert a kamionos ha nem alszik akkor
 az
utatnezi, es latja is az utat es az elotte levot.

Lehet hogy most nagykepunek fogsz gondolni de ha mindenki ugy vezetne es annyit
mint en akkor a karosszeria lakatosok elmehetnenek segelyert.

Mikor a listat olvastam meg elegsok mindent szerttem volna irni de mire idaig
eljutottam mar kiment a goz nagyresze. Reszemrol a vitat befejezettnek tekintem
 de
ugyis tudom, hogy nem az enyem lesz az utolso szo.

Az utak az elbambult vezetok az autok es isten legyen veletek.

Sziasztok

Gyugyo
+ - Oreg kontra uj auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi !

Szerintem mindenkinek igaza lehet... Mindenki a sajat szempontjait tartja a
legfontosabbnak. Persze mindenki szeretne uj autoba ulni, de aztan ha
sikerul neki lehet, hogy nagyot csalodik. Nekem nehany evvel ezelott volt
egy Lancia Prisma 2.0 TD, ami mindig a szervizben csucsult. Aztan gondoltam:
Most megvaltom a vilagot es egy olyan f*sza, jol felszerelt autot veszek
(olcson) ujonnan, hogy csak na.Ez majd mindig jo lesz.. Ezt szervizbe? Soha.
En fogom bejaratni, majd az elso nehany ezer km alatt tojassal a gazpedal
alatt.  Ez volt egy Daewoo Lanos 1.6 SX. Aztan azon veszem magam eszre, hogy
zorog a karpit, letekeredik magatol a hatso ablak, hetente szervizben
alapjarati gondokkal (30eKM). Erre vagytam? Nem. Azt hittem egy uj auto nem
lehet rossz. Ehez kepest idegesito egy kicsit, hogy egy 84-es Audi meg csak
megy.... Na persze az ujauto araik nem osszemerhetoek.(2,3M kontra 13-15M)
De hat nekem mar csak ilyen keves penzem van... Es ilyenkor gondolkodik el
az ember rajta: Minek nekem uj (also-kozep kategorias )auto, ha olcsobban
vehetek jobban hasznalhato oreg autot. Persze nem tagadom, ki kell fogni.
Azt csak mellekesen jegyzem meg, hogy igen sokat jarok homok uton, mivel ott
lakom. Itt aztan eg es fold a ket auto. Megyek a Daewoo-val (20-30km/h)
erzem, hogy csavarodik a kaszni, kopog a futomu.... Audi 100 siman veszi az
utat semmi nem erezheto.... De az Isten szerelmere egy rozsdasodo 18 eves
auto ! Nem kene a kaszninak gyengebbnek lenni? Es jobb mint az uj? Na persze
az oreg vasnak is van hibaja: Hangos a motor, nincs klima.... Ellenben egy
"kispolszki" befer a csomagtartoba... En meg kozben cserelgetem az automat,
a tokeletest keresven, a fater megy az oreg vassal csak megy-megy-megy....
Jelenlegi autom egy Nissan Almera (2 honapos), ami ugye mondhatjuk, hogy egy
kicsit jobb mint a Daewoo... De konyorgom, miert zorog az elso ajton a
karpit? Es az 18 eves Audi-n miert nem?

Melyik a jobb ?
Szoval a kerdes egyertelmuen nem eldontheto. Az uj autokat mostanaban olyan
trehanyul rakjak ossze, hogy az minosithetetlen. Es ez (szerintem )majdem
minden markara vonatkozik. Volt szerencsem 2 evesen 50eKm-es 2.5 dizel
A6-oshoz turbohibaval, 1 honapos 31x BMW-hez idegesitoen zorgo
muszerfallal... stb-stb.

Ha lehetne valasztani, akkor en egy lezsirozott 0 km-es 198x-es gyartasu, 5
hengeres, dizel, 100-as, szivar Audi-t vennek, ha lehet klimaval... (Csak
van valahol egy eldugott peldany...)

Romeo / Nissan Almera
+ - SAET arengedmeny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>Amennyiben valamelyikotok vagy ismeros-rokon .... SEAT -ot kivan vasarolni
>az szoljon, mert 3 % kedvezmenyt tudok intezni barkinek egy
>markakereskedonel. Reszletet maganba, de csak ha tenyleg venni akartok.

Ezt en is tudom szinte minden markakereskedonel, szinte barmelyik
markanal. :))) Nem akarlak megbantani, de ekkora engedmenyhez
nem kell ismeros, ennyit alapbol ad szinte mindenki. (Olvass vissza
par szamot!)

Udv,
     Zotya
+ - re: SEAT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

*busztok,

 irta:

>Amennyiben valamelyikotok vagy ismeros-rokon .... SEAT -ot kivan vasarolni
>az szoljon, mert 3 % kedvezmenyt tudok intezni barkinek egy
>markakereskedonel.

Erre szoktak azt megkerdezni, hogy...DE MENNYIBOL???
Egyebkent nem akarlak bantani vagy megserteni, de 3%-ot szerintem
barkinek adnak, ha komoly a veteli szandek. Persze nem maguktol,
azert nem mindegy, hogy mesz oda, mit mondasz.
(Remelem nem haraxol, kulonben jo fej fagy, hogy felajanlod)

Udv,

Fer
320i oo
+ - SOS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok!

Mar tobb mint egy eve olvasom a listat es neha
neha hozza is szolok, de most segitseg kellene.
Tudom hogy nem a listahoz tartozik, de talan
tudtok segiteni. Hetfon koltozok a parommal
Pestre, de meg egyenlore nem talaltunk alberletet.
Ha valakinek van ismerose aki tud segiteni az
jelezze nekem a 06-70-263-6913 szamon vagy
a  cimen. 

Koszonom:
3P

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS