Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1586
Copyright (C) HIX
2002-09-14
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: 1001 valasz, teligumi,esogumi (#1585) (mind)  13 sor     (cikkei)
2 Re: rangatas (mind)  24 sor     (cikkei)
3 ELADO FORD F150 PICKUP (mind)  48 sor     (cikkei)
4 Vuk (mind)  23 sor     (cikkei)
5 Hird.szotar; HTALI (mind)  26 sor     (cikkei)
6 Re: Szerelok (mind)  22 sor     (cikkei)
7 Re: Uj auto (mind)  33 sor     (cikkei)
8 sztereotipiak? (mind)  13 sor     (cikkei)
9 nyugdijasan (mind)  13 sor     (cikkei)
10 17 (mind)  8 sor     (cikkei)
11 mellenyultal (mind)  46 sor     (cikkei)
12 vasut (mind)  25 sor     (cikkei)
13 ov hatra (mind)  16 sor     (cikkei)
14 meg mindig rendor az autopalyan (mind)  36 sor     (cikkei)
15 szuper vo't (mind)  15 sor     (cikkei)
16 jelzes autokon (mind)  24 sor     (cikkei)
17 Uj auto-Megane,stb... (mind)  52 sor     (cikkei)
18 1001 valasz, teligumi, esogumi (mind)  6 sor     (cikkei)
19 matrica (mind)  4 sor     (cikkei)
20 Samara kettesben 110-ig + egyebek (mind)  28 sor     (cikkei)
21 Mit lehet tenni? (mind)  35 sor     (cikkei)
22 Coupe' motor: diagnozis (mind)  47 sor     (cikkei)
23 AR146 kalandok (mind)  55 sor     (cikkei)
24 Re: szarvas az m7-en Valasz: *** HIX AUTO *** #1584 (mind)  32 sor     (cikkei)
25 Re: 1001 valasz, teligumi,esogumi (mind)  32 sor     (cikkei)
26 Re: Szerelok (mind)  32 sor     (cikkei)
27 Valasz: Re: rendor *** HIX AUTO *** #1585 (mind)  26 sor     (cikkei)
28 Valasz: Re:1001 valasz, teligumi,esogumi*** HIX AUTO ** (mind)  44 sor     (cikkei)
29 RE: rendor :-( (mind)  15 sor     (cikkei)
30 Truck Trial (mind)  22 sor     (cikkei)
31 teligumi (mind)  24 sor     (cikkei)
32 "szilika" a gumiban (mind)  26 sor     (cikkei)

+ - Re: 1001 valasz, teligumi,esogumi (#1585) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Minden elojel nelkul, kb. 0.01 ms alatt blokkolt az osszes kerek,
> ezzel egyidoben 45 fokba fordult a kocsi (kb. mintha a hatso kerekek
> jegen lettek volna es elol csak az egyik kerek fogna) majd nekicsuszott

> csuszott, hiaba engedem fol a feket (egyebkent felengedtem) qrvara
> nem hasznalt neki, ahogy a "finom ellenkormanyzas" se. (addig a mulo
> tizedmasodpercig olyan erzes volt, mintha jegen kormanyoztam volna.)

Nekem azt tanitottak az Utoklub tanpalyajan, hogy ilyenkor kuplung tovig,
es orulten ellenkormanyozni. Nem finoman, hanem utkozesig gyorsan tekerni.


Ed
+ - Re: rangatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ford Escort XR3i 1,6-os autom motorja 1800 és 2200
>fordulatszam tartomany kozott rangat, mintha valamelyik
>gyertya rossz lenne. Kicsereltem a gyertyakat, probaltam
>allitani a gyujtasszogon, de a jelenseg tovabbra is fennall.
>Mi lehet az oka ?  Injektor ?  Elektronika ?
>Volt-e mar valakinek hasonlo esete es miert pont ezen a
>fordulatszam tartomanyban csinalja ?

SziaszTok, szia Jozsef!

Nos, nekem Alfa 33 1.7IE van. Ez a jelenseg nalam is elofordult.
En is kicsereltem a gyertyakat, nem segitett. En is elektronikara
gyanakodtam. DE! A megoldas az uzemanyag szivattyu volt. Megfaradt
mar szegeny. Kicsereltuk egy ujra es utana rendbejott minden.

Ciao,

Tamas



_________________________________________________________________
MSN Photos is the easiest way to share and print your photos: 
http://photos.msn.com/support/worldwide.aspx
+ - ELADO FORD F150 PICKUP (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

--0-1127803771-1031905806=:7274
Content-Type: text/plain; charset=us-ascii


Meg mindig elado egy metalbordo USA Ford F150 pickup, 4 x 2, 5000 ccm, Mark III
. tuning, 1993. kb 88000 mile, klima, bor, tempomat, aut. valto stb. ami szokas
os egy ilyen koru amcsi autoban. Kulonleges egyedi kivitel, 5 szemelyes King Ca
b fulke. Kivalo muszaki es esztetikai allapotban. Amit javitani kell: a valto t
omitese, -akkor kezdett el csopogni mikor felvittem BP-re Juliusban, allasaban 
ment tonkre a tomites, most az Off-Road centerben lathato a gep Budaorson. Az e
gyik fenyszoro parasodik - kiszaritas es szilikontomitessel javithato, a parabo
la foncsor rendben. 2 elso lengescsillapito csere esedekes. A kozponti zar es r
iaszto ki van kotve mert valami leszivja az akksit, egyebkent mukodnek. Ha mind
ezek koltseget leszamitjuk, akkor is melyen ar alatt elviheto az auto, tekintet
tel az ugy surgossegere.

Tovabbi kerdesekre keszseggel valaszolok, kepet is tudok kuldeni. Erdeklodoket 
kerem maganba irjanak.

Udv mindenkinek,

G.Laci Zoltan



---------------------------------
Do you Yahoo!?
Yahoo! News - Today's headlines
--0-1127803771-1031905806=:7274
Content-Type: text/html; charset=us-ascii

<P>Meg mindig elado egy metalbordo USA Ford F150 pickup, 4 x 2, 5000 ccm, 
Mark III. tuning, 1993. kb 88000 mile, klima, bor, tempomat, aut. valto st
b. ami szokasos egy ilyen koru amcsi autoban. Kulonleges egyedi kivitel, 5 szem
elyes King Cab fulke. Kivalo muszaki es esztetikai allapotban. Amit javitani ke
ll: a valto tomitese, -akkor kezdett el csopogni mikor felvittem BP-re Juliusba
n, allasaban ment tonkre a tomites, most az Off-Road centerben lathato a gep Bu
daorson. Az egyik fenyszoro parasodik - kiszaritas es szilikontomitessel javith
ato, a parabola foncsor rendben. 2 elso lengescsillapito csere esedekes. A kozp
onti zar es riaszto ki van kotve mert valami leszivja az akksit, egyebkent
 mukodnek. Ha mindezek koltseget leszamitjuk, akkor is melyen ar alatt elv
iheto az auto, tekintettel az ugy surgossegere.</P>
<P>Tovabbi kerdesekre keszseggel valaszolok, kepet is tudok kuldeni. Erdeklodok
et kerem maganba irjanak.</P>
<P>Udv mindenkinek,</P>
<P>G.Laci Zoltan</P><p><br><hr size=1>Do you Yahoo!?<br>
<b><a href="http://news.yahoo.com/">Yahoo! News</a></b> - Today's headlines
--0-1127803771-1031905806=:7274--
+ - Vuk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
_______________________________________
A nyaron talalkoztam egy nemet trabanttal
Balatonmariafurdon. A hatso szelvedore 
volt felirva angolul, nagy betukkel :
"Az ero velem van!!"

Udv!

Borga
_______________________________________

Ilyet en is lattam. :)
Gyorben, Trabi (szinten) hatso szelvedo feirata:

"Nagy is, kenyelmes is......"
                                  Karak
Vukban mondta Karak amikor egy jo odut talaltak maguknak.

Aranyos, de "vak" onbizalomrol szol!

Udv. 
Simon Jani  VA3 2101
+ - Hird.szotar; HTALI (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ihajja!

		______ Hirdetesi szotar ______
M:
>>>>>>>>>>>>
Alkalmi vetel - Meg sokaig emlekezni fogsz az alkalomra, amikor
megvetted ezt a roncshalmazt, ahelyett, hogy vettel volna egy rendes
autot.
>>>>>>>>>>>>
Zseni vagy! :o))) Ismet koszi a mosolygos reggelt!

		_________ HTALI _________
Tamogatom a HTALI-t, tenyleg reg talalkoztunk! Csak egyet kerek,
ne telen legyen, mert akkor kerhetem el a haver teligumijait es felni-
jeit, hogy meg ne oljetek! Jah! Meg meg valami, nem nagyon akarok
konvojba menni sehova, mert a jobbrol valo elozesemet es az elottem
2 km/h-val a megengedett alatt halado listatarsam levillogasat es le-
dudalasat sem venetek jo neven asszem... Azert probalok majd
kulturaltan viselkedni es a konnektorba sem vizelek majd bele, igerem!
:o)))

No a kormanyok legyenek velunk, Udv!

 ******************
* A.i.: Peace bye Gyimi *
 ******************
+ - Re: Szerelok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Teeby kerdezte:
>>
Pl. Tiszy, ti milyen rezsianyagokat hasznaltok mondjuk a 
kulonbozo kotelezo szervizekhez? Mennyit jelent ez a 
szamlaban aranyaiban? Beepitheto-e egyaltalan a vegosszegbe?


Ez erosen szervizfuggo, raadasul nem tudom, hogy van-e ra 
kp szabalyozas (Halozati igazgatosag temaja).

Baumgartnernel: 2% rezsianyagkoltseg szamolodik a szamlara, 
de logikusan csak az alkatresz-ertekre. Ebben benne van a 
zsirzas, kenes, torloanyag, vedoanyag - nem a szerviz 
rezsikoltsege (vilagitas), hanem az AUTOHOZ felhasznalt 
anyagok. Europaszerte ez tudomasom szerint 2% korul van, 
mintha mar valaki regebben irt volna nemetorszagi 2%-rol is.


djtiszy
+ - Re: Uj auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,



Paci irta:
>>>
En is nezegettem autokat pont ezen a fronton(kb. 3 millio), 
nalam is eleg eselyes a Megane, VW Golf, Citroen C3(?), 
Skoda Fabia (ez utobbit sajna nem ismerem annyira...).
Kerdes: Melyik a legjobb? :) + van meg jo auto ekorul?


Ez nekem magas: ugye nem csak az ar alapjan valasztasz 
autot? Igenyeid alapjan? Meret, teljesitmeny, kinezet, 
filing, stb. Az altalad felsorolt autok 2 kulon kategoriaba 
tartoznak, mondjuk a Fabia valahol a 2 kozott van.
 A felszereltseg es motorizaltsag raadasul tovabb 
szinesiti...



>>>
Tiszy mondta, probaljuk ki. Ok, de a Renaultnal 
(Baumgartner) nincs egy Megane sem Budapesten, amit 
egyaltalan meg lehetne nezni autoszalonban, mert 
kifogytak...es akkor rendeljek meg egy 3millas autot...:O


Hat Istenem, elkapkodtak...
irjal nekem, segitek.


djtiszy
+ - sztereotipiak? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szerintem eppen ez volt az eredeti level kicsengese, hogy a nemet
>autok nullextra valtozatban is dragabbak, mint a japanok.  Azutan
>mire beleteszik azt aminek pedig elvarhatoan benne kellene lennie
>abban a kategoriaban, mar SOKKAL tobbe kerul.

A Mazda6 azert nem egeszen helytallo alap, ennyi erovel a Lexus IS200at is
nezhetnenk, abban is van minden. Vagy a Honda S2000-et. :( Az ATLAGOS japan
auto (Nissan Almera, HOnda Civic, Mazda 323) nem tud lenyegesen tobbet, mint
az ATLAGOS nemet auto (Golf, Focus, Astra), es az aruk kozott sincs
hajmereszto kulonbseg. Az uberspo'r Golf nekem nem referencia, a Focusban,
Astraban viszont sokminden benne van. Ugyanugy, mint ahogy az
atlagNissanbol, Hondabol meg sokminden hianyzik...
Fogash
+ - nyugdijasan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Felado :  [Hungary]
>>Rafutas nyogdijasokkal... Nem reszletezem, hogy minek vezet, aki nem tud
>>reggel a koszveny miatt beulni az autoba.
>Mert pl. mas lehetosege nincs kozlekedni :-o (van ismeros akinek azert van
>automata valto a kocsijaban, mert a laba nem birja a kuplungolast sem, par
>meternel tavolabbra a gyaloglast meg vegkepp nem)

Takarodjon a budos francba le az utakrol az ilyen! Egy elesitett bomba! Had
ne soroljak peldakat, hanyszor lenhet szukseg a leg defenzivebb vezetes
mellett is egy hirtelen es eros fekbetaposasra... Ha annyira nincs laba,
jarjon taxival vagy soforrel, de ha a kuplunggal nem bir, akkor hogyan
FEKEZ??? Akurvaeletbe!
Fogash
+ - 17 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A helyzet az hogy itthon 17 liter körüli a fogyasztása van a kocsinak,
ebből
>azért lazán elér 3-5litert, ezért is hittem, hiszek neki.

17 liter gazolajjal 40 tonnas kamionok is eljutnak 60-70km-re (most olyan
22-23l/100km korul van a rakott fogyasztas gazdasagosnak nevezett erteke. 15
eve ez meg 30-32 volt). Vagy ez mar benzines auto, ami 17et eszik?
Fogash
+ - mellenyultal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az auto akkor fekez leghatekonyabban ha a fekut x%-an csuszik es
>(100-x)%-on meg gurul. Pontosabban a kerek ugy gurul mintha az auto
>sebessege a valos sebesseg 100-x szazaleka lenne. X fugg az ut surlodasi
>egyutthatojatol. Szaraz aszfaltuton peldaul optimalis esetben a fekut
>10%a korul csuszik. Nedves betonuton 20-30% a jo.

Ez kicsit mellement, lehet hogy a forditas miatt. Amit te ideirtal, az arrol
szol, hogy a 38 meteres fekut (100kmhrol szaraz aszfalton kb ennyit tud ma
egy jo kocsi) 34 meter gurulasbol es 4 meter feknyombol all. A valosag nem
ez! A valosag az, hogy a kerek forog vegig, de LASSABBAN, mint ahogy a kocsi
az uthoz kepest mozog. Amikor a kocsi pl mar csak 60nal megy, a kerek csak
54kmhval forog, vagyis az elsotol az utolso meterig vegig folyamatos szlip
van. Igy egy nagyon pontos, a kerekhez rogzitett sebessegmero a 38m
megtetele alatt csak 34 metert szamolna.

>ha friss
>hoban, kavicsban fekezel, akkor a kerekeket blokkolva feltorlodik
>elotted es lefekez.

Ez igaz, de KANYARODNI csuszo kerekkel nem tudsz, es sokszor a kikerules a
megoldas, nem a megallas. Raadasul az egyszer mar megcsuszott auto
"megfogasa" sokkal tobb helyet igenyel, mint egy iranyitott lassulas es az
azt koveto kikerules.

>A fentiekbol az is kovetkezik hogy a gyarilag beallitott ABS egy
>bizonyos utviszonyra van optimalizalva es attol eltero esetben
>rosszabbul fekez mint egy profi vezeto tenne. (Meg nem hallottam olyan
>ABSrol ami a surlodasi egyutthatot merne bar szerintem elvileg
>lehetseges.)

Az ABS lenyege NEM a fekut minimalizalasa, hanem a FOLYAMATOS IRANYITHATOSAG
MEGORZESE A FEKEZES SORAN. Ennek erdekeben a kerekeket vegig forgasban
tartja. A  surl. egyutthatot kvazi empirikusan meri, amikor ugyanis
megcsuszik a kerek, akkor tudja, hogy az adott surlodasnal nagyobbat
fekezett, ezert egybol meghozza a korrekcios intezkedest anelkul, hogy
konkreten tudna, mekkora is a mu" erteke eppen ott, eppen akkor.

Az ABS mindig jobban fekez, mint a profi vezeto, mert tud egyszerre EGY
kereken is modositani (jegfoltra futas, feloldalas utburkolat, stb) a
fekerot, egy pedallal ezt egy sofor sem tudja. Igen, a ralisok nem
hasznalnak ABSt, de ok "kicsit" mashogy kozlekednek, a raliautonak NEM
jellemzo allapota a gordules, sokkal inkabb egy folyamatos dinamikus
egyensuly a mindenfele csuszashoz, raadasul a feknek komoly szerepe van
ennek az egyensulynak a fenntartasaban.

Fogash
+ - vasut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Elvileg Gyor-Csorna kozott a belfoldi IC-k az uj mozdonnyal is csak
>120-asok, de a regi mozdony nem is nagyon kepes hivatalosan 130-nal nagyobb
>sebessegre. Elvileg persze van turese, de a vasut 5km/ora sebessegtullepes
>felett kemenyen bunteti a vezert, tehat a 20+ km/oras tullepes szerintem a
>kocsi kilometerorajanak (is) koszonheto.

V43 huzta a vonatot, az Enese elotti hosszu egyenesben jo 1,5km-en keresztul
probaltam mellette/vele egyutt haladni. Az akkori Passat elektronikus
kilometerorajat kimertem, 90nel 89cel ment. A pontatlansag inkabb a szemre
"most egyutt megyunk"-ben volt.

>A belfoldi IC-k kozott nincs 120-nal nagyobb sebessegre engedelyezett, most
>foglalkoznak a gondolattal, hogy a gyori IC-k 140-esek legyenek, de ennek
>egyelore technikai akadalyai vannak (megfekezettseg).
>Tehat Magyarorszagon jelenleg 120-nal gyorsabban csak a nemzetkozi
>forgalomban kozlekedo vonatok mehetnek, azok is csak a Budapest-Hegyeshalom
>vonal megfelelo szakaszain.
Az IC-k nemzetkozi vagonokkal mennek, legalabbis nekem erosen ugy tunt, hogy
a nemet vagonokkal Dusseldorfbol jovo nemzetkozi gyors DB vagonjai csont
ugyanolyanok, mint a MAV IC vagonjai. Sot, vannak kombinalt szerelvenyek, es
azok is gyorsan mennek :)
De ez csak amolyan empirium, megfigyeles, ennek nem olvastam utana.

Mi az az 1047? Hogy nez ki, merre jar, hol lehet latni?
Fogash
+ - ov hatra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az a nagy kerdes, tudtok-e szakembert aki tenyleg profi modon ki tud
>alakitani biztonsagi ovet hatra (ha mar mi megdoglunk elol legalabb a
>gyerkocok usszak meg hatul). Termeszetes itt nem a sufnitutning
beszerelesre
>gondoltam (azt en is meg tudom csinalni csak az egy kalap kakit nem er),

Stufe1: korulnezni az irodalomban,mert bar OV nem volt hatul, a Ladaban,
Skodaban is megvannak a gyari ov-bekotesi pontok, ahova ugyanogyan
nagyszilardsagu csavarral be lehet epiteni a szabvany oveket, mint ahogy
elol is bent vannak. Csodalkoznek, ha a Golfban nem lenne

Stufe2: mint a versenyautokban, ahol a bukocsore van kotve az ov. Hatul a
ket telo tetejere epitesz egy kvazi toronymerevitot, ahhoz kotod az
ove(ke)t. :)

Fogash
+ - meg mindig rendor az autopalyan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Csaba irta:
: 3. A jobbrol elozes, legalabbis itt N.o-ban tobbet jelent joval, mint
: egy rossz parkolas, mondjuk 100-150-es sebessegtullepessel vetheto egybe
: (?), minimum feljelentes a vege, 1- eves jogsibevonas (uj tesztek,
: stb.), meg hatalmas penzbuntetes (2000 Euro?), rakas pont
: (fekete-Marcusnak-Flensburg), meg egyeb.

Ebben nem vagyok biztos. Az aktualis nemet arifak:
* lakott teruleten kivul jobbrol elozni: 50 euro + 3 buntetopont
* nem atlathato forgalmi helyzetnel elozni: 50 euro + 3 buntetopont
  raadaskent veszelyeztetessel vagy anyagi kar okozasa: 125 euro +
                                    + 4 buntetopont + 1 honap eltiltas
  (ezt esetleg radverik, ha jobbrol elozol autopalyan)
* a jobbratartasi kotelezettseg megszegese autopalyan es ezaltal egy masik
  autos feltartasa: 40 euro + 2 buntetopont.
* lakott teruleten kivul legalabb 70 km/h-val tullepni a megengedett
  sebesseget: 375 euro + 4 buntetopont + 3 honap eltiltas

Ha nagyon nagy slamasztikat csinalsz, akkor 7 buntetopont + penz- vagy 5
evig terjedo bortonbirsag + 6 honaptol 5 evig terjedo eltiltas, de az
eleted vegeig is bevonhatjak a jogsit ("auf Dauer"). De ehhez mar
forgalommal szembe kell autozni autopalyan vagy 0,5 ezrelek folotti
veralkoholszinttel kozlekedni ill. 0,3 ezrelek folott balesetet okozni.

Az igaz, hogy a germanok a "levillogas"-ra azonnal foljelentenek
No:tigung-ert, de a nemet Kresz is engedelyezi az elozesi szandek
jelzesere a dudat es a fenykurtot [5. paragrafus (5) bekezdese]. Ha
egyet-kettot villantasz, akkor az en laikus velemenyem szerint ez az
elozesi szandek jelzeset jelenti me'g csak, nem molesztalast, mivel "rovid
jelzes" van a nemet torvenyszovegben. Egyebkent az ADAC szerint megfelelo
kovetesi tavolsaggal balra kell indexelni mogotte.

Udv,
marky
+ - szuper vo't (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HELLO!

M. irta:

>Regebben sokat toprengtem, vajon mit is jelenthetnek a hirdetesekben
>talalhato varazsigek (pl. fullos, sibeda). Ime nehany, magyarazattal
>egyutt:

A tobbit nem idezem, de szuper vo't! Na, ilyenek miatt erdemes ezen
a listan lenni...

(Meg mer' visszahoztak a hirdetesre a Mercit! ...pedig elotte nem is
volt autom :-))))))))))))))))

GERI
+ - jelzes autokon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Lenne egy kerdesem a sok-sok hozzaertohoz:

Miert van az, hogy nemely auton ott diszeleg hatul a motorra utalo
jelzes (pl. 2.0E, GSi, 300SEL, 2107, 320 stb) gyarilag, nemely
auton meg nem? Most arra gondolok konkretan, hogy pl. OPEL
ASTRA-n is lattam, hogy rajta van meg hogy nincs rajta, de lukak
sem voltak arra utalva, hogy ott volt csak letorott. Ugyanezt lattam
Mercin, VW, stb.-n is. Lehet kerni uj autonal hogy legyen-e rajta
vagy sem vagy miert van ez?!
Neha egy picit idegesit, mert egy autoban eloszor a moci erdekel,
persze a kulso megjelenes utan - ami messzebrol szembetunik...

Varom a SZAKSZERU valaszokat, hatha tudja valaki "szakmabeli"...

Amugy meg kitalaltam egy uj jelmondatot az
OPEL-SOSE KOP EL utan szabadon:

MERCI - SOSE KOP EL (addigra ugyis ellopjak...)

:-)

GERI
+ - Uj auto-Megane,stb... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Auto valasztasnal szerintem ki kellene tuzni neheny 
szempontot, mert a "jo autot" kevesnek erzem.

En a Fabiat valasztottam a kovetkezo 3 szempont alapjan:
- ar 
- toresteszt
- csomagtarto 

A Fabia Combi a legolcsobb 4 csillagos kombi.

A torestesztnel ajanlom, hogy melyedj el az EURONCAP 
honlapjan, es ne csak a csillagokat szamold.
Az egyik beugratas az, hogy a tesztek a nyugati minimum 
felszereltseggel keszultek, ami gyakran sokkal tobb 
legzsakot tartalmaz, mint amennyivel itthon altalaban 
megveszik az emberek.
A masik beugratas az, hogy a 4 csillagosok kozott is 
jelentos elteresek vannak, kulonosen a frontalis szazalekos 
ertekekben. Pl. szegyen, amit az uj Mondeno nyujt 4 
csillaggal
A harmadik beugratas az, hogy sok autot 3 ajtos verzioban 
tesztelnek, es az emberek 5 ajtosan veszik meg. 
Szerintem emiatt kisebb eltesek lehetnek az eredmenyekben, 
de ebben lehet, hogy tevedek.

A vasarlasnal sokat szamit az is, hogy milyen az adott 
marka kereskedoje. Debrecenben pl. a Renault es Peugeot 
csapnivalo, de a Skoda is. (az a mazlim, hogy par 
kilometerre van egy 1. osztalyu Skoda kereskedes is, 
szerintem megerdemlik hogy leirjam: Roland Autohaz - Ebes)

Az is nagy kerdes, hogy mit reszesitesz elonyben, es miben 
vagy hajlando komromisszumot kotni.
A Fabia nagyon sokat tud (pl. amire a franciak regota 
buszkek: ha megy az elso ablaktorlo, es hatramenetbe rakod, 
akkor beindul a hatso ablaktorlo, pl. behuzott kezifekre, 
keves uzemanyagra, egve felejtett lampara hangjelzessel 
figyelmeztet, pl. az elektromos ablakemelo minden iranyban 
szekvencialas azaz egyerintos is tud lenni, es 
becsiposdesgatlos, pl. a fedelzeti computer 2 memorias, 
amely a beinditastol, es az utolso nullazastol eltelt idore 
kulon-kulon szamol, pl. az ajtok reteszelt zarasuak, pl. 
utastere kategoriajaban a legnagyobb, es a Megannal vagy a 
Golffal siman versenyez, pl. utastere az egyik 
legcsendesebb)
,de dicsekedni azt nem lehet vele, főleg nem a Skoda 
motorral, mert papíron nagyon elavult, bár a gyakorlatban 
nagyon jól teljesit.

Kek
+ - 1001 valasz, teligumi, esogumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Letezik nyari esogumi. En mar vettem direkt ilyet a GTi Golfomra, gondolvan,
ezzel legalabb lehet menni. A bolt a Gyomroin van a JET kut utan a sarkon.
Valoban eszrevettem, hogy nem csuszik ugy a vizes uton, mint siman nyari
gumival kellett volna. Elofordult nagy esoben, hogy arra szamitottam, most
korcsolyazok, es oromomre nem tortent semmi, hanem normalisan haladtam
tovabb.
+ - matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mult hetvegen lattam Salzburg kornyeken az A1-en: Audi TT, rajta korbe
'Fahrschule' (nem a Marcus kedveert: vezetes oktatas)...

Gyula
+ - Samara kettesben 110-ig + egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

1 Azert csak ovatosan ezzel, mert a gyari ajanlott adatok szerint kettesben
70, harmasban 110 a vege. Kettoben hetvennel mar boven 5000 folott porog,
akkor 110 mar 8000 felett lenne. Ez mar tobb, mint lehetetlen. A muszerfalon
is ott vannak a kilometeroran a vonasok, hogy meddig szabad menni az adott
sebessegekkel.
En szemely szerint csak haromban a 110-et probaltam ki, de mar akkor is
uvoltott, mint az allat.
Ja, a tenyekhez tartozik, hogy az enyem egy 1300-as Samara. 1500-nel lehet,
hogy kicsit magasabbak az ertekek, de a 110/2-t akkor sem akarom elhinni.
2 Nagyon rohad 14 eves korara a kocsim. El akarom vinni karosszeriashoz.
Ismer valaki Pecsen normalis, jo minosegben dolgozo karosszeriast? A
kollegak egyiket sem tudtak ajanlani, minddel voltak gondok. A kocsinak
tavaszra tervezem az eladasat, szoval nem í
3. Voltunk Gorogorszagban nyaralni. Hat ott sem komplettek az emberek. Az
indexet biztos torveny tiltja, ellenben mindenkinek tokeletesen mukodik a
dudaja es az elakadasjelzoje, amit percenkent le is tesztelnek. A piros
lampan siman atmennek, csak lassitanak elotte.
Itt tortent meg, hogy egy Xsaraba nagy csikorgas kozepette belehajtott egy
robogo, egy olyan, amit mindenhol lehet berelni. A Xsarabol kiszallt egy no
MOSOLYOGVA, odament a motoroshoz, es megnezte a kart. Mivel a lokharito
felfogta az utkozest, azon is csak kicsit latszott, vallon veregette a
robogos fickot, aztan tovabb mosolyogva kozolte, hogy nem nagy gond, semmi
az egesz, majd elhajtottak. Magyarorszagon biztosan bemutattak volna a nepi
szokincs cifrabb fordulatainak jonehany arnyalatat, de a kozosulj a jo edes
utcalany anyukaddal felszolitas parszor biztos elhangzott volna.


udv: yerico
+ - Mit lehet tenni? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy ismerossel tortent a kovetkezo: van egy kb. ket éves Scenic-juk,  
kb. 45000 km-rel. Nyaron Horvato-ba keszultek, de az indulas elotti nap
kohogni kezdett a motor (1.6, 16V). Remult rohanas a legkozelebbi 
szervizbe (a legnagyobb budapesti markakereskedo egyik pesti fiokjahoz), 
ahol megallapitjak, hogy hibas az egyik gyujtomodul (ami, ha jol tudom, sajna
tipushiba a 16V R. motoroknal - legalabbis az 1.4 es 1.6-nal; az en 1.4
Scenicemen is elojott, de az mas teszta.). Kicsereltek _azt az egy 
darab_ modult, raadasul ujbol franciat tettek be helyette  Na, szoval auto 
OK, irany az Adria. Ott aztan par nap mulva ujbol ugyanez a hiba (masik 
modulnal)Ideggorcs, rohangalas, vegre megbizhato szerelo talalas, aki ki is 
cserelte a hibas modult (o mar japant tett be). Auto OK. Hazaindulaskor megint 
kipurcant egy modul. Szallas es ido mar nem volt, ugyhogy treler, gyerekek
valami ismeros kocsijaban haza, stb. A treler 150000 Ft volt, nem beszelve
az idegeskedesrol, a reszben elrontott nyaralasrol, stb. Amikor hazajottek,
irany a szerviz, ahol az elso modullal voltak, hogy ugyan mar, miert nem 
ellenoriztek vagy csereltek ki akkor az osszes modult, plane, ha ez ismert
hiba ennel a motornal. A szervizben folenyes kioktatas, hogy ha az auto a 
szereles utan jo volt, akkor huzzon a panaszaival melegebb eghajlatra. 
Tettek meg nehany kort, majd gyakorlatilag megfenyegettek a Renault
Hungariat, hogy ha mar buktak, hat istenem, inkabb megfizetnek egy 
egesz oldalas hirdetest mondjuk a Budapesti Piacban, es leirjak, mi tortent.
Na erre par nap mulva kaptak egy par soros levelet, amiben a ceg a treler-
koltseg felet (75000 Ft) magara vallalja. De semmi "Elnezest a 
kellemetlensegert, remeljük, nem rendült meg a bizalma a cegunkben" vagy 
hasonlo. O meg ugy dontott, nem hagyja annyiban, mert ha tipushiba, akkor
az elso alkalommal nem lett volna szabad a tobbi modul ellenorzese/csereje 
nelkul kiadni a szervizbol az autot. Ebben fokent nem is a penz hajtja, hanem 
az bosszantotta fel nagyon, ahogyan bannak vele.
Szerintetek erdemes tovabb kuzdenie? Vagy mas modon kellene probalkoznia?
DJTiszy?

Sygy
(R. Scenic 1.4)
+ - Coupe' motor: diagnozis (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali van!

Most jottem izibe a szervizbol, meg meleg a papir, amit adtak.

Szoval az injektor-visszajelzo azert jelezget a vezerlo el. szerint,
mert:
- vizhofok-erzekelo,
- gazpedal-allast erzekelo potenciometer 
szorvanyosan mukodik (hol jo, hol nem). Az elobbit cserelik, az utobbit
tisztitas utan beallitjak. Beszaras, ha tenyleg csak ennyi baja lenne.

Es akkor itt jonnek a problemaim (mar megszokhattatok):

- a budapest Nero M5-ben miert mondtak azt (hosszas teszter-ganyolas
utan), hogy nem tudnak kommunikalni a vezerlo egyseggel, tehat 5 rugoert
egy nagy büdös  kaptam,

- otthon csereltettem termosztatot, mert mindig visszahult a vizem joval
90 fok ala, ez a cserevel meg is oldodott, most joval kisebb ablakban
mozog a mutato (tartos palyazaskor sem megy nagyon 90 ala), viszont
akkor mit csinal a termosztat hazaba becsavart szenzor? Csak az aktualis
homersekletet forditja le villamos jelle, es tovabbitka a motorel. Fele,
hogy az is tudjon rola? Mivel ugye a termosztat az csak egy 'buta'
mechanikus szerkezet.

- az is erdekes, hogy a szerelom otthon boszen mutogatott a fentebb
emlitett vizhofok-szenzorra, hogy aszongya: 'kicsereltuk az alapjarati
patront is' Mivel neki is feltunt (hajra AR146-Csaba), hogy
hideginditaskor mindig le is all a kocsi. Bar azt elismerte, hogy a
csere utan detto ugyanezt csinalta a dog. Es akkor erre varrogattunk
gombot. Ezek a dolgok csak ugy lognak a levegoben kettonk kozott...
Tavasszal is meg a rangatas miatt elkezdett empirikus modon javitani: a
harmadik lambda-szonda csere utan kapott a kocsi egy masik
uzemanyga-szivattyut, de miutan tovabbra is meg-meg akadt gyorsitaskor a
motor, feladni latszott (a szerelom) a dolgot. Becsuletere legyen mondva
(vagy ki hogy gondolja...) 'csak' egy lambda-szondat (bontott) es a
szivattyut kellett kifizetnem.

Valami egeszen uj, tiszta, egyszoval MAS erzes keritett hatalmaba,
amikor kileptem az itteni (Fiat Keidler) szervizbol, felvertezve a
meresi eredmenyekkel. Mondom, na ez igen. Vegre vannak eredmenyek. Majd
a jovo heten esek pofara, amikor a javitas/csere utan is ugyanugy
remeg/morog a motor, meg ha meg a jelzo is felvillan melle, akkor
vegkepp hulyet kapok. En mar semmin sem lepodok meg. Majd beszamolok.

Minden jot:
Tamas (Fiat Coupe'16VT)
+ - AR146 kalandok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali van!

A regebben emlegetett tortenesek:

Amig a sajat kocsim kenyszerpihenon volt kaptam a szerelomtol egy
AR146-ost jarni. Sikerult a szerelest ugy elhuzni, hogy 4 het helyett 8
hetig nyustoltuk egymast az Alfaval. A 4 het szabim utan viszont ezzel
meg a felesegemmel mentem vissza Munchenbe.

Rogton az elso este a garazsba valo beallaskor radobbentem, hogy mekkora
fejter lehet a hatul uloknek, hogyha ugyanugy beallva a sullyesztheto
keretbe, beszorul az auto. Csodalkoztam is, hogy miert nem megy hatrebb.
Kiszalltam, megneztem, hogy az eleje nem log-e ki, ha le akarjak
ereszteni a keretet, es ekkor fosliztam be: a hatso szelvedo felett a
tetoiv beleert a keretet merevito csobe! Gyorsan visszapattantam, es
gurigaztam elorebb. A Coupe'-val 15 centi van meg a csoig, ezzel meg
lezuzom, huuuu b-meg. Masnap napon megneztem, szerencsere csak a lakkbol
jott le, a metalzold feny nem banta.

Par napra ra kiegett az egyik tompitott izzoja. Hat persze, hogy a
szerelo 100W-osat hasznalt, es persze, hogy a (golf)kesztyu-tartoban
levo potizzok mindegyike ko volt egve. Sebaj, nekem is volt, csakhat a
szabvanyos 55W-os.

Mar nagyon vartam a hazamenetelt, mert az azt jelentette, hogy
visszakapon az en kis Coupe'-mat. Meg fostam is az egesztol, mi a rakot
fog szolni a szerelom a tetohoz (bar szorgalmasan polirozgattam es
szepen mult is el a karc, de nem teljesen, mondjuk eleve nem volt
makulatlan a kocsi). Szoval a hazaut elott ket nappal allnek ki reggel a
garazsbol, es a meglepi: leeresztett a jobb elso gumi. Eloszor azt
hittem, hogy valamibe belehajtottam, csak a gumisnal derult ki, hogy a
mar regota meglevo (igy vettem at) kicsipodes (padka?) a gumi oldalfalan
adta meg magat -> csere. Mivel hatul nyari gumik voltak (185/60R14) elol
meg teliek (175/65R14), miutan ujraelesztettem a gumist, kerestunk ra
egy hasznalt nyarit (marmint egy parat). Hogy mekkorat javult a
kanyarstabilitas: van egy referencia-kanyar, hazafele a munkahelyemrol.
A Coupe'-val 80 korul veszem be (nyujtott 90 fokos, ami felcsatlakozik
egy autopalyara), az Alfaval teliesitve 65-tel, nyariasitva 80-nal
siman, hang nelkul. Ezen persze felbatorodtam, es mostanaban nezegetem a
Coupe'-val is: mar 90-kore vittem, es ekkor meg nem esek ki az ulesbol,
bar a fejemmel megtamasztom magam a napfenyteto nyilasanak bal elso
szeleben.

Azert ez sem gyenge, hogy egy 176-os ember (en) nem tud
normalisan(egeszsegesen) ulni, csak gornyedt hattal. En ezt tartom a
'sibeda'-val felszerelt Fiat Coupe' legnagyobb hatranyanak (azon kuvul,
hogy nem 500 loeros. :)))

Csak az a szep nagy fejter (azaz 'gyep' (Egig ero fu)), az fog nekem
hianyozni...

By by Alfa...

Minden jot:
Tamas (Fiat Coupe'16VT)
+ - Re: szarvas az m7-en Valasz: *** HIX AUTO *** #1584 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thu, 2002-09-12 at 13:33, horvath.akos1--ln.matav.hu wrote:
> Ez nyugaton nagyon egyszeru. Az autopalyan elutott vad eseten az autopalya
> uzemeltetoje teljes jogi felelosseggel tartozik, mert autopalyara nem
> juthat fel vad. Ha megis, az a beruhazo es az uzemelteto kozos s(z)ara.

Hm, kulon ezert utananeztem a francia jognak, es az azt mondja hogy az
autopalyat uzemelteto tarsasag akkor saros ha nagytestu allatoknak
otthont ado erdo erdo vagy olyan hely mellett ahol jarnak allatok nem
vegez specialis munkalatokat (halo, foldalatti atjarok) annak erdekeben
hogy megakadalyozza az allatok autopalyara jutasat. 

A munkalatok illetve a karbantartas hianyat a felperes (tehat nem az
autopalya kezeloje) kell bizonyitsa. Ha korrekt karbantartas ellenere is
feljut az allat, az uzemelteto nem hibas. Az eddigi birosagi iteletek
akkor is felmentettek az uzemeltetot ha az tablakkal jelezte a veszelyt!

Aztan vannak olyan aprosagok hogy ha az allat meg van jelolve, akkor az
allomany tulajdonosa/felelose perelheto; ha az allat hajtovadaszat miatt
kerult az utra, a vadasz perelheto stb.

Ha az allatok elszaporodtak es nem vadasszak oket, egy kozos penzalap
bevonasat lehet kerni.

A gyakorlatban altalaban a birosagi dontes megosztja a felelosseget,
mert az alperes termeszetesen egybol azzal lo vissza hogy a sofor nem
szabalyszeruen kozlekedett hiszen akkor nem szenvedhetett volna
balesetet.

Tehat nem olyan egyszeru hogy az uzemelteto sara... (Es nem az
uzemeltetot vedem, csak azt irtam le hogy mi a helyzet.)

Udv, Sandor
+ - Re: 1001 valasz, teligumi,esogumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thu, 2002-09-12 at 16:43, avarga--geometria.hu wrote:
>  A nyaron mentem sima aszfalton 60 korul, zuhogo esoben, Michelin
> Energy XT2 gumikkal - ami allitolag nem rossz marka, es nem is
> kopottak. (szarazon eddig is jol tapadt)
> Hirtelen fekeznem kellett, de tavolrol sem volt satufek.
> Minden elojel nelkul, kb. 0.01 ms alatt blokkolt az osszes kerek,

Ha jol tevedek, nagy esoben 60 km/h is mar eleg lehet hogy vizparna
alakuljon ki alattad (aquaplaning, mi ennek a magyar neve?), es akkor
termeszetesen a legkissebb fekre is blokkol minden. Nem inkabb ez
tortent?

http://www.michelin.com/corporate/en/innovation/grip_factors.jsp szerint
egy normal kerek 7.9l vizet tud masodpercenkent elvezetni.
Feltetelezzunk 12 cm-es atlagos erintkezesi keresztmetszetet akkor
60km/h (16.7 m/s) sebessegnel 4 mm viz az uton elegendo hogy a kerek mar
ne tudja elvezetni. Ezt pedig konnyen el tudom kepzelni zuhogo esoben...

> Abban sem vagyok biztos, segitett volna-e ha van ABS a kocsiban.
> Nem biztos. Sot, akkor valoszinuleg a padka helyett az elottem 
> levonek megyek neki, ami sokkal nagyobb kar - jobban jartam igy.
> Ime egy erv az ABS ellen. :-( Nem gondoltam korabban, hogy ilyet fogok
> irni.

Nem ertek egyet, ha ABS lett volna, akkor az auto iranyithato marad es
ha nem is tudsz megallni idoben, van eselyed kikerulni az akadalyt.
Persze ha akkora a sebesseg hogy nem lehet olyan eles kanyarra birni az
autot akkor vege, de az nem az ABS hibaja... Ha meg tenyleg aquaplaning
volt, akkor abs ide vagy oda, mit sem valtoztat, az egyetlen megoldas
gazelvetel es megvarni mig az auto ujra foldet fog:(

Udv, Sandor
+ - Re: Szerelok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thu, 2002-09-12 at 19:23, hartzsfr--axelero.hu wrote:
> >>hopp, cserelnek amit tudnak.
> >Nem is biztos hogy direkt csinaljak.
> Igy van, sokszor aki nem alapos, nhezen jutel a pontos diagnozishoz. Az ut
> pedig ilyenkor sok cserevel es felesleges szerelessel jar.

Termeszetesen nem azt mondom hogy a szerelo mindig egybol kene tudja mi
a dorges, viszont az illeto aki tanuskodott bizony arrol meselt hogy
szandekosan csinaljak. Es lehetett hinni neki, mar csak azert is mert o
is csinalja:)

Arrol hogy a szerelok hany szazaleka dolgozik igy, fogalmam sincs. Az
viszont teny hogy a musor altal talalomra letesztelt 3 muhely kozul 2 a
normal ar 10-20szorosaert javitotta az eloidezett bajt. Ez ugyan nem
statisztikai felmeres, es azt sem tudom hogy csalas vagy inkompetencia
miatt hizott meg a szamla, de teny hogy meghizott becsuletesen.

> Nem mondom biztosan van ilyen szerelo is. De tobbsegere nem jellemzo.

Remelem hogy igazad van. De ne feledd amit a tanu mondott: akkor
kezdenek szorakozni ha latjak hogy a kliens nem ert hozza. Ezt rolad
bizonyosan kevesbe lehet elmondani mint a (sztereotipia bekapcs) szoke
jogasznorol.

Udv, Sandor
PS. Arrol meg hogy milyen emberek vannak... Az adas mar 15 eve megy,
mindig rejtett kameraval dolgoznak. Hogy miket mutatnak, hat megall az
esz. Peldaul a gazszerelo aki az egyszeruen kikapcsolt vizmelegitot ugy
akarja megjavitani hogy az egesz gazhalozat kicsereleset javasolja. Vagy
a villanyszerelo aki a biztositektablanal ongyujtoval  elegeti(!) a
drotokat hogy tenyleg legyen valami baja. Erdekes emberek vannak e
foldon:(
+ - Valasz: Re: rendor *** HIX AUTO *** #1585 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Germany]
> Temakor: Re: rendor ( 35 sor )
> Idopont: Thu Sep 12 09:53:21 CEST 2002 AUTO #1585
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
3. A jobbrol elozes, legalabbis itt N.o-ban tobbet jelent joval, mint egy
rossz
 parkolas, mondjuk 100-150-es sebessegtullepessel vetheto egybe (?),
minimum fe
ljelentes a vege, 1- eves jogsibevonas (uj tesztek, stb.), meg hatalmas
penzbun
tetes (2000 Euro?), rakas pont (fekete-Marcusnak-Flensburg), meg egyeb. Tan
meg
 priuszom is lesz - felfuggesztett szabadsagvesztes.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

A jobbrol elozes#azzal, ha folyamatosan a jobb oldali savban haladva
elhagysz egy bal oldalon halado autost. A jobbrol elozes nagyon kb. azt
jelenti, hogy kivagsz mogule jobbra, megelozod, utana vissza balra.

Jol is neznenk ki, ha az elso is jobbrol elozes lenne; egy komolyabb dugo
utan megtelnenek a nemet bortonok, amikor a jobb oldali sav gyorsabban
halad, mint a bal :-))

udv,
Akos
+ - Valasz: Re:1001 valasz, teligumi,esogumi*** HIX AUTO ** (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: 1001 valasz, teligumi,esogumi ( 61 sor )
> Idopont: Thu Sep 12 14:43:29 CEST 2002 AUTO #1585
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
Jegen szerintem tok mindegy milyen gumi van a kocsin, van-e ABS,
fekezel vagy sem, es 30-al vagy 45-el mesz. Ugyis csak a legkozelebbi
padka, betonfal, masik auto, arok fogja megallitani a kocsit.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Nem ertek egyet, legalabbis a sebesseg reszevel. 45-nel a mozgasi energia a
jarmu tomege*156,25, mig 30-nal a jarmu tomege*69,44, vagyis tobb, mint a
___DUPLAJA___!

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Nulla tapadas. Egyszer tel elejen egy este lefagyott a Zoldlomb utca
a II.ker-ben. Ez olyan jo lejtos, es kb. masfel savos, balrol padka
es bokor, jobbrol parkolo autok sora. Mire eszrevettem hogy az egesz
aszfalton vekony, friss jegfilm van, mar csusztam. Lefele lejton, jegen.
Na itt legyen okos egy vezetestechnikai zseni. Mar azt szamolgattam,
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Egyszer jartam hasonloan, a Budaors-Budakeszi kozotti uton van egy meredek
emelkedo elejen-vegen nagy kanyarral a Wurth-tol Bkeszi fele, ott mentem
lefele, szembol mar villogtattak jo elore, de nem ertettem :-(( , azert -
szerencsere - a lejto elott kb. 30-40-re lelassitottam, majd a lejto
tetejen lattam, hogy lejto kozepen balra egy auto az arokban, jobbra egy,
egy harmadik megallt segiteni az ut kozepen - tukorjegnel, balfasz - , a
tobbi meg csak csuszik lefele - keresztbe - barhogy, teljesen le volt
fagyva. Mivel nem mentem gyorsan, annyi lelekjelenletem volt, hogy az
utfeluleten itt-ott meg meglevo felig fagyott pici hokasa-szigetecskeket
megceloztam, igy sikerult megallni, de nagyon durva volt, mert az ut
annyira lejt ott, hogy a normal nyomban valo fekezeskor egyertelmuen
gyorsultal a tukorjegen csuszva.

Szoval ha le van fagyva az ut teljesen, akkor meg kell probalni valahol
talalni mas feluletet, ami lehet akar a padka is, vagy a jarda melletti
koszosabb resz, ami ilyenkor nagyon jol johet. Persze ilyenkor jo esetben
is csak ket kerek van fekezve, tehat a megpordules kockazata hatalmas,
plane, hogy nincs tapadas.

udv,
Akos
+ - RE: rendor :-( (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 3. A jobbrol elozes, legalabbis itt N.o-ban tobbet jelent 
> joval, mint egy rossz
>  parkolas, mondjuk 100-150-es sebessegtullepessel vetheto 
> egybe (?), minimum fe
> ljelentes a vege, 1- eves jogsibevonas (uj tesztek, stb.), 
> meg hatalmas penzbun
> tetes (2000 Euro?), rakas pont (fekete-Marcusnak-Flensburg), 
> meg egyeb. Tan meg
>  priuszom is lesz - felfuggesztett szabadsagvesztes.


Latod, mennyivel jobb itt nalunk a helyzet? Ha ugy tetszik, a rendort
meg is olheted, megis csak felfuggesztettet kapsz. (L. Csaszar Elod)

M
+ - Truck Trial (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>Nem torvenyszeruen, bar a 80 fokos (kozel fuggoleges) falakon
>altalaban csak LEJONNI kell, nem felmenni rajuk. Ilyen meredek
>emelkedon, ha az lenyegesen hosszabb, mint a kocsi sajat hossza,
>akarmilyen sulyelosztassal es hajtasmodozattal is keptelenseg
>felmenni, ez sima vektorgeometria.
Na de mielott lejossz, elobb fel is kell menni :-). Evvel a szazalekos
emelkedovel bajban voltam mindig, ezert is irtam 80 fokot. Nem ez volt
az egyetlen ilyen hely, a kettovel elozo szekcioban is volt olyan, hogy nem
tudott senki felmenni, de ott volt kerulo, ahol csak kb. 70 fokos volt a
fal, es joval rovidebb is. Aztan volt egy masik szekcio, ahol lefele-folfele
kozelitett a 90 fokhoz. Meg lefele nem is volt gond, de folfele. Igaz csak
egyet lattam probalkozni, mert a "lejto" aljan fel meteres sar volt es a
kovetkezo ket autot markolo rangatta ki belole. A negyedik indulasat
mar nem vartam meg, mert igy egy kicsit lassu volt a verseny. Szoval
a fokot, azt tenyleg foknak gondoltam nem szazaleknak. Irtad meg,
hogy egy kerekkel is el tud indulni a diffik miatt. A hollandoknal (Tatra)
volt ilyesmi, hogy a 8- bol ket kerek erte a foldet, de nem birt
megmoccanni se. Vannak olyan szabalyok, hogy osszesen hatszor lehet
iranyt valtoztatni, es raadasul hibapontnak is szamit, ezert kuzdott
volna, de csak tolatott egyet.
+ - teligumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

azert a teligumi hasznalata veszelyeket is rejt
magaban. Mivel kevesbe csuszik havas jeges uton, igy
gyorsabban is mennek vele. Igy ha megcsuszik vegul,
nagyobbat is csattan. Ugyananez a helyzet a kulonbozo
menet es kanyarstabilizatorokkal.:-)
Mas. Szerintem az orszaguton 180-nal kozlekedoknek
figyelembe kene vennie, hogy nem mindenki rendelkezik
olyan tokeletes reflexekkel, remek vezetesi tudassal,
valamint olyan kifogastalan autokkal mint ok. Es nem
is biztos hogy a Kek Ifa soforje szamitani fog ratok
amikor eletek kanyarodik tragyaval megrakva. Vagy azok
a figyelmetlen, rossz reflexu, oreg, suzis, vak,
suket, trabis lenyek (akiknek tudom otthon kene
maradniuk, hogy ne tartsak fel az igyekvoket)  akiket
a kozeli vagy tavoli jovoben ki fogtok nyirni. 
Zoli


__________________________________________________
Do you Yahoo!?
Yahoo! News - Today's headlines
http://news.yahoo.com
+ - "szilika" a gumiban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

az autogumik tulajdonsagait kulonfele adalekanyagokkal
valtoztatjak. Pl. a kopassallosagot es a tapadasi
tulajdonsagokat altalaban szen (nagyon finom eloszlasu
koromra kell gondolni) hozzaadasaval, de a kivant
hatas elerheto mas anyagokkal pl. kreta: feher gumi,
aztan nem tudom emlekeztek e a piros vietnami
bicikligumikra, azokban talan vasoxid volt. Ezek
egyike sem volt olyan jo, mint a szen, ugyanis a
szemcsek nem tapadtak olyan jol a gumit alkoto polimer
szalaihoz. A "szilika" (ez szilicium-dioxid azaz kvarc
lenne magyarul) is csak azota, hogy egy megfelelo
adalekanyaggal biztositottak ezt a kotest. Ezzel
viszont egy kopasallo, jobban tapado, csendesebb es
kisebb gordulesi ellenallasu gumikevereket nyertek.
Mivel csendesebb, az ilyen teli gumival szaraz uton
kozlekedve nincs az az erzesed, hogy tucatnyi Lada
Niva igyekszik mogotted.

zoli

__________________________________________________
Do you Yahoo!?
Yahoo! News - Today's headlines
http://news.yahoo.com

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS