Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2775
Copyright (C) HIX
2006-01-22
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 jobbrol elozes (mind)  6 sor     (cikkei)
2 re: re: Jobbrol elozes - masik kerdes (mind)  14 sor     (cikkei)
3 Jobbra tartas - mas vitak (mind)  56 sor     (cikkei)
4 Tovabbra sem ertik (mind)  83 sor     (cikkei)
5 re: Re: Jobbrol elozes - masik kerdes (mind)  53 sor     (cikkei)

+ - jobbrol elozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En biztosan regimodi vagyok, de nem szeretek jobbrol elozni. (elhaladni) 
Hogyha keves az auto, akkor bizony en kimegyek a szelso savba lakott 
teruleten belul is. Ezt javaslom mindenkinek, fuggetlenul attol hogy mit 
enged meg a KRESZ.

Zotya
+ - re: re: Jobbrol elozes - masik kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Ez bizony nem igy van.
>Akar  lakott  teruleten,  akar azon kivul is KOTELEZO a jobbra tartas.
>Egy  savval  beljebb  csak akkor mehetsz, ha gyorsabban (a megengedett
>sebesseghataron  belul) haladsz. Ez vonatkozik 2, 3,.. 16 savos utakra
>is.
>
Ha jol emlekszem a kresz szerint szemelygepkocsival parhuzamos 
kozlekedesre alkalmas
uton szabad a belso savban tartosan kozlekedni.
Feltartani nem illik senkit, de a kresz engedi.

Arpi
+ - Jobbra tartas - mas vitak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sztok!

Vitatkoztok (most mar en is?) anelkul, hogy szerintem barki fellapozta volna 
az aktualis KRESZ-t. (Elnezest a tisztelt kivetelnek.)

Csak meg egy szemleletes pelda, hogy sajat "karomon" - szerencsere csak 
idezojelben - okulva miert nem elozok soha kivulrol:
Megerkeztem a palyan egy elottem halado, a tukrot csak borotvalkozasra 
hasznalo sofor moge. Miutan jo ideig nem huzodott le, ugy dontottam megis 
megelozom kivulrol. Ahogy kihuzodtam es elkezdtem jobbrol elozni, megjelent 
a fenekeben az addig mogottem halado. Valamiert ebben a pillanatban dontott 
ugy az elozott joember, hogy megis lehuzodik (biztos mert az eddigi Asztma 
helyett valami batar kerult moge....).
Vagy nem nezett ki jobbra, vagy a holttereben voltam meg, de szepen ramhuzta 
az autot... Semmi mast nem tudtam tenni, mint lerantani a kocsim a 
megallosavba es ott befejezni az elozest.

Ha nekem jon, meg en lettem volna a hibas, mert szabalyatalanul jartam el 
hiszen nem haladhattam volna gyorsabban a kulso savban nala...

Ezek utan ha valakit utolerek - akkor is ha a max.megengedett sebeseggel 
megy - beallok a seggebe picit varok, majd jon a szokasos balindex, 
villogas, szelsoseges esetben duda... Akkor is ha kerek 130-cal megy. Ha 
valaki azt gondolja elethivatasa a szabalyok betartatasa, akkor menjen el 
rendornek, polgarornek stb.
Nem tudnam eldonteni ki zavar jobban az uton, a "felre az utbol mindenki, en 
vagyok a meno" tipusu agresszor jellem, vagy az "azert mert nekem oreg es 
lassu autom van, nem fogok eloled lehuzodni, csak azert mert neked jobbat 
adott a sors" forradalmar.
(A legdurvabb ilyenkor, amikor idonkent latom a tukorbol, hogy amint 
megeloztem, a teljesen ures palyan azonnal visszajon a belso savba....)

Az emlitett parhuzamos kozlekedes kontra jobbratartasra jo pelda reggelente 
az M1/M7 kozos szakasza, ahol is az osszes savban kozel azonos sebesseggel 
haladnak az autok. Itt mar nem annyira veszelyes a jobbrol elozes, meg ha 
tudtommal ebben az esetben is tilos - tekintettel az ut jellegere.


Gyorshajtas:
Elhiszem en, hogy a listat olvaso es iro gyorshajtok kivetel nelkul mind 
profi soforok, akik nem szorakozasbol vezetnek evi tobb 10ezer km-t, es 
annyira jol tudnak vezetni, hogy kisebb veszelyt jelentenek a forgalomra, 
mintha lassan mennenek, de....
Szerintetek, ha megallitanank az uton az osszes gyorshajtot, tizbol hany 
mondana ugyanezt a szoveget vagy valami hasonlot?
(Kerdi mindezt valaki, aki alatalaban szinten gyorsan hajt, csak nem gyart 
hozza ideologiat)


Ezekrol a vitakrol mindig a kovetkezo Bertrand Russel idezet jut eszembe:
"Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindig holtbiztosak, a bölcsek meg tele 
vannak kételyekkel."


Udv,
Gabor
+ - Tovabbra sem ertik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Latod, mar elore irtam hogy ugysem tudunk megegyezni.

Termeszetesen, hiszen elore is garantaltan okosabb vagy, es 
meg sem kiserled megertni, amit mondok.

> Ezert En abba is fejezem. Persze azt meg mindig nem irtad, 
> hogy mennyivel vagy Te szakertobb, amikor azt irtad, hogy 
> "En is megyek gyorsabban, de esszel". Vagy valami 
> hasonlot.

Na pont, hogy nem ezt irtam, hanem azt, hogy ha gyorsabban 
megyek, tudom, hogy no a kockazat. Ha nem tunt volna fol, a 
vita nem arrol szolt, hogy milyen csunya, aki gyorsabban 
megy, hanem csak arrol, hogy ne probalja beetetni sem 
maganak, sem masnak, hogy ugy biztonsagosabb.

> En is esszel megyek gyorsabban, csak nekem tobb eszem van. 
> En veled ellentetben nem hiszem, hogy tevedhetetlen 
> vagyok, es CSAK En mehetek 
> gyorsabban/szabalytalankodhatok, mert MAS tartsa be szepen 
> a szabalyokat.

Errol aztan vegkepp nem volt szo, igy eldontheted, hogy 
szandekosan nem akarod megerteni, vagy csak egyszeruen 
vegtelenul buta vagy.

> Par dolog. Ki mondta, hogy rendszeresen? Mi a rendszeres? 
> Mi kozod hozza? Mellesleg munka miatt vannak a hosszu 
> utak, de ha hetente mennek nyaralni, akkor sincs kozod 
> hozza. Tudtommal

Oh, a szent intimszfera... Hogy milyen indokkal csinalod, az 
nem erdekel, viszont ha amokfutokent kell talakoznom veled 
az utakon, akkor ahhoz igenis van kozom.

> Budapest-Zahogy kozott meg nincs repulojarat, es ha volna 
> is megfizethetetlen aron, valamint nem lehetne 100 kilot 
> feladni, es a zahonyi repuloterrol is nehez volna elvinnem 
> ... Valamint nem 100% ..., hogy En ma le tudnek foglalni 
> holnap reggel 6 -ra 1 jegyet. Vegyek fel sofort? Ketten 
> osszuk meg a vezetest? Fizeted? Az autozok 99.99% nem 
> hobbibol autozik. A maradek meg statisztikai hiba :-).

Az allitas annyi, hogy hibasan van megszervezve az a munka, 
amit csak a szabalyok rendszeres athagasaval lehet 
elvegezni. A nem hobbibol autozas pedig nem ment fel semmi 
alol.

Ugye most ott tartunk, hogy a "munka" miatt _kell_ 
gyorshajtani, raadasul ugy meg biztonsagosabb is. Ezen 
allitas mindket reszet batorkodom vitatni.

> Ugyanis szamtalanszor kiprobalom , hogy most sporolosan, 
> raerosen vezetek, de mindannyiszor sokkal tobb veszelyh 
> elyzetbe kerultem egy 300 km ut soran, mint gyorshajtas 
> eseten 10.000 km alatt :(((( Szoval ilyenkor mindig 
> megeskuszom, hogy soha tobbet lassan.

Es ha en eppen ennek az ellenkezojet tapasztaltam, akkor 
melyikunknek lesz igaza? Arrol nem is beszelve, hogy a 300 
km a 10ezerrel szemben eleve abszurd...

Mentem Ladaval 10ezer kilometert, nem romlott el kozben, 
Mercivel 300-at, az meg eppen lerobbant. Meg is fogadtam, 
hogy Mercit soha tobbet, csak a Lada az igazi!

> Arrol a nem elhanyagolhato tenyrol nem is beszelve, hogy 
> en vilageletemben a forgalmat vizslatra elore kitalalok 
> minden leendo reakciot, igy veszhelyzet kozelebe sem 
> kerulok egyaltalan, mert elore ki tudom vedeni!

Nyilvan igy gondolta anno a kozlekedesi miniszter soforje 
is, es meg sokan, akik magukat vagy masokat oltek vagy 
nyomoritottak meg...

> Egy szo, mint szaz. Nekem mar faraszto, hogy mindenki 
> probal meggyozni arrol, hogy a lassu vezetes a jo csak. 
> Szerintem pedig a DEFENZIV VEZETES az igazi, en erre 
> eskudom!

Ismet batorkodom megemliteni, hogy a vita nem errol szolt, 
de ugy tunik, hogy a csak egy bizonyos sebesseg folott 
mukodokepes agyak szamara ez nem felfoghato.
+ - re: Re: Jobbrol elozes - masik kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek!

Koszi a kimerito valaszokat! 
Ha oszinten magamba akarok nezni, vmi hasonlora
kellett volna tippelnem (-> veszelyhelyzetek
minimalizalasa), de gondoltam hatha van me'g vmi
mogotte.

Csak a 'jegyzokonyv kedveert': se nem vagyok notorius
jobbrol elozo, se nem annak legalizalasaert kuzdo
partizan! :)Csak "hangosan" morfondirozgatok.

Tudom, hogy hiabavalo amit mondani fogok, hiszen a
torveny mogotti szandek alapvetoen jo, de meglatasom
szerint ma, 2006-ban eleg eletszerutlen. Pontosan a
mindnyajunk altal ismert jobbra NEM tartasi gyakorlat
miatt, legyen az barmily szabalytalan is. Hogy mast
nem mondjak, en sem tartom be mindig... (Vesse ram az
az elso kovet, aki szivesen docog tartosan a kamionok
altal tonkretett kulso savban! Persze ha utol er vki,
az mas teszta, arra az idore nem esik nehezemre
lehuzodni.) 
Azt is belatom, hogy a KRESZ keszitesekor ez egyreszt
nem feltetlen volt elore lathato, masreszt nem is
kellett, hogy figyelembe vegyek.  Hiszen a lenyeg a
"Safety first", ahogy a francia mondja!:)
Ugyankkor ugy gondolom, h. azzal, hogy a jobbratartas
betartasatol fugg a masik, -jobbrol nem elozunk
szabaly- alkalmazhatosaga, ezaltal eloideztek egy eleg
gyakori veszelyhezetet. Es ezzel, amit nyerunk az
egyik megoldassal, el is veszitjuk a masikkal. Serul
maga az elv, h. biztonsagossa tegyuk a kozlekedest!
Ami a nagyobb baj, hogy az embereket nem a -szerintem
is kiemelt fontossagu- defenziv vezetesre osztonzi,
hanem a (sarkotik!) "menjel jobbra, ott ugysem jon
majd senki" magatartasra . 
Nem mondom, hogy ennek a megoldasara a legjobb modszer
a legalis jobbrol elozes; de tapasztalatbol mondhatom,
hogy az legalabb figyelmes vezetesre osztonoz! 
Ja, es nem britanniai tapasztalatbol!:) 

A varoson beluli, tobbbsavos uton levo jobbra tartasi
kotelezettseget, bevallom hosiesen nem tudtam, az
remlett csak,h. az csak a teherautokra, stb.
vonatkozik. Mea culpa!
Koszonom Geza a magyarazatot, most mar tiszta a kep!:)

Udv,
Peter
Clio dCi

A biztonsági öv lehet hogy korlátoz a mozgásban, de
még mindig nem annyira mint a tolószék!:)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS