Sziasztok,
Engem azert zavar a 'fapados' nev, mert eleg sokat utaztam 'fapadossal'
meg 'nem fapadossal' is. A ketto kozott (szolgaltatasilag) nincs
kulonbseg, sot. Neha a fapados szolgaltatasa *jobb* mint a masike.
Konkretan a legutobbi BUD-MUC uton kaptam szendvicset (1 ora ut,
Air Berlin)), mig elotte egy LAX-IAD (5 ora) uton nem (United),
pedig a jegyen meg rajta is volt, hogy lesz vacsora.
Szoval ezert zavar az egesz. Amit a koznyelv 'fapadosnak' hiv, az
nem igazan szolgaltatasra utal (azaz a repules maga ugyanaz), hanem
az uzleti modellre. A maximum amit ra lehet fogni, hogy csak egy
osztaly van (nincs elso osztaly), de masban kulonbseg nincs. Nem attol
olcso, hogy az utasoknak kell tolni a gepet, hanem attol, hogy csak
(jol kivalasztott) utvonalon repulnek es csak konkret varosok kozott
(i.e. nincs halozatuk, mint a nagyoknak).
Szoval tartom, hogy a 'fapados' egy nagyon rossz szohasznalat, mert
olyat implikal, ami nem igaz.
Gyula
|