Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 689
Copyright (C) HIX
2000-03-19
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 BMW (mind)  31 sor     (cikkei)
2 Re: kerdes (mind)  53 sor     (cikkei)
3 RE: japcsikkal szembeni elfogultsag (mind)  13 sor     (cikkei)
4 Re: Vizpumpa szervizt keresek... VW M5 szervizt kerulje (mind)  33 sor     (cikkei)
5 Re: re Japan / nemet auto (mind)  10 sor     (cikkei)
6 Az USA Benzinarak (mind)  26 sor     (cikkei)
7 Re:Lopakodo rendor (mind)  14 sor     (cikkei)
8 gumi azonositas (mind)  5 sor     (cikkei)
9 RE: *** HIX AUTO *** #687 Metabond es a tobbiek (mind)  26 sor     (cikkei)
10 konyv (mind)  12 sor     (cikkei)
11 noi itiner (mind)  20 sor     (cikkei)
12 Uj foszerkeszto a HiX-Auto honlapjan (mind)  32 sor     (cikkei)
13 re: Lopakodo rendor (mind)  18 sor     (cikkei)
14 biztonsagi-ov+sebesseg (mind)  20 sor     (cikkei)
15 Taxisblokad??? (mind)  29 sor     (cikkei)
16 elosztofedel, m. autopalyamatrica koszonet (mind)  23 sor     (cikkei)
17 Benzinar (mind)  8 sor     (cikkei)
18 Koszonet-bicikli jobbrol (mind)  29 sor     (cikkei)
19 Re: Lopakodo rendorauto (mind)  62 sor     (cikkei)
20 Hungaria bonusz kerdes (mind)  9 sor     (cikkei)
21 Re: kerdes (mind)  74 sor     (cikkei)
22 Re: ford kerdes (mind)  17 sor     (cikkei)
23 Re: remeges problema !!! (mind)  26 sor     (cikkei)
24 vw-skoda (mind)  17 sor     (cikkei)
25 Vizpumpa es egyeb remtortenetek (mind)  34 sor     (cikkei)
26 VW M5 (mind)  35 sor     (cikkei)
27 alomautok/Skoda (mind)  38 sor     (cikkei)
28 Potkocsi (mind)  7 sor     (cikkei)
29 Re: Vizpumpa szervizt keresek... VW M5 szervizt kerulje (mind)  16 sor     (cikkei)
30 Francia autok (mind)  11 sor     (cikkei)
31 ADAC statisztika...ami mogotte van (mind)  16 sor     (cikkei)
32 Tavaszi faradtsag = leiratkozas???? (mind)  15 sor     (cikkei)
33 csokikombi (mind)  48 sor     (cikkei)
34 Felni (mind)  12 sor     (cikkei)
35 Re: Benzinar (USA) (mind)  39 sor     (cikkei)

+ - BMW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Vasarnap este fel hetkor erdekes esetnek voltam tanuja. Jottunk a Vaci uton
kifele, a DunaPlaza fele.
Az Obinal levo lampa piros volt. Ott alltak az autok a pirosnal minden
savban.
En a legbelso savban kozelitettem, amikor kb 50m-re voltam akkor egy BMW-s
es egy Hondas mint az agyamentek jottek hatulrol.
Valoszinuleg hecceltek egymast vagy versenyeztek. A BMW az allo kocsisort
kikerulve, a balra kanyarodo savban  probalt elore menni. A lampa sargara
valtott es az amugy is gyorsan halado BMW gazt adott es elutotte a jardara
eppen fellepo embert. Ugy latszott, hogy a szerencsetlent csak fellokte,
mert utana felig felallt. Par centimeteren, par szazadmasodpercen mult,
hogy nem lett nagyobb baj.
Az FBZ 697 rendszamu masik Hondas versenyzo szerencsere beragadt a sorba, de
utana folyttatta szaguldozasat es par szaz meternyire levo DunaPlaza fele
meno kanyarodo savban megallt a piros lampanal. Megnyerte a versenyt?
A BMW-s pedig nem messze megallt az ut jobb szelen, kozben negy savot valtva
jobbra.
Egy hoszoneves fiatal szallt ki belole.

En most a velemenyemet megtartanam magamnak.


De ez nem csak az irott hanem az IRATLAN szabalyok durva athagasa is volt.
Ilyet gyakran lathatunk, de csak ritkan van ott a gyalogos, az olajfolt, a
jeg es egy me'g gyorsabb auto me'g jobb vezetovel.

Tovabbi jo utat Mindenkinek!

Feri
+ - Re: kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: kerdes ( 31 sor )
[...]
> Ez igy ebben a formaban nem igaz. Elobb rugok bele a skodaba, mint egy
> kutyaba. Mert egy kutyat semmi penzert nem lennek kepes bantani.
> Visszaterve az eredeti temahoz. Mit lehet szeretni egy skodan?

Talan vesd ossze egy korabeli nyugati rivalisaval, es akkor majd rajossz.
Van ket csaladi masodautonk: egy '90-es Renault 5-os es egy '87 Skoda 120.
Kerdes: miben jobb a Renault? Hideginditas utan nem akadozik. Kevesebbet
fogyaszt. Oldalszelre nem erzekeny. Pontosabb a valtoja. Talan megbizhatobb.
De mindenekelott: sokkal nagyobb a presztizse.
Miben jobb a Skoda? Csondesebb a futomuve. Kellemesebb a rugozasa. Ivmeneti
tulajdonsagai gyakorlott soforok szamara elvezetesebbek. Konnyebb es
pontosabb a kormanyzasa. A hajtott kerekek sokkal jobban tapadnak. A fek
hatasosabb es strapabirobb.

A motorok teljesitmenye, zaja, illetve a kanyarstabilitas nagyjabol azonos.
Most akkor a Renault 5-be is belerugnal? En sok keleti es nyugati autot
tudnek szidni (nem nevezem meg oket, mert minek szitsak vitat), mert szarnak
tartom, de se a Skodat, se az R5-ot nem tekintem rossznak. Mindketto megeri
az arat, harmonikus, jol sikerult autok.

> Nem kenyelmes, nem megy, nem lehet bele pakolni, alltalaban budosek,
> es kivulrol sem nyujt valami hatalmas esztetikai elmenyt.

Kenyelmes. A feszes nyugati autokhoz kepest egy varazsszonyeg, ugy megy,
ahogy egy 1.2-es motornak mennie kell (szvsz egyaltalan nem rosszul),
a pakolas nem tudom hogy jon ide, meg hogy budos? Mi budos? En nem erzem,
nagyon sokat vezettem, es meg sosem csapott meg a szaga. Hogy nem szep?
Ennyi penzert? Nekem mondjuk meg tetszik is, mert van egyenisege, de ha
ronda lenne is, kit erdekelne?

> Azt viszont nem ertem, hogy miert van az, hogy minden skoda/trabant
> tulajdonos foggal korommel vedi az autojat, ha valami vita van, es egy
> emberkent probaljak bebizonyitani, hogy a skoda/trabant a legjobb,
> legszebb, legkenyelmesebb, stb... auto a vilagon.

En nem emlekszem ilyenre. Elvakult emberek mindig vannak, de en akkor
sem tudok peldat mondani.

> Hogy ne kelljen
> nagyon vissza menni a multba, itt volt peldaul az M5 kontra trabant
> vita. Ennel feleslegesebb es nevetsegesebb vitat meg nem nagyon hallottam.

Az tenyleg egy nagyon nagy marhasag volt, de ott csak az M5-ot akarta
valaki lehuzni, hogy milyen egy gazdasagtalan konstrukcio, nem a Trabantot
felmagasztalni.

Udv,
Zoli

[ Nasfay Zoltan - E-mail:  - www.kimwilde.com ]
+ - RE: japcsikkal szembeni elfogultsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
> ....
>Mindenkinek ajanlom, aki barmilyen autot akar venni es valasztas elott
>all, hogy ne sajnalja a penzt es bereljen egy olyan autot, mint
>amilyent venni akar csak egy par napra. Megeri, mert kibukik, hogy a
>leendo tulajnak hogy fekszik az auto. Ilyen esetben szerintem mindenki
>egybol elallna koreai auto vasarlasatol, mig ha ezt nem teszi, akkor
>bemegy a szalonba es "Milyen szep aramvonalas!" felkialtassal egybol
>megveszi, 2 napra ra meg nem tudja, hogyan szabaduljon meg tole.
>Vaddiszno, aki inkabb gyalog jar minthogy koreai sz@rt vegyen...

En Vitara-t szeretnek. Hol lehet ilyet berelni? (1napra)
--Udv: szm
+ - Re: Vizpumpa szervizt keresek... VW M5 szervizt kerulje (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Vizpumpa szervizt keresek... VW M5 szervizt keruljetek ( 51 sor )
> Idopont: Sat Mar 18 13:39:42 EST 2000 AUTO #688
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> ............
> Tehat,
>
> keresek olyan szerelot aki a csapagyas vizpumpaban kicsereli a
> csapagyat. A kivalo VW szerviz sajna csak az egeszet hajlando
> cserelni 17 eFt a pumpa + 2 ora munkadij (3700 Ft/ora) + AFA.
>
> Szerintem ennel olcsobb, ha elviszem egy szakihoz aki, latott mar
> kozelrol ilyen szerkezetet.

Teljesen egyetertek veled.
En eppen penteken csereltettem vizpumpat az Escortomban a
.......... Ford markaszervizben mivel beallt a csapagy.
A vizpumpacsere 12.200, Kompressziomeres 1830,
4l fagyallo /Motocraft/ 725/liter mindezekhez +AFA.
Az mar mas kerdes, hogy a vizpumpat en hozattam meg
/amerikai a lelkem/ mivel naluk nincs. Pedig ez is Ford!
Ezek utan erosen gondolkodom, hogy atkepzem magam autoszerelove :)).

A Trabantokat pedig nem engedem bantani. Mikor a vizpumpa beallt,
Trabanttal lett hazavontatva a jargany 40 km-rol, dombokon keresztul.
Es szegeny Trabi sikeresen teljesitette a feladatot, pedig az autom
2x nehezebb.
Hibamentes autokat, es olcso, de jo szereloket:

            Josi
  / Ford Escort 1.9 GL/
--
Mailto: 
+ - Re: re Japan / nemet auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>ameriakiak viszik is, mint a cukrot. De en valahogy utalom, ha latok egy
>mercit, aztan kiderul rola, hogy megis Toyota (mert ugyebar a Lexus a
>Toyota egy tipusa). A belso az izles kerdese, a nagykategoriaban
>mindenesetre nem dijazzak az egyenieskedeseket.
De ha Neked kellene fizetni a kulonbseget, mindjart dijaznad a
Toyotat is. Mennyi a kulonbseg? 20-30 millio? Es azt meg Te is
irtad, hogy nem sok kulonbseg van a ketto kozott, bar ezt Te
a Toyota ellen irtad. Ez most nem jott ossze :-).
+ - Az USA Benzinarak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halika!

Nem tom' ki kerdezte.
Eleg hulye kerdes volt.

Tehat miert is olcsobb az usaban a benzin?
Mert naluk az olaj monopolium vagy mifene. Az arab olajmezok, a
tengereken levo olaj, es nem beszelve az orszagban fellelheto rengeteg
olajra. Hat naluk azert olcso. Nem a politikai strategia miatt.
Ezektol fuggetlenul pl ott is allmonkent eltero.
Texasban az egyik legolcsobb. Tudomasom szerint 1,40-1,80-ig mennek kb.
az arak $/gallon.

Meg kulonben is csak mi vagyunk olyan hulyek, hogy a nemzeti foprofit
termekeket adoztatjuk meg a legjobban, meg adjuk a legdragabban, meg
sorolhatnam. Lasd a buzakrach.

Szoval ezert olcsobb ott a benzin.

Nalunk miert nem olcso pl. a zoldpaprika, a pardicsom, a fozelekfelek, a
tej, a kenyer amit a foprofilunk, a mezogazdasag allit elo???

Ennyit a politikarol...

Udv
Teeby
+ - Re:Lopakodo rendor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Sziasztok Autosok!
> Ti talalkoztatok mar lopakodo rendorautoval?
> Tegnap ejjel, amikor a garazsba beallva kiszalltam a kocsibol, egy
> halk surrogo hangot hallottam az utca felol. Odaneztem, es egy
> rendor Astra haladt lassan, _kivilagitatlanul_, az egyiranyu
> utcaban ellenkezo iranyban!

Sippal nem lehet verebet fogni...
Szerintem tokeletesen igazuk van, meg ha kicsit szabalytalan is -
viszont a mi erdekunkben csinaljak.

Udv:
-- 
Gabor - mailto: - http://www.quattro.hu
+ - gumi azonositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ismeri valaki a gumik rejtjelezeset? Mi az hogy MMX?

DODO
+ - RE: *** HIX AUTO *** #687 Metabond es a tobbiek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Auto's Bara'taim!

E'n saja't tapasztalattal rendelkezem, Mert a METADOND terme'keket 6. e've
haszna'lom.

Tarto'san, jelento''s üzemanyag-megtakari'ta'st biztosi't. Egy 10 e'ves
Lada'na'l a 8-10% a rendszeres a'remele'sek miatt nem le'nyegtelen.

Sok szerelo''vel vagyok kapcsolatban. Vannak, akik u'gy gondolkodnak, hogy
nekem az a fontos, hogy az ügyfelem meg legyen ele'gedve, e's saja't maga
ki'na'lja a METABOND-ot vagy a to:bbi szert. O''k hosszu' ta'von
gondolkodnak.

Van, aki ismeri ezeknek jo'te'kony hata'sa't, de fe'l atto'l, hogy az auto's
ügyfele ritka'bban jo:n hozza' olajcsere're, vagy javi'tatni a kocsija't.
Ilyenkor inka'bb lebesze'li az e'rdeklo''do''t.

Az ege'szbo''l csak azt akartam kihozni, hogy a ve'leme'nyek e's az e'rdekek
o:sszefüggenek.
E'n abbo'l indulok ki, hogy csak olyant aja'nlok ma'snak, amit e'n
kipro'ba'ltam. Bara'taimmal, ismero''seimmel kialakult bizalmat egy gagyi
terme'k miatt nem kocka'ztatom.

Ha valakit re'szletek is e'rdekelnek, maga'n leve'ben szivesen va'laszolok.

Üdv A'goston
+ - konyv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit!

Hamarosan vissza kell vinnem a konyvtarba a Befecskendezok es karburatorok
japan es koreai autokhoz c. konyvet. Akinek kell belole valami, meg most
idoben szolhat.

s.cs.
L.

      _IVICZ Laszlo                  
   _|  Hungary - Budapest    Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
_|   Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites
+ - noi itiner (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit megint!

A subj. beli temahoz szolnek egy-ket keresetlen szot. Naszoval ugyebar
arrol van szo, hogy a nok mennyire nem tudnak tajekozodni. Az en
csaladomban ez _eppen forditva_ van. (Indozokejat kandut men.)

Itt is en vezetek, de a felesegem tajekozodik. Nelkule elveszett ember
lennek. Nem egyszer elofordult mar (igy tessenek elkepzelni, ahogy leirom),
hogy munka utan elindulok hazafele (tudjatok, lepcso, minden alkalommal mas
helyszin) szoval elindulok haza, persze asszony nelkul, hazaszolok
telefonon, hogy elindultam es a parom mar rutinbol kerdezi, hogy nem
ellenkezo iranyba indultam-e el veletlenul. Ez mar lejatszodott ketszer.
Ismer mar.

na megyek
s.cs.
L.
      _IVICZ Laszlo                  
   _|  Hungary - Budapest    Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
_|   Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites
+ - Uj foszerkeszto a HiX-Auto honlapjan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Orommel jelenthetem be, hogy matol uj "foszerkesztoje" van a HiX-Auto
honlapnak.
Eme nemes feladatot egyik regi listatagunk vallalta fel, neve: Szekely
Balazs mailto: vagy mailto: . A
honlap szerkeszteset mostantol fogva Balazs vegzi, sajat keresere
termeszetesen eloszor csak egy honapig, amolyan probaido szeruen, aztan
meglatjuk, hogy a tovabbiakban is veglegesitve vallalja-e vagy sem.
Kerlek benneteket, hogy mostantol mindennemu (a honlappal kapcsolatos)
kerdesben, keresben, javaslatokkal, otletekkel, anyagokkal kapcsolatban ot
keressetek, neki irjatok, neki kuldjetek az anyagokat.
Az eddigi anyagok teljesseget, azaz a nyersanyagokat, a jelenlegi honlap
anyagait, a jelszolistat es minden olyan egyeb informaciot ami a honlap
szerkesztesehez szukseges en atadom neki, amiket o a tovabbiakban
bizalmasan kezel.
Termeszetesen en is rendelkezesetekre allok barmiben, amiben tudok segitek
a tovabbiakban is.
Aki esetleg nem tudna, a honlap atadasa azert kenyszerultem, mert egyeb
elfoglaltsagom miatt mar nincs idom a honlappal foglalkozni (amit sajnalok
is), es emiatt nem akartam a honlap megszuneset.
Balazs vallalta fel a honlap tovabbvitelet, es ha jartatok mar a sajat
honlapjan (http://www.autoindex.hu), lathatjatok az milyen jol kidolgozott,
attekintheto es celiranyos, igy a referenciai is nagyon jok (erdemes
megnezni az AutoIndex lapjat), tehat a mi honlapunk is ugy erzem jo es
szakerto kezekben lesz.

Koszi a figyelmeteket, balesetmentes kozlekedest mindenkinek
Udvozlettel, minden jot:
MyChroLesLie
mailto:
Ekezet & HTML ready
+ - re: Lopakodo rendor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ti talalkoztatok mar lopakodo rendorautoval?
>
>rendor Astra haladt lassan, _kivilagitatlanul_, az egyiranyu

O barcsak nalunk is lenne ilyen, megcsokolnam a kereknyomat rogvest!

De errefele csak lepukkadt ladak szoktak rendszeresen portyazni a nap
minden szakaban, szigoruan negyen ulnek benne, es negyfele gyonyorkodnek a
kilatasban. Tovabba ketnaponta vegigcsongeti a hazakat egy-ket taskas cipo-
vagy edenyarus (afas szamlatomb nem szokott lenni naluk).
Es minden heten valakik felnyomnak egy hazat az utcaban (legutobb egy
komplett anti-viz-gaz-futesszerelest csinaltak; nem eleg, hogy minden
mozdithato szerelvenyt lekaptak, meg a viz is elontotte a hazat).

A ket jelenseg kozott osszefuggest keresni valoszinuleg csak egy beteg elme
szulemenye...

andi
+ - biztonsagi-ov+sebesseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt AUTO-olvasok !

Az elmult evben sokan segitettek egy kerdoiv kitoltesevel 
a tanulmanyunk megirasaban, amely a biztonsagi-ov 
hasznalataval illetve a sebesseg-megvalasztas motivumaival 
foglalkozik.

A tanulmany az elmult ev vegen elkeszult, a honlapunkra 
viszont kisse kesve, de vegre rakerult, teljes terjedelmeben.

Mindazoknak, akiket erdekel a tema, ajanlom figyelmukbe.
Mindazoknak pedig, akik a kerdoivet kitoltve visszakuldtek, 
ezuton koszonjuk meg ismet a segitseget.

Eszreveteleket, epito kritikat szivesen fogadunk.

Udvozlettel:

Papp Miklos )
http://www.octav.hu/kozlekedes2/index.html
+ - Taxisblokad??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Emberek, mielott elkezdunk masodik taxisblokadot szervezni, gondolkozzunk
>egy kicsit, ha lehet! :-) Mi tortenik, ha apr. 30.-an nem tankolunk?
>Semmi. A benzunkutak eves forgalman ez nem fog valtoztatni, a
>politikusokat meg kb. annyira erdekli, mintha levelet irnank nekik.
>De most komolyan: szerintetek ettol Orban elmegy az OPEC-konferenciara az
>oklet razni? Es nem rohognek korbe?

Ez nem taxisblokad. Es Orban hiaba menne az OPEC-hez. Itt a hatalmas meretu ado
rol van szo. Ez csak egy figyelemfelkelto sztrajk-szeru kezdemenyezes. Nem okoz
 kart senkinek, nem csokkent semmilyen forgalmat. Megis valamennyire meg tudja 
mutatni , hogy mennyire eleguk van az embereknek abbol ami ebben az orszagban f
olyik benzinar ugyben. Felfogtatok, hogy 1,5 ev alatt 100Ft-ot emelkedett a ben
zin ara??? Nekem ne mondja senki, hogy Bulgaria, Romania, Ukrajna stb nem szoru
l ra annyira az allami bevetelekre, mert korberohogom. Talan nem kene ulnunk mi
nt a birkaknak es turni ezt az egeszet. Nem vagyok hive semmilyen tuntesenek va
gy eroszakoskodasnak, sot kifejezetten utalom ezeket, de ha tehetunk valamit am
i megmutatja hanyan vagyunk akiknek eleguk van mindamellett, hogy nem okoz kart
 senkinek, en benne vagyok.
Ez azert jobb mint feltartani masokat a'la taxisblokad.
UFF!
VTI

u.i: Ha lattatok Vasarnap egy 20 CRX-bol es egy Civic-bol allo konvojt a varosb
an. Az a CRX club volt a felvezetesem alatt:))

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - elosztofedel, m. autopalyamatrica koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Frigyes, koszonom a valaszt. A gyujtast nem tudom, a trafon "PBT // made
in France // 12V= // Duceller" felirat van, az elosztofedel Bosch. 44 kW
1,4i a motor, hagyomanyos kalapacsos elosztoval. A kalapacs es a
motorblokk kozott van egy vekony muanyag gyuru. Ez es az elosztofedel egy
kb. 2 x 10 mm-es nu'ttal alakzarasan illeszkedik a femhazba, es szerintem
itt nem illeszkedik rendesen. Feszulni nem feszul, de szorosan ul,
deformaltnak sem nez ki. Most megbabraltam es varom a kovetkezo esot. :-)

Autopalyamatrica-ugyben is koszonom Frigyes es VTI a valaszokat. Az ADAC
sajnos cseh es szlovak matricakat sem arul, ezert nem is kiserleteztem
naluk magyarral (azert hetfon kifaggatom oket). A csehszlovak matricak
beszerzese idonkent nehezsegekbe utkozik (hataron a bode zarva, az elso 2
benzinkutnak nincs), amiben akar rendszer is lehet, mert a buntetes persze
magasabb, mint a matrica ara. Hasonlo: '99-es eves szlovak matricat en meg
'98 decembereben vettem 200 koronaert, januarban egy ismerosommel kettot
vetettek, nyaron mar volt olyan matricajuk, amin 400 koronas felirat
diszelgett (es feherrol zoldre valtozott a szine). Ez az, amit en
civilizalt es kulturalt megoldasnak nevezek...

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Benzinar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

http://w3.swi.hu/rajzlap/Selection/2000/11/payne.html
http://w3.swi.hu/rajzlap/Selection/2000/11/summers1.html

Ket karikatura arrol, hogy az uzemanyagarak emelkedese sajnos globalis
folyamat.

Udv mindenkinek:
pJ
+ - Koszonet-bicikli jobbrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Geza es mindenki aki valaszolt! :-)

Koszonom, hogy valaszoltal feltett kerdesemre. Most mar megnyugodtam! :-)))
Az az igazsag, hogy en mindig tisztelem a kerekparosokat, meg vedem is oket
az uton, ha lehet. Mint ahogy irtam en is bringaztam! Ket dolgot nagyon nem
szeretek, ha nincs kivilagitva, illetve ki van epitve a kerekpar ut es a
kocsik kozott kerekezik. Az utobbi esetleg megspekelve este lampa nelkul! :-((

Meszaros Geza irta:

>Apropo ! Doktor bacsi megnezte a HIX-AUTO-t es azt mondta,
>hogy kutya baja. Jar keze-laba, ingerekre jol reagal. Kaki, pisi OK.
>Hala a jo Istennek belterjesseget es szakbarbarsagot nem tapasztalt.
>A legvirgoncabbnak itelte az alombol. En azt mondom - HURRA ! :-)

Orulok neki! Csak a tarsadalombiztositasi adom fedezze a kezeles koltseget!
:-))

Koszonettel:

Zoli



                    ###############################################
                                            Homoki Nagy Zoltan
                    Szemelyes valaszt ide kerek: mailto:
                                                 Ekezet:OK
                    ###############################################
+ - Re: Lopakodo rendorauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Foldim! :-)))

Eloszor is termeszetesen Neked is koszonm, hogy valaszoltal a bicajos
kerdesemre! 

Szoval, Soma irta:

>Ti talalkoztatok mar lopakodo rendorautoval?
>
>Tegnap ejjel, amikor a garazsba beallva kiszalltam a kocsibol, egy
>halk surrogo hangot hallottam az utca felol. Odaneztem, es egy
>rendor Astra haladt lassan, _kivilagitatlanul_, az egyiranyu
>utcaban ellenkezo iranyban!
>
>Mar nem ez az elso eset, hogy itt a lakotelepen ilyesmit
>tapasztalok. Ezt miert csinaljak? Konkretan keresnek valakit, vagy
>csak ugy altalaban vadasznak a HMCS-kre meg egyeb ka'ros elemekre?

Megprobalok most en is valaszolni. Kicsit off lesz sorry, de akit nem
erdekel PgDn. Szoval. Valoszinu, hogy valakitol szemelyesen szerettek volna
kerdezni valamit a kapitanysagon. :-)))) Magyarul: valoszinu, hogy valaki
valami balhet csinalt eppen es ok vagy meglattak egy masik utcabol es utana
"lopakodtak", vagy tutti cimre mentek. 

Ezt tapasztalatbol tudom /nem, mielott meg barki rossra gondolna: nem engem
kerestek :-)))/, ugyanis a mult heten egy este gyalogolok haza az Izsaki
uton. Elottem olyan 20 meterre egy srac setalt. Latom, hogy elejtett
valamit, gondoltam, hogy a mobiljat, mert olyan forma volt. Odaertem melle,
es latom, hogy mintha ceruza elemeket rakna bele. Na ez eldobta a
telefonjat! Gondoltam en. Megyek tovabb, kicsit eloreb jarok, hallok valami
furcsa csattanast. Hatranezek: latom a gyerek egy pisztoly szanjat szedte
le, illetve tarazta vissza a pisztolyt. :-((( A tar volt a telefon. :-( Na
Zolika tovabb megy, majd a lampanal a srac utol er, mire kiderul, hogy
ismerem ot. Az utcankban lakik. Akkor latom, hogy egy 9mm-es automata
pisztollyal jatszik. Figyeltem, majd az utcankba erve megvartam, hogy
bemenjen a hazba. En rogton hivtam a Yardot, mire par perc mulva lekapcsolt
lampakkal bekanyarodott az Alomauto. :-) Odajottek hozzam, megkerdeztek,
hogy hol van a srac, stb, stb. Eloszor nem akartak elhinni, hogy fegyver
volt. Mire mondtam nekik, hogy a gazpisztolynak - tudtommal - nem lehet
levenni a szanjat, es ennek le volt veve huzagolassal egyutt, illetve
vissza is rakta a srac akkor mar hittek. Ne tudjatok meg miket mondtak a
sracra! De teljesen igazuk volt! Utana egesz vegig lekapcsolt lampakkal
"kolbaszoltak" a kornyeken.
A tortenet vegehez tartozik, hogy a mordaly majdnem nagyobb volt mint a
srac. :-( 
Na meg az is biztos, hogy nincs fegyvertartasija.    
Egyebkent nem tudom, hogy tudtak-e a rendork csinalni valamit, mert ugye
hazkutatasi parancs nelkul nem mehetnek be. :-((( 
Tudom, nem autos tema, de azt hiszem ezzel tudtam csak valaszolni. 

Udv:

Zoli

UI: Soma, voltal a pesti Trabis talalkozon? Milyen volt? En fent voltam
Pesten, de csak delutan. :-( Irhatnal rola!

                    ###############################################
                                            Homoki Nagy Zoltan
                    Szemelyes valaszt ide kerek: mailto:
                                                 Ekezet:OK
                    ###############################################
+ - Hungaria bonusz kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
1997. februar 22. ota van KFB-m a Hungaria Biztositonal. Mivel
semmifele biztositasi esemenyen nem volt azota, legjobb tudasom
szerint mar reg a B3 kategoriaban kellene lennem. Ennek ellenere a
2000. masodik negyedevere szolo csekken meg mindig B2 szerepel. Most
en nem tudok valamit, vagy ok szurtak el?

Andreas                 mailto:
The Bat 1.41
+ - Re: kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

 wrote:

> >> Miert szidja mindenki a trabi/skoda parost?
> >Mert nincs otthon kutyajuk.
> Ez igy ebben a formaban nem igaz. Elobb rugok bele a skodaba, mint egy
> kutyaba. Mert egy kutyat semmi penzert nem lennek kepes bantani.

A problema ott kezdodik, hogy __egyaltalan__ belerugnal valamelyikbe. Errol
szolt a kerdes eredetileg is.

> Visszaterve az eredeti temahoz. Mit lehet szeretni egy skodan?

Mit lehet szeretni egy bohom nagy buta amerikai V8-as auton?

> Nem kenyelmes, nem megy, nem lehet bele pakolni, alltalaban budosek,
> es kivulrol sem nyujt valami hatalmas esztetikai elmenyt.

Nagy buta benzinfalok, mar az elegetett uzemanyag mennyisege miatt is
jelentosen jobban szennyezik a kornyezetet mint egy Skoda es sok ember
szemeben csunya autok.

> En szemely
> szerint nem bantom a skoda/trabant tulajdonosokat,

Aaaaaaaaaa......... (Ld. fentebb)

> hisz ha nekik ez
> az az auto, amiben jol erzik magukat, akkor nekik a legjobb. Ha valakinek
> azert van ilyesmi vasa, mert nem telik jobbra, az is teljesen ertheto.

Azert csak beszalltal a ringbe.

> Azt viszont nem ertem, hogy miert van az, hogy minden skoda/trabant
> tulajdonos foggal korommel vedi az autojat, ha valami vita van,

Mert belejuk rugnak.

> es egy
> emberkent probaljak bebizonyitani, hogy a skoda/trabant a legjobb,
> legszebb, legkenyelmesebb, stb... auto a vilagon.

Ez meg nem igaz. Ugy ahogy van nem igaz. Soha nem mondta egy trabantos vagy
skodas hogy az autoja kenyelmesebb mint egy Merci vagy ilyen hulyesegeket.

> Hogy ne kelljen
> nagyon vissza menni a multba, itt volt peldaul az M5 kontra trabant
> vita. Ennel feleslegesebb es nevetsegesebb vitat meg nem nagyon hallottam.

Igy igaz. DE:
1. Nem a trabantosok kezdtek
2. Nem mondtak olyat hogy a Trabant jobb mint a BMW
3. Csak kikertek maguknak a BMW-s fikazast.

> Udv: Balazs
> | | |  1980 Oldsmobile Cutlass Calais  5.0 V8

Ugyanugy ahogy ezzel a levellel en is kikerem az Oldsmobilos fikazast. Mert
nincs igazad.

Apropo: Milyen erzes ha becsmerelik az a'lomautodat? (Ld. soraimat fentebb)
Mert van akinek a Trabi vagy a Skoda az ugyanilyen dedelgettet autoja mint
neked az Olds.

Istvan

Trabant 80e km
Skoda 40e km
Lada 140e km
Escort 150e km
Focus 25e km

Egyeb kerdes?
+ - Re: ford kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

Szasz Attila wrote:

> tegnap  az ablaktorloket. esete ugyanis odafagytak az ablakokhoz a
> lapatok, es amikor inditottam, az ugy felejtett kapcsolo miatt torolni
> probalt...de nem tudott. ugy latszik meghalt valami kozponti kutyu, mert sem
> az elso, sem a hatso motor, sem a mosomotor nem megy.
> a poen az, hogy szemre a biztositek is rendben van.

Tipus, evjarat? Enelkul nehezen megy.
1981-85 kozti Escortokrol pontos rajzom van. Kesobbiekhez esetlegesen van.
(Marmint egy keves ebbol, egy keves abbol)

Azert azt a biztit muszerrel is megneznem.

Istvan
+ - Re: remeges problema !!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Van egy nem mulo problemam.
> Amikor tavaly oktoberben atultem a mostani AUDImba, erezhetoen
> remegett a kormany ha nagyobb (<80 Km/h) sebessegnel fekeztem. Szar
> ugy, fel kell szabalyozni a tarcsat gondoltam.
> De mar nem lehetett, tehat 2 tarcsa, + egy garnitura fekbetet csere. A
> tarcsa gyari volt, a betet nemet utangyartott.
>
> Azota nem volt alkalmam orszaguton furikazni, de ma igen. Nos a
> remeges ugyanugy megvan, szital a kormany a kezemben. A kerekeket
> kisulyoztattam kb. 2 hete, mert akkor raktam vissza a nyari gumikat.

Teljesen ugyanez volt az Escortomnal is. Tobbszori fektarcsa (gyari) csere
utan is. Valami (pl. kerekagy) elvetemedett es ferden all az egesz
fektarcsa. De lehet hogy valami piszok (rozsda stb) miatt nem parhuzamosan
fekszik fel a tarcsa. Rohadt egy szivas, mert az autoszerelok csak
vakaroznak es havonta csereltetik veled a tarcsakat.

Sajnos rajonni en sem tudtam az okokra. De hatarozottan az az erzesem,
hogy ez oreg autokon jon elo egy fektarcsa _csere_ utan. Addig kutya baja
sincs.

Istvan
+ - vw-skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Zoli irta:
Amikor elsetalok minden reggel a fure kitolt
Vento mellett, mindig felkavarodik a gyomrom. Aztan beulok a csaladi
harmadautoba, egy 120-as Skodaba, es az erdekes modon mindig beindul,
a maga korlatain belul mukodik, ahogy kell, tok kenyelmes, jobban rugozik
mint a VW, hihetetlenul konnyu vezetni, es sosem hagy cserben.

Ez igen! Ilyen szoveget meg eletemben nem hallottam VW tulajdonostol.
Udvozollek a Megtert Skodasok Klubbjaban! :))
Amugy oszinten sajnalom ami az autoddal tortent! Remelem azert megsem
szenvedett olyan komoly karosodast a VW mocija!

Udv!

Dankó Attila
+ - Vizpumpa es egyeb remtortenetek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egyreszt: a vizpumpa igazabol fogyoeszkoz, van, ahol elvileg a 
vezermuszijjal egyutt cseret irnak elo. Az persze mas dolog, hogy
nagy tragedia nincs, ha nem csereled.

Viszont ha a Venton 60ezer utan szetmegy, az eleg kinos...
Javitgatni ugyan lehet, de allitolag nem erdemes, akarcsak mondjuk
egy gombfejet.

Masreszt: a "vacak francia" BX-emben 206ezer km utan csereltem le
az eredeti vizpumpat, es mar az utangyartott cseredarab is
megtette a maga 60ezret...

> Napkozben felhivott a mester, hogy a hatso fekbetetek kozul
> ketto repedt. Azt mondta ez kb 10 eFt-tal noveli a szamlat. Jo

Nem lennek meglepve, ha abban a szervizben masoknak is mindig
repedt betetjei lennenek... :)

> a fekbetet oldalankent 10 eFt + 7 e Ft-ert szereltek be. 

Lehet, hogy egy Venton a betetcsere normaideje majdnem 2 ora? Vagy
ismet egy hatalmas atvagasrol van szo? A BX-en hazilag fel ora
(igaz, ott elol - hatul tarcsafek van), a betet pedig (ket
oldalra!) 3-4 ezer Ft, de ha "gyari", akkor is max. 10... 

Ha pedig a telefonban tizezret mond, a 27-et egyszeruen nem kell
kifizetni. A megrendelolapon nem szerepel, nem tud mit csinalni...

> a szervizt felhivtam jelezven oromomet a kivalo munkavegzes
> felett, semmifele karpotlasrol nem hajlandoak targyalni. Nekem

Nem is veluk kell targyalni, hanem a Porsche Hungariaval. Ha az
ilyesmiket a kuncsaft szo nelkul lenyeli, csak jobban
elpofatlanodnak...
+ - VW M5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szabo Attila (Sabat) irta: "A PORSCHE M5 SZERVIZT MINDEN VW-
SKODA-AUDI-SEAT TULAJ KERULJE EL."

Nem emlekszem, hogy megirtam-e az en tapasztalatomat ide a 
listara, de talan nem, mert tul ideges voltam. Szoval, en 
is jartam kotelezo szervizen az M5-os Skoda osztalyan, meg 
valamikor februar elejen. Eredmeny:

- mindket (!) kulso visszapillanto-tukorrol lejott a gyari 
fekete bevonat (automosas). Mutatom a munkafelvevonek: oo, 
hat az mar ilyen volt. Nanemarhogy!
- a kalaptarto-panelt nem tettek vissza a helyere, 
keresztben bele volt allitva a csomagtartoba. Vajon miert?
- hozzanyultak a hifimhez. Eloszor is feltettek az elolapot 
a radiomra, ami a kesztyutartoban volt, de ami meg 
sulyosabb, elallitgattak az erositomet.
- kicsereltek a 8e kilometert futott Frigyes-fele Beru 4-
polusu gyertyakat a legprosztobb Championra. Ha mar nem 
kovetik a technika fejlodeset, hogy leteznek ilyen 
komolyabb darabok is, amik allitolag 100e kilometert is 
kibirnak, legalabb azt megnezhettek volna, hogy kopott-e, 
ahelyett hogy siman kidobaljak (!). Ezt szerencsere meg az 
atvetelkor eszrevettem a szamla alapjan, es ha ott azonnal 
nem is tudtak visszaadni a Berukat, masnapra eloastak oket.
- elfelejtettek olajat cserelni a sebvaltoban, holott 
esedekes lett volna. Igaz, legalabb nem szamlaztak fel.

Az is igaz viszont, hogy egy csomo aprosagot megcsinaltak, 
peldaul beallitottak az ablakmoso fuvokait (nem nagy 
kunszt, de legalabb foglalkoztak vele), es olyan klasszul 
beallitottak a kuplungot, amilyen meg ujkorban sem volt.

Na ennyit roluk.

Stevie
+ - alomautok/Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szerintem a vilag legnagyobb hulyesege masok autojat 
leszolni itt a listan.

Valoszinuleg nagyon kevesen vezetik alomautojukat, de attol 
meg lehetnek maximalisan elegedettek a meglevo autojukkal. 
En is peldaul szivem szerint Jennifer Lopezzel jatnek 
(miert, Ti nem?), de a bartnomet semmi esetre sem cserelnem 
le ra, marcsak praktikus szempontokbol sem... ;-) [Peldaul 
mert remekul navigal ;-))]

Ami konkretan a Skodakat illeti, biztos hogy nem tokeletes 
autok, de szerethetoek. A bizonyitek: 

http://skoda.panda.cz/fotogalerie.php3?id=1&idr=9&offset=0

(Az oldalon alul vannak nyilak is, osszesem 200+ foto 
talalhato.) 

Raadasul az en Skodam, ami ugyan mar nem a klasszikus 
farmotoros tipus, igencsak bevalt az en eleg specialis 
igenyeimre, peldaul sokkal kenyelmesebb az altalam gyakran 
megtett 800-900 kilometeres tavokon, mint sok mas altalam 
kiprobalt auto, koztuk sokkal dragabbak is. Es az en 
Favoritom meg egyszer sem hagyott cserben... kopp-kopp-
kopp.

Ezert eszembe se jutna tipust modositani, a kovetkezo autom 
is (mar eldolt) Skoda lesz, igaz erosebb motorral es 
legkondival. Viszont ezzel egyutt tervezem, hogy beszerzek 
egy reges-regi 1000MB-t is, ha majd lesz ra egy kis idom, 
es magam fogom felujitani, gyari allapotura. Nekem ugyanis 
az az alomautom :-)) Es bar a napi kozlekedesre nyilvan a 
Feliciat fogom hasznalni, amikor -- szigoruan unnepnapokon! 
-- jarok egyet az 1000MB-vel, nem lesz nalam buszkebb 
ember! :-)))))))

Stevie
per pillanat meg Favorit Silver Line
+ - Potkocsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok !

Milyen KRESZ szabaly van a vontathato potkocsi teherbirasa es a vontato
gepjarmu kozott.

--
Horváth József >
+ - Re: Vizpumpa szervizt keresek... VW M5 szervizt kerulje (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> keresek olyan szerelot aki a csapagyas vizpumpaban kicsereli a
> csapagyat. A kivalo VW szerviz sajna csak az egeszet hajlando
> cserelni 17 eFt a pumpa + 2 ora munkadij (3700 Ft/ora) + AFA.
> 
> Szerintem ennel olcsobb, ha elviszem egy szakihoz aki, latott mar
> kozelrol ilyen szerkezetet.

Erd, Balatoni ut, a kornyeken mindenki ismeri. Egy (volt) jobaratom
apja, korrekt ember, merem ajanlani.

> pl. nincs kiirva a rezsi oradijuk. A 3700 Ft/ora szerintem borzaszto magas,
Ugy tudom (nem eskudnek meg ra) hogy az oradij az autotipustol fugg, es
minden porsche hungaria szervizben egyforma.

Jeff
+ - Francia autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt lista!

Tobbszor olvastam mar itt a listan, hogy a francia, olasz, stb autok
milyen sz...k, szeretnek egy felmerest/statisztikat kesziteni, ki miert
gondolja ezt. Elso korben nezzuk a franciakat, kerek mindenkit irja meg
- akar maganba is - miert negativ a velemenye ezekrol a joszagokrol. Az
eredmenyt a listan majd kozze teszem - hatha tanulunk valamit.

A segitseget koszonom.

Ssandor
+ - ADAC statisztika...ami mogotte van (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv SZELID autosok!

   Az ADAC statisztikat evek ota magasan vezeti a Toyota.
Toyota CarinaII, 2C motorral, taxi uzemben 398 000km-nel fotengely hatso
szimmering csere miatt kuplungoztam. Meglepve fedeztem fel,nincs tetel a
kuplungharang porral.
osszeszereles elott megmertem az uj gyari kuplungtarcsa es az eredeti(!)
kopott kozott 0.8mm volt a kulonbseg....
  A tulajnak ekkor ket autoja taxizott Dunaujvarosban, egy Ford Sierra
2.3D es ez a Toyota. A Toyo evekig 2 muszakban gyurte a kilometereket,
100 000 utan szinkronszij csere, 10 000km olajcsere, 35 000km utan
fekbetetcsere. Ez az EVES javitasok listaja is egyben. Az auto 100 000
es 400 000 kozott _csak_ en javitottam, ezert tudom ezeket idezni....
--
 Udv:
     Levente
+ - Tavaszi faradtsag = leiratkozas???? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HIX-autosok!

 Ugy latom az iden a tavaszi faradtsag a listarol valo leiratkozasi
hullam formajaban ert el bennunket. Ellenpelda Meszaros Geza, aki jol
turi a megprobaltatasokat. Ugy latszik ot otthon jol ellatja az
asszony vitaminnal :-))))))) (No meg, megjavitotta a Fordot)

 Case 'tavaszi faradtsag' and 'anyazas' of
  1: leiratkozas;
  2: leiratkozas-viszaszivas;
  3: ingadozas, mi is legyen, mert ez igy nem jo;
 else HIX-autos tagsag;
--
 Udv:
     Levente
+ - csokikombi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Laci, csokinagykerek gyongye! >Sok csokit emberek!

>A mai napi kerdesem a gyujtasallitasra vonatkozik. Annak idejen a
>Moxicson, amig nem volt stroboszkopom, allo motornal probalampaval,
>kurblival allitottam gyujtast. Nem tortent ez maskeppen a minap sem,
>Jut eszembe! Vegre nem all le a Verda hirtelen fekezes utan!!! Nagy az
>orom, emberek! Orvendjunk, orvendjunk!!
Hurra! Legalabb eljutsz a csokifuvarozoval a talalkaig... :-)))

> Allo motornal allitottam be a gyujtast, probalampaval, mint
>regen, mert a motor meg hideg volt. Aztan ma, mikor hazajottem,
>megneztem stroboszkoppal is. Hat igen nagyon rossz helyen volt.
>Nagyon nagy volt az elogyujtas. Kerdes: namostakkor hogy van ez?
>Jo modszer ez a gyujtasallitas, vagy nem? Mar a Moxvics is ezert
> ment olyan ...-ul, vagy ott meg jo volt a modszer....?
A gyujtasallitas jo modszer. Kepzeld, fizetni is szoktak erte :-)))

 Attol fugg.... milyen az elogyujtas-vakumrendszer elve.
1. pl.Moxics. Alapjaratban a vakumdoboz nem kap vakumot a karbi felol,
mert a
pillangoszelep elott van a vakumfurat.

2. pl Dacia. Alapjaratban van kb.15 fok elogyujtas, mert a vakumdoboz
ekkor is kap a szivocsobol vakumot, igy megnoveli az elogyujtast.
Allitasa, lehuzott vakumcsonel 1fok, feltett vakumcsonel kb.15 fok.

3. pl Ford Escort 1.6 Itt kombinalt elogyujtasszabalyozas van.
1ik vakumdoboz a szivocsovet furkeszi, es visszaveszi az elogyujtast, a
masik 
pedig alapjarat folott ad elogyujtast. Emiatt a Ford beallitasa a
kovetkezo. 1.lepes: megnezzuk hol all a gyujtas, nem veszunk le egy
csovet sem. 2. lepes mindket vakumcsovet levesszuk, ledugozzuk es
beallitjuk 12 fokra, utana vakumok vissza ellenorzes. Ekkor min,1-3
foknak kell lennie az elogyujtasnak, kulonben sokat adozol benzinben!!!

4. Audi80, tipustol fuggoen. Van mindenfele lehetoseg....karbi es
elosztofuggo a dolog, hamarosan ravetodunk az autodra, ha eljut
Dunaujvarosig, a benne levo csokihalmokkal egyetemben...

>Masik dolog. Hamarosan szert teszek egy oszcilloszkopra. Mire es hogyan
>lehet ezt hasznalni az autoszereles soran? Nyilvan valami gyujtasvizsgalatra.

  Milyen szkopod lesz??? Aprilis 16-an megnezhetyuk a tiedet is, meg az
enyeimet is....
  De azert sutunk szalonnat is, ugye???
--
 Udv:
     Levente
+ - Felni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok!

Lenne egy-ket kerdesem aki tud kerem segitsen pliiz.
Tudja-e valaki,hogy a mercin mekkora osztokorrel rendelkezo felni van?
Allitolag bp kornyeken van valahol egy nagyobb ceg aki hasznalt alufelnikkel
kereskedik amit kulfodrol hoznak be.Tud rola valaki valamit?
Egyenrangu utak keresztezodese.A jobbrol betorkollo ut zsakutca.
Elsobbseget kell adnom a jobbrol erkezoknek?Tobbnyire en jovok jobbrol de
nekem meg senki sem adta meg....
Elore is kossz.
Zsolt
http://www.tar.hu/moszkvics
+ - Re: Benzinar (USA) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

  Egy kis korrekcio:

> A kulonbseg
> a termekre rakott adotartalomban van. Ez az USA-ban
> par szazalek, mig Europaban kb 80% ! Mo-on az uzemanyag
> adotartalma ugy 80% korul van.

  Nem par szazalek az, hanem kozel az 50-hez. Konkretan: Ahol laktam jo
par evig (Mayland), ott kb. $1 volt a benzin gallonja (4 liter), amiben
majdnem 50 cent ado volt (ez viszont KI VOLT IRVA a kutra mindenutt,
mert ott kerem peresztrojka van). Magyarorszagon egy nagyon regi
adatra emlekszem, amikor 65 Ft korul volt a benzin eladasi ara, amibol
8 Ft volt NEM ado. Ez igy tenyleg 80-90 % korul van. 
  Masik problemam az, hogy ezek nem a jo szamadatok. Ugyanis nem az
eladasi ar az, ami durvan univerzalis, hanem az eladasi arnak a nem
az allam zsebebe meno resze. Ehhez kene merni mindent, mert ugy jobban
latszik a problema. MD-ben ez ugye kb. 100 % (azaz az 50 centre az allam
bacsi ugyanannyit tesz ra), mig nalunk ez valahol 500 es 1000 % kozott
van. Mindjart maskepp nez ki.

> Egyebkent az USA-ban tavaly ota jo 50%-ot emelkedett
> az uzemanyag (dizel +100%), ami megfeleloen sokkolja
> az embereket.

  Ez persze attol is fugg, hogy HOL az USA-ban. Nyugati parton volt valami
baj ket finomitoval is, ha jol emlekszem, amitol meg jobban felment a
benzin ara. Valtozik az adotartalom allamrol allamra menve is. Amig kint
voltunk, havonta kb. 2-szer tankoltunk (tele), ami a diak osztondijamnak
ketto szazalekat tette ki nagyjabol, vagy ha ez tobbet mond, a kocsi
fenntartas koltsegeinek (biztositas, szerviz) 10%-at. Ilyen szamok mellett
meg egy 50 %-os emeles is foleg pszichologiai dolog. Fuvarozas eseten
valamennyivel fontosabb az uzemanyag ar, de ott se annyira, mert az egyeb
koltsegek (vezeto fizetese, amortizacio, uthasznalati dijak, stb.) miatt
egy 50% uzemanyagar emeles legfeljebb par szazalekkal noveli a koltsegeket.

Udv,
  Gyula

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS