Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 666
Copyright (C) HIX
2000-02-25
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 TALALKOZO (mind)  26 sor     (cikkei)
2 elado twingo (mind)  8 sor     (cikkei)
3 szelep (mind)  70 sor     (cikkei)
4 Bemu. es keres (mind)  38 sor     (cikkei)
5 mit csinaljunk a hutovizzel? (mind)  20 sor     (cikkei)
6 hix auto matrica (mind)  7 sor     (cikkei)
7 idegmalac,igazoltatas (mind)  37 sor     (cikkei)
8 Ford Orion 1.6 D Ghia (mind)  5 sor     (cikkei)
9 Uj tag (mind)  11 sor     (cikkei)
10 TALALKOZO (mind)  16 sor     (cikkei)
11 Vaddiszno (mind)  40 sor     (cikkei)
12 Hatosagi kerdesek (mind)  39 sor     (cikkei)
13 RadioLocman- seach engine (electronics, schematics, (mind)  17 sor     (cikkei)
14 Melyiket? Skoda, Ford, Suzuki (mind)  11 sor     (cikkei)
15 Re:trabant kipufogo/trabant (mind)  57 sor     (cikkei)
16 M5 - VTI, Ongyilkos kommando (mind)  25 sor     (cikkei)
17 Uj auto alku (mind)  12 sor     (cikkei)
18 Re: Adam megszolalt (mind)  16 sor     (cikkei)
19 Kozmondasok utani szakertelem (mind)  65 sor     (cikkei)
20 Ujabb malackodas (mind)  56 sor     (cikkei)
21 Re: Kolcsonadasi szerzodes (mind)  14 sor     (cikkei)
22 Villanyfek.... (mind)  79 sor     (cikkei)
23 VW =?UNKNOWN?Q?Bog=E1r?= (mind)  47 sor     (cikkei)
24 re:vaddiszno (mind)  12 sor     (cikkei)
25 Sokminden, pl. Ittas vezetes, vaddiszno, meg ilyenek... (mind)  65 sor     (cikkei)
26 Hasznalt akkumulator leadas (mind)  20 sor     (cikkei)
27 va: Re: Trabant (mind)  22 sor     (cikkei)
28 Re: M5 (mind)  58 sor     (cikkei)
29 Jogositvany (mind)  38 sor     (cikkei)
30 Sportlegszuro (mind)  40 sor     (cikkei)
31 bmwm5 - off topic (mind)  32 sor     (cikkei)
32 Re: Vaci utca... (mind)  12 sor     (cikkei)
33 Vaddiszno (mind)  20 sor     (cikkei)
34 re:vaddiszno (mind)  13 sor     (cikkei)
35 BMWM5 vs. Honda Civic (mind)  13 sor     (cikkei)
36 M5 (mind)  46 sor     (cikkei)
37 Kocsi elado (mind)  24 sor     (cikkei)
38 Swift (mind)  43 sor     (cikkei)
39 16V (mind)  40 sor     (cikkei)
40 kerdes (mind)  8 sor     (cikkei)
41 Vaddiszno es a tobbi barom (mind)  26 sor     (cikkei)
42 addusery2k@freemail.hu WOW! (mind)  16 sor     (cikkei)
43 Skoda szet-ossze; Talalka (mind)  70 sor     (cikkei)
44 (szalonauto)Re: vti*** HIX AUTO *** #665 (mind)  30 sor     (cikkei)
45 M5 (mind)  23 sor     (cikkei)
46 Re: gumicsik, avagy vezeto megrazasa delej altal - off (mind)  23 sor     (cikkei)
47 talalkozo (mind)  13 sor     (cikkei)
48 re: mg (mind)  10 sor     (cikkei)
49 szonda-ipszosz (mind)  9 sor     (cikkei)
50 2T betiltas (mind)  25 sor     (cikkei)
51 BWW < - > Trabant (mind)  8 sor     (cikkei)
52 Re: *** HIX AUTO *** #664 (mind)  14 sor     (cikkei)
53 re: BMW M5, (mind)  47 sor     (cikkei)
54 Trabant kulfoldon? (mind)  28 sor     (cikkei)
55 Vaddiszno (mind)  36 sor     (cikkei)
56 :-) (mind)  11 sor     (cikkei)
57 BMW & VTi (mind)  50 sor     (cikkei)
58 Pontosan milyen is egy VTEC motor? (mind)  16 sor     (cikkei)

+ - TALALKOZO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Listatarsak!

	Most egy kicsit ismetelni fogom magam,
	hiszen 2x irtam a Mai HIX-ben a talalkozorol,
	de tekintettel egy kis zavarra, szeretnem
	nyilvanvalova tenni a dolgokat.
	
	Szoval:

	Nehany sorstarsunk keresere megsem a 
	Fehervari uti parkoloban lesz a talalkozo,
	hanem a Gellerthegyi Citadella also parkolojaban.
	
	De VTi Adam az eloszor aktualis Fehervari
	ut 87. szam alatti parkoloban is fogja varni
	az esetleges eltevelyedoket, hogy senki se
	menjen karba...

	Mindket helyszinen az altalanos talalkozasi
	idopont de. 10 ora lesz, Adamek 1/2 11 fele
	atjonnek a Citadellahoz.

	Nagyjabol ennyi, akinek barmi bizonytalan
	nyugodtan hivjon a 06-30-930-5955-on.

	Sziasztok: zssanya
+ - elado twingo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocs,
nem itt keresett vki elado Twingo-t tegnap (tul sok autos listat olvasok)? A Ne
mzeti Sportcsarnoknal lattam egyet, vilagoszöld, 
06-30-9313-229. 

nme1

"Know your enemy"
+ - szelep (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> tomegek. Es itt a szelepek egyenkenti tomege szamit.Ilyen alapon nem
> letezhetne 40 szelepes V8-as Ferrari motor, 10500-as fordulattal.
> Lehet (sot biztos) hogy a 16 szelep ossztomege tobb mint a 8 szekep
> ossztomege,

Assszem en nem nagyon ertem, de lehet hogy igazad van... 
En mint nem szakember soot auto motort is csakakkor latok, ha 
ablakmoso tartalyt toltok, ugy gondolom hogy azert van 10500-as 
forddal ferrari motor, mert a 40 szelep elegahhoz hogy ilyen nagy 
mennyisegu benzinlevoego kevereket a motor beszivjon es kifujjon 
nagy fordualtnal is, iigy aztan van ertelme a 10500-as fordulatnak. 
mert miert csinalnanak 10e-t porgo motort 8 szeleppel, melyek 
6000 rpm-nel mar a motort nem tudjak uzemanyaggal jol ellatni.
A nagy terheles meg gondolom en inkabb a hajtokarra es a 
csapagyakra nehezedik. Szelepet eletemben egyszer lattam, de 
nehez elkepzelni hogy a fordulatszamot ennek a tomege 
befolyasolna a motor max fordulatszamat.

De mint irtam nem tanultam ilyet, nem ertek hozza, csak 
elkepzeltem ezt az ergeszt hogy megis mi mit csinal a motorban, 
es ez jutott eszembe.. Azt lehet hogy nagy baromsag.. Vegulis 
azert levelezek itt veletek hogy okosodjak.. :) 

> > mondas, de van benne valami igazsag. Foleg ha a nagy kobcenti
> Hallottal Te mar a wankel motorokrol? Biztos nem ezt irtad volna.

Bar a kerdes nem feolem lett intezve, de asszem o is itt most otto 
motorokban gondolkodott.. :)))))))

-----------------------------

> Tevedsz! a 2.3i csak 160 lovas. Ha nem jol irtam az elozzo szamban
> akkor bocs. a 2.2VTEC pedig 185 lett utanna, ezek szerint most mar
> csak 183???
Jujj a vtec-et akartam irni, de lehet hogy 185 csak valamiert 183-ra 
emlekszem.. a papir szerint.. de hogy hogy a 3-as vege a 
nyomatek.. ;)) Sietve olvasok mindent, mert dolgoznom kellene.. :) 


> ----------------------------------------------------

> ne lehessen megengedni, peldaul. Ha epito javaslatokra vartok
> szivesen adhatok, hogyan lehet nayagi eroforrasokat
> atcsoportositani, hogy eggyel jobb "autocsoda" vehessetek. Nem
> tudom, az a szo ismeros, hogy _dolgozni_? Akinek kicsit dragabb
> kocsija van az nem mind a lottonyeremenyebol vette.
Okeee, nekem suzukim van, de engem is zavar az ilyen 
hozzaallas..

Szoval van akinek trabantra futja, nos, az vegyen trabantot.. Le 
fogja cserelni, de lehet hogy eppen masra kell a penz, nem epp m5-
os bmw-re.. 

Arrol nem is beszelve, hogy van aki msot vegezte el a sulit, es 
munkaba all, a szulei havi 50e ft-bol elnek meg, nem biztos hogy 
az elso par fizujat kocsira akarja kolteni, inkabb lakast szeretne.. 

Bar en is szeretnem ha nem lenne tobb trabant az uton, de mig 
ilyen az orszag helyzete... 

Inkabb az utakat csinalnak meg, mert utalok ugy autozni, hogy fel 
percenkent egy bass*ameg-et kell elmormolnom, akkorat repul a 
kocsim.. Szoval trabant inkabb maradhat mint rossz ut.. 
Arrol nem is beszelve, hogy sok kalapos bacsi megy 30-al a belso 
savban 70-es tablanal, azsokkal rosszabb mint az 50-el meno 
trabant a kulso savban.. Neha elonyosebb vezetni megtanulni mint 
autot cserelni.. 


AntForce
+ - Bemu. es keres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok

Eddig mint passziv olvaso voltam itt koztetek, 
de mivel nemsokara En is AUTO tulajdonos leszek,
ugy erzem jo par levellel fogom dagasztani a
lista amugy sem csekely tartalmát.

Rogton az elso:

Mivel a gep TRABANT nevre hallgat, keresnek hozza
valamilyen jo szervizkonyvet. Ha lenne valakinek 
elado v. lemasolhato, annak nagyon orulnek.
Szivesen fogadnek meg minden tanacsot ezzel
a szuper jarmuvel kapcsolatben, kiveve a 
"hajts szembe egy uthengerrel 1000-rel" tipusuakat.
Szeretnem ezeket osszegyujteni es esetleg az AUTO 
weblapjara feltenni. (Kulon koszonet Peter Attilanak, aki
mar kuldott is Nekem anyagot.)

Par szo arrol, hogy miert e tipus mellett dontottem:

- Nincs sok penzem igy:
   Olcso
   Olcso hozza az alkatresz
   Viszonylag konnyen javithato
   Konnyu a fedelzeti szamitogepbol az adatokat kiolvasni :-)

- Regebben volt egy es megszerettem

- Minden Trabi egyedi (hol itt nincs rajta festek, hol ott 
  rohad)

- A vagany csavok nem ezzel rohangalnak

Ezert Trabantra fel


Peter
+ - mit csinaljunk a hutovizzel? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [International]
> Temakor: Hutoviz ( 27 sor )

> A tel kozeledtevel lecsereltem a kocsiban levo hutoviz egy reszet
> tiszta fagyallora (vagy 5 litert a 12-bol), es most a leszivott folyadek
> ott all a konyhaban szep asvanyvizes uvegekben, mert fogalmam
> sincs, mit lehetne vele kezdeni. Gondolom, ezt nem veszi be a Meh...

Nekem azt mondta egy magyar srac, hogy magyarorszagon atveszik 
a benzinkutak. Ezen felbuzdulva amikor itt ( Finn ) lecsereltem
a hutovizet, megkerdeztem a benzinkutat, hogy mit csinaljak
a regivel. Azt mondtak, hogy ontsem a lefolyoba.
Beleontottem.

Egyebkent van a hutovizben valami karos anyag?
Viz + alkohol gondolom van benne. Az alkohol nem hinnem, hogy
karos ( hacsak meg nem iszod :-)
Van benne meg valami?

raki
+ - hix auto matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Nekem is kellene egy hix auto matrica.
Azt sajna nem tudom, hogy kitol kell kerni, de
valoszinuleg ezt elolvassa az illeto.

raki
+ - idegmalac,igazoltatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> m a vilagon nem kellene lennie. Megis mit
> kepzelsz, ki vagy te? Orban Viki alneven? FIDESZ fejes? Ez a stilus
> effele koro kre utal.  (Bocs minden szavazotol!)

Bocs, de ezt nem itt kene. A tahosag partsemleges (szerintem).

 wrote:

> tegnap 2* ismajdnem beleszalltam allo rendorautoba..
> Kerdem en miert kell az egyik savot lefoglalva igazoltatni ??

Nemreg lemeszeltek a Karolina ut elején (Budapest), kozvetlenul a 
vasuti atjaro utan. Aki ismeri a kornyeket, az tudja, ott zoldre lehet 
kanyarodni jobbra es mivel pont zoldhullamos is, altalaban 
mindenki lenduletbol megy at rajta. Egy sav es belathatatlan.
Miert pont azt szurtak ki a rendorbacsik?
Egesz ido alatt azon izgultam, mikor trafal belem valaki hatulrol.
Be is satufekezett mogem a 12-es busz es mivel a kikerulesemhez 
mar tolatnia kellett volna, kenytelen volt vegignezni (gondolom az 
utasok oromere) az ellenorzest. A rendoroket meg nem zavarta.

Meg jo, hogy a Vaddiszno nem jart arra.......

Udv:

Dexter

ui1: Nebancsatok a vaggyisznyot, mert megsertodik, oszt itten
hagy minket es nem fog mondani epito javaslatokat, hogy hogyan
lehet nayagi eroforrasokat atcsoportositani, hogy eggyel jobb "autocsoda"
vehessetek es akkor nekem mindig piros Ladam marad csak es 
nem lesz nekem M5-osom soha.

ui2: Most olvastam egy Trabant hatuljan: Te most az Isten hata 
mogott vagy. :):):)
+ - Ford Orion 1.6 D Ghia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado!

Ford Orion 1.6 D Ghia 1987-es, kék szinu, centrálzár, motoros tukrok,
tetoablak.Irányár: 690.000 Ft
Erdeklodni: 06 20/9426-118
+ - Uj tag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csa Mindenkinek!

Uj tagkent egy rovid bemutatkozast tennek. A nevem Barna Bence, foglakozasom
programozo, autom '91 Camaro RS. Azt hiszem ez eleg rovid volt.:) Megkernem
a tisztelt listatagokat, hogy az autom alapjan ne vegyenek egy kalap ala
olyan emberekkel akiket en sem szeretek.(_itt nem az amerikai autosokra
gondolok!_)

Elso korben ennyit.
Udv
Benc
+ - TALALKOZO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Egybegyultek!

Nem, most mar nem valtozik a helyszin, tenyleg a Gellerthegyen
lesz a talalkozo.

Amde! VTi-Adam felajanlotta segitseget, hogy akinek konnyebb
megkozeliteni a megbeszelt XI., Fehervari ut 87-es helyszint,
az nyugodtan menjen oda 27-en 10-re, es Adam kalauzolasaban
erkezhet meg a Citadellahoz.

A Fehervari uti talalkozorol annyit, hogy az Andor utcanal, a volt
Gamma muveknel talalhato a cim. Aki meg esetleg nem ismerne
VTi-t - Egy rozzant Honda VTi (ESi) boldog tulajdonosa.:-)))
Szoval csak a gepcsodat keressetek es ratalaltok....

Udvozlettel: zssanya
+ - Vaddiszno (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Vaddiszno Ur!

Nem reagaltam tegnapi megveto hozzaszolasodhoz, ami
leginkabb nekem volt cimezve. Ma mar igen.

Hogy miert veszek Trabit? Jelenleg Egy 2.0i kat.
Opelom van, ami leginkabb itt all a haz elott es szemezik
a jarokelokkel. Hogy miert? Mert Budapest belvarosaban
dolgozom, ahol 150 Ft. egy ora parkolas, es mire beerek a
reggeli csucsforgalomban, addig Metroval 4-szer is bent lennek.
Es jobban szeretem annal az automat - es a penztarcamat - hogy
itt rohadjon, es hetvegeken tudjam csak vezetni.

Azt hiszem mindenki tudja itt a listan, hogy semelyik autonak nem tesz
jot az egyhelyben allas. Ezt elkerulendo eladom a Solymot es elkezdek
gondolkodni, hogy milyen autot vegyek, hogy ne koltsek evi otvenezret
kotelezore, hiszen nem is jarok az autoval..

Ekkor beugrik, hogy vannak Trabantok! Nahat! Es a csalad ismerose
pont most adja el az ovet! Kiraly, megvesszuk, hiszen 1. tulaj, tip-top
allapotban a gep. Kotelezo evi talan 15,000,-, alkatresz nagyon olcso
es elvisz egyik helyrol a masikra.

...Es Sanyika most azon fog keseregni, hogy lent all a kis Trabi a haz
elott,
es szemezik a jarokelokkel. Viszont ilyenkor eszembe jut, hogy ebben a
honapban megint huzezer forinttal kevesebbe kerult az autom fenntartasa.

Es ez kedves mosolyt csal az arcomra...

Es nem erdekel, hogy Te az M5-osoddel letolnal az utrol. En a
T601-esemmel
nem fogom hagyni. Es ha majd videken dolgozom, es veszek megint egy nagy

es eros autot, akkor fel fogok lelegezni, hiszen Vaddiszno Ur ismet el
fog viselni
az uton (persze csak a Master & Servant jogan). Elvegre az uton tarsak
vagyunk...

Tisztelettel: zssanya
+ - Hatosagi kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]

> Nehany hete lejart ocska oreg autom 2 evre ervenyes
> muszaki vizsgaja es egyenlore nincs penzem erre a celra.
> A negyedeves kotelezo biztositassal is el vagyok maradva,
> ezert megjott a felszolitasom is a biztositotol.
> Az erdekelne, hogy ilyen esetben mi tortenik, ha nem
> fizetem be a kotelezo biztositast, hiszen jogilag es
> gyakorlatilag semmi ertelme. 

Az utolso befizetett honaptol szamitott 30 nap mulva megszunik a
biztositasod. 
30 napig a biztosito kockazatban all veled, ami azt jelenti, hogy annak
ellenere is fizet, hogy te nem fizetsz. :)

> Ugy emlekszem, hogy le
> KELL adnom a rendszamot a yardon, ami persze nehany
> ezer petakba kerul. Tehat a gondom az, hogy pl.
> mi van, ha csak nyaron tudom a kocsit vizsgara vinni:
> visszamenoleg be kell fizetnem a biztositast, vagy
> kothetek teljesen uj biztositast egy masik biztositoval?

Teljesen mindegy, mert a hatralekos dijat is minden esetben meg kell
fizetned.

> Kerhetem-e a kotelezo biztositas csokkenteset a forgalom-
> kepes napoknak megfeleloen? (nem 90 nap, hanem 45)

Nem.

> Muszaly-e leadni a rendszamot es fizetnem erte?

Nem, de ha nem adod le, akkor a sulyadot es a koteleto biztositast fizetni
kell.


Üdvözlettel,

  Marsó Gyula
+ - RadioLocman- seach engine (electronics, schematics, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

RadioLocman Electronics-
http://www.rlocman.com.ru/en/ 
free schematics (circuits) search engine- catalogue
Categories: Audio, Auto, Computers, Digital, Domeastic, Light/Laser, Meters, Mu
sic, Oscillators, Power, Radio, Repair, Security, TV/Video, Telephone

RadioLocman Catalogue-
resources: Electronic Components, Devices and Boards, Consumer Electronics, Com
puters...

Add Your Link!


http://www.rlocman.com.ru/en/


EJtRXAEE
+ - Melyiket? Skoda, Ford, Suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Istvan(si) irta:
>Ezen az aron egy kategoriavan nagyobb autot is lehet venni. Gondold meg!!

Tenyleg. Persze elfogult vagyok, de Astra Classicot is .Ez meg mar nagyobb.

Mas: Stevie! Nem azt irtam hogy biztosan eleg a 8 ora, hanem legalabb ennyi!
amugy  szvsz jobb nem inni, ha mar vezetni kell.

Udv Mindenkinek: -Dani-
+ - Re:trabant kipufogo/trabant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

(nem)tisztelt TRABANTot nem kedvelo bmwm5-ot hajto 
(uj)gazdag? vaddiszno!!
 

>I. Golfom is, 1.6TD. Kb. 300 ezer korul lehet
>ilyeneket kapni ha jol tudom,
>Azt hiszem, hogy arban nincs akkora kulonbseg hogy ezt a luxust
>ne lehessen megengedni

1. Legy oly kedves es mutass nekem egy olyan TD Golfot amit 2 
meter kotozodrottal, 1 tubus pillanatragasztoval fillereker barmikor 
mukodokepesse tudsz tenni!

2. Valoban az ARBAN nincs akkora kulonbseg, "csak" a 
fenntartasi koltsegekben (uzemanyag, biztositas, ado es 
_ALKATRESZ_)

3. Ismeros fogalom a munka!! Nagyon is, de:
 Bevetelek:
  Havi 40.000 kereset
Kiadasok:
  6havonta 80.000 tandij (foiskola, ha ez ismeros fogalom:)
  Ruhazkodas
  Elelmezes
  Szamlak
  etc.

Kovetkezik: nem tudok felretenni 300.000 Forintot csak azert, hogy 
1-2 (uj)gazdagnak ne keruljenek annyiba a fekbetetek!
Tessek eladni a 30millios gepcsodat venni egy 10milliosat es futja 
majd, fekgeneralra :-)))))))

VADMALAC: HA EGYSZER AZ EN LOKHARITOMTOL LESZEL 10-
15 CENTIRE ISTEN BIZONY NEM FOGOM SAJNALNI A 
FEKEKET, ES NEM LESZ AZ A RENDOR AMELYIKNEK 
MEGMAGYARAZOD, HOGY EN VOLTAM A HIBAS!!!!!

Ez nem fenyegetes, ez igeret!
 A vadaszidenyt megnyitottam, szabad a vadaszat! :-))))))

Alakitsuk a kozlekedesi kulturat a magunk modjan!

_Bocsanatot kerek mindenkitol, akire illik a leiras, hogy ujgazdag, 
de nem viselkedik T@HO modjara_ 

En is ismerek egy regi mondast: *Akinek nem inge ne vegye 
magara* (Akinek magara kene vennie az meg ugysem fogja).

#Ch# aki marad a _kispolaknal_, pedig az sem megy 110 folott!
 
Eljenek a _Trabantosok_ !!

Bocs a hosszaert, de muszaj volt!
Udv: Ch
            .....
             o o
  ........o0.(_).0o.......
+ - M5 - VTI, Ongyilkos kommando (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi mindenki !

Kedves vaddiszno !

A VTI - M5 osszehasonlitashoz elfelejtetted odairni, hogy melyik kocsi mennyibe
kerul. :)
Szerintem a VTI-ben pont az a lényeg, hogy egy jol autozhato "atlagos" kocsirol
van
szo, ami atlagos fogyasztassal bir. Viszont ha neha sietni kell, akkor azt is
lehet vele.
220 -al gondolom Nemet o.-ban mentel, mert Magyar o.-n max 120 a megengedett !
:)
Az altalad VTI temaban irtakhoz meg annyit, hogy az iras hangnemet nem tartom
megfelelonek ezen a listan ...

Ongyilkos kommando
Ez a problema valoban problema. Hogyha van szembejovo, akkor nem celszeru
80 felett menni, neha meg ez is sok lehet. Hogyha nincs szembejovo, akkor
viszont
refi felkapcsol, es auto beall az ut (nem a sav) kozepere !!!
Dogoljon meg az osszes kivilagitatlan biciklis !!! (Bocs, ez sem a megfelelo
hangnem...)

Udv,
     Zotya
+ - Uj auto alku (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi mindenki !

>1. Akkor is le lehet alkudni az uj auto arabol, ha reszletre veszem, vagy
>csak ha kifizetem a teljes vetelarat keszpenzben?

Mukodik reszletnel is !

A masik ket kerdesedre nam tudok valaszolni, a Vitara-val nem vagyok
kozelebbi ismeretsegben. (A formaja tetszik)

Üdv,
     Zotya
+ - Re: Adam megszolalt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Adam megszolalt mellette, egy Skoda valto kapcsan:
>- Csinalnak olyan valtot, hogy egyesnel berakhatod hatvanba.
>(Comment: Es Gyongyosnel?)

Es Hatvanna'l?! Tudod Gyongyos fele. 8)
Hehe.

Teeby
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Kozmondasok utani szakertelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hallo!

>Hallottal Te mar a wankel motorokrol? Biztos nem ezt irtad volna.

Bizony, igazad van, de o meg sokmindenrol nem hallott.
Sot ha az altala annyira irritalo 2T motorokat ismerne, akkor sem.
Trabant 601 S:
- 26 LE - 4.200 1/min
- 53,95 Nm - 3000 1/min
- 594,5 ccm

Na vegyuk csak sorra ccm-enkent 0,1 Nm.
Loeronkent olyan alig tobb mint 20 ccm.

Ezekkel szemben az o BMW-je allitasa szerint:
- 3750 ccm
- 340 LE - 6900 1/min
- 400 Nm - 4500 1/min

Kozelitoen a nyomatek ccm-enkent 0,1.
Loeronkent olyan 15 ccm.

Akkor most melyik a jobb? 
Az enyem standard, az ove sport. Na? Ja es az enyemnek az ertekei meg
duplazhatok (M, P, W), az ovei mar kotve hiszem.

>Ismerek egy kozmondast, miszerint
>a kobcentit nem lehet massal helyettesiteni.

Dehogynem, egy motor adtai kozul a ccm a legutolso tenyezo. Ez nem
Godzilla. (meret a lenyeg)
Rengeteg keplet van ami bizonyitja hogy ez nem igaz. Vegyes, ill.
resvezerlesu, netan kisebb utemszamu motorok nagyobb teljesitmeny
leadasara kepesek.
Sot ezenkivul a kobcenti helyettesitheto a feltoltes parametereinek
javitasaval:
- beszivott levego mennyisege (turbo)
- beszivott levego homerseklete (intercooler)
- beszivott levego seb. novelese (16 szelep)
- mindig idealis feltoltes (szelepvezerles)
- fojtasok aramlasi vesztesegek csokkentese
- idealis keverekkepzes (levegotomeg- es levegomennyisegmero)
- egester kialakitasa
- feltoltes modja (kozvetlen - kozvetett)
Es ez mind csak toredeke az ellenerveimnek.

Sot ha aramlastani gepkent vizsgaljuk a gepjarmumotort, akkor a ccm egy
olyan dolog, ami csak 2-odlagos adatkent jelentkezik.

De nem tepem a szam. Hiszen aki regota velunk tart es figyelemmel
kiserte az OX2 utani temakat, az tudja a lenyeget.

Teeby
Ui: A fogyasztas pedig a masik, egy M5 dinamikus vezetes mellett minimum
25 lityi. De 20 tutira. Ha belegondolok, hogy mindez produkalhato
kevesebol is /viszonyalapom egy 2 eves BMW 530i/. Ugyanis egy usa
karburatoros bosztiho dog mindezt tudja, talan a gyorsulas kivetelevel.
Es meg sokkal tobbet is (termeszetesen standard, es nem sport).
Legkozelebb objevktivebben Moszijo Roff.
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Ujabb malackodas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Moszijo Vadkan!

Hasznaltauto tema:
300E forintos auto - olyan is. Altalaban, de 3/4 reszuk olyan.
Szoval semmilyen, kenyelmesen lehet benne meghalni meg hasonlok. Jo
disznek a kertbe meg ilyesmik.

Trabantok a forgalomban:
Szerintem is vonjuk ki oket a kozlekedesbol. Meg az osszes ketutemu
motorkerekpart, mindent. Aztan utana tamadjuk meg a 4takt Otto-kat.
De igazad van eladom es gyujtok. 
Addig is megkerlek, fuvarozd a seggem legyszives. Es nem tudom megerteni
azokat akik ellenzik. Mert azok mind sztereotip es csolato emberek.
Mert nem latnak lejjebb a sajat szintjuknel.
Beszuntetnem a sok oreg kopott dizelmotort is. Az utanegeto nelkuli
dizelmotorok agoniajukban szinten olyan karosak mint egy 2T. Tudod ok
NOx-eket is termelnek nagy mennyisegben, ami szinten nagyon karos.

>Mit csinalnal peldaul ha kozolnek, hogy betiltjak a trabantot?
>Szerintem addig mar nincs sok hatra.

Bizony addig meg nagyon sok van hatra. Mert ha a kis cocafejed is
hasznalnad rajohetnel. Hogy az allambacsi nem vehet el csak ugy majd
egymillio embertol autot. (wartburg, trabant, barkas)
Ugyanis oket karpotolni is kellene. Es tudod nekik nincs ra eleg penzuk.
Ha pedig elveszik a trabantom, bosszubol veszek egy 3-400-as endurot
2T-set es jarni fogom az utakat, minden kiß@$#ott nagyokos ele beallok
50-el, es huzatom hadd fustoljon. :-p

Ja igen, es ha nem birod elviselni azt, hogy annyival kell menned, amire
a korulmenyek kenyszeritenek, akkor nem kell kozlekedned.
Ugyanis a KRESZ-ben az van megszabva, hogy hol milyen jarmuvel lehet
haladni. A gepjarmu fogalma utan keresgelj. Ha megvan, akkor keresgelj
azutan is, hogy mennyivel szabad haladni. 
MERT ALSO HATAR NINCS SEHOL (1-2 kivetellel), VISZONT FELSO HATAR IGEN,
de idezlek teged:
>Egy kicsit odaleptem neki, ugy 180 ig alig maradt le, de 220
>kornyeken mar nemigen lattam. Lehet hogy belatta, nem erdemes
>emberkedni,
Latod?! Tudod egy hires ember egyszer azt mondta:
Ne itelj, hogy ne iteltess! Minden tekintetben vesztesek az elmeleteid.
Ugyhogy nem erdemes emberkedni.

Ugye, tipikus, a Vaddiszno gondolkodas nelkul nekimegy mindennek, ami
nem fer el a kis fejeben. 

Javaslom a HAH kabinet letrehozasat. HIX AUTO - HUNTER. 

Teeby - Trabant fan., aki velemenye szerint csak a Trabant ellenzok
kornyezetet karositja sulyos mertekben.
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Re: Kolcsonadasi szerzodes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Amon Tamas alias sajt !

>A kocsim mostanaban volt vizsgazni, de a szerelo aki
elvitte,
>csak a forgalmit, meg a kulcsot kerte el... (Meg a vegen a
penzt)
>Akkor most, hogy van ez?

Gondolom, azt a szerelot nem ket evente egyszer latjak a
vizsgaallomason es valoszinuleg kissebb hibakkal is at
tudja vinni az autot, nem ugy, mint pl. en... :-)))

Udv.
T.Csaba
+ - Villanyfek.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HIX-autosok! Fogash! Teeby! Klem!

>>akkor elektromechanikus fekrendszerek. Ez most tok uj es meg sehol nem

>>szeriaerett, igy erdekes lehet.

>Meg valoban nem egeszen szeriaerett, de mar tervben van.
>3 honappal ezelotti (?) Autoexpertben irtak rola. Igaz ott csak a
lejton
>valo rogzitofekezesrol volt szo. A motor leallitasa utan bizonyos
>mozdulatok eredmenyekent az elektronika rogzito uzembe allitja a
>fekeket, igy a lejton a legnagyobb biztonsaggal lehet parkolni.

 SzVSz ott bukik a mutatvany, hogy ujfent meg kell mindenkit tanitani
ilyet szerelni, es mint tulajnak megbizni a fek hasznalhatosagaban!

>Amugy engem erdekel a dolog.
>Vagy netan egy elektromagneses dologrol van szo? Tekercs gerjesztes meg

>hasonlok?

  Egy villanymotor tengelyen anyat mozgatnak es ezzel erik el a
tarcsafek betek osszeszoritasat (lasd asztalos szorito) Kepet ha kertek,
maganba....

 irja:
>>>>>>>>>>
elektromechanikus fekrendszerek.
>>>>>>>>>>
>Klassz, hogy ebbol irod a diplomamunkadat, de egy aprosagot azert
>megemlitenek:
>A Mercedes ACTROS sorozatu nehez teherautoin (24-40t) megjelenes ota
>(~1997?) opciokent rendelheto az elektronikus fekrendszer. A rendszer
>mukodese:
>fekpedalon elektromos erzekelo (a pedal elmozdulasaval es/vagy a rajta
levo
>nyomoerovel aranyos jel) -> ez a jel a kozp. vezerlo szamitogepbe ->
minden
>kerekre elektromos jel -> a kereknel elhelyezett vezerelt szelep
suritett
>levegot enged a fek-munkahengerre -> fekpofak nekiszorulnak a
fektarcsanak
>(minden kereken belso hutesu tarcsa!) -> jarmu fekezodik. Kerek
blokkolasa
>eseten megegyezoen a hagyomanyos ABS mukodsevel. Elonyei: A feknek
nincs
>kesedelmi ideje, hiszen nem a 8bar legnyomasnak kell felepulni a kb 15m

>hosszu legvezetekben, (sofor es a hatso tengely kozott), hanem az
elektr.
>jelnek kell vegigszaguldania ugyanennyi droton. Adja magat az ABS, a
fekero
>finomabban vezerelheto.
>Eredmeny: Az Actros ugyanilyen fekrendszeru felpotkocsival, 40t
>ossztomeggel 85 kmh-rol akar 30%-kal rovidebb uton kepes megallni, mint
a
>"hagyomanyos" fekekkel szerelt tipusok.

EBS := Electronic(ally) Braek System = elektromos fekrendszer.
Mercedes-Wabco fejlesztes. Mukodesi elve:
- a hagomanyos pedalszelepre ketto darab potenciometer van felszerelve,
ami a szamitogepbe adja a kivant fekezesi informaciot. Ebbol, a
terhelesbol (a kapcsolasi erobol(potkocsi)) hatarozza meg a szamitogep
milyen legyen a tenyleges kivezerelt feknyomas. A szukseges
levegonyomast elektromos szelepek allitjak elo, amelyekben a kivezerelt
nyomast a szamitogep reszere informaciokent visszavezetik szabalyozasi
celra.
  A gepes kocsi teljesen tarcsafekkel szerelt(Knorr-Bremse
tarcsafekekkel), a potkocsi tobbfele lehet. A rovidebb fekuthoz
illesztett feku potkocsi szukseges....
  Amiert hamarabb megall, az azon egyszeru ok, hogy a levego aramlasi
sebessege nagysagrendekkel kisebb, mint a deleje....

  Klem altal emlitett elektomechanikus feke a szemelygepkocsikra
keszulnek....
Gyarto: Continental-Teves
--
 Udv:
     Levente
+ - VW =?UNKNOWN?Q?Bog=E1r?= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek,

eloszor irok, eddig csak csendesen figyeltem a temakat, tanacsokat;
tetszettek.

van egy kicsi Bogaram, akit nemregiben baleset ert. kiegett :(
a fu:lkében semmi nem maradt e'pen, a motor és futomu viszont hibatlan.
en pedig egy kis renovalason torom a fejemet.
a lenyeg: keresek egy Bogarat.
nem baj, ha oreg, ha rozsdas, motor sincs benne; de a karpitozas,
ulesek es kezeloszervek epek legyenek.

tud valaki ilyen elado joszagrol?
esetleg egyeb tippeket is elfogadnek, hogyan uszhatnam meg minimalis
koltsegekkel a rendbehozatalt.

kicsit mas:
a fenti problemammal osszekotve az elozo felevben az egyetemen
a feleves feladatom temaja a kovetkezo volt:

A VW Bogar karosszeriajanak ki- es atalakitasi lehetosegei

a tanulmany az eredeti VW törtenetetol indul, vegig koveti fejlodeset, majd
a kisebb cegeken es kulonbozo stilusokon at a halad egeszen a
versenyautokig.
a tanarom eleg jol fogadta, szerintem tetszett neki.
nem allitom, hogy teljes (kb. 70 oldal, sok keppel), de szerintem erdekes
lehet masoknak is,
(es nem csak bogarasoknak).
amikor anyagot gyujtottem hozza, keves magyar nyelvu kiadvanyt talaltam a
Bogarakról,
ezert gondolom, mas is szivesen megnezne', nem csak a tanarom és az egesz
tanszek :)

ha valakit erdekel, szivesen elküldöm neki (kb. 20 MB). cserebe egy kis
visszajelzest kernek, milyennek talaljak, szerintuk min lehetne meg benne
javitani,
mi az ami pontositasra, javitasra, bovitesre szorul.
kicsit szeretnem meg boviteni, az eddigi anyagot egyfajta va'zkent
felhasznalni.
(ez mar nem az egyetemre kell, csak egyszeruen erdekel a dolog)

email-eket az alabbi cimre kernek, elore is koszi:

Mátó Attila

In BUG we trust!
+ - re:vaddiszno (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi All

azert Vaddisznonak abban barhogy csurjuk csavarjuk is igaza van, hogy
kobcentit csak kobcentivel lehet potolni.


Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Szász Attila  (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - Sokminden, pl. Ittas vezetes, vaddiszno, meg ilyenek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Megint par napja irhatnekom van, ha valakit nem erdekel 3 pgdv:
Ittas vezetesrol szolva, szerintem sem az ittas vezetes a legveszelyesebb,
persze nem a "sarga fold" tipusrol beszelek, sajat tapasztalat, hogy ha 6
oranal kevesebbet alszok, vagy t fonokeim sokat farasztanak, igencsak felek
autoba ullni. Reszemrol programozo vagyok, a hasonlo bealitottsaguak
gondolom ismerik azt az erzest, hogy egy bonyolultabb feltetel utan (min 1
ora gondolkodas, finomitgatas) az ember beall egy bizonyos gondolkodasmodra,
beul az autoba, es nagyjabol igy ertelmezi a helyzetet: 
[...]
If (jobbrol jon valaki) and (jobbkezes utca) then 
	Begin
	  Fekbenyom;
	  If (valaki volt mogottem fektavon belul) or (nem tudok megallni)
then halt(1);    {karambol}
	End
[...] 
most jut eszembe ki kellene ertekelni, hogy miert allt le a program... 
mire vegiggondolja az ember, kesz a baj mar csak azert is, mert nem
allitottam be a sebesseg parametert a jobbkezes utcaknak megfeleloen...
(Ne kovezzetek meg a gyengus Pacal kode'rt :))))))
azt hiszem, ha valaki megiszik egy uveg sort meg mindig lehet tiszta a feje,
es oszpontosithat kello keppen a vezetesre.
Mellesleg nem elek ilyen alkohol stilusu nedukkel, se vezetes elott, se
maskor :)
Arrol nem is beszelve, hogy nalunk az erdonel (XV. ker) van nehany csaj az
osi szakmabol. (rajong ertuk a kerulet a negativ ertelemben) kozlekedes
szempontbol szerintem igen jo erzes, hogy a mogotted jovo autos epp most van
tul egy ... hogy is mondjam ... szolgaltatason, es meg mindig a szemerem
ajkakon jar az esze... nem tudom mennyire tud az elotte levo pl feklampara
osszpontositani... :)))))

Vaddisznorol: 
van egy-ket hasonlo beallitottsagu ismerosom, (nem rajongok ertuk) nagyjabol
rajuk illik a sablon, hogy BMW-juk van, az apuci vette nekik a  20.
szulinap, illetve, hogy elvegezte a 8 altalanost alkalombol. atlag egybe is
esett mindkettojuknel :))))) 
Gondolom Vaddiszno  baratunk is hasonlo kategoria. az irasidbol nekem ugy
tunik, hogy 2 piros lampa kozott is padlo gaz-padlo fek kombinaciot
hasznalod, ego kodlampakkal, kocsi oldalara festett csikokkal az elgazolt
biciklistakkal aranyban. meg merem kockaztatni azt is, hogy mennyunk a
plazak ele bal konyok kilog az ablakon mikozben duborog valami napfenyt
dicsoito zenemuremek kombinacioval, esetleg kozben mozogjunk is valamit a
zene ritmusatol teljesen kulonbozo modon... kivancsi lennek, mennyire illik
rad a szemelyleiras :)))))))

En teljesen egyutt erzek a trabisokkal, tudom milyen erzes honapokat
sporolni hogy legalabb valami auto szerure szert tudjanak tenni. Nekem
mazlim volt, egy trabant aran vettem a ritmomat, es nagyon oda vagyok erte,
kar, hogy hamarost szet fog esni, es igen sok gondom van vele. De legalabb
az uton nem polskinak/trabantnak kezelnek. Azt hiszem epp az ilyen vaddiszno
style emberek miatt nem biztonsagos  a kozlekedes. Mellesleg ha egy auto
lassan megy megelozom, javaslom neked is ezt. Ha en a 1496/75le meg tudom
tenni, te miert nem? 

Ugy altalaban: 
Ultem nem tul reg egy padlo-gaz,padlo-fek tipusu ember mellett, es furcsa
mod olyan erzesem volt mintha nem is ugyanabban a varosban lennenk az
emberek dudalnak villognak, bevagnak, stb. amikor a ritmoval megyek szepen
nyugottan, valahogy sokkal kedvesebbek az emberek. Ti ertitek ezt? :)))

Nojo befogom:
Col Tuci
Ritmo 75 cl
+ - Hasznalt akkumulator leadas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Mindenkinek,
hasznalt akkumulatorokat /gk, savas olom / legutobb /2 honapja/ a Vaci
ut kulso reszen / a hidaktol kifele, bal oldal/ megtalalhato
Akkumulatorgyar /azt hiszem, meg mindig Perion / markaboltjaban le
lehet adni. Illetve egeszen pontosan a Vaci uttal parhuzamos uton levo,
gyakorlatilag a bolt mogott megtalalhato telepen. A pontos cimet nem
tudom, csak odatalalok :-)))
Megneztem a telefonkonyvben:
1,
Perion Akkumulatorgyar
1138 Bp. Vaci ut 135-139

2,
MKV impex
Hulladekakkumulator felvasarlas
1117 Bp. Dombovari ut 17-19
1-204-2956

csa
tucchy
+ - va: Re: Trabant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vaddiszno irja...
> csak szeretnek mindenhol minimum a megengedett 
> sebesseggel haladni.
Elarulom, hogy ez csak va'gy marad egesz eletedben. :-)

> Amugy erdekes, hogy kulfoldon nincs senkinek trabantja, 
> pedig vannak ott is "szegenyebbek". Nem tudom azok 
> mivel jarhatnak. Talan busszal? Vagy gyalog? Szoval azt 
> hiszem erdemes lenne ezen elgondolkozni.

Ilyenkor szoktam huszoneves fiaimnak azt mondani, hogy
*elmentek ti a malac f...ra bojtnak*.
Persze egy listatarsamnak soha nem mondanek ilyet. 
A level tovabbi reszet tobbszor atolvastam es bevallom,
lenyugozott az onnan arado magabiztossag. Az a mod, 
ahogy penge elesen latszik az ut a boldogulas fele. 
Vhooo...!
Megborzongok a gyonyortol.  

Ja, bocs ! Megse ! Csak az ablakot hagyta valaki nyitva ! :-)
--
Meszaros Geza
+ - Re: M5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Lista,
Fogash irasara valaszolnek, de az egesz uzenetet nem masoltam be,
mert tul hosszu lenne.
Szoval: engedelmedtekkel kis javitast kell eszkozolnom a
javitasban. A regebbi M5-bol 2 fajta volt/van. Azt hiszem
89-91-ig gyartottak a B36-os motorjelzesu 3600 ccm 315 loeros
modelt, ami "szimpla" 4 szelepes motor. A nyomatekat nem ismerem
pontosan sajnos. 92-96-ig pedig B38-as motorra fejlesztettek, ami
megnovelt kobcenti (3750) es 340 LE, 400 Nm-rel (bocs, tenyleg
eliras tortent). Ezeknek a motoroknak nem sok koze van az Csaszar
R. Elod (R=rendorgyilkos) M3-asaban (aminek a forgalmijaban
tulajkent erdekes modon Orban Viktor nev all allitolag) levo
motorhoz, ami - az ujabb modell 96-tol - 3200 ccm, 321 LE es 320
Nm, S6-os motor, dupla vanossal (ami a lengo szelepvezerlest
jelenti) es egy sokkal ujabb konstrukcio. Az uj M5-ben a 4.4 es
feltuningolt valtozata, 5000 ccm-es V8-as motor van 400 LE-vel es
500 Nm-rel. Ez mar nem semmi, csak 28.5 misi kicsit huzos. Azt
azonban nem ertem, hogy az USA-ban miert csak 73,000.00 USD az
ara ugyanennek, ami "csak" 18.5 milcsi (vam afaval tokkal
vonoval). Rohadjanak meg!
Ja, az elektronikus tiltas meg nagyon egyszeruen kiiktathato, es
akkor irany a 270!!!
A tobbivel tokeletesen egyetertek. Ongyilkosjeloltek vegyetek
Hondat, kulonosen ajanlom a CRX-et!
Szegasztok,
Vaddiszno

>Ahogy Vaddiszno baratunk irta:
>(bar lehet, hogy ezzel minket szolitott meg?)
>
>>>>>>>>>>>>>>>
>BMW M5 (E34 B38):
>3750ccm
>340 Le/6900
>4000 Nm/4500
>272 Km/h (220 Km/h nal kell 5.be rakni)
>5.7 sec 100 Km/h-ra
>14-15 L/100Km (teszt) / 12 (gyari)
>(az adatokat fejbol irtam ha valaki talalna valami
>pontatlansagot)
>>>>>>>>>>>>>>>>>
>engedelmeddel kis javitas:
>A regebbi M5-ben egy soros 6 hengeres, 4 szelepes szivomotor
muxik,
>321Loerovel (ez a motor egyebkent az M3-ban is van, ilyennel olt
a Csaszar
>Elod) A nyomatekat nem tudom, de szerintem az a negyezer Nm egy
>helyiertekkel tobb a valos erteknel. Sebessege 250 kmh-nal
elektronikusan
>korlatozva.
>Az aktualis M5-ben egy 4.4 literes V8 (szinten 4 szelepes)
dolgozik, ez
>kerek 400 LE, nyomateka ismeretlen, de a reginel jo 100 Nm-rel
magasabb. Ez
>olyan 5,2 alatt gyorsul szazra, 250-nel ez is szabalyoz.
>

>
+ - Jogositvany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello ujra,
Nagyon belejottem, mi?
Most egy uj tema.
Jogositvany. Nemreg megneztem mennyit kell fizetni, hogy az ember
jogositvanyt szerezhessen, mint kezdo. Keremszepen:
"kismotor, allati erovel volt jarmu": 25,000 Ft. Nem azert
mondom, de regen a Simsonomat vettem 16 ezerert. Ja tudjatok
mennyi a Simson robogo uj ara? 326,000 Ft. De a Babetta is valami
300 korul van. Allati, nem? Nem tudom ez az evi 8% inflaciobol
hogy jon ki.
"B" jogsi: 70,000 kb. Gondoljatok el, amint a 17 gyereketek
odaall eletek, hogy: " Apa, szeretnem megszerezni a jogsit a
kocsira!", "Jol van kisfiam, mennyibe kerul?", "70 ezerbe."
Valasz nincs, csak hatalmas gyogyitasi koltseg az idult
szivrohamot kovetoen. Aztan szepen el kell adni a kocsit, hogy
pl. a 2 gyereknek legyen jogsija.
Folytatom, mert meg nincs vege:
""A" korlatlan, 21 ev felett, kezdo motoros, PAV-val": kompletten
80,000 plusz le kell menni Pestre, mert csak ott adnak Pavot.
Kerdezem, miert ment fel ennyire? Hat a bezinarak emelkedese
miatt. Kerdem: Miert, ha valaki a sajat motorjaval vesz reszt a
tanfolyamon, es vezeti le a 26 vagy 40 orat, annak fizetik a
bezinjet? Valasz: Nem. Akkor milyen bezinar? Hat a kovetoautoe
(amiben az oktato ul). Arrol nem is beszelve, hogy az orak
felenek levezetese utan, ha latjak rajtad, hogy tudsz vezetni,
rezzenestelen arccal alairatjak veled a tobbi le nem vezetett ora
atvetelet, a penzt meg zsebre teszik. Vagy zsebbetankoljak?
Szoval kerdem en milyen vilagban elunk, ezek utan? Ezt
gazdalkodjak ki a tobbgyermekes csaladok!
Ugyhogy mindenki vigyazzon a jogsijara, mert nem olcso, ha
elveszik es ujra kell csinalni a tanfolyamot!
A tobbi kategoriat sajnos most fejbol nem tudom, mert mar a
ezeknel elallt a lelegzetem. En annak idejen meg valami 20,000
korul csinaltam.

Hat ennyi lenne.
Hajts,
Vaddiszno
+ - Sportlegszuro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Mennyi kerul egy ilyen legszuro?
>A kocsi garanciajat nem befolyasolja a hasznalata? (vagy a szerviz elott
cserej
>em vissza eredetire?)
>Ha ilyen jo, akkor az autogyrak miert nem hasznaljak? Relative olcson 10% 
>fogyasztascsokkenest es 10% teljesitmenynovekedest lehetne produkalni.

A legolcsobbak a kulonbozo akcios szurok, sokszor 9000 Ft-ig lemennek
a kereskedok az arral (ezek viszont ritkan a nagy nevek...).
Az olcsobb markas szurok koze tartozik a Jamex, az egyik legdragabbak
a KingDragoon szurok. A Jamex 12-15e, a KD lehet 30e Ft is, kocsi 
tipusatol fuggoen.
A sportlegszurok elettartama elmeletileg vegtelen, kb. 60e km utan, 
de poros kornyezet eseten illik minden 10e km utan atmosni, a specialis 
tisztito-kit 1500-2000 Ft.
A sportlegszuro lehet 2 fele - olyan, amit a regi helyere raksz, meretben
kb. ugyanakkora, de lehet direkt is, amit nem a legszurohazba raksz,
hanem szabadon log, es az egesz feluletevel szivja a levegot, ellentetben
az elozo tipussal, amely csak egyik felevel erintkezik a kulvilaggal.
A sportlegszurok felepitese: gumi keretben szivacs, femhaloval erositve,
hogy a puha szivacs szet ne essen. A szivacs at van itatva olajjal, 
igy a por, kosz megmarad az olajos retegen, mig a szivacs siman 
atenged sokkal nagyobb mennyisegu levegot, mint a hagyomanyos 
szurok.

A 10%-os nepbutitast felejtsd el. A direkt szurokkel elerheto 5-6%-os
javulas, a klasszikussal 1-3%, de ezt csak magas fordulatoknal
veszed eszre.
A fogyasztast pedig teljesen elfelejtheted, bar volt mar ugy, hogy
4 decit is sikerul 100 km-en megsporolnom, de az uj szurovel
az osszes ismerosom magasabb fordulaton jar, jobban huzatja,
igy a vegeredmeny, hogy a fogyi nem valtozik, vagy meg tobb lesz :)))

Nekem Jamex szurom van. Az elsot 12e Ft-ert vettem, de 800-1000
km utan szetesett (a gumi keret szetvalt). Most ujra Jamex van,
meglatjuk...

Csaba
+ - bmwm5 - off topic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

szet ne tepjetek egymast! jott valaki a listara, aki picit mashogy
all a dolgokhoz, es rogton mindenki leorditja, ahelyett, hogy 
elmondanatok, hogy itt sokan nem a kocsit apolgatjak, hanem
a lelket es ebbol kifolyolag nagyon erzekenyek.

Minel tobbszor olvasom el Mr. Vaddiszno levelet, annal kevesbe
latom okat, hogy igy lerohanjatok. Probaljatok meg egyszer
meglatogatni az E30 vagy Auto&Tuning topicot az index.hu-n.

Nem ertem miert kell rogton azt firtatni, hogy honnan van 
penze a kocsira? Mi ez a flusztraltsag? Komplexusok?
Pontosan ugyanezt eltem at, amikor a 850 lakosu falunkban
megjelentem az 5 eves srot Tipommal, es az osszes ember,
aki egy eleten at sporolt a Favoritjara (a legmodernabb kocsi
volt akkor a faluban), mind ugy nezett ram, mint egy gyilkosra,
mert egy seggfej 21 eves voltam, aki iskolaba jar es kocsit 
vett maganak, raadasul jobbat, mint nekik van.
Es most eppen ugyanezt csinaljatok ti is. 

Es en is nagykepu voltam az elso honapokban, mert a sajat
erombol ertem el, es suli utan 10-ig, 11-ig meloztam, es
masnap 7:20-kor mar az eloadason ultem... Kinek engedtessek
meg a nagykepuseg, ha nem azoknak, akik sajat erobol 
elernek valamit? 

Ez persze nem jelenti azt, hogy teljes mertekben egyetertek
vele, de utalom, hogy mindent a rosszabbik oldalarol neztek.
Pont ugy, ahogy Volner Janossal tettetek anno.

Csaba
+ - Re: Vaci utca... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> Kiszallni a finom meleg autobol, a kellemes zene mellol
> es gyalogolni...     BRrrrr...    Meg ragondolni is remes...

Neked sem Wartburgod van :-) Egyebkent a kellemes zenerol annyit,
hogy most tortek fel az automat, es kivettek belole a kb 3.000 ft
brutto osszerteku radios-magnomat. Kozben rajottem, hogy a benne levo
Deak-Bill Gyula kazettara acsingozhattak.

-- 
Amon Tamas alias sajt

+ - Vaddiszno (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Te Vaddiszno !

Nem akarsz leiratkozni ?
(  )

Mivel friss vagy a listan, nem vehetted ennyi ido alatt
eszre, hogy meg a rendoroket is megelozve utalja ennek
a listanak a kozossege az ilyeneket mint Te, ugy itt a listan,
mint az utakon.

Menjel inkabb az M5-osoddel ki az utakra, taposd szet
a kerekparosokat, takaritsd le magadelol a Trabantosokat,
es mindenek elott bionyitsd be magadnak, hogy Te
vagy a legfaszabb csavo szeles e hatarban.

De ide ezt ne ird le ! Menj el az  izomszalonba, vagy a
szolariumba. Ot biztos talasz valakit, aki vevo erre  !

Udv:
BigWhite
+ - re:vaddiszno (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autosok,

Vaddiszno levelere en is reagaltam, de amikor megjott a megerosites,
es elolvastam megegyszer, ugy dontottem, torlom. :)

Ezzel kapcsolatban lenne egy (ujabb) otletem. Mi lenne, ha az
AUTO-t moderalna valaki? Akkor legalabb megkimelnenk magunkat a
vernyomasszint-emelkedestol, es a _folosleges_ flame-ektol.
Szoval?

-- 
bye,
 Dobosi Daniel
+ - BMWM5 vs. Honda Civic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho BMWM5 !

En egy sokkal fontosabb kulonbsegre hivnam fel a figyelmedet a ket auto
viszonylataban.

Eddig tudomasom szerint egyetlen Honda Civic-et sem robbantottak fel.

Irasodat olvasva mar ertem, hogy miert robbantjak fel a nagy Bo:mciket
:-)))

Udv.

Kadlec Istvan
+ - M5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahogy Vaddiszno baratunk irta:
(bar lehet, hogy ezzel minket szolitott meg?)

>>>>>>>>>>>>>>
BMW M5 (E34 B38):
3750ccm
340 Le/6900
4000 Nm/4500
272 Km/h (220 Km/h nal kell 5.be rakni)
5.7 sec 100 Km/h-ra
14-15 L/100Km (teszt) / 12 (gyari)
(az adatokat fejbol irtam ha valaki talalna valami
pontatlansagot)
>>>>>>>>>>>>>>>>
engedelmeddel kis javitas:
A regebbi M5-ben egy soros 6 hengeres, 4 szelepes szivomotor muxik,
321Loerovel (ez a motor egyebkent az M3-ban is van, ilyennel olt a Csaszar
Elod) A nyomatekat nem tudom, de szerintem az a negyezer Nm egy
helyiertekkel tobb a valos erteknel. Sebessege 250 kmh-nal elektronikusan
korlatozva.
Az aktualis M5-ben egy 4.4 literes V8 (szinten 4 szelepes) dolgozik, ez
kerek 400 LE, nyomateka ismeretlen, de a reginel jo 100 Nm-rel magasabb. Ez
olyan 5,2 alatt gyorsul szazra, 250-nel ez is szabalyoz.

A fogyasztashoz nem tudok hozzaszolni (sajnos az M5 nalam csak lexikalis
tudas, nem empirikus), de az egyeb leirtakkal (jo autozas=nyomatek, stb.)
maximalisan egyetertek. Lehet, hogy hujen hangzik, de a VW Bora, amivel
most jarok, normal varosi forgalomban nem forog 2500 fole. Sot, jobbra kis
ivben is lehet vele 3.-ban kanyarodni, a megallas kozeli ( <5kmh)
sebessegekrol is feljon masodikban. Tok kenyelmes. negyezer fole forgatni
meg csak akkor van ertelme, ha nagyon sietsz.

Amugy mar az elozo M5 fekjei is kimagasloan jok voltak a kategoriaban is es
altalaban is, hiszen sok tavolkeleti "sportkocsinal" lenyegesen jobb
lassulasertekeket kepes produkalni a kocsi. Amire a Civic, foleg a CRX a
maga 700 (<- tulzas, mint koltoi eszkoz) kilojaval keptelen, hiszen nincs
ero, amely az utra nyomna. A surlodasi ero meg linearis a feluleteket
osszeszorito erovel, tehat a Hondan legyen barmilyen atom-fektarcsa, soha
nem fog rendesen lassulni. ABS nelkul csuszni fog fustolo gumikkal, ABS-sel
pedig  egybol elkezd dobolni a fekpedal...

A jo kocsi kb. 1,5 tonnanal es legalabb 2000 cm3-nal kezdodik.	:) 
(tobb lehet)

Fogash

+ - Kocsi elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy cimboram kert meg hogy az alabbiakat kozzetegyem:
az o VW Passat 1.6 turbodiesel jarganya eladosorba kerult. 
Amit illik rola tudni:
1982-ben keszult, muszakija 2001. juniusig ervenyes
motorja 1.6 TD, hidegben is indul
aranybarna metal szinu, 4 db gyari VW alufelnin gurul (Golf I GTI felnik)
kikialtasi ara: 430.000HUF
En ultem benne, koranak megfeleloen hasznalt allapotban van, nincs leelve,
de nem is "nagypapa autoja" volt.

Szinten eladosorba kerul egy komple' zene, ami osszeall
1db 4x100W Magnat erositobol
6db Magnat hangszorobol, hozzaillo hangvaltokkal egyutt
1db Blaupunkt Rio radios-magnos szerkezetbol (leveheto elolap, sarga, stb.)
Ennek ara egyben 100.000HUF, celszeru egyben vinni...

Mindezek utan erdeklodes napkozben a 72/ 312 779 es Pe'csi telefonon,
Pinter Balintnal, aki "Schnell autosbolt" alneven jelentkezik be.

kb. 1-1,5 honap mulva beerik egy 84-es Kadett is, ami 1.6D kombi, 5 ajtos.
Errol meg semmit bovebbet nem tudni, akit erdekel szojjon maganba.

Fogash

+ - Swift (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

addusery irja:
>>>>>>>>>>>
Ar       Felicia 2.085.000         Swift Winter2 2.166.000
Moci     1,3i, 68 Le               1,3i, 68 Le
Garancia 1 ev, korlatozas nelkul   3 év/100.000 km
Fogy.    8,1 L/100 km              6,5 L/100 km (16 szelep!)
CASCO kb 9000 Ft/ho (Bp)           7000 Ft/ho (Bp)
Extrak   fapad                     el. ablakok, szervo,
                                  4x4hajtas, ABS, 2x legzsak
Max. eng. listaarbol 3%            ingyen klima v. 6%
>>>>>>>>>>>>>>

itt egy kicsit leakadtam. 
1. Tudtommal Swiftben meg az eletben nem keszult 4x4 valtozat. A masik,
hogy egy akcios modellt hasonlitasz ossze egy listassal. Lehet, hogy
jelenleg van egy akcios modell (Winter, ami mondjus tartalmazza a motoros
ablakokat, sot talan futheto tukrot is), de ez nincs mindig, ill. a
Skordrinak is vannak akcioi. 
2. A Swift olyan vekony lemezbol all, hogy fenyezes nelkul az egesz kocsi
attetszo...	:)
Ezt szepen ugy mondjak, hogy a karosszeria merevsege (=passziv biztonsaga)
nullahoz konvergal.
3. A Suzukihoz nincs alkatresz. (Frigyes?) A legkisebb
karosszeria-serulesnel (pl.) honapokat varhatsz, mire elemet kapsz. 
4. A Suzuki belulrol szvsz elegge igenytelen auto. Alapvetoen minden
kisauto az, de a "ti autotok"-on ez erosen latszik is. 
5. A most akcios modellt leszamitva minden felaras extra benne, az 1.0
valtozatban meg a KALAPTARTO sem szeria. (Legalabbis evekig nem volt az)
6. A Suzuki-tulajok viselkedese. Tisztelet a kivetelnek, ill. akinek nem
inge... de azok a Suzuki-tulajok, akik rendszeresen hallatjak hangjukat,
mind 3,2 literes fogyasztasu autoval birnak, ami 7 masodperc alatt gyorsul
100-ra es legalabb 180-at megy 4 szemellyel.... Ja, es ezek olyan buszkek
az autojukra, mint 1978-ban Magyaro.-on az ezerotos lada, vagy nagy
Polski-tulajok az autoikra. Tenyleg sok penz a 2 misi egy kocsiert, de ez a
kor (latszolag) nem veszi tudomasul, hogy KISautoja van, megha 5 ajtos is.
Sajna a magyar autokereskedelembe az rogzult, hogy a csaladi autonak 5
ajtaja van es 2millaba kerul. A tobbi nem szamit...

A Suzukisok 98%a most biztos utal, dehat ez is csak egy velemeny. Es persze
mindig tisztelet a kivetelnek. 

Fogash

+ - 16V (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Istvan (vomberg) irja
>>>>>>>>>>>>
> Az alternalo tomegek meg nagyobbak is, mint a 2 szelepesnel. A fotengely,
> hajtokarok es dugok ugyanakkorak, viszont a 4 kicsi szelep+ kiegyenlitoi+
> esetleg himbak (mert single OHC 16V is letezik) tuti nehezebb, mint a 2
> szelep. Szoval ezzel azert nem ertek 1et.

??? Pedig szerintem nincs igazad. Szelepenkent kisebbek a lengetett
tomegek. Es
itt a szelepek egyenkenti tomege szamit.Ilyen alapon nem letezhetne 40
szelepes
V8-as Ferrari motor, 10500-as fordulattal. Lehet (sot biztos) hogy a 16
szelep
ossztomege tobb mint a 8 szekep ossztomege, de a szelepek egyenkent
mozognak.
>>>>>>>>>>>>
Szerintem az egyidejuleg, egy helyen egy iranyba mozgo tomegek szamitanak.
Vagyis a 16V motor elso hengerenek 2 db szivoszelepje (himbaval, tokevel,
hezagkiegyenlitovel egyutt) tokeletesen egyutt mozog, vagyis ezt a tomeget
egyutt kell meginditani is es megfekezni is.
A 40 szelep (van egyebkent 60 szelepes V12 Ferrari is) kicsit mas eset,
hiszen ott nem mind a 60 szelepnek kell egyutt indulnia es megallnia.
Szoval tovabbra is fenntartom, hogy a tobb szelep nagyobb tomeget jelent.
Ahol ez szamit (es ez most ugrott be) az egyetlen fazis: a szelep zarasa.
Mivel minden szelepnek sajat rugoja van, 1 szeleprugonak kisebb tomeget
kell megloditania, illetve jobbak a lehetosegek az erosebb rugok
(=biztosabb szelepzaras magas fordulaton) beepitesere. Viszont ez esetben
lenyegesen no a vezermu hajtasahoz szukseges nyomatek/teljesitmeny. 
Osszessegeben szvsz a jobb toltescsere altal szolgaltatott elonyok
elnyomjak a fentebb es korabban boncolgatott hatranyokat ezert alkalmazzak.

De az alap-kijelentes, mely szerint:
> >1. A 16 szelepesek altalaban DOHC motorok, amiket eleve jobban ki lehet
> >porgetni mint a tobbit, mert itt a legkisebbek a mozgatott tomegek.
szerintem tovabbra is hujeseg, vagyis a 4 szelep nem jelent automatikusan
nagy fordulatszamot.

Fogash


+ - kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egyszer mar kerdeztem ugyan, de senki nem valaszolt:
 Tatabanya-Bpest kozott reggel 7-8 ora kozti idoben piros Mercedes 260E /
W124, CMA-350 rendszammal mindig a leallosavban gurul kb 60 kmh
sebesseggel. Mi lehet ez? Radar? Lezer? Video? Elfogo? Sporolos ingazo? 

Otleteles johet
Fogash

+ - Vaddiszno es a tobbi barom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali !


Az elottem szolokkal maximalisan egyetertek !!!

Idezek:

"95-re, es 12 centire a Trabi faratol ektelen
villogasba kezdesz. (Ezt a hozzad hasonlok olyankor szoktak csinalni, amikor a
Trabi eppen a 15 meter hosszu kamion mellett
van, es az egvilagon sehova sem tud menni, csak folytatni az elozest. 10 evig v
ezettem Trabit, es szerettem is szegenyket,"

Erre a helyzetre en az alabbit szoktam hasznalni ( es nem csak Trabiban ulve ) 
: SATU FEK

hogy a vaddisznohoz hasonlito barmok kenodjenek a szelvedon, es ekkor az sem sz
okott erdekelni ha esetleg belemjonne, mivel ekkor a szaros jarganyaban lenyege
sen nagyobb kar lenne sot meg a balhet is o viszi el ( egyebkent 100%-os bizton
saggal kijelentehtem, hogy tuti nem szalnak belem, mert feltik a jarganyukat ) 
es leszophatjak magukat 220 helyett 40-el !!!


UFF

Andras aki most kivetelesen hozzaszol !
+ - addusery2k@freemail.hu WOW! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Adatok a webrol, illetve a biztositoktol telefonon.
Erre nem nagyon tudok mit mondani, meglepodtem...
Itt a kovetendo pelda anyazas, masok fikazasa helyett!
Csak igy tovabb! :-)

A vasarnapi viszonlatasra:

Koltai 16V Peter

VW Scirocco 16V

u.i.: Tekintettel arra, hogy barmelyik helyszinhez elegge kozel vagyok, 
megprobalok idejeben felriadni, es kimenni a vegleges helyszinre.
Sotetkek Scirocco. Csak ha valaki nehezen talalna oda...
+ - Skoda szet-ossze; Talalka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haj Mindenkibe! :o)

________________________Skoda szet-ossze_____________________
Fresi BaCSi:
>>>>
Kepzeld, en fanatikus vagyok. 
>>>>
Azt tudom. :o)

>>>>
Vettem egy autot, amit szeretek es
szerelgetem. Bar elmenne igy is, de szeretnem, ha rendben lenne.
>>>>
Abszolute meg tudlak erteni. :o)

>>>>
 A
karpitozas nem lesz kesz, igy lathatjatok, hogy mi idegesit benne. A
szonyeget bevagdosom a helyere, de a varras es az uleshuzat na meg az
oldala ido hianyaban kesobbre marad.
>>>>
Termeszetesen megbocsatunk. :o)

>>>>
Aztan ez egy viszonylag olcso gyakorloterep. Mar kineztem egy Alafa
spidert, de csak ha elkezdek normalisan melozni (nem taniotok mar csak
ebben a felevben) es nem ehberem lesz, akkor engedhetem meg magamnak.
>>>>
De szepek is azok az Alfak! :o)

>>>>
>Csaladon belul nem _kell_ kolcsonadasit irni es passz.
Csak erosen ajanlott. Ezt akar kezzel is megtehetitek, csak
szerepeljenek az egyertelmu azonositok is.
>>>>
Ezzel en is igy voltam, most is harom kolcsonadasi lapul a papirjaim kozott,
mert nem tudom
mikor mivel megyek.
Apamera _soha_ nem irtam es nem is rezsegtek miatta a kekek!
Eddig apos es anyos kocsiaval is allitottak meg tobbszor es mindig
megkerdeztem, hogy
most hogy is van ez?
Amikor egyedul voltam, akkor kertek, amikor ott volt asszony velem, akkor
eleg volt annyit
mondani, hogy az O apjae, vagy annyae es kesz.
Kerdeztem, hogy kell-e akkor amikor az asszony is velem van, az egyik sima
nemmel, a masik
valasza az volt, hogy ki volt az a hulye, aki aztmondta, hogy kell, etc.

Fresi BaCSi! Nem sertodtel meg ugye??? Tenyleg becsullek azert, amit az
Autodert
megteszel!

___________________________Talalka________________________________
Kezzeljetek, meg az is lehet, hogy eljutok a talalkara! Holnap es vasarnap
nem tudom 
olvasni a Listat, de DJTiszyvel, Zssanyaval es VTIvel is egyeztetek
telfonon, ha 
el tudok menni! Ha megyek, akkor egy ritkan iro Listatarsunkat is viszem,
akinek
lassan 3-4 honapja all a Passatja, mert nem tudott szerezni egy rohadt 1.6
TD mocit
a regi kinyuvvadt helyett! Tegnap sikerult!

Kussolok, a kormanyok es az _idojaras_ legyenek velunk, udv

	     .    .
--------o0O---p---O0o--------
   Ai.: Peace :o) bye Gyimi
mailto:
+ - (szalonauto)Re: vti*** HIX AUTO *** #665 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: vti ( 98 sor )
> Idopont: Thu Feb 24 03:23:41 EST 2000 AUTO #665
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>> Nem tudom, mennyire ragaszkodtok a kisautohoz, ennyi penzbol en
>> biztosan megprobalnek kihozni egy Octaviat (ha a Skoda, mint marka
>> amugy is szoba kerult), mondjuk egy bemutatoauto 1x.000 kilometerrel,
>> gyari garanciaval es nemi eroszakoskodassal kijohet ennyibol, de
>> persze ABS es egyeb nagyobb extrak nelkul (legzsak, szervo szeria).
>> Ennek a listaara talan 2.799.000,
> Ennyi erovel nezzen korul a hasznalt piacon, mert ott legalabb azt
> a 1x.000 km-t olyan ember tette bele akia sajatjanak tekintette
> azautot, es feltette, nem egy barom aki, 'na nezzukmeg mit tud ez
> a tragya oreg kuldjuk na'.. :)

Persze, melletted ul a szalonos foszer, hatadban a gorilla a pisztollyal az
oldalan, te meg padlogazas gyorsulasokat es csikorgo fekezeseket gyakorolsz
a csucsforgalomban. Lehet. Nekem ilyen volt a szitu, es nekem az auto
"mittudasa" tavolrol sem merul ki abban, hogy ha raugrom a gazra, akkor
mennyivel lesz nehezebb elorehajolnom.

> A masik, hogy sok ember szereti a kis autot.. tudod
> varosban,dugo, haladni kell. kisauto elfer.. :))) legalabbis en mint
> egyszerre kis es nagy auto tulajdonos igy latom, es a kisauto
> nagyon tuti varosban..

Tokletesen igazad van. Mindezekkel egyutt ha mindig csak egyetlen autom
lehhetne, az mindig nagy lenne.

udv.Akos
+ - M5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves  "bmwm5"!!!

Az M5-os attol az, ami, hogy sok Trabi, meg Lada, meg Suzuki, 
meg Honda VTI es meg sok egyeb a tiednel lassabb kocsi is van 
az utakon...
Kulonben nem lenne "BMW M5", csak egy kis egyszeru "bmw" a 
Ferrarik es Porschek kozott...
Gondolj bele, es "bird ki" a lassabakat...  (ez forditva is igaz: Minel 
tobb lassabb kocsi van, annal extrabb az M5...)

Es ha valaki nem szereti az olajfustot, ne menjen kozel a Trabihoz...
Nem kotelezo. Tisztes tavolsagbol varja ki, mig megelozi a teherautot... 
Minel jobban nyomul a Trabi mogott valaki, a vezetoje annal inkabb 
surgetve erzi magat, es annal jobban nyomja -> annal jobban fustol...
Szerintem ez sima ugy...

Szerintem elgondolkodtato, hogy ha a nalad lassabbak ennyire 
intoleranssa tesznek teged, akkor mennyire ideges lehetsz, ha 
egy nalad meg gyorsabbal talalkozol...?? 
(es aki netan annyira "turelmes" veled, mint te a lassubbakkal...)


A.
+ - Re: gumicsik, avagy vezeto megrazasa delej altal - off (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Ed!

<off topic>

>> Azert utalom a telikabatomat, mert levetelkor mindig feltolt.
>>Igen szep szikrantasokat produkalok a kulonbozo
>>femtargyakon, illetve a fonokom orran :-))))
>
>Tulajdonkeppen miert fogdosod a fonokod orrat??? :-)))

:-)
Azert, mert o van ott epp a kozelben :-) Es jolesik latni a
kisulest
az ujjam meg az orra kozt. Fogdosni pedig nem szoktam
(ot magat se :-)), kiveve amikor eppen le akarom csavarni.
Ilyen is elofordul :-)))

<on topic>

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit, Keddveseim!

A hixauto talalkozo engem ill. minket is erdekel, de csak a tavaszi. Kicsit
meg hideg van, hogy a gyerkoccel egesz nap kint legyunk. Ha ez most egy
jelentkezesnek elmegy, akkor aki gyujti, az legyen szives regisztraljon
engem is ill. minket.

s.cs.
L.

     _IVICZ Laszlo            
   _| Hungary - Budapest    Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
 _|   Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites
+ - re: mg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>
A mondeosnak messze er a keze -:))))))))
--
Meszaros Geza
<<<

... hacsak valaki el nem toreti... :-)

s.cs.
L.
+ - szonda-ipszosz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

s.cs.

>(nem kerdezte, hogy ittam-e, vagy hajlando lennek-e megfujni)

mar tudniillik a szondat. Tenyleg. Miert kerdezik ezt meg es mi a
jelentosege?

s.cs.
L.
+ - 2T betiltas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

bmw5 nem birja abbahagyni:
>>>
Mit csinalnal peldaul ha kozolnek, hogy betiltjak a trabantot?
Szerintem addig mar nincs sok hatra.
>>>

Ha ekkora lenne az arcom, sokkal jobban tajekozodnek elotte.

Hozzavetolegesen 2-2,2 millio _szemelygepjarmu_ fut Mo utjain.
A ketutemuek szama 200-240 000 db (ebben a tgk Barkas is benne van).

Tehat ez saccperkabe 10 %. Betiltjak az autok 10%-at? Miert mindjart az osszese
t? :-)

Leven, hogy nincs 2T utanpotlas (motorok nincsenek benne), es a ketutemuek atla
geletkora 13-15 ev lehet, az elkovetkezo 5 evben biztosan szepen maguktol kikop
nak. Teljesen felesleges a betiltasuk. A kormanyzat (se Orbanek, se a kommunist
ak) nem is gondolkoztak rajta.

Ha jol emlexem, van egy MOL-os listatarsunk. Meg tudna o mondani, hogy mekkora 
most a keverek 91-es aranya az uzemanyagok kozott?

udv, deejaytiszy
+ - BWW < - > Trabant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csak ulok es csodalkozom:

Vaddiszno BMW-jeben nincsen belso legkeringetes???

:-)))


Padi
+ - Re: *** HIX AUTO *** #664 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Ritkan olvasom a csatit, van is pár mega olvasatlanom, de egy surgos
kér(d)esem volna.

Nem kell valaszolni, ha nem tartjatok helyesnek keresemet.
DE! 
Egyebkent miert nem lehet ekezeteket irni?? Milyen magyar nyelv ez igy??

Szoval autos kep kellene felulnezetbol (KIZAROLAG!!)

40 kb-ig, mert nagyobbat lassacskan nem fogok fogadni (email szu"ro")
szal ennyi, soxerencset, jo temakat, amig ujra irni fogok (VITAT NEM AKAROK)
Köszi, sziasztok!!
+ - re: BMW M5, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> BMW M5 (E34 B38):
> 3750ccm
> 340 Le/6900
> 4000 Nm/4500
> 272 Km/h (220 Km/h nal kell 5.be rakni)
> 5.7 sec 100 Km/h-ra
> 14-15 L/100Km (teszt) / 12 (gyari)
> (az adatokat fejbol irtam ha valaki talalna valami
> pontatlansagot)


Kedves Vaddiszno!

Ha mar igy felajanlottad a javitas lehetoseget, akkor hadd tegyem meg.

4000 Nm/4500 !!! Hat nem semmi. A V63-as mozdonynak van kb. ekkora
nyomateka, igaz annak kb. 50 000 ccm-es motorja van es 12 hengeres, es
valamivel alacsonayabb fordulaton adja le.
Na mindegy en biztos vagyok benne, hogy csak elgepelted.

Ami a hozzaszolas minoseget erinti, nem szabad, hogy megint egy Vollner
Jani fele vita alakuljon ki. 
Tenyleg jo lenne , ha baratunk csak a neveben lenne vaddiszno, es nem a
hozzaszolasaiban. erre oda kell figyelnie, de nekunk is, mert egy jo
centurio (szazados) jarjon elo jo peldaval, mondja a regi kozmondas. Majd
lenyugszik az ifjonci hev es kiderul, hogy jo csoka o is, mint a VJ volt. 

Azert en szeretnem megnezni az M5-ost, mert ez tenyleg kuriozum.

Na azert, hogy egy kicsit vedjem az illetot. En nemregiben vezettem egy
M5-ost, de az ujjat. Hat igen, szoval nehez megallni, hogy ne legyel
vaddiszno benne. Boduletes szornyeteg, es alom vezetni es az utan en is azt
mondom, hogy az auto a BMW-nel kezdodik es ott is er veget. Innentol kezdve
mindent ehhez kezd el viszonyitani az ember, de ezt lehet ezt tapintatosan
is csinalni, ebben igazatok adok a tobbieknek.
Az uj M5-rol majd meselek a talalkozon , mert megyek es lehet, hogy nemi
muszaki csemegevel tudok szolgalni tisztelt autostarsaim fele.


Udv,

W a l t e r
mailto:
Telefon:+36-30-99-05-837
(Klem Krisztian)
+ - Trabant kulfoldon? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Vaddiszno irta:
: Amugy erdekes, hogy kulfoldon nincs senkinek trabantja, pedig vannak ott
: is "szegenyebbek".

Igazad van, itt meg tobb szazezer Trabant fut, sot a cseheknel is szep
szammal latom oket. Ezen teruletek pedig utoljara Hunyadi Matyas alatt
voltak "belfold". :-)) Sot, Trabantos koromban nem BMW/Merci akart mindig
legyorsulni piros lampanal, hanem az Opel Kadett Gsi/VW Golf GTI-beli
huszoneves vagany csavo. Altalaban ez a kategoria kapott verszemet, ha meg
mertem oket elozni egy rosszabb minosegu uton (hja, a Trabinak 2x akkora
hely volt az ut es a feneklemez kozott, mint a leultetett konkurrencianak
:-) ). Mar egyszer megirtam, hogy az M1-esen Bp. fele a tatabanyai
emelkedonel megtaltosodott a Trabi, es 105-tel huzott fel. A kulso savban
egy 3-as BMW 80-nal igencsak megnezett. Ajanlom is ezeknek a csigalassu,
toketlen BMW-seknek, hogy a kulso savban szerencsetlenkedjenek, ha jon egy
raketa-Trabant! :-))))

A Trabantok betiltasarol meg csak annyit, hogy '95 v. '96 szilveszteren a
szlovak->cseh hataron (Pozsony-Praga autopalyan) a cseh hataror elkezdett
szorakozni velem, hogy Trabant, nincs katalizator, nem lephet be mar
julius ota. 10 perc  utan tovabbengedett. A berlini cseh
kovetseg aztan kenytelen volt egy levelem utan elnezest kerni es
megigertek, hogy "helyreteszik" a fiukat.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Vaddiszno (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

> valaki trabanthoz keresett tuningkipufogot, es en
>ajanlottam neki egy sokkal jobb megoldast. Miert kell ezen
>felhaborodni? Azt hittem tamogatni fogjatok az epito javaslatomat

Egy ajanlat:
>Igazan konstruktiv hozzaallas lenne a reszedrol, ha
>ezek utan zold melegitot huznal es nyomas az arokba!
Esetleg fekete hullazsak is lehetne :)

>En nem
>akartam senkinek a trabantos lelki vilagaba gazolni es nem allok
>a kozlekedesi szabalyok felett, csak szeretnek mindenhol minimum
>a megengedett sebesseggel haladni.

Nem gondolod, hogy ellentmondasz magadnak? Egy aprosag: nincsa also
hatar csak az autopalyan. Ha 80-al megyek, akkor sem csinalhatsz mast,
csak megelozhetsz. En teljesen szabalyos vagyok. Ha nem erted, akkor
inkabb asd el a jogsid es gurits el averdad valahova mashova.

>Volt nekem  pl. I. Golfom is, 1.6TD. Kb. 300 ezer korul lehet
>ilyeneket kapni ha jol tudom, es en azzal is "gyorsan" mentem,
>mar amennyit birt. Azaz 140 korul, es akkor is idegesitett, hogy
>valaki 50 nel megy az uton, csak ahhoz olcsobb volt a fekbetet.

>Ha epito javaslatokra vartok
>szivesen adhatok, hogyan lehet nayagi eroforrasokat
>atcsoportositani, hogy eggyel jobb "autocsoda" vehessetek. Nem
>tudom, az a szo ismeros, hogy _dolgozni_?
Lassuk: tanari fizu 20kFt. Na ebbol mit hozol ki? Tankolj, tartsd fenn a
verdat, rakj felre.

Bye

Fresi BaCSi
+ - :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Ahol is nem a motor a
>legfontosabb, hanem az, hogy a kis mutot, ami hatul van, elassak a
>szukseges feltetelekkel.
Lehetoleg jo melyre kell asni, ha valami nyomulost szallit :)

Fresi BaCSi

u.i.: CX-bol keszitettek betegsallitot :-) (TRD volt es kombi
eredetileg)
+ - BMW & VTi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nehany gondolat:

> 
> Temakor: RE: szar a VTi ???? ( 28 sor )
Nem, egyaltalan nem 'szar' a VTi! ;) Nem kell idegeskedni!

> Miert egy 1.6-os hatos negyhengeressel hasonlitod ossze es nem egy E50 AMG
Kivansagodra kovetkezzek egy kis jatek a szamokkal: Az E50 AMG-t hasonlitsuk
inkabb a BMW Alpina B10-es modellel:
A BMW 7 LE-vel gyengebb, kisebb a loketterfogata, 10 Nm-el kisebb a
nyomateka es mindezek ellenere 5.7 s alatt gyorsul 100-ra, vagyis 0.3
masodperccel kevesebb ido alatt, mint a Merci. Termeszetesen ez a
gyakorlatban valoszinuleg nem erezheto. :) Az viszont igen, hogy a bomi
vegsebessege 274 km/h  mig az AMG 250 km/h.

> (VTi ne hagyd magad! :))
>    _______
>  _/_______\_          BZS
>  (OO=[|]=OO)    www:  http://www.extra.hu/deep
>  []=======[]    mail: 
Itt van egy kis ellentmondas. Modositani kellene az alairason. Nem??? ;)

> -----------------------------------------
>  
>   Vaddiszno: egy kicsit nagy az arcod, nem gondolod? Azert mert M5-os
>   BMW-ben feszitesz, nem kene lenezned a trabisokat.
Ebben igazad van. A szerenyseg dicseretes es egy BMW-ben meg dicseretesebb.
;)

> Ne felejtsd el,
>   hogy mindennel van jobb! Ferrari F50 melled all, levegot se kapsz,
>   ugyhogy hatrebb az agarakkal!
Tegyuk helyre a szinteket!
Sem a BMW, sem Ron Dennis nem felejtette el a Ferrarikat, ezert megcsinaltak
a McLaren F1-et. Nagyon aranyos auto! :) 3 s alatt gyorsul 0-100-ra, mig az
F50 ,,csak'' 3.9 alatt. (Auto Motor 1997/18)
Lehet, hogy az F50-en azert vannak olyan oriasi levegobeomlok, hogy a
McLaren mellett 'levegot tudjon venni'??? ;))))

> -------------------------------------------------
> 
> Teeby - Aki izig verig trabantos! (De volt skodas is!) Es szervizelt par
> BMW-t is igy tudja, hogyha a bomzlit a tulaja szerelne, akkor inkabb
> kidobna. (olyan egy felresikerult auto)
Azert a trabantos onerzet sem kicsi! ;)))) Minden szamadattol es
szakismerettol fuggetlenul jo lenne ha tisztelned a BMW-t, mint hozzaerto
ember tudhatod milyen kivalo, egyeniseget sugarzo autok.

Udv:
Alex
+ - Pontosan milyen is egy VTEC motor? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok!

Nem nagyon ertek a motorokhoz, de azert erdekelne, hogy milyen is egy
VTEC motor, szoval legyszi valaki vilagositson fel... csak annyit tudok
(azt innen a listarol), hogy igencsak porgos motorok.

Nem tudom, hogy hallottatok-e rola, de a 2.0-s Citroen Xsara VTEC
motorral megy, es 163 loerot preselnek ki belole... mindezt kb 5.5M
Ft-os aron. Van esetleg valakinek tapasztalata ezzel a Citroennel
kapcsolatban? SZVSZ azert jol hangzik ... :-)

Udv
-- 
 Tamas Selmeci / TOR][UM 
mailto: 
    F0 0F C7 C8 rulez!

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS