Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1795
Copyright (C) HIX
2003-04-15
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 BMW es egyebb autocsodak (mind)  33 sor     (cikkei)
2 Mindenfe'le (mind)  41 sor     (cikkei)
3 BMW & stilus (mind)  51 sor     (cikkei)
4 Re: fulig ero szaj kocsiban (mind)  11 sor     (cikkei)
5 Szem szam... (mind)  12 sor     (cikkei)
6 Re:legures ter (mind)  28 sor     (cikkei)
7 fulig er a ... (mind)  34 sor     (cikkei)
8 Megane Classic vetel, help me (mind)  15 sor     (cikkei)
9 re: mindannyian elismerjuk (mind)  16 sor     (cikkei)
10 re: sapka (mind)  12 sor     (cikkei)
11 re: illik, nem illik (mind)  16 sor     (cikkei)
12 Vizpumpa (mind)  5 sor     (cikkei)
13 1. fingas a kocsiban (mind)  16 sor     (cikkei)
14 Ford Focus 1.8 TDDI/TDCI (mind)  6 sor     (cikkei)
15 Re: tanksapka (mind)  13 sor     (cikkei)
16 Re: vizpumpa (mind)  11 sor     (cikkei)
17 Re: fulladasos halalnemek (mind)  7 sor     (cikkei)
18 Re. Vizpumpa (mind)  64 sor     (cikkei)
19 Maruti HELP (mind)  16 sor     (cikkei)
20 MGeza jogsi kodok, autos-horgasz (mind)  21 sor     (cikkei)
21 Re: Tali (mind)  13 sor     (cikkei)
22 jogositvany (mind)  39 sor     (cikkei)
23 Ami auto (mind)  19 sor     (cikkei)
24 P911 (mind)  14 sor     (cikkei)
25 Civic (mind)  31 sor     (cikkei)
26 :-) (mind)  35 sor     (cikkei)
27 Akkor most... (mind)  23 sor     (cikkei)
28 RE: Fiat-robbantott kepek (mind)  19 sor     (cikkei)
29 Re(2): kilometeroran pottyok (mind)  22 sor     (cikkei)
30 Re: Kinek mikor ert fulig a szaja autoba uleskor? (mind)  8 sor     (cikkei)
31 Triznyak es a BMW (mind)  39 sor     (cikkei)
32 ingyen sem? :-)) (mind)  10 sor     (cikkei)
33 multikormany Pioneer hifivel (mind)  16 sor     (cikkei)
34 Citroen tali (mind)  10 sor     (cikkei)
35 Agressziv kismalac (mind)  26 sor     (cikkei)
36 olcso fenyezes (mind)  8 sor     (cikkei)
37 Vizbeeses interju !!! (mind)  61 sor     (cikkei)
38 Tovabb nem tudtam varni. (mind)  29 sor     (cikkei)
39 102 (mind)  23 sor     (cikkei)
40 Elozes (mind)  30 sor     (cikkei)
41 Re: fulladasos halalnemek (kis fizika) (mind)  13 sor     (cikkei)
42 Brava TD (mind)  8 sor     (cikkei)
43 Mi a legjobb? (mind)  37 sor     (cikkei)
44 Valasz:re: bmw *** HIX AUTO *** #1792 (mind)  13 sor     (cikkei)
45 vd, bmw, rizsraketa (mind)  5 sor     (cikkei)
46 Re: VD es egyebek (mind)  28 sor     (cikkei)
47 Re: hutoventillator (mind)  36 sor     (cikkei)

+ - BMW es egyebb autocsodak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HAliho!

En nagyon is meg tudom erteni VD-t, hisz nemelyek szamara elkepzelhetetlen erze
s, mikor egy 3,2 literes auto volanjanal ul az ember, legalabb 16" -os kerekeke
n gurul, igaz en max 2 fovel. Megmondom oszinten, en meg nem hallottam, hogy el
 tudtak volna vinni ezt a markat. Trelerezni se szoktak. Lopasgatlasa szenzacio
s, inditasahoz ket kulcs szukseges! :o) Egyszeruen imadom ezt a jarganyt! Es ba
rki barmit mondhat, _EZ_ a legjobb auto! Kidolgozasa egy kisse puritannak mondh
ato, de egy ketuleses kocsiban az ember nem biztos, hogy a kenyelemre vagyik le
gesleginkabb. Igazam van? ;o) Es a hangja... Hmm... Mennyei!
Bar sajnos azt majd VD-nek is el kell ismernie, hogy jo par dologban odaver az 
M3-asanak (ha jol emlexem az van neki).
A karosszeria merevsegehez ketseg nem ferhet. Ha csak azt nezzuk, hogy amikor n
eki koccantam egy beton villanyoszlopnak, es a villanyoszlopbol kitort egy dara
b. A kocsi lokharitoja picit megkarcolodott, de kulonosebb baja nem lett. Szova
l, massziv egy darab.
Ha sik terepen nem is, de megfelelo korulmenyek kozt siman legyorsulom VD-t. S 
ez nem nagykepuseg, ez egyszeru _teny_.
Mondjuk igaz, hogy a toresi statisztikakban nem emelik ki a tipust, de bizton a
llithatom, barmelyik markakereskedo csak jot tudna mondani rola.
Apropo. Markakereskedok. Ezt a kocsit sem a marketing miatt veszik. Ki ki donts
e el miert, de egyszeruen nem lehet nem szeretni! :o)
Megjegyzem, a csaladban van egy 2,5 literes Toyota is. Van, amiben jobb, de sok
 mindenben azert ezt tennem elso helyre. Marcsak azert is, mert en ezt szeretem
! :o)))
Ezek alapjan van viszonyitasi alapom. Lehet fujjolni, lehet nem szeretni, de ez
 van. Engem is igy kell elfogadni.

Udv: Adam  :o)

ARO 320D

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 80.242.32.28)
+ - Mindenfe'le (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HAliho!

Az elozo hozzaszolashoz tartozik, ha a dusito gombot kihuzom, es rarugok kettot
 a gazra, akkor egy fustgep is elbujhat mellettem. ;o)
Azert az igazsaghoz az is hozza tartozik, hogy haverom egy 730(??)-as kb. 20eve
s BMW-vel elozni probalt egy kamiont, az meg nem vette eszre, es letolta egy 1,
5meter mely arokba. Ugy 130-as tempoval ert "partot", de kiszallt mindennemu se
rules nelkul.

Komolyabb temak:
Nem olyan reg szo volt a lopasgatlo rendszerekrol. Szobakerult, hogy nem ajanla
tos magnesszelepet rakni az uzemanyag csore, ha pl. injektoros az auto, mert le
eghet az pumpa. Es ha a benzinpumpa motorjara kotok egy kapcsolot?


mgeza irta:
Az  enyem  kb  2  het  mulva  fog fulig erni, amikor beulok az uj Opel
Comboba es arra fogok gondolni, hogy tobbe' nem kell lefejelnem a regi
Astra  ajtokeretet.
------
Lehet le foglak vele lombozni: ugyanugy be fogod verni a fejed. :o( Tapasztalat
bol mondom, most a ceges autonk egy Renault Kangoo, s eddig ez az egyetlen, ame
lyiknel nem vertem be a fejem.


A Holland lerobbanasra reagalva en is csak azt tudom ajanlani, hogy keresen egy
 bontot, s ha van szerelo ismerose, akkor csinaltassa meg vele. A hazaszalitas 
baromi koltseges, es kint a munkadijjak is magasak. Viszont rengeteg bontojuk v
an, s ha gondolod meg tudom nezni, van-e specialis bonto. Helyileg hol van az a
uto?


Korkerdes: Kinek mikor ert fulig a szaja autoba uleskor?
------
Amikor megvettem az elso (es eddig egyetlen) automat, s azota minden alkalommal
, amikor megpaskolom a feneket beszallas elott... :o)

Udv: Adam  :o)
SEAT Toledo 1,6

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: cache01.aramiska.net)
+ - BMW & stilus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek,

VD visszaterese ota nagy figyelemmel kiserem az idonkent meglehetosen
indulatos adok-kapok sorozatot a BMW vs mas autok temaban. Bevallom en
szerelembol valasztottam a BMW-t, viszont nem feltetlenul szimpatikus
barmilyen automarka elfogult hivenek szemellenzos stilusa. Egy biztos: engem
nem lehetne meggyozni, hogy mas tipust valasszak, a szerelem mar csak ilyen
(nem csak a kocsikra ervenyes), de soha eszembe nem jutna ledorongolni mast,
azert mert mas az izlese, igenye, mert epp nem emocionalis alapon, hanem a
mindenkori racionalitast eloterbe helyezve valaszt szamara megfelelo autot
(pl. uzemeltetesi koltseg). Tudomasul veszem, hogy az is ember akinek csak
hasznalt Suzukira futja, mert 3-5 gyereket kell eltartania, vagy aki
Combo-val jar, mert abban jobban elfer a horgaszfelszereles, stb... Ezer es
egy indok letezhet a valasztasra, de attol meg senki sem barom, mert olyat
valaszt, amilyen neki tetszik.Tobben irtak mar nalam frappansabb
hozzaszolasokat az egymas iranti tolerancia fontossagat hangsulyozva, erre
szeretnem felhivni a figyelmet en is. 
Ha tenyleg olyanok a BMW-sek, mint ahogy sokan latjatok, akkor en nem
szeretnek kozejuk tartozni, viszont a marka irant erzett szerelmem szinte
legyozhetetlen, igy ez a nyomaszto ellentet kinoz egy ideje. Kiutat csak az
jelent, hogy szerintem nem az automarkatol fugg, hogy valaki taplo modon
kozlekedik vagy sem. Van aki kis "presztizsu" autoban is feszit, mint
kopolegy a sz...s talicskan es azt hiszi kizarolagos uthasznalati joga van,
de az ilyen ember a postan sem a sor vegere all es befele menet a 70 eves
mamit nezi labtorlonek, vagy csapoajtonak. Erre is tobben ravilagitottak
mar. 
Bizom benne, hogy mindig lesznek, akik nem az auto alapjan itelnek, hanem az
iranyukban tanusitott viselkedes alapjan. Nem bunkoznak le senkit csak
azert, mert BMW-ben ul, annak ellenere, hogy: a kozlekedes alapszabalyait
betartva, igenis elozekenyen jar-kel nap mint nap, nem all le versenyezni
XY-nal a lampanal, nem tolja le az elotte levot, mert varosban "csak" 70-nel
megy, ismeri es hasznalja a kulso savot is + iranyjelzo, nem ugrik ki a
kocsibol lefejelni azt, aki elobb ert az ures parkolohelyhez, nem torik le a
keze ha megkoszoni mas elozekenyseget, sot nem dob ki semmit az ablakon sem,
stb. Nem vitas, idonkent elofordulnak olyanok az uton, akiktol kinyilik a
bicska a zsebben, de kulturalt ember kepes uralkodni az erzelmein, vagy nem?
Es ha az effele "kispolgari" viselkedes megsem lenne "melto" a BMW-sekhez,
akkor jobb lenne belatnom: ehhez a szerelemhez szeriaban jar egy olyan anyos
is aki, enyhen szolva zavaro tenyezo. Szomoru lennek...nem kell ilyen anyos
:-)
Remelem nem en vagyok a kakukktojas a BMW-ben es tobben osztjak a velemenyem
a BMW-sek kozul is.
En szemely szerint jobban szeretem a listan a tenyszeru, hasznos technikai
infokat, szorakoztato elmenybeszamolokat, mint a gondolkodas nelkul
vagdalkozo, egymast megerteni nem kepes, intolerans listatagok
hozzaszolasait, meg akkor is, ha egy hasonloan elkotelezett markatarsrol van
szo :-). 

Na, huzok a traktorbelsobe... :-)

Udv, KZ
+ - Re: fulig ero szaj kocsiban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA!

>>Korkerdes: Kinek mikor ert fulig a szaja autoba uleskor?
Nekem szamos alkalommal. Pl. a nyugat-europai stoppos
utazasok alkalmaval, ha x ora varakozas utan vki felvett es kozolte, hogy jo ho
sszan el tud vinni...
--
Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - Szem szam... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> A neten es a listan valoban "ifju" vagyok, de sajnos a 
:> szem.szamom eleje 1 57... 

Csak 1 szemed van ? Vagy 157 ?  

  :-)


Szep napokat: Antal Attila
Seat Leon 1.6 Aut
+ - Re:legures ter (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Sajat velemeny: 0-bar nyomason a folyadekok tobbsege mar
> szobahomersekleten felforr, a ver mindenkeppen! A veraramba kerult
> gozok, gazok, buborekok pedig hallalt okoznak. Elegendo ha csak a
> kezedet teszed vacumba, szerencsetlen esetben temetes lehet a vege.
> Ezert inkabb NE PROBALJA KI SENKI!!!!


A NASA talan kicsit kompetens a legures ter kerdesben, ok a kovetkezot
irjak: http://imagine.gsfc.nasa.gov/docs/ask_astro/answers/970603.html

Roviden: kelloen rovid ideig torteno vakuumozastol nem lesz bajod, nem forr
a ver, nem robbansz (ha visszatartod a levegot, a todod karosodhat, ki kell
engedni a levegot). A ver azert nem forr, mert zart rendszerben van, es az
erek kelloen erosek, hogy megtartsak (valahol azt olvastam, hogy a test nem
abszolut ertekben tartja a vernyomast, hanem a kornyezeti nyomashoz kepest,
tehat elvileg kicsi kulso nyomas eseten lemegy a vernyomas, tehat a kulso
viszonyokhoz kepest ugyanakkora nyomas hat az errendszerre, mint normal,
vagy eppen megnovekedett (buvar)nyomas eseteben).

1965-ben volt egy balesetuk, amikor egy probakamraban valaki vakuumba
kerult, 14 mp alatt elvesztette az eszmeletet, az oxigenhiany miatt, de
aztan ratoltottek a levegot, es nem lett baja. Azt mondta, hogy azt viszont
erezte, hogy a nyala forrt, mivel ugye az nincs bezarva.

De ennek ellenere en sem javasolnam a a vakuumban tartozkodast. Esetleg
koltozzunk traktorbelsobe...

Szabolcs
+ - fulig er a ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A fuligero temahoz, meg hogy egy kicsit egy masik eloitelettel teli
markarol is irjak egy-ket dolgot. Mint mar irtam, vettem egy 123-as kupe
mercit, amit most rakok rendbe. Nekem mar elore fulig er mindenem,
hatmeg ha kesz lesz! Majd 25 eves a lelkem (ok, csak 24, de a 25 olyan
jol hangzik), es nehany adalek az akkori finomsagokbol. 4 tarcsafek.
Remlik az elozo hozzaszolasokbol, hogy melyik marka mikortol gyartotta
igy az autoit, a merci 25 eve biztos. Az elso ulesbe vakumcso vezet.
(???) Jaro motornal a vakum rogziti az ulestamla reteszet, ekkor csak
kulon gomb megnyomasaval lehet elorehajtani. Allo motornal az ules
szabadon hajtogathato. Mivel az ajto igen hosszu, boven az ules moge er,
a bizt.ov also bekotesi pontja jo 20 centivel az ajtooszlop elott van.
Az ov also 20 centije egy muanyag tokban van, amit egy spiralrugo
nyugalmi helyzetben a padlora fektet, hogy a hatra beszallo utasnak ne
akadjon bele a laba. A hatso kis haromszog ablak is leengedheto, keret
nelkuli az ajto, nincs B oszlop, igy ha az elso es a hatso ablak is le
van tekerve, az egesz oldal egyben nyitott. Naggyyon tetszik! Ha kesz
lesz, majd mutatok kepeket.

Az eloiteletek es altalanositasok sajna nagyon rontjak egy-egy marka
megiteleset, pedig soha nem az auto, hanem az ember tehet rola. O
azonban autoban es auton kivul is bunko, ezert hulyeseg azt mondani,
hogy bunko a bmw-s, vagy gengszter a kopasz. En ruhellem a bunko
embereket, fuggetlenul attol, hogy miben ulnek, es szeretem a jo
autokat, fuggetlenul attol, hogy ki ul benne.

Udv

Hook


_______________________________________________________________________
http://Mailbox.hu - WAP-on is olvashatod
+ - Megane Classic vetel, help me (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet Mindenkinek!
Szeretnem velemenyeteket kerni az alabbi kerdesben:
Rendszeresen szervizelt... jo allapotu, 2eves Megane Classic 100e km-rel az
adott aron jo vetelnek tunik. Szerintem kifogastalan, a motorhangja jo,
aprobb kofelverodesek vannak, de nem az a lenyeg. Torve nem volt, de le lesz
ellenorizve a dolog a biztositonal is. Max 1-2 eves hasznalatra gondoltam
~30e km/ev
Mire kell _kulonosen vigyazni_, mit vizsgalnatok meg...
Mit mondtok szakertok?? Regota olvasgatom a hix.auto-t, szoval biztos tudtok
valamit mondani...
:))
Arulkodo jelek, ...
Elore is koszonom a segitseget:
Gabor
UI: ne legyen marka-flame belole :))
+ - re: mindannyian elismerjuk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Vaddiszno ( 4 sor )
>Idopont: Fri Apr 11 11:33:46 CEST 2003 AUTO #1792
>Tudod, mit Vaddiszno? Elismerjuk mindannyian, hogy a BMW a legjobb auto,
sot

Nem mindannyian, en peldaul nem. Velemenyem szerint nincs legjobb auto,
csupan vki szamara legjobb auto.  
+ ilyesmit nem lehet kijelenteni, hogy mindannyian, mi vagy te, parttitkar?
:)

Udv,

awender
+ - re: sapka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: kabat ( 10 sor )
>Idopont: Fri Apr 11 08:44:05 CEST 2003 AUTO #1792
>kalapot is fenthagyod?:)

Sapka, de fent.

Udv,

awender
+ - re: illik, nem illik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>E-mail :  [Germany]
>Temakor: miert nem illik kabatban autozni? ( 18 sor )
>Idopont: Fri Apr 11 08:33:13 CEST 2003 AUTO #1792
: Ez nekem tok uj. Miert nem illik? En reggel beszallok itt No-ban az
>Azert, mert a vastag kabat megakadalyozza, hogy az ov szorosan fogja a
>testedet. Karambolkor ovfeszito ide vagy oda, a felsotested elso dolga kb.
>5 cm-t eloremozdulni (kabatbol kipreseli a levegot), aztan az ov nagyon
>durvan megallitja.

Most akkor kabatban veszelyesebb. De az illendoseghez ennek semmi koze.

Udv,

awender
+ - Vizpumpa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Alltalaban valoan javithatatlan, mert a mostani
>vizpumpak mar ontve vannak.
>De javithato nekem :-) Skodae priman javithato :-)
En is pont igy gondoltam. Siman szetszedtem, de alkatreszt nem
kaptam, igy maradt a szimmering. Majdnem 100 km -ert ki is birt :-).
+ - 1. fingas a kocsiban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello antforce,

>>>>>>>>>
van rá gari.. azonkívül nem szellentett :) bele más ember még az
ülésbe, nem voltak rossul a kocsiban és részegen nem hányták össze az
autót, nem dugtak meg 100 qrvát az ülésemen amiben menőcsávóként
pöffeszkedek etc...
<<<<<<<<<

csak azert _uj_ autot venni, hogy te finghass bele eloszor, kicsit
draga mulatsag, nem? qrvakon es hanyason kivul az igencsak kedvezo
szervizigenyben 1etertek, valszeg ezert fogom legkozelebbi kocsimat
ujkent megvenni. majd 10 ev mulva, ha szetesik alattam a mostani (bar
remelem akkor se fog:).

udv: lukit
+ - Ford Focus 1.8 TDDI/TDCI (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

van vkinek Focus 1.8 TDDI/TDCI? mennyit eszik valosagban a
prospektushoz kepest? TDCI eseten 100 vagy 115 lovas?

udv: lukit
+ - Re: tanksapka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>>>>>>
lesz, hogy a gyari tanksapkaban valamilyen felujito keszlettel
javítani kell a zarbetetet. Apropo, ezzel kapcsolatban van valakinem
barminemu tapasztalata? Esetleg en is megtudom csinalni, ha beszerzem
azt a bizonyos cuccot?)
<<<<<<<<<<<<<<

van, min. fel napom rament, de utolag 1-2 ora alatt meg lehet
csinalni, csak a szervizben csesztek elmagyarazni a technologiat. ha
ez a felujito keszlet gyakorlatilag 1 zar, amit ossze kell rakni 1
kulcshoz, akkor tudok segiteni.

udv: lukit
+ - Re: vizpumpa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>>>>
1 nap alatt megvan. En 1 nyaron at jartam csopogo vizpumpaval, ha
odafigyelsz ra nem veszes. Csak telen kicsit draga a fagyallo.
<<<<<<<<<<<<

azert tegyuk hozza, hogy a fagyallo nem az a legbaratsagosabb anyag. a
macskank valszeg fagyalloba kortyolt bele vhol az uton, 3-4 oraig
szenvedett, szerettem a kis dogot. azert probaljatok mar megcsinalni a
huto folyasat ...

udv: lukit
+ - Re: fulladasos halalnemek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>
Aztan van ilyen, hogy a hegyekben joval kisebb a nyomas, megsem
pukkannak az emberek konnyebben.
<<<<<<<<<
nem is 0 bar-on elnek.

udv: lukit
+ - Re. Vizpumpa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sex69:
>>A vizpumpakon alul van egy kis luk, hogy
>>ha a tomszelence szetmegy, akkor ott follyon ki a 
> viz. . Szerintem >hazilag 
>>javithatatlan, legalabbis nekem nem jott ossze. 
> 
Frigyes:
> Alltalaban valoan javithatatlan, mert a mostani
> vizpumpak mar ontve vannak.

----- Ontve vannak a regiek is, meg a maiak is. Legalabbis a hazuk.
Valoszinuleg arra gondoltal hogy osszepreseltek.

> De javithato nekem :-) Skodae priman javithato :-)
> Sot a csapagyakat is en csereltem ki anno. Hozza
> egy tomszelence 150 Ft ba kerul.

----- A faros Skodat ne vegyuk alapul, mert az ebbol a szempontbol 
kovuletnek szamit. ( valoban olcson javithato )
Az osszepreselt "compact" pumpakat is lehet javitani, csak 
celszerszamokat kell hozzajuk gyartani. Ezekkel szetszedhetok, csakhogy 
semmilyen alkatresz sem kaphato hozzajuk, tehat hiaba kuzdottunk vele.
A fent emlitett pumpa, ugy emlekszem, egy VW-ben haldoklik, azokhoz mar 
4-6ezerft-ert ujjat lehet venni. (utangyartottat) A lyuk pedig valoban 
azert van hogy a viz ott follyon ki. Ennek hianyaban a csapagyon folyna 
at, gyorsan tonkreteve azt. A szeteso csapagy pedig belathatattlan 
kovetkezmenyekkel jarna a motorra nezve. ( azonnal elfolyo hutofolyadek, 
atugro vezermuszij)

> Akinek mahol csopogne tennek egy javallatot. Tegye
> nagyobb nyomas ala a kiegyenlitotartalynal ugyanis
> eleg ha a lelazult bilincs alol, vagy a cso
> repedese miatt csepeg illetve lelevegosodik a
> rendszere.

-----Ide meg kivankozna nemi magyarazat. (hogyan tegye nagyobb nyomas 
ala, es mennyivel, es miert?)
Foleg a mennyivel a fontos kerdes. Megesett hogy egy ugyfelunk a kerti
slaugot kototte ra probakent, a futotest meg pozdorjava mallott.( Azt 
meg egy Golfban nem egyszeru feladat kicserelni!)
A mai autok (ugy 15 eve) tobbsege onlegtelenito, azaz nem levegosodik 
le! A franciak tobbseget viszont (meg a faros Skodat) legteleniteni kell.

  Ettol is melegedhet a motor, hisz a
> vizszivattyu lapatja  a  zart rendszerben levo
> vizet igen de a benne levo levegobuborekot mar nem
> tudja keringetni.

------Ez fizikailag (meg a Skodanal) igaz, de a buborek fajsulyanal 
fogva felfele emelkedik es a tagulasitartalyba jut, tehat a rendszer 
legtelenitodik. Tulajdonkeppen ez is csak feltoltesnel igaz, mert kesobb
mar levego nem juthat a rendszerbe.(kiveve ha a motor "bele dolgozik")Ha 
valahol tomitetlenseg van ott a folyadek kifolyik, levego nem megy be.
Skoda eseteben a hatul motor, elol huto okozza a problemakat. A rendszer 
adottsagainal fogva a levego nem tud onmagatol tavozni, es leall a keringes.

  Eszrevezsed a motor jarasabol,
> mivel a legbuboreknal a motor jobban forog.

---Ezt vegkepp nem ertem!



Udv,   Triznyak
+ - Maruti HELP (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kicsit felve kerek segitseget, mert nem BMW-m van, :) hanem egy '91-es
800-as Marutim

Az alabbi alkatreszeket kell beszereznem, szerencsere nem azonnal:
- mindegyik lengescsillapito
- 2 db hatso spiralrugo
- 2 db kulso tukor
- 2 db konyoktamasz

Mifelenk csak egy kereskedo van, aki szerintem kicsit draga. Ha
ismertek jo beszerzesi forrasokat, ne kimeljetek!
(Ha szerintetek nem valo a listara, maganba is jo lesz)

Elore is kosz!
+ - MGeza jogsi kodok, autos-horgasz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Geza batyam, ha mar ilyen szepen osszeszedted ezeket a
kodokat, kerlek aruld mar el nekem, mi a tokom az a
182. Nekem egy ilyent is utottek be a motorhoz. Ez epp
nem volt a listadon. Elore is kosz.
A "szejjelhorgaszom magamat" c. megfejtes nalam is
ervenyes :-). Az uj Comboban biztos faszan elfernek a
botok meg a sok hal :-).A k. anyjat, multkor ugy
pakoltam be a Scenicbe hogy kilogott az egyik vege a
tokbol, s lekaristolta az ablakfoliamat :-(. A tali
helyehez kozel nincs valami horgaszviz? Ott is lehetne
logatni egyet ha jo ido lesz... Biztos vannak meg
rajtunk kivul is ilyen elvetemultek a csapatban. :-)
Udv
G.Laci Zoltan


__________________________________________________
Do you Yahoo!?
Yahoo! Tax Center - File online, calculators, forms, and more
http://tax.yahoo.com
+ - Re: Tali (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #1794, :
 >Het vegen volt egy kis Citroen tali Veszpremben. CX-ek, BX-ek, Visa-k,

Arrrrgh. Joe, miert utolag szolsz? Ez a helyi napilap szokasa...
[Vagy csak en nem figyeltem? Akkor bocs.]
Egyebkent valami kispok-tali is volt a belvarosban, ahogy lattam.

 >Holnap remelem mar lesznek kepek is...

Kivancsi vagyok.
-- 
Udv,
   		Hunter  			-[HE 1.15beta8+1;]-
+ - jogositvany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonom Meszaros Gezanak a kodokat!

Kozben ratalaltam az egesz jogszabalyra a neten:

http://www.extra.hu/jogositvany/j35-2000.htm

A vegen, a mellekletek kozott vannak a kodok es a raszteros resz 
magyarazata is.
"13. (Kulfoldi hatosagok bejegyzesei reszere fenntartott hely)"

Ha mar buvarkodtam a jog utvesztojeben, van itt egy erdekes resz 
a "35/2000. (XI. 30.) BM rendelet a kozuti kozlekedesi igazgatasi 
feladatokrol, a kozuti kozlekedesi okmanyok kiadasarol es 
visszavonasarol" szolo rendeletben:

"24. §. 
(1) A jarmuvezetesre jogosito okmanyok a kovetkezo hataridoig 
jogositanak vezetesre:
	a)......,
	b) a vezetoi engedely a kulon jogszabalyban eloirt orvosi 
vizsgalaton 	megallapitott idopontig,
	c)......,
(3) A vezetoi engedely kiallitasa soran annak ervenyesseget az (1) 
bekezdes b) pontjaban megallapitott ervenyessegi idon belul ugy kell 
meghatarozni, hogy a lejaratanak honapja es napja megegyezzen a 
kerelmezo szuletesi idejenek honapjaval es napjaval."

Ebbol nekem az jon le, hogy ha majus 8-an szulettem, akkor mondjuk 
2008 majus 8-ig kapom meg a jogsi ervenyesseget.
No, de! Kozeleg e nevezetes nap. 2008 majus 9-en mar nem 
vezethetek, ezert elmegyek az orvoshoz mondjuk majus 7-en. Ez rossz 
dontes! Mert igy hiaba kapom meg az orvostol 5 evre, 2013 majus 7-ig 
az ervenyesitest, csak 4 evre ervenyesitik a plasztik lapocskat, mert a 
szuletesi idom majus 8. Tehat csak 2012 majus 8-ig lesz ervenyes 
jogsim!
Tehat; vagy a lejarat napjan kell az orvoshoz menni, vagy utanna, 
valalva par nap ervenytelen jogositvannyal valo egyutt elest/vezetest.

borga
+ - Ami auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vad Asz
Persze 5.7-esből könnyű kihozni 200 LE-t:-). Most néztem a Chevrolet 
Corvettet, még 1gyel előbbit, hát nem 2 szelepes? Tudom hogy ott nem 
kell újítani, mert olcsó a benzin, de a Harleyba is a Porschénak kellett 
belenyúlnia, hogy végre motor legyen belőle:-). Azóta óriásit nőtt a 
kereslet, hogy most már megy is, nem csak hangja van. Azért közlöm, 
hogy a Fat Boy egyik kedvencem, de el kell ismerni a motorja nem 1 
nagy szám, sem teljesítmény, sem megbízhatóság szempontból.
Szóval nem kéne összehasonlítani az ottani autókat az itteniekkel, 
mert negyed annyiba kerül a benzin, es emiatt mas autoepitesi kultura 
alakult ki. 
Viszont kint a nagy kobcenti nem jelenti azt, hogy az auto megy mint 
allat. Eleg alacsony hatasfoku motorokat gyartanak, tobbnyire elavult 
technikaval felszerelve. Mennyi is a seb hatar odakint? 55 mph, na 
annyit kibir, tobbet nem nagyon. Marmint a futomu, stb. En nem 
anyazom, csak megint tenyt allapitok meg. 

Üdv,
vd
+ - P911 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Awender, 
Ha 911be fulig ert a szad, es ahogy irtad nem turbo volt, akkor nem 
ertem, egy olyan autoval, ami jobban megy, biztosabban fexik az uton 
miert nem erne fulig a szad? Na jo a fekje a P911-nek jobb. Nekem 
minden nap fulig ert. Most hogy M3-as van, szinten. Ez valami allat, 
amit lehet vele produkalni. De azt is elvezem, ha csak a dugoban allok 
vele. Mert tudom miben ulok, es ez boldogga tesz. Nem csoda, ha kis 
aggodalommal figyelem a tobbi autost (nem mindenki persze), aki vert 
izzadva, kinokkal az arcan kuzd a nyulketreceben.

Ja, ha minden freemailest kizarsz, asszem nemsok mindenki lesz, akivel 
beszelgethetsz itt. 

vd
+ - Civic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Hasonlitsuk össze pl. a csodalatos aerodinamikával felvértezett BMW-
>t 1.6-os motorral és egy 1.6-os Civicet mondjuk VTi motorral. A 
>kulonbseg egyszeruen nem leirhato!!! A BMW-t lampanal kb. az elso 1 
>sec-ban latom csak, aztan mar csak a tukorben, hogy valami, aminek 
>olyan az aerodinamikaja, mint egy rosszul szeletelt nagy zsomle 
>darabnak probalna gyorsulni, ha tudna. Ha belepakoltak volna egy 
>normalis motort es farigcsaltak volna egy normalis kasznit, lehet, hogy 
>jo lenne a gep, igy viszont csak egy rakas..... Ciao

Szoval akkor a BMW-sek allatok, meg en leszolok mindenkit a BMW-ből. 
Szerenyen megkerdezem, ez itt milyen autobol beszel? Most akkor 
altalanositok, ahogy itt a listan szoktak: Minden Hondas allat!

Amugy igy van. BMW 1.6 105 LE, de nem azert, mert nem tudnak 
erosebbet csinalni, hanem mert ugy gondoljak, hogy aki eros autot 
akar, az vegyen nagyobb motorral. Rizsraketa efektust meghagyjak a 
japanoknak. Te is ilyen kenyszeres vagy, mi? Ki kell elni hogy le birsz 
hagyni 1-2 autot. Hat gyakorolj csak olyanokkal, amelyikeknek 
kevesebb loereje van, es legyel buszke. Erre jo egy ilyen auto valoban. 
Csak amikor mar meg kell allnod akkor problemak vannak. En azt 
mondom, hogy jo kanyargos palyan nem tudsz a Civickel otthagyni egy 
316-ost, mert futomu meg fek az valahogy lemaradt a loero iranti 
mamorban.
Akinek meg BMW kell es ero is, az nyugodj meg, megtalalja az M3-as 
kivitelt, de akar 1 325i, 328i-t. Az asszem eleg normalis motor. Csak 
sajnos nem 1.6-os, mert van, aki szerint a nyomatek es a kobcenti is 
szamit valamit, meg hogy az auto legyen tobb 800 kilonal, es ne 
szalljon fel. Nemveletlenul hivjak/hivtak a CRX-et halalautonak.

Errol kb ennyit.
vd
+ - :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ant,
>haat ebben azert ketelkednek, mert ha mar a legkisebb kategoriat 
nezzuk akkor meg egy 1.4-es civic is kilora megeszi a 316i-t amit ugy 
hirdetnek hogy 200 felett megy, bar soha nem irtak oda hogy mekkora 
az a leejto es hatszel ahol eleri :)

En ultem 316 E36-ban, kicsit 200 fole megy, igaz nem 1 erogep.

>ahamm, lattal te mar uj m3-at ?? mert en mar hallottam is, porog mint 
a vadallat, annyit mint egy civic type-r vagy egy integra :) tudom ez 
biztos csak veletlen van hogy ilyen porgos motort sikerult csinalniuk, 
hisz ellentetes az uzletpolitikajaval :DDD

Eddig nem csinalt, csak 7000-ig M-es motort. Az uj valoban 8000, de ez 
nem altalanos, tobbi motor (nem M-es) ugyanugy maradt 6000-ig. Meg 
kulonben is M az sportdivizio, nem varhatjuk el, hogy sima gyari 
motorokat rakjanak bele. Amugy az uzletpolitikaval az ellenkezik 
szerintem, hogy kis motorokbol agyonhajszolva, porgos loerogepeket 
hozzanak ki. Akinek tobb loero kell, az vegyen nagyobb motort. 
Kialakitottak 1 optimumot, ami nekik, es a potencialis vasarloknak 
megfelel, es ilyen loero koruli ertekekkel gyartjak a BMW motorokat. 
Motorsport GMBH az mas, ok mindig is jobban porgettek a motort meg 
liter/loero aranyban kb 1/100 koruli motorokat csinalnak. Nincs is annal 
szebb, mikor egy nagy kobcentis motor elporog 7-8000-ig, mert nem 
visit, mint 1.6-os, hanem oriasi hagja van. Szoval nekem abszolut nincs 
kifogasom a porges ellen, csak legyen mit porgetni:-))))

>akkor segitek amire nem emlexel: asszem a Honda motorja lett 3 
kategoriaban gyoztes, 1.6 1.8 és 2.0 :))
Nagyobb kategoriakban meg a BMW. De arra hatarozottan emlexem, 
hogy a BMW 1.6-os is ev motorja lett valami ujitasa miatt. Olvastam is 1 
cikket az ujsagban rola. Nem tudtam, hogy két 1.6-os kategoria van, 
egyik kulon a Hondanak, masik meg az osszes tobbi autonak:-)

Ant
+ - Akkor most... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Akinek meg nem vilagos, annak ujra elmondanam, hogy szerintem sem 
a BMW a legjobb auto, csak jobb, mint ami itt par embernek van (aki 
ezen teny feltarasan megsertodott, vagy ujdonsagot jelentett 
szamara), es ez nem lenezo stilus, hanem teny. Ezen nem kell 
megsertodni, bele kell torodni. En is elismerem, hogy vannak jobb, 
gyorsabb, es szebb autok is (bar nem sok) mint az enyem. Igaz az a 
mondas, hogy minel szarabb autoja van valakinek, annal tobb auto 
jobb mint az ove. Csak ezt nem szoktak a gyartok reklamozni, marmint 
hogy az auto amit gyartanak 1 kalap szar, de beleulve hamar ra lehet 
jonni. Nekem mar sok autom volt, megtobb fajtat vezettem, BMW elott, 
utan es kozben, de velemenyem szerint ossze sem lehet hasonlitani 
idaig semmit az enyemmel. Legtobb autot meg be sem kell inditani, 
mert a muszerek, es kapcsolok elrendezese olyan fajta 
osszeszedetlensegrol arulkodik a tervezok reszerol, hogy szamomra 
nyilvanvalo, ilyen hozzaallassal nem lehet jo autot csainalni. Nekem ez 
a tapasztalatom. Legyszi irjatok ti is tapasztalatokat, ne csak 
anyazzatok itt, hogy 
depadigazszerintemsokkaljobbmertenugygondolombarmegsosevezette
mesnemisultemilyenbencsaklattammessziroldeakkorisentudom.
Ebbol lehetne valamit meriteni, az anyazasbol nem sok mindent.

Udv,
vd
+ - RE: Fiat-robbantott kepek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Fiat-robbantott kepek ( 15 sor )
>...
>viszont hozzajutottam egy FI
>AT programhoz ami az 1999 marciusig gyartott Fiat es Alfa gepkocsik
robbantott 
>kepeit tartalmazza szuper minosegben egy hianya hogy mig a Haynes szerelesi
kon
>yv ez inkabb alkatreszlistara hasonlit a merete csomagolva 290MB ami
kicsomagol
>va 570 Mb egyebkent 155 Mb ot tesz fel instalalaskor a meghajtora.Akit
erdekel 
>szoljon kitalalunk valamit es felteszem a netre.

Engem erdekelne.
CD-iras megoldhato?

udv: VAti
Fiat Tempra 2.0i
+ - Re(2): kilometeroran pottyok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

scs

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re.: kilometeroran pottyok ( 21 sor )

> Triznyak irja...
>>A pottyok a gyartashoz kellenek, ezek segitsegevel szerelik ossze
>>illetve ellenorzik a pontossagat.(pl. a mutato alaphelyzete.)
>>A muszer gyartojanak nem mond semmit az hogy 30,50,160. O adott
>>percenkenti fordulatszamhoz kalibralja a merot.

> Ha  Te  ezt  hatarozottan tudod, akkor fejet hajtok, ha csak gondolod,
> akkor erosen ketlem. Ketlem, hogy egy eloregyartott, beskalazott lapon
> kulon pottyok kellenek a hokuszpokuszhoz.

En hatarozottan tudom, hogy az oreg Audik sebessegmero orajan vekony
vonal jelzi a mutato alap-, elofszeitetlen allapotban levo
helyet (tehat azt a helyet, amikor a mutato le van akasztva az also
hatarolo po:co:kro:l).

scsllat
*** IVICZ Laszlo        http://www.extra.hu/aczil
+ - Re: Kinek mikor ert fulig a szaja autoba uleskor? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

scs

amikor ket ev utan valora valt az almom es egy hete beultem az immaron
sajat, amugy pedig egy jo allapotu, 5 hengeres, 2.2i motoros 22 eves
Audi 100-asba.

scsllat
*** IVICZ Laszlo        http://www.extra.hu/aczil
+ - Triznyak es a BMW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


>>>
A masodik baja az hogy diesel.
...
hengerfej nem hegesztheto, fotengely nem koszorulheto, javito 
meretek nincsenek) A sportos furat/loket aranybol adodoan a motor 
bizonyos fordulatokon erosen vibral 
...
az uzemanyagrendszer egyszer hasznalatos viz erzekeloje. ... a silany 
minosegu horganyzottacel erintkezok es a szetmallo szigetelesek miatt.
...
Szivargo kormany  hidraulika, betettel egyutt fogyo fektarcsak, a 
muszerfal akkumlatoranak haldoklasakor megbolundulo muszerek, 
beazo lampak es csatlakozok)



Triznyak!
A lista atlagat meghalado hozzaertesre utalnak a fenti diagnozisok.
Elarulnad, honnan vannak az infoid? Lehet, hogy csak en nem tudom, 
de talan szakmabeli lennel? Telleg erdekel.



>>>
Ha ezek valaki nem zavarnak, es szeret az autojara sokat kolteni 
annak ez a megfelelo auto.

Ezt hivjak szerelemnek :-)



djtiszy
Alfa Romeo 145 2.0TD
(ahol teljes hibalista: 80 000 km-nel berohadt hatso ablaktorlo-
mechanika) ... de szerelem, az van, bar ahogy latszik, nem sokat 
SZERELEM :-))
+ - ingyen sem? :-)) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >Mar bocsi, de ez scifi. Szoval egy legujabb merci vagy bmw ingyen sem
> >kellene? Na ne.....
> 

  Nekem kene !!!!!!!!!!!!!!!!!
 Eladnam, es vennek rajta egy nekem megfelelo kocsit :-))

 
 Laci
Opel Zafira
+ - multikormany Pioneer hifivel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Szeretnek venni egy Opel Vectrat, amiben van multikormany (ez nem volt
kovetelmeny).
Amikor kiprobaltam a gepet, nagyon tetszett a kormany is, de sajna gyari
autos radiomagno
van benne. Nekem a mostani gepemben van egy Novemberben vasarolt Pioneer
hifi
6-os CD tarral, amit majdan (ha megveszem az autot) szeretnek belerakni az
ujabb autoba.

A kerdes hogy fog-e mukodni a multikormany a Pioneer hifivel?
Tudna valaki segiteni ebben a temaban? Ossze lehet valahogy hozni a kettot?

Elore is koszi a valaszokat!

+ - Citroen tali (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Joe, sziasztok,

>Het vegen volt egy kis Citroen tali Veszpremben. CX-ek, BX-ek, Visa-k,
>Kacsak, XM-ek, Xantiak jottek ossze a Tesco parkoloban.

Basszus, en meg nem tudtam rola.:(( A citro listan miert nem olvastam,
vagy elsiklottam felette? Pedig szivesen kimentem volna.

Udv:
    Johnny
+ - Agressziv kismalac (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Heló!

>A BMW-rol pedig el kell monanom hogy kategoriajanak 
>legszegyenletesebben 
>
>kivitelezett markaja. A marketing, hat igen az KIVALO. Jol be is doltek
>egy csomoan.( Ha Valaki igenyli errol is kifejtem a velemenyem )

Fejtsd ki engem érdekel!

1ébként ültem már bömösben nem rossz gép az, de nem vennék se 
BMW-t se Audit se Mercit (Mercit még esetleg). Ebben a kategóriában 
sokkal jobb (nekem jobb) gépeket tudnák venni.

Meg egyébkéntis szerintem a *** a legjobb autó és nem érdekel hogy 
nektek mi a véleményetek! :)))))))

Szal én megértem ha valakinek a BMW a kedvence, de megérthetné 
hogy másnak lehet az 1.4 esetleg az 1.2 a kedvence. 

Szájnakfüligérése: BMWben nemigazán 911ben annál inkább. Meg a 
saját autómban.

üdv!

Cooper
+ - olcso fenyezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok,
sikerult meghuznom a kocsi Opel Vectra oldalat,
es egy olcso fenyezot keresnek Budapesten, vagy
Szentendre kornyeken.
Elore is koszonom a javaslatokat.
Hali Sanyi

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 3e70cfd2.dialin.enternet.hu)
+ - Vizbeeses interju !!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Sikerult egy feloras telefoninterjut keszitenem egy olyan holggyel, aki
szandekan kivul atelte az autoval vizbeeses izgalmas kalandjait. Ime a
tortenet:

1976 augusztus 22.-et jegyeztek a naptarak. Egy borongos vasarnap delutan
erkezik a fiatal hazaspar negy utassal a kocsiban a mohacsi komphoz. Az auto
egy uj piros 1200-es Zsiguli, az eskuvon kapott penzbol vettek. Az utasok
nagyon helyesen kiszalltak a kocsibol es az ifju feleseg vallalkozik a
kompra felhajtasra.

Fontos az idopont - 1976! Ekkor Mohacsnal egy regi motoros hajo vontatta
jarmukomp kozlekedett es a parti lehajto nagyon meredek volt. Ezen a
delutanon pedig alacsony volt a Duna vizallasa, igy a meredek lehajto aljan
varakozott a komp.

A Zsiguli elott egy Barkaz hajtott fel a kompra, es amint felert, kicsit
felbillent a komp also szele. Soforunk megijedve a magas padkatol gazt
adott, hogy felugorjon a kocsi (egyesben volt).

A kocsi fel is ugrott, azonban hirtelen celba vette a Barkaz hatuljat.
Soforunk megijedt es megprobalta oldalra kormanyozni a kocsit, de az
ijedsegtol mar a gazpedalon maradt a laba. (egy honapja volt jogositvanya)

A komp oldalan ugyan volt nemi korlatkent szolgalo vascso, de ez nem volt
rogzitve. A kocsi utasaval egyutt a komp tuloldalan a vizbe pottyant. Egy
pillanatig csend kovetkezett.

A Duna itt kilenc meter mely es eros orvenyek vannak. A foszereplonknek
hirtelen csak az jutott az eszebe, hogy: "en tudok uszni, en tudok uszni!" A
viz homersekletet nem is erezte. Elkezdte nyitogatni az ajtot, amit csak
resekre sikerult megmozditania. Mar a melleig ert a viz, amikor vegre
kinyilt az ajto. Azonnal jott kifele belole es a kovetkezo pillanatban a
melybe sullyedt az auto. Hosunk kabatban es nehez cipoben elkezdett uszni a
part fele. Ekkor kaptak eszbe a hajon allok. A motoros vontatorol egy
mentoovet dobtak neki, amit meg is fogott, de a huzasnal elszakadt a kotel.
Ugyanolyan ocska volt, mint a komp es a vontatohajo.

De innen mar "minden jo, ha vege jo" - legalabb volt mibe kapaszkodni es
vegul partot erni vele.

Kimaszni mar segitettek es egy mento bevitte a korhazba. Ekkor kezdett
hosunk kimerulni es helyzet komolysagatol remegni. Aznap este ugy emlekszik
semmit nem aludt, bar az ismerosei szerint kiabalt almaban.

Es ha valaki elerzekenyult volna, akkor a rendorok biztos nem. 1200Ft-ra
megbuntettek, mert veszelyeztette a testi epseget :-). A kocsit ket nap
mulva talaltak meg a nehezbuvarok, 200m-rel lejjebb. Teteje behorpadva,
uvegek kitorve. De egy hosunk szamara fontos kep es a gyerek mackoja benne
voltak!

A kocsit kiszaritottak, megjavitottak es meg sokaig hasznaltak orommel. Az
eset nagy port vert fel, ujsag, radio foglakozott vele. Tobbek kozott ennek
is koszonheto volt, hogy a lejarot ujraepitettek es a kompot kicsereltek.

A telefonbeszelgetest azzal a gondolattal fejeztuk be, hogy sokunk eleteben
vannak olyan pillanatok, amikor bizonyosak vagyunk benne, hogy egy Orangyal
vigyazott rank. Ilyen pillanat volt ez a vasarnap delutan is.

Koszonom az interjut! - Udvozlettel: Sas
+ - Tovabb nem tudtam varni. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Olvastam a PUG 307-ben bennszorulasos torteneteket. Nem birtam tovabb
visszafogni magam, vasarnap delutan kirohantam es lekotottem az akkumulatort
az egyhetes autonkon (307 SW-HDI-110LE). Az ajtok mukodtek, a vezetooldalit
zarni-nyitni is lehetett kulccsal. A csomagterajto-veszkijarat is mukodott
egy kis csavarhuzoval.

A kerdes mar csak az, hogy aki bennszorult, elozoleg be volt-e reteszelve,
vagy valtoztattak kozben a konstrukcion?

Az mar csak hab a tortan, hogy ez az akksi lekotes majdnem egy assistance
vontatassal vegzodott, ugyanis a sarga motordiagnosztika egyaltalan nem
akart eltunni gyujtas utan. Sot a stop jel es a behuzott kezifek is
vilagitott, bar nem volt behuzva.

Be sem mertem inditani a motort, telefonaltam az assistance-nak, aki
bevontatast javasolt masnap reggel. A vegen gondoltam egyet - nem akartam a
haz elott hagyni a kocsit - es inditoztam. A kocsi beindult, a sarga jel
eltunt es minden mukodott.

Masnap telefonalok a szervizbe, elmeselem a sarga lampat es a stop
feliratot. Azt mondjak ez rendben van, ha inditas utan eltunik. Vegul is
igazuk van, a kocsi mukodik - csak azt nem ertem, elotte miert tunt el a jel
ket masodperc utan, illetve az assistance miert akart bevontatni?

Csutortokre azert kertem idopontot a szervízbe.

Udv: Sas
+ - 102 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >Na jo, 102 : kontaktlencsevel
> >       106 : szemuveggel vagy kontaktlencsevel
> 01.02. a kontaktlencse, 106-os kod meg nincs :-)))

Pardon, ugy latom, nem ertekeltem elegge a nullak es tizedespontok
jelentoseget... Nalam raadasul van 101 es 01.01 is...

Amiket irtam, ugy ertendok, hogy ele egy nulla, kozepre pedig
potty.

> Ehhez kapcsolodo kerdesem lenne, hogy a korlatozas kodja
> alatt van meg egy 12-es mezo 01.01 szammal. A 12-es
> mezoben, de a 11-es alatt. Ez mi a kutyaful?

Ez a szemuveg, hogy mi alatt van, annak nincs jelentosege, ha
megnezed a rafinalt vonalstrukturat...

> >        507 : autopalyan nem
>
> Ezt jellemzoen mozgaskorlatozottak jogsijaba szoktak irni. Sot,
> sebessegkorlatozast is (asszem 70 v. 80 km/h).

Ez akkor helyesen: 05.07
+ - Elozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Nem, nem erdekelnek a kifogasok. Aki hatulrol belemegy valakibe az
> mindig reszben hibas az en ertekrendem szerint.

Nos erre had meseljek el egy sajat elmenyt! Tavaly elott egy nyari
napon utaztam le Debrecenbe Fuzesabony felol. Mivel akkoriban egy
VW Jetta 1.3-as (50 LE :) autom volt, igy a szaguldas ertelemszeruen
nem volt (raadasul beteglatogatoba vittem az anyamat es a nagyit!).
Egy hosszu egyenesben (szemkozti sav tok ures kb. 3 km-en at!)
eppen elozesbe kezdtem, hogy egy ket autobol allo "konvojt"
megelozzek, akik 80-al "docogtek". Ekkor hirtelen egy foldutrol
kikanyarodott egy Audi 80-as a jobb oldali savba, majd hirtelen
meggondolva magat (meg egyes fokozatban!!!) elozesbe kezdett.
Nos nekem nem sok valasztasom volt a satufek es dudan kivul,
elvegre 110-el nyomtam az elozest mar vagy 5 mp-e es mar a jobb-
oldali savba se tudtam volna visszahuzodni koccanas nelkul!
Az Audis ahelyett hogy visszahuzodott volna a jobb oldali savba
es elengedett volna, bent maradt baloldalon elottem es rataposott
a gazra??!! A baloldali savban en erkeztem satuzva, a jobb oldalon
meg a konvoj hatso autoja ment, akit az Audis mindenkeppen meg
akart elozni. Par centin mulott hogy nem trafaltam el hatulrol,
pedig igy is kb. 110 -->50 km/h-ra kellett lesatuznom :((( Ilyenkor
nagyon hianyoltam egy BMW fekerejet, de ugy latszik ebben a
szituban VW feke is elegendo volt! ;)

Velenyemed szerint ekkor en is hibas lettem volna, ha belemegyek
hatulrol az Audiba?

Udv

Aleox
+ - Re: fulladasos halalnemek (kis fizika) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >legures terben a nyomas 0 (bar). benned 1 bar (mivel 1 bar kornyezo
> >nyomashoz vagy szokva). ettol szetpukkansz.

Masik listan volt ez tema, aztan egy NASA oldal megoldotta a vitat:

http://imagine.gsfc.nasa.gov/docs/ask_astro/answers/970603.html

Azaz: nem pukkan szet az ember, sot 14 masodpercig eszmeletenel van (amig 
feler az agyba a kis verkorbol az oxigenhiany). A nyala felforr, a vere 
nem. A gyors kihules nem fenyegeti az urben, mert nincs hovezeto kozeg.
A kozvetlen napfeny viszont annal veszelyesebb.

Gumo
+ - Brava TD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

*>>Fiat Brava 1.9 TD -t erdemes venni? 
*>>A 100LE -s valtozatra gondoltam.
*>NEM :-)
*DE :)   1:1
DE NEM :-) 2:1

De miert NEM???  2:2
:)
+ - Mi a legjobb? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihó VD!

  Hmm... általában meggondolandó, hogy egy-egy _terméket_ a legjobbnak 
gondolunk és minden mást szarnak minősítünk és a használóját pedig 
hülyének; ezzel ugyanis saját magunkat értékeljük...

  Nézzük csak, ha valóban a BMW a legjobb, és akinek nem ilyen autó a 
_megfelelő kompromisszum_ az hülye... akkor ezen elvből szabadon 
lehülyézhető és a fényképezőgépe/számítógépe szarnak/húgynak minősíthető, 
akire nem jellemezőek, hogy például
  - Hasselblad H1 vázra szerelt HC 3.5-4.5/50-110 objektívvel, és egy
    egyszerűbb rendszervakuval sétál a tengerparton kirándulva;
    esetleg PRO BACK PLUS: 16 MP digitális hátfal van hozzá
  - otthon egy IBM eServer 255 teker egy APC torony UPS-el;
    esetleg egy Fibre Card csatlakozik egy DuraStor7320SS egységhez,
    amelyet AIT3 egységgel archivál
  
  Ezen technikák mindegyike árban (akár jóval) többszöröse annak a 
kocsinak, amelyet esetleg használsz... gondold bár a legjobbnak, lehet, 
hogy másnak más termékcsoport, más technika, más előnyök és más 
használati termék a ,,legjobb''. Azon vitatkozni, hogy az enyém 
jobb/gyorsabb/nagyobb kicsit óvodás szintnek hat értelmes és intelligens 
emberek között. Mert bár elismerem, hogy Neked jobb az autód, de abban 
biztos vagyok, ha fényképezőgépről van szó, akkor én nyerek kettőnk közül 
(mert a jelenlegi technikám ára negyede lehet az autód árának)... de 
ezért nem fogom azt mondani, hogy a Te fényképezőgéped annyira szar, hogy 
csak a kromatikus hibát tudod vele filmre vinni... :)

  Természetesen mindenkinek megvan a maga véleménye (bizonyos 
termékekről), de mint tudjuk a vélemény többnyire olyan, mint a seggluk: 
mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

  Még három nap... :)
-- 
Frank O'Yanco -=- Mobil +36-70/312-1856 +36-30/368-7792 -=- ICQ: 49179141
FreeBSD (current stable branch) - Toshiba Satellite 1410
Key fingerprint E99D 1A55 0DF2 3AAC 2A15  FD55 0D71 B88D 35E5 C50D
+ - Valasz:re: bmw *** HIX AUTO *** #1792 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: re: bmw ( 39 sor )
> Idopont: Fri Apr 11 11:05:26 CEST 2003 AUTO #1792
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
Ha valaki meglát 1 BMW-st akkor 1ből megpróbálja legyorsulni.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Nem tudtam, hogy ezen sirjak-e, vagy nevessek. Azt hittem, hogy vd-nek
azert csak nincsenek kisebbrendusegi erzesei, de tevedtem.

udv,
Akos
+ - vd, bmw, rizsraketa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gyerekek,

es melyikotok apukaja tudna megverni a masiket?

ha
+ - Re: VD es egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Mas.
> Tudom mar parszor megkerdeztem de most ismet,mert
> meg senki sem valaszolt :)
> Fiat Brava 1.9 TD -t erdemes venni? 
> A 100LE -s valtozatra gondoltam.

hali,

probalkozz ebben a forumban, fiat bravo/brava/marea/stilo szekerekrol van
szo, es segitokeszek az emberek:
http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9007822&uq=28049
irj azert valamivel tobbet is rola, hany eves, futott km, hany tulaj, mi
az ara, stb...
ja, hetvegen bravos talit tartott a forum veszpremben, veszprem happy
rally neven. nagygygyon jol sikerult, tobb mint 55 kocsi gyult ossze. 2
napos volt, az elso nap megautoztuk veszprem mellett az
olaszfalu-tes-varpalota gyorsasagi szakaszt, kepzelhetitek, 60
bravo/brava/marea/stilo szaggat az uton :) keszult egy halom kep a
talirol, itt megtekinthetoek:
http://web.axelero.hu/dudu01/vhr/
http://web.axelero.hu/dudu01/vhr/adamax/
http://kep.tar.hu/arvai/
http://makosteszta.sote.hu/~jul/alfa 
http://kep.tar.hu/ze_us
http://kep.tar.hu/vdani 
homer
+ - Re: hutoventillator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>>Hosszu ut utan beerve a varosba
>>fentebb megy a hofokom, vagy hosszabb varosi kocsikazas alatt is.
>Es a hutoventillator megy egyaltalan? Ha nem haladsz, akkor nem huti
>a menetszel a hutot, hanem a ventillatornak kellene.

A hutoventillator rendesen mukodik, amikor ugy erzi hogy mennie kell,
akkor elindul, amikor meg kell allnia, megall.
Viszont a motor leallitasa utan a ventillator is megall. Ha tul meleg a
hutoviz,
akkor nem kellene tovabb forognia?? Ez az eset meg nem fordult elo.
Ha jol emlekszem a feklampa sem eg, ha nincs gyujtas.
Jol van ez igy?? Vagy minden Fiat igy mukodik?

>valasz:
>A jelenseg termeszetes, valoszinuleg korabban is megvolt, csak kisebb
>mertekben.
>Elso lepes : Hutolamellak kitisztitasa (por,sar, madartetem, bogar hullak)
>Ha nem segit a termosztatot kell ellenorizni.
>Udv,   Triznyak

Koszi a tippet, takaritas megtortent, szerencsere egy kis poron kivul semmi
egyeb
nem volt a ventillatoron. A hutot amennyire lehet kitisztitottam, sok kicsi
kavacs beszorulva.
A jelenseg meg mindig fennall. Marad a termosztat, de azt hiszem az jol
muxik.

> korkerdes: Fulig kocsi szaj kinek mikor

Amikor beultem (bepreselodtem) a kis 601-esembe, a FIAT utan -korabban Suzy
volt-
akkor visszagondoltam, hogy repesztek a 100-105-os vegsebesseget elerve.
Vigyorra fakadt a szamszele.
Na csa, KisM

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS