Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1563
Copyright (C) HIX
2002-08-22
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re[2]: biciklistak (mind)  10 sor     (cikkei)
2 GPS (mind)  32 sor     (cikkei)
3 Robogo (mind)  52 sor     (cikkei)
4 Igaziras (mind)  13 sor     (cikkei)
5 mozgolampa+duda+leeges (mind)  47 sor     (cikkei)
6 Hollandia (mind)  11 sor     (cikkei)
7 SAAB-tesztcsapat (mind)  61 sor     (cikkei)
8 Re: f (mind)  25 sor     (cikkei)
9 Joe; Homer; 307 Viktornak (mind)  81 sor     (cikkei)
10 Re[2]: biciklistak (mind)  6 sor     (cikkei)
11 Re: bicaj+tankolas+futyoles+stb (mind)  22 sor     (cikkei)
12 Dusseldorfi ut (mind)  31 sor     (cikkei)
13 Re: besult, elso auto(Fogash) (mind)  16 sor     (cikkei)
14 biciklivel autok kozt (mind)  37 sor     (cikkei)
15 Re: Suzuki hatso lampa (mind)  10 sor     (cikkei)
16 szilent '85-os Toyotahoz (mind)  13 sor     (cikkei)
17 Re: dizel rendorauto (mind)  20 sor     (cikkei)
18 mobil mint helyzetjelzo (mind)  29 sor     (cikkei)
19 Sziasztok Autosok ! (mind)  7 sor     (cikkei)
20 Re: Bicaj, extra, Nexia (mind)  33 sor     (cikkei)
21 elso auto (mind)  92 sor     (cikkei)
22 Re: biciklistak (mind)  18 sor     (cikkei)
23 Re: Re: biciklistak (mind)  27 sor     (cikkei)
24 Budapesten jartam (mind)  72 sor     (cikkei)

+ - Re[2]: biciklistak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #1561, :
>>de a gyalogosok 80%-a megis ott megy. Vajh, kerdem en, miert?
>Van egy bizarr elmeletem: szerintem azert mert olyan guszta csini pirosan
>kovezett; mas mint az unalmas szurke jarda. Az ember mar csak osztonosen is

Mit nem hallok.... nalatok szines terkovekbol van kirakva a bicout? Mi a
raknak? Miert nem jo a fekete aszfalt, szelen sarga csikkal? Tul olcso?
-- 
Udv,
		  Hunter			-[HE 1.15beta8;]-
+ - GPS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

> Egy kicsit bovebben is kifejtened ezt a konfiguraciot? Melyik iPAQ,
> es melyik GPS es foleg milyen terkep szoftver van benne?
PDA- iPAQ3630-as. Aproneten mar lehet kapni 55-ert is.
GPS- lattam olyan 30-40 korul kimondottan iPAQ-hoz valot, ja es ebben
benne van az antenna is. Ha jol tudom, akkor TIM GPS chip van benne,
amibol ott fexik az asztalomon egy rossz db. Olyan 15*15 mm-es felulet
szerelt nyak.
PRG- ajanlatom, ami itthon a legjobb talan az aeromap. De ha masra is
kell mint uton maszkalni akkor ott a fugawi. Nekem szimpatikusabb az
aeromap: kicsi,gyors,hangosan kimondja, hogy merre forduljak,terkepet
is rajzol ha kell,de a log filebol egy kis programozassal lehet
csinalni menetnaplot is. Vannak benne hibak, de konnyen javithatoak.
Az Fugawi egy picit mas. Inkabb terepes, de van neki utcas terkepe
is.Nagy hatranya, hogy nagy a terkepuk, tehat kell valami kulso
memoriablokk, pl compactflash. Igaz csak akkor ha masra is akarod
hasznalni: pl MP3 lejatszasra. ;) A Fugawinak egyetlen elonye van:
letezik windows-os verzioja.
A HP is csinal egy programot. Alapszinten az is ingyenes lesz.
Egyetlen gond vele, hogy meg nincs kesz. Stilusaban az elozo ket
program tulajdonsagait fogja egyesiteni: nagy terkep, vektoros
kijelzes, pontos terkep infok.
Ja ezeknek a programoknak az ara egy 35-40 rugo.

Na kb ennyi az en tapasztalatom ezekrol.

Nagykekesi Arpad
Blue ENTER Bt
Budapest, 2002. augusztus 21.
http://www.blueenter.hu
ICQ: 5035085
+ - Robogo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

> - A mostani is harom evet birt. Par honapja bontotta le egy robogos az
> elso lokharitomat. O vegigelozte a szemben levo savban a sort, en meg
> nem szabalyosan akartam megfordulni. 1:1
Es a robogosnak mi lett a baja? Es neked? Mintha nem is olyan regen
lett volna egy hasonlo baleset az egyik miniszterrel.

Szoktam en is robogozni, en is szoktam a masik savban elozni a sort.
Az indok? Ha beallok a sorba   akkor nyelem a sok benzingozt. Plusz
ahol lakom egy srac is robozott, be is allt a sorba, majd jott egy auto
es kirugra alola a motort, bele az elotte alloba. (megneztem volna
ahogy terpeszallasba marad a kolok:). Meg kell mondanom, hogy vilag
eletemben autos voltam. De most nagyon elvezem a motorozast. Olcsobb
es gyorsabb a dugoban. Egyetlen dolog szokott visszatartani: egyes
figyelmetlen autosok, vagy az agressziv teherautosoforok.      

Volt egy erdekes szitum: Hungaria, hetkoznap delutam  negy ora.
Termeszetes a sor vidamparktol all a Hatar utig all. Kocsival mindig
kerulom ezt az utat, de meg igy is olyan masfel ora az ut hazaig. De
mostanaban robogozok. Ovatosan, lassan de a sorok kozott/mellett
szoktam elmenni. A situban beallok a piroslampanal elore es hallom, hogy ket
nyergesvontato vezetoje hangosan beszelget. A tema, amint odaertem,
hogy hogy utaljak ezeket a kis mocikat, mert mindig bepofatlankodnak
az elore es utana meg kerulgetni kell oket. Ja es az egyik - a
fo:pofatlan - nem a foldre tette le a labat, hanem az o lepcsojere.
Megalltam szo nelkul, de nagyon nehez volt:
- a sor folyamatos volt. tehat kerulni nem is tudott volna.
- a robogom megy 55-60-at tehat varosban mar o is tullepte a
megengedett hatart, hogy kikeruljon. Mondjuk a hungarian 70 a hatar,
es ha nincs dugo akkor nem is allok elore + kihuzodok a parkolosavba.
- mire o megkeresi a masodik fokozatot, addigra en a masik sor
kozepenel vagyok egy dugoban meg akkor is, ha ovatosan haladok a
kocsik kozott
- es a fo indok: nyelje a dizel kipufoggazt mas. ( pl o: )
- az egesz ut olyan 2-300 Ft-bol megvan. Mig BKV-val 600 Ft lenne a
jegyhalom.
- ja es igy kb 25 perc alatt otthon vagyok.

Kedves Laci: nem ismerem a helyzetet, igy nem is tudom megitelni. Csak
kicsit erosnek talaltam az 1:1-et. Ha nagyobb baja lett volna, akkor
neked is komoly lelki teher lenne feldolgozni a balesetet.

En a miniszteres baleset ota balrafordulaskor mindig belenezek a
tukorbe. Johet ott villamos, kamion, motoros, turelmetlen autos. Eddig meg
csak ezekkel talakoztam. Gyorsan szaguldo miniszterrel meg nem volt dolgom.

Nagykekesi Arpad
Blue ENTER Bt
Budapest, 2002. augusztus 21.
http://www.blueenter.hu
ICQ: 5035085
+ - Igaziras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>>96-ota van nalam es az aszzony neven,
>>aki akkor meg csak baratosno volt. Lassan mar veteran. ;)
> Hm. Latom, Te is a "tapasztaltabb" noket szereted... ;-)
:))) Beletrafaltal: asszony es a kocsi is 1976-os szuletesu.
Lehet, hogy cserelni kellene?

Nagykekesi Arpad
Blue ENTER Bt
Budapest, 2002. augusztus 21.
http://www.blueenter.hu
ICQ: 5035085
+ - mozgolampa+duda+leeges (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>Ez a korszeru fenytechnikai megoldas
>sokkal tobre kepes, mint amit a hatosagok megkovetelnek.
Es vajon arra is felkeszitettek, hogy mashogy vilagitson a kontinensen es 
a
"rebellis" orszagokban (pl. anglia).
Ram eleg sokan ramvillantottak (Mo-on jellemzoen 5m-el elottem, hogy
lehetoleg fel percig ne lassak), amikor az angol lampa vakitotta oket. A
kulon felragasztott foncsor sem tudta teljesen kiegyenliteni az iranyt, 
igy
a balra erosebben vilagito lampakbol kozel szimetrikus lett.
Vajon erre gondoltak ebben az esetben ?

>Amugy van itthon egy hanggenerator-panel, es egy hozzavalo szirena
>hangszoro. Nemsokara bepitesre kerul majd, ha minden igaz, a csaladi
autoba.
Egy ilyen engem is erdekelne (tipikusan, Mo-on jarva a belso savban
"ragadt" kalapos emberek "figyelmeztetesere").
Vajon a kresz nem tiltja ?
(Szirena nem erdekel, csak a repedtfazek hangu duda)

> Felado :  [Hungary]
>Egyszercsak a Laguna
>hatuljabol lang csap ki, par mp-en belul az egesz alja
>fustol, de o nem vesz eszre semmit, tovabb eloz. Meg elozes
>kozben teljesen felcsapnak a langok, fekez, leall, mogotte
>leall egy Ford kisteher es egyutt probaljak eloltani.
>Hihetetlen, hogy ilyen megtortenhet, ezt nem gondoltam
>volna. Ez rettenetes, szerintem nincs eselyuk megmenteni az
>autot :((((
Egy kollega lotusa csinalt ilyet. Autopalyan erzett vmi fustszagot,
megallt, es meg volt ideje kiszallni, a kocsi par perc alatt porra egett.
Ket ev alatt a negyedik lotust nyuzza, az elsovel megcsuszott es totalkar,
a kovetkezot visszavitte es kicsereltette, mert "nem ment elegge", a
kicserelt meg par honap mulva leegett neki. Ennek ellenere most is az van
neki :-)

A'kos



_____________________________________________________________
Ingyenes Email ---> http://Hungary.ORG

_____________________________________________________________
Promote your group and strengthen ties to your members with 
 by Everyone.net  http://www.everyone.net/?btn=tag
+ - Hollandia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Egy kerdesem lenne. Ki mit tud a holland
autopalyahasznalatrol?
Van-e dij es ha van akkor fizetos vagy matrica?

Elore is koszi.

Viktor
Peugeot 405 1.9D
Vezetni tenyleg elvezet!
+ - SAAB-tesztcsapat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Horvath Akos irt ket SAABrol, nemreg en is kiprobaltam a sajat 1991-es
900 turbom utan kettot, es furcsa ellentmondasokat tapasztaltam, ezert
gondoltam, megosztom veletek.

* 1997-es 9-5-os 2.0
Eloljaroban:  nagy csalodas. :( A belso ter unalmasan szurke, a
muszerfal szemre es tapintasra is igenytelen, helyenkent ontesi nyomokat
magukon viselo muanyag elemekbol keszult. A presztizsmodellekhez kepest
a klasszik 900-asnal is rezeg a lec nehany belso reszletmegoldasban, de
ez helyenkent mar
egyenesen proszto. Ezzel akarnak a premiumkategoriaban helytallni? Az
ajtok, oszlopok dizajnja a kommercializalodas jeleit mutatjak, de az
ergonomia legalabb rendben van.
A rugozas inkabb lagy, mint feszes, de a nagyobb tengelytav es ossztomeg
ellenere sem jobb a szeria klasszikus 900-asenal - hogy leegyszerusitsem
a dolgot,  nincs vele baj, de azert nem olyan finom, mint varna az
ember. A kanyarokat ellenben tisztesseggel, jol iranyithatoan turi, az
uttartast biralni nemigen lehet. Ami idegesito, hogy a kozepkonzol rossz
uton hangosan nyekereg.
A valto okes, a motor mar nem annyira; a legegyszerubb ketliteres, csak
kisnyomasu ecoturbo van benne, azaz szivonak szamit, 150 lovas.
(Mellekesen
szolva, 1997-ben mas gyartok kisnyomasu turbo nelkul is ki tudtak hozni
ennyit egy ketliteres motorbol.) Az alacsony fordulatokat utalja, varni
kell,
mire eszhez ter es gyorsulni kezd. Porgetesre mar huz is, de kozben
kellemetlenul hangos, nyers bugasa van. Ezzel megdobbento kontrasztot
allit fel a sajat autommal szemben, amiben erosebb, de csendesebb es az
alacsony fordulatokat is becsulettel turo (tűrő) motor van. Erthetetlen.
Osszegezve: talan hihetetlen, de amikor visszaultem a 900-asba, valahogy
nem ereztem azt a szakadekot, ami a ket auto kozott kellene, hogy
legyen. Csak az tunt fel, hogy hangosabb az alapjaratom.

* 1996-os 9000 2.0 T16
Eloljaroban:  kellemes meglepetes. Ezt a 9-5-os utan probaltam,
eloiteletekkel alaposan felvertezve, hiszen ha az "utod" 9-5-os az
tudta, amit,
akkor mit nyujthat ez? Meglepo modon NAGYON sokat! Szep, egyeni
belso, jo minosegi benyomas, kifogastalan ergonomia, amennyire nem
Saabos a kulso (meg annyira sem, mint a 9-5-osnel), annyira fiiilinges a
belso.
Rugozas rendkivul kenyelmes, ringato, nagy hajo erzetet kelto, es az
uttartassal sincs semmi gond, kicsit jobban dol, mint a 9-5-os,
nagyjabol ennyit erezni. De az egesz enterior nem arra a csabitja a
ferfiembert, hogy kanyarban zuzzon vele. Zorges nincs. A motor alig
hallhatoan, az utasoktol elszigetlve duruzsol, lepadlozasra is csak a
turbo gyonyoruseges, tompa sivitasa a valasz, a zajszint alig valtozik,
mikozben mindenki beleszorul az ulesbe (0-100: 8,6 sec). Alacsony
fordulatokon is becsulettel helytall. Mellesleg ugyanaz az eroforras,
mint a sajat kocsimban, csak 175 helyett 185 loerovel, tovabb csiszolt
turbofeltoltovel. A kormany es a valto igen preciz, a kuplung es fek
"csak" ugyanolyan jo, mint a 9-5-osben.

Mielott barmelyiket probaltam, a 9-5-ost sokkal inkabb tartottam
SAABnak, mint a 9000-est, ezutan teljesen megfordult a helyzet. Bar ki
tudja, lehet, hogy en probaltam egy nagyon jo 9000-est es nagyon rossz
9-5-ost...

Zoli
+ - Re: f (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
: Regen volt, regi tipus volt, a debreceni Renault szervizben csak a
: vallukat tudtak vonogatni. Ok maguk mondtak, hogy hiaba Renault,
: spec. celszerszamaik nincsenek hozza. Fogalmuk sem volt milyen
: motor van benne, milyen alkatreszek kellenek hozza, katalogusbol
: sem tudtak kikeresni - tul regi, mindig ezt mondogatta a szajuk,
: kezdtem azt hinni, hogy papagajboltba tevedtem. A kocsi nem
: veteran auto volt, 10 eves, ami valoban nem fiatal, de annyira talan
: meg nem oreg. Ugy gondoltam, otszorannyiert ne vonogassak
: nekem a vallukat, vittem mashova.

;-)))) Tibor, jol nyomod. Hajra! ;)

> Felado :  [Hungary]
: propaganda duma baszta fol a csorom, "hogy ez milyen forradalmian jo
es
: biztonsagos dolog." Hat persze hogy az, csakhogy az a forradalom mar
regen
: megvolt...

Ra se rants, lehet, hogy Merdzsoek nehany ev mulva feltalaljak az
elsokerekhajtast is, persze biztosan valami elektronizalt kivitelben. Na
az lesz csak igazan meleg! ;)

Z.
+ - Joe; Homer; 307 Viktornak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ihajja!

		____________ Joe ____________
>>>>>>>>
Gyimi, inkabb nem irom le, hogy mit vagtam le akkor :-)))
De olyan idoben ami a mult heten volt, ahogy felenk mondjak, csak ket dolgot
lehet csinalni: baszni, vagy bort fejteni. Szolonk nincs, svedtornazni meg
nem lehet, mert nyari szunet van, igy aztan...
>>>>>>>>
hmm.... Mindent ertek! :o)) Kitartas eltars! :o)))

		___________ Homer ___________
>>>>>>>>
megvan! megvan!!!! allatkhiraj volt hazamenni vele :) meg csak bele sem
tudtam nezni a gepkonyvebe! nagyon szuper :)
>>>>>>>>
Egyet tudok mondani, GRATULAAAA!!!! :o) Sok szerencset hozza!
(...Minket meg egyen meg a sargasag...persze...) :oD

		_________ 307 Viktornak _________
>>>>>>>>
Ismet velemenyt, esetleg sajat tapasztalatot varok az ujabb jeloltemrol: 
Peugeot 307 Break 1.6 Presence.
>>>>>>>>
Eloszor is udv Viktor! Miota elkoltoztem Zuglobol, nem jarunk egyfele.
307-hez: Az unokatesom most gyur egy 2.0 HDI-t. Ennek kovetkezteben
csak errol a tipusrol tudok beszamolni. Az auto elso beulesre rogton
a szivembe lopta magat. Letisztult belso es kulso formak, az en izlesemnek
megfelelo sotet belso karpit, talan kicsit kemeny muszerfal, de igazan
kellemes
anyagokkal. Az ules kemeny, viszonylag jol tart, szamomra meggyozo.
Gyors korbetekintes az autoban, mi hol van? Kezeles egyszeru, szinte mindent

megtalalok elsore, olyannyira, hogy kesobb a vezetes kozben nem kell
keresgelnem
a klimakapcsolo, vagy a legbeomlok iranyito tekerentyujet.
Rendben, kuplung kinyom, gyujtas, fenyek fel! Egy kis gyonyorkodes a muszer-
falban, majd kulcs tovabb. A motor elso fordulatra elindul. Lampa fel,
(minden-
fele keresgeles nelkul) 1-es. A valto konnyen, de igazan pontosan mozog,
mintha
sinen kozlekedne a valtokar, majd konnyeden becsuszik 1-esbe. Indulas,
dizelesen,
azaz majdnem alapjaraton, szinte magatol indul. Gaz, 2-es, majd szepen
felvaltok
a tobbi fokozatba, hagy melegedjen a kicsike. Az elso lampa elott joval kis
fekteszt,
folyamatosan erositve a fekero adagolasat, majd az erzekelt adatok agyban
valo
tarolasa. 5-6 km utan kezdem nyomni neki. Hosszu gyorsitasok 2-esben,
3-asban,
az auto szinte repul, halk, es nagyon meggyozo nyomatekkal ajandekoz meg.
Elsore azthittem turbos, de nem. Szepen huzott! Azutan jott az egyetlen
negativum.
Egy xarabb minosegu utra erve, a futomu eros kopogassal nyugtazta a
godroket.
Kerdezem az unokatestverem, hogy ez normalis-e, szinte olyan a hang, mintha
a gatlo felutne a kasztniba. Kicsit megijedtem, de megnyugtatasul kozoltek
velem,
hogy ez mindig ilyen. Egyszo, mint szaz, az auto szamomra nagyon szimpi
volt,
mindig orommel vezetem, egyetlen egy dolog, ami lehetne jobb, az a futomu
komfortossaga. Persze a kemenyebb futomu kompromisszumot kivan, amit
en is hajlando lennek megkotni, hiszen a kopogas mellett, az auto nagyon jol
viselkedik a kanyarokban. Egy 3 fos csaladnak boven eleg helyet kinal es 
szerintem kenyelmes lehet hosszu uton is, bar meg nem probaltam. En csak 
ajanlani tudom, de mindenkepp probalj ki egy altalad valasztani kivant
motort
es dontsd el, hogy megfelelo-e. Remelem jol dontesz, sok sikert hozza!

No a kormanyok legyenek velunk, UDV!

 ****************************
*   A.i.: Peace bye Gyimi    *
* mailto: *
 ****************************

U.i.: van olyan szerencsem, hogy eljutok 2 hetre H.o.-ba nyaralni, igy nem
leszek.
Az emileket megkapom, de valaszolni nem tudok, ha esetleg kerdese lenne
valakinek.
+ - Re[2]: biciklistak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 1562-ban irta :
>Az alahuzas tolem!
Hol volt az alahuzas?

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: Csak AUTO
+ - Re: bicaj+tankolas+futyoles+stb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 1562-ban irta :
>>Milyen roppalyaja lehetett annak a konek, hogy a kerektol elerte a
>szelvedot?
>Parabola ? :-)
>>Csak azert kerdem, mert en nem latok ilyen esetre lehetoseget... A ko
>>egyenesen fog repulni, a szelvedorol meg nem latszik a kerek. Vagy igen?
>Allo autonal valoban nem (viszont az alol eleg keves az eselye, hogy
>kirepuljon egy ko :-))
>Amit en lattam, az az volt, hogy elorerepult a ko, majd
>"visszakanyarodott" es a szelvedo kozepere csapodott ;-o
>Ez valoszinu hogy ugy nezett ki kivulrol, hogy a kocsi alol kirepult
>a ko elore parabolikus roppalyan, majd a nala gyorsabban halado kocsi
>valahol a roppalya tetejen telibe kapta.
>Igy is valoszinutlen ? :-)
Haaaat, mikor repul egy ko elore? 
Szoval nem latom azt a ropalyat, ami az ablakom ele dobna, hogy en abba
beleszaladjak...
A tobbi stimmel, hogy felveri _valami_ es en abba belerohanok... De az nem
lehet a sajat kocsim.

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: Csak AUTO
+ - Dusseldorfi ut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szeptember kozepeig egy hetre Dusseldorf-ba megyek autoval (sajat).
1. Milyen utat javasoltok?
2. Kell a biztositotol valami mas nyelvu papir, hogy az auto
biztositva van?
3. Akkor a H betu kell a hatuljara, ugye?
4. Szeptember elejen jar le a zoldkartyam, kulfoldre nemzetkozi
zoldkartya kell?

Bonusz: Ti el mernetek indulni oda egy 10 eves Fiat Tipoval? :)))
/Eddig meg nagy gondom nem volt vele.../ En elindulok.

Bonusz2: Februarban vettem, kiderult, hogy kicsit eszi az olajat.
/"Folyekony" gyuru volt benne, nem vettuk olajcsereig eszre./
Autoszerelo sogorom most megnezi az ut elott a porlasztokat, egyiket
igy ellenorzes nelkul, ranezesre is cserelni kell. Az olajevesre uj
gyuruket javasolt. Meg nem beszeltem meg vele, O meg nem tud az utrol,
de szerintetek erdemes most szetszedni a motort az ut elott? /O ossze
is tudja hamar rakni :)) A gyuruzes utan ugy 2 hetet meg itthon
megyek vele, ugy 500 km-t.

Na, ha ezek a javitasok meglesznek, meg a hatso ajtot beallitjuk,
elkeszul a kocsi teljesen :))))

Minden jot, Vili
-- 
Kertesz Vilmos
Macasoft Bt.
Phone: +36-96-437-318
Fax: +36-96-526-492
Mobil/cellular: +36-30-324-2293
WWW: http://www.macasoft.hu
+ - Re: besult, elso auto(Fogash) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A besult gyuruket en is lattam, az olajnyomas jelado is rossz volt es kb. 1
L olaj volt benne, en csak megprobaltam kapcsolatba hozni a kettot.
Valoszinu neked volt igazad.

Amugy az elso kocsit egyszer en tortem ossze (ketten eloztunk egy kocsisort,
az elottem elozo megijedt egy potkocsis teherauto ossze-vissza mozgo
potkocsijatol, beletaposott a fekbe, en nem szamitottam ra+kozel voltam
ugyhogy belerohantam), aztan utoljara az asszony (egy hajtukanyart vett be,
majd " maig tisztazatlan" korulmenyek kozott kiszakadt a kerek
toronycsapagyastul, feltengelyestul, es fordult vele egy-kettot).
Tehat nalunk az elso kocsinal nem volt egyszer sem a szembejovo a hulye
(amugy eppen 1 honapja lett a mostani kocsi eleje torve, itt a masik volt a
nagyon hulye, de nagyon !).

Udv !
B.Jani
+ - biciklivel autok kozt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ave!
Szabin voltam ezidaig, de erintve vagyok:
Nehany autosnak at kellene ulni neha a biciklinyeregbe.
A havi "futasom" ket kereken 800-1000 km, amibol 400
orszaguton tortenik, idojarastol fuggetlenul. (ma reggel el 
is aztam megint rendesen)
Esoben a parfuggony eletveszelyes, ha az elozo auto csak
siman nagyivben elhuz a biciklista mellett, az utana jovo 
ha padkakozeli "ovatos" vezeto, csak a csattanast fogja 
eszre venni. :-(     
Persze a masik oldal is tehet ovintezkedeseket: 
epp ezert a kulteruleti biciklizoket eltiltanam a walkman es
tarsai hasznalatatol.
Kamionosok: megfeledkeznek a kozel kormanymagassagban 
kb. 5-10cm-re kilogo szelessegjelzo lampajukrol... (konyoktores
jo esetben)
meg arrol, hogy naluk alacsonyabban is ulnek elsobbseget elvezok.
sorolhatnam estig, es meg mindig nem ernek a lampa
hasznalatahoz. Feleslegesnek tartom beszelni rola, mert aki nem
latja be a szuksegesseget az bujjon be onkent egy utszeli fekete
folia ala....
Autosokrol annyit, hogy a legtobben leszarjak ha az ovukenel kisebb
jarmuvet latnak. (vannak akik a nagyobbat is.)
Viszont egy Opel, es egy vadi uj Golf tulaja mar tudja, hogy a 
bicikliuton nem csak keresztul menni kell, hanem szamitani apro
meglepikre is, ami miatt a biztositohoz kell rohangalni, meg a lakatoshoz,
a biciklista meg kirohogi mert o volt az erosebb :)  (akkor es ott.)
A bicikliparkrol annyit, hogy a "T-gazdasagos" akarmik, eleve
eletveszelyes takolmanyok, es akkor mar inkabb uljon a polgar egy 
csepel csillagra, azzal legalabb az identitastudata a helyen marad.

Vilagitas az autokon: megkoszonnem ha neha este legalabb a refit 
levenne a szembejovo, mert ket kereken tovabb latom mint autoban.
Akar bicikli uton megyek, akar kozuton, bar tudom az elobbi 
mit erdekelje azt a konyoktamaszon fekvo frankojankot.

Udv: Misi
+ - Re: Suzuki hatso lampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Arpi!
Aprilisban 14500 Ft-ert mertek a markaszervizben (áfával), talan meg nem valtoz
ott. Csak bura nincsen, pedig neha az is eleg lenne, es az össes izzót is meg k
ell venni, mert az meg benne van. Szerelni egyszeru.
De ha mar alkatreszeknel tartunk, nekem egy jobb oldali tukor muanyag hazra len
ne szuksegem (a tukornek semmi baja), mert valami jotet lelek kilyukasztotta.

Udv mindenkinek

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: adsl-166-80.adsl-pool.axelero.hu)
+ - szilent '85-os Toyotahoz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egyik boltban azzal kapraztattak el, hogy '85-os Toyota Corolla DX 1.3-hoz
ne is keressek hatso szilentet, mert nem letezik.

Kerdeseim:

1. Hol lehet kapni, ha megis letezik?
2. Mi a teendo, ha nem letezik? Milyen kocsiet kellene atalakitani, vagy
hogyan lehet faragni bele valamit?

koszi,
Gumo
+ - Re: dizel rendorauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> : 1) Latottt mar valamelyikotok kek villogoval fixen szerelt (tehat nem a
> : COBRA-11 -ben is lathato, alkalmankent a tetore kirakott
> : "szivargyujto-uzemeltetesu" pilacs), valamint szirenaval es rendorsegi
> : felirattal ellatott DIESEL rendorautot? ):-)
> 

Sziasztok!

Most jottem haza Horvatorszagbol nyaralasrol.

Az utielmenyeimrol es "utielmenyeimrol" nem irok, mert esetleg valakinek
megint szurni talalna szemet :)) de a fenti temahoz annyi hozzaszollas, hogy
pl. majdnem az osszes zagrabi rendorauto Golf IV SDI :)).

Ha jol emlexem ezek kb. 68 loeronyi iszonytato tejesitmennyel kepesek
uldozobe venni a gonosz bunozoket :))

Udv,
Gabor
AR-145
+ - mobil mint helyzetjelzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihaw mindenki,

Tobbszor is olvastam, (most tok mindegy kitol) hogy mobilt a kocsiba es
majdan bemerik a roszfiukat ha ellopjak a verdat. No en nem ertek annyira
ezekhez a dolgokhoz (tudom akkor meg minek pofadzok bele), de hatha picit.
(Aki inkabb szaki majd kijavit) Szoval a mobil nem folyamatosan ad es azt is
csak hivaskor illetve a kulonbozo relek (vagy cellak)-babe valo
bejelentkezeskor teszi, illetve ha jol tudom akkor ezek a dogok 900MHz
kornyeken fol-le flangalnak a frekiken. Tehat mondjuk keresztezessel (ez az
egyetlen meresi eljaras amit ismerek es pontos) kicsit nehez egy adot
megtalalni ami 1.ritkan sugaroz 2.valtoztatja a frekvenciajat 3.piszok kis
teljesitmennyel ad (mertohgy meg ez is). A szolgaltato is csak azt tudja
megmondani, (ha nagyon nyaggatja a rendorseg) hogy melyik relevel allt
utoljara kapcsolatban a telegracs. Es ha jol tudom akkor ez igen csak tag
meghatarozas mivel egy relenek tobb kmes korzete van. Ez a telefonos buli
max arra jo, hogy ha felnyitjak a kocsit akkor automatikusan felhiv. Amikor
az adott szamrol erkezik hivas akkor rogton tudod, hogy rohanni kell a
vadaszpistaval a kezedben es durrr.
Az utasterbe szerelt sokszaz dB-s szirena sokkal tutibb megoldas mert
legalabb megsuketul a delikvens (ha mazlid van, egy eletre). A kimeletesebb
es olcsobb megoldas a gyujtasfedel le, rotor ki es kesz. Most mondjatok ki
az a szellemileg elmaradott tolvaj aki rotorral a zsebeben rohangal. Kicsi
cucc konnyen kiveheto es nelkule a budos eletbe nem indul be. Azt lassatok
be hogy egy gyujtaskabelt konyebb potolni mint egy rotort. Na igen ez az
olajkalyha tulajdonosoknak nem nyert.


Udv
Shake
+ - Sziasztok Autosok ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A Prolonggal kapcsolatos kerdesem meg mindig a regi vagyis,hogy valoban
csokkenti e a belso surlodast.Pillanatnyilag Metabondot hasznalok
olajadalekkent.Kivancsi vagyok a teli inditasnal tapasztalok e valami
kedvezo valtozast a tavajihoz kepest,mert meg ezt is csak a legutobbi
olajcserenel tettem a gepbe. Haasz Attilanak kosz a forditast igy nem nekem
kellett vele kinlodni.
 Udv mindenkinek Brulik Tamas
+ - Re: Bicaj, extra, Nexia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Miutan az utobbi ket hetben 2800 km-t vezettem nyugatmagyarorszagi
falvakban, nagyreszet este, ugy velem, hogy egyszeruen meg kell allni,
elkapni a kivilagitatlan bringast, lenyomni neki ket sallert, es
megkerdezni, hogy tudja-e, hogy miert kapta. Ha nem, akkor meg kettot.

Volt olyan, hogy fullra kivilagitott, tenyleg peldasan latszo bringa ment az
ut szelen, majd balra tole, majdnem a felezovonalon a haverja, terepszinu
fekete oltozetben, es lopakodo bicajjal. Nekem is onnan tunt fel, hogy az
elottem meno kocsi majdnem a tulso arokba ugrott, ahogy az utolso
pillanatban eszrevette. Hihetetlen.

En is imadok bicajozni, de kozutra nem megyek soha, csak terepen.

Mas:

Csak ugy koltoi kerdes, hirdetesekben az extrak kozott fel szoktak sorolni
olyasmiket, amelyek tulkeppen nem is extrak, mert alapbol benne van. (pl.
miert extra egy 307-ben az ABS, vagy a legzsak?) Van valami pontos (esetleg
hivatalos) definicioja az extranak, vagy csak hagyomanyon alapul?

Megint mas:

Ki mit tud a Daewoo Nexiarol? Ismeros csaladja vette egy 7 eves, 1.5-os
modellt. Tudtok-e valami hasznos tanaccsal szolgalni? ( Most nem arra
gondolok, hogy dobja el, meg vegyen nemet/olasz/amereikai stb. autot)
Mit erdemes atnezni, a szokasos olaj/szijak/futomu/fek stb.-n kivul, van-e
gyenge pontja stb?

Koszi,

    Szabolcs
+ - elso auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

kisse kesve talan, de azert leirom ujbol az ujak kedveert az elso autom.
Ez egy 1987-es Skoda 120L nevezetu gepjarmucsoda volt, 88ezer
kilometerrel, amit elotte csaladunk hasznalt 8 even keresztul,
kulonosebb kimelet nelkul. Eloljaroban roviden annyit rola, hogy imadtam
a finom rugozasat, a kanyarveteli karakterisztikajat, a preciz
kormanyat, remek fekjet, jo ergonomiajat - igazabol rettenetesen meg
voltam vele elegedve, csak olyan dolgok bosszantottak, mint a fejtamla
nelkuli ulesek, a nehezkes kezi szivato, lassu bemelegedes, es hogy
autopalyan 90 felett nem lehetett benne beszelgetni. Ja, meg meg az,
hogy az ajton a gumitomitesek eles kikepzese miatt nem nagyon lehetett
kikonyokolni. A hutessel - mivel apu is, en is odafigyeltem a
karbantartasara - soha nem volt gondom.

Mikor hozzam kerult, kulsoleg mar igen lepattant, muszakilag viszont
elfogadhato allapotban volt. Mint utobb kiderult, nagyon rossz kezekre
biztuk a javittatasat, azert volt vele 3 eves kora utan annyi problema.
Mivel en tokeletes allapotot akartam, teljesen uj idoszamitas kezdodott
az auto eleteben. Kicsereltettem a kuszoboket es ujrafenyeztettem a
kasznit, az utasteret iszonyu torturaval megtisztitottam a 8 ev alatt
rarakodott kosztol es szennytol, vettem ra vadonatuj gumikat, azonnal
lecsereltem a valtoolajat - mint kiderult, ez utobbit nem kellett volna.
Az egyik sokat dicsert szerelomuhely (Budai szerviz, Remetehegyi ut)
ugyanis csak leeresztette a regit, de elfelejtette ujjal feltolteni.
Parezer km mulva a differencialmu elkezdett bombolo hangot hallatni
(senki nem tudta, hol a baj), kesobb csikorogni is. Ekkor volt 93ezer km
a kocsiban, Budaiek diagnozsa a kuptanyerkerek-kopas volt, ami Skodanal
elofordul ilyen korban is. (Egyik sem igaz.) A javitast 35 ezres
munkadijert vallaltak volna el - figyelem, 4-5 evvel ezelott, amikor egy
SAAB (!) valtot a horribilis arairol ismert markakepviseletnel (!) is
50ezerert javitottak!... ezt nem vallaltam be, es jol tettem, mert
legalabb feny derult a turpissagra. Amikor otthon leeresztettuk az
"olajat", a vart ket liter olaj helyett nehany deci femforgacsokkal teli
fekete szutyi csopogott ki leereszto csavaron. Visszavittem, de Budai ur
csak a vallat vonogatta, es kisse torz logikaval azt mondta, hogy
egyreszt nem o cserelte az olajat, masreszt biztos, hogy ok
feltoltottek...
A valto olajcserevel (?!) parhuzamosan ok csereltek a
kilometerora-meghajto fogaskereket is, meregdragan. Azt hazudtak
ugyanis, hogy ahhoz szet kell szedni a valtot, ezert oriasi melo. Ez sem
volt igaz, de legalabb a javitas sem volt igazi javitas, ugyanis a
sebessegmero mutatoja onnantol kezdve ugralva es ketyegve mukodott.

Budaiekbol vegleg kiabrandultam, ugyhogy elvittem egy szerelohoz, aki
elotte valami neves szervizben dolgozott (valami harombetus rovidites
volt a neve, most nem jut eszembe), aztan atallt maganpraxisba. Apu abba
a szervizbe hordta a kocsit jopar even keresztul, nemi hozzaertest is
tapasztalt ott, igy aztan nyugodt szivvel biztam ra az autot. Ami jo,
hogy pontos diagnozist allitott fel a valtorol. Nem a kuptanyerkerekek
koptak el, hanem a csoportkerek forgacsolodott szet, ami pedig sohasem
szokott; nagyon furcsan neztek ram a csepeli Skoda markakepviseletnel,
hogy nekem mi a fenere kell az, sose kereste meg senki. Szerencsere
elokapartak egy darabot valahonnan.

Utana kovetkeztek a durvabb dolgok. A motor jol huzott (ekkor lehetett
benne 97-98e), de kicsit zajos volt mar, ezert gondoltam, erdemes
megcsinaltatni azt is. Vettem hozza rengeteg alkatreszt (szelepek,
emelotokek, vezermulanc, stb.), ami a zajossagot okozhatta, plusz uj
szinkrongyuruket, es megkertem a kuplungtarcsa cserejere is. Ugy hittem,
egy szinte uj autot fogok elhozni tole elhozni. Tevedtem. A valto eppen
olyan zajos volt, mint elotte. A motor borzasztoan  ment,
alapjaraton jobbra-balra billegett es hangosan ketyegett mint faliora.
"Majd minden osszekopik!" - mondta, a nala okosabbak viszont mar akkor
mondtak, hogy sosem fog az osszekopni. Nekik lett igazuk. A valto egyre
durvabb hangokat adott ki magabol, a vegen mar elnyomta a motorzajt is,
ami ebben az esetben nem volt kis szo. A kuplungtarcsa egeszen fent es
nagyon hirtelen fogott - nem csoda, hiszen a gyari helyett valami
kisipari selejtes sz@rt rakott bele koltsegmegtakaritas cimen. A motor
egy darabig tartotta a gyenge allapotot, aztan elkezdett meg gyanusabban
viselkedni. Vegul kiderult, hogy nemcsak hogy  van osszerakva, de
meg a hutovizet is kenoanyagkent hasznositja. Mire ez kiderult, mar a
fotengelycsapagyazas is gallyra ment. A Gyenes Jeno nevezetu solymari
autoszerelo aldasos tevekenysegenek egy teljes motorgeneral (100.328
km-nel) es valtojavitas lett a vege, termeszetesen mar egy harmadik
szervizben. Ez volt a Botos szerviz, ahol nagy nehezen sikerult nemi
minositest is kicsikarnom az elozo munkakat illetoen: hogy ha a haverom
csinalta volna, azt mondanak, elsore egesz ugyes, de azert gyakoroljon
meg; miutan megemlitettem, hogy ez egy harminc even at a szakmaban
dolgozo, elismert szerelo muve, csak a fejuket fogtak, hogy ez nagyon,
nagyon durva. Azota kulonben a motor es a valto is kifogastalanul
mukodik, ahogy kell. A jelenido azert van, mert nem volt szivem eladni
soha; azota tucatnyi autom volt, a Skoda viszont most is a garazsban
varja, hogy ujbol jobbra forduljon sorsa - ugyanis tavaly novemberben
lejart a muszakija, es mivel addigra mar volt telen is hasznalhato masik
autom, mar nem vizsgaztattam le ujbol - tul sokba kerult volna. A
dilemma egyebkent is nagy, hogy mi legyen vele, mert egy Rapidba
szivesebben olnem a penzem, ettol viszont erzelmi okokbol nem akarnek
megvalni.

na, udv,
Zoli
+ - Re: biciklistak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]

>(nem hiszek abban, hogy gyalogost
> vagy masik bicikilst jobbrol elozni rosszabb, mint balrol. Ha van eleg
> hely, akkor nem is szolok neki, elsuhanok, aztan mar ugralhat barmerre,
> mire eszrevesz :). 

Meg tobben pedig a kocsikat is gond nelkul elozik jobbrol. Multkor 
csak azert nem tiportam el egyet, mert figyeltem. Jobbrol, es balrol 
is eloztek kerekparosok, mikor elengedtem egy gyalogost - ok 
persze nem engedtek el, mindenfele manoverekkel kikerultek 
(ugraljon ha akar). En viszont jobbra kanyarodtam volna, ha nem 
figyelek arra, hogy KRESZ -en kivuli kozlekedok is vannak, most 
eggyel kevesebb. Radudaltam, erre beintett. Fel sem fogta....mikor 
egy teherauto tukrenek a holttereben csinalja jobbrol ugyanezt es 
az bekanyarodik,  majd megerti, de mar keso lesz. 

Tibor
+ - Re: Re: biciklistak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]

> 
> Szombaton 23:30-kor kozlekedesi baleset tortent Gyal es 
> Alsonemedi kozott a 4602-es szamu uton. B. Laszlo (25) 
> teherautojaval az M 5-os autopalya iranyaba haladt, amikor 
> elutott egy – ez ideig ismeretlen szemelyazonossagu - 
> ferfit, aki a felezovonalnal tolta a kerekparjat. 

Gondolom a felezovonalat huztad ala :))

> A 
> teherauto vezetoje nem a latasi viszonyoknak megfelelo 
> sebesseggel vezette jarmuvet. 

Pont ezt mondtam multkor. Mehetsz te akarmennyivel, ha elutsz 
egy ilyen tokreszeg csotanyt, aki a (tobbnyire) sotetkek 
munkasruhaban annyira latszik, hogy ahhoz kepest a Negro vilagit, 
egyben biztos lehetsz, nem a latasi viszonyoknak megfelelo 
sebesseggel mentel. 
Multkor par szot beszelgettem errol rendorokkel, azt mondtak, 
nem sokat tudnak csinalni. Legalabbis hivatalosan nem. Ugy 
szoktak megoldani, hogy mig az egyik rendor beszelget a 
komaval, a masik egy jo vastag injekcios tuvel leereszti a kerekeit, 
hogy legalabb raulni ne tudjon matt reszegen.

Tibor
+ - Budapesten jartam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Vacott Alfa talalkozo volt, nem hagyhattam ki. Pontosan 8-
kor elindultunk, szep 90-110-es tempoban gond nelkul 
lekavartunk a hatarig (Sahy). Itt egy kis gond akadt, mert 
a magyar reszre volt kirakva egy hatalmas STOP felirat, 
ezert a szlovak reszen siman atrongyoltam. A ven faszi 
majdnem felpofozott, ugy fogta'k le :))) A 2/A-n Vac elott 
habozni kezdtem, mindenki Szeruskertrol beszelt, pedig eleg 
lett volna azt mondani, hogy ott, ahol tavaly... Vegul egy 
kuton kiszurtam az autojat polirozo Cachot, igy 11-re meg 
is erkeztunk. A talalkozo kiraly volt, 2 vendeg is volt, 
egy Maserati es egy Lancia Delta Integrale. Gyorsulasi 
versenyen <2.0 kategoriaban a tavalyi gyoztes 33 
versenyauto nyert ismet, eszmeletlen rajtja van. 2.0 
kategoriaban Weber Gabor nyert 147-el (a Forma-1 
kozvetitesbol ismerhetitek), a >2.0 kategoriat pedig Robi 
baratom nyerte a GTV 3.0 V6-al. Az auto erdekessege, hogy 
amerikai verzio, ezert a km ora 140 km/h-ig (85 mph) van 
skalazva :))) ill. 55 mph-tol redline van :)) hujje 
amerikaiak... D. Csaba 164 TD-jen sajnos nem mukodott az 
intercooler, igy nem rugott labdaba ez even. A 145 
szepsegversenyen Leon QV-je nyert 50 szavazattal, mig 
Halesz 46 szavazattal a masodik helyre szorult. Az uj autok 
fenypontja egyertelmuen a GTA Sportwagoon volt.
Vacrol Budapest fele vettem az iranyt, hat a magyarok picit 
bedurvultak az utobbi idoben. A Budaorsin minden 10 
meterben kinn a 60-as tabla, erre 90 km/h-nal kb. 6-an 
levillogtak... Egy 40-es holgy az uj Opel Astra-bol egyik 
savbol a masikba cikazott, de valahogy mindig mogottem 
kotott ki, pedig siman gurultam a savomban, es minden 
esetben ramdudalt. Nem ertem maig, mit akart... Apuka is 
akadt a 2/A-n, Suzuki Swift, apu-anyu-gyerekek 
konfiguracio, hat o majd megmutatja, hogy lehuzza azt a 
szaros szlovak Alfat. Dombrol le tartottam ot 90-nel, aztan 
dombra fel visszaharom padlo 150-160 es apuka eltunt a 
kodben (3x kezdett elozni, de mindig visszabujt mogem). A 
varos szepsege feledtette a sok marhat, a bazilikatol nem 
messze a Virulj feliratu emlekmunel meg parkolohelyet is 
talaltam :) 17:30-ig csavarogtunk a varosban, aztan 
elhuztunk. Budakeszinek indultam, hogy a Pilisen keresztul 
oromautozas var. Hat nem vart. Eloszor is olyan vizes es 
paras volt minden, hogy alig lattam, 30-al mentunk jopar km-
t. Utana meg a fovarosi szaguldas helyett csupa vasarnapi 
soforrel talalkoztam. Minden kanyar elott fel perccel fek, 
20 km/h, kettes, indul. A tobbi marha (mar bocs) meg 
termeszetesen raragad a seggere es 25-28 auto cikazik 120 
meteren belul. Nagyon kiraly. Mikor eszrevettem, hogy 
valaki nagyon lemarad, kirajtoltam, vegul 7 auto volt meg 
elottem. Eszrevettem, hogy a 4. lemarad az 3. mogott, 
visszaketto-padlogaz. Mikor az a szemet eszrevette, hogy 
jovok, nyomott egy koveret es a 2-3 autonyi lyukbol fe'l 
autonyi lett. Jott a 90 fokos kanyar, szembol felbukkant az 
auto. Mondom itt baj van. Kb. 2 masodpercem volt az 
egeszre, megeloztem a 3. autot is (koszonom asszonyom az 
Opel kombiban, hogy beengedett, ha on is szemet, akkor 
nekem annyi). A kovetkezo 2 auto annyira totyogott, hogy 
azokat siman lehuztam. Meg egy papaval akadt gondom, a 
zarovonalom at kineztem, hogy mi a francert megy 35-el, 
erre majdnem kifekezett. Siman besatuzott elottem, de 
pechje volt, mert elkaptam a kormanyt es lehuztam ot. Nem 
ertem, miert nem sajnalta a hatso ulesen ulo 3 gyerkocot... 
Kesobb mar tudtam egesz normalis tempot menni, igy Budapest-
Komarom sikerult 51,2 km/h atlagot futnom :((( Kulon 
udvozletem azoknak, akik mindenhol kinn felejtettek az 
arvizi 20-as es 30-as tablakat, na meg a leragasztott 
iranyjelzo tablakat. Szerencsere egyiket sem hittem el. 
Vegul valamivel 9 ora utan megerkeztunk, nagyon jo nap 
volt. Az egesz ut majdnem 600 km, az atlagfogyasztas 7,4 
lett.

Cs.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS