1. |
Motor meretezes (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
2. |
Ford Excort gepkonyv (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
3. |
Porogos HONODA, bejemve (mind) |
74 sor |
(cikkei) |
4. |
Egyet jegyezzetek meg autó, ménes 300 lónál kezdődik! (mind) |
2 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: Akkor most... (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: BMW 1.6 105 LE (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: kozuti idiotak (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
8. |
Honda es BMW (mind) |
40 sor |
(cikkei) |
9. |
Re: legjobb auto (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
10. |
idealis fogyasztas (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
11. |
Matrica..... Frigyes (mind) |
53 sor |
(cikkei) |
12. |
Re: Vizpumpa (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
13. |
Re: m5power/Triznyak (1796) (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
14. |
Re. Feklampa (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
15. |
Re: Kmora pottyok (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
16. |
Re: Chiptuning jo dolog? (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
17. |
Re: Uj auto vs ABS (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
18. |
Re: idezet (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
19. |
M3 (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
20. |
en (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
21. |
chiptuning (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
22. |
Chiptuning jo dolog (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
23. |
Legjobb auto (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
24. |
Re: Chiptuning jo dolog? (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
25. |
Re: Tartossag (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
26. |
ABS nelkul (mind) |
42 sor |
(cikkei) |
27. |
Frigyes a sor vegen (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
28. |
Re. ki mondta? (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
29. |
probajogsi; BMW; karambolok; ra'zo'sa'v (mind) |
50 sor |
(cikkei) |
30. |
Multikormany Pioneer hifivel (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
31. |
Helyesbites (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
32. |
BMW (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
33. |
mondasok (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
34. |
Mi huz jobban? (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
35. |
Regi tema (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
36. |
Re: Tartossag (mind) |
36 sor |
(cikkei) |
37. |
Re: osszehasonlitas (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
38. |
Re: chiptuning (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
39. |
Re: Tartossag (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
40. |
Biztonsag (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
41. |
hozzaszolas ok (mind) |
48 sor |
(cikkei) |
42. |
mindenfele (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Motor meretezes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haho !
:> Ha az autot rendeltetesszeruen hasznalod es
:> hidegen nem nyomod neki, akkor nem teszed
:> ki meg csiptuninggal sem karos igenybeveteleknek.
:> (Ez a motorok jelentos tulmeretezese miatt van.)
Manapsag letezik meg jelentos tulmeretezes ?
Szep napokat: Antal Attila
Seat Leon 1.6 Aut
|
+ - | Ford Excort gepkonyv (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Ha valakinek volna esetleg szerelesi utmutatoja, doksija, robbantott abraja
1988-as Ford Excort 1.6D-hez es azt megosztana velem, nagyon megkoszonnem!
(elektronikus formahoz tudok FTP helyet mondani).
W
|
+ - | Porogos HONODA, bejemve (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
>>A Hondak meddig porognek? Ok nem teszteltek? Kivancsi lennek!
>>Fajlagosan egyebkent a BMW motorja erosebb. (liter / LE)
>
>marmint melyik bmwt hasonlitod melyik hondahoz mikor fajlagos
hasonlitast
>vegzel..
>Mert ha az m3 bmwt egy olcso kategorias civichez akkor igazad van.
>Ha egy 1.6 vti-t az 1.6 bmwhez akkor nem.
>ha egy 2.0-s s2k-t az m3hoz akkorse.
>
>szoval csak a kerdes mit veszel egy kategorianak es azon belul
hasonlitasz.
Biztos en ertem felre (nem vagyok szakmabeli).
Honda S2000 => asszem 200 LE? az pont literekent 100 ló. (2000 ccm?)
M3 => 3.2 liter 343 LE ... ez tobb mint 100, akarhogy is szamolom.
A fajlagosnal eppen az a lenyeg, hogy mind1 mekkora motor, nem?
Persze, hogy nem az 1.6-os 4 hengerest nezem, nezzuk a legjobbat.
Hondaba melyik az? 2.2 VTI ?
Azt mar bele sem szamoltam, hogy ugye a Bimmer => 6 henger = > nagyobb
nyomatek.
Szerintem alapbol nem lehet tobb teljesitmenybe, foleg, ha tobbet is
porog, nem?
(ha hulyeseget beszelnek, bocs)
En csak a (Valvetronic-os) 330Ci-t probaltam ki(SMG-vel, M csomaggal),
hala neked BMW innovacios tura :)
De mar az is isteni volt hangra, menetteljesitmenyre, stb. (foleg
hangra:)
Pedig "csak" 231LE volt.
_Szerintem_ az E46 M3-as motorja kifejezetten figyelemremelto, nemhiaba
nyeri a dijakat.
(tudom, a Honda is...)
VD!
Nincs is jobb mint egy E30 M3. Kar, hogy 4 hengeres. :( Bar biztos
feledteti a vezetesi elmeny.
Nekem ez az auto az amit elobb utobb beszerzek. (bar vacilalok ez es
egy 325i cabrio kozott.)
>??
>Ezt megint kar altalamositani! Nem azert tettek elore a valtot, difit
stb,
>mert úgy tartosabb!
>Helytekerekossag es keves sulycsokkentes az oka! (ja, es valamivel
olcsobb
>gyartani) Viszont orrnehezebb vele a kocsi, azaz alulkormanyzottabb.
>Hamarabb neki mesz a fanak, ha kanyarodni akarsz (tisztelet a
kivetelnek)
>
>Tapasztalatbol tudom, hogy tobbet bír ki a hatso kardan hajtas, mint az
elso
>feltengelycsuklok.
>Es talan a javítas is olcsobb, bar ez mar tipus fuggo!
>Donteni kell: nagyobb elmeny tartosaggal v olcsosag!!!
Teljesen igaz.
Vegul is maga a motor+difi+valto szerintem tobbet bir ki, ha egyebevan -
nem?
Szokott elso kerekes autonal szethullani a difi? (kerdezem, mert nem
tudom)
A hunyo a feltengelycsuklo, stb.(kormanyzott kerek hajtva).
GG
|
+ - | Egyet jegyezzetek meg autó, ménes 300 lónál kezdődik! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ja és az sem autó amelyik rövidebb mint 4 méter 60 centi!
Osztán enter!
|
+ - | Re: Akkor most... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
japcsi autók mindenben verik a nyugatiakat.. kezdve fogyasztástól
menetteljesítményen keresztül az árig...
hát ennyit..
> wrote in message
news:...
> On Mon, 14 Apr 2003 wrote:
>
> > Akinek meg nem vilagos, annak ujra elmondanam, hogy szerintem sem
> > a BMW a legjobb auto, csak jobb, mint ami itt par embernek van (aki
>
> Elmerengtem, es beleturtam az archivumba.
> 1789. szam 6. cikk
> Ideznek:
> "azonkivul szerintem a BMW a legjobb kocsi, hogy neked errol mi a
> velemenyed, az nem nagyon erdekel"
>
> most mar egye hete is megvan hogy irtad...
>
> c
>
> --
> "Imadom a hataridoket. Imadom azt a suhano hangot, ahogy elszaguldanak
> mellettem." -DNA
>
|
+ - | Re: BMW 1.6 105 LE (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
jaja.. és a német autókat csak németeknek gyártják.. :D
> wrote in message
news:...
> Raki,
> >Persze, persze, magyarazd csak meg a bizonyitvanyt :-)
>
> Most te tenyleg asziszed, hogy nem tudnanak erosebbet csinalni, vagy
> csak ennyire megsertodtel, es mindenbe bele kell kotnod.
> 1. vedd figyelembe, hogy nemeteknel loerore fizetnek adot, ezert nem
> fejleszik tul a motorokat. Pl. a VW ezert gyartotta nemreg meg az 1.6-
> os 60 LE-s, 1.8 90 LE-s motort.
> 2. Nemeteknel (gyk. otthon) nem is forgalmazzak mar az 1.6-os BMW-t
> (316i ben asszem 1.8-as van). Tehat ez csak olyan hianypotlo motor 1-
> 2 elmaradottabb orszagba, ha megnezitek itthon is majd 2 millaval
> olcsobb, mint az 1.8-as, hogy akinek nincs "sok" penze, de megis BMW-
> t akar venni, az tudjon. Mer a feeling.
> 3. Nemeteknel 2/3-ad annyiba kerulnek az ujautok, mint itt. Nincs
> akkora kulonbseg a kisebb es a nagyobb kobcentis autok kozott arban.
> vd
>
|
+ - | Re: kozuti idiotak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
re :)))
tapasztalatom szerint legkreténebbek az Astrások, Golfosok, aztán suzuki....
> wrote in message
news:...
> Ez a megallapitas nem csak erre a markara
> vonatkozik !! En legfeljebb a mi autonk vezetoitol
> tartok a legjobban. Azok tarolnak leginkabb a
> kisebbrenduseg teren. pedig azzal a markaval
>
> Udv
> A Suzuki tulajokkal sem rosszabb a helyzet mint masokkal. Mivel nagyon sok
> Suzuki jar az uton persze hogy ezzel aranyos a benne ulo idiotak szama is.
> Egyszeru statisztika. Biztos, hogy az Aston Martin tulajok közt is van
> sebessegmanias, zarovonalon elozos-aztan- mutogatos barom, csak ez a marka
> itt nalunk viszonylag ritka.-))))
>
> Duncan
> Volvo 940GLE 2,3 aut.
>
|
+ - | Honda es BMW (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>>A Hondak meddig porognek? Ok nem teszteltek? Kivancsi lennek!
>>Fajlagosan egyebkent a BMW motorja erosebb. (liter / LE)
>
>marmint melyik bmwt hasonlitod melyik hondahoz mikor fajlagos hasonlitast
>vegzel..
>Mert ha az m3 bmwt egy olcso kategorias civichez akkor igazad van.
>Ha egy 1.6 vti-t az 1.6 bmwhez akkor nem.
>ha egy 2.0-s s2k-t az m3hoz akkorse.
Jaj emberek, hagyjatok mar ezt a "fajlagosan melyik erosebb" vitat.
Remelem senki nem gondolja komolyan hogy a BMW 1.8-as motorja azert 105
(?)
loeros mert a nemet mernokok nem tudtak belole tobbet kihozi. Hazilag
is bele lehet tuningolni vagy plusz 50 loerot ha nagyon akarjuk, nehogy
mar azt higgyetek hogy a BMW mernokok erre nem lennenek kepesek.
A dolog mogott valoszinuleg tervezesi filozofia es marketing politika all.
Nekem pl. sokkal szimpatikusabb egy 3 literes, 6 hengeres, 180 loeros
motor
a maga csendessegevel, simasagaval es szeles nyomatekgorbejevel mint egy
hasonlo teljesitmenyu, porgos, uveghangu 1.8-as.
Habar aki meg soha nem vezetett 6 hengeres, 3 liternel nagyobb autot annak
ugyis hiaba magyarazom. Azert egyszer probaljatok ki, ha tehetitek,
megeri. Teljesen mas erzes mint egy 4 hengeres felhergelt minimotor.
Mielott meg megvadolnatok, nincs es soha nem is volt BMW-m,
meg amugy se kulonosebben kedvelem a nemet autokat, igy nem onigazolasbol
vedem a BMW-t. A 318 meg szerintem is a "szegeny ember BMW-je", es
azert csinaljak hogy akinek nincs penze meg amugy se akar szaguldozni
az is vehessen BMW-t.
Udv,
G.
__________________________________________________
Do you Yahoo!?
The New Yahoo! Search - Faster. Easier. Bingo
http://search.yahoo.com
|
+ - | Re: legjobb auto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>>>>>>>
Adam OPEL klasszikus mondását tudom csak idézni:
A legjobb autó az UJ AUTÓ.
<<<<<<<
Amit Ford ur mondott eredetileg. xerintem nevetseges, hogy pont ezt 1
opel boltra rakjak ki :))
udv: lukit
|
+ - | idealis fogyasztas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>>>>>>>>>>>
Az idealis fogyasztast (nem a legalacsonyabbat!) pedig az autod
vegsebessege x 2/3 temponal es legmagasabb sebessegi fokozatban
haladva lehet elerni.
<<<<<<<<<<<
lehet h huje a kerdes, de mit jelent az idealis fogyasztas? milyen
szempontbol idealis? mi koze van ahoz a fordulatszamhoz, ahol leadja a
max. nyomatekot?
Sierrasoknak: 2.0i DOHC-nak hol van max forg.nyomateka? Haynes xerint
2500-nal, de ez tul alacsonynak tunik nekem.
udv: lukit
|
+ - | Matrica..... Frigyes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali mindenkinek, szia Frigyes !
Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles
Ez itt a reklam helye halabol , marmint Frigyese, mert elolvasta esengesemet
matrica
ugyben ...... :))
>Levente a szememre vetette, >hogy hol
>a buszomrol a HIX matrica :))
jogosan vetette a szemedre, hisz te mint
orszagjaro neked ki kellene tapetazni buszodat HiX
autos matricaval :-)
Szanom banom, Frigyes , ne kovezz meg, mar eleve megbano voltam :)
Hehe, nagyon lelkes ez a Levente gyerek, de ugy latom, Te is benne vagy a
lendületben ..... :))
Mertekletesseg ...... mondta mindig nagyapi, .....
A tapetazast tulzasnak velem, de egy kulso, belsoert jelentkezem a napokban
.......
>Nos, ha valaki tud kuldjon egyet, termeszetesen
utanvettel,
Utanvettel 200 Ft erteku matricat :-o) ? Es valaki
? Mivel nem olvasod az alairasomat pedig lassan 5
eve ott virit .
Bizony, gyenge dolog volt reszemrol, elég lett volna Neked irni egy levelet,
jogos a :O)
matricát szeretnél valójában. Ezér fejönni Pestre
pazarlás lenne. max megismernénk egymást :-)
Unio elotti penzugyi megszoritasokat vezettem be magam ellen,
egyenlore olcsobb a fent emlitett level, boritek, ami a szemelyes talalkozas
varazsat nem potolja, de ellenben celiranyos ..... :))
Viszont, ami kesik, nem nyulik .......
Ez mar evek ota bevalt modszer.
Ez esetben kovetem a kitaposott utat .......
Udv a listanak:
BuszosJani
18-fos busz berelheto
belfold-kulfold
|
+ - | Re: Vizpumpa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Nem egeszen. Skodanal - ha nem zsirozod a vizpumpat (erre van egy
>helyes kis zs irzo rendszeresitve) - a tengely mellett sziv levegot es
>maris levegoben forogn ak a lapatok a viz meg forr. Az elotte levo
>gumicso nyomkodasaval persze csodak at lehet elerni ideig-oraig.
>Bagacs
>Cordoba 1.6
Deeee, egeszen!
Mint irtam a skodat nem vehetjuk alapul!
Alapvetoen hibas a vizpumpaja! (forditva van benne a jarokerek, mig
minen normalis pumpaban a nyomo oldalon van a tengely, a skodanal a
szivon.) Ha a zsir tomiti a tengelyt inkabb javitsd meg, mert a
hutorendszerbe juto zsir kesobb katasztrofalis problemakat fog okozni!!!
A zsirzo a csapagyak kenese miatt van .
Udv, Triznyak
|
+ - | Re: m5power/Triznyak (1796) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A sorlimit miatt, elozmenyek a 1796-os oldalon!!!
>
> Marhara erdekelne, hogy mire alapozod a fenti megallapitasaidat, mert
> kicsit lehuzod ezt a markat, es pont ugy allitod be, mintha az osszes
> tobbi kocsinal ez nem lenne, csak pont ennel a markanal lenne divat. Pl.
> fektarcsa minosege miben kulonbozik mas autoetol, vagy miert kopik 5x
> annyira, mikor kb ugyanattol a beszallitotol jon, mint masik 50 gyarnak.
> Szoval nem sertodtem meg, csak ekkora baromsagot, mint amit irtal
> meg nem olvastam, es nem tudom mire alapozod. Te vagy ennyire
> elmaradott eszileg, vagy kifejezetten szivbol utalod ezt a markat, es
> lehuzod, ahol csak tudod, vagy magadbol indulsz ki es nalatok senki
> sem kolt a kocsijara, es mind lerohad allandoan, mert ilyen kornyek is
> van. Hidd el barmelyik kocsira nem koltesz ra 1 fillert sem eveken
> keresztul (no olaj, szuro stb.) mindegyik eleg cudarul fog kinezni 10
> evesen. Ha meg kinez egyaltalan valahogy. De ez nem altalanos, habar
> ilyen is biztos van arra feletek. De ezek szerint nem ott kell autot venni.
> vd
---- Hat igen, abban egeszen biztos voltam, hogy a Te BMW-id (meg az
ismeroseide is) egy specialis szereloszalagon keszultek, sohasem kopo
motorral, orokelet kodu karosszeriaval, es karcolhatatlan fenyezessel,
stb. Tudjuk azt is hogy a BMW-re nagyon ritkan kell kolteni, akkor is
csak fillereket. (A "mindennapi" autos szamara ez egy vagyont jelent!)
En nem csak az utasterbol ismerem a tipust! Javitanom is kell! Tehat
TAPASZTALATAIMAT irtam le, mert valaki megkerdezte. Nem szandekom
"lehuzni" a markat, barmelyik masikrol is elmondom az altalam ismert
TENYEKET. Amelyiket nem ismerem arrol meg nem tepem a szamat.
Ha valaki tanacsot ker, hogy mire figyeljen auto vasarlasakor, akkor nem
arra kivancsi amire NEM KELL majd koltenie, hanem a varhato kiadasokra.
Nem tudom hogy magasan kvalifikalt agyadba midez belefer-e, azt viszont
tudom hogy kodfatyolos valosag kepzelgeseiddel ellenkezik barkinek a
tapasztalatait elfogadnod.
Amennyiben lakhelyedhez ez a muveltseg, kulturaltsag, viselkedes es
eszbeli kepessegek tartoznak, akkor en buszke vagyok a "TRAKTORBELSORE".
Udv, Triznyak
Ui.: Ha Valaki lat 40 eves BMW-t az utcan, kerem irja meg!
|
+ - | Re. Feklampa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>>Ha jol emlekszem a feklampa sem eg, ha nincs gyujtas.
>Ez meg szerintem balesetveszelyes is lehet.
>A'kos
Vajon miert? Hogyan mesz gyujtas nelkul?
Udv, Triznyak
|
+ - | Re: Kmora pottyok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Bevallom, hogy elvesztettem a fonalat. Nem akarok levenni semmilyen
>elomaszkot. Azt sem biztos, hogy tudom mi az. Nem tudom mit ertunk
>jelen esetben a skala belso, illetve kulso oldalanak. Az eredeti
>kerdesben a vezeto beult a kocsiba es a sebessegmero skalajan az
>osztasokon es a szamokon tul meg feher pottyoket is latott. Nagyon
>valoszinu, hogy ugy fogok meghalni, hogy soha nem fogom belatni, hogy
>ezekre a potyokre szuksege van a gyartasnak. Hogy mi van a skala
alatt, >vagy a skala hatuljan, amit a vezeto nem lat, az mas teszta.
>Meszaros Geza ;-)
----Nahat Geza battyam nem olyan nehez ez!
A skala: azoknak a sugar iranyu vonalaknak a csikja, amelyek a km/h
ertekeket mutatjak. (belul ezek melle van irva szamokkal a sebesseg)
A csikok, muszer kozepetol tavolabbi vege a skala kulso oldala, a
kozelebbi pedig a belso. /Igy Jo?/Vannak olyan muszerfalak ahol lathatok
a kis feher jelek (pl. VW), es vannak olyanok ahol ezeket eltakarjak egy
takaro lappal(elomaszk) pl. Astra. Az eredeti kerdezo olyan muszert
latott ahol nem takartak el ezeket!!!!Azok a muszerek amiket melleted
gyartanak valoszinuleg azt mutatjak amit mernek.(nyomas, homerseklet,
feszultseg. stb.) A kmora pecenkenti fordulatszamot mer ( a mechanikus!)
a rafestett km/h ertekekkel a gyarto nem tud mit kezdeni, mert nem
ismeri annak az autonak a parametereit, amelybe az ora kerul.(kerek
meret, spiral attetel)A pontossag ellenorzesekor, eloirt percenkenti
fordulatszamnal, a mutatonak a hozzatartozo jelre kell mutatnia.
Ugyanazt a merot akar 20 szamlappal is gyartjak!!!! Az a sanda gyanum
hogy Te eddig is pontosan ertetted az egeszet elejetol fogva.
Egy lovaglo sapka csodakat tud muvelni beszallaskor!!!!!
Udv, Triznyak
|
+ - | Re: Chiptuning jo dolog? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>A Ford Klub (http://fordclub.fordka.hu/index.php) oldalan talaltam:
>Az aldozat egy 94-es 1.8TD escort lett volna:
>"Altalaban 18-22 % teljesitmeny- es 16-20% nyomateknovekedes erheto
el >a turbodiesel autoknal. A Te esetedben 108loero korul.
----Ugy tudom a 94-ben gyartott 1,8 turbodiesel meg mechanikusan
szabalyozott adagoloval keszult. Azt pedig chiptuningolni keptelenseg,
ahhoz elektronikus szabalyzasu adagolo kell!!!
Ha megis volt 94-ben ilyen, bar egyetlen katalogusban sem talaltam, es
nem is lattam meg, akkor visszavonom!
Udv, Triznyak
|
+ - | Re: Uj auto vs ABS (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Ez azt jelenti, hogy kulon Nekunk meg meg par orszagnak ABS nelkuli
>autot kell gyartani. Megeri ez a plusszkoltseg? (ezek szerint igen,
>kulonben nem csinalnak...)
------
Eddig ugy tudtam ha alacsonyabb felszereltsegu egy auto, akkor olcsobb.
Mibol adodig a "plusszkoltseg"?
A gyar ugy szallitja a kocsit ahogy rendelik, ha nalunk ABS nelkul
rendelik akkor ABS nelkul szallit.(a Mercedes NEM!!) Ha a vezetoknek
megtanitanak (esetleg onmaguktol gyakorolnak) hogyan kell fekezni, akkor
joval rovidebb uton megallnanak mint az ABS-szel. Persze aki
veszhelyzetben csukott szemmel, a kormanybol vizet fakasztva tapossa a
feket az NEM!
Udv, Triznyak
|
+ - | Re: idezet (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A AUTO 1798-ban irta :
>Hali!
>
>>Adam OPEL klasszikus mondasat tudom csak idezni:
>>A legjobb auto az UJ AUTO.
>
>En ugy tudtam, Ford mondta.
>Szerintetek ki mondta?
>
>GERI
>
En is ugy tudom, hogy Ford volt.
Sajnos a mostani vezer meg azt mondta, hogy a fejlesztesek eredmenyekent sikeru
lt megduplazni a tervezett elettartamot ami igy most 240 000 Km!!
Hat igen utana jon hozzank maganimportban alig hasznalt garazsbantartott valtoz
atban.
Bagacs
Cordoba 1.6
Hogy nehogy flame legyen, felesegeme Nemetorszagbol behozott Ford KA.
HIXEditor 1.15beta8
|
+ - | M3 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ant,
>Kulonben az uj m3 bmw-rol valahol irtak hogy a gyar NEM AJANLJA
hogy hajsak mert NEM erre lett a gep tervezve es nem birja :)
Usaban millio panasz van belole...
Inkabb vennek egy impreza sti-t remelem ha euba belepunk olcsobb
lesz (nemetben kinn incs 6m ft ujonnan !) es igaz csak 280le gyarilag
de legalabb kibirja :))
Azt azert tulzas mondani, hogy nem birja ki. Csak mint a
versenymotorokat nem lehet hidegen menni vele, hajtani meg plane
nem. Mint elobb irtam haverom M5-oseben 315 ekm volt szetszedes
nelkul, es nagyon ment. Tehat az egesz fugg a bejaratastol, hogy
hideginditasnal hagyod-e bemelegedni, es hogy amig nem uzemmeleg
az olaj, addig parkettazod-e. Subaruban nagyon jo motor van, de ha
folyamatosan csinalod, hogy hidegen jarsz vele, sot nyomsz nehany
padlajt, akkor ledobja a hengerfejet 10-20 ezer alatt. Meg ha leallitod a
motort egy jo kis gazfroccs utan, akkor a turbo is megy a levesbe
hamar. Szoval ha ilyen autot vesz az ember, akkor tudni kell, hogyan
kell hasznalni. Az a baj, hogy aki ilyet vesz, az sok nem tudja. Ez nem
egy 325i, ami ugyan nagyon jo motor, de jobban birja a hetkoznapi
kikepzest, mert nincs annyira kihegyezve. Tudomasul kell venni, hogy
ekkora kobcentibol ennyi loero kihozasa aldozaokkal jar, megpedig,
hogy melegiteni kell a motort, ami tobb idot vesz igenybe indulasnal,
stb. Haveromeknak autosboltjuk van, csak 1 kicsike, es tudod hany
Audi 2.5 TDI hengerfejtomitest adnak el? Naponta minimum 1-et. Akkor
szar a 2.5 TDI? Nem, csak azt sem lehet padlozni hidegen, mert nem
birja a motor.
A Honda S2k-val kapcsolatban, az en M3-asom, ami 2266 cc, es 220 LE
(gyari adat), kb 85-os fejlesztes, ahhoz kepest a Honda motorja a
koztuk levo 18 ev fejlesztesi idot figyelembe veve nem 1 nagy
teljesitmeny. Szoval nehogy ma ok talaljak ki a spanyol viasztş.
vd
|
+ - | en (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Raki
Nem nagyon zavar, ha megeloz egy Suzukis (bar nem szokott nagyon
elofordulni, akkor is csak varosban), mert ha en eppen 50-nel megyek
es o 70-nel, am tegye. Most azert nem fogok allandoan padlogazozni,
hogy senki ne elozzon meg. Nem zavar. Egy ido utan mar eleg a tudat
is, hogy ha akarnam ugyis le tudnam hagyni. Ezt azert jo tudniş.
vd
|
+ - | chiptuning (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Joe,
Itthon megcsinaljak neked a chiptuningot 70-100 ezerert. Es ez nem a
sufnituning fajta. Mondjuk TUV engedely az nincs hozza, de nyugodj
meg, elelmes magyarok mar reg lemasoltak es forgalmazzak azokat a
chipeket is, amiket kint 799 Euroert adnak. Azonkivul ugyis minden
motorra szemelyre kell szabni a beallitasokat. Tehat nem csak az van,
hogy belenyomjuk a chipet oszt hadd szoljon. Ilyen is van Mo-n, de
semmit sem er. Sot alairatjak veled a kiprobalas elott, hogy megvetted
ezt a gyari chipet, ami x loerot garantal, relkamacio nincs. Na ilyen
helyre nem is kell bemenni, pedig ez valami hires chiptuningmujhely, az
ujsagokban is allandoan hirdeti magat. Kint azert is kerul jo sokba,
mert 1 par orat elszarakodnak a kocsiddal, mire megvan, oszt az sokba
kerul. Mikor a motoromat vittem PowerCommandert belovetni
huszonparszor mertek fekpadon a teljesitmenyt, míg eljutottak vele
egy eleg optimalis beallitashoz, es vagy fel napig nyuztak allitgattak az
adatokat. Marha jo volt nezni, laptop rakot, oszt fekpad. Utana allit,
gorbeket elemez, fekpad meres megint. Szoval igy ment fel napig. Azert
mondom az nem olyan egyszeru, hogy belerakjak, es mar megy is. Attol
is jobb lehet, de az optimalistol talan meg messze van.
vd
|
+ - | Chiptuning jo dolog (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>A tuning utan egy kicsit jobban fog fustolni, de ha az auto motorja,
>szenzorai hibatlan allapotban vannak, a kornyezetvedelmi eloirasok
>hatarain belul van. Ha tuningot idonkent hasznalod ki pl.: elozesek,
>stb, es nem vegig padlogazzal kozlekedsz, akkor a fogyasztas meg
>csokken is, leven a motor nagyobb nyomateka miatt alacsonyabb
>fordulatszammal hasznalva a motor hatasfoka jobb lesz. "
Na ez az. Meg lehet ugy is csinalni, hogy fustoljon, meg ugy is hogy ne.
Bar en nem ertem, hogy lehet ugy chiptuningolni, hogy az auto nincs
ott, de lehet, hogy lehet. Nekem is chiptuningoltak a 2.5 TDI
Transporteremet, es eloszor fustolt, mint allat. Aztan jol visszavittem,
es utana meg nem fustolt, de a menetteljesitmenyek nem romlottak
(105 LE bol csinaltak 140-et). Sokat kell jatszadozni, es akkor meg
lehet talalni 1 olyan optimalis beallitast, amikor megy is es nem fustol.
Csak ehhez sok ido kell, es egy csomoan nem vallaljak be esetenkent
azt az akar plusz 1 napot, csak eljutnak 1 jo megoldasig, es azt
megetetik a vevovel, ugy allitjak be a dolgot, hogy a fustoles a
chiptuning kikuszobolhetetlen velejaroja, PEDIG NEM AZ!
Amugy en is chiptuning parti vagyok, mert miert ne hozzuk ki az
autobol, amit tud?
vd
|
+ - | Legjobb auto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kálmán,
Ezzel vitatkoznek. Mert nem mondom, az ingyen nagy ur, de azert a par
ezer Ft-ert eljem le az eletem felet egy 1.0-as Opel Corsaban? En ugy
vettem eszre, hogy a ceges kocsi hasznalata igenytelenne teszi az
embereket. Akiknek regen volt meg elkepzelesuk, hogy milyen autot
szeretnek, azokbol ceges kocsi hasznalata soran ez kimult, mindegy mit
adnak csak ceges legyen es ingyen legyen. Beszeltem 1 sraccal nem
reg, volt 1 regebbi Porscheja, cegesnek meg kapott 1 Renault Meganet.
Egy ideig birta, aztan nem. Aszonta, a Megane bent allt a garazsban,
es a Porscheval jart, csak arra kellett vigyaznia, hogy sose tankoljon 50
liternel tobbet a Porscheba 1szerre, mert a Megane-nak akkora a
tankja, es az feltunt volna a cegnel.
Akikrol fent beszeltem, azok az ugynok szeruek, akik egesz nap a
kocsiban ulve vegzik munkajukat, de megkapjak a kocsit
maganhasznalatra is. Ha ilyenkor kap 1 kevesbe komfortos kocsit,
akkor kinszenvedes egesz nap benne ulni, mondjuk nyaron 50 fokban a
dugoban legkondi nelkul 8 oran at folyamatosan honapokig.
Van viszont 1 masik oldal is, amikor a ceg vezerigazgatojatol
megkerdik, hogy milyen ceges autot szeretne xy ur? Na ez mas, ezzel
nem vitatkozom, ez tenyleg a legjobb:-))).
Üdv,
vd
|
+ - | Re: Chiptuning jo dolog? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Joe, Bagacs, K malac,
Kosz mindenkinek a segitseget chiptuning ugyben. Hat egyenlore nem vagyok
annyira rabeszelve, ugy tunik, nem jon olyan sok be a reven, amennyit veszit
az ember a vamon. A cegek honlapjai nanaa, hogy agyondicserik a chipjeiket,
dehat ki tudja mi jon be valojaban ebbol.
K malacnak: azt en sem tudom, hogy mi a marka6beszerelo, csak azt, hogy az
idezett mondat valojaban:
"Meg hogy melyik marka / beszerelo ceg ajanlhato szerintetek."
Ugy latszik inkabb "illetve" szot kellett volna hasznalnom / helyett, mert a
/ melleutes eseten 6-oskent tud landolni. Dehat a lustasag ugye.
Kosz meg1x,
Peter
Ford Mondeo 2000cc
_________________________________________________________________
|
+ - | Re: Tartossag (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A AUTO 1798-ban irta :
>Csak ugy mellekesen: hany kilometer szamit tartosnak?
>En azt mondom nem feltetlenul kell nagy, elavult es lomha motorokat
>csinalni ahhoz, hogy tartos legyen. Asszem abban egyeterthetunk,
>hogy 300 ezer km-rel a motor mar megtette azt, amire terveztek.
>Legalabbis az ujautok tervezesenel kb. ekkora elettartamot terveznek.
Nem nagyon ertek a temahoz, nem akarok nagyon belevauzni. Kb. masfel
eve olvastam egy cikket egy amerikai pofarol, aki 1.000.000 merfoldet
(1.609.000 km) tett bele a Volvojaba. Ez azert eleg tartos nem? :-)
Nem emlekszem a tipusra, valamilyen sportkocsi volt.
Solya
|
+ - | ABS nelkul (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
Gabor kerdezte:
>>>
Tiszy Fiat bemutatoja utan ismet megfogalmazodott bennem a kerdes
hogy miert eri meg az autogyartoknak kihagyni az ABS-t a kocsibol,
mikor Europa nagyobbik reszen NEM lehet autot eladni nelkule.
... Ez azt jelenti, hogy kulon Nekunk meg meg par orszagnak ABS
nelkuli autot kell gyartani. Megeri ez a plusszkoltseg? (ezek szerint
igen, kulonben nem csinalnak...)
Maximalisan gyartasi kapacitastol es elterjedtsegtol fugg az erre
vonatkozo hatarkoltseg.
Egy egyszeru pelda: Twingo elektromos ablak.
Valoszinusithetoen az el. ablak es a kurblis ablak a NAGY szeria miatt
kabe hasonlo koltsegu. A ket kulon ajtopanel, tobb alkatresz, stb miatt
megeri atvaltani CSAK el. ablakosra, ezt meg is tettek a 4-es
kollekcional. Raadasul a muszerfali 2 db 10 cm-s hangszorok (szarok)
helyett igy elfer a 13 cm-es az ajtoban, a csipogok meg fennt a
muszerfalon. ==> ujabb plusz.
Ugyanezert nincs 99 ota a Megane-ban sem kurbli (elol), es meg sok
autoban. Az AstraG-be kell, mert a kalapos (ostoba, VIVA 1.2 16V-t
vasarlo) kozonseg meg a hatso szelvedofutest is kivetetne belole, ha
sporolhatna vele 2000 Ft-ot. (hehe, a kereskedo meg a 84 honapos
hitelen raver 120 000-et).
Visszaterve az ABS-re: valszeg ennek berakasa-nemrakasa nem okoz
akkora logisztikai-gyartasi plusz ktg-eket. Raadasul jelentos koltseg
azert az elektronika, amit nalunk igy meg lehet sporolni.
Azon kivul ne felejtsd el, hogy ha mondjuk dragabb is oda kulon
gyartani, a kisebb elvart margin a "felfuto" orszagokban megeri a
befektetest, hosszu tavon.
djtiszy
|
+ - | Frigyes a sor vegen (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
valaki magyarazza meg, hogy Frigyes mester miert kerul mindig a
DIGEST vegere (az elmult szamokban rendszeresen)?
Rendben, hogy Skodaja van, de ezt a szerver nem tudhassa ugye... :-))
Nem ossze-vissza pakolja a hozzaszolok leveleit?
tiszy
|
+ - | Re. ki mondta? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>>Adam OPEL klasszikus mondását tudom csak idézni:
>>A legjobb autó az UJ AUTÓ.
>
>En ugy tudtam, Ford mondta.
>Szerintetek ki mondta?
>
>GERI
Nalam is Henry Ford rémlik......
Laci
|
+ - | probajogsi; BMW; karambolok; ra'zo'sa'v (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Geza, en kerdeztem a magyar probajogsirol, ezexerint csak vontatni nem
lehet vele, koszonom a valaszt.
###
VD, a nemeteknel mar kb. 10 eve nem loero alapjan megy a gepjarmuado,
hanem kobcenti es fustgaz-kategoria alapjan szabjak ki. Az USA-ban a
sebesseghatar pedig allamtol fugg. Van 65 es 75 mph-s allam is.
###
BMW-vel karambolozni: csutortokon jottem Budapestre, a Praga-Brunn
autopalyan 20 perc dugo. Sokat mar nem lehetett latni a karambolbol, ami
okozta, mert a tuzoltok eppen az utolso szilankokat soportek ossze. Egy
3-as BMW a belso savbol kb. 50 meteres gumicsikot huzott a leallosav
melletti szalagkorlathoz, ami minimalisan deformalodott. A BMW a
szalagkorlatrol kb. 15 metert meg visszapattant es a kulso savban allt
meg. Az utaster sertetlennek tunt, az eleje gyurott volt, motorhazteto
hianyzott es mintha kiegett volna a motorter. A kocsi meg kormanyozhato
volt, a tuzoltok eppen kezdtek letolni a kulso savbol. 5 km-rel a BMW utan
az autopalyan utolertem egy halottszallito kocsit, persze ez lehet
veletlen egybeeses is.
Ezt nem is annyira a BMW miatt irtam, hanem a szalagkorlat miatt. Ugyanis
az M1-esen O'va'r es Gyor kozott egy Bp fele tarto furgon szabalyosan
lehengerelte a dupla szalagkorlatot (nem attorte, hanem lehajtotta a
foldre), attort a tuloldalra, es ott valoszinuleg tarolt. Egy Passat allt
keresztbe osszetort csomagtartoval es hatrebb meg egy Kadett. A rendorseg
mar biztositotta a helyszint, szirenazva erkezett a 2. mento, utana jott 2
uj tuzoltoauto, majd kb. 10 km-rel lemaradva jott egy IFA csapatszallito
tuzoltoauto, ami hiaba szirenzott, mert mindenki leelozte.
A baleset utan felmerult bennem, hogy a magyar szalagkorlat a csehhel
ellentetben papirbol van? Az nem erv, hogy a furgon nehezebb, mivel 2,
egymastol kb. 2 meterre elhelyezett szalagkorlatot hengerelt le. Mondjuk
elvileg az autopalya 2 forgalmi iranyat ugy kell elvalasztani, hogy a
dupla szalagkorlat kozott egy a'rok van (ami az M1-esen nincsen), hogy
hegynek fel+a masodik szalagkorlat tutira megfogja a delikvenst...
###
Regebben volt itt tema, hogy magyar autopalyakon a leallosav csikja nem
zajong, ha rahajtanak. Nos, az M1-esen Bp. fele a 87. km-tol jo hosszan
van razosav, kulon tabla is figyelmeztet ra. Bar a piktogrammot egy
kulfoldi szerintem nem fogja erteni.
Udv,
marky
|
+ - | Multikormany Pioneer hifivel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi!
Szeretnek venni egy Opel Vectrat, amiben van multikormany (ez nem volt
kovetelmeny).
Amikor kiprobaltam a gepet, nagyon tetszett a kormany is, de sajna gyari
autos radiomagno
van benne. Nekem a mostani gepemben van egy Novemberben vasarolt Pioneer
hifi
6-os CD tarral, amit majdan (ha megveszem az autot) szeretnek belerakni az
ujabb autoba.
A kerdes hogy fog-e mukodni a multikormany a Pioneer hifivel?
Tudna valaki segiteni ebben a temaban? Ossze lehet valahogy hozni a kettot?
Elore is koszi a valaszokat!
|
+ - | Helyesbites (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Idezek:
*>Felado : [Hungary]
*>Temakor: legurs ter ( 6 sor )
*>Idopont: Wed Apr 16 08:23:50 CEST 2003 AUTO #1797
*>ui.: En ugy tudom, hogy nem nagyon lehet legures teret foldi korulmenyek
*>kozott "eloallitani".
*
*Rosszul tudod. Ezt azok a fizikusok talaltak ki, akik matematikaval
*foglalkoztak. Ugyanis matematikailag nem letezik legures ter. Fizikailag
*azonban ha egy adott terfogaton a reszecskesuruseg eler egy bizonyos
*szintet, legures terrol beszelunk. Ez a foldon elerheto, de nem matematikai
*mercevel merve.
*
*Udv,
*
*awender
AWENDER!
Ezt nem en irtam, illetve ez igy nem teljes, mert en ezt ideztem, es alatta
levo
sorban irtam ra egy vicces hozzaszolast. Ha igy idezel reszletet a
levelembol,
hogy csak egy masik levelbol valo bevagast idezel, elferdited a dolgokat!
Igy
most mindenki azt hiheti, hogy en irtam ezt! Olvasd vissza hogy en mit
fuztem
hozza! Koszonom!
Udv!
GERI
|
+ - | BMW (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
*>Amugy meg vigyazz a gepegysegre, ne porgesd 9500 fole :-)))
*Naggyon vigyázok rá, nem pörgetem 8000 fölé, ott ugynis tilit a
*kompjuter:-)))
Hali!
Na, ez nem tetszik, ha szijje' akarom porgetni a gepem, engedje
ma' meg! Szereld ki az elektronikat aztan 8500-ig nyugodtan
huzasd elozes kozben :-)))))))))
Udv!
GERI
|
+ - | mondasok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Legnagyobb mondasok auto teren:
1) Henry Ford (ezek szerint jol tudtam)
-Legjobb auto az uj auto.
2) Kalman (HIX lista)
-Ennek ellenére a legjobb autó a céges autó.
Ez tetszett :-)))))
GERI
|
+ - | Mi huz jobban? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> amugy a egy 767/747 vagy a340 jobban huz,
> probald majd ki :-)
Nyilvan pilotafuggo is... Anno a TU134/154-ek neha nagyon bele
tudtak huzni... Akkor sem a fogyasztas, sem a kornyezetvedelem nem
szamitott annyira...
|
+ - | Regi tema (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ant irta:
>>>Igen, ez mar leragott csont, ezerszer megbeszeltuk ...
Bocsesz, de en meg csak kb. egy eve olvasom a HIX-et, es nem sok kedvem
van/volt az elso 1000 hix-et atbongeszni, hogy beszeltetek-e mar errol a
temarol!
udv
Aleox
|
+ - | Re: Tartossag (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Jockey irta:
>>>--> Ezek szerint a trabi motorja a legtartosabb! :))
Hat, a volt keletnemet autok es ugy altalaban a volt szovjet blokk autoinak
gyenge minosegu motorjaival en nem kalkulalok! Hiszen ismered azt a mondast,
hogy "Szarbol varat nem lehet epiteni!" :)
>>>a motorkonstruktor nem fogja neked tulmeretezni a ...
Nos ez velemenyem szerint majd minden mai autora igaz, mivel manapsag a
rengeteg extra felszereles miatt a motorra aranyosan egyre kevesebb penz jut.
Igy csak a legszuksegesebb tulmeretezest, es a minimalisan elfogadhato minosegu
anyagokat epitik be az autokba. Ezert is hiresek/hirhedtek peldaul a japan olcs
o
autok: 3 ev futamido es 100-200ezer km-re vannak tervezve, utana a tulaj
pofozgathatja amennyit csak akarja, de lehet hogy egy ujjal olcsobban kijon! Va
gy
lasd a vadiuj M3-at, aminek a tervezesenel nem vettek figyelembe a sportos
hasznalatot ???!!!! :((( Igy az eredeti allasponthoz visszaterve, azt
kiegeszitenem azzal, hogy a regi, jo minosegu, jelentos kapacitassal rendelkezo
motorokra gondoltam.
Persze vannak kivetelek, lasd Suzuki elnyuhetetlen kis kobcentis es regi
konstrukcioju motorjait! :)
>>>es 80nal tedd otodikbe!:-)
Es persze jon egy emelkedo, es a tempo tartasahoz jobban kell nyomni a
gazpedalt, mialtal no a motor terhelese ugyanazon fordulatszamon! Ezaltal
no a motor kopasa is :)
>Kenyelmetlen, de igy tartos!
En egyreszt nem tudok lassan autokazni, masreszt az idealis tartomanyban nincs
tulterhelve a motor, es nekem sem kell menetkozben erre odafigyelgetni! De ez
igy is, ugy is vezetesi stilus kerdese, kinek melyik a testhezallobb!
udv
Aleox
|
+ - | Re: osszehasonlitas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Az autok teljesitmeny osszehasonlitasanal en az arral indulok, es utana kezdem
meg a hasonlo kobcentis/hengerszamu motorok osszehasonlitasat! Igy egy
Honda S2000-et inkabb AudiTT, Porsche Boxster, Mitsubushi Lancer EVO VII-VIII,
Subaru Impreza STI autokkal sorolnek egy kategoriaba. BMW es Mercedes tul draga
ahhoz, hogy hasonlo motoru autoja beferjen ide, es azok is sokkal inkabb
feeling/kenyelmi/presztizs autok, semmint sportos jarganyok (mar a sulyuk miatt
is)!
udv
Aleox
|
+ - | Re: chiptuning (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Joe irta:
>>>Mindezert elkernek 799 Eurot ...
Hat elsonek soknak tunik az osszeg, de amennyivel tobbet tud az auto, annal
inkabb megcsinaltatnam, ha lenne ilyen autom! Mivel az autogyarak gyartas-
technologiajabol kovetkezoen ket egyforma (teljesitmenyu) autot nem lehet
kesziteni, igy ilyen chiptuning soran egy adott autora optimalizalt chipet
lehet elkesziteni, szemben a gyar szabvanyos chipjevel, mely minden adott
tipusu autojara jo! Ezert adjak meg a tuningcegek tol-ig, hogy milyen
eredmeny varhato (1-10%)! Tehat a motor nem fog karosodni a chiptuning
miatt, mivel a benne rejlo lehetosegeket aknazzuk ki az optimalis
tartomanyban!
Persze ez az optimalis chiptuningra vonatkozik, nem pedig arra, amikor
szandekosan a karos tulterhelesi/porgetesi tartomanyba engedem chippel
az autot!
Amugy autotipusonkent valtoznak az arak! Peldaul 1992-es Scorpio 2.5TD-re
mar 400-450 Euro-ert lehet kapni chiptuningot!
udv
Aleox
|
+ - | Re: Tartossag (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
VD irta:
>>>Ez már elég tartós?
Igen! Szep teljesitmeny egy BMW motortol a 200-315 ekm motorgeneral nelkul,
figyelemebe veve a hasznalatot! Sajnos meg nem talalkoztam az ismerettsegi
koromben ilyen bömökkel, bár azok csak 6 hengeresek! Altalaban 150-200 korul
mindegyik autot generalozzuk (fuggetlenul attol hogy BMW vagy sem). Amugy azon
motorok, melyek normal(!) hasznalata mellett nincs szukseg motorgeneralra
400-500 ezer km-ig, ugy igen tartos kategoriaba esik nalam. Eddig ketto ilyen
autoval talalkoztam, az egyik egy VW Passat 1.8, mig a masik egy Mercedes 190
volt! Mindketto 90-es evek elejen gyartodott, es a mindketto vallalkozoi auto
volt. De ezek nem egyedi esetek, mert ceges autoink zomeben VW-k es Opelek,
melyeket 300 ekm utan passzolnak el! A VW-k altalaban motorgeneral nelkul
kibirjak 300-400 ezret, mig Opelek eseteben 200 ezer korul mar szukseg van
ra (olcso effektus).
Az egyszeru motorkonstrukciot azert hoztam fel, mert minel kevesebb alkatresz
van az autoban, annal kevesebb tud elromlani. Es minel gyengebb minosegu
alkatreszbol szerelik ossze, annal valoszinubb a meghibasodasa. Nagy
kobcentinel nem lesz porgetve az auto, mivel idealis fordulatszam kornyeken
is boven megvan a teljesitmeny/nyomatek a tempos autozashoz! Ja, es nem
mindegy hogy 1.2-es motorhoz 1200 kilos auto teszel, vagy mindossze 800
kilosat loero ide vagy oda! Peldaul egy 1.6-os bömö azert is oly lassu
szegenyke, mert minimum 1500 kg-os kasznit kell cipelnie igy nehezen tudom
errol a motorrol elkepzelni, hogy tartos lesz a folyamatos nagy terheles
alatt!
A regebbi Hondak nem eppen bömö sulyuak, igy jo minosegu motorblokkal
elkepzelheto a 600-800 ekm porgetos motorral! Elvegre nem csak az szamit,
mekkora fordulatszamon hasznalod, hanem az is, hogy mennyire terheled tul!
Tehat nemcsak a tul alacsony vagy tul magas fordulatszam nem hasznal neki,
hanem az sem, hogy kis kobcentihez nagy sulyu autot passzolsz. Emiatt is
nem voltak problemak a m5-okkel, mert viszonylagos nagy sulyukhoz
megfeleloen nagy motor volt parositva (4 liter 8 henger).
udv
Aleox
|
+ - | Biztonsag (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Koszonom VAti a kimerito tajekoztatast, egyetertek veled! Ha mar utkozik az
ember, fontos hogy a masik ne sokkal nagyobb tomegu autoban uljon, es ne
radirozzon le az utrol, ill. ne lapitson ossze. Ugyanakkor nem art, ha van
egy "kis" gyurodo zona is (pl. nagy motorter), ami mondjuk kis utkozesnel
meg nem megy tonkre (varosi hasznalat, koccanasok, stb.)
Meg egy kerdes merult fel bennem, ha mar a biztonsagrol beszelunk. A biztonsagi
ov bekotese, vagy be nem kotese a jobb megoldas? Egyik ismerosem semmikepp nem
akarja bekotni, mert arra hivatkozik, hogy annak idejen mikor borult, azert
uszta meg konnyebb serulesekkel mint a haverja, mert o nem volt bekotve, mig a
haverja igen!
Mivel en sokkal inkabb tartok a frontalis utkozesektol, mindig bekotom az ovet.
Nem is erzem magam biztonsagban, ha nem szorit az ov. Mondjuk ehhez dinamikus
tempo is tarsul! :)
udv
Aleox
|
+ - | hozzaszolas ok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
szeva mindenki :-)
Amig el nem felejtem: a LEGESLEGJOBB AUTO az UJ CEGES auto, amivel te
futkarozol km limit nelkul :-) Ettol mar csak akkor jobb ha meg
szerelmes is vagy bele (vasarlasa elott radkerdeznek hogy milyet
szeretnel...) hehehehe :-)
Tegnap erdekes balesetnek voltam tanuja mikozben a kocsimat vartam a
kocsimosoban. Csattant egy Dacia Nova (ismeritek, vagy csak nalunk
fut?) es egy PUG Partner. Nem tudom hogyan sikerult a bravurt
veghezvinni, ugyanis a PUG eleje becsuszott a Dacko csomitartoja ala.
Eredmenyek: hatso lokharito tores plusz azalatt levo cuccos karosodasa
(valszeg csomagtarto alja) a Dackon (hatso lapmak, csomitarto fedel ep
es muxik), a PUG-on teljes elso resz leamortizalva (lampak, lokharito,
huto, motorhazteto felgyurodve, sarhanyok mindket oldalon deformalva,
valszeg a motor se uszta meg epsegben. Erdekes modon a legzsakok nem
pukkantak egyik autoban sem. A Dacko el tudott menni siman a
tetthelyrol, a PUG hutoviz es olaj hianyaban nem... Azt nem tudom ki
volt a hibas, de nem vartam meg amig a rendorok kijottek.
A masik dolog velem tortent ugyanott. Szoltam ugyanis a sracoknak hogy
mossak le a motort is, mert mar jo sok dzsuva gyult ossze rajta (ugye
Frigyes mester? ;-)) es gyanakszom hogy valahol olajat is veszitek.
Plusz a hutobol is ki akartam tisztitani a sok bogarat meg egyeb
szemeteket. Mosas, oke, oblintes ok, motor ugy nez ki mint ha uj
lenne. Szabi orul. Altalaban mosas utan arrebb kell vinni a kocsit
amig letorlik. Na itt kezdodott a dolgok erdekes resze :-) A motor
ugyan beindult, de igencsak 3 hengerrel ment. Gondoltam ugy hagyom
amig torlik a kocsit hatha beugrik a negyedik henger is. Beugrott.
Porgettem is egy kicsit amig el nem kezdett parologni a viz a
motorrol. Mikor viszont el akartam menni a mosobol, leallt a moci.
Inditoztam, elindult, gazadaskor megint leallt. Aztan nem indult
egyaltalan. Meg szerencse hogy felre tudtam huzni az ut szelere es ott
kinoztam egy ideig, neha hosszu szuneteket tartva 2 inditozas kozott,
amig vegre elindult. Az tuti hogy a motormosas okozta a bajt, csak nem
tudom mikeppen? A gyujtasi resze szenvedett meg a kocsinak vagy viz
kerult a benzinbe???
Mara eleg ennyi.
Az elkovetkezo Husveti Unnepek alkalmaval kivanok mindenkinek jo
mulatozast es keves hasfajast! Aki pedig sokat fog enni, ugyeljen,
mert nem fog beferni a volan moge :-))
Udv,
Szabi
Seat Ibike 1.4
|
+ - | mindenfele (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
1 kicsit le voltam maradva a Hixekkel, de ma elolvastam vagy 40-et :))
>Korkerdes: Kinek mikor ert fulig a szaja autoba uleskor?
3 hete S8 asban, 250 km/h nal beszelgetni lehetett benne, es kb 2 hete
egy Suzuki Hayabusan, bar akkor inkabb azert, mert a szel meg a
szemeimet is fulig huzta (buko nelkul) (170 loero ket kereken),
es ami a legmegdobbentobb volt, az a fekezesnel jott. Leirhatatlan.
Kb 1 eve voltam utas M3 ban, tuzpiros cabrio volt, tenyleg jol megy.
Ja es a csajok is megneztek rendesen.
Kene mar 1 x vennem valami csajozos cabrio autot. ( nem nosuleshez) :
))
Biciklivel nehez imponalni pedig jon a joido. : (((
Tudom, hogy nem teljesen ugyanaz, de a PSX-el akarhanyszor ki lehet
csuszni,
vagy fat telibeverni. Miutan kiorultkodom magam, teljes nyugalomban
vitorlazok az utakon,
mert otthon mar mindenkit lenyomtam az EVO-val. ( A hateves unokaocsemet
- Ford Focus WRC- komoly nehezsegek aran)
Azert kiprobalnam az igazit is. : ))
Richie
Galant 24V
|
|