Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 728
Copyright (C) HIX
2000-04-27
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Gumimeret, tapadas, fekezes osszefoglalo (mind)  75 sor     (cikkei)
2 Re: ABS (mind)  16 sor     (cikkei)
3 utlezaras + doneko (mind)  27 sor     (cikkei)
4 aprosagok (mind)  48 sor     (cikkei)
5 mosolyalbum (mind)  30 sor     (cikkei)
6 felni apolas (mind)  23 sor     (cikkei)
7 Hasznalt auto (mind)  23 sor     (cikkei)
8 Szinkronizalas mukodese, velemeny a kezpihentetesrol (mind)  104 sor     (cikkei)
9 Re: Fekezes (mind)  26 sor     (cikkei)
10 Re: ABS (mind)  75 sor     (cikkei)
11 Re: Terrorizmus (mind)  19 sor     (cikkei)
12 Re: TDI (mind)  25 sor     (cikkei)
13 Polirozas (mind)  24 sor     (cikkei)
14 re: kotelezo bizt. (mind)  21 sor     (cikkei)
15 MZ (mind)  8 sor     (cikkei)
16 plazmagyujtas (mind)  32 sor     (cikkei)
17 autout, autopalya (mind)  13 sor     (cikkei)
18 ABS (mind)  35 sor     (cikkei)
19 ABS 2 (mind)  17 sor     (cikkei)
20 tagulasi tartaly (mind)  21 sor     (cikkei)
21 Elado Ford (mind)  19 sor     (cikkei)
22 kisebbsegi komplexus (mind)  17 sor     (cikkei)
23 istvan@falcon.sch.bme.hu wrote: (mind)  15 sor     (cikkei)
24 biztosito, Auto-motor (mind)  21 sor     (cikkei)
25 elado felni gumival (mind)  16 sor     (cikkei)
26 Re: terrorizmus? (mind)  47 sor     (cikkei)
27 Renault Laguna (mind)  5 sor     (cikkei)
28 Re: Kotelezo bizt. (mind)  41 sor     (cikkei)
29 Gumikrol ujra (mind)  119 sor     (cikkei)
30 Sikerult - fejlemenyek (mind)  31 sor     (cikkei)
31 Tulelni az Erzsebet hidat (mind)  37 sor     (cikkei)
32 Valtokeznyugtatas (mind)  11 sor     (cikkei)
33 lassulas (mind)  12 sor     (cikkei)
34 Nemet markak (mind)  13 sor     (cikkei)
35 HELP, karosszerias (mind)  19 sor     (cikkei)
36 macisajt & co (mind)  19 sor     (cikkei)
37 Re: terrorizmus. (mind)  24 sor     (cikkei)
38 Re:ne pihentessuk a kezunk a valton (mind)  32 sor     (cikkei)
39 Re:autoelszallitas (mind)  30 sor     (cikkei)
40 Re: ET szam (mind)  19 sor     (cikkei)
41 Muszaki vizsga (mind)  15 sor     (cikkei)
42 Autosmozik musora, segitseg kerese... (mind)  19 sor     (cikkei)
43 Re. Ne pihentessunk kezunket a valton (mind)  14 sor     (cikkei)
44 Re: Fekut + ABS (mind)  9 sor     (cikkei)
45 Re: legkondi, max. ford (mind)  16 sor     (cikkei)
46 Re: re:kezpihentetes vs. valto (mind)  17 sor     (cikkei)
47 Re: Simson vagy Riga motorblokkot keresek (mind)  12 sor     (cikkei)

+ - Gumimeret, tapadas, fekezes osszefoglalo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Fekut es gumimeret ( 10 sor )
> Idopont: Wed Apr 26 08:25:05 EDT 2000 AUTO #727
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

>  irja:
> A surlodasi erő_NEM_függ a felulet meretetol,
> Ebben van is valami, de itt arrol van szo, hogy mennyi munkat tud a
> surlodasi ero felemeszteni, és hove alakitaní  Ettol fugg a fekut hossza.
> Igy a felfekvo felulet,  a surlodasi eggyutthato, a feluletre hato nyomoero
> valamint a sebesseg nagysaga befolyásolja a fékut hosszat. Tehat a gumi
> szelessegenek igenis meghatarozo szerepe van.

Igazad is van meg nem is. Az auto mozgasi energiajat valoban fel kell emeszteni
.
De azt nem a gumi emeszti fel, hanem a fek, vagyis a fektarcsa es a fekpofa koz
otti
surlodas. Vagyis ha feltesszuk hogy nem blokkol a kerek, akkor a fektarcsa es f
ekpofa
meret a meghatarozo, vagyis a nagyobb fektarcsa nagyobb fekhatast tud eredmenye
zni.
Nem veletlenul van az igazi sportautokon allat nagy fektarcsa. A nagyobb tomegu
 autokra
is azert tesznek nagyobb fektarcsat, hogy a nagyobb mozgasi energiat fel tudja 
emeszteni.

Ha a kerek blokkol (radiroz, csuszik) akkor a fekpofa es a fektarcsa 
nem mozdul el egymashoz kepest, tehat itt nem emesztodik fel energia, viszont a
 gumi
csuszasa (reszecskek leszakadasa, stb...) emeszti fel az energiat. Az pedig vil
agos, hogy
nagyobb feluletrol tobb reszecske szakadhat le, tehat tobb energiat tud felemes
zteni, a felulet
kevesbe melegszik fel, stb...

Meg valami eszembe jutott. Amig nem blokkol a kerek (tehat forog) addig kvazi a
z uttal eppen
erintkezo feluletresz nem mozdul el az uthoz kepest (gordul), tehat a tapadasi 
surlodas ervenyes.
Amikor pedig csuszik, akkor egy darab felulet erintkezik, csuszik az uton, teha
t a csuszasi surlodas
ervenyes. Tehat a cel hogy minel tovabb tartsuk fenn a tapadast, ne blokkoljon 
a kerek.

Azon is elgondolkoztam, hogy mikor kovetkezik be a blokkolas? Az auto sebessege
 ugye haladaskor megegyezik a
kerekek forgasabol adodo keruleti sebesseggel. Ha a fek fog, a keruleti sebesse
g csokken, a kocsi sebessege meg
nem csokken! A kocsi sebessege attol csokken, hogy a kerek lassul az uthoz kepe
st, ez erot fejt ki vissza a kerekre,
az vissza a felnire, az vissza a felnirogzito csavarokra, az vissza a ...-re, v
egul a kasznira.
Ha a keruleti sebesseg "tul nagyot" csokken, akkor a kocsi tehetetlensege kvazi
 "megtolja" a gumit, amitol az
csuszni kezdhet. Viszont a csuszas annyira lecsokkenti a surlodast, hogy egyalt
alan nem forog tovabb a kerek.

Es vajon miert lehet szeles gumival joval nagyobbat fekezni blokkolas nelkul?
Talan az elozo bekezdesben leirtak erre is magyarazatot adnak, a szelesebb gumi
t nehezebb "megtolni". 

Ha valahol hulyeseget irtam, javitsatok ki! :)

Udv,

Akos

PS: Mindenkinek koszonom az Omega vs. Vectra valaszokat, a dolog 100%-ban az Om
ega javara dolt el :)

Masik kerdes: Hosszu autopalyas menetben mi befolyasolja legjobban a fogyasztas
t? Sokat szamit ha nagyon
szeles gumit teszek az autora? (a 195-ost szeretnem min. 225-osre lecserelni :)
 )
+ - Re: ABS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Marpedig te tévedsz rendesen. Szaraz uton az ABS-es kocsinak hosszabb fekutj
a
> .
>> Egyszeruen azert mert nem folyamatos a fekezes. Vita befejezve.

Ez elegge hatarozottan ki lett jelentve... :-))

Jozan paraszti esszel, ha a kerek mar csuszik, hosszabb lesz a fekut,
mintha a csuszashataron a _leheto legnagyobb_ fekezoerot kifejtve
lassitja a kocsit. Ez alapjan valoszinusitheto, hogy az ABS a "csuszo"
fekezessel szemben mindenfelekepp hatekonyabb. Dehat pont erre
talaltak ki, nem? (mellesleg szaraz uton is allhatsz meg  blokkolt
kerekkel. ebben az esetben a kijelentesed egyszeruen nem allja meg a
helyet.)

Udv:	Tamas.
+ - utlezaras + doneko (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia autosok,
"Egyebkent tenyleg a %^&%^& %$#@%$#-ukat ezeknek
az utepitoknek, hogy a haromnapos hetvegen lezarjak a legforgalmasabb
magyar autopalya felet. Persze nem dolgoztak akkor, csak ugy hagytak,
hisz' kell a pihenes a dolgozonak..."

Talan ket eve, hogy felujitottak a Kacsoh Pongrac uti 
feluljarot (gy.k.: M3 bevezto+Hungaria krt). Reggelente a bevezeto "parhuzamos"
 utak (Thokoly, de a Fogarasi, 
Kerepesi is) helyzetere a katasztrofalis szo is csak 
gyonged eufemizmusnak volt tekintheto (a Thokolyn 
renceresen a Ronaig, Bosnyakig ert a sor, 40-50 perc 
kellett ezen szakasz megtetelehez).
Hetkoznap de. 11-12 fele jartunk egyszer a feluljaro 
kornyeken: 4-5 "munkas"-nal (khm, khm) tobbet nem lattam fenn, ebbol ketto a pa
noramaban gyonyorkodott, egy talicskat tolt, a maradek cigizett, vagy lapatot t
amasztott.

Mas:
Ez az ormeny cim ez most komoly? Ha nem vagyok indizgret, micsinasz ott kinn?

Piece:
nme1



"Know your enemy"
+ - aprosagok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

RJ irta a Vectrarol: "kenyelmetlen ulesek (egy rovid 
teszten nem feltuno, de 300 km mulva csontkovacs kell a 
kiszallashoz)."

Egyetertek, tapasztalat. Pedig annak az autoban, amiben 
ultem, meg a derektamaszat is szabalyozni lehetett.

******
Soma: "Ez kulonosen igaz akkor, ha egy fizeto autopalyan 
csinalnak dugot."

Az M7-es az egyetlen nem fizeto autopalyank :-) De legalabb 
csinaljak meg a lefele vezeto oldalt is, mert az egy 
szegyen...

******
Ez is Soma: "Csak azt nem ertem, hogy az egyebkent letezo 
jobb oldali tukrot nem hasznalta? Egyaltalan nem voltam 
holtterben!"

Ezt szerintem nem tudhatod. En is korultekintoen szoktam 
savot valtani, de mar sokszor elofordult, hogy mikor 
elkezdtem volna huzni a kormanyt, meglattam, hogy jonnek 
mellettem. Megjegyzem, koccanasom meg nem volt :-)

******
A valtozatossag kedveert Soma: "Ha nincs elonye a szelesebb 
gumiknak, akkor miert hasznaljak? Vagy az auto tomegevel 
aranyosan no a gumimeret is?"

Inkabb a teljesitmenyevel. A briteknel a Feliciakat 
165/70R13 abronccsal forgalmazzak az 1.3-as MPI es az 1.9-
es dizel motorral, az 1.6-os viszont 185/60R14 kerekeket 
kap. A dizelmotoros auto a legnehezebb, viszont az 1.6-os a 
legerosebb.

******
Baksa Zsolt irta: "En me'g ismerek egy masik nemet tipust 
is, W betu van a ceg neveben, meg egy sportagra utal a 
tipusnev, a hatso ablakan meg _No Fear_ felirat virit."

Ha arra gondolsz, amire en, akkor az nem sportag, hanem egy 
aramlat ;-) Egyebkent az altalanositgatas hujeseg. 

Stevie,
akinek az autojanak a neveben egy olyan betu van, ami nem 
szerepel a magyar keyboardon, a tipusnev a boldogsagra 
utal, a hatso ablakan pedig HIXAuto matrica virit :-)))
+ - mosolyalbum (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Keszult egy par kep az uj buszkesegemrol :-)

1) Az osszhatas. Felhivom a figyelmet a 14"-es OZ felnikre, 
meg a szinrefujt kilincsekre, tukorhazra. Ja, az oldalso 
feher index is optikai tuning :-) Gyarilag narancssarga 
volt. A par 9100 forintba kerult. Amikor megrendeltem, nem 
mondtak arat...

http://www.vargai-ker.sulinet.hu/skoda/DSC00046.jpg

2) Finom reszletek :-) Sportkipuf+kromveg by Kipuf Klinika. 
OZ felni, gyari spoiler es a hatizsakom (az ulesen)...

http://www.vargai-ker.sulinet.hu/skoda/DSC00057.jpg

3) Pilotafulke. Egyedi ajtopanel, benne az Inside Audio 
hangszoroszett melysugarzojaval, mig a magassugarzo a 
muszerfal szelerol figyel. Bo"r sebvaltogomb, kezifekkar. A 
magno mellett a Tytan-Dipol sebvaltozar hasznalaton kivuli 
kromrudja. Alatta a kiveheto (!) fiok. A kormanybevonat a 
sportossagot sugallja, finom velur.

http://www.vargai-ker.sulinet.hu/skoda/DSC00032.jpg

4) Stevie hozzaszolasa a kodlampa-vitahoz :-) [Csak a 
fotozas kedveert...]

http://www.vargai-ker.sulinet.hu/skoda/DSC00044.jpg

Stevie
+ - felni apolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Akinek van tapasztalata regebbi konnyufem felni szepites teren, ne
habozzon, ossza meg velem!

Nehany helyen lejott a lakk, es ott elkezdett "kirugyezni" a kerek,
feher habhoz hasonlo kepzodmeny jelent meg rajta.
Odaig OK, hogy le kell homokfujatni, de utana mivel menjek ra? Van aki
a fenyezest javasolta, de szerintem a lakkozas jobb lenne.

Egyaltalan hol erdemes ezt megcsinaltatni? A gumit muszaj leszedetni
hozza? Milyen lakkot, festeket hasznaljak?
Mennyi ennek a koltsegvonzata?

Hazilag elvegezheto a javitas? Hogyan?

Lehetoleg nem 1 evre szolo megoldast szeretnek talalni.

Koszi!

Joey
mailto:
ICQ:47279634
+ - Hasznalt auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>Mondjuk ennyi penzert ujabbat is vehetsz.
Meg jobbat is. Olyat keress amin Made in Japan a felirat :-).

>Kereskedoket meg felejtsd el,
>hitvany paraszt mindegyik. Vegyel inkabb egy kepes autot vagy egy tradert
>de express is megteszi, abban ugyanezeket megtalalod.
Szerintem meg epp forditva. Legalabbis egy millio korul a kereskedok
olcsobbak, mint a maganszemelyek. Es akkor meg ott a nagyobb
valasztek egy helyen.

>Az autoklub parezer
>forintert allapotfelmerest is vegez. Ha kicsit is ertesz az autokhoz
>erdemes maganszemelytol venni.
Ilyen erteku autonal ez feltetlen kell. Az a par ezer forint nem penz erte.

>Mostanaban sok jot hallottam, az opel lereskedok altal hirdetett hasznalt
>opel akcikrol, hogy ok atnezik az autokat es garanciaval ertekesitik a
>hasznalt opeleket, erdemes utanajarni. Marcsak azert is mert ha ceges az
>auto, akkor mindjart lesz hova vinni szervizelni.
Na most jok a kereskedok, vagy nem? A marka szerviz tema itt is,
ment, es nem biztos hogy elony.
+ - Szinkronizalas mukodese, velemeny a kezpihentetesrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok Lustatarsak!

Vagyis listatarsak.
Gondoltam leirom a velemenyem a temaval kapcsolatban.
Frigyesnek valoban igaza van abban, hogy az elso fokozatban mifele
kezpihentetesrol van szo. Mivel az elso fokozatot jobbara alig hasznalja
az ember. Leginkabb elindulasra.

Akkor most egyik kicsit szolnek a szinkronizalo szerkezetek feladatarol.
Szinkronizalo szerkezetek:
A sebessegfokozatokat csak akkor lehet konnyen es zajtalanul kapcsolni,
ha a kapcsolohuvely es a sebbessegfokozathoz tartozo fogaskerek
fordulatszama megegyezik. A kulonbozo fordulatkulonbsegeket a
szinkrongyuru csuszosurlodassal egyenliti ki. A folyamat neve
szinkronizalas. A kapcsolohuvely es a sebessegfokozathoz tartozo
fogaskerek azonos fordulatszam elerese elotti kapcsolodasat egyik
szinkronszerkezet sem teszi lehetove.

Felepitese:
- kapcsolohuvely (vagy kapcsologyuru) /belulrol egyenesen fogazott/
- szinkron agy /kivulrol egyenesen fogazott/
- kor alaku huzal rogzito "papucsokkal" /a szinkronagy hornyaiba ul  
bele/
- szinkrongyuru
- szabadonfuto fogaskerek a surlodo es kapcsolodo felulettel

A kapcsolohuvely belso oldalan kapcsolokormok vannk amelyek a
szinkronagy kulso hornyaba nyulnak. A harom papucsot a szinkronagy
megvezeti es ket tartorugo szoritja a kapcsolohuvely belso falahoz. A
szinkronagy egyutt forog a tengellyel. A szinkrongyurun belul kup alaku
surlodo, kivul fogazott felulet van. A szinkrongyurunek a papucsoktol
valo elfordulasat 3 bemaras akadalyozza. A fogaskereken a szinkrongyuru
feloli oldalan kupos kulso felulet van, mogotte helyezkedik el a
kapcsolofogazas.

Mukodes:
Semleges allas:
- a kapcsolohuvely kozephelyzetben van, a papucsok nem nyomjak a
szinkrongyurut a fogaskerek fele.

Kapcsolasi vagy szinkronizalo helyzet:
- a kapcsologyuru a kapcsolando fokozat iranyaba tolodik es tolja maga
elott a papucsokat, ezek a tengely iranyaban eltoljak a szinkrongyurut
es a fokozat fogaskerekenek surlodo feluletehez szoritjak. Amig a
kapcsolohuvely es a fogaskerek nem egyutt forog, addig surlodasi
nyomatek jon letre, amely addig forditja a el a szinkongyurut, amig a
papucsok oldalt fekszenek annak kimarasaira. Ennek kovetkezteben a
kapcsolofogak a kapcsolohuvely kormei ele kerulnek es megakadalyozzak az
eltolasat.
- szinkrongyuru es a sebessegfokozathoz tartozo fogaskerek surlodo
feluletei kozt ebredo surlodas hatasara a fogaskerek fordulatszama
felveszi a kapcsolohuvely es a tengely fordulatszamat.

Fokozat bekapcsolva:
- miutan a fordulatszamok kiegyenlitodtek, mar nem hat keruleti ero a
szinkrongyurure, a kapcsolohuvely koromvegei ferdesegenek hatasara
visszafordul.
- ennek kovetkezteben a reteszeles megszunik, a kapcsolohuvely
akadalytalanul mozoghat, es a fogaskerek a kapcsolofogazasara tolhato.
- a tengely es a sebesegfokozathoz tartozo fogaserek kozott az ero
atvitelehez szukseges kapcsolat letrejott.

Tehat eloszor is van egy allo egysegunk, kivul kapcsologyuru, belul
szinkronyagy es szinkrongyuru egymashoz reteszelve. Ezt ratoljuk a
fogaskerek kulso szinkronkupjara, amire raul a szinkrongyuru belso
szinkronkupja. Igy a surlodas hatasra lefekezve a fogaskereket, valamint
az elotettengelyt, ami hajtja a szabadon futo fogaskereket. Majd mikor
megallitotta, a kapcsolohuvely belso kapcsolo- es a fogaskerek kulso
kapcsolofogazasa zart kenyszerkapcsolatot hoz letre. Igy a szinkronagy,
ami a kihajtotengellyel van kapcsolatban, majd a kapcsologyuru ami a
fogazason keresztul a fogaskerekkel, igy a behajto tengellyel van
kapcsolatban egy zart hajtasi lancot alkotnak.

Vagyis a lenyeg:
A tengelykapcsoloval (kuplung) megszuntetjuk a behajtonyomatekot, igy a
behajto lancot a kihajto lanc fordulatara tudjuk fekezni, amire az
attetel miatti fordulatszamkulonbseg miatt van szukseg. Igy tudjuk zarni
az uj attetellel rendelkezo lancot, mjd a tengelykapcsoloval ujra
visszaadva hajtast, mar az uj attetellel tortenik a kihajtas.

A legtobb szinkronizalt nyomatekvalto igy mukodik. Ez a Borg -Warner
rendszeru reteszelt szinkronizalas mukodese volt. Ezen kivul meg letezik
a Porsche rendszeru reteszelt szinkronkapcsolas. Ami a szinkronizalas
mukodeseben nem, de a szinkronszuerkezeteben eltero. (surlodas az elve
mindegyiknek)

Tehat velemenyem szerint a kezpihentetes valojaban a szinkronszerkezetet
nem befolyasolja, hiszen ha megtortent a kapcsolas, a lanc zart, akkor a
szinkrongyuru egyutt forog a fogaskerekkel. Mert a kapcsolatot a
kapcsolofogazas biztositja. Ezert szerintem valoszinutlen az allitas
miszerint ez tonkreteszi a szinkrongyurut.

Frigyesnek pedig szeretnem uzenni, hogy tudomasom szerint a Skoda elso
fokozata szinkronizalatlan, ezert nehez is kivenni es betenni is
magasabb fordulatszamnal, illetve relative (visszakapcsolasnal) magasabb
fordulatszamnal.

Udvozletel
Teeby
Ui: Bocsanat a terjedelemert. Es kar hogy kepeket nem lehet kuldeni.
-- 
	 /********************************\
	< Az udvariassag szervezett kozony >
	 \********************************/
+ - Re: Fekezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szaisztok!

>>Hiszen ha a fekteljesitmenyeket nezzuk, a BMW-nek le kellett volna
>>alaznia az osszes kocsit!!!
>
>Nem biztos. En inkabb ugy mondanam, hogyha ezt a probat sorozatban
>csinaltuk volna, akkor a mi fekunk sokkal hamarabb legyengult volna,
>mint az ove. Hiaba raksz be baszott feket, ha nem eleg a gumi es az
>aszfalt tapadasa. Tehat nem all meg kissebb tavon hidegen. De ha
>terheled, akkor...

Mint azt mar VTI kollega is ecsetelte, a tabla elott, ahol el kellett
volna kezdeni fekezni, mar 2-3 meterrel  feknyomok voltak, azaz ott
mar egyeseknek - ahogy en neztem - legalabb 3-4 embernek blokkolt a
kereke. Ez szerintem azt jelenti, hogy mar a blokkolas elott egypar
meterrel, de legalabb eggyel padlofeket nyomtak. Es az sem biztos,
hogy mindenki hajszalra 80-nal ment.  Szoval nehogy mar elkezdjen
valaki azon gondolkozni, neadjisten elkezdje megmagyarazni, hogy a
Skodak hogyan allhattak meg hamarabb, mint a BMW.  Ezt a temat zarjuk
le! Nincs olyan Skoda, amelyik ugyanannyi ido alatt allna
meg, mint egy BMW, es ezen szerintem nincs mit vitatkozni, meg
magyarazni.
Nem akarok senki lelkebe gazolni, de ez egy kicsit durva lenne...

Hajts,
Vaddiszno
+ - Re: ABS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Mindenkinek!
 irta:

>ABS temahoz:
>1. Van kikapcsolhato ABS. Audi 100-as, gyari, kikapcsolhato.
>   (Nem tudom miert, de igy van. Ez egy nyomogomb, tehat nem
>   kapcsolo.) Bizonyos kozlekedesei helyzetben az automata
>   kikapcsolja, es ezzel vissza is lehet kapcsolni. Eddig
>   ketszer volt ilyen: Autopalyan 200km/h felett es macskakovon
>   lenduletes jobbkanyarban.
En meg nem lattam ilyet, de nem ertem, hogy miert pont a macskakovon
kapcsolt ki, vagy miert 200 kmh felett, aholis sokkal veszelyesebb
megcsuszni, mint mondjuk 60-nal.

>2. Veszhelyzetben keves "urvezeto" kepes a csuszashataron autozni.
>   Tudom, sokan fogjatok irni, hogy igen, hiszen probaltatok.
>   Eles helyzetben szerintem nem ugy viselkedik az ember, mint amikor
>   gyakorol.
Ezert kell sokat gyakorolni, hogy rutinna valjon, es akkor mar
veszhelyzetben sem felejted el felemelni a labad egy kicsit a fekrol,
ha mar blokkoltak a kerekek.

>3. Azt hiszem, hogy a korszeru ABS-ek legalabb haromcsatornasok. Ez
>   azt jelenti, hogy extrem helyzetben elvileg sem vagy kepes ABS
>   nelkul rovidebb fekutat produkalni, hiszen csak egy pedalod van.
>   Telen probaltam azt, hogy az auto jobb oldala jegbordan, a bal
>   oldala szaraz aszfalton futott. Padlofeknel sem csuszott meg
ABS-el.
>   Az viszont igaz, hogy nagyon csuszos, havas uton ABS nelkul jobban
>   meg lehet allni es ugyanez vonatkozik lazabb talaju utra is.
ABS-sel szerintem is hamarabb meg lehet allni, mint nelkule, ezert
talaltak ki. Az viszont igaz, hogy sima jegen, vagy akar csuszos hoban
az ABS-sel sokkal hosszabb a fektav, mint nelkule. Szerintem azert
van, mert jegen pl. az ABS semmit sem fekez, tehat az auto csak gurul,
mig ha ABS nincs, akkor legalabb csuszasi lassulas van. A kocsi ilyen
helyzetben  mindenhogyan kormanyozhatatlan.

>Engem mar mentett meg az ABS balesettol, nem is egyszer. Tudom,
>hogy soha nem fogok olyan autot venni, amiben nincs.
Mar engem is, de a multkori automban pl. nem volt, es siman kibirtam.
Megtanulni vezetni, vagy jol begyakorolni sokkal jobb ugymond
fapadosabb auton, mert azon meg erezni, hogyan viselkedik az auto
magatol, nincs rajta szamitogepes kiegyenlito, kiporgesgatlo,
blokkolasgatlo rendszer. Ha ehhez az ember nagyon (mar a kezdetrektol)
hozzaszokik, akkor soah nem tanul meg rendesen vezetni, es ha egyszer
vissza kell ulnie egy fapadosabb kocsiba, be fogja szivni rovid uton.

>P.S.: Ezuton is szeretnem udvozolni azon autostartsaimat, akik a
>jelen idojarasi helyzetben kodlampat hasznalnak. Kulon koszonet
>azoknak, akik kereszteztek a karacsonyfat a szemelygepkocsival.
>A kozledest figyelve ugy latom, hogy bizonyos tipusu autok, foleg
>a bajor es a stuttgarti tipusok kozul szeriakent nem tartalmaznak
>manualisan kapcsolhato jobb es baloldali iranyjelzo keszuleket.
>Errol tud valaki tobbet?
En altalaban mindog egetem a kodlampat. En ugy vettem eszre, hogy
mivel engem nem zavar, ha a szembejovonek kodlampaja van, en sem
zavarhatok masokat. Az enyem termeszetesen jol van beallitva, es az
uttol max 10 cm-re van, tehat nem vakithat senkit. Arrol meg nem
tehetek, hogy a sok barom bekapcsolja a hazilag felbarkacsolt szarjat,
mert azt hiszi menobb tole. En azert vagyok kenytelen egetni, hogy
eszrevegyenek. Ami persze meg igy is gyakran elmarad. (Kodlampa meg
hagyjan, de a reflektort dudaval egybekotve hogy az istenbe nem lehet
eszrevenni?!) Az iranyjelzo biztos extra volt,
bezzeg a japanoknal alapszeriaban benne van:-))) Szoval neha en sem
indexelek. Ha nincs a kozelemben senki, akkor nem nagyon foglalkoztat.
Az index amugy is csak a szandekot jelzi, attol meg be is meg nem is
kanyarodhat az illeto. Szoval a magatartas sokkal tobbet elarul.
(Persze indexelni azt kell!) De en a nemindexelest sajat
megfigyeleseim alapjan nem tudnam leszukiteni az altalad jelzett par
markara. Az attol fugg, ki mennyire taho, vagy tud vezetni, vagy tudja
mit csinal a kocsiban.


Udv,
Vaddiszno
+ - Re: Terrorizmus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!
 irta:

>Ez valami elkepeszto. Akarmelyikunkkel megtortenhetett volna. Mit
lehet
>ilyenkor tenni???

Kivenni a pisztolyt a tokbol, kibiztositani, kiszallni az autobol es
2-2-t beleloni az izomagyuakba. Egyet-egyet a hasba, a masodikat meg a
fejbe, nehogy elve maradjon veletlenul. Ezutan atkutatni oket, hogy
van e kettojuknel annyi penz, amennyi fedezi a 2 kiszurt gumikopeny es
a 4 golyo arat, majd egyszeruen visszaszallni, es elhajtani. Nincs az
a birosag, aki ezert
elitel :-))) !!! Szoval en ilyen helyzetekben legszivesebben ezt
tennem.
Csak nem adnak pisztolyt!

Udv,
Vaddiszno
+ - Re: TDI (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nos tobb baratom hasznal Citroen dizelt, es mindenki
>imadja. Mostanaban megjelentek a hozza hasonlo termekek,
>fauve, merci, bomos, es tarsaik, de ezekhez csak ket
>megjegyzesem lenne.
>1. Nezzuk meg majd 10 ev mulva, hogy mukodnek, mondjuk
>300.000 km utan
>2. konkretan a VW 2.5 TDI motorja ugy szar, ahogy van, ezt
>tobb szerelo is megerositette, miszerint konnyeden jon
>rajuk El muerte.

Hat nekem tobb ismerosom is hajt VW TDI-t. Az regi Golfomat asszem
150000-rel vettem es raktam bele 35-40 ezret alig egy ev alatt. Semmi
problema. (Pedig chip tuning, meg padlogaz olve'jz. A fogyasztas igaz
nem ment 7 lit. ala). A masik haveromnak 2 TDI-je volt, amiben 200000
feletti km volt. Semmi problema. A tobbiek is tobb TDI motoros
jarganyt hasznalnak (Seat Toledo, Cordoba, T4(2.5TDI)) de semelyikre
sem hallottam meg panaszt.

A BMW-motorokrol meg nem tudok ilyen peldakat irni, de ha az 524td meg
az 525 tds elment siman 2-300000-t, akkor nem ertem miert ne menne az
uj 'd' jelu is annyit. Es meg aztis megkockaztatnam, hogy jobban megy,
mint egy benzines.

Udv,
Vaddiszno
+ - Polirozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A gondom a kovetkezo: a metal fenyezesu autom ajtajat a baratomek 
gyerekei jatek kozben veletlenul osszekarcoltak. 
Valoszinuleg valami fem jatek lehetett valamelyikuk kezeben, amikor 
bujocskaztak az auto mogott, es egy kb. tenyernyi folton mintegy 
25-30 ives kis karcolas keletkezett (hasonlo alakzatban, mint mondjuk 
egy ablaktorlo nyomai), amibol egy-ketto melyebb, azaz vilagosabb, 
mint a fenyezes egyebkent sotet szine, a tobbi szerencsere csak 
feluleti karcolasnak nez ki. Szoval szomoru vagyok, de hat ez van...

A kerdesem az, hogy "hazilag" megprobalhatom-e valahogy polirozni? Ha 
igen, milyen markaju szert ajanlotok, ami biztosan jo a metalfenyhez 
is? (ahogy sebteben korbeneztem, szinte minden polirpasztan, 
folyadekon az all, hogy jo, de nem vagyok benne azert biztos). Ha 
szines polirozo folyadekot veszek, mennyire igaz a felirat, hogy 
eleg, ha hasonlo a szin, es nem fontos a totalis szinegyezes? Es 
ugye nem lesz gond, ha finoman csak az erintett terulethez nyulok, es 
nem kell az egesz ajtot (netan az egesz autot :-((() polirozni?

Szoval mondjatok valami biztatot.

Koszi,
RViktor
+ - re: kotelezo bizt. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autosok, Istvan

>Felado :  [Hungary]

>Meg nem kaptam meg a 2. negyedeves csekkemet, pedig mar lassan egy honapja
>konyorgok erte. Azt mondjak mindig, hogy kicsit csusznak a csekkek, de
>folyamatosan kezbesitik oket. Azert aggodom, mert 1 honap nemfizetes utan
>megszuntethetik a biztositast, es nem szeretnem ha visszaelnenek ezzel egy
>esetleges problema eseten. Mas is talalkozott ilyennel, vagy csak engem
>szivatnak? (A biztosito az AB AEGON)
>Udv:
>Istvan
  
Szerintem nem aggodj, az enyemet sem kuldtek meg meg (Hungaria), de
aszondtak, hogy 31.-en megkapom. Ha nem, akkor egyszeruen atmegyek
masik biztositohoz. Ezt Ok is tudjak, szoval megkuldik a csekket, ha
egy kis eszuk van.

-- 
bye,
 Dobosi Daniel
+ - MZ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autosok,

Egy motoros kerdesem lenne: mennyit eszik varosban egy 250-es MZ?
Mondjuk inkabb Simsont vennek, mert az allitolag megelegszik 2L-el.

-- 
bye,
 Dobosi Daniel
+ - plazmagyujtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Levente!

Eloszor is kosz a plazmagyujtas rovid leirasat. Ezt olvasva viszont azonnal
felmerult bennem, hogy lathattam-e en ilyent korabban? A gyanu alapja:

Chevrolet Callaway Corvette, kb 5 evvel ezelottrol. A cikk az Auto
Magazinban jelent meg. A jargany a vilag maig leggyorsabb rendszamos
autoja, a (talan) daytonai ovalpalyan tobbszori meres eredmenyekent
256,2mph (gy.k.410kmh) csucssebesseget hozott. A kocsi sajat laban erkezett
a tesztre (nem treleren), majd a slick palyagumik felszerelese utan
rekordot dontott. Amugy a jargany 880LE, a szeria 'Vette valto 6
fokozatabol az elso 4ben kepes gumicsikot rajzolni az utra, valamint 6.ban
is beleforog a piros jelbe. 
Na ennel az autonal irtak, hogy az eredeti blokk helyett egy nascar
performance blokk van benne, kovacsolt dugokkal, titan hajtokarokkal. 2
turbo, 1,5bar toltonyomas, es nem benyaval, hanem alkohollal megy. Emellett
a szoveg szerint nem hagyomanyos gyujtas van a kocsiban, hanem valami - a
repules-technikabol atszarmaztatott vacak- ami nem szikrat, hanem
"valosagos szikrazuhatagot" produkal minden suritesi utem vege fele...
Mivel a cikk hangvetele nem kimondottan szakmai jellegu volt (azert az
automanianal nagysagrendekkel jobb!), nem sok mindent lehet kihamozni a
tenyekbol, de a leiras alapjan akar az is lehet. Vagy ez mar nagyon
Däniken-stilus?
"Hagyomanyos" gyujtorendszerrel lehet egymashoz egesz kozel (1-2 ft-fokon
belul) tobb ertekelheto szikrat is produkalni? Ha nem, akkor viszont a
plazmagyujtas lehet, hogy nem is annyira ujdonsag, csak most ert at az
oceanon... :)

Levinek ettol fuggetlenul koszonet!

Udv

+ - autout, autopalya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mondjuk, ahol csak ketszer 1 sav, elvalasztas nelkul, ott semmi sem
> indokolja az autoutta nyilvanitasat.

Autout = iranyonkent legalabb 1 sav, (nem muszaj ketto!), nincs kozepen
elvalasztva (!), viszont nincs rajta semmilyen szintbeli keresztezodes. Ez
utobbitol lesz autout es nem sima fout. 
Autopalya= iranyonkent minimum 2 sav, az iranyok egymastol szigettel,
zoldsavval elvalasztva, es ezen sincsenek szintbeli keresztezodesek. 

Ha a nyomorult uj 2es fouton van 1 arva keresztezodes, neadjisten vasuti
atjaro, akkor sajna a budos eletbe nem lesz belole autout...
Fogash

+ - ABS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A komputer csak arrol a fekhengerrol veszi le a nyomast,amelyik kerek
> megcsuszik.Ha pl. ketto csuszik a jobb oldalon a saros padkan,akkor arrol
a
> kettorol  jon le a nyomas,de csak pillanatokra.Ha mind a negy
leblokkol,akkor
>  mind a negyet felengedi.Ha erosen nyomod a fekpedalt,erezni lehet ahogy
a
> komputer felold majd ujra nyomast ad.

Mar ha 4csatornas ABS-unk van. Olcsobb tipusoknal letezik 2, ill. 3
csatornas is. A ketcsatornasnal alt. keresztbe vannak kotve, tehat a bal
elso a jobb hatsoval, a jobb elso pedig a bal hatsoval. Ha 1 kerek
megcsuszik, old annak a fekje, valamint a vele egy (szabalyozo)korre kotott
kerek fekje is. Igy a kocsi nem pordul meg az uton, iranytarto marad. 3
csatorna eseten a ket elso kerekre juto fekerot kulon tudja szabalyozni, a
hatso ket kereket viszont azonos modon vezerli. Vagyis ha csak a bal hatso
kereken eszlel blokkolast, akkor is elveszi a fekerot mindket hatso
kerekrol. 
A szabalyozasi frekvencia 16Hz, vagyis egy masodperc alatt 16szor nezi meg,
forognak-e a kerekek, ill. ugyanennyiszer kepes a feknyomast elvenni es
visszaadni. Elo ember ezt nem tudja produkalni... A fekpedalon ennel sokkal
kisebb frekvenciaju es nem is allando dobolas erezheto, de ezt mas okozza:
az ABS elengedi a feknyomast, majd ujra raengedi azt a nyomast, amit mi
hozunk letre a pedal nyomasaval. A fekpedal ekozben folyamatosan esik
befele. Az elengedett feknyomas (=fekolaj) egy megkerulo agon jut vissza az
ABS kozponti egysegehez, es itt keletkezik a dobolas. A visszajuto
fekolajat szakaszosan (amikor osszegyulik egy-egy adag) juttatja vissza a
kozp. egyseg a fofekhengerbe, vagyis a fekpedal ala. Amikor egy-egy adag
visszajut a pedal ala, akkor a pedal megemelkedik, ez jelent egy
"dobbanast" a pedalon. Mivel a folyamat a fekezes teljes idotartama alatt
fennall, a pedalon dobolaskent jelentkezik, aminek igy semmi kozvetlen koze
nincs a tenyleges fekero-szabalyozashoz.
Bocs, hogy hosszu voltam.
Fogash

+ - ABS 2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szerintem szaraz aszfalton az a kocsi all meg hamarabb, amelyik radiroz.
>Nehezen tudnam felfogni, ha nem igy lenne, nem ertenem az okat.
A Bora viszont mukodo ABS mellett folyamatosan csikorgo hangot hallat, ezen
felul lathato (igaz, halvany) feknyom marad utana. Ezt ugy lehet jobban
latni, ha a fekezes utan leguggolsz a kocsi mogott, es "belenezel" a
fekutba. Ekkor latszik a ket nyom, bar nem tul eroteljes.
Ezzel ugyan visszaertunk a csuszo/tapado surlodas kozotti kulonbsegekhez,
de tenyleg (illetve szerintem is) az a kocsi all meg hamarabb, amelyiknel
minden kerek folyamatosan a csuszashatarra van fekezve.. Ehhez viszont jo
segitseg a 4csatornas ABS, vagyis ugyanaz a kocsi ABS-sel jo esellyel
rovidebb uton all meg, mint anelkul. Kivetel: mely ho, nagy sar.

Az AUDI 80as (gombolyu) Coupe-jaban a muszerfalrol kikapcsolhato az ABS.
Mashol meg nem talalkoztam ilyennel.
Jo fekezest:
Fogash

+ - tagulasi tartaly (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>1. A regebbi jarmuveken nincs tagulasi tartaly hanem a folos viz egy
>tulfolyasi csovon keresztul tavozik a hutobol.
>2. Az uj modelleken van tagulasi tartaly es ide gyul fel a folos viz meg a
>rendszerben levo levego.

Akkor a Dacia 1310, a Lada 2101, a Skoda 105S mind igen korszeru uj autok,
a Bora, az Audi A3 meg regebbi modell...	:)

Eppen forditva van. A regebbi modelleken van tagulasi tartaly, melegedes
eseten a rugos hutosapkat megemeli a nyomas, a felesleges viz kijut a
tagulasi tartalyba. A tartaly alja pedig vissza van vezetve a
hutorendszerbe. A rendszer a kornyezet fele nyitott, vagyis a viz 100 fokon
forr benne. 
A korszerubb tipusokon a hutorendszer tulnyomasos, glykollal van feltoltve,
ezeknel nem megengedett a kornyezetbe torteno kijutas. Sot, egyes motorok
olyan tulnyomasos hutorendszerrel rendelkeznek (Detroit Diesel Series 60),
amelyeknek az UZEMI homerseklete 110fok. A teljes hutorendszer persze ennek
megfelelolen nyomasallo, hogy a folyadek ne forrjon ezen a magas
homersekleten sem.
Fogash

+ - Elado Ford (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eladosorba kerul a privat lo:

Ford Sierra 1.6 LX, 4 ajtos gepjarmu, bordo szinben.
benzines, alvazszam alapjan Saphir felszereltsegu (gyari Ford radio, zold
uvegek, magassagallitos vezetoules, kozponti zar, szinre fujt tukrok)
89es evjaratu, (papirok, alvazszam es uvegek alapjan is), nagylampas, sarga
indexes
1.6os benzines, karburatoros, katalizatoros. Benzin-igenye nyaron kevessel
8 alatt (varos-orszagut vegyesben) telen 8,5 korul. Olajat nem eszik,
szervizelve nalunk eloirasszeruen, allapotabol kovetkezoen valszeg elotte
is. Koranak megfelelo km-stand, koranal jobb allapot. Tuning, barkacsolas,
stb nincs, fejedelmi terkinalat elol-hatul van.
Jo (75-80%os) michelin teli gumikon all, acelfelnin. Mivel alattam majd'
mindig ceges jargany van, a kocsival jellemzoen anyam kozlekedik. 
Muszakija 2001. oktoberig, zold kartyaja ertelem szeruen iden oktoberig.

Kikialtasi ara 930.000,-HUF, megtekintheto Gyorben.
Fogash

+ - kisebbsegi komplexus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nagyszombati tortenet:
reggel elugrottam tankolni, poloban, rovidgatyaban, Boraban. :) Beallok a
kuthoz (Shell), a kutas srac kerdi milyent, berakja a toltopisztolyt, majd
megkerdezi, hogy lemossa-e a szelvedot? Mivel addigra kb harommillio
bogarat utottem el, koszonettel kertem a fenti manover vegrehajtasara.
Bementem fizetni, jovok vissza, mellettem levo kutfejen kispolak ffi+no,
anyazzak a kutast, hogy miert mossa az en ablakomat, az ovuket meg miert
nem? Kitort belolem a kisordog, adtam a kutasnak egy otvenest (a
fenyszorokat is megmosta, sot a sok bogar miatt az egeszet 2x!), es mar
hallottam is: "az o penze biztos mas, igaz #&>@#&>#&˘!!!!!??" 
Hat ha valaki olyan huje, hogy nem bir megkerni egy kutast a
szelvedomosasra, vagy nem birja lemosni egy kispok 600m2-es szelvedojet, az
megerdemli, hogy husvetra  az ideg... Tolem mellesleg mindig
megkerdik, tankoljanak, mossanak, stb-e? Akkor is, ha a Sierraval vagyok.
Fura...
Fogash

+ - istvan@falcon.sch.bme.hu wrote: (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Sziasztok!

>Meg nem kaptam meg a 2. negyedeves csekkemet, pedig >mar lassan egy honapja
>konyorgok erte. Azt mondjak mindig, hogy kicsit csusznak a >csekkek, de
>folyamatosan kezbesitik oket. Azert aggodom, mert 1 honap >nemfizetes utan
>megszuntethetik a biztositast, es nem szeretnem ha >visszaelnenek ezzel egy
>esetleges problema eseten. Mas is talalkozott ilyennel, vagy >csak engem
>szivatnak? (A biztosito az AB AEGON)
Nem csak teged szivatnak. A baratom rendszeresen nem kapja meg a csekkjeit,
es most en sem kaptam meg. Mindketten a Hungarianal vagyunk. Amikor
szovatettuk, azt kozoltek, hogy a szamitogepes nyilvantartas szerint mar
kipostaztak. Haha...akkor menetkozben elveszett, nem?

Udv,
Esther
+ - biztosito, Auto-motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Meg nem kaptam meg a 2. negyedeves csekkemet, pedig mar lassan egy honapja
>konyorgok erte. Azt mondjak mindig, hogy kicsit csusznak a csekkek, de
>folyamatosan kezbesitik oket. Azert aggodom, mert 1 honap nemfizetes utan
>megszuntethetik a biztositast, es nem szeretnem ha visszaelnenek ezzel egy
>esetleges problema eseten. Mas is talalkozott ilyennel, vagy csak engem
>szivatnak? (A biztosito az AB AEGON)
>Udv:
>Istvan

Hi mindenki, Szia Istvan !
Az AB-val es a Hungariaval nekem is voltak kellemetlen tapasztalataim. Azt
gondoljak
ok a legnagyobbak, (legszebbek, legokosabbak, ...) tehat nekik mindent lehet.
Akinek nem tetszik az elmehet. En pontosan ezt tettem. Nalam bevalt a Garancia.

>Az Auto-motor a legjobb ujsag VOLT, de mara mar csak a hire maradt. Ennyi
Ehez en egy kicsit fiatal vagyok, de 1-2 evtizede az Auto-motor volt az
egyetlen ilyen jellegu magyar nyelvu kiadvany nem ? Igy konnyu volt
legjobbnak lenni !

Zotya
+ - elado felni gumival (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>                    Sziasztok!
> 
> Eladosorba kerult a cimboram reszerol 4 db. felni gumival.
> A felni Alessio, Y kullozettel, 100x5-os lukosztasu, 17 colos.
> A gumi Michelin (Pilot?) SX-GT 225/45-os szinten 17 colos.
> A kerek III.-as Golfon volt, de a hatso gumi beleert neha a 
> sarvedobe. A gumi meg lett nezetve gumissal, azt mondta,
> nyugodtan lehet hasznalni, annyira nem karosodott. Mind a 
> negy gumi alig hasznalt (a sarvedo miatt lett leszedve), a felnik
> gyonyoru allapotban vannak. A kerek IV-es Golfra kituno, plusz
> amelyik tipusnak ilyen a lukkiosztasa.
> Az ara a teljes szettnek:230 KHUF.
> A felnik ara gumi nelkul:130 KHUF.
	Ha valakit erdekel a cucc, kuldjon egy emilt.  

	                  Jo utat!  Zsolt
+ - Re: terrorizmus? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [International]
> Temakor: terrorizmus? ( 20 sor )
> Idopont: Wed Apr 26 12:40:12 EDT 2000 AUTO #727
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> 
> Udv minden autosnak!
> 
> Tegnapi nap folyaman erdekes, vagyis inkabb valami elborzaszto dolgot
> lattam. B
> ar 
> az eset nem velem esett meg, de iszonyuan felhaboritott.
> Jelenet: Szerda, 14-15o. kozott, Ors Vezer ter, a Furedi ut Nagy Lajos
> kir. 
> keresztezodes. A lampa piros, allnak az autok. A belso savban all egy
> kisbusz 
> legelol. Mogotte ket autoval egy feher Escort. Ballagok at a zebran, mikor
> lato
> m, 
> hogy egy izomagyu gyerek kiszall az Escortbol. Odasetal a kisbuszhoz, majd
> 
> siman kiszurja annak bal elso kereket. :-o Hamarosan erkezett az Escort
> jobb 
> uleserol a masik izomagyu is. Gondolom valamifele velt, vagy valos
> serelmet tor
> olta 
> meg ilyen intelligens modon az Escortos. A folytatast nem lattam, csak
> kepzelem
>  a 
> hangokbol, de remelem nem vertek meg a kisbusz vezetojet.
> Ez valami elkepeszto. Akarmelyikunkkel megtortenhetett volna. Mit lehet 
> ilyenkor tenni???
> 
> Udv: LLaci
> 
	Szia lista, sziasztok autosok!

	Elgondolkodtam ezen a torteneten. Egybol eszembe jutott egy korabban
targyalt tema,
	a kocsiban tarolt onvedelmi eszkozokrol. Eszembe jutott a Vaddiszno
altal tarolt baseball
	uto, es a masok reszerol felvetett Metaxas uveg is. Engemet azert
biztosan megnyugtatna
	ezen eszkozok valamelyikenek a jelenlete ilyen esetekre.

	  Jo utat, es ilyen incidens mentes autozast mindenkinek!

	                          Zsolt
+ - Renault Laguna (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Komoly vevő lennek kb. 3 eves, szervizkonyves Renault Laguna tip. szgk-ra, 2
literes motorral, klimával és egyeb extrákkal, realis aron. Amennyiben van
ilyen kinalat, küldjon e-mailt a  cimre,
hivjon a (20) 96-21-543-as telefonon.
Hargas Gyula
+ - Re: Kotelezo bizt. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Istvan!

>Meg nem kaptam meg a 2. negyedeves csekkemet,

En sem...

>pedig mar lassan egy honapja konyorgok erte.

En nem konyorogtem. Ma epp arra jartam, bementem, hogy mi van
mar??? Es adtak egy csekket.


>Mas is talalkozott ilyennel, vagy csak engem szivatnak? (A
biztosito az AB AEGON)

En is az AB-nel vagyok. Egy volt osztalytarsam uzletkoto naluk, o
protezsalt be kapasbol B7-be :-) tavaly osszel. Mar elotte is
kotottem nala, de sose jott csekk, aztan ujrakotottuk, megint nem
jott csekk, ugyhogy a tavalyi evem eleg szellos volt ilyen
szempontbol :-(((

Szoval januarban is hiaba vartam a csekket. Bementem, erdeklodtem.
Kiderult, hogy az adatrogzitok a Marc. 15 u. 1/F cimemet Mora u.
15 1/7-nek irtak be. Na jo, csekket kaptam, adatmodosito lapot
kitoltottuk, reszemrol OK.
Most aprilisban megint nem jott csekk. Bementem, kiderult, hogy
most meg Marcius 15. u. 1.7 szerepel cimkent. Kicsit ideges
lettem, dehat Szolnokon vagy hol a francban van az adatrogzito
kozpont, ott modositjak a cuccot, es csak a papirra tamaszkodhat a
dolgozo. Most szepen artikulalva, ketszer is leirtuk a cimet,
hatha most jo lesz...

Ugyhogy nem csak Teged szivatnak :-(

Mellekesen jegyzem meg, hogy nagyon utalom a cimemet, kimondani is
szar, meg allandoan felreertik. Lasd fent. El kene koltoznom :-)))

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Gumikrol ujra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Fresi BaCSi irta:
> Amugy veszfekezesnel nem hatarhelyzetbe, szelsoseges korumenyek koze
> viszed a gumikat?
Ha fustol, akkor tulterhelted.
Ha nem fustol, akkor nem terhelted tul, erre az igenybevetelre
terveztek.
Termeszetesen van atmenet, amirol lehet vitazni, de minek.

> Szaraz uton meg egy elony a szelesebb gumikanl: Sokkal jobb
> oldalvezeto ero, mivel a feluleti terhelesuk sokkal kissebb, ergo no a

> kanyarsebesseg.
En csak egyenes utrol irtam. Hangsulyoztam is.
Egyetertek veled.
Nedves uton nincs hatranya sem elonye a szelesebb guminak,
ha nem kanyarodsz.
(Hatranya a legellenallas es a nagyobb tomeg a szelesebb guminak.)

Vizes uton a keskenyebb gumi alol hamarabb ki tud folyni a
viz. Ez elony. Emiatt talatak ki azt az esogumi profiltt, aminek a
kozepen
egy egeszen nagy vizelvezeto horony van. Ez probalja egyesiteni
a szelesebb es a keskenyebb gumik elonyeit.

Most megismetlem azt amit egyszer mar irtam a teli utviszonyok
kapcsan a keskenyebb gumirol:

Telen pedig azert jobb a kisebb feluleten felfekvo gumi, mert
a hoba jobban belemelyed, de szaraz uton is a hideg miatt eleve
kemenyebb gumi nagyobb nyomassal melyed az ut
egyenetlensegeibe.
Ha tul nagy a felulet, akkor nem tud a hoba annyira belemelyedni,
hogy akkora nyomatekot tudjon atvinni, ami szukseges lenne.
A teli gumik felfekvesi felulete mindig kisebb, mint az ugyanolyan
meretu nyari gumie. Ha ezt a feluletet csokkentjuk egy kevesbe peres
gumival annak a teli kozlekedes eseten csak haszna lehet.
Nem teli napsutotte szaraz uton torteno rally eseten !

A gumi feluletenek az uttal erintkezo teruletet ertem, ami
a tukorradialig torteno kopas eseten erosen megno.

Csodalkoztatok, hogy a talakozon a Skoda milyen jol vegzett.
Szerintem azert, mert a viszonylag keskeny gumi nemi autozas soran
felmelegedett es a masodik probanal a melegebb gumi jobban tapadt
mint elotte a sok masik auto a meg hideg gumijaval.
Jo a feltetelezesem ?

Saca irta:
> Egy erv a kulonbseg mellett, csuszo gumi esetere, amire nem
> emlekszem az archivumbol:
> Ilyenkor ugye reszecskek valnak le a gumi anyagabol.
> Mivel nagyobb gumi eseten nagyobb a felulet surlodik, tobb
> reszecske valik le.
> Erzesem szerint az ilyenkor a reszecske-reszecske kozotti
> lekuzdesre kerulo ero nem, vagy csak minimalisan,
> de semmikepp sem a felulet novekedesevel aranyosan csokken.
> Ezert nagyobb melo otthagyni szelesebb csikot az uton.
> De ez csak puszta spekulacio.
Igy igaz. Egyetertek a spekulacioddal.
Csak azt is tedd hozza, hogy ugyanazon tomeg, sebesseg
eseten a szelesebb gumi kesobb kezd csikot huzni. Vagyis a csik
hossza az uton rovidebb lesz. Nem a fekut lesz rovidebb.
Azert kezd kesobb csikot huzni, mert a gumit kisebb nyomas
nyomja az uthoz. Vigyazat ! Nem guminyomas !
( Az auto 1 kerekre juto sulya osztva a gumi uttal erintkezo
feluletevel.)

Adott esetben a rengeteg parameter figyelembevetelevel
meghatarozhato, hogy elonyos, vagy hatranyos a szelesebb
gumi, de altalanossagban nem. Az autogyarak altalaban
egy altaluk sejtett optimumra keszitik fel az autot es igy
adjak hozza a gumit is. Ha valaki ettol elter, akkor gondolja
vegig, hogy mit miert valtoztat es a valtoztatas mit eredmenyez.

Ezek miatt nem lehet csa ugy hozzavetolegesen kiszamolni sem
becsulni, hogy
"155-os helyett 175-ossel 5 %-kal rovidebb lesz a fekut."
Lehet, hogy igaz, de lehet, hogy hosszabb lesz a fekut es nem rovidebb.
Tul sok peremfeltetel van ami nagyon sokat valtoztat a dolgokon.

Erzesem szerint, ha kivitelezheto lenne, hogy teljesen azonos
kiserleti korulmenyek kozott probalnak merni es felrajzolni
egy koordinata rendszerbe a fekutat a gumi uttal erintkezo
felulet fuggvenyeben, akkor a gorbe parabola alaku lenne.
Lenne egy gumimeret aminel a fekut minimalis.
Annal kisebb es nagyobb gumifelulet eseten is nagyobb a fekut.

Mas homerseklet, utminoseg, gumifajta, gumigyar, maskor gyartott
gumi, mas koru gumi, mas terheles, kopottabb, vagy ujabb gumi,
mas mintazatu gumi, mas pedalero, mas tipusu fek, mas paratartalom,
szelerosseg, napsutes ...
eseten mashol lenne a parabola minimum erteke.

Soma irta az eredeti kerdezo:
> Tehat ha csinalok egy
> olyan trukkot, hogy az egyik oldalra 155-os gumikat rakok, a
> masikra 175-ost, es blokkolok, akkor mi lesz? Elmaszik oldalra,
> vagy nem???
Vagy elmaszik vagy nem. :-)
Kulonbozo korulmenyek kozott hol erre, hol arra fog elmszni.

> Es normal, uzemi fekezes eseten?
Normal szaraz uton lassitas, nem eros fekezes eseten
nem valoszinu, hogy el fog maszni.

> Vagy az auto tomegevel aranyosan no a gumimeret is?
Igy van.
Csinaljunk 2 gondolatkiserletet !
1. Tegyunk egy soktonnas kamionra kerekpargumit.
Az elso indulasnal mar tulmelegedne es kigyulladna pedig
meg nem is fekezett.
2. Tegyunk a kerekparra kamion meretu gumi helyett
csak kb 190/50-est  (ha van ilyen meret)
A biciklista nehezen indulna, nagy lenne a legellenallas,
a foloslegesen magaval vitt tomeg.

Udv. Tibi
+ - Sikerult - fejlemenyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok


Par honappal korabbi afferom (Audi + gyerek + utanfuto) ugy nez ki,
megoldodik.

A rendorseg lezarta a vizsgalatot es vetlennek nyilvanitott.
A gyerek szuleit forgalom gondatlan veszelyeztetese miatt hivatalbol
feljelentik.
Az auto egy het mulva kesz volt, es azota uj tulajdonosaval hibatlanul fut.
Az utodja egy ugyanolyan A4 1.9 TDI lett.
A biztosito a kotelezom alapjan rendezte az utanfutoban es az en automban
keletkezett kart.
Az mar mas kerdes, hogy miutan fizettek, par nap mulva kuldtek egy levelet,
hogy a baleset miatt modositjak a bonuszomat. Meglatogattam oket, es
rakerdeztem, hogy miert? A holgy szerint eloiras, nem tudnak mast tenni.
Probaltam meggyozni, nem sikerult.
Befejezeskent (jogaszunk tanacsara) odaszurtam neki egy kerdest: Ev vegen
eleg-e a ceg neveben egy nyilatkozat, vagy mind a 14 teherautora kulon kell
irni, ha egy masik biztositoval kotunk jovore szerzodest? A holgy egy kicsit
turkalt a winchesteren, majd 3 perc mulva mar az irodavezeto kerdesere
kellett valaszolnom: Hany cukorral iszom a kavet?
Megegyeztunk. :-))

A feljelentes miatt meg nincs vege a jatszmanak, de most mar nyugodtabb
vagyok.


Szeles utat, gumi fat, vak rendort

Andras
+ - Tulelni az Erzsebet hidat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Irgalmatlan karambolt szenvedett az Erdi Renault szalonunk vezetoje
(Denes) tegnapelott az Erzsebet hidon.

Este 8 ora fele ment Budara a belso savban, sajat bevallasa szerint
45-50-nel, mar a hidvegi kanyar elott. 1 ezredmasodperc alatt
atvagodott a szembe irany belso savjabol egy 7-es BMW, es egy
kb. 70%-os frontalis utkozes utan a Megane-t atlokte a kulso savba
(2 savon at!) es felkente a nagy feher hidoszlopra. A BMW
hozzavetoleg 60-75-os tempoval jott szembe es nem tudni, miert
vagodott at.

A Megane-ban kinyilt a ket frontlegzsak, es a bal oldali oldallegzsak.
Denes verzo orral szallt ki a hatso ajton a Megane-bol (es osszetort a
szemuvege a zsebeben :-). A BMW-seknek eltort a csuklojuk, terduk,
bokajuk, sulyos mellkasi serulesekkel. Mind2 auto teljes, nem csak
gazdasagi TK. (totalkar).

A jovo heten meglesznek a kepek a Megane-rol, felteszem a Netre.

Erdekesseg: a BMW-nek meg a hatulja is meggyurodott. A Megane
baloldalt az A oszlopig megsemmisult, a B oszlop meg gyurodott, de
hatul semmi. (Aztan a hidoszlophoz csapodastol persze a jobb
oldala is szetment). Szoval tenyleg leteznek azok a "tervezett"
gyurodo zonak. A Megane-oszlopra keneset a BMW jelentos suly-
es sebessegkulonbsegevel magyarazom.

Azert egy 100-120 km-es _FEKEZES_NELKULI_ frontalis utkozesbol
mar nem nagyon szokas elve kiszallni, nemhogy sajat labon...


Ez nem Megane-reklam volt, hanem egy kedves kollegam-baratom
szerencses megmenekulsese...


udv, deejaytiszy
+ - Valtokeznyugtatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Kop-kop. Most esett le. Az egyes fokozaton emlekeim szerint nincs is
szinkrongyuru, nem?

-- 
                      Jolet!  • D • V • C •  Prof

     mailto:  http://www.prof.hu  ICQ:27820096

+-+-+-+-+-+-   Volare necesse est! • • • Repulni muszaj!   -+-+-+-+-+-+
+ - lassulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Lassulast profi modon gyorsulasszenzorral ;) lehet merni (pl. ADXL202). Ez
x-y iranyokban egyszerre me'r -2g..+2g -ig, igy el lehet jatszani, hogy
nyugalmi helyzetben beallitja az ember, hogy az egyik tengely a Fold
vonzoerejet mutassa, a masi meg a kocsi gyorsulasat. Az elobbi
valtozasabol pedig kovetkeztetni lehet a kocsi megbillenesere es
korrigalni lehet az utobbit. Ha egyszer sok idom lesz, megepitem
valamelyik nosztalgia-HIX-AUTO-talalkozora. ;)

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Nemet markak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>En me'g ismerek egy masik nemet tipust is, W betu van a ceg neveben, meg
>egy sportagra utal a tipusnev, a hatso ablakan meg _No Fear_ felirat virit
Jee. En meg nem ilyen autotipusokat ismerek, hanem altalam @k becezett 
vezetoket. Es kepzeljetek: _barmilyen_ autot vezethetnek a jogositvanyukkal!!! 
Ami a legszarabb, hogy meg is teszik:) es attol fuggetlenul gyokerek, hogy mily
en autoban ulnek.
VTI
u.i: Nem az auto tenne az embert???

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - HELP, karosszerias (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Megtortent, amit senkinek sem kivanok. Az en dragasagom (Suzi 1.3)
szervizben volt, igy kolcsonkertem egy kolleganom hasonlo kocsijat. Itthon
szepen leparkoltam, szorosan a jardahoz simulva, abszolut szabalyosan. S
mire reggel indultam volna, valami _rohadt goreny_ szepen benyomta a jobb
elso doblemezt, meg lehuzta a festest a fenyezett lokharitorol. Betetlap
termeszetesen (!?) nem volt.
Kerdes: a lemez behorpadt, de a fenyezes nem jott le, sot meg sem pattant.
Van esely ugy kiuttetni, hogy ne kelljen fenyezni? Marad-e egy ilyen muvelet
utan lathato nyom ( pl. fenytores ), s ha igen, akkor mire keszuljek. Baromi
kellemetlen a helyzet, szerencsere a kolleganom nem kapott infarktust, de
azert nem boldog.
Esetleg valakinek egy tuti cim, Budapest es kornyeken?

Elore is koszi...

Udv, Bazsi.

+ - macisajt & co (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Csak ugy kerdes szintjen. Adott egy keresztezodes, ahol tabla 
van. Aztan a tabla egyszercsak eltunik (de en tudom, hogy ott 
kene lenni) Nem adom meg (mivel tudtommal nincs mit) az 
elsobbseget, es megtalalnak. Na ilyenkor mi van?

Nalunk egy csatornaepites idejere az egyik utcat fobbutvonalnak 
neveztek ki. Aztan volt tabla, ami maradt, de az 
elsobbsegadasokat meg elvittek. Aki eloszor jar ott, es azt latja, 
vedett utvonalon halad, jo nagyot szivhat.

Szoval cikis helyzetek adodhatnak.
Bye

Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re: terrorizmus. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> Ez valami elkepeszto. Akarmelyikunkkel megtortenhetett volna. Mit lehet 
> ilyenkor tenni???
Szerintem csak egy dolgot. Valami sulyos, jol kezreallo targyat 
keszenletben tartani, utni (jo nagyot) aztan otthagyni a kopasz 
gecijet. (Felre ne ertsetek, semmi bajom azokkal, akiknek kihullik 
a haja, csak az ilyen izomagyu allatokat utalom)

Velem tegnap cseszekedett egy hasonlo. Szep nyugiba mentem 
mogotte (hogy ne menjen 3000 fole a fordulat, meg bejaratos) 
egyszercsak fekez ok nelkul. Aztan kesobb meg megall. 
Kikerultem, erre nyomja mint az allat, es meg akar fogni.
Most se tudom, hogy mit akart, de inkabb leraztam egy varatlan 
mozdulattal, minthogy megkerdezzem tole.

Bye
Tibor


Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re:ne pihentessuk a kezunk a valton (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> >"Az 1-es sebessegi fokozat szinkrongyurujenek
> >felgyorsult kopasat ezzel szemben
> >a vezetok egy resze altal rendszeresen a valtokaron
> >nyugtatott jobb kez idezheti elo."
> Autostarsaim !!!! En most egy lamer vagyok :-))) Mivelhogy sehogyan sem
> ertem, pedig mar 20x egymas utan visszaolvastam a fent leirtakat :-o
> Mivelhogy az I. fokozatban hogy a banatban lehet piheno jobb kez ? Tehat
> elindulasnal az 1 es fokozatba kapcsol gazt ad es mar valt a 2.
> fokozatba.

Gondolom ara gondol, hogy dugo van, ki se veszi, de rajta tartja. 
Hogy oszinte legyek, fogalmam sincs, hogy szoktam e rajta 
pihentetni, mert nem figyeltem :) de eppen eloferdulhat. Bar fogni 
szoktam. Ez is karos? Pihentetni mondjuk nem 1-ben, hanem 4-5 
tajekan. Amugy a skoda hasznalati utasitasa valami kagylokat 
vagy mifeneket emlegetett, hogy kikopnak, ha a valtot keztartonak 
hasznalom. Mire nem jo egy karfas ules :))))

Amugy nekem kivetelnel (most swift, de volt mas is) soha nem volt 
gond. Ellenben az astra neha irto nehezen megy egyesbe, 
kivaltkepp, ha nem all az auto. Ugyanakko van, hogy szinte 
ellenallas nelkul besiklik. A skoda es a suzuki is meggondolja 
parszor a hatramenet bevetelet. 

Bye

Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re:autoelszallitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Fogtok szeretni, hogy ennyit irok :)

> A felhaborito csak az ebben, hogy ott senkinek nincs utban az auto,
> nem akadalyozza a forgalmat stb. A kornyeken viszont annyi auto all
Nekem is az a velemenyem, hogy felhabor\ito amit muvelnek. 
Persze lehet, hogy a 600-as merdzsot el se mernek vinni az ut 
kozeperol sem. En anno az ujpest rakpart (vagy hogy hivjak, XIII 
ker) kaptam kerekbilincset, mondvan, hogy a jardaszigeten nem 
lehet parkolni. Na aki ismeri a terepet, az tudja, hogy ez egy olyan 
(jo hosszu sziget), ami epp egy auto szeles, 2-3 autonkent van 
benne egy fa, a tuloldalan meg 45 fokos parkolo van. Magyarra 
ferditve se\nkit nem zavar, hogy ha oda parkol az ember (plussz 
nincs eleg parkolo a kornyeken). Valamint par meterrel odebb ez a 
sziget mar 3-4x olyan szeles, es a szegelyko ele aszfaltcsikot 
ontottek, hogy fel lehessen ra allni.

Csakazertis embernagysagu ikszet tettem a ;nem ismerem el' 
mezobe :)

Apropo kerekbilincs. Lopni / csinaltatni / szerezni kene ilyet, aztan 
a parkolas idejere meg feltenni :)

Bye

Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re: ET szam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Meg tudna valaki mondani hogy lehet kiszamolni az ET szambol hogy egy felni
>kulso pereme milyen tavolsagra van a kerekagytol?Konkretan 8x15 ET-20
>erdekelne.Olyan felnit szeretnek ami pont a sarvedoperemig jon ki csak az
>ET-dolog tisztazasa nelkul nem tudom milyet rendeljek.

Az ET szam a felni felvekvo felulete es a kozepvonala 
kozti tavolsag mm.-ben. Ha a szam pozitiv a kozeppont
beljebb esik a felfekvo felulettol. A gyakorlatban eleg 
ritkan fordul elo a negativ ET szam.

A te peldad szamszeruen: 
A felni 8" szeles. Ez 203 mm. A -20-as ET 20mm-rel hozza 
ki a kozeppontot. A felni fel szelessege 101mm, tehat 
121mm-rel lesz kijjebb mint a felfekvo felulet. 

Udv
Balazs
+ - Muszaki vizsga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nagyon kozeleg az a nap amikor az automat el kell vinnem vizsgazni.

Ezzel kapcsolatban lenne ket kerdesem:

Mennyibe kerul ha hivatalosan csinalom pl. Mozaik utca?
Az tudom hogy mennyi ha a sarki autobarbar becsukott szemmel 
pecsetel, de azt a penzt akkor mar a kocsira is kolthetnem.

Kozkezen forog-e az a lista hogy mit neznek ?


Koszi
Balazs
+ - Autosmozik musora, segitseg kerese... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A segitsegeteket szeretnenk kerni.

Oldalainkat beinditottunk egy uj szolgaltatast, kulonbozo autosmozik
aktualis musorat lehet megtekinteni. Amiben szuksegunk lenne a
kozremukodesetekre, az az, hogyha tudtok olyan mukodo autosmozirol, ami meg
nem szerepel ajanlatainkban, ertesitsetek bennunket, hogy fel tudjuk venni
veluk a kapcsolatot, es musorukat meg tudjuk jeleniteni honlapunkon. (Ez a
Ti rdeketek is, hoszen igy barmikor Ti is megtudhatjatok nezni, a hozzatok
kozeli autosmoziban mikor mit vetitenek.)

Varjuk uzeneteiteket, es nezzetek meg autosmozi ajanlatainkat is!

Segitsegeteket elore koszonjuk.

Web Autósbolt
www.extra.hu/webautosbolt

+ - Re. Ne pihentessunk kezunket a valton (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Auto, szia Frici!

>Mivelhogy az I. fokozatban hogy a banatban lehet piheno jobb kez ? Tehat
>elindulasnal az 1 es fokozatba kapcsol gazt ad es mar valt a 2. fokozatba.
>Ezido alatt mit pihen a kezem a valtogombon ? Szvsz semmit.

 Szerintem arrol van szo, hogy vannak olyan vezetesi szokassal megaldott
autosok,
akik allo helyzetben a lampanal 1-esben tartjak a kocsit kinyomott
kuplungal.
 Hogy ez miert jo azt ne kerdezd, en sem ertem, viszont, hogy art az
biztos...

Udv: DiVeR
+ - Re: Fekut + ABS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Autogyartok __kime'rte'k__ (gondolom annyi eszuk volt, hogy
> azonos korulmenyek kozott tegyek),
> hogy a legnagyobb lassulas 80% gordules + 20% csuszas (ez a
> ketto egyidejuleg ertendo, a fekezes soran vegig) eseten
> kovetkezik be.

Na vegre! Valami ilyesmit vartam mar az elejetol fogva, mar csak az a
kerdes, igaz-e?
KI
+ - Re: legkondi, max. ford (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mercedes-Benz 380SE W126
Evj:1980, V8 ,16szelepes :))
KI
> wrote in message news:...
>
> > (Pedig nem vagyok fafeju energiamegtakarito, a kocsim is 20 l-t fogyaszt
> > varosban, itt aztan nem szamit az a fel liter plusszban. Na ezt  azert
> > lecsokkenthetnetek valahogy! Az autoszerelok nem tudjak (vagy nem is
> > akarjak), pedig a gyari adatok szerint csak 14 l-t fogyaszthatna. )
> > KI
>
> Elarulnad, hogy mi ez a jo etvagyu auto?  :-)
> Doneko
>
>
>
+ - Re: re:kezpihentetes vs. valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> wrote in message news:...
>
> Ez a dolog meg nagyobb hulyeseg, ha valaki az egyes fokozatra mondja, mert
> gondoljuk csak vegeig, hogy mennyi ideig van egyesben a kocsi. Ez az ido
> elenyeszo ahhoz kepest amit 4-5 ben "tolt". Tehat ha fenyegetne is ez a

Nem is olyan biztos, hogy akkora hulyeseg. Lehet hogy a nyilatkozo arra
gondolt, hogy amig all a kocsi pl. a lampanal, addig tartod a valtokaron a
kezed, es esetleg tolod egy kicsit az egyes fokozat fele. Igy mar szinte
elkepzelheto a kopasdolog, bar akkor is inkabb a kettes fele huzod, mert
altalaban az egyes balra elol kenyelmetlen helyen van. En azt hiszem
jobbra-balra szoktam huzogatni (a valtokart:)). Ez ua. mint a
"asdasdasdasdasd" a billentyun. Ettol valyon mi kopik? Bar legtobbet
automata valtossal jarok, igy a valtoval a kapcsolatom azthiszem
olajvezetekeken keresztul van. Vagy villanydroton. Attol meg nem kopik a
szinkrongyuru. De hogy biztos ne kopjon, lampanal uresbe szoktam tenni.
KI
+ - Re: Simson vagy Riga motorblokkot keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> wrote in message news:...
>
> Sziasztok !
>
> Nem igazan az autos listara tartozik, de hatha...
> Kaptam egy DELTA mopedet. Apame a szerkezet, de
> rettenetes a motorja. Gyenge, kihuzatva rangat a valtoja,

Sajnos nem tudok segiteni, de en a helyedben (konnyen ugat a kibic) inkabb
felujitanam, mert igy szinte veteran a motor, Simson blokkal meg egy
szedett-vedett ize lesz (bar egyedi :-) )
KI

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS