Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 938
Copyright (C) HIX
2000-11-24
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Kodlampa meg mindig (#937) (mind)  11 sor     (cikkei)
2 fenyszoro javaslat (mind)  13 sor     (cikkei)
3 sokkolo (mind)  20 sor     (cikkei)
4 Parkolas (mind)  18 sor     (cikkei)
5 Norvegia (mind)  14 sor     (cikkei)
6 Reagalasok (mind)  103 sor     (cikkei)
7 Re: fogyasztascsokkentes (mind)  46 sor     (cikkei)
8 Rendorok, biztositas, meg me'g sok sok minden mas (mind)  93 sor     (cikkei)
9 subscribe (mind)  1 sor     (cikkei)
10 Autos Moka VAGY Mokas Auto... (mind)  57 sor     (cikkei)
11 politikai kaland (mind)  16 sor     (cikkei)
12 kodlampa (mind)  33 sor     (cikkei)
13 tgk sebessege (mind)  26 sor     (cikkei)
14 2 utemu vezermutengely (mind)  9 sor     (cikkei)
15 Kozvelemeny elott lejaratas (Egely) (mind)  38 sor     (cikkei)
16 Re: Rezonator,2utem,Saab (mind)  24 sor     (cikkei)
17 Re: Elozes (mind)  34 sor     (cikkei)
18 Re:Kodlampa meg mindig (mind)  10 sor     (cikkei)
19 :o); Csendi (mind)  41 sor     (cikkei)
20 kodlampa, parkolas, biztositok (mind)  88 sor     (cikkei)
21 r19 vizcso (mind)  11 sor     (cikkei)
22 lakas+auto (mind)  25 sor     (cikkei)
23 kozuti ellenorzes (mind)  26 sor     (cikkei)
24 kotelezo Nagyaknak (mind)  13 sor     (cikkei)
25 W124 (mind)  13 sor     (cikkei)
26 Alfa 147 (mind)  7 sor     (cikkei)
27 felni (mind)  10 sor     (cikkei)
28 Uj 7-es (mind)  14 sor     (cikkei)
29 Re: Szep autonyitas (mind)  39 sor     (cikkei)
30 Re: Autopalyadijak + rendorok (mind)  39 sor     (cikkei)
31 Kodlampa elol-hatul (mind)  15 sor     (cikkei)
32 Re: Rezonator,2utem,Saab (mind)  17 sor     (cikkei)
33 Re: Golfworld es golfmania (mind)  36 sor     (cikkei)
34 Re: Fogyasztas (mind)  23 sor     (cikkei)

+ - Re: Kodlampa meg mindig (#937) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> lampad. Kodlampaval pedig csak 30-cal. Ha pedig megallit a rendor es jo a

Ezt a 30-as sebesseget milyen forrasbol vetted? A jelenleg hatalyos
jogszabalyban nincs ilyen meghatarozas. Ahogy ketten is irtuk, az egyetlen
kriterium, hogy a latasi viszonyok indokoljak a kodfenyszoro, ill. a hatso
helyzetjelzo kodlampa hasznalatat.

  Ed

 Szemelyes valaszt a fenti cimre kuldj, ne oda, ahonnan ezt irtam.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!    [Monty Python]
+ - fenyszoro javaslat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

a fenyszoro (xenon) temahoz szeretnek hozzaszolni.
A fenyszoro fenyerejen egy kis beruhazassal lehet tartosan javitani.
Koztudott? ugyanis, hogy a fenyero a feszultseg _negyzetevel_ aranyos.
Sajnos a kabaleinken eleg nagy a feszultseg eses, meg lehet merni, hogy az
izzohoz a 12V hanyad resze er el.
Celszerunek latszik egy rele kozbeiktatasa, aminek a vezerlo jele az eredeti
kabel es a tapkabel egy _vastag_ kabel közvetlen az akkusarurol.
Oszt man meg is van a 30%tobbletfeny tartosan.

> Üdvözlettel, Mit freundlichem Gruß, Best Regards, 
>    Szász Attila  (RBHU/CBW)
+ - sokkolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> barmilyen riaszto/GPS koveto/immobilizer vedelem
 > hazavaghato egy Nemetorszagban allitolag szabadon veheto
 > onvedelmi sokkolo berendezessel, ami egyszeruen elegeti a
 > bekapcsolt elektromos rendszerek biztositekait - aztan
 > irany a treler.)

A biztositekok feladata a tularamvedelem, vagyis az adott elektromos
eszkoz vedelme a nagy aramerossegtol (zarlat,tulteheles stb.)
A sokkolok minimalis aramerosseget produkalnak viszont ami a lenyeguk a
nagy feszultseg ami izomgorcsoket okoz.
Hogy ezzel a kezi eszkozzel tonkre lehessen tenni egy auto elektromos
berendezeseit azt ketlem, mivel az auton kivulrol nem tudsz a nyomtatott
aramkorokhoz ferni ahol kozvetlenul mar tudal gondot okozni, itt eleg a
sztatikus kisules is egy processzor tonkretetelehez.
Viszont letezik olyan technika amikor egy megkozelitheto elektromos
csatlakozasi ponton (index lampa,akarmi)avatkoznak be a rendszerbe ami
megbenithatja a riasztot+az egesz e.rendszert.Persze ha nincs erre
vedelme a riasztonak.

deere
+ - Parkolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Fiatal holgy flegman megallt egy ismerosom garazsbejaroja elott, az illeto
>nem tudott beallni. A garazs az utcara nez.

Errol jut az eszembre... Ket hete tortent, hogy egy fizetett parkolobol
tavoztam, 3. voltam a sorban fizetni. Egyszer csak jon egy modell
kulseju, szoke csajszi, bar mar a 30-on tul... Abban a pillanatban
az orbodebol kijott 4 ember, es 10-15 meterrel arrebb terelt 
bennunket. A csaj meg megkezdte a kiparkolas muveletet a
Patrollal :)))

Eloszor csak lestem, aztan rohogtem, aztan gondolkodtam, hany
autot serthetett meg a multkori parkolasnal, ha ilyen elbanasban
reszesul...

Csaba
Alfa Romeo 146
+ - Norvegia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Ebben mondjuk az is benne van, hogy Norvegiaban az uj auto kb. 2-szer
>annyiba kerul, mint "normalis" helyeken. Mindez persze az iszonytato 
>magas vam miatt van.

Amikor kocsit keszultem venni, atneztem a kulfoldi autobaza-
rokat is. A legjobban a FRA es BEL vizsgazott, de veletlenul 
eljutottam egy skandinav bazarba is (azt hiszem dan volt)...
A bazarban volt egy Alfa Romeo 146, 3 evesen 1,2 millioval
volt dragabb, mint nalunk az uj!!!!!!

Csaba
Alfa Romeo 146
+ - Reagalasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

>> >A kodlamparol annyit, hogy az igenis szabalyos, ha csak a helyzetjelzo eg e
s
>> >amellett az elso kodlampa.
>>
>> 	  Egy nagy budos francokat! Goto KRESZ!
>
>Vegyel vissza a lenduletbol, es bongeszd magad a jogszabalyt. 44.
>paragrafus (4) bekezdes: ,,Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy
>mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az
>esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják.'' Latod:

	  Annak idejen, mikor a KRESZT tanultam, a szankba ragtak,
	hogy az "indokolt eset" az nagyon is definit: _kizarolag_ akkor
	hasznalhatsz kodlampat (tok fuggetlenul attol, hogy emellett
	eg-e a tompitott vagy csak a helyzetjelzo), ha az ut- es la-
	tasi viszonyok a 25 (30?) km/h-nal nagyobb sebesseget a kod-
	lampa hasznalata nelkul nem teszik lehetove. Ebbol egyene-
	sen kovetkezik, hogy barki, aki mondjuk 50-nel gyorsabban
	megy kodlampaval, az szabalytalanul hasznalja. (Ekkor persze
	felhasznaltam meg egy feltetelezest, miszerint a kodlampa
	bekapcsolasaval _nem_ valtozik meg olyan mertekben a lato-
	tavolsag, hogy az addig 30 km/h-s maximalis sebesseg 50 fole
	nohessen.)
	  A fentiek fenyeben(!) kerdezem ismet: mitol is lesz szaba-
	lyos a kodlampa (akar elso, akar hatso!) hasznalata mondjuk
	orszaguton 80-nal akar szakado esoben?!

>> >Viszont azt nem ertem, hogy sok kocsin miert nem lehet a hatsot az elsotol
>> >fuggetlenul bekapcsolni.
>>
>> 	  Minden evben tel elejen lesz valaki, aki ezt felveti? Mert eddig
>> 	mindig volt ra reakcio, megpedig a hivatalos szabaly idezete, mi-
>> 	szerint ha nem kapcsolhato kulon, akkor nem felel meg a kozuti
>> 	forgalomra alkalmas jarmu fogalmanak. Ilyen nincs. (Pontosabban:
>
>Ez a szabaly megvaltozott az utobbi evtizedben.  Ma mar nem feltetele a
>hatso helyzetjelzo kodlampa bekapcsolhatosaganak a kodfenyszoro bekapcsolt
>allapota.

	  En sem ezt mondtam. Olvasd el meg egyszer a sajat mondatodat,
	ami a kovetkezot jelenti: a hatso kodlampa csak akkor kapcsolha-
	to, ha az elso kodlampa eg. En is epp azt mondom, hogy igenis a
	ketto egymastol fuggetlenul _kell_, hogy kapcsolhato legyen.

>hogy mi tukrozodik. Egyszeruen korlatozott latasviszonyok vannak,
>tehat kodlampa on.

	  Majd csak akkor, ha nem tudsz kodlampa nelkul 25 (30?) km/h-
	nal nagyobb sebesseggel haladni. Addig jo lenne mellozni a
	hasznalatat, please!

>4. Viszont az elozo ket reagalasodban ellentmondasba kerultel onmagaddal.
>Ugyanis ha megfigyeled, akkor a kodlampa csak akkor kapcsolhato be,
>ha legalabb a helyzetjelzo mar be van kapcsolva. Nyilvan ezt is jogszabaly

	  Szeretnem, ha beidezned, ezt mibol allapitottad meg. Ugyanis
	en ilyet sosem allitottam. En az elso es hatso kodlampa kulon
	kapcsolhatosagarol beszeltem - ami az eredeti kerdes is volt.
	_Szoba_nem_kerult_ reszemrol a helyzetjelzo... Annal is inkabb,
	mert tisztaban vagyok vele, hogy a kodlampa csak a helyzetjel-
	zovel egyutt mukodtetheto.

>Szerinted az vakit, amikor a vizfuggonytol nem latod mar az elotted levo hatso
>helyzetjelzojet, de esetleg a kodlampa fenye mar pislakolva latszik?

	  Ekkor nem. Termeszetesen a kodlampa hamarabb eszreveheto, ez
	magatol ertetodik, es kovetkezik abbol, hogy erosebben vilagit.
	Viszont altalaban utolerem az ilyeneket, avagy elottem vanszo-
	rognak, es akkor mar baromira zavar.
	  Mar nem tudom, ki irta, de _tokeletes_ megoldasnak tunik:
	lehessen akarmikor kodlampat hasznalni, de mihelyt egy masik
	auto latotavolsagon belulre er, kotelezo legyen kikapcsolni.
	No, ez megfelelne. Csak hat nem ez van.
	  Harmadszor: nem arrol van szo, hogy a kodlampa hulyeseg, es
	tiltsak be. Nyilvan van, hogy a hasznalata jo. De amig ma Ma-
	gyarorszagon minden 100000 kodlampahasznalatbol 99999 szabaly-
	talan es vakito, addig igenis jaratom a pofam a hasznalata
	ellen - hiszen igy sokkal tobb kara van, mint haszna.

>sajna tudomasul kell venni, hogy ma Mo-on az auto erosen statusszimbolum.

	  Nem mindig itt van az eb elhantolva!

>Majd mindenki eggyel magasabb erteku/kategoriaju autot vesz, mint amit
>megeroltetes, lemondas nelkul el tudna tartani. Inkabb ehezik, nem jar

	  En pl. egy VII. keruleti, egyszobas, 33 m2-es lakasban la-
	kom, aminek az erteke durvan 5-5.5 millio. Ehhez kepest tavaly
	vettem szalonbol ujonnan az 1.6-os 145-os Alfamat. Nem azert,
	hogy mutogassam, hanem mert "autobuzi" vagyok. Ebbol a szem-
	pontbol hasonlitok kicsit Vaddisznora. Vegulis nincs csaladom
	(egyelore nem is akarok), imadok vezetni, es ha tehettem vol-
	na, akkor egy M3-as BMW-vel jarnek.
	  Egy ellenpelda a statusszimbolumra: hiaba lenne "felesleges"
	100 milliom, nem Rolls Royce-t vennek rajta, pedig az aztan a
	statusszimbolum. Egyszeruen "csak" egy M3-ast. (Jo, annak is
	van statusszimbolum-erteke, de elenyeszo a Rolls-hoz kepest.
	Es ez egyebkent sem erdekelne.)
	  Udv mindenkinek:

							Nagyak
+ - Re: fogyasztascsokkentes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

>Fidrich Laszlo irta:
>"eg no a kocsi fogyasztasa is.."
>komolyan no, es mennyivel? (biztos vagy benne, hogy no a
>fogyasztas).
Igen biztos.
Gondolj csak bele, az energia-megmaradas itt is ervenyes.
Azt az elektromos energiat a generatornak elo kell allitania,
hogy az akkud ne meruljon le.
A generatort pedig meghajtja a motor, ami ugye vmilyen
uzemanyaggal megy. A lampad nem legbol kapja azt
az energiat amivel mukodik.

Azt, hogy mennyivel no a fogyasztas kiszamithato. Kozelito
eredmenyt ad, ha meghatarozzuk a motor atlagos teljesitmenyet
a teljesitmenygorbebol, es aranyba allitjuk az elektromos fogyaszto
teljesitmenyevel. Pontosabb eredmenyt kapunk, ha a teljesitmenygorbet
felosztjuk tobb kisebb szakaszra, mivel a fogyasztas erosen fugg a
fordulatszamtol is.
De az is jo, ha osszehasonlitjuk mondjuk a klima teljesitmenyevel
(ezert kerdeztem), es elfogadjuk amit altalaban irnak, hogy a klima
1-1.5 literrel emeli meg a fogyasztast. Ha pl. 1kW teljesitmenyu
a klima (most csak a hasamra utottem) akkor a 100W-nyi plusz
terheles 1-1.5 decit jelenthet. Ha 2kW, akkor csak 0.5 decit.

>este sem kapcsolod fel? akkor tobb fogyaszt mert a lampanak
>a sotetseget is le kell kuzdenie.
>mi lenne ha lefogynal nehany kilot? az is jelenthetne nemi
>minuszt a fogyasztasban.
>ha gyalog mesz lampa nelkul akkor semmi uzemanyagot nem
>fogyasztasz!
Szerinted irtam en valaha, hogy este nem kapcsolom be a lampat?
Olvasd mar el legyszives megegyszer. Mintha lett volna benne
egy olyan szo, hogy _feleslegesen_. A levelem tobbi resze meg pont
arrol szolt, hogy bizonyos esetekben igenis celszeru felkapcsolni.

Laci


> -----------------------------------------------------------------
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
+ - Rendorok, biztositas, meg me'g sok sok minden mas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

A rendorokrol, es szabalytalansgaikhoz fuzo kerdesekrol egy kis comment.

Hogyan lehet egy 1.4-es Astraval 17 Literes fogyasztast produkalni?
Aki nem tudja kerdezze meg a rendoroket.

Motto: "DORGA'LUNK E'S VE'TU:NK"

Biztosito

Edesapama Favoritja B6-ban van a Genereali biztositonal. Jovore
pofatlanul megemelnek a dijakat, de nem tennek magasabb B osztalyba. Sem
baleset sem karokozas nem tortent a multban sosem. Szoval erdekes,
megneztuk a HB Rt. honlajan egybol feljebb tennek B7-be mert szerintuk
az jar, es igy evi 8.000 Ft-al olcsobb lenne a biztositas.
Ez mind semmi, edesapam intezkedett, bement a HB-hoz. Ot azt mondta az
eloado, hogy beteszi B9-be, igy tobb mint 10.000-el kevesebb lesz az
evies dija, mint amit a Generali ajanlott.
Szoval erdekes dolgok vannak. Irrealis pofatlansagok folynak ebben az
orszagban. Velemenyem szerint ez mar nem penz kerdese, hanem etikai
vonatkozasban serto. Miert teheti meg egy biztosito, hogy evek alatt nem
emeli a bonus osztalyt, majd pedig irrealisan magas koltsegeket szamlaz
ki, a korabbiakhoz kepest? Azert fura, hogy egy 1.3-as autonal az eves
dijkulonbseg, tarsasag es bonus osztaly kozt 8.000 Ft. Rohejes, mert
korm. rendelet van arra, hogy mikor szabad szerzodest bontani, ki es
hogyan vallalja a kockazatot. De a pofatlansagok szabalyozasara nincs
rendelet.
Mielott valaki felreertene, nem reklamozom a HB-t, de egyre inkabb az az
erzesem, hogy a tobbi egy troger banda. Igaz a Trabi az Argosznal van,
es ok sem kernek sokat, sot korrektek is a szamlazassal mindennel
kapcsolatban, de a B osztalyomat nem emelik. Az amugy milyen
idokozonkent jar?

Megint mas, Kiss Zoli irta tegnap:

>Hello Kocsisok!
>Gonczi Csaba irja:
>>UI: ha a szarkazmust es ironiat kiszurod, ez az iras eltunik :):) :) :)
>Szarkazmus?

Te Zoli, mar megbocsass hogy szolok, de ha mar igy osszejottek ezek a
szoviccek, remelem a megszolitasban szereplo "kocsisok" szoval
kapcsolatban az autotulajdonlasra gondoltal. Mert ugye a szarkazmust is
elere allitottad... :))) (az tetszett is)

Es egy ujabb megoldas a melleparkolas ugyeben:

>:-))))  En marasztalom, ha mar mellem allt. Miutan kikuzdottem magam
>legalabb 2 kerekbol kitekerem a szelepet es melleteszem.
>Igy kvittek vagyunk.....

Bizony erre mar en is gondoltam, csak sokszor nincs szivem teljesen
leereszteni, mert ugye lehet hogy csak az egyszeruseg az oka az ilyen
parkolasnak (a sofor egyszerusege), amirol ugyebar nem tehet, es ha
felig engedem le az meg nem elegtetel. De amugy nagyon jo otlet.

Ket utem:

>> Minek vezermutengely egy 2utemube? Mintha abban nem lett
>> volna meg regen! Mar van?
>Ha jol tudom, az ujakba raknak, hogy ne a karteren keresztul szivjon
>a motor, hanem szelepeken at. A kenes pedig olyan, mint a
>4utemueknel, nem keverekes...
>Jol tudom?    (Kerdezem a nalam naprakeszebbeket...)

Hat bizony amirol en tudok, de a technika ugye fejlodik, az a vegyes
vezerlesu 2T motor es ott a kipufogas van szelepelve. Az atomles es
tz.a. levego keverek feltoltese miatt.

Utoljara maradt az elektromos fogyasztok altal okozott tuzeloanyag
fogyasztas novekedese.

Tehat tudnunk kell, hogy az elektromos fogyasztok nem tuzeloanyagot
fogyasztanak. Hanem elektromos energiat, amit viszont a generator
termel(vagy dinamo). A generatort termeszetes tulajdonsagai koze
tartozik, hogy hajtast igenyel, amit foleg a motortol kap meg. A motor
viszont fogyasztja rendesen a tuzeloanyagot.
A generator ugyebar terheles alatt, a terheles fuggvenyeben csakbizonyos
ero hatasara vegez a forgoresszel forgo mozgast. Igy termelven az
elektromos aramot.

A kerdes!

Ha nekem kisebb teljesitmenyu a eneratorom, vagy netan akkora
teljesitmenyu, hogy megkozelitoleg maximalisan kihasznalom azt, akkor ez
jelent-e komolyabb ertelemben veve teljesitmenyveszteseget a hajtason.
Egyszerubben fogalmazva es a masik iranybol megkozelitve, ha nagyobb
teljesitmenyu generatort teszek fel, akkor az jelenthet-e valamilyen
formaban, valamilyen tavon fogyasztascsokkenest?

Udvozlettel
Teeby
+ - subscribe (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

subscribe
+ - Autos Moka VAGY Mokas Auto... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv, vicces autosok és/vagy autos viccelo:do"k!
(ko:szo:nés, me'd ba'j Aldo, akit ezuton is u:dvo:zlo:k :) )

Valamelyest offtopic (VALAMELYEEEST???), me'gis autos tema.
E's...hátha nem mindenki mu"veli maga't a MOKA-bol...
Ke't sztorirol van szo.

1.
<<<<<<<
Sziasztok mokkancsok!
1 ismerőstől hallottam (állítólag igaz):
Egy ringlispielt kivittek a mezőre, mert ott akarták megjavítani.
Javítás után a szerelők hazamentek, és másnapig otthagyták a
ringlispielt. Ez még nem lett volna baj, de később arra mentek haza a
kőolajkitermelő munkásai is (kicsit spiccesen), észrevették és persze
ki akarták próbálni. Fel is ültek, az utolsó bekapcsolta és gyorsan
felszállt ő is. Forogtak is rendesen ,csak nem maradt senki, aki
kikapocsolhatná, úgyhogy reggelig ott ültek amíg kifogyott az üzemanyag
(állítólag gázolajjal működött). Volt a földön szemléltető a tegnapi
kajájukból bőven, aztán folytatták a bulit a korházban.
Na sziasztok.
>>>>>>>

2.
<<<<<<<
Udvozletem!

Olvastam a sztorit a ringlispilezo olajosokrol, nem rossz. Errol jutott
eszembe, amit apam meselt.
Az 50-es evekben, meg csak ko:rmo:s traktorok voltak, eleg gyenge
minosegu motorokkal. Ezeket reggelente meglehetosen nehez volt
beinditani. Ezert ha mar egyszer sikerult, csak a gepallomasra
visszetrve allitottak le a nap vegen.
Ebedidoben, mikor mindenki leallt, a traktoros ko:rpalyara allitotta a
gepet lerogzitett kormannyal, es leugrott rola. Amig megette az ebedet, ott
jart elotte korbe-korbe a gepe. Eves kozben vegig fel szeme a tarktorjan
volt, nehogy megszokjon, vagy atmenjen rajta.
Akkor meg kicsit olcsobb volt az uzemanyag :-)

Sandor
>>>>>>

Elke'pzeltem a szitut...
Mind a ketto"t...

Fetrenge's rulez!!! :)))


U:dvo:zle'ske'ppen, tudja'tok: jo utat, sze'les gumikat, vak rendo"rt,
occsoo auto-kaja't, kis biztosita'sokat, sato:bbi-sato:bbi... :)


Byez:
	Pen-team

Elküldve: 2000. november 24-én, 10:20-kor
(a fejle'cben la'thato ido: csak_megte'veszte's... :))) )
+ - politikai kaland (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ugyan mar lefutott az Audi vs Trabant ugy a listan, (epp tavol voltam egy
kicsit, ezert tobbnyire utolag olvastam vissza az egeszet), de roviddel az
utan (kb 2 hete) tortent egy eset velem. A-bol jottem haza, az ovari
fizetokapu utan (kozvetlenul) nagy szirenazas, kek villogok, majd elol egy
kek-feher W124, aztan 4-5 A6, mind kek villogoval kozrefogott egy villogo
nelkuli A6-ot. A kozrefogas korkoros volt, vagyis kb rombusz-alakzatban
foglaltak el mind a  2 savot. Na tobb se kellett, tisztes tavolbol
(sotetedes utan volt) bealltam mogejuk, mondvan, majd ok torik nekem az
utat, ugyis megh voltam kesve. Gyorig jottem mogottuk, 150-nel egyszer sem
mentek gyorsabban. Szvsz EGY A6-tal EGYEDUL lenyegesen kisebb
feltunest/ellenszenvet keltve ugyanilyen gyorsan (so"t) lehetett volna
haladni... Mellesleg a 6db A6 + a Merci koltsegen akar helikopterezhetett is
volna a nagyfeju elvtars.
Udv

http://auto.origo.hu
+ - kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A VW konszern tipusain a helyzet a kovetkezo:
1 db tekeros kapcsolo van, ezen 1 kattanas a helyzetjelzo, megegy a
tompitott. A reflektor az indexkapcsolo elore-hatra mozgatasaval
kapcsolhato.
A hatso kodlampat a helyzetjelzo, vagy tompitott allasba kapcsolt
forgokapcsolo kihuzasaval lehet kapcsolni. Az elso kodlampa bekapcsolasahoz
meg kijjebb kell huzni a kapcsolot. A forgo kapcsolo nullaba tekeresekor
automatikusan visszaugrik alapba, tehat a kovetkezo lampakapcsolaskor nem
tudom "rajta felejteni" a kodlampat.
A hasznalatarol: En szvsz az elsot nagyon ritkan hasznalom, mivel jol latni
(a tipusokon altalaban a fenyszorotestbe van epitve, igy beallitasa valszeg
helyes), hogy kb 1/3 olyan tavolsagra vilagit el, mint a tompitott feny,
viszont szelesebb a keveje, tehat a padkat es a szembejovo oldalt is jobban
megvilagitja
Sima sotetben a (kod nelkul) vakrepulesnek erzem a helyzetjelzo+kodlampa
kombinaciot.
A hatso kodlampat csak akkor hasznalom, ha en is nehezen veszem eszre az
elottem jovoket. Ha valaki mogem er es nem eloz meg azonnal (konvolyozunk a
kodben, vagy nem tud megelozni), kikapcsolom, hiszen o mar tudja, hogy
elotte vagyok. A sorban szvsz tok eleg lenne a leghatsonak egetni a
kodlampat.
Ha valaki a hatsot feleslegesen egeti az arcomba, ( az elso majdnem mindegy,
hiszen altalaban nem vakit es ugyis csak 1 pillanatig jon szembe) akkor
illedelmesen felkapcsolok mindent ami van, hatha eszreveszi magat. Amint
lekapcsolja, en is visszaveszem. Ha nem esik le neki, akkor elozes utan
villogtatok neki a kodlampammal, hatha legalabb akkor rajon, mi fajt nekem.

Lakott teruleten belul egyebkent MINDIG TILOS a kodlampa, szvsz a tobbseg
csak vagizik, hogy a Lada utan a tinedzser D-Kadetten (csak pl.) ez is van,
akkor egessuk ha kell, ha nem, "mert az biztonsagos".
Udv

http://auto.origo.hu
+ - tgk sebessege (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Amugy sem ertem, hogy miert tor ki meg a legnyugodtabb autosbol is a
>rejtett Fittipaldi, amikor egy nehezjarmu kozelebe er, aztan meg
>csodalkozik, ha adott esetben a 'nagy gep' ugy otthagyja, mint eb a
>szaharat

Ket elo pelda, az egyik sajat elmen, a masik elsokezbol, megbizhato
forrasbol:
1. M1-en hazafele megyek 140-150nel, ahogy a forgalom engedi, elozgetem a
teherautokat, szgkkat, a tavolban feltunik egy zold kamion. 10km utan meg
mindig csak a tavolban van, bar lassan kozeledik. Nagysokara utolerem, esz a
kivancsisag, beallok moge. Felveszem a fix kovetesi tavolsagot, a km-oram
130-135 kozott mozog. Indexe balra, biztos utolert egy masik kamiont. Hat a
! Szemelyautonak (Opel Kadett E ?)allt neki. Kipufogobol fustpamacs,
sebessegunk 145kmh az oram szerint. Azert csak megeloztem, Mercedes 1950
traktor volt, az Actros elotti utolso szeria.
2. BAratom a Detroit Dieselben dolgozik (szerviztechnikus), a motorgyartas
mellett hozzajuk hordjak a Mo-on fellelheto keves szamu DD motoros USA
vontatot is. Van egy Freightliner, sima 7 fokozatu valtoval (rudazatos, ohne
elektronika v. pneumatika) az is megfutja a 85mph-t, uresen is, meg 10t
raqkomannyal is. Csak ugy nem rangat annyira...
Szoval ezek is tudnak meglepetest okozni.
Fogash



http://auto.origo.hu
+ - 2 utemu vezermutengely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Minek vezermutengely egy 2utemube? Mintha abban nem lett
>volna meg regen! Mar van?

Van bizony. Foleg dieselekben mar reges-regota van kipufogoszelep (szivo
nincs) es ahhoz kell tengely is. Reszletesen lasd a http://auto.origo.hu -n
rovidesen megjeleno irasomban.
Udv

http://auto.origo.hu
+ - Kozvelemeny elott lejaratas (Egely) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hadd maradjak partatlan a vitaban!
Nehany kozelmult beli (erdekes) egybecsenges...
Egely Gyorgyot kikozositettek a Tudomanyos Akademia tudosai.
Amikor olyan helyen kezd kutatni, ami mar sertene egyes korok
hatalmi erdekeit, bolondnak, csalonak titulaljak.

Autos tema. MI VAN A TOYOTA PRIUS -al ????
Egy evvel ezelott beharangoztak a forgalmazast. Benzines/elektromos
meghajtas, 3...4 literes fogyasztas 100 km-en. Kenyelmes csaladi
autonak tunt... Es eltunt... Talan mert 4 millioba kerult volna, vagy
8 millioba? De ha csak a sznobokat nezzuk, akik a kulonlegessege
miatt vasaroltak volna, akkor si tobb ezer darabot el lehetett volna adni,
az 1 Dollaros benzin hazajaban. Es hirdetnek mindenfele szart, de a
varva vart takarekos csaladi minibusz eltunt... Csak nem a tul alacsony
fogyasztasa miatt???

Emlekezzunk! Volt egy szeghalmi rendor, aki "latott valamit".
Kirugtak, elmebetegnek titulaltak, cafoltak azt amit allitott. Es
olyan nagy port kavart, hogy inkabb titkositottak a dolgokat,
nehogy belekeveredjenek az elit korokbol is...
Lam, lam! Es megint az olaj...

Amikor a kozvelemeny elott tulsagosan kozel allnak az igazsaghoz,
legegyszerubb egy mesevel, vagy az erintettek lejaratasaval a hirrol
elterelni a figyelmet.

Ezt ugy hivjak hogy Demokracia. Mikor mindent szabad, de csak annak
vannak jogai, akinek penze van. Es hatalma.
Innetol kezdve ha barki feltalalna a kutyaszarral mukodo autot, egy het
mulva nem lehetne hallani rola, mert az anyagi gondokkal kuzdo bulvar
lapokat "valakik" egy lejarato cikkert jol megfizetik.
Es az is lehet, hogy a "kutyagumival mukodik" hirbol csinalnak egy
"rahajtott a kutyagumira, megcsuszott, es azt hitte hogy attol indult
el a kocsija" vezercikket.

Peter.
+ - Re: Rezonator,2utem,Saab (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

 wrote:

> Nema! Egy szimpla rezonatortol besulnek a dugok??? Akkor az 
> en sport kipuffogo-rendszeres chiptuningos, sportszuros es 
> gyertyas autom kvazi halott:))
> De komolyan: miert?

A rezonatortol kevesbe, de egy komoly tuning eseten (feltoltes, szpecialis
uzemanyag stb) mar igen meggondolando.

> Minek vezermutengely egy 2utemube? Mintha abban nem lett 
> volna meg regen! Mar van?

Tenlyeg nem lattal olyan 2 utemu motort amiben a szivo/kipufogo ablakok
helyett szelepek vannak? Altalaban a kipufogas a szelepen megy, szivas
meg ablakokon keresztul, sot meg egy feltolto is besegit. Nem olyan uj a
modszer, a nagy motoroknal (mozdony, hajo) elegge elterjedt modszer.

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - Re: Elozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szm irta:
>Mert tipikus, hogy 100eves tok lerobbant Kamaz/Ifa
>5tel robog hegynek fel tulterhelve potkocsival, pl. Solymaron,
>ahol tobb kilometer zarovonal van es a szembeforgalom nagy,
>vagy a Torokveszi uton, vagy az M7-en Erdnel, stb..., dol belole a
>fust es tenyleg olyan lassan megy, hogy csusztatott kuplunggal
>kell menned. Lefele is 5tel robog, mert a feke/gumija viszont
>olyan sz@r, hogy megallni sem tudna. Muszaki eloirasokat csak
>a vizsga napjan tudjak teljesiteni, akkor is csak "raolvasassal".
>--Udv: szm
Tok ugyanez tortent velem tegnap Pecsrol jovet a Mecsekben.
Ifa, potkocsival, 5!!!-tel, (tenyleg), zarovonal mifene.
Ha tudja, hogy a mecseken kell atkelni vigyen ket tollpihet,
azzal talan attud menni. Egy egyszamjegyu uton azert durva ilyen
trukkot megjatszani. Azon a reszen zarovonal van a hegy labaig.
Egyaltalan hogy jon ahoz, hogy az idomet, uzemanyagomat pocsekolja
sot a penzemet is, ha elozesemet rendor latta volna.
Szamtalan uton meglehet kerulni a hegyet, csak kicsit hosszabb.
Szoval kellene egy minimalis sebesseg eloirasa, legalabb a fobb
utakon. No meg muszakin kicsit megszurhetnek ezeket a .
Aztan a minap regionalis hiradoban hallom milyen rossz a 
delvidek kozlekedesi infrastrukturaja, es ezert nem fejlodik a
terseg. Nna mondom, lesz vegre rendes ut. Erre mit fejlesztenek?
_Repuloteret_ Agyrem. Elkepzelem az ifat amint beall egy Herkulesbe,
es 20km-rel arrebb leszall, kiall. Aki ilyesmiben dont az hol el?
No kiduhongtem magam, koszi a turelmet.


Szisztok: Arpi


-- > Suse Linux 6.2 NsMail < --
+ - Re:Kodlampa meg mindig (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Igen, de csak akkor, ha mukodeskeptelen valamilyen okbol kifolyolag a
> lampad. Kodlampaval pedig csak 30-cal. Ha pedig megallit a rendor es
> jo a lampad, akkor jogosan buntet.

Na, ez megint egy uj verzio... Miert nem olvassatok el a KRESZ-t? Ott
van benne minden...

Udv:
--
Gabor - mailto: - http://www.quattro.hu
+ - :o); Csendi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ihajj Mindenkinek!

________________________:o)__________________________
Meszaros Geza irta:
>>>>>
Mint megbecsult es apolt igavono buszke lehet arra,
hogy a teli utakat rabizod. Igy mind a ket autod rad
fog mosolyogni ha meglatjak a sluszkulcsot a kezedbe.

Mindent csak szerelembol...
--
Meszaros Geza :-)
>>>>>

Konnybelabad a szemem!
Koszonom Geza! Ezert szeretem ezt a Listat!
;o)

__________________________Csendi_________________________
Gonci Csabi irta:
>>>>>
> 
> http://www.csendes.de    Kistanyank

Honapok ota meg akarom nezni, de csak most sikerult.
Teljesen le vagyok nyugozve, foleg a <Magamrol> szekcio
fogott meg. A tanyanak nincs hibaja. Viszont hianyzik az
<Autoim> szekcio...
>>>>>

Abszolut mertekben csatlakozom az elottemszolohoz!
Gratula Csendi! Remek az egesz!

Megyek dodozni. :o(
A kormanyok legyenek velunk, Udv!


 ************************
*        A.i.: Peace bye Gyimi        *
*  mailto:  *
 ************************
+ - kodlampa, parkolas, biztositok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

> Tompitott vagy tavolsagi fenyszoro helyett vagy mellett kodfenyszorot, 
> tovabba hatso helyzetjelzo kodlampat abban az esetben szabad 
> hasznalni, ha a latasi viszonyok ezt indokoljak.'' 
Erre aztan sok kedves autos ugy gondolja, hogyha akar csak egy kis 
para van a levegoben, v. szemerkel egy kicsit, akkor o mar 
bekapcsolhatja nyugodtan...  Azt pedig, hogy hany embert vakit, nagy 
ivben ...   
Az igazi nagymenokrol nem is beszelve, akik a ferfiassag jelenek 
(meghosszabbitasanak...?) hiszik es alkalmazzak, kristalytiszta idoben.

> >Esoben meg szarabb, mert az utrol sokkal tobb feny tukrozodik vissza.
> >Es raadasul folosleges is, mint ahogy te is irtad. Akkor minek kapcsolod
> Amire te gondolsz, akkor mar elallt az eso, es nedves az ut. Amire en,
> az az allapot, amikor szakad az eso. Ha zuhog, akkor nagyon mindegy,
> hogy mi tukrozodik. Egyszeruen korlatozott latasviszonyok vannak,
> tehat kodlampa on.
Kerdesem van: Letezik a KRESZ-ben errol szolo kitetel, ami esetleg arrol 
szol, hogy a kodlampa arra valo, hogy la'ssak, de ne zavarjak/vakitsak 
mast...?   Tehat, mondjuk esoben, en jobban latok, mert bekapcsoltam a 
kodlampamat, de a tobbieket vakitom...  Ez szabalyos?
Indokolhatja ezt barmilyen "latasi viszony"?
Vilagositsatok fel, please!! 

> ... masok megitelik, _engem_ mi vakit! ...
Pedig mindig ez tortenik...  Jo esetben.  Rossz esetben nem is 
foglalkoznak vele...   Cseszheted...

> Ezek szerint ha nekem nem faj, ha megutnek, akkor
> pofan csapdoshatom a tobbieket?!
Pontosan.   Nem faj, ha visszautnek.
Ez a mai vilag egyik alaptorvenye.  :-(     Az autozasban is.

> xenon, ... kisulo lampak, tehat nem izzoszalas... Elettartama 10-20x
> -osa az izzoszalas lampanak. ... Miert nem vezettek meg be? Mert 
> akkor a fenyoforrasgyarto cegek elmehetnek par ev szabira. :-)
A fogyasztoi (auto)tarsadalom alapszabalya: a fogyasztas.
Az olyan innovacio, aminek nincs haszna, csak csokkenti a 
fogyasztast, a kukaban vegzi...

> ha meg benne van a szerzodesemben, hogy a biztositotarsasag
> barmikor megvaltoztathatja a dijat, akkor miert nem mindjart
> mondjuk 350%-kal emeltek? Valaki ugy gondolja, hogy a 350%
> mar nem etikus, de a 15% meg igen, vagy mi a szosz?
> Tenyleg, homalyositson mar fel valaki, mert nem az a havi
> 3ezer HUF zavar, hanem maga a hozzaallas. 
A biztositoknak a 350% is etikus lenne...   :-((   Kapitalizmus van...
Csak az mar nem mukodik, nekik... ezert, de csak ezert, nem 
annyival emelnek...  Ez a hozzaallas.

> Mindenesetre, mint azt az elejen is irtam, valoban letezo jelenseg, a
> gepjarmu stilizalo hatasa. De nem olyan erosen, mint sokan hiszik, vagy
> gondoljak. Ezert van nagyon sok teves gondolat, es sok sok eloitelet.
Mert sokan sajat magukbol indulnak ki...  :-))

> "Kedves holgyem, a szemkozti hazban lakom, ha legkozelebb is 
> erre jar, batran szoljon, sot majd en is figyelek es majd en beparkolok 
> on helyett, mert mint a jelek is mutatjak onnek ez nem sikeres 
> kepessege. Ebbol kovetkezve megkerdojelezheto a vezetoi 
> engedelyenek es annak kiallitasanak jogossaga es hitelessege."
> A gyalogosok rohogtek, a tulajdonos dult fult duheben, es kereste, ki
> tehette ki.
Naddon joo...  :-))))

> Nem hiszem, hogy olyan sokat szamitana az az 1-2 perc, amig az 
> ember normalisan beparkol, vedve igy a sajat ertekeit is. Persze 
> valahol oszefuggesbe hozhato a felelotlen kozlekedessel es a
> gyorshajtassal is a jelenseg.
Egyetertek!

> ...Nekem "Mabiszos ugyem" volt, ami 1evig
> tartott. Ebbol kb 2.5 honap volt csak az, hogy az altalam 
> adott, es a biztosito "_ugyintezoje_" altal elolvasas utan atvett
> meghatalmazasbol hianyoltak fel mondatot, es ennek a 
> kozlese ugy 2.5 honapig tartott nekik.
A karterites osszege pedig addig szepen javitja a likviditasi 
helyzetuket, es ok kapjak utana a kamatot is...!  Egy evig! 
Te finanszirozod a biztosito't a karterites osszegevel, ahelyett, 
hogy ok finanszirozna'k (idoben!!) a karesemenyt, ami a dolguk 
lenne, a jo elore beszedett biztositasi dij fejeben...
Ugyes...

No, eleg a morgolodasbol...   :-))

Udv

A.
+ - r19 vizcso (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok!

hathogymegszivtam. elrepedt a vizcsovem+ nem megy a ventillatorom. raadasul
70km-re szombathelytol. ossze lett szigszalagozva a cso ugy jottem hazaig. a
garazs elott dobta le a szigszalagot. raadasul januarban a masik cso ment szet:
(
tudtok vmi bontottat szhely korul, mert az eredeti 24k huf.

bye : Hende Roland

mailto: 
+ - lakas+auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

> =======================================================
> Felado : Laszlo Csendes
> E-mail :  [Germany]
> Temakor: lakas+auto ( 13 sor )
>> nem szimpatikus, ha valaki "adja a bankot", "meno" autot tart, mikozben kilo
g
>>a segge a gatyajabol, azaz egy lakasa sincsen.
>Meg az se, ha lakasa van. Ne aggy Isten, tobb is. Tehat, ha valakinek
>van valamije az rogton gyanus es unszimpatikus.

Meg egy turost.
1. Ha mar kulfoldiul akarod mondani, akkor _antipatikus_, egyebkent ellenszenve
s
2. Az emberek 99%-a mar csak olyan leny, hogy fontosabb neki az odu feje folott
mint a negy kerek

Itt nem arrol volt szo, hogy valakinek van 5 lakasa es egy BMW-je, hanem 0 laka
s es
flancos auto.

De ezt mar leirtam bovebben is parszor, ugyhogy itt STOP.

Istvan
+ - kozuti ellenorzes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia lista!

>Arrol nemreg volt szo itt a listan, hogy azt a celt 
>nem erik el ezekkel a kozuti zaklatasokkal, amit 
>hirdetnek - ti. hogy majd a lopott autokat kiszurik.
Az mindenki szamara (remelem) egyertelmu, hogy az
autolopasok visszaszoritasara nem a kozuti ellenorzesek
a legalkalmasabbak. ugyanakkor van olyan ismerosom, akinek
az ellopott Golfjat egy sima kozutin szurtek ki, majd a
lancot felgongyolitve meg 3 (asszem szinten Golf) kerult 
elo egy BP. kozeli kisvaros garazsabol. Meggyozodesem, hogy
ha (neadjisten) a Te kocsid is ellopjak, majd egy rendor
veletlenul felfedezi egy ilyen ellenorzesen, Te is elfelejted
az osszes eddigi bosszusagod...

Azt pedig, hogy Kovacs 23 Janos torzsormester az autolopasok
ellen a kozuti ellenorzesek acelos fegyverevel harcol, nem
Kovacs 23 Janos torzsormester donti el, hanem azok a nem is 
olyan rosszul fizetett felettesei es egyeb donteshozok, akik
egyszeruen nem hajlandok hathatos eszkozok bevezetesere.

Piece:
nme1


"Know your enemy"
+ - kotelezo Nagyaknak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia lista, szia Nagyak!

Szerintem erre a biztosito jogosult, egyet tehetsz
(illetve kell tenned): goto www.mabisz.hu, vegigszamolni
a kulonbozo biztositok read vonatkozo ajanlatat (5 perc),
azutan nov.31-ig surgosen felbontani a jelenlegi szerzodesed.
_Ez_ az, amit a megallapodasod alapjan Te tehetsz. (BTW:
kezd az Argosz-nal.)

Piece:
nme1

"Know your enemy"
+ - W124 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia lista, szia Fekete Zoli!

>>em vagyok Mehr Joe-szakerto, de nem ez a tipus jelenik
>>meg rendszeresen az amerikai ganxta-videokban?
>Azok nagy Lincolnok amik meg "bouncy"-ni (gondolom jol 
>irtam) is tudnak.

Aze' ennyire hüje nem vagyok, itt a Mercedesekrol volt szo.

Piece.
nme1

"Know your enemy"
+ - Alfa 147 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sracok !

Tudna nekem kuldeni valaki kepeket a 147-esrol.

Koszike !!!

Csao
+ - felni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Maradt ket darab Nissan felnim, ha valakinek kell, jelkepes dijjazas
fejeben viheti. Eredetileg Bluebird-on voltak ,14-es meretuek.
Jut eszembe, van 4db regi 7-es BMW-en volt alufelni is ,hatareset
minosegu gumikkal, szinten bagoert. :-))
Udv:Csaba From Balatonma'riafu:rdo''-also'

E-mail:  [ Ezt hasznalom ! ]
              [SMS celokra, max. 72 kar. a subjectbe]

Telefon: 30 9695286
+ - Uj 7-es (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTO -sok !

Nemreg valaki emlitette, hogy latta az uj 7-es BMW kepeit.
Milyen oldalon talalhato meg ?


						Koszi:
							Zoli.

  Zoltán Páleník
  SWH Siemens Business Services, s.r.o.
  Stromova 9  (Bardosova 2,  402), P.O.BOX 93, 837 93  Bratislava 37
  Slovakia
  E-mail: 
+ - Re: Szep autonyitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

szommera > írta:

> Szia
> 
> Kicsit ketelkedem, hogy a kozolt nyitasi leiras valoban
> minden autotipusnal mukodne.
> Egyebkent lattad vagy meseltek?
> 
> >(Csendben hozzateszem: allitasa szerint
> >barmilyen riaszto/GPS koveto/immobilizer vedelem
> >hazavaghato egy Nemetorszagban allitolag szabadon veheto
> >onvedelmi sokkolo berendezessel, ami egyszeruen elegeti a
> >bekapcsolt elektromos rendszerek biztositekait -
> Ez igy biztosan hulyeseg. Sokkoloval biztositekot
> kiegetni nem lehet. Masreszt a fent leirt riaszto
> rendszer kotelezo eleme egy akkumulator is
> (kulon bizti nelkul).
> 
> >En meg a biztosito miatt vettem egy 90 e
> >forintos ugrokodos-negyszeres gyujtasmegszakítasu-
> >emeleserzekelos-kulon akkumulatoros-smskuldo
> >uberriasztot !!!!!
> Megkerdezhetem pontosan melyik tipust kaptad
> meg ennyiert? (nagyon olcso!)

1. A szemem lattara nyitotta ki az autot. Azert 
voltam/vagyok ledobbenve, mert ha valaki meseli, nem hittem 
volna el. Szo szerint pillanatok alatt zajlott az egesz.

2. Nem vagyok villamossagi szaki, ezert elhittem neki a 
sokkolos szoveget. Ha azt mondod, nem lehetseges, komolyan 
megnyugtatsz.

3. A riaszto típusat nem tudom, a Fehervari uton szereltek 
kb 2 eve az autoba (a szereles munkadija +22 e Ft volt, egy 
teljes napig szivtak a kocsival). A taviranyiton Texalarm 
felirat van - ez segit ? En egyebkent borzasztoan sokalltam 
az arat, csak kivancsisagbol kerdezem, mennyibe kerul ez 
ma ????
+ - Re: Autopalyadijak + rendorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 írta:

>>Olvastam a tegnapi AUTO-ban a svajci sztradadijakat, hat, 
>>nem semmi. Eves dijak nehany veletlenszeruen 
>>kivalasztott :-) orszagban:
>>
>>- Magyarorszag: 20.000 Ft/ev, kell a penz a szeduletes 
>>temu fejlesztesre (pl. 2000: nulla km) ill. a mar 
>>meglevo, mar-mar attekinthetetlen nagysagu es 
>>bonyolultsagu halozat fenntartasara.
>>- Ausztria: kb. 10.000 Ft/ev, azert csak a fele a mo-
>>inak, mert az osszes palya sik videken megy, sehol egy 
>>alagut vagy egy viadukt, (...)

Ausztriaban 2001. januar 1.-tol 100%-kal emelkedik a 
matrica ara. Teccik vagy nem, sok orszag unja mar qrvara, 
hogy az adokbol epitett es (ugy-ahogy) fenntartott utakat 
evente x auto rongalja ingyen. (Mo. lakossaga: 10 M, 
atutazo turistak szama 1998-ban: 30M).

Nem emlexem, ki a rendorokrol:
>>Arra kivancsi lennek, hogy igazoltatnak-e csak ugy 
>>passziobol, mint Magyarorszagon. Engem meg kulfoldon 
>>egyszer sem allitottak meg rendorok. Magyarorszagon meg 
>>uton-utfelen jonnek, hogy "Jonapot kivanok, kozuti 
>>ellenorzes ..." 

Hozzatennem: milyen eredmennyel ? Talalomra kivalasztott 
autoknal tenyleg nagy fogasok lehetnek ! Persze ha 
zsebre "dolgozol", tok mindegy kit allitasz meg. Ami biztos 
bejon: 1. nincs bekapcsolva bizt. ov (esetek 80%-a, 
kulonosen kisvarosokban, ahol 3 percre ugrasz be a 
kocsiba), 2. Izzokeszlet nincs vagy hianyos, 3. Koszos a 
rendszamtabla/nincs elakadasjelzo haromszog, 4. lejart 
valami papir/nincs nalad kot. biztositas csekk. Ezek utan 
mindig be lehet jelenteni; "a hetvegi rendkivuli kozuti 
akcio soran 65 millio Ft birsagot osztottak ki a rendorok." 
Ja, mielott vk szol a bizt. ov miatt: HATUL is kotelezo 
bekapcsolni.
+ - Kodlampa elol-hatul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hahó !

:> Ez a szabaly megvaltozott az utobbi evtizedben.  Ma mar nem feltetele
:> a hatso helyzetjelzo kodlampa bekapcsolhatosaganak a kodfenyszoro
:> bekapcsolt allapota.

Ambar a mostani VW szeriakat nezegetve olyan a kodlampa
kapcsoloja, hogy a vilagitaskapcsolo elso fokozatig valo kihuzasa az
elso kodlampa, meg egy fokozat: elso+hatso kodlampa...

Csak a hatsot tehat nem is lehet bekapcsolni. (Mar ha van elso... :-)))


Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/aas
+ - Re: Rezonator,2utem,Saab (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok:
A(Z) AUTO 0936-ban irta :

>Saab:
>Szerintem nagyon kiraly lesz, ha lesz...
>Mar akkor is nagyon szimpi volt mikor jopar honapja az AM
>irt rola egy rovid cikket. Vajon szivo lesz ez a motor vagy
>feltoltott?

Nagyon ugy tunik, hogy lesz, megpedig a kovetkezo
generacios Saabokban (2-3 ev)
A max. 140 Le/liter teljesitmenyt elnezve valoszinu egy
kisnyomasu turbo.
Sejtenek ott fent északon valamit a mérnökök :-))

Udv mindenkinek: Ch
HixEditor 1.14f
+ - Re: Golfworld es golfmania (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
A(Z) AUTO 0935-ban irta :
>Hello,
>
>> olasz autoktol, de eddig nem bantam meg. Az araert pedig egy alap
>> 1.6-os Golfot kaptam volt, sokkal magasabb Casco dijakkal es 20LE-vel
>> kevesebbel. Nem sok 1.6-os auto hagy ott lampanal! :)
>
>figyelitek? ez a mediak hatalma... a golf lett az etalon...
>az en szememben a golf "csak egy" nepauto...

A 24. Auto-Motorban a kovetkezo "erdekessegre bukkantam:
Teszt: VW Caddy 1.9 SDI Basic
(Ezt en gyujtottem ossze a cikkbol)

Elonyok:
- Kedvezo ar
- Alacsony fogyasztas
- Jol kihasznalhato rakter
- Jo ertektartas, kedvezo finanszirozas

Hatranyok:
- Ortoped vezetesi pozitura
- Kimondottan keves rakodohely a kocsiban
- Nagy holtteru, kenyelmetlenul allithato tukrok
- Osszeszerelesi pontatlansagok a muszerfalon
- Eros motor-,  futomu-, es kipufogozaj, zorejek a muszerfalbol
- idezem " az atlagos radio inkabb csak zajkeltesre alkalmas"
- A rakomany elhelyezesere nagyon erzekeny futomu.

Ezek utan a cikk zaromondata megnyugtat minket,
hogy a Volkswagen kisaruszallitoja meg mindig kedvezo
ajanlat lehet. (2.600.000 Ft)

sziasztok, udv mindenkinek: Ch
HixEditor 1.14f
+ - Re: Fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihó!

>> Hat igen, az a 100 Watt az 50-100 kW mellett tenyleg megdobja
>> a fogyasztast 1-2 kobmilimeterrel. En is gondolkodtam multkor,
>> hogy kidobom a radiot meg a muszerfal megvilagitasat, mert sirba
>> visz a feleslegesen kipufogtatott benzin.
> Na igen, persze azt azert tudni kell, hogy az auto motorja nem jar
> orokke maximalis teljesitmenyen, legalabbis atlagos hasznalat mellett
> nem, es bizony nekem varosban a lampahasznalat erezheto, a
> zenehallgatas is erezheto fogyasztasnovekedest jelentett.. a ketto
> egyutt majdnem 1 liter 100 km-re..
  Vilagitas kb. 100W, a zene legyen 2x100W. Ez osszesen 300W, es azt
mondod, hogy ez 1l fogyasztasnovekedest jelentett... nos.
  A generator hatasfoka kb. 60-70%, igy a motor felol ez a villamos
teljesitmeny 400W forgasi terljesitmenyt visz el. Legyen az autod
fogyasztasa 10l/100km. Ez azt jelenti, hogy atlagosan a 100km alatt 4kW
teljesitmenyt adott le a kocsid? Szerintem alapjaraton is tobbet ad le
ennel.
-- 
Frank O'Yanco - Auth Gábor -=- Mobil/SMS +36203494743 
Age of The Penguin -=- SuSE Linux 6.2 -=- http://andromeda.pmmf.hu
Hírességek mondták:
"I have seen the truth, and it makes no sense." - G. K. Chesterton

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS