Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1355
Copyright (C) HIX
2002-01-23
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Xenon stb. (mind)  41 sor     (cikkei)
2 W126 500 SEC (mind)  11 sor     (cikkei)
3 okmanyiroda (mind)  51 sor     (cikkei)
4 yugo/zastava (mind)  51 sor     (cikkei)
5 aprosagok (mind)  36 sor     (cikkei)
6 Lambo es mas (mind)  15 sor     (cikkei)
7 Xenon (mind)  37 sor     (cikkei)
8 Lengescsillapito, tesztauto (mind)  15 sor     (cikkei)
9 RE: Suzuki (mind)  69 sor     (cikkei)
10 MIERT? (mind)  19 sor     (cikkei)
11 Re: Cegek Mo.-on (mind)  12 sor     (cikkei)
12 Re: eredetisegvizsgalat (mind)  44 sor     (cikkei)
13 Re: xenon (mind)  24 sor     (cikkei)
14 va: Re: tores (mind)  13 sor     (cikkei)
15 oreg motoros (mind)  15 sor     (cikkei)
16 reflektor es/vagy elso kodlampa (mind)  22 sor     (cikkei)
17 km (mind)  20 sor     (cikkei)
18 magyar autoipar (mind)  12 sor     (cikkei)
19 torzskonyv (mind)  26 sor     (cikkei)
20 AutoFort (mind)  15 sor     (cikkei)
21 golf iii futomu (mind)  106 sor     (cikkei)
22 Riaszto-aksi (mind)  37 sor     (cikkei)
23 Suzuki (mind)  39 sor     (cikkei)
24 Auto Motor (mind)  8 sor     (cikkei)
25 mertekegysegek (mind)  28 sor     (cikkei)
26 RE:karorom (mind)  14 sor     (cikkei)
27 Kezdodhet Csaba tornaoraja (mind)  26 sor     (cikkei)
28 Szuzi Vs Lada (mind)  33 sor     (cikkei)
29 bemutato auto (mind)  27 sor     (cikkei)
30 Vaddiszno kodlampalya (mind)  15 sor     (cikkei)
31 Re: suzuki (mind)  35 sor     (cikkei)
32 suzuki (mind)  36 sor     (cikkei)
33 Fabia 250-ezerrel olcsobban (mind)  14 sor     (cikkei)
34 Suzuki vs. Lada (mind)  34 sor     (cikkei)
35 Re: Genf, Xenon, km/h (mind)  55 sor     (cikkei)
36 xenon (mind)  7 sor     (cikkei)
37 Magyar gyarak (mind)  5 sor     (cikkei)
38 Kodlampa (mind)  10 sor     (cikkei)
39 m/s (mind)  10 sor     (cikkei)

+ - Re: Xenon stb. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

> Erdekes lehet ez az automata szintszabalyozas, akkor pl egy eros
> emelkedon a megvilagitott uthossz cca. 1,5m? Tud errol valaki
> kozelebbit?

Ize. Nem a fold feluletehez kepest szabalyoz, hanem a kocsihoz kepest.
Valahova a felfuggesztesbe applikalnak bele egy erzekelot. Meg nyilvan van
valami hatara is, hogy mennyire tudja igazitani.

> Amerika azert nehany dologban el van maradva Europahoz kepest, itt nem
> kotelezo a Xenon lampakhoz a magassagallitas es a fenyszoromoso, az en 1

Ha jol tudom, Amerikaban az asszimetrikus fenyszoro sem kotelezo, szoval sok
mindenben el vannak maradva.

> meg xiloplaszttal probaljak betomkodni (a ketto kozotti
> szintkulonbseget lejtos osvennyel hidaljak at). Allitolag

:-)
VD! Mondd el megegyszer, hogyan kell birkavesevel Trabantot megelozni!

> csomagolt XENON felirfatu, H-4 izzo. (BILUX!!!). Az van rairva, hogy
3x.-os
> fenykibocsajtasa van. Biztosan tudja valaki, hogy semmi koze a Xenon-hoz?
> Mekkora a fenye? Meg tudja merni valaki a fenykibocsajtasat egy ilyen

En hasznaltam a Philips akarmi tuipusu H4-est, amire az volt irva, hogy
30%-kal nagyobb fenykibocsatas, es tenyleg erezhetoen jobb volt,
osszel/telen kifejezetten kellemes (nem csak szubjektiv, mert olyan valaki
is megjegyezte, hogy nagyobb a feny, aki nem tudta, hogy milyen izzo van
benne).

A fo baj az, hogy a nagyobb fenyerot a elettartam banja. Mondjuk a Philips
korrektul rairta, hogy varhato elelttartam 250 ora, es valoban eleg rendesen
hullottak is. De tenyleg jobban vilagitott.

Hogy a Tesco Gazdasagos Autolampa is jobb-e azt nem tudom. Azert a 3x
fenykibocsatast ha nem muszaj, nem vennem keszpenznek.

Szabolcs
+ - W126 500 SEC (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van egy fent megnevezett 500 SEC 89-es evjaratu autom. Sajna az elejen egy
nem kivanatos V mintaval (torott).
A segitsegeteket szeretnem kerni, hogy holt talalok kifejezetten W126-os
merci bontot az orszagban. Vagy olyan infot, hogy hol tudnek
motorhaztetohoz, lokharitohoz es hutohoz hozza jutni viszonylag barati
aron.
Segitsegeteket elore is koszi!

Krisztian!
+ - okmanyiroda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Simon Templar
> Ugyerzem meg kell osztanom veletek a mertektelen felhaborodas
haragjat.

A politikai felhangokat szerintem is elhagyhattad volna, de amugy
teljesen megertem a felhaborodasodat. Ami itt megy, az egy vicc.

Egy haverom felesege egy okmanyiroda vezetoje, felajanlotta, hogy egy
atiratas kapcsan menjek hozza, es par pillanat elintezzuk. De gondoltam,
feleslegesen nem kerek szivesseget, hat elmentem nyitasra (!) a III.
keruleti irodaba. Mint kiderult, tul keson. Bent hatalmas embertomeg,
meg csak sorszamot sem kaptam, hogy 6 oran keresztul varhassak a
soromra. Mellekesen kiderult, hogy feleslegesen szereltem le a
rendszamot (pedig egy csomot kuzdottem vele, egy csavar fejehez nem
fertem hozza), ellenben meg kellett volna valami papir, ami nem volt
nalam. A vicc az, hogy elotte direkt rajuktelefonaltom, hogy mi kell.
Bekaphatjak. Felhivtam az ominozus holgyet, es kb. 3/4 ora alatt
vegeztem az egesszel.

> Felado :  [Slovak Republic]
> 2. Modern vilagban elunk, sok-sok evvel ezelott egy Bell nevu
>    uriember feltalalt valami olyasmit, hogy telefon. Ez a cucc
>    arra jo, hogy meg WC-n ulve, jo melegben is informaciohoz
>    juthatsz, peldaul az atiratas know-howjahoz.

Kulonben a mondvacsinalt indokokkal elkert kulonfele osszegek is
viccesek, eskuszom, jobban esne, ha inkabb egyben kene befizetnem
deklaraltan "buntetes azert, mert magyarnak szulettem" cimszoval a
kozlemeny rovatban.

Ja, csak ugy haromszor erdemes ezt megtenni, utana mar eselyed is van,
hogy legalabb egyszer nem valami idiota vette fel a telefont, es azt
viszed, ami kell. En tobbszor szoktam telefonalni - okulvan korabbi
esetekbol -, most ez valahogy elmaradt, meg is szivtam volna.

> voltam kivenni. Ha ezt mind osszeadom, szerintem eleg szep
> kerek osszeg jon ki, megsem szidtam senkit, meg a fuvet
> nyiro ceggel is korrekt uzletfelekkent valtunk el. Mi
> ertelme van a nyilvanos mocskolodasnak? Visszaadja valaki
> a penzed?

Persze hogy nem, csak ha nem jar a tomeg szaja, az illetekesek
hajlamosak azt hinni, hogy minden rendben van. Akkor pedig meg az esely
is elvesz, hogy valaha tovabbfejlodunk. Ugyhogy mocskolodni, nem, nem
tetszik ez a szo, mert szerintem az mocskolodik, aki ragalmaz, szoval
kritizalni muszaj.

udv,
Zoli

 - Relax! Magazin - http://www.relax.hu
+ - yugo/zastava (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

udv,

> Felado : Dukai Zoltan
> Ejjel elloptak...
> Kitoltak a Yugot, minden hang nelkul ment az  egesz buli.Aztan minden
vis=
> sza..

Ugy latszik, a Yugonal ez rendeltetesszeru hasznalat. :) Egy baratom
szulei vettek egy Yugot (Scala 55), amit legfokeppen arra hasznaltak,
hogy az Omegajukat vedje. Keresztben beparkoltak ele ugy, hogy csak jaro
motorral lehessen onnan kivarazsolni. Valahanyszor lattam ezt, mindig
jokat derultem rajta. Kivancsi vagyok, mit csinaltak volna, ha a Yugo
egyszer nem indul be...

> Miert hasonlit mindenki Suzukihoz???

Mert deklaraltan minimalauto, azert. Mar 10-15 eve sem volt egy nagy
szam, de mostanra meg aztan vegkepp elavult.

> Mi harom eve mikro vettuk a Sedan-t neztuk a Skoda felicia es co.-t is
es a Suz
> ukiban sokkal tobb luxust kapsz ugyanannyiert...

Latom, te is azon tipusu emberek koze tartozol, aki az auto szinvonalat
nem a konstrukcio kifinomultsagaban, hanem az extrak szamaban meri. De
te tudod.

> a muszerfal nem csorog csattog zakatol razos uton es ilyesmik...

Ilyet szol, ilyesmik. Milyesmik? Kulonleges egy Suzukitok lehet. En mar
legalabb haromban ultem, mindegyik csorgott-zorgott ezerrel.

> Amugy meg akinek nem eleg jo egy Suzuki vilagitasa az uljon be egy
zastava-ba,
> vagy mas, hogy is mondjam.... ilyen kategoriaju autoba....

Ez a kisbetus Zastavas lesajna aztan roppant hitelesse teszi a
felhaborodasodat, tenyleg. Kulonben vagy harminc eves konstrukcio,
megsem mernem allitani, hogy rosszabb lenne a Suzukinal...

> azert valljuk be hogy egy Ladat ( uj tipusut ) akarmikor lealaz....
> Es inkabb kozlekedjenek az emberek egy olcso de megbizhatobb Suzival
mint egy s
> zetesofelben levo golf 1/2-essel....

Feltelezem, nem mernel ilyet irni, ha nem lenne egy jo adag
tapasztalatod az uj Ladaval. Meselj legyszi!

koszi,
Zoli
+ - aprosagok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> t vegyen, mert ugy hallottam, hogy Jaguarbol 2-t kell
> tartani, hogy reggel az ember biztos el tudjon indulni
> otthonrol.

Ez szerintem csak a regebbi Jaguarokra igaz, amikor a gyar meg nem volt
a Ford kezeben.

> Felado :  [Hungary]
> miert pont ezt ne szopnank be szo nelkul?

Szivembol szoltal.

> Felado :  [Hungary]
> At 02:31 2002.01.16.s +0100, you wrote:
> >meguntam szembesulni a tennyel, hogy kar
> >ilyen autot Mo.n fenntartani, mert kihasznalhatatlan
>
> És nekem nem szóltál hogy eladod.. na szép

Jajj, te, tudod ki mindenkinek nem szoltam meg, akinek kellett volna???

> Felado :  [Hungary]
> >persze, igaz nem sokaig, és nem is valami biztato,  de
> >VAN :))
>
> Na ja, de mivel porgeted fel addig? Mert ezek maguktol az
> istennek nem mennek fel. Szerintem 7000-nel mar a szeteses
> vagy besules az aktualis tevekenyseguk:))

Ugyanmar, a Skoda is felmegy addig, csak turelmesnek kell lenni. :)
En mar mentem kettesben 85-tel vele, az 6400-es fordulat, es meg ment
volna tovabb, csak hat mar az 5000 sem volt tul biztato. Igen, tudom,
egy allat vagyok. :)

Z.
+ - Lambo es mas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Ti jopofiztok azon, hogy az Audi mit csinalt a Lamboval. Valaki azert
megemlitette, hogy az ujsagok szerint is peldamutatoan viselkedtek
eddig. A Murcielago valoban kovetendo peldakent szerepelhetne pl. a
Ford-nal.
En irtam a Sport Autoban az Autocar ihletesere, hogy a Murcielagot korbe
kellett volna jarnia a Ford-nak mielott elpostazza alkatreszkatalogusat
a Jag-nek es az Aston-nak.
- Megvalosult az elsokerekes Jag X-tipus.
- Az Aston gyartasat at szeretnek koltoztetni Gaydon-ba a Land Rover
melle.
- Tervbe vettek egy harmadik, "szelesebb nepretegek szamara elerheto"
Aston kifejleszteset. Brrr..

Npal
+ - Xenon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Hat ez eszmeletlen :)) Naponta ennyi vidam percet csak a naiv autos tud
szerezni a tobbieknek. Azon gondolkodtam, mi lesz a kovetkezo...
Lepkefingot arulni a 4 gumiba, amitol ropkodni fog az auto? Vagy BMW
M5 motorter boritast mindenfajta autora? 
Nagyon meg tudom erteni azokat, akik barkacsolnak, szebbe, jobba
akarjak tenni az autojukat, de ez a 2000 forintos xenon mar tenyleg 
rohej. Es ismetlem - eszmeletlen mi mindent nem eszik meg az autos.
Nem is csoda, hogy TV Shopoknak ilyen jol megy...

Egyszer kiegett az izzom az autopalya kozepen. A benzinkuton csak
Philips All Seazon volt, valami 3000 korul lehetett az ara. Ra volt irva,
hogy haromszoros fenyintenzitas, meg feher feny meg szirszar.
A nagy feliratoktol aztan nem is latszott a picimini felirat, hogy az
izzo elettartama eppen ebbol az okbol toredeke a hagyomanyos izzonak.

Az egyik 7000, a masik 8200 km-t birt ki.

Hogy mennyire volt szebb es jobb? Amennyire bemeseltem magamnak,
hogy leplezzek egy ostoba kiadast. Azutan a Metroban vettem akcios
izzokat, 550 Ft volt azt hiszem, a kovetkezo 25000 km-t vegigvilagitottak,
es ezek voltak az automban, mikor eladtam.
Az Alfamban gondolom valami noname izzo van, ma reggel teljesitettek
a 28000. km-t. 

Tovabb is van, mondjam meg?

Szamomra nevetseges a ketkedes, ami listatarsunk szajabol hangzott
el (nevet nem irok...). A 2000 Ft-os gagyimicsodanak valoban nincs koze
a xenonhoz? Biztosak vagytok benne?
Erre csak ez lehet a valasz: De. Menetbe integralt projektor, buraba
integralt gazkisuleses transzmodularis fixalo berendezes csak itt es most.
Csak onnek 2000-ert. Ugyanitt lepkefing is elado.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Lengescsillapito, tesztauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> kovetkeztetni. Tudja valaki, hogy pl. lengescsillapitonal a 
> mert "elteres" 2 oldal kozott, ill a csillapitas (%) mennyi 
> lehet min/max (vagyis mikor illik cserelni) ?

Szerintem a kulonbseg ne legyen > 5-8% es legyen min. 60-65%.

> A kov. kerdesem lenne: mit gondoltok az un. bemutato-autokrol?

Tok mindegy, mit gondolunk rola, ha elmesz egy open doors 
akciora, utana inkabb asztalra dobod a 250 ezrest.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - RE: Suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

mivel a szememben egyik sem Auto (nagy betuvel), ezert
semmi kedvem vitatkozni, es vedeni egyik/masik tipust.

Viszont valaszod nem hagyhatom kommentar nelkul, mivel
mar a kiindulasi alap ferde...

> Hangsulyozom, nem azert mert van suzukim. Mert nincs. 
> Szoval a Ladara van egy ev gari. A suzyra 3.

Alfamra is 1 ev volt. Es akkor mi van? Miert jo az nekem?
De ez mar egy kulon vita, nem vagyok a markaszervizek 
hive. Akkor a Toyota a kiraly, ok adnak 10 evet meg 
1 millio km-t is. Egyik ugyes (???) marketingfogas nem
bizonyitja, ki kit nyom le.

> Lada 110  / Swift
> onsuly 1010kg  / 805kg
> vegseb 167 (!) / 165 km/h
> gyorsulas 14s  / 13s
> atlagfogy  6,6 / 5,9 L

Bar zarojelben irtam, de ODAIRTAM, hogy a 16V Ladarol
beszelek. Adatok itt:
http://totalcar.index.hu/ujauto/auto.cgi?id=360060&aid=5950&aid=5975&Submit.
x=15&Submit.y=6

Nem tartom korrektnek, hogy Te alapbol az erosebbik
japant veszed, mig az oroszbol a 8V-t.

> Nem beszelve arrol, hogy a Lada biztonsagi felszereltsege 
> tobb mint keves. Se ABS, se legzsak nem rendelheto, 

Mint mar emlitettem, nem azt akartam bizonygatni, hogy
az egyik jobb, a masik nem. Lenyomasrol volt szo, ne
keverjuk ide most a kozepkonzol gumitomitesenek a szinet.
Gyorsulasban, vegsebessegben jobb a Lada.

> Megneznem mi lesz 5 ev mulva egy ilyen Ladaval es egy swifttel. 

Az ismeretsegi koromben van 98-as Lada 1.6. Ha gondolod,
elmehetunk megnezni. 

> Arrol nem is beszelve hogy igazsagtalan egy 1.3 motort 
> egy 1.5hoz hasonlitani.

Arrol nem is beszelve, hogy talicskabol akar valaki lealazni
egy masikat csak azert, mert eloiteletei vannak az orosz gepek
irant. 
Az meg nem kifogas, hogy 1.3. Itt versenyrol volt szo,
a Suzukis atszolt, hogy gyorsulunk, majd voros fejjel 
panaszkodik, hogy nem er, mer' a tied 1.5??

Egy immar klasszikussa valt idezet:
"Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win 
by an inch or a mile; winning's winning."

Na mindegy, megint elkoszaltak a gondolataim :)

> http://www.lada.hu/lada110.html
> http://katalogus.hasznaltauto.hu/
> Teszt a totalcaron (Lada 110)
> http://totalcar.hu/teszt/lada110/

Olvastam, onnan van minden informaciom.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - MIERT? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

penteken ismet betortek az ablakom. 

http://micel.home.sk/wcr.jpg

soha eletemben nem parkoltam tilosban, rossz helyen, gettoban,
ennek ellenere:

1998 januar - Tipo hatso ablak, ok tisztazatlan
1999 - Tipo jobb elso, radio eltunik - iskola elott ebedszunetben
2001 - Alfa jobb hatso - a fuvet nyiro ceg muve, beismerik
2002 - Alfa jobb elso - ok tisztazatlan.

Nagyon remelem, hogy a tettes boldog az okozott 15 ezres
karral + szervizbe rohangalassal + fel nap szabadsagommal.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Re: Cegek Mo.-on (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Azt az infot kaptam, hogy Oroszlanyban is epult egy fém ontode.
>Kipufogo csonkokat, konyokoket keszitenek ott.
>Tobb tipushoz is, Ford, Fiat, VW stb.
>Sajna a ceg nevet nem tudom.
>
>Simon Jani

Weslin Hungary.
Vasontode.
Tudtommal teherautohoz ontenek kipufogokat.

Host
+ - Re: eredetisegvizsgalat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bence irta:
>>>Tanulsag: ha autot veszel, az eladoval kozosen csinaltasd meg az
>>> >>eredetiseg vizsgalatot.
....
>meg, hogy ki fizeti a dijat, uzleti kerdes es a kocsi vetelarara folyo
>alkudozasba bele kell kalkulalni.

meg csak az hianyzik !!!
az eredetisegvizsgalat elkeszittetese es kifizetese az elado kotelessege.
elvegre neki kell bizonyitania, hogy nem lopott az auto, nem a vevonek (az
o erdeke, hogy eladja a kocsit, a vevo mindig talal masikat).
az eredetisegvizsgalatrol szolo igazolas (vagy mittudomen higy hivjak
pontosan) az auto okmanyainak egyike, amit az eladonak az autoval egyutt at
kell adni.

amikor en vettem a kocsimat, ez a kerdes fel sem merult.

ha az elado nem lett volna hajlando keresre sem megcsinaltatni, otthagytam
volna, mint kutya a szaharat.

Istvan irta:
>1. Eredetisegvizsgalat: 20.500 Ft
- ez a koltseg nem teged kell hogy terheljen (ld. fentebb),
- amugy meg 10.000 ft (legalabbis az en kocsimnal ennyi volt)

>2. Atiras: 18.000 Ft
>3. Torzskonyv, forgalmi: 8000 Ft
>4. Eves sulyado: 8000 Ft

valamibol nekik is elni kell. koltsegeik is vannak (az onkormanyzatnak
pl.utat kell javittatni, az okmanyirodakban eleg komoly felszerelest
lattam, az okmanyok is magas szinvonaluak - ez is penzbe kerul)
ha most valaki el kezd vitazni, hogy ez tul sok, meg szamitgatni, hogy
mennyi lenne realis, akkor: ez van es kesz. valasztassa meg magat, es
valtoztasson

>5. Eves biztositas: 61.000 Ft (es ez csak videk)

akkor masik biztositohoz kell menni. nekem pesti cimre 59.000 lett volna,
videkre (falu) 33.000. (nem kobe)

udv

r.
+ - Re: xenon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

probaltam maganba, de nem ment.

a lenyeg: en is erre lennek nagggyon kivancsi.

r.

>=======================================================
>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Re: XENON ( 10 sor )
>Idopont: Mon Jan 21 16:33:25 CET 2002 AUTO #1354
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>Tisztelt Szagerto Autosok!
>En is sokat kupalodtam a lampa-vitan, de meg nem erzem magamat eleg
okosnak.
>Csak piszkalja a csoromet a Tescoban, Metroban kaphato 2000 koruli, szepen
>csomagolt XENON felirfatu, H-4 izzo. (BILUX!!!). Az van rairva, hogy 3x.
-os
>fenykibocsajtasa van. Biztosan tudja valaki, hogy semmi koze a Xenon-hoz?
>Mekkora a fenye? Meg tudja merni valaki a fenykibocsajtasat egy ilyen
>egonek? Lampaban vagy kopaszon? Tudja valaki a szinhomersekletet? Igen
>szegenyes info van rajta...Hasznal valaki közuletek ilyet?
>Ne kimeljetek maganba sem, ha valami hasznosat tudtok..
>Tibor.
+ - va: Re: tores (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

PJ valaszol...
> de nem a te penzedet veszi el, hanem a biztositoet. Az mas
> kerdes, hogy  vegso soron az is a te penzed, de ezt hagyjuk,
> mert messzire vezet.

Messze bizony, de most van a pasinak egy 140EFt erteken
nyilvantartott kocsija a biztositonal, amit mar egyszer gazdasagi
totalkarra vettek.
Egy (ne adja Isten) kovetkezo karesetnel mit csinal ?

Mehet a malac f@..ara bojtnak.
--
Meszaros Geza
+ - oreg motoros (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>üdv Lesli
...orrmotoros Ikarus...

Azt meg honnan a f...ombol szedted?! :) De komolyan! Ilyen "ven csoka" is
van a listan? Vagy bejaratott veteranos a kollega?

Udv
Fogash




_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - reflektor es/vagy elso kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Amugy meg nyugodtan rakd fel a reflektort, az az 1 vagy fel masodperc, amig
>elmegyunk egymas mellett nem fog maradando karosodast okozni nalam.

Teljesen egyetertek VD-vel, de ez a maradando karosodas-dolog akkor lehet
ciki, ha egy videki 2x1 savos fouton vakit el a barom, a masik barom meg
kivilagitatlan bicajjal epp akkor, epp ott van az uttesten. A szembol vakito
eseten szerintem te is osztonosen huzol jobbra, ahol godrok, katyuk, fekvo
reszegek, kivilagitatlan biciklistak, egyeb "ezmeghogykerultide"-tipusu
paranormalis jelensegek veszelyeztetik a fenyezest es esetleg sajat eletuket
is. Az viszont fo"ciki, ha emiatt elgyursz valakit, (esetleg meghal), az
okozo (=vakito) elhajt, tanu meg nincs... Szoval az osszes toleranciamat
latba vetve is a jo k.anyjat annak, aki nem bir annyira ebren lenni, hogy
menet kozben a KOZLEKEDESRE, es ne csak az uton maradasra figyeljen!

Udv
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - km (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>alapon piros korben 60 (csak siman) es van 60 km. Tehat
>minek irtak oda a km-t a tablara, ha egyertelmu? Szoval
>ahol nincs, ott valami barom lefelejtette szerintem.

Pont forditva. A regi kreszben volt ugy, hogy 60km, de rajottek, hogy 60km/h
kellene ra, ez nem fer ki, igy egysegesen (EU-konform!) csak a szam kerul
feltuntetesre, es szerintem a jogszabalyban (ertsd kresz-konyvek) valahol
benne van, hogy  afeltuntett szamok az adott utszakaszon megengedett
maximalis km/h sebesseget jelentik. Ezt ugyanugy kell megtanulni, mint a
"macisajt" tablat, a tobbi okoskodas a m/s, stb. egysegekkel lehet hogy vicc
volt,  szerintem gyenge.

Udv
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - magyar autoipar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Delphi Automotive Balassagyarmat: kompresszorok klimaberendezesekhez
(Ferrari-beszallito), illetve Szombathelyen is muvelnek valamit (talan
akkumlatort?)

Udv
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - torzskonyv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egyszeruen es naivan felvetodott bennem, hogy esetleg az is hamisithato

Sajnos nekem is akartak olyan autot eredetvizsgaval eladni, aminek az
eredeti osztrak forgalmijaban jol olvashatoan szerepelt az 1991.es evszam,
az eredetvizsgalat szerint meg 1992es gyartasu auto volt... Igaz, hogy
alvazszam alapjan minden gyarto naptari het pontossaggal meg tudja mondani,
mikor raktak fel a hegesztett, fenyezett kasznit az osszeszerelo sorra (ott
az elso muvelet az alvazszam beutese), de az eredetvizsgan csak ket dolgot
neznek: 1.) eredetiek e a kocsi fodarabjainak azonosito szamai (gyk: motor
es alvazszam) ill. 2.) keresi-e a rendorseg az autot buncselekmeny, vagy
lopas miatt. Ha mindket szempontbol tiszta, akkor kap eredetvizsgat, ami
tudtommal 30 es nem 60 napig ervenyes.
A torzskonyv azert lenne jo, mert azt nem kell magadnal tartani, tehat az
auto lenyulasa eseten (rablas, amikor viszik a hatso ulesen fekvo kabatodat
is a papirokkal) is tudod igazolni, hogy az a tied (volt). Mas kerdes a
leves es a hus ar/ertek aranya, vagyis hogy mi a  kell egy 15 eves,
inkabb csak eszmei ertekkel biro auto piaci ertekenek meg 30%-at elkolteni a
tulajdonba keruleshez. Megint gyakorlatias ember alkotott jogszabalyt...
:(((
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - AutoFort (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

„egyebkent a par napja szidott auto-fort-nal voltam.”

Orulok, hogy pozitiv tapasztalatot szereztel. Nekem is volt 
mar hasonlo szitum veluk (siettem, sirtam, stb.). Ha 
empirikusan akarod bizonyitani, hogy hosszu tavon is megeri 
az Auto-Fortba jarni, am tedd. En nem tennem.

Attol meg neked lehet szerencsed. Meg lehet, hogy javul a 
szinvonal. Mindenesetre fordos berkekben kozmondasos az 
Auto-Fort szerviz rossz hire. Ez vonatkozik 1szeru 
juzerekre meg a Ford Hungaria szervizes szakertoire is. De 
hatha felhoztak azota oket es nincs igazam. Legyen igy!

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - golf iii futomu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

> Felado :  [International]
> Temakor: Golf III futomu ( 30 sor )
> A karacsonyi termesben talaltam a fenti idezetet, hozza kapcsolodoan
kerdes
> (nem flame!): mi az a "rugozas/uttartas arany"? Valami allatira
szubjektiv
> modon meg tudnam kozeliteni, de ezt kezzel foghatova tenni nem kis
batorsag
> lenne.

Jajj, de orulok, hogy megint megtalaltal! :)

> Kicsit provokativ vagyok persze, mert sejtem, hogy a kenyelem vs.
> menetbiztonsag van a dolog mogott,

Ha mar belekotsz, hat a te meghatarozasod sem pontosabb. Akkor mar
inkabb kenyelem/uttartas, ez fedi le pontosan azt, amire gondoltam.

> de a Golf III azert messze van az
> istenseg-kategoriatol. Egy elol McPherson, hatul meg fuggetlen
> keresztlengokaros (?) futomu nem egy nagy csoda, meg jol hangolva sem.

Hatul csatolt hosszlengokaros. Kulonben teljesen mindegy, mert a
legprimitivebb felepitest is lehet jol, a legbonyolultabbat is lehet
rosszul alkalmazni, a technikai adatok legfeljebb iranyadok lehetnek. Ha
pl. elol kettos keresztlengokaros, olyan nagyon nagy vacak mar nem
lehet, de messzemeno kovetkezteteseket azert latatlanban nem kell
levonni belole. A Golf III-nal sem kell kizarni egyik vegletet sem,
papiron az is jol fest.

> Nem akarom lehuzni a Golfot (tenyleg nem), de egy minden szempontbol
atlagos
> autot ne kezdjunk mar el megint isteniteni.

Nem kell tulzasokba esni, nem istenitette senki. Azt irtam, hogy remek
futomuve van, es ez igaz is. Az viszont nem igaz, hogy minden
szempontbol atlagos. Hogy tucatauto, meg nem hatarozza meg a muszaki
szinvonalat. Mar a Golf I-II is merce volt a kategoriajaban, szerencsere
a III-as is hozta a szintet - ha minosegileg nem is teljesen, de
kifinomultsagat tekintve mindenkeppen.

Probald mar ki a korabeli konkurenseit. Ezek nagyjabol: Citroen ZX, Fiat
Tipo, Ford Escort, Renault 19, Honda Civic, Peugeot 306, Mazda 323,
Mitsubishi Colt, Nissan Sunny, Seat Cordoba, Opel Astra Classic, Toyota
Corolla, Volvo 440/460, Alfa 145, de meg mondhatnek nehany koreai meg
ex-szocialista gyartot is. Inkabb csak rosszabbakat fogsz talalni.

> Egy jo sportos futomu pl a
> 155-os Alfa Romeo. Ugyanez mas (puhabb, magasabb) hangolassal a Fiat
Tempra,
> ami teljesen kenyelmes auto. Beallitas kerdese az egesz.

Ertem, beallitas kerdese, ezzel gyakorlatilag azt mondod, hogy hangolni
sem kell tudni, beallitjak ilyenre vagy olyanra es kesz, a szerkezeti
felepites sem szamit.

Aztan a gyakorlatban - hogy, hogynem - megis kiderul, hogy van kulonbseg
futomu es futomu kozott, meg azonos kategoria es azonos kituzott cel
mellett is... pl. olyanforman, hogy azonos kenyelem mellett az egyik
kanyarban sokkal jobban teljesit, vagy eppen forditva, azonos stabilitas
mellett a masik sokkal durvabban raz.

Gondolom neked az Alfa 145 az etalon, jo is az, de meg merem
kockaztatni, hogy azonos hangolas eseten a Golf III-e sem teljesitene
rosszabbul... uram bocsa', meg az is elofordulhat, hogy jobban, es meg
csak meg sem lennek lepve tulzottan.

> Ugyanigy a Golf-IIInal is melyik a jo futomu? Az 1.3 kozp injektoros,
vagy a VR6?

Te is nagyon jol tudod, hogy arrol a futomurol beszelek, ami a Golfok
80%-a alatt van. Iderangatni mindenfele kis szamban elofordulo
csucsmodelleket nem er.

> Mert az elso nem uttarto, a masodik meg nem kenyelmes.  Talan VD
autojaban
> talalkozik a ket feltetel

Meg ott sem talalkozik, ezt o maga is elismerte. Fizikailag sem lenne
lehetseges, a ket tulajdonsag egymas ellen dolgozik. Egy frenetikus
uttartasu autonak nem lehet komfortos a rugozasa.

Hogy valaminek frenetikus uttartasa legyen, es egyidejuleg kenyelmes
legyen, keptelenseg. Ha mindket szempontbol "csak" jo, olyat meg lehet
produkalni.

>, de 2m tengelytavval nem lehet csodat muvelni,

2 m tengelytav? Milyen autorol beszelsz?

> valahol kompromisszumos az ugy. Meg a negyesben is, pedig az tenyleg
egy
> eleg klassz (=kenyelmes) futomu.

Ha az uj Seat Toledoebol indulok ki (nem tudom, ugyanaz-e, lehet, hogy
tok mas), az rosszabb a III-asenal.

> Ja, es a buta alulkormanyzottsagot keretik
> nem osszekeverni a jo uttartassal. (Lasd Audi TT).

Igyekszem.

udv,
Zoli
+ - Riaszto-aksi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kerenyi Peter irta:
*Mas: Nem ertettem VD egy het alatt - riaszto miatt - 
lemerulo akksijat.
Igy hetvegen kimertem a riasztomat. 
Olcso, gagyi, singapori gyartmany, kora kozelebb a 10-hez, 
mint 5-hoz.
Alulmeretezett 44 Ah akksim full toltottseggel indulva 20 
oran at
szirenezhat,  - akku onkisulesevel nem szamolva -  4400 
oran at figyelhet...
Utobbi 183 nap = 26 het = szinte pontban fel ev.
Elszamoltam valamit?;-)
Ugye nem...

Az enyemben biztos nem csak egy, hanem esetleg tobb es 
tobbfele riaszto is van, ami esetleg tobbet eszik mint a 
tied. 
Azonban nalam van egy ismerosom VW T4-ese. Abban most 
csereltettem aksit garanciaban. A regi sem volt idosebb 1 
evesnel. A T4-ben van egy legolcsobb Piranha tip. riaszto 
(csak ajtonyitas, no sajat aksi, stb). Ez kb. 3-4 het alatt 
leszivta az asszem 108 Ah-s aksit. Es mivel sokat allt, az 
aksi is megadta magat majd 1 ev alatt. Az akkumlatoros tag 
azt mondta, hogy ha a kocsi sokat all, akkor ne kapcsoljak 
rajta riasztot, mert az nem segit az aksin, ha hosszu ideig 
kis aramfelvetel tortenik, majd rovid hasznalat, 
feltoltodes es az egesz megint elorol. De nem is errol van 
szo, hanem arrol, hogy szamolhatsz, amit akarsz ez nalam 
igy mukodik. Ez az egyik pelda, amikor a gyakorlat 
megcafolja az elmeletet (elszamoltal valamit - hat 
szerintem elegge). Orulok, hogy neked elmeletileg fel evig 
kitart, szamold mar ki, hogy a T4-ben meddig kene, es hogy 
az elmeletileg 1 evig elo aksi miert mondja be az unalmast 
1 honap utan? 

Udv,
Vaddiszno
+ - Suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"A hozzaszolas kvalitasabol kiindulva ugy gondolom, hogy a gyorsulasrol van
szo.
Nos, az uj tipusu Lada (110 16V)
gyorsulasa 12 mp
vegsebessege 185 km/h
fogyasztasa 7,2 atlag
ara 1,8 millio

Ha e 4 adat kozul csak 2-ben is jobb a Suzuki, terdre borulok es bocsanatot
kerek.
"

Hangsulyozom, nem azert mert van suzukim. Mert nincs. Szoval a Ladara van
egy ev gari. A suzyra 3.

Lada 110  / Swift

onsuly 1010kg  / 805kg
vegseb 167 (!) / 165 km/h
gyorsulas 14s  / 13s
atlagfogy  6,6 / 5,9 L

Ja es a lada 1999000-be kerul. Mindez a HungaroLADA oldalarol es a
hasznaltauto katalogusos Suzuki swiftrol. Szoval az osszes adata jobb a
swiftnek. Nem beszelve arrol, hogy a Lada biztonsagi felszereltsege tobb
mint keves. Se ABS, se legzsak nem rendelheto, szoval a toresbiztonsagrol is
ennyit. A lada egyetlen elonye a nagyobb kasztni. Megneznem mi lesz 5 ev
mulva egy ilyen Ladaval es egy swifttel. Mert a swiftnek semmi baja nem lesz
az biztos. Arrol nem is beszelve hogy igazsagtalan egy 1.3 motort egy 1.5hoz
hasonlitani.

http://www.lada.hu/lada110.html
http://katalogus.hasznaltauto.hu/

Teszt a totalcaron (Lada 110)

http://totalcar.hu/teszt/lada110/

SzaboZE
+ - Auto Motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. Lista!
Garázs csere miatt listatarsi aron (eljossz es elviszed)
odadó az Auto Motor nevu ujsag 60-as evek kozepetol a 70-es
vegeig teljes evfolyamai. Ha nem kell senkinek, sajnos megy
a kukaba, mert az uj garazsban nincs akna ahova elrakhatnam. 
-- 
 Üdv 
 Dunai Zsolt
+ - mertekegysegek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Vaddiszno, nem hiszem, hogy a 30-as tablanal meguszod buntetes nelkul, ha
30 m/s-mal mesz. Ugyanis a vezetes feltetele, hogy reszt vegyel egy
tanfolyamon, ahol elmondtak, hogy a megadott sebesseget km/h-ban kell
ertelmezni, meg akkor is, ha a tablan nem szerepel mertekegyseg. Elvegre
Te is olyanokat mondasz, hogy a normal BMW "250-nel leszabalyoz". Itt ugye
Te sem m/s-re gondolsz? :-) A magyar KRESZ-ben egyebkent 1 helyen szerepel
a "km/ora" kifejezes ilyen temaban "Negyszogletu fekete alapon feher
szamerteket feltunteto jelzes azt a sebesseget (km/oraban) jelzi, amellyel
forgalomiranyito fenyjelzo keszulekek elott az egyenletes haladas
erdekeben kozlekedni celszeru."

A "70 km" tipusu tabla pedig teljesen felrevezeto, mert ez 'igazabol' azt
jelenti, hogy 70 km-nel *messzebbre* nem mehetsz.

A nemet KRESZben sincsen explicit benne, hogy km/h-rol van szo, viszont
itt a "70 km" tipusu tablakat jogszabalymodositassal megszuntettek.

Az SI-vel pedig nem erdemes peldalozni, mivel a loero vagy a kaloria mint
mertekegyseg egyaltalan nem hasznalhato, meg csak tajekoztato jelleggel
sem. Tehat vagy bepereled az osszes elelmiszergyartot, akik a csomagolason
kcal-t is irnak, az osszes autogyartot, aki a prospektusaban loerot is
megad, vagy elfogadod, hogy kozuti forgalomban a sebesseg altalanosan
elfogadott mertekegysege a km/h.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - RE:karorom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Csaba!

Bocs, igazad van. A km/s utan szantam egy-ket smile-t, de lemaradt.

Udv:
   Janos
mailto:


>> Temakor: km/s ( 13 sor )
>> Idopont: Fri Jan 18 22:13:34 CET 2002 AUTO #1351

>Latod, latod, legszebb orom a karorom, erre Te leirod,
>hogy km/s :))))
+ - Kezdodhet Csaba tornaoraja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Nos, az uj tipusu Lada (110 16V)
>gyorsulasa 12 mp
>vegsebessege 185 km/h
>fogyasztasa 7,2 atlag
>ara 1,8 millio
>
>Ha e 4 adat kozul csak 2-ben is jobb a Suzuki, terdre borulok es
bocsanatot
>kerek.

Gyorsulasban es vegsebessegben nem vitatkozom, bar szerintem mas a
gyari adat es mas a mert ertek.
A fogyasztast es az arat pedig mind 1.0, mind 1.3 motorral hozza a
Suzuki. ( Az 1.3-al tobb eves sajat tapasztalat, tobb 1.3-as Suzin; az
1.0 pedig hiresen kis etvagyu). Az arlista meg publikus, a neten is
tobb helyen megtalalod.

Ugyhogy tornaora indul, egy-ket-ha... :-))

Udv, Bazsi.


U.i. egyebkent ez a 7,2 atlagfogyi melyik atlag? A varosi, az
orszaguti vagy a vegyes?
+ - Szuzi Vs Lada (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello auto,
"
> azert valljuk be hogy egy Ladat ( uj tipusut ) akarmikor lealaz....

Ezt mikor almodtad? Mielőtt iylet leirsz, illendo volna legalabb
alapveto tajekozodast vegezni a 2 tipus adatai kozott, es akkor
rajonnel, hogy ki es mit alaz le az uton. Persze lehet az is, hogy az
50 HP Suzuki mindenben jobb, mint a 93 HP Lada110. Szerinted
legalabbis. Mert amugy a 8 szelepes Lada110 is barmikor korbeautozik
az 1.3 Suzukin. Nem papiron, hanem az uton.

-- 
Best regards,
 hufnagel                          mailto:
"

En inkabb kenyelmi szempontokra ertettem... es arra hogy nem "csorog-zorog" min
t a hasonlo
arkategoriaju autok. Skodahoz mar volt szerencsem es az nem annyira csendes... 

De jol van... Meggyoztetek. Magyarorszag autogyara szar... a magyar autok is mi
nd szarok...
De ha valaki erre jar akkor szivesen kolcsonadok egy Yugo 45-ost es akkor utana
 osszeteszed kezed
labad hogy magyarorszagon milyen az autoipar...

( en alapvetoen szkeptikus tipus vagyok, de meggyozheto megfelelo ervekkel...
En nem a Ladat vagy mas automarkat szerettem volna bantani, csak az bant hogy a
zt hiszik
mMagyarorszagon hogy a Suzuki szar... mert ahhoz kepest hogy milyen lehetne....
....)

Udv
+ - bemutato auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Nem bantani akarlak de en ezt sosem ertettem. Ha van valakinek annyi penze,
hogy nem sajnal 2.5-3 milliot kiadni egy uj kocsiert, ami a szalonbol valo
kigordules utan helybol hatalmasat veszit az ertekebol, akkor valoban
annyira szamit az a 250.000?
De, hogy a kerdesedre valaszoljak:
En nagyon nem ajanlom. Ha csak magambol indulok ki..... Hetvegenkent, 18
eves koromban fix program volt a bemutato autok nyuzasa. Gyakran ugy vittuk
el a kocsikat, hogy a kereskedesbol senki nem volt velunk. Csak ala kellett
irnunk egy-ket felelossegvallalassal kapcsolatos papirt es indult az akcio.
Folyamatos padlogaz, veszfekezes, porges-forgas, csuszkalas stb. Mindezt
vaddiszno stilusban. Gondolj bele, hogy ez alatt a kozel 6000 km alatt, mi
minden tortenhetett a kocsival.
Persze nem mindenki ilyen vadmarha, mint mi voltunk, de a tobbseg sajnos
igen. :(

Jimmy

>A kov. kerdesem lenne: mit gondoltok az un. bemutato-autokrol? Van egy
>ajanlatom: Fabia 1,4 Comfort, 3 honapos, 5.800 km, 250.000,-rel az uj
>ara alatt. Hallottam ezt-azt, hogy allitolag ezek az autok sokkal
>ramatyabb allapotban vannak, mivel a "tesztelok" szethajtjak oket. Igaz
>ez? Mit tanacsoltok? Erdemes-e foglalkozni ilyennel?
>
>Koszonettel:
>H.B.
+ - Vaddiszno kodlampalya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]

 irja vaddiszno:

> De ezt mostmar szerintem fejezzuk be, mert attol hogy
> mindenkit leprimitivezel, csak magadrol allitassz
> (allitottal) ki szegenysegi bizonyitvanyt, es ugysem
> valtoztat a helyzeten, hogy en (es valszeg masok is) akkor
> hasznalom a kodlamopat, mikor en jonak latom, es nem akkor
> amikor te mondod.

Na jo, primitiv az nem biztos, hogy vagy, de a bunko paraszt az eleg jol
lefedi, amit itt bemutatsz. :-)

raki
+ - Re: suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csaba irta:

> A hozzaszolas kvalitasabol kiindulva ugy gondolom, hogy a 
> gyorsulasrol van
> szo.
> Nos, az uj tipusu Lada (110 16V)
> gyorsulasa 12 mp
> vegsebessege 185 km/h
> fogyasztasa 7,2 atlag
> ara 1,8 millio
>
> Ha e 4 adat kozul csak 2-ben is jobb a Suzuki, terdre 
> borulok es bocsanatot
> kerek.

Csabi, bar az altalad emlitett kvalitassal nekem is 
volt gondom, az utolso sorok tartalmat behajtanam: 
fogyi 5,5; ar 1,65 millio (katalogus es egyhetes listaar)... ;-))
A gyorsulas papiron 16 s (1.0-asnak), ezt szivesen 
tesztelnem a gyakorlatban. Szerezz egy Lada 110-et! 8-))

Hufnagel irta:

> 50 HP Suzuki mindenben jobb, mint a 93 HP Lada110. 
> Szerinted legalabbis. Mert amugy a 8 szelepes Lada
> 110 is barmikor korbeautozik az 1.3 Suzukin. Nem 
> papiron, hanem az uton.
Na, kezdjuk elolrol. Meg a kisebbik (1.0) Suzi is 53 LE, az uj
1.3-as mar 16 szelepes es 80-83 LE koruli (mindenki mast mond),
ami a kevesebb, mint 800 kg-val eleg versenykepesse teszi 
egy 110-es legyorsulasahoz (aminek ugyanezen katalog szerint
csak 91 paci dobog az orraban). Mint mondtam, en egy nem uj 
1.0-assal is vallalom!

Dani
+ - suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello auto,

>> azert valljuk be hogy egy Ladat ( uj tipusut ) akarmikor lealaz....

> Mi az, hogy lealaz? Crash tesztben? Gyorsulasban? Vegsebessegben?
> Fogyasztasban?
> Arban? Designban?

Errol jut eszembe, hol lehet Suzuki torestesztet talalni? Nekem nem
sikerult. Igaz, Geo Metro neven (ami allitolag ugyanaz) van a
crahtest.com-on valami, csak azt nem tudtam megnezni, mert Opera alatt
nem hajlando mukodni. Viszont -igaz teljesen veletlenul- talaltam Lada
torestesztet:
http://www.ladaonline.ru/gal.asp?Theme=27 ez a Lada 2105
http://www.ladaonline.ru/gal.asp?Theme=26 ez pedig a 2110. Ezekkel
csak az a baj, hogy egy kukkot se beszélek oroszul. Nem tudna valaki
"dekodolni"? (hatha masokat is erdekel.) Mert a fotok -nekem- nem tul
sokat mondanak. Mint ez utobbi fotokon lathato, lehet bele airbag-et
rendelni. Csak nem itthon. Nemetorszagban allitolag ABS-t is lehet.

Ami a tobbi felvetest illeti, nagyreszt a Lada mellett szolnak a
szamok. A design az legalabb reszben izles dolga, tehat azt ki lehet
hagyni. Illetve nem tudom, hogy a 0,3 cw erteket a suzuki tudja e
uberelni.

Az koztudott, hogy a ladak minosege hagy maga utan kivannivalokat, de
ettol még szinte az osszes menettulajdonsaga jobb, papiron es a volan
mogott egyarant.

Azt se hagyjuk ki, hogy a Suzukihoz kepest igen ritka, feltuno auto
Mo.-n. Elobbibol csak a mi utcankban, csak ezustmetal szinben van 5
darab.

-- 
Best regards,
 hufnagel                          mailto:
+ - Fabia 250-ezerrel olcsobban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

en mar csak azert sem vennem meg, mivel ha 3 honapos az auto, akkor meg
2001-es 
evjaratu. Hidd el, eladasnal tobbet er majd egy 2002-es auto. Sokan a 3
honapos 
2001-es autot mar ilyenkor is 1 evesnek tekintik... 
Hogy milyen allapotban van? Lehet hogy nem hajtottak, lehet, hogy serult,
lattam mar 
hasonlo arengedmennyel ujkent forgalmazott szallitasnal serult, es
ujrafenyezett autot is. 

Udv:
CsP
+ - Suzuki vs. Lada (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Temakor: Suzuki ( 24 sor )
> azert valljuk be hogy egy Ladat ( uj tipusut ) akarmikor lealaz....


>A hozzaszolas kvalitasabol kiindulva ugy gondolom, 
>hogy a gyorsulasrol van szo.
>Nos, az uj tipusu Lada (110 16V)
>gyorsulasa 12 mp
>vegsebessege 185 km/h
>fogyasztasa 7,2 atlag
>ara 1,8 millio

Sziasztok! 

Van egy olyan erzesem, hogy sokaknak nem fog tetszeni, amit
irok, de nekem ez annal jobb erzes. Hetvegen szerencsem volt
kiprobalni tesztpalyan Lada Samara (Made in Finland). Csak 
kulsore Samara, a belso karpit, muszerfal igencsak nyugatias.
No recseges, csendes motor, kenyelmes ules, porgos motor.
A Lada igencsak tett az utobbi idoben a fejlesztesekert, ha gondolod
nezz meg egy honlapot a Ladarol. Megeri!
Szoval tetszene , ha nem az elfogultsag beszelne beloled, hanem
a tapasztalat, tenyek.
Semmi kedvem a kettot osszehasonlitani, mert szerintem egy 
kaliber a ketto, meg ertelme sincsen.
Suzuki speciel nekem nem tetszik. Amit egy ilyen autonak josolok
8 ev. Utanna a szemetbe vele. 
Viszont az en Ladam 23 evesen is meses allapotban van, es imadom.
Sot buszke vagyok arra, hogy ilyen szepen rendben tartom!!!!
Es ha osszeall a zsozso egy uj gepre, akkor is Ladam lesz.  :-)

Üdv.:
Zsolesz 
Lada 2101
+ - Re: Genf, Xenon, km/h (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> >Az ido altalaban mar kellemes ilyenkor.
> Az mit jelent ?
A tavalyi tel elso es egyben utolso havazasa volt akkor :)))

> Hohoo, a LeBrévent-on (2500 m) tavaly kabe 0 fok volt, de
> olyan napsutes, hogy poloban voltunk a napon.
Attol meg 1300m-el feljebb lehet -15 (arnyekban :)))

Szoval keszulni kell, hogy a to mellett paras, nyirkos, huvos
ido lesz.

> Huu, +tisztelo (es igaz :)
> Szoval nekunk irany Annemasse (FRO), 2 km-re a CH-F
> hatartol. Tobbieknek is ezt javaslom: (kulturalt, szuper
> kajaval) Hotel Campanile***, kabe 400 FRF a ketagyas szoba
> reggelivel 2 emberre. az interneten fent van, az Accor
> csoport tagja asszem. A jovo heten elokeresem a
> sporspektusukat :)

http://www.campanile.fr
Most neztem, ketto is van Genf korul, de mar csak az Annemasse-iban
van hely. On-line lehet foglalni, 50EUR/nap/ketagyas az alapar.
Ahogy kozeledik az ido, egyre nehezebb helyet foglalni.

Ha osszejon a csapat es van ra igeny, akkor szivesen foglalok
helyet egy raclette vagy fondue partira.

Xenon.
Tudtommal minden izzoban nemesgazok vannak, hogy a wolframszal ne
lepjen reakcioba a kornyezetevel. A xenon is egy nemesgaz. Azt
nem tudom, hogy ezzel lehet-e fenyerosseg novekedest elerni, de
xenon siman lehet toltogazkant egy izzoban, persze a szerepe
ilyenkor nem a fenyemisszio, hanem a semleges kozeg biztositasa.
A 2400Ft-os xenon izzok nyilvanvaloan ilyenek, a tudatlan autos
meg bedol.

km/h vs m/s
Ha jol tudom van valami Becsi egyezmeny, amihez csatlakozott
orszagok elfogadjak, hogy az ilyen mertekegyseg nelkuli tablak
milyen mertekegyseg szerint vannak. Egyebkent a 60km ebben a
viszonylatban abszolut helytelen, mert ez hosszmertekegyseg,
es nem sebesseg.

Laci



--- --
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
+ - xenon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Jo dolog ez a xenon vilagitas, csak szembe menni kicsit sz@r 
vele. De annak biztos jo fenyt ad akinek a kocsijaba van. Bar
az en Trabim halogen vilagítasa is kituno!!!!

Üdv:3P
+ - Magyar gyarak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Van Szombathelyen a LUK kft.
ha jol tudom akkor kuplungokat
gyart. De hogy milyet es mibe
azt nem tudom!
Üdv: 3P
+ - Kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A zavaroan hasznalt kodlampa ill. fenyszoro
problemajat egy baratom nagyon egyszeruen 
oldotta meg. Vasarolt maganak egy "nap"szemuveget
aminek szuper jo vilagos kek lencseje van. Poenbol
kiprobaltam en is, es tenyleg jo. Nem zavart egy eles
vagy eros feny sem ejszaka, sot meg pihentette is a
szemem. Nekem bejott!
Üdv: 3P
+ - m/s (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello mindenki!

VD altal feltett m/s kerdesre en csak annyit mondanek,
hogy ha a rendor megallit es en erre a rendeletre hivatkozom
akkor a rendor nem mondhatja-e azt nekem, hogy a KRESZ
km/h hasznal es igy is tanitottak, tehat egyertelmunek kellene
lennie a tablanak. Meg ha nincs is rajta a km/h jelzes!
Ez csak eszrevetel volt, nem tudom mennyire jogos.

Udv: 3P

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS