Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 812
Copyright (C) HIX
2000-07-21
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 gyerek az uton (mind)  19 sor     (cikkei)
2 Re: index (mind)  29 sor     (cikkei)
3 Re:lampahasznalat (mind)  18 sor     (cikkei)
4 Re: Focus, R19 (mind)  17 sor     (cikkei)
5 OT: VTI-nek... (mind)  18 sor     (cikkei)
6 Re: NEM kozterulet-felugyelet (mind)  29 sor     (cikkei)
7 Re:Vedettseg? (mind)  24 sor     (cikkei)
8 Re: Fekezes, renszarvasteszt (mind)  19 sor     (cikkei)
9 reakcio (mind)  46 sor     (cikkei)
10 ferden ules (mind)  8 sor     (cikkei)
11 SIC, kozlekedes (tablak, elozes stb.) (mind)  37 sor     (cikkei)
12 Focus, uleshelyzet, refi, sic (mind)  41 sor     (cikkei)
13 autorablas fenyes nappal (mind)  14 sor     (cikkei)
14 Vilagitas VD sztori (mind)  59 sor     (cikkei)
15 Oil eating (mind)  18 sor     (cikkei)
16 R19 Koszi Akos (mind)  21 sor     (cikkei)
17 Lampa nem hasznalat (mind)  15 sor     (cikkei)
18 Fekezes... (mind)  66 sor     (cikkei)
19 VadDiszno (mind)  13 sor     (cikkei)
20 Renszarvasteszt (mind)  71 sor     (cikkei)
21 Renszarvasteszt 2.resz (mind)  88 sor     (cikkei)
22 CGonci + iksz 2002-ben (mind)  36 sor     (cikkei)
23 Off(?) topic: vicc (mind)  16 sor     (cikkei)
24 skojelkep (mind)  77 sor     (cikkei)
25 RE: automata szivatas (mind)  27 sor     (cikkei)
26 RE: olajfogyasztas (mind)  12 sor     (cikkei)
27 Quo Vadis Autom? (mind)  28 sor     (cikkei)
28 RE: *** HIX AUTO *** #811 (mind)  18 sor     (cikkei)
29 fiat tukor, bmw m5 (mind)  48 sor     (cikkei)
30 Re: elozes (mind)  57 sor     (cikkei)
31 elsobbseg (mind)  8 sor     (cikkei)
32 Tobbfele (mind)  40 sor     (cikkei)
33 Re: Fekezes, renszarvasteszt (mind)  11 sor     (cikkei)
34 gyerek (mind)  31 sor     (cikkei)
35 Sebesseg (mind)  15 sor     (cikkei)
36 va: Elozes (mind)  44 sor     (cikkei)
37 Jo a nyugis vezetes (?) (mind)  38 sor     (cikkei)
38 Fekezes, javorszarvas, meg ilyenek (mind)  165 sor     (cikkei)
39 Passat riaszto (mind)  17 sor     (cikkei)
40 Trabi kipuff (mind)  15 sor     (cikkei)
41 2 fekkor (mind)  17 sor     (cikkei)
42 Re: Taxis baleset (mind)  30 sor     (cikkei)
43 Re: Taxis baleset (mind)  33 sor     (cikkei)
44 Re: bontok arzenalja (mind)  22 sor     (cikkei)
45 Re: Taxis baleset (mind)  12 sor     (cikkei)
46 Re: Szegeny vaddiszno :-( (mind)  7 sor     (cikkei)
47 Elado Kispolski (mind)  13 sor     (cikkei)
48 rahuzas, saab, fekezes, sogorok, kamionok (mind)  65 sor     (cikkei)
49 Va'laszka'k (mind)  20 sor     (cikkei)
50 Kromkarika felnire (mind)  22 sor     (cikkei)
51 Eredetvizsgalat, veteran (mind)  14 sor     (cikkei)
52 Horvatorszag (mind)  16 sor     (cikkei)
53 Reagalas 3 (de inkabb 4) kulonbozo levelre. (mind)  20 sor     (cikkei)
54 RE: *** HIX AUTO *** #811 (mind)  20 sor     (cikkei)

+ - gyerek az uton (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Fogash irta:
: Lehet az lako-piheno ovezet, de talan egyszerubb megtanitani
: a gyereket arra, hogy MINDEN uttesten az autonak van elsobbsege (mert a
: lemez a legerosebb gyereknel is erosebb), 

Ez egy nagy igazsag. Viszont:

: mint az itelokepessegere
: bizni, hogy melyik uton fog jatszani es melyiken nem.

Ha a gyerek egy olyan utcan jatszik, aminek a 2 vegen "behajtani tilos,
kiveve celforgalom" tabla van, alatta egy 2. kiegeszito tabla
"Spielstrasse" [jatszoutca] felirattal, akkor mit csinalsz, ha eppen ott
van dolgod?

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Re: index (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> De sajnos ilyen tiprottfeju barmokkal lepten-nyomon talalkozom !!!
> Ennyire nem figyelnek?
Igen.
>  Ennyire nem latnak elore? 
Igen
> Ennyire nem ismerik fel a kozlekedesi szituaciot?
De. Felismerik, csak...
> Ennyire leszarjak a dolgot?
Igen.
> Netan direkte  kicseszni akarnak a masikkal?
Igen
> Es ilyen sokan vannak?
Igen

En sem vagyok egy indexrelegyilkos, de ha valaki van mogottem / 
szembe jon, illetve valakinek ezzel segitek, akkor mindig 
indexelek. Meg a gyalogosnak is, hadd lassa, hogy mehet. Du 
ures uton igencsak ritkan. Tudom, kene, de akkor tenyleg 
folosleges.

ADios


Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re:lampahasznalat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> Kerdes volt tovabba a lampahasznalat. En varoson kivul mindig, varosban
> pedig tobbnyire (ha el nem felejtem felkapcsolni) hasznalom. De
> Kretan! Nappal gyakorlatilag senki sem kapcsolja fel, sotetedeskor pedig
> kevesen. Van, aki ejjel is csak helyzetjelzovel megy!

Ez valoban igy van. Sot, ez meg a jobbik eset, mert ugye ha ki van 
egve neki, az se zavarja :) Mondjuk a buszosok se szivbajosan 
kozlekednek arrafele, kapaszkodtam rendesen. 
Amugy tenlyeg sok a pickup.

Bye

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re: Focus, R19 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Egyebkent en nem vagyok igazan Francia auto rajongo, egyszeruen ez
> volt a legjobb valasztas (szerintem) amikor autot vettem. (R19)

Igen, jo par evvel ezelott az R19-et eleg jol lehetett megvenni.

> A dolog onnan indult, hogy valaki 4,1 MFt-ot irt Focusra. Ennyit
> tovabbra sem adnek erte.

Nanana! 4.1MFt-ert mar igencsak jol felszerelt Focust lehet kapni. Egy Megane
(azonos felszereltseggel) +/- 3-4% elteressel ugyanennyibe kerul!
Focust lehet kapni 2.9MFt-tol 6.5MFt-ig!!!!!!!

Istvan
+ - OT: VTI-nek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves VTI-Adam!

Ha tenyleg komolyan vegiggondoltad az egeszet, es ennek tudataban, megis
belevagsz eleted talan legkomolyabb vallalkozasaba, akkor itt az ideje, hogy
jokivansagaimmal a'rasszalak el Benneteket.

Az ilyenkor szokasos jokivansagokat me'g eggyel toldanam meg, amit anno
nekunk is kivantak: E'pitse'tek ha'zatokat ko"szikla'ra!
Talan ez a legfontosabb.

Ha jo az alap, minden jo.


Tovabbi minden jot,
                        üdv:
                                    Penti

2k-07-21-pe-10-10
+ - Re: NEM kozterulet-felugyelet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Pasztor Tibor:
>Amugy meg tessek megszokni es elfogadni, hogy a Belvarosban
>komoly osszeget kell fizetni a parkolasert. Tessek letenni az autot
>a varoson kivul, es tomegkozlekedni, vagy fizetni.

Hmmm... meddig terjed a "Belvaros"? 
En a 8.ker. Baross utcaban (is) lakom, kinn a Kalvaria ternel. Iden a
fovarosi parkolasiak fizetosse tettek.
Itt 99%-ban a lakok parkolnak, nincs hivatal stb., bezzeg van jonehany
tiz emeletes panel... Senkinek nem adnak parkolasi engedelyt, mondvan:
a lakok parkoljanak a mellekutcakban. A kornyeket ismerok tudjak, nem
egy elet, vagyonbiztositas az, nappal sem...
Igaz, este 6-tol reggel 6-ig (ha jol emlekszem) nem kell fizetni, de
ha reggel nyolckor mennek el, akkor menjek le 6-kor penzt dobalni,
vagy ha ket oranal tovabb akarok otthon lenni, akkor ketorankent
szaladgaljak? 
Ahogy hetkozben elnezem, mennyien parkolnak a fizetos helyeken, nem
hiszem, hogy tul nagy bevetel jonne ossze. Marad a jardan (szeles,
marad meg vagy ket meter), meg ahol lehet tipusu parkolas. Ekkor meg
majd jonnek a felugyelok...
Persze a hatterben lehet a keruletek kontra fovaros vita, de ez akkor
is eszement dolog.

G.Laci

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Re:Vedettseg? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gonci Cs.:
>mondja, hogy gyors volt az iram. Nezek ra --> az lehetetlen, hisz
>egymas utan mentunk, ha az elso nem ment gyorsan, akkor en sem.
>Elkezdett vigyorogni, es intett, hogy menjek. A 3. fizetett...

A modszer mukodhet, de ha morcos, mondhatja azt: nem az a kerdes, hogy
a masik gyorsan ment-e, hanem az, hogy Te gyorsan mentel-e.
Lehet persze kiallni, es harcolni: feljelentes, meghallgatas,
targyalas, miegyeb, de ha tenyleg gyorsan mentel, s van bizonyiteka
(foto), akkor nincs eselyed, s ha nincs bizonyitek, akkor is kerdeses
megeri-e a tortura.

Azert probalkozni lehet...:-)
(Ha a rendornek szimpatikus vagy, ertekeli, elenged, ha nem, akkor
fizetsz vagy feljelent.)

Diplomatak, hiv.: Farkas Berci:
Meg annyit, hogy talan az sem mindegy, USA-ban magyar diplomata, vagy
Magyaro.-n USA diplomata. Szomoru (nekunk), de ez van...

G.Laci

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Re: Fekezes, renszarvasteszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Mar a masodik mondat vegere kinyilt a bicska a zsebemben.

Nem, nekem mar nem nyilik a bicska a zsebemben...
(Regebben: akkor igen, de mar helyretettem a dolgot)

Egyre jobban szorakoztat amit ez a srac (VD) ir :-))))
Mert az ilyen foku elvakultsag mar nevetseges, vagy nincs is, lehet
hogy tenyleg az irodalmi munkassaganak resze:-)))

De ha nem, akkor is: onkritikat gyakorolt az utolso(elotti)
mondataval. :-)))
(Akos: nagyon jol mondtad :-))

G.Laci

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - reakcio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet minden Autosnak

reagalnek egy ket levelreszletre:
1) " > fouton a kenyelmes tempomban kb. 160-nal.
Kb. 2-3 km tok egyenes szakasz." írta VD

hehe - en meg kenyelmesebben kb 600-nal , de
Boeing volt a jarmu  neve es eppen egy ut felett
szallt.

2)"> beigazolodott a sejtesem. Pedig csak a sima
vilagitasom, a kodlampam es a
> reflektorom egett. Ezt altalaban igy szoktam,
hogy a parasztok lassanak." irta , a valtozatossag
kedveert, VD

 ejnyebejnye VD !!! Hat a Napot miert nem tetted a
hutoracsra? Akkor a "parasztok" meg le is
barnulhatnanak es nem kellene a spanyol meg a
gorog tengerpartra utazniuk .

3)" A tobbit mar nics kedvem kommentalni. Mostmar
vegleg le fogok szokni
a HIX AUTO olvasasarol." irta Jako  Attila

hat igen!- de szerintem nem ez a megoldas. VD
irasait mas szemszogbol kell olvasni . Szerintem
O egy ertelmes ember csak nem ertjuk meg a
lelkivilagat. Rajottem, hogy vszlg. valami
szinitanodaba jar (az eleg hires iskola, nem ?) es
ezek a levelek a diplomamunka reszet kepezik, mely
egy negativ hosrol szol.

Nekem speciel a "nyulketrec" tetszett legjobban .
En is pihentagyu ember vagyok , de ez  sose jutott
volna eszembe.  Gratulalok VD!!!!! De ne feledj
egy dolgot, van akinek csak az jutott, pedig
szeretett volna M5-os(igy helyes?) (vad)-
disznoolat. Csak nem jott ossze.


Reszemrol ennyi!

üdv.
Szabó  János  (sancho)

+ - ferden ules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

fogash:
Ha mar ennyien irnak a temarol, en is leirom, hogyan ulok. Aki latott
tudja, aki nem, annak elmondom, hogy 1.9m  es 110kg vagyok tehat kell a
hely.

Es milyen kocsit vezetsz?

K.G.
+ - SIC, kozlekedes (tablak, elozes stb.) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

>Bocsi mindenkitol, de muszaly (sic!) volt elmondanom...

	  Igen, a "muszaly"-tol nekem is a hideg futkos a hatamon,
	de ha mar itt jarunk: konyorgom, valaki arulja mar el, hogy
	mi az a "sic", mert megbolondulok tole, hogy nem tudom...
	Mar evek ota zavar!
	  Mas. Mar igen regota zavar az (ez most csak bosszankodas,
	akit zavar, nehany PgDn), hogy az olyan szar utakra, amin egy
	T34-es is elakad, csak kihanyjak az "uthibak" tablat, aztan
	onnantol az onkormnayzat mossa a kezet. Persze, mennyivel
	olcsobb a retkes tabla, mint megcsinaltatni az utat! Es az a
	problema, hogy a bosszankodason kivul nem tehetek ellene sem-
	mit! Ha bevezetnenek egy olyat, hogy (peldaul) harom hona-
	pig lehet kint a tabla, utana mar rendbe kell hozni az utat,
	akkor az lenne az eredmeny, hogy meg a tablat sem raknak ki,
	igy nincs, ahonnan az a harom honap szamitana...
	  Mas. Tegnap jovok haza Budapestre a 3-as fouton, Mezokovesd
	es Fuzesabony kozott valahol van egy ives jobbkanyar, de be
	nem lathato. En egy teherauto mogott szivom a belole kiaramlo
	hegyi levegot, de nem elozok ki, mert bar szembeforgalom nincs,
	barmikor johetett volna, es azt nem lehetett latni. Viszont mo-
	gottem egy utanfutos(!) Ford Transit-os(!) ugy gondolta, o
	most orosz rulettet jatszik, es kielozott mindkettonket. Csak
	makja volt, hogy tenyleg nem jottek szembe. (Pedig de kivantam!)
	Nem tudom megerteni: normalis az ilyen? Es ami igazan felbosz-
	szant az egeszben: az ilyek kocsog allatok miatt b@sz*gatjak a
	gyorshajtokat is. Ha baleset van, mindig a gyorshajto a hunyo.
	Fogadjunk, ha szembe jon valaki 100-zal, Ot sokkal inkabb elo-
	veszik, mint ezt a tapir vadbarmot, aki be nem lathato helyen
	elozott. Komolyan es oszinten mondom, ha rajtam mulhatott vol-
	na, elinteztem volna, hogy a fogait ugy szedegesse fel a fold-
	rol a torott kezevel!
	  Nnnna, jol kibosszankodtam magam ismet... Udv mindenkinek:

							Nagyak
+ - Focus, uleshelyzet, refi, sic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

	  Focus:

>120-nal a sztradan nagyon megindul es 170-ig nem nagyon van ellenfele.

	  Allom! (Marmint a probat. Alfa 145 1.6 TS.) :-) (Bar igaz,
	a "nem nagyon van" megengedi a "de letezik"-et...)

>beigazolodott a sejtesem. Pedig csak a sima vilagitasom, a kodlampam es a
>reflektorom egett. Ezt altalaban igy szoktam, hogy a parasztok lassanak.
>Persze csak nappal, akkor nem zavaro,

	  Neked. Mert nem jossz magaddal szembe. Ha nappal ilyet latok,
	en altalaban ratolom a reflektort az arcara, hiszen Ot ugysem
	zavarja... Ha meg csak veletlenul felejtette kint (a legtobb
	szerencsere ilyen), akkor meg kapcsolhat, hogy valami bibi van.
	Persze lehet, hogy en vagyok genetikailag a hibas, de engem
	especial vakit, mint allat.
	  Uleshelyzet. En nem arrol akarok szovegelni, hogy ki dol be
	jobbra. Sokkal inkabb az ulestamla helyzetet vennem gorcso ala.
	Sokan - mint ahogy irtatok is - a tamlat ugy hatradontitek,
	hogy az mar szinte agynak minositheto. _Teljesen_hibas_! Ha
	megkerdeztek valakit, aki szokott versenyezni is, de eleg, ha
	csak beiratjatok magatokat a Gerhard Berger Vezetestechnikai
	Centrum-ba, ott is elmagyarazzak, hogy az ulestamlat elore kell
	donteni. Igen, kenyelmetlenebb, de az ember nem pupos (legalabbis
	alapesetben), valamint nem alukal a kocsijaban. Ellenben veszfe-
	kezni sokkal hatarozottabban, gyorsabban es erosebben lehet,
	mint hatradontott tamlaval. Az oktato (GBVC) ezt ugy magyarazta,
	mikor ott voltam, hogy egyedul nekem nem kellett elorebb allita-
	nom az ulestamlat. A legtobb ember osszekeveri az autojat a
	nyugagyaval. A problema az, hogy sokan meg is ideologizaljak,
	hogy ez miert jobb nekik. Pszichologia. Tipikus onamitas.
	Mert neki igy kenyelmesebb, akkor az jobb. Hogy miert, arra ki-ki
	kialakit maganak egy jol csengo magyarazatot. Emberek, ne fe-
	kudjunk mar el a kocsiban, ha lehet!
	  Mostanra ennyi, de ugy tervezem, hogy irok meg (masrol).
	Udv mindenkinek:

							Nagyak
+ - autorablas fenyes nappal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ez elkepeszto! Mar korabban irtam, hogy mennyire ciki, hogy a baratnomnek (azot
a csak ex, de ez most nem lenyeg) Golf IV a szolgalati autoja. Mar egyszer megp
robaltak ellopni, egyszer pedig csak ugy feltortek. Ja, az auto egy par honapos
...

Az autot szerdan a huga vezette es forgalmi ok miatt meg kellett allnia. Egy mo
toros allt meg mellette, az utasa udvariasan beszolt, hogy segithet-e valamit, 
van-e valami problema, majd amikor latta hogy a kb 150 centis kiscsaj egyedul v
an az autoban, kirantotta a slusszkulcsot, es rauvoltott hogy takarodjon az aut
obol. Csak Zsuzsa talparaesettsege mentette meg a helyzetet, mert kikapta a kul
csot a rablo kezebol es sikitozni kezdett, mire a tag elmenekult. Mindez fenyes
 nappal tortent. (Rablasgatlo rulezett volna.) 

Stevie
+ - Vilagitas VD sztori (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

Meg mindig nem birom megerteni mirol rofogott Vaddiszno.
Es hogy nem tunt fel senkinek, hogy normal vilagitas kodlampaval, meg
kozben reflektorozott.
Ez azert erdekes, mert a kodlampa kizarolag tompitottal kapcsolhato, mig
a reflektor kizarolag helyzetjelzovel. KRESZ szabaly. 

Gyanus nekem az a tobbmillio forintos auto min ez nem igy mukodik, mert
gondolom a kodlampaja gyari. Vagy megsem? Megpiszkalhattak mar?
Ugyanis eleve nincs is ertelme gyarilag reflektor mellett mukodo
kodlampakat feltenni. Mert a kodlampa ep ugy helyettesiti a refit, hogy
azokat a funkciokat latja el, amiket az nem tud ellatni.
Ugyanis koztudott, hogy a kodlampat kodos idoben kell hasznalni. Ennek
az az oka, hogy az utfeluletet szolgatatott mgvilagitani, mig a
reflektor a kornyezetet tagabb ertelemben, es nagyobb tavolsagban. 
Azert is nem igazn hasznalhato kodben a reflektor, mert a kod sokszor
olyan surusegu, hogy tukrozi valamilyen mertekben a refi fenyet. Ezert
kell a kodlampa, ami ugymond "bevilagit" a kod ala-moge. Ugyanis
taljkozelben a kod altalaban nem olyan suruseu, mint feljebb a jobban
hulo levegoben. Es kozben tompitott fennyel vilagitja az mugy is
bevilagitott utszakaszt a jarmu. Mert a tompitott feny nem egyenesen
elore vetul merolegest megkozelito szogben a kodre. Igy nem tukrozi
annyira.

Az esetet a kovetkezokepp tudnam jellemezni:
Van egy szobaban egy ablak, alljunk az ablakkal szembe es a kezunkben
levo zseblampaval teljes fenyerovel vilagitsunk az ablakra leengedett
redonynel. Tapasztalat nem latunk semmit vagy sokmindent, mert az ablak
tukroz.
Masik szituacio. Huzzuk fel kisse a redonyt (az olyan mind a kodlampa
hatasa). Es most vilagitsunk az ablakra. A kulonbseg magaert beszel.
A szobaban nem lesz vilagosabb, csak jobbak lesznek a latasi viszonyok.

Remelem sikerult megertetnem a jogszabaly helyesseget. Es rajottok, aki
idaig nem, hogy mennyivel jobb kodben kodlampaval reflektor nelkul!
kozlekedni.

Amugy ha egy neves es nivos autogyarto ceg ezt a bamba vasarloinak nem
tudja elkesziteni a gyarban (reflektor eseten kodlampa tiltas), akkor
valoszinuleg ked dolog lehetseges:
- nem tudjak mire valo a kodlampa mert nem is merik a fent leirt
jelenseget
- csak a divatossag es nem a celszeruseg kedveert teszik fel a kodfenyt.
Mindketto nagy balgasagra es tudatlansagra vall.

Teeby

Ui: Amugy tenyleg javorszarvas teszt, nem renszarvas teszt, es talan ha
nem 160-al mesz VD es nem pengezed ki az uolso pillantig a fekezest,
akkor nem kergeted panikba a ket uriembert, sporolsz a gumival a fekkel
es az adrenalinnal. Kommentalni csak roviden tudom ezt az egesz sztorit:

	Ecce Homo.
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Oil eating (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!

Az egy liter egyaltalan nem is sok.
A Fiat pl. talan a regebbi Puntoknal(?) 1000km/4dL korul normalizalta,
ami egy Fiatos szakerto szerint elerheti hamar az egy litert is.
Ez altalaban az olasz munka minosegebol fakad. Ugyanis az olasz
jarganyok kozul a fiat a legtrehanyabb. Mar elnezest a markatulajoktol.
Az olaszos lazasag a munkajukban is meglatszik. Nagy illesztesek es
turesek, sokszor az atlagos ertekek 3-4-szeresei.

A Fiatnal nem szabad csodalkozni olajfogyasztas temaban!

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - R19 Koszi Akos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Akos!

Koszi a jotanacsokat.
Azota mar felhivtuk a helyi kepviseletet (Gyor). 3000 Ft a diagnosztika.
Amugy lehet hogy nem jelado. Volt naluk hasonlo problemaval egy ilyen
gep, ahogy a fazon mondta.
Ott az alapjarat allito motoron koptak ki a csapagyak egy reszen. Aztan
zarlatos lett (elmozdult benne valami) leegett a tekercseles benne, meg
tonkrevagott a vezerlojeben egy tirisztort.

Ugyhogy ha valaki hasonlo jellegu gonddal kuszkodik a kozoljovoben,
akkor ne feledje szamitasba veni ezeket a sorokat sem! :)))

Udv es megegyszer koszi Akos!

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Lampa nem hasznalat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves AUTOsok
Valaki említette, hogy Kreta szigeten nem hasznaljak a lampat az autosok.
Nos, decemberben eppen Ramadan idejen jartam Kairoban es ilyenkor 
egesz ejjel mindenki az utcan. Es halalfelemem volt egyfolytaban, 
mert a helyi ceg soforje, akivel jartam, soha sem kapcsolta fel a 
lamapat, ugynugy, mint sok ezer autostarsa az egesz varosban, egesz 
ejjel. Ennek ellenere csak koccanasokat lattam balesetet nem. Mintha 
mindegyiknek orzoangyala lenne.
Jo autozast mindenkinek
Barnabas
-- 

BARNABAS JENES Ph.D. senior scientist	H-2101 Godollo, P.O.Box 411, Hungary
Agricultural Biotechnology Center	Ph: +36-28-430-600, Fax: +36-28+430-482
Monocot Cell Biology Group		E-mail: 
+ - Fekezes... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vaddiszno irja:

> Szeretnek elmeselni egy-ket esetet, ami a mult heten tortent velem. Megyek
a
> fouton a kenyelmes tempomban kb. 160-nal. Kb. 2-3 km tok egyenes szakasz.
> Szoval egyszer csak latom, hogy a szembejovo savban leall es lehuzodik egy
> kocsi az ut szelere. Mar sejtettem, hogy valami tortenni fog, es
> beigazolodott a sejtesem. Pedig csak a sima vilagitasom, a kodlampam es a
> reflektorom egett. Ezt altalaban igy szoktam, hogy a parasztok lassanak.

Baz, ezen kivul van barmi jelentos fenyforras az autodon?
Normalis latasi viszonyok kozott nappal mi a raknak egeted a kodlampat es
a reflektort? Egyaltalan nem helyes, ugyanis csak megneheziti az auto
sebessegenek
felbecsuleset, lehet hogy az osztrak is ezert nezte el a dolgot.

> Persze csak nappal, akkor nem zavaro, inkabb figyelemfelkelto. De hat van
> akinek ez sem eleg. Azon is gondolkoztam, hogy felrakom a "vakulj paraszt"

De, nagyon zavaro. Persze aki sotet napszemuvegben vezet mert az a meno,
annak
nem zavaro.

> amikor a barom, aki megallt, elkezd megfordulni kb. 100 vagy nem tudom
> millyen kozel hozzam, de mar k...va kozel voltam. De persze a barom nem
birt
> egybol megfodulni, hanem csak keresztbe allt elottem, pont merolegesen a
> menetiranyra. Az a furcsa, hogy mogotte is jottek ketten, azoknak is

Ez persze hiba, ilyet tenyleg nem szabad csinalni, de...

> fekezniuk kellett, mert a kocsi hata meg atlogott arra a utfelre is. Hat
> mikor meglattam, hogy a kocsi kezd kanyarodni, satufek. A paraszt meg
mikor
> mar merolegesen elottem allt, akkor vett eszre engem, hat nem tudom, hogy
> elotte miert nem sikerult neki? Talan vakoknak is adnak jogsit mar? Szoval
> nyomtam a dudat, az osszes lampam egett, es a tag felismerte, hogy ezt nem
> kellett volna, de en csak kozeledtem. Erre a hulyek (ketten ultek benne)
> lemerevedtek, es halalfelelemmel az arcukon csak neztek/vartak, hogy mi
fog
> tortenni. Nemhogy mondjuk elore vagy hatra elindult volna, esetleg be a
> bozotba le az utrol aminek a legjobban orultem volna. Akik a masik
iranybol
> erkeztek, es e miatt az idiota miatt ott rostokoltak az ut masik szelen,
ok
> is nagy kivancsisaggal vartak, hogy mi lesz. Hat az lett, hogy kb. 50
cm-re

Latod, a masikak meg tudtak allni, milyen fura. Te meg eppenhogy.
Ja, 160-rol a 100m fekut igen jonak mondhato! :) 
De tan nem kene 160-al menni amikor ilyen gyanus helyzet van...

Tegnap en is kiprobaltam, mit tud az autom, 210 a vege... :)
(nemet autopalyan, ahol szabad, mielott tobben rakerdeznek :))) 
De 190 folott mar nemigen gyorsult... hiaba, 130LE, 2.5TD "csak" :)
De a fekek meg itt is jok :) Sajna ki kellett kicsit probalni.
Hogy utalom a kamionosokat amikor 90-el kijon elozni a 89-el menot.
Persze nincs felkeszulve 200-al a fenekebe allo autokra, bar Nemetor-
szagban tan illene felkeszulni ra...

Szoval 150 felett menni veszelyes uzem, meg autopalyan is, hat meg
barhol masutt...

Udv|MfG,

GABRIEL, Akos
+ - VadDiszno (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Nem semmi a leveled! No comment...
Csak egyre kerlek. Egy nappal az utazasaid elott ird meg legyszi a listara,
hogy mikor merre fogsz menni, mert eskuszom azt a szakaszt arra az idore le
fogom zaratni! Igy talan mindenki eletben marad. Arra nem eskuszom hogy azon
az utszakaszon eppen nem fog kidolni egy fa, vagy egy renszarvascsorda nem
fog eleg kihajtani hogy ren... bocs remeket is lass. :-)

Jo utat (VD menteset) mindenkinek.
Udvozlettel, minden jot:
MyChroLesLie (ICQ: 76225193)
mailto:
+ - Renszarvasteszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Elozo levelemben ugyan azt mondtam, hogy a levelre "no comment", de most
megis lesz comment:

> Megyek a fouton a kenyelmes tempomban kb. 160-nal. ...
Eleg erdekes ez a "kenyelmes" tempo.... Raadasul fouton, ahol ha jol tudom,
a max 80kmh... de lehet hogy en vagyok mar hulye?!

> Pedig csak a sima vilagitasom, a kodlampam es a
> reflektorom egett.
Csaaaaak??????? Es mi van amikor max-ra rakod a fenyeket? UFO-t jatszol
olyankor?
Amugy ha a kodlampad is eg, akkor a kresz szerint ha jol tudom a max
sebesseged nem lehet 30 (vagy 40?) kmh-nal tobb! Mivel ekkor ugye kod van.
Ja hogy nincs!? Akkor meg szabalytalan voltal. Aszongya hogy 80 helyett 160,
ez ugye 100%-os tullepes, kodlampa jogtalan hasznalata.... mi jon meg?

> Ezt altalaban igy szoktam, hogy a parasztok lassanak.
Aha mar ertem. Logikus, hat persze. Nem is tudtam, hogy en is paraszt
vagyok, mivel nem hajtok 160-al fouton es nem egetem a kodlampat mikor nincs
ra szukseg, stb....

> Azon is gondolkoztam, hogy felrakom a "vakulj paraszt"
> cimu felszerelest a kocsi tetejere. Ezt biztos ismeritek,
> kamionok tetejen szokott lenni, kb. 10 db refletor, ....
Persze, ismerjuk. Rakd csak fel, allitom par napon belul a kocsidrol valaki
baseball utovel fogja levereni, es az nem en leszek.

> Szoval en vallom a latni es latszani levet.
Igen csak egy picit eltulzod azt... De jobban fogsz "latszani", ha a
kocsidat atfested. Tenyleg a kerekdobba nincs lampad? No meg a kuszob alatt
neonok meg hasonlok? Akkor fogsz csak igazan jol latszani, en meg hulyere
rohogni magam.

> Hat mikor meglattam, hogy a kocsi kezd kanyarodni, satufek.
Nalatod, ha nem 160-al mesz, nem kellett volna a satufek....

> A paraszt meg mikor mar merolegesen elottem allt,
mar megint ez a paraszt....

> Szoval nyomtam a dudat, az osszes lampam egett, es a tag
> felismerte, hogy ezt nem kellett volna, de en csak kozeledtem.
Aha. Ezek szerint meg mindig nem alltal meg. 80-al jottel volna, reg
megalltal volna....

> Erre a hulyek (ketten ultek benne) lemerevedtek, es
> halalfelelemmel az arcukon csak neztek/vartak, hogy mi
> fog tortenni.
Nemcsoda! Hisz egy VadDisznot lattak! Ritka egy allat az tuti.

> Nemhogy mondjuk elore vagy hatra elindult volna, esetleg
> be a bozotba le az utrol aminek a legjobban orultem volna.
Gondoltam..... erdekes hajlamaid vannak!

> Akik a masik iranybol erkeztek, es e miatt az idiota miatt ott
> rostokoltak az ut masik szelen, ok is nagy kivancsisaggal vartak,
> hogy mi lesz.
Es ekozben azok is dudaltak eszvesztve, meg felkapcsoltak a
8641645megawattnyi fenyuket, es az okluket raztak? Nem?? Hogyhogy? Ja
persze, azok is parasztok voltak....

> Hat az lett, hogy kb. 50 cm-re se alltam meg a vadbarom
> kocsijanak oldalatol.
Se? Akkor mennyi volt? -50? Vadbarom? Na most melyik kocsirol van szo?

> Orommel konstataltam, hogy az uj fek tokeletesen uzemel.
Ezuttal szerencsed volt. De kerdem en, mi van ha mindez egy kanyar utan
zajlik le, amit Te nem latsz be? Jobb nem is erre gondolni....

folyt kov....
+ - Renszarvasteszt 2.resz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

itt a folyt.

> Csikorogtak a fekek, a gumi huzta a csikot a betonon, pedig
> folyamatosan dolgozott az ABS, csakhat ekkora fekhatasnak
Veled meg az ABS sem bir.....

> A ket hulye meg csak ult falfeheren ram bamulva, szerintem nem
> gondoltak, hogy ilyen olcson megusszak az akciojukat.
Nem erre gondoltak, hanem arra, hogy ez az allat nem normi.

> Nekem, hogy finoman fejezzem ki magam, folyamatosan jart
> a szam a kocsiban. Ha nalam a baseball-uto nem is tudom mi
> lehetett volna.
Gondolhattam volna. Ezt hivjak "balkani" stilusnak......

> osztrak rendszam van rajta. Akkor kicsit felhuztam magam,
Es miert huztad fel magad, elarulnad? Mint mar egy par napja 
emlitettem, javaslom egyszer utazz ki az osztrakokhoz egy kis 
idore. Volna mit tanulnod toluk!! Ok ugyanis ODAFIGYELNEK 
egymasra!! Ott szaguldozz, de ekkor nem art ha egy kisebbfajta 
vagyont is viszel magaddal ATS-ben, hogy mikor jossz vissza a 
hataron ki tudd majd fizetni azt a rengeteg buntetest! Ugyanis 
sok a fotogep elrejtve, es a hatarra megy a drot azonnal. Addig 
ki sem engednek az orszagbol. Es ez nem vicc! Szoval keretik 
az osztrakokat nem bantani. Nem vedem oket, de el kell 
ismerni sokkal jobb a vezetesi moraljuk mint nalunk. Aki jar 
arra, az tudja jol.

> ugyanakkor kituno lehetoseg volt, hogy a fekeket letesztejem
> eles helyzetben.
Es muszaly ezt elo emberek kozeleben letesztelni? Muszaly 
masokat eletveszelybe sodorni? Ha tesztelni akarod a verdadat 
menj a Hungaroringre, ott mehetsz akar 400-al is!!! Meg 
leteznek mindenfele tesztpalyak is. Menj ilyen helyekre, itt 
akar ossze is torheted magad. Kit erdekel...

> De mondjuk azert nem szeretnek surun ilyen helyzetbe kerulni.
Ezt en is remelem, de nem miattad, hanem masok miatt....

> esetleg. Szoval ilyen barmok is vannak.
Ha ez barom volt, akkor Te mi vagy? Mindenki kovet el hibakat, 
de ETTOL meg nem lesz az illeto barom!


> A masik tegnap tortent, megcsinaltam a renszarvastesztet 160-nal.
> Szokasos tempo 160.
Mar megint.....

> kb. uennyi korul lehet. Szoval ezzel a kocsival nem lehet mellefogni.
> Mindent tud amit egy kocsinak tudnia kell. Csak egy kicsit meg
> kell tanulni vezetni, es hozzaszokni. Aztan mar nincs problema.
Egy kerdes: Hol tanultal meg vezetni? ....

> Ezek utan arra a kovetkeztetesre jutottam, hogy teljesen vak es
> beszamithatatlan embereknek is adnak jogositvanyt.
Naja, mint neked.....

> csinaljak, mert en nem tudom hogy lennek kepes vakon vezetni.
Tenyleg??? "Nemvakon" se tudsz normalisan vezetni!

> Szoval nagyon ovatosan tessek autozni, mert az ut tele van
> idiota es teljesen vak vezetokkel.
Ez a legjobb mondat komolyan!!!!!! :-)))))))))))))))
Foleg veled van tele az ut! Tele van VD-kkel!

> Mindenkinek hasonlo jo elmenyeket kivanok!
Inkabb ne! EZ neked JO elmeny???? Koszi....

> Udv,
> Vadiszno

Utoszo: Isten irgalmazz VD-tol az utakon...... tavozz tolem santan...

Jut eszembe. A BMW-kben ugye van computer. Nos egy nem 
is olyan nagyon regi hir szerint a Microsoft leszerzodott a 
BMW-vel, hogy a BMW computereibe a szoftvereket az MS 
szallitja..... Ezek utan akkor az lesz, hogy satufeknel a szelvedon 
felvetitve megjelenik egy ablak, hogy miszerint: "Fekezni akar?
Biztos benne?" "Igen Nem Megse"...... VD! Nalad ez a menu 
meg nem jott elo?....ami kesik nem mulik.....

Na befejezem, mert a bicska a zsebembe nemhogy kinyilt, 
de mar osszevissza vagdosott, hogy folyik alattam a ver.... 
menyek eltakaritani....

Udvozlettel, minden jot:
MyChroLesLie (ICQ: 76225193)
mailto:
+ - CGonci + iksz 2002-ben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia Csaba!

>NME1!!!! Nalam megnyerted az elso 1000 
>HIX AUTO legviccesebb hozzaszolasa dijat, 
>amiert most 3 kilo virtualis tejcsoki, es
>3 kanna virtualis benzin boldog tulaja 
>lettel :)))   Cs.

Iiiiiii, ez most nagyon jol esett...
Asszem kavet tudnék fozni a mellkasomon...
De nem lehetne esetleg (mindossze) 1 kg etcsoki,
es (csupan) 1 liter gazolaj - nem csak 
virtualisan?

Mas:
>Jelszo: "ne felejtsetek el hova tegyetek az 
>ikszet, 2002-ben." Ha hagyunk kibabralni 
>magunkkal(autosok), akkor a penzunkert nem kapunk
>semmit, pedig ahhoz eleg sokat fizetunk, hogy 
>valami szolgaltatas jarjon erte!

Ez mar nehanyszor lefutott, itt es mashol is. Az autos
az egyik legjobb fejostehen, azt minden kormany - 
politikai beallitottsagtol fuggetlenul - pofatlanul
kihasznalja, mert az igy beszedett tobbletbevetelbol
tud - latvanyosan, nagy csinnadrattaval - valamennyit
visszaosztani. Teheted az x-et barhova (illetve akarhova
ne tedd, de most maradjunk az autos megkozelitesnel),
attol Neked, nekem, nekunk ebbol a szempontbol nem lesz
jobb. (lasd a jelenlegiek: autopalya epites ezerrel, 
ingyenes uthasznalat, aztan most megy az 1masra mutogatas).

Piece:
nme1

"Know your enemy"
+ - Off(?) topic: vicc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA!

Bocs, de nem birom megallni, ugyhogy idekopirom
az Index 21-i viccet (ha nagyon akarom, autos 
tema):

Stirlitz megitatta a macskáját benzinnel. Az állat 
megtett öt lépést, majd összerogyott.
- Kifogyott a benzin - gondolta Stirlitz.


nme1



"Know your enemy"
+ - skojelkep (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"> P.s.: Senki ne doljon be a sunyi megtevesztoknek!
> A Skoda emblemaja igenis egy punkot abrazol!

NME1!!!! Nalam megnyerted az elso 1000 HIX AUTO
legviccesebb hozzaszolasa dijat, amiert most 3 kilo
virtualis tejcsoki, es 3 kanna virtualis benzin boldog
tulaja lettel :)))"

...Lehet, hogy egy kanyiszter fröccsöt hamarabb
díjazna!!!:))
Egyebkent szerintem egy suhano nyilvesszot szimbolizal. :)

Ferdenules:
Hat, tökeletesen igaza van annak, aki ezen rohog egy jot.
Aki pusztan azer ul ugy, mert neki kenyelmes, az tegye.
De ez ugysem latszik _annyira_, es egyebkent is
a lent leirt "image" sem tartozik hozza, tehat ugy nem is vicces.
Itt szerintem nem is arrol volt szo, hogy kenyelmes, vagy nem,
hanem az olyan emberek(?)rol, akik fullon halgatjak
a tucc-tucc zenet, a beksztritbojszra azt mondjak
marha kemeny zenekar, es hisznek is ebben. (Ok a fogyasztoi tarsadalom
alapja)
Orszaguton, kanyargos videki uton közveszelyesek, de amint
varosba/faluba ernek felvesznek egy kememeny 20km/h tempot,
ablak leteker, es raadjak a ketszez wattot.
Termeszetesen oltozeket tekintve nem maradhat el
a Nike cipo, 60 fok melegben a Lotto sal,
meg maga a jarmu: szakadt I vagy II. Golf, esetleg trabant,
egy hatalmas No Fear felirattal.

Mas:
Az utobbi idoben azt vettem en is eszre,
egyesek eloszeretettel hasznalnak
kodlampat, ejjel, es nem kapcsoljak le
szembejövönel.
Termeszetesen csak azert egetik mert 
jolnez ki. Figyelem, a ferdenulosok es ezen dolog 
kozott nincs kizarva az osszfugges!
Megkernek minenkit, hogy _ne hasznaljon_ kodlampat,
meg nappal sem! Marha zavaro tud lenni.
Plane, ha motorral kozlekedik az ember!
Ha a vakemberek miatt hasznaljatok, szerintem
aki vak, az azt sem veszi eszre.
Termeszetesem az ellenszeremet kidolgoztam ez ellen is.
Motoromra Philips Ecotone izzot tettem.
Tompitottan nem vakit, de ha refit kapcsolok,
akkor kifojik az ember szeme.
Ezt ugy probaltam ki, hogy havert kertem meg, jöjjön velem
szembe. Nappal volt a proba, es nem tudtam sokaig belenezni.
Nagyon elegem van az olyanokbol, akik reflektor es kodlampaval
kozlekednek. Ha bekapcsolom a refit, altalaban
szembe refi és ködlamba mellett beletudok nezni a faszi pofajaba.
Az olyan emereket, akiknel fent emlitett a ket dolog talalkozik,
legszivesebben jeltelen sirba temetnem, miutan megetettem vele 
a sajat szarat.
Szo ami szo rengeteg hulye ember van.
Egyszer volt olyan, hogy Szombathelyen a foternel mentem kocsival,
kb 30-al, ott annyival lehet csak,
es egy no letolta a gyereket az utra, de ugy, hogy kb ot meterre elottem.
olyat fekeztem, hogy koppant a fejem a szelvedon.
Zebra nem volt. Utana o allt neki orditani. Szerintetek
ilyennek hasznalna a kodlampa+refi? Szerintem nem.
Termeszetesen megmondam neki a magamet, meg azt is hozzatettem,
hogy legkozelebb elutom a fattyaval egyutt.
Bocs, hogy hosszu voltam, de ezeken nagyon fel tudom huzni magam.
Apropo: mifele uj divat az index nem hasznalata?
Mit szoltok a jovo evi suly&jovedeki ado es atiratasi dij emelesehez?
Komolyan: ebben az orszagban lassan elni sem lehet.
Ez szerintem mar az emberi jogok sarbatiprasa. Aki azt mondja,
hogy szükseg van a penzre (allamnak), annak ajanlom figyelmebe az
olaj-jegyzokonyvet.
Azszem el se megyek szavazni. Basszak meg az anyjukat. Mocskos banda.
Juj.
Vigyazzatok magatokra, egymasra.
Csao
Ürmös Péter

+ - RE: automata szivatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem az autos Listatagoknak!

Eloszor is koszi a sok szivatos hozzaszolast.
Megmutottem a Warnyut es tulelte, mitobb mukodik. Hidegen nem rangat,
konnyen indul. Bar meg igazi hideg nem volt.

>ha mukodik most a kezivel, akkor mi a gond? Miert nem lehet igy
> hasznalni?

Arra is rajottem, hogy mi volt az oka a manualis szivatom haldoklasanak.
A folytoszelep (szivatoe) rudazatat mozgato mechanika alkatreszeit nem
emberi lepteku erokre terveztek, a tengely feloldalasra bekopott, nehezen
mozgott, megakadt, a villas alatet elhajolt,... :-(( 
A buhermalt megoldasban a kezi szivato bowden huzalja direktben volt ra
akasztva, amit nem birt volna mar sokaig.
Gyakorlatilag a mozgo alkatreszeket csereltem ki egy bontott karbibol. Most
finoman es precizen mukodik, auto lett belole.

Ha mar arra jartam, kapott egy uj termosztatot is (nem magyart!),
hutofolyadekot csereltem.
A regire meg DDR volt irva!
A fogyasztast ugyan nem mertem, de sokkal tobbet nem fogyaszthat, saccra.

Szoval koszi minden hozzaszolast.

Udv.:
KELLER Tibor
+ - RE: olajfogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Huuhuu emberek ez szerintem bo"duletesen magas ertek.

Ha jol emlekszem, az vadi uj auto volt. Es a fenti ertek a bejaratas idejere
igaz, utana normalizalodik.
Javitsatok ki, ha nem igy van.

London:
Lehet, hogy en kozlekedtem hulyen, de sokszor ramdudaltak. A stilus persze
messze allt a pesti belvarosi moraltol.
Nyilvan meg is alltak, mert kulonben most nem irnek.

Tibor KELLER
+ - Quo Vadis Autom? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csaakooo!

Ma reggel tortent, ha nem velem tortenik el sem hiszem.

Koran reggel (ugy 8 korul) a varosban lealltam egy parkoloban, gyalog mentem to
vabb. Masfel ora mulva megyek a kocsiert, hat latom am, a parkolo teli van kocs
ival csak epp az enyem nincs koztuk. Ilyenkor az ember mire is gondol, hat arra
, hogy biztosan begyujtotte a Yard, mivel alaphelyzetbol nem veszek parkolokart
yat (scanerrel csinalom a haverokerol) de most nem volt nalam ervenyes.
Arra nem is gondolok, hogy valaki elkotne, annyira azert nem meno – egy erv a r
egi kocsik melett..
Szoval nagy sohajtas, es amikor felemelem a fejem latom, hogy a kocsim az ut ma
sik szelen van (nem volt feltuno, mert ott is parkolo van), csak eppen az ut ko
zepen a tobbiek meg kerulgetik.
Az tortent, hogy a parkolo egy kicsit lejt kifele, en meg reggel matattam a koc
siban jaro motorral aztan gyorsan tovalibegtem. Igy sem a kezifek sem sebessegb
en nem volt – amikor eltuntem a sarok mogott a kocsim megondolta magat es at ak
art menni a masik parkoloba. 

Fantomauto, ahogy komotosan gurul az uton keresztbe – felelmetes!

Meg tanacstalanul korulneztem, hatha valaki lehulyebukoz miatta, de senki fol s
e tunt, hat akkor usgyi.

Palika
akkor meg gyorstu:zelo:gatyaban jartam, anyukam meg babakocsiban tolt, egy beha
jtani tilos tablanal kihajoltam a kocsibol, es imigyen szolottam: Anyu, mekkora
 nyaloka! – en ettol a pontol datalom autos multam.
+ - RE: *** HIX AUTO *** #811 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hallo Jedem! Ich bin Hans!

	Kepzeljetek csak, sogorkaim, a mult heten bekesen autozatok kis hazatokban, am
ikor radobbentem, rossz iranyba indultam. Mivel, hosszu egyenes szakaszon volta
m, gondoltam megfordulok. Ott messze, ahol meg a madar se jart lattam valami na
gy fenycsodat, gondoltam a nap sut onnan is. Bele is kezdtem a fordulasba, de m
ire bekanyarodtam, a lenyugvo napbol egy hogyismondjam kurva nagy BMW lett mind
enfele karacsonyfaszeru vilagitassal az elejen, fustfelhovel a vegen. Nagyon du
dalt am a Bruder. Meg jart a szaja is, gondoltam kihangositotta a telefonjat. H
at a kollegam, a Jens, melletem ult, de mondhatom osszeszarta magat, amikor a l
etekert ablakon at megfogta a BMW hutoracsat. Aztan megfordultam, es elindultam
, kisse remego terdekkel visszafele. 

	Hat ez tortent velem. Most mit szoltok???

Tschusss

		Hans
+ - fiat tukor, bmw m5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

> Felado :  [Slovak Republic]
> Temakor: FIAT tukor ( 11 sor )
[...]
> > Lehet, hogy a Tipoe is ilyen. Szoval, ha van valakinek, vagy tud
> > Fiat-autosboltot vagy bontot, akkor megkoszonnem, ha szolna.
>
> szerintem a Yugon levo tukor nem azonos a Tipo tukrevel, Tipo
> tukor 2 fele van, mindketto belulrol allithato, egyik futott, masik
> nem. Ha megis Tipo tukor kell, tudok Neked ujat szerezni kerek
> 7000 Ft-ert (a FIATban 12000...)

Koszi, de nem vagyok benne biztos, hogy egyezik az Uno-eval (es igy a
Yugo Skala-eval), en csak ugy lattam, amikor elsuhant mellettem 1-1
Tipo. Meg kozben mar talaltam vadiuj utangyartottat, mindossze 4.5
ezerert. A gyari 17-21 ezer lett volna. Egyebkent az azert egy vicc,
hogy a bontokban (felhivtam kb. 30-at, munkahelyi telefon rulez) 4-5
ezer forintert aruljak, amikor ugyanennyi az uj olasz masolat...

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: muszaly, index, mazli, ember ( 132 sor )
[...]
>   En csak akkor menne'k 160-nal, ha semmi/senki sincs elottem. Egy auto se,
> de meg egy ozike beugrasanak sincs eselye. Ha barmi ilyen van, le lassitanek
> 120-ra, 100-ra, 80-ra stb. En hihetetlenul elveznem az M5-os gyorsulasat 80-r
ol
> 120-ra!!  Minden ilyen alkalommal...!!  ;-))

Azt Te csak hiszed... :)) Marhara elvezned, de meg tobbet akarnal. Egy ilyen
bivalyeros auto folyamatosan huzza jobblabadat, baromi nehez ellenallni a
kisertesnek, ha tudod, ahogy most pocogtetsz a labaddal, az a maximalis
kepessegeinek kb. 40%-a. Meg a 115 LE-s Vectraval is (ami ugye a cipofuzojet
nem kotheti meg egy M5-osnek, semmilyen szempontbol) elofordul, hogy amikor
mar elkezd tapasztani az ulesbe, egyszeruen nem tudom levenni a labam a
gazrol. Ha egy picit elkezdem kihuzatni (2-esben 45 fole), mar baj van,
mert onnantol kezdve ritkan van megallas. 45-tol ugyanis erore kap, elkezd
egyre jobban huzni, aztan 65-70 kozott begyujtja a maradekot, es elkezdek
kapaszkodni a kormanyba, aztan mar csak azt veszem eszre, hogy 110-nel jarok,
es meg mindig nem kapcsoltam feljebb. (Ilyenkor szoktam aztan 3-asban vissza-
lassitani a megszokott tempomhoz...) Szoval nem hiszem, hogy M5-osben megeri
folyamatosan gyorsitgatni-lassitgatni. Hacsak nincs az ember hozzaszokva
a 340 loerohoz. De ez azert viszonylag ritka eset.

Udv,
Zoli
	== Nasfay Zoltan -- mailto:  ==
== www.kimwilde.com -- www. relax.hu --- w3.swi.hu/saab900hu/ ==
+ - Re: elozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello MG, sziasztok autosok!

	Elso leveledbol...
	> Mivel 2-3  kocsi is van elottem, es en mar elegge felgyorsultam,
	> ugy dontok, hogy mindet megelozom.

	Masodikbol...
	> az egyeduli, ami nem "tiszta" ebben az ugyben, hogy nem latom, 
	> van-e valami a legelso kocsi elott. 
	HOPP ! Most nincs meg az osszes feltetel.

	Csaba ! Itt csak beszelgetunk es nezetet csereluk.
	Vizualis alkat leven beleelem magam a szituacioba.
	A Te szerepedbe es az elozottek szerepebe is.
	Indulataimat a forro szituacio okozza es nincs benne semmi
	szemelyes indittatas - hidd el.
	De, ha a fenti ket mondatot a birosagon mondod el, akkor
	a biro int a bakonak es nyisssz ! :-)))))) 

Megprobalom osszefoglalni. En is vizualis tipus vagyok, raadasul
velem ez a szitu naponta megesik, tehat nem lesz nehez. Mivel
a dolog elso resze vilagos es meg is egyeztunk, nezzuk a 3.
autotol.

Megyek egy kocsi mogott, o takar egy biciklist. Nincs eselyem,
es soha nem is lesz eszrevenni (kiveve, ha ultetett 100 cm magas
kocsirol van szo :)))). DE. Nem jon szembol semmi, nem eloz
engem senki, az elottem levo utszakasz a pofit kiveve teljesen
tiszta. (A biciklist nem latom az o uvegen keresztul, mert egy
kombi Ladarol van szo, amely egy oriasi Pedigree utanfutot huz
maga utan). Tehat nekem, mint a kozlekedes resztvevojenek
LATSZOLAG MINDEN lehetosegem es eselyem megvan a 
manoverre. Neki is fogok, de mikor melleerek, o nekifog kikerulni
2 katonat, vagy biciklist vagy barmit. En satuzok, bemaszok moge,
es docogok mogotte 60-al, majd ujra nekifogok az egesznek.

Az eredeti kerdes az volt, hogy ha letrejon a kocc, ki a hibas.

	A harmadik auto szerepe egyertelmu. Fekeznie kellett volna
	a bringas mogott, meg akkor is, ha erre (szabalyosan, vagy
	szabalytalanul ) kenyszeritve van.

Tehat akkor vehetem, hogy o a hibas?

	Lehet, hogy sokan szajtepesnek veszik ezt a diskurzust, de
	ennyit csak meger, hogy ne nyiffanjunk ki, vagy ne oljunk.

Szvsz a HIX AUTO errol (is) szol. Erdekes tema, es itt nagyon
gyakran elofordul, aki keveset kozlekedik tobb savos utakon,
azt sem venne eszre, ha eltunne a tukre. 

	Erezd magad jol Pesten. 

Oh, koszonom... Remelem az altalatok leirt sok rettenetet nem
elem majd at, es egeszben erunk haza :) 

Cs.
+ - elsobbseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hello,

> az elsobbseg meg nem adasa, vagy a megteveszto iranyjelzes. Azt hiszem,
> a masodikat fogjak kihozni sulyosabbnak...

nalam az elso a sulyosabb....

Cs.
+ - Tobbfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HIX-autosok!

Trabant gyujtas: gyari eloiras tobbfele letezik, tipusvariaciotol
fuggoen!
- 4mm(21 fok) elogyujtas mindket hengerben, _kitamasztott_ ropsulynal
  karburator tipusa HB28H-2 ..7 {1964-1980}
- 4mm(21 fok) elogyujtas mindket hengerben, _kitamasztott_ ropsulynal
  karburator  "golyvas" {1980-1986}
- 4mm(21 fok) elogyujtas mindket hengerben, elektronikus gyujtas eseten
  karburator  "golyvas" {1985}
- 4mm elogyujtas 1.hengerben
  3mm elogyujtas 2.hengerben, elektronikus gyujtas eseten 1986 utan
gyartott Trabinal.

- 5 fok, lehuzott vakumcsonel 900 1/p fordulatszamnal 1100 cm-es
motorral(4u.)

Udv Fogash!
> Fw: your letter to HIX (help: ) ( 20 sor )
> From: "fogash" >
> Subject: Megromlik-e a benzin
> Date: Mon, 17 Jul 2000 10:50:41 +0200
> MIME-Version: 1.0
> Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
> Content-Transfer-Encoding: 7bit

- Igen megromlik, mert vannak benne olyan anyagok, melyek a
hideginditasert felelnek, es gyorsan parolognak, pl.
gazhalamzallapotuak.
- Masreszt a sokaig "magaban allo" benzin katranyos lesz es nehezen
indithatova teszi a motorokat, meg tovabb allas eseten csak folyik, de
nem gyullad!
- Harmadreszt, legyszives ne tudasd mindenkivel, hogy text formatumban,
Western kodolassal kuldod a HIX-autora leveled! Tiszteld a masik modemet
es ne terheld feleslegesen (Fw: your letter to HIX (help:
!!!) Uff...

--
 Udv
  Levente
+ - Re: Fekezes, renszarvasteszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ezt egyszeruen nem birom ki...:-((((
>
 wrote:

Istvan, nem tunt meg fel, hogy ezek durva provokaciok, melyekre nem is
erdemes valaszolni?
Az olyan ember ugyanis, aki valoban ekkora barom, az maximum a passzianszot
talalja meg a gepen.

Udv:
pJ
+ - gyerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nekem meg igy tanitottak, en is igy fogom tanitani 
>a gyerekeimnek
...
>de talan egyszerubb megtanitani a gyereket arra, 
>hogy MINDEN uttesten az autonak van elsobbsege 
>(mert a lemez a legerosebb gyereknel is erosebb), 
>mint az itelokepessegere >bizni, hogy melyik uton 
>fog jatszani es melyiken nem

Ha az ilyen egyszeru lenne... Sajnos a gyerek nem 
ugy mukodik, hogy elmondod neki, aztan onnantol 
ugy csinalja.
Jo egy honapja kuzdok a kisebbikkel (7 eves), hogy 
biciklizes kozben hogyan kell athaladni egy 
utkeresztezodesen. (Bp. Wekerle - gyk. kertvaros, 
nem tul nagy forgalommal, viszont sok gyerekkel 
es kerekparossal.) Minden nap egyutt biciklizunk, 
folyamatosan mondom, hogy hol, mit kell csinalni, 
megis, amikor tesztelem, hogy megtanulta-e mar, 
valamit mindig elront, ugyanis ebben a korban 
meg nem alakult ki a koncentracios kepessege.
Persze ki fog alakulni es meg is fogja tanulni, 
de_addig_igenyt tart az autosok toleranciajara.
A forgalmi helyzetbol kovetkezoen viszont ez 
a tolerancia csak akkor mukodik, ha keszulsz 
ra, azaz ilyen helyeken kettesben/harmasban 
csorogsz es nem azon eszed magad, hogy 
miert kell ilyen lassan menned.

Udv:
pJ
+ - Sebesseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>> Szeretnek elmeselni egy-ket esetet, ami a mult heten tortent
>> velem. Megyek a fouton a kenyelmes tempomban kb. 160-nal.
>mar a masodik mondat vegere kinyilt a bicska a zsebemben.
>Dramaturgiailag brillians a bevezetes !
>Ilyet nem ra'z ki az ember - csak ugy - az ujjabol.
Miert sok :-) ? Szerintem is, mert a Hondaval az utazom csak 140
korul van. Ha valahova nagyon nem sietek, es  veletlenul betartom
a sebesseget sokkal veszelyesebb vagyok. Egyebkent a 160 tenyleg
sok, tapasztalatom szerint a 140 korul meg szamitanak az emberre,
de amikor Nalam volt egy Datsun ZX280, akkor kiprobaltam 180-nal
is. Nem sokkal haladtam jobban, mint amikor 140-vel mentem,
de sokkal veszelyesebb volt, igy vissza is alltam 140-re. Autopalyan
meg 160-170-nel erdemes menni, mert erre meg szamitanak.
+ - va: Elozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> A magyar KRESZ szerint 5 feltetelnek kell teljesulnie a szabalyos
>> elozes megkezdese elott.
>Espedig?

Tankonyv a gepjarmuvezeto tanfolyamhoz
Muszaki Konyvkiado
B jarmu kategoria
ISBN 963 16 0613 9
54. oldaltol a 60.-ig

> Az osszes feltetel adott. Elottem egy lassubb jarmu, szembol
> nem jon semmi, ele siman beferek, van eleg hely, abszolute
> tiszta helyzet.
Teged nem eloz senki, es az elozottet nem fogja zavarni a
manovered. OK ! Osszeolloztuk a felteteleket !
Itt meg nincs gond, de menjunk tovabb...

Elso leveledbol...
> Mivel 2-3  kocsi is van elottem, es en mar elegge felgyorsultam,
> ugy dontok, hogy mindet megelozom.

Masodikbol...
> az egyeduli, ami nem "tiszta" ebben az ugyben, hogy nem latom, 
> van-e valami a legelso kocsi elott. 
HOPP ! Most nincs meg az osszes feltetel.

Csaba ! Itt csak beszelgetunk es nezetet csereluk.
Vizualis alkat leven beleelem magam a szituacioba.
A Te szerepedbe es az elozottek szerepebe is.
Indulataimat a forro szituacio okozza es nincs benne semmi
szemelyes indittatas - hidd el.
De, ha a fenti ket mondatot a birosagon mondod el, akkor
a biro int a bakonak es nyisssz ! :-)))))) 

A harmadik auto szerepe egyertelmu. Fekeznie kellett volna
a bringas mogott, meg akkor is, ha erre (szabalyosan, vagy
szabalytalanul ) kenyszeritve van.

Lehet, hogy sokan szajtepesnek veszik ezt a diskurzust, de
ennyit csak meger, hogy ne nyiffanjunk ki, vagy ne oljunk.
Erezd magad jol Pesten. En a Balatonnal nyirom a fuvet
es horgaszom.
--
Meszaros Geza
+ - Jo a nyugis vezetes (?) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho,

<<kerdezzek valamit ("a tobbszorosen tulbiztositott dolgok 
is
<<elromolhatnak"): 
Az atomeromuvek 7xes biztonsaggal tervezettek megis: goto 
Csernobil.
A NASA valszeg a legbiztonsagosabban vedett helyek 1ike, 
megis feltortek a halozatukat.
Azert, mert nem tartottak be az eloirasokat. Pl: NASA: egy 
alkalmazott a modemjet hagyta a telefonvonalon. Mennyivel 
tobbet er egy csaladtak elete (pl. edesapade) mint az a 
nyavalyas NASA. Cserebe csak: az 1 – 2x biztonsagi 
rahagyassal autozni.

<<olyan altalanos, "hasbaakasztos", igazi "marketingduma"
Reggel mindenki ugy indul el, hogy haza fog erni, pedig a 
statosztikak mast mutatnak!
(ez is duma, meg jo marketing, de igaz. Ami  pedig igaz, az 
mukodik!
A rossz marketing dumanal meg nincs kartekonyabb, ez igaz.)

<<otthon fel mered kapcsolni a villanykapcsolot
<<kezzel is,
Mikor epitkeztem a lepcsot csak 2cm-es vasrudakbol 
hegesztettem ossze es nem csinaltam meg rendesen mondvan: 
tudok rajta igy is rohangalni. Tudatam is: 3 honapig. 
Egyszer u.is nagyon siettem, labkoze kaptam egy vasrudat. 
Mikor felepultem elso dolgom volt a lepcso befejezese …

<<Valahol ertettem, hogy a szoveged mirol szolt, csak
Ez a lenyeg, a tobbi majd kiforrja magat, ennek orulok.	


Motto: Addig virgonc az ember, míg nem kap labkoze egy 
vasrudat.

Csirkegaard (alias Bby)
+ - Fekezes, javorszarvas, meg ilyenek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok Autosok!

 irta:
>Kedves vaddiszno!

Ez nagy V-vel irando a kozeljovoben! De semmi baj.

>Ezek szerint beigazolodott: ha a tompitottat nem veszik eszre,
>akkor tok mindegy.
>Szerintem inkabb az autodat fesd sarga-fekete csikosra, ugyanis az
>eletveszelyre igy lehet a legjobban felhivni a figyelmet.

Eszem agaban sincs atfesteni. Aki igy nem vesz eszre az ott akkor ugy jart.
Vessen magara.

>> amikor a barom, aki megallt, elkezd megfordulni kb. 100 vagy nem tudom
>> millyen kozel hozzam, de mar k...va kozel voltam. De persze a barom nem
>>birt
>100 m, km, mm? Nem mindegy!

Egyaltalan nem! Mert ha 4 km-re van elottem, akkor siman meg tud fordulni,
mig ha 50 m-re, akkor meg nem, es mind meghalunk. Ha neked ez mindegy,
akkor gratulalok es ha lehet egy kamion elott tedd, de gyorsan, nehogy
veletlenul elem gyere ki 1 mm-rel.

>> ... Az a furcsa, hogy mogotte is jottek ketten, azoknak is
>> fekezniuk kellett ...
>Ezert szeriafelszereles a fekberendezes! Ugyanez tortenik akkor is, ha
>valaki
>balra akar kanyarodni es mogotte jossz, bizony akkor is illik fekezni.

Na ez a rosszindulat es a tudatlansag keveredese! Ha balra akar valaki
kanyarodni, ahhoz joga van, es meg kell probalnom nem belemenni, ha lassit,
azaz nekem is fekeznem kell. Ez termeszetes, es ez nem udvariassag kerdese.
De ha valaki allo helyzetbol a fout szelerol (parkolo helyzetbol) csak ugy
gondol egyet, fogja magat es index nelkul merolegesen beall az ut kozepere,
amikor 2 oldalrol is jonnek 3-an, akkor ha mindenki beledurrant a baromba,
akkor is o egyedul a hibas. Fuggetlenul hogy ki mennyivel ment, mert neki
kotelessege tudni felmerni, hogy van-e meg hely vagy nincs arra, hogy
megforduljon. Ha ezen kepessege hianyzik, akkor siman elvehetik a jogsijat,
azaz o engem az egyenesvonalu kozlekedesben nem akadalyozhat. Nekem azonban
az a gyanum, hogy neked nincs jogsid. Ha azonban valami elvetemult megis
atengedett a vizsgan, akkor meg nem vezettel. Ha azonban netan megis az utra
kerultel, akkor csoda hogy meg elsz, azok utan, hogy forgalmas fout kellos
kozepen te csak ugy megfordulnal. Mondd, te az autopalyan is megfordulnal,
ha lenne res az elvalasztoszalagon? De tudod ugy, hogy a leallosavbol
indulsz, majd keresztezel 2 savot merolegesen, majd a szembesav 2 savjat is
keresztezed, es a szembejovok leallosavjaba celzod az erkezest. A sok auto,
aki meg nem ad neked elsobbseget az meg mind hulye, meg nem elozekeny veled
szemben, mi?
Na ezert van folyamatos elvalasztas az autopalya kozepen, hogy a sok
allatot, aki erre kepes lenne, fizikai korlatokkal gatoljak meg eme
remtettuk vegrehajtasatol (amit te nagyon ugyesen helyesnek es szabalyosnak
itelsz) es folyamatos tomegkarambolok okozasatol. Szoval azt tanacsolom,
hogy nagyon gyorsan kezd el egy "Hogyan vezessunk?" vagy Kresz konyvet
olvasni, mert igy nem leszel hosszu eletu, es sajnos masok sem.

>> uj fek tokeletesen uzemel. Csikorogtak a fekek, a gumi huzta a csikot a
>Orulok neki, igy megmenekult ket szerencsetlen sogorunk, aki megszokta
>hazajaban, hogy a kozuton is letezik tolerancia es turelem, valamint
>betartjak a szabalyokat.

Ezt is rosszul iteled meg. Ok nem tartottak be a szabalyokat. Mar megint a
rosszindulatusag. Azert mert en en vagyok, meg nincs mindenkinek elsobbsege
velem szemben. Ezt megis hogy gondolod? A kresz szerencsere mindenkire
egyforman ervenyes, es nem attol fugg, hogy neked ki a szimpatikus es ki
nem. Ne haragudj, de nem tudom toleralni azokat, akik keresztbeallnak
elottem, nem gyozom eleget hangsulyozni _szabalytalanul_.

>Csak elkepzelem, hogy mit szolnal hozza, ha kamionosok ugy haladnanak
>'kenyelmesen' 160-al, hogy egymas mellett mennek, mert szeretik egymas
>arcat nezegetni, es TE jossz szembe...
>Ha szabalyosat megkozelito sebesseggel kozlekedsz, akkor a fekut a
>negyede.

Itt szo sem volt egymas mellett haladasrol, en szabalyosan a sajat savomban
haladtam, mikor kikanyarodott elem. Leszarom a fekutat, ne kanyarodjon ki!
Ilyen egyszeru. Azonkivul latod, megalltam, ezek szerint tehat meg ilyen
korulmenyek (es hulyek) kozott is _helyesen_ valasztottam meg a
sebessegemet, hiszen meg azt is sikerult elkerulnom, hogy mas hibajabol
balesetet szenvedjen barki.

>> utan a taho kapcsolt egy rukit es sikerult megfordulnia. Hat latom am,
>> hogy
>> osztrak rendszam van rajta. Akkor kicsit felhuztam magam, ugyanakkor
>> kituno
> Miert az osztrak nem ember?

Ez nem az volt. Ez egy idiota barom allat okor volt. Nem ember, legalabbis
ertelmileg nem!

>En fout mellet lakom. Ha hasonlo helyzetben mondjuk elutod a
>kislanyomat,
>biztos, hogy nem usznad meg a baseball utovel.

En nem akarok senkit bantani, csak autozok (ha hagyna'k). De a hasonlo
helyzet alatt azt ertem, hogy a lanyod a fout melle all, korulnez (nagyon
jolnevelten), es latja, hogy mindket iranybol jonnek mind az allat. Ekkor az
uttestre lep es ott lefekszik az ut kozepere (az uttest iranyaval
merolegesen), lehetoleg ugy, hogy mindket savbol erkezok halalragazolhassak,
ha esetleg nem tudnanak lefekezni idoben. Tehat ha a lanyod ilyen helyzetet
okozna, akkor szerintem o lenne a hibas, ha kiskoru me'g, akkor te, mert
miert engeded az uttest kellos kozepen fetrengeni. Tehat semmi
lelkiismeretfurdalasom nem lenne (bar meg ilyen nem volt, ugyhogy csak negy
valoszinuseggel allithatom) mert engem ilyen esetben meggyozodesem szerint
semmi felelosseg nem terhel. Miert van az, hogy az emberek azt hiszik, hogy
az ovek az uttest, vagy a gyerekeik serthetetlenek, ha a fouton jatszanak,
vagy annak kozepen ternek nyugovora. Miert kene az autosoknak allandoan arra
figyelni, hogy melyik ott lako gondolja ugy, hogy most az uton agyaz meg
maganak. AZ UTTEST AZ AUTOSOKE, es nem erdekel, hogy aki ott alszik az
gyerek, vagy felnott, az nem az o terulete, ott a jarda. Ha behajtanek a
kertedbe, es ott addig ralliznek, mig megtalalom a gyereket, es ott elutom,
akkor en vagyok a hibas. Ha a jardan, vagy zebran, akkor is, de ne haragudj,
mi kozom van ha a csaladod ott el az uton, kiteve annak, hogy mindenki
eluti. Elutes utan en benyujtom a szamlat a meg eletbenmaradt
hozzatartozoinak a kocsim javittatasara, aztan reszemrol elintezve. Az
elobbi nagybetust probald meg a magadeva tenni! es felfogni!!!

>Hasonlo esetekre felszerelhetnel gallyracsot. A Ben Hur-ban pedig remek
>szerkezetek vannak arra, hogyan lehet masokat megolni. Ja es ott
>vannak meg a James Bond filmek is.
>> esetleg. Szoval ilyen barmok is vannak.
>Es M5 BMW-vel szaguldoznak.
>...nekimegy a falnak, nagyot koppan, azutan elhallgat...

Ez meg az elkeseredettseg: Mert te meg vagy gyozodve, hogy te ilyen
helyzetben a falnak mennel, es nem erted en miert nem teszem uezt. Hat en
nem szoktam, es ugy vezetek, hogy az ilyen helyzeteket elkeruljem.

>> A masik tegnap tortent, megcsinaltam a renszarvastesztet 160-nal.
Szokasos
>Nem renszarvas, hanem javorszarvas. De az orszag legjobb egyetemen
>torteno tanulas mellett erre mar nem jutott ido...
>> nelkul. Ugy erzem ez a nem mindegy. A renszarvastesztet asszem 60 korul
>> csinalhatjak, persze ott sem az elso bolyanal burul fel a kismerci, de
>>akkor sem 150-160. Visszagondolva, ha elotte gondolkozom es jobban a
vezetesre
>A javorszarvas tesztnel teljes savvaltas es hirtelen visszateres a sajat
>savba szerepel. Ennek Te a negyedet sem teljesitetted.

Bocs javor, de nem mindegy? Az ok hogy nem teljesitettem az egyeszet, de
most mit irtam volna? Hogy elrantottam a kormanyt? Ez igy jobban hangzott,
holott tudom, hogy ez nem a teljes teszt volt.

>A tobbit mar nics kedvem kommentalni. Mostmar vegleg le fogok szokni
>a HIX AUTO olvasasarol.
>En is kerultem mar veszelyhelyzetbe ugy, hogy en tehettem rola.
>Ekkor azonban melyen hallgattam. Vannak emberek, akikben
>tulteng az exhibicionizmus. Ezt az en gyomrom mar nem birta el.

Ugy erzem, tenyleg jobb is hogy leszoksz a lista olvasasarol, mert erzem a
hangveteleden a rosszindulatot, meg az elkeseredettseget. Tehat szerinted
nekem ott barmennyire is meg kellett volna halnom, azert akkor is kedvenc
osztrak vedenced volt a hunyo, illteve lett volna, ha karambol lett volna.

>>Remelem, hogy az a gyonyoru gepcsoda, nem totalkarral vegzi,
>>mert akkor ertelmes emberek is megserulhetnek es azokert kar lenne.

Biztos lehetsz benne, hogy nem! Hacsak nem sokasodnak a hozzad hasonlo
tudatlan, felos, rutintalan, rosszindulatu es elkeseredett vezetok az uton.

Tanulj meg vezetni!

Udv,
Vaddiszno
+ - Passat riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Fogash!

 irta:

>Utolagos beszereles, a kozepkonzolba a kezifekkar moge van beepitve egy
>billentyuzet, amibe 3x zongorazhatsz. Ha nem sikerul, akkor mar 4.re is
>hiaba utod be a jo szamot, akkor is vonyit. Ilyenkor mar csak a 6jegyu PIN2
>segit, amit nekem sem mondtak meg.
>A markajat nem ismerem, a billentyuzeten nincs semmilyen tipusjel.
>Segitett?

Kossz Fogash, sajnos igy nem sokat segitett, de azert meg mindig kivancsi
vagyok milyen gyartmany lehet.
Elobb-utobb majd csak osszefutok vele.

Kossz,
Vaddiszno
+ - Trabi kipuff (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasz Peter,

 irta:
>Koszonok szepen minden segitseget a csorgos
>Trabi ugyeben. Meg VD "vegyel M5-ost" javaslatat
>is :-), amit lehet hogy ezzel kapcsolatban nem
>tett meg, de biztos gondolta.

Tenyleg gondoltam, nem is ertem miert nem irtam meg. Talan mert mostanaban
alig van idom irni. De most tenyleg, nincs valami kevesbe ketutemu, ami
jobban megy es kevesbe fulladok meg mogotte? Esetleg reszletre?
Barmilyen megoldas erdekel...

Udv,
Vaddiszno
+ - 2 fekkor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv All!

7VGn mikor ti talalkoztatok,nalunk falunapi
autoverseny volt,Mentem egy kort az OPELlal,oszt
szetrepedt a feknyergembe a dugattyu koruli perm,oszt
elfolyt a fekolajom nagy resze.Ugy tunt,mintha a
hatso kerek fekkore sem fogna, a pedalt le lehet nyomni a padloig,semmi
felkemenyedes,hiaba pumpolom.

Ez igy termeszetes,vagy vehetek uj fofek hengert is,esetleg felujito
keszletet?

Ui: meg jo hogy nem az allatkodas kozbe ment szet,hanem a gyepen....

Udv
Barna Istvan

+ - Re: Taxis baleset (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hoppa' !!

Most jutott eszembe a megfelelo es gyors valasz:

>
> Kedves janoss..... Ha a szembe jovo savban autozol akkor neked nincs
> elsobbseged :)))))))))

Azt is elfelejtettem !!

:-))

>
>
>  wrote:
>
> > > lefektetve torvenyileg, Hogy: Ha bebizonyitjak, hogy a jelen esetben
> > > levo taxis direkt nem kanyarodottbe a jelzesnek megfeleloen hanem
> > > belemjott (mert mondjuk szar mar a kocsija es tudja hogy neki van
> > > elsobbsege) Es en megserulok akkor ot gyilkossagi kiserlet miatt siman
> > > lesittelik. Viszont ha azt mondja, hogy kintfelejtette az indexet
akkor
> > > en vagyok a hibas.
> >
> > Hat azert en igencsak  meglepodnek, ha ez igy lenne.
> > Ezek szerint azt mondhatom barmikor (pl. atmegyek a szembe savba, neki
> > valakinek, es utkozunk),
> > hogy: Ja, bocs elfelejtettem.... (hogy ott szembejonnek az autok).
> > Es akkor el van intezve a dolog?
>
+ - Re: Taxis baleset (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Na igen, nem reszleteztem ki elegge az allaspontomat.... :)

Tehat a rendorok a taxis viselkedeset szabalyosnak talaltak.
Ezzel az en szememben szentesitettek azt, hogy vegul is tokmindegy,
hogy mit csinalunk az index-szel, az nem szabalytalan, maximum nem voltunk
igazan kedvesek, informativak a tobbiekkel szemben.
Ez az amit gyakorlatilag lehetetetlennek talaltam, marmint, hogy a KRESZ-et
igy lehessen ertelmezni, ill. hogy megengedje ezt a KRESZ.
Ebbol nekem pl. szinte rogton az kovetkezik, hogy nem kell indexelni, amikor
bekanyarodok valahova, "mert ugyis latni fogjak".
Szoval nagyon nem illik bele a vilagomba ez az itelet.
Persze lehet, hogy az en vilagommal van a baj ;-))

>
> Kedves janoss..... Ha a szembe jovo savban autozol akkor neked nincs
> elsobbseged :)))))))))
>
>
>  wrote:
>
> > > lefektetve torvenyileg, Hogy: Ha bebizonyitjak, hogy a jelen esetben
> > > levo taxis direkt nem kanyarodottbe a jelzesnek megfeleloen hanem
> > > belemjott (mert mondjuk szar mar a kocsija es tudja hogy neki van
> > > elsobbsege) Es en megserulok akkor ot gyilkossagi kiserlet miatt siman
> > > lesittelik. Viszont ha azt mondja, hogy kintfelejtette az indexet
akkor
> > > en vagyok a hibas.
> >
> > Hat azert en igencsak  meglepodnek, ha ez igy lenne.
> > Ezek szerint azt mondhatom barmikor (pl. atmegyek a szembe savba, neki
> > valakinek, es utkozunk),
> > hogy: Ja, bocs elfelejtettem.... (hogy ott szembejonnek az autok).
> > Es akkor el van intezve a dolog?
+ - Re: bontok arzenalja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Szerintem a lista honlapjara is felkellene dobni nem?

SzaboZE

> az alábbiakat írta a következő hírüzenetben:
...
>                        Sziasztok!
>
>  Elkeszult a bontok listaja 171 cimmel. Az erintetteknek
>  maganba elkuldtem, akit erdekel az irjon, elkuldom neki is.
>  Koszonet mindazoknak akik a bonto lista kiteljesedesehez
>  hozzajarultak, bovitettek a cimek listajat.
>
>           Jo utat!   Zsolt
>                      AUDI 100
>                    Ékezet jöhet!
>
> ui: pentek hajnalban leszek gepkozelben, utana majd egy
>      het mulva. Udv mindenkinek!
>
+ - Re: Taxis baleset (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> az alábbiakat írta a következő hírüzenetben:
...
> Kedves janoss..... Ha a szembe jovo savban autozol akkor neked nincs
> elsobbseged :)))))))))

Szia, nem tudom honnan indult a beszelgetes, de ha arrol van szo, hogy egy
vedett utra kanyarodsz ki,
akkor bizony veled szemben mindenkinek elsobbsege van, annak is aki a
szembejovo savban autozik a vedett uton.
Ha nem igy volt akkor bocs a bepampogasert... :)

SzaboZE
+ - Re: Szegeny vaddiszno :-( (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > beigazolodott a sejtesem. Pedig csak a sima vilagitasom, a kodlampam es
a
> > reflektorom egett. Ezt altalaban igy szoktam, hogy a parasztok lassanak.

A kodlampa szort feny, eppen ezert elobb venni eszre a tompitottat.

SzaboZE
+ - Elado Kispolski (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki!

Egy ismerosomnek van egy elado Kispolskija.
Adatok: 1987-es, 122e km, kék, muszaki:
2002. januar 31. Jo karban van, mivel a baratja
autoszerelo. Most lett felujitva. Akit erdekel,
hivja a 30/224-6967-es mobilt bovebb infoert.
Iranyar: 170 000,- Ft.
Szinhely: Vas megye, Szentgotthard
Koszi, udv

Viktor
Tel: 20/320-5393
+ - rahuzas, saab, fekezes, sogorok, kamionok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

> De akkor megosztok veled en is egy hostettet. A 3-ason _ejszaka_ Gyongyos 
> utan (par eve amikor meg nem volt arra sztrada) egy BMW-s seggfej hosszas
> fenyszorozassal torolta meg, hogy valaki kielozte, raadasul valami keleti
> kocsival. Csak eppen en nem lattam miatta szemben. (Ut mellett fel meterre
> szantas, mellettem terhes feleseg) Kockalada fenyszoro bekapcs, kormany rahuz
.
> Rogton eszheztert a majom, remelem tanult is belole.
Hmmm. Nem vedem a fenyszorozo BMW-st. De terhes feleseggel a kormany 
rahuzasa sem egy higgadt reakcio...

> , es ezekben a Saab-okban meg nem
> kotvany Astra-futomu volt, mint a '93 ota futo GM-utanzatokban.
Az nem a Vectra "A" volt, amibol a 900-as (9-3-as) Saab futomuvet vettek..?

> > ... Az a furcsa, hogy mogotte is jottek ketten, azoknak is
> > fekezniuk kellett ...
> Ezert szeriafelszereles a fekberendezes! Ugyanez tortenik akkor is, ha
> valaki balra akar kanyarodni es mogotte jossz, bizony akkor is illik fekezni.
Mar elnezest! En ertem, hogy VD esetei bicskanyitogatok, mert 
permanensen gyorshajt, es az ovatossagot/korultekintest mastol jobban elvarja,
mint magatol...
De ne vedjuk mar azt a hulyet, aki egy hosszu belathato uton ugy fordul meg, 
hogy mogotte akar csak lassitani kell, nemhogy megallni !!!  
(hacsak nincs nagy forgalom, de az nem volt...)

> > uj fek tokeletesen uzemel. Csikorogtak a fekek, a gumi huzta a csikot a
> Orulok neki, igy megmenekult ket szerencsetlen sogorunk, aki megszokta
> hazajaban, hogy a kozuton is letezik tolerancia es turelem, valamint
> betartjak a szabalyokat.
A szabalyokat a ket sogor se tartotta be, megpedig nagyon nem (nem annyira, 
mintha 160-nal mentek volna, de azert nagyon nem)!
Ebben az esetben ne is varjanak tul sok toleranciat...

> Csak elkepzelem, hogy mit szolnal hozza, ha kamionosok ugy haladnanak
> 'kenyelmesen' 160-al, hogy egymas mellett mennek, mert szeretik egymas
> arcat nezegetni, es TE jossz szembe...
Nalam ez nem csak fikcio... (oke, csak 90 korul jottek...) 
Eccer mar (februar 4) leirtam a sztorimat, most ujra idemasolom:
Kb. ket eve tortent, az 50-es uton jottem Pest fele... Este kilenc 
ora (sotet), kis forgalom, szolid, 90-es tempo (de a 80 se oldotta 
volna meg a dolgot...). Dabas utan van egy egyenes szakasz, a 
vegen egy kozepesen eros, tehat belathatatlan balkanyar... Az 
egyenesben reflektor felgyujt. A kanyarhoz kozelitve a fenykevebol 
latom, hogy a kanyaron tul jarmu kozelit, szinten  reflektorral. A 
kanyar elott idoben reflektor lekapcs, ezutan latom, szinten meg 
csak a fenykevebol, hogy a kozeledo is lekapcsol... (!!!Nyugtazom: 
latszik, hogy jovok...)
Mindezek utan par pillanattal, mielott meg a kanyarhoz e'rne'k, a
kanyarbol felukkan ket kamion egymas mellett, az egyik elozi a 
masikat, ezerrel...  Teljes onkivuletben reflexszeru satufek, majd 
pedal felenged, le a padkara mind a negy kerekkel!! (Mindez egy 
tizedmasodperc alatt...)  Eppen elferek, centikre tolem elviharzik 
a nyerges mind a negy tengelye...  Meg mindig automatikusan 
visszakapcsolas, vissza az utra... Epphogy kierek a kanyarbol, 
a szembejovo kamiont mar elozi a mogotte jovo, ujabb fekezes, 
(+fenykurt +duda), eppenhogy visszafer a helyere...
... A kovetkezo kilometerek nema csendben, adrenalin es 
kezremeges lassan csokken. Tiz perc utan baratnom elsirja 
magat...  Ezek meg akarnak olni...?

Udv

Andras
+ - Va'laszka'k (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Andra's!

> Felado :  [Hungary]
> Hasonlo betegseg esete're a'ldott emle'ku: Suranyi Bandi bacsi a
kovetkezot
> javasolta nekem: ...
> > Szemelyesen?

Igen, szeme'lyesen.

> Egyebkent, ha engem kerdezel, ember az, aki annak tekinti maga't.
> > Tehat embernek lenni szinte csak onbizalom kerdes...?  ;-))

Embernek lenni emberse'g kerdese.
Egy ember annyira tekintheto ertekesnek, amennyire ke'pes masokon segiteni.


Egye'b ke'rde's?

Hardside
+ - Kromkarika felnire (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

A multkor erdeklodtem itt a listan kromkarika ugyben. Zozi
emlitette, hogy neki is az Uno-n ilyen van, 4000 Ft-ert vette. Egy
idore sutba kerult a tema, de ma felvettem a nyulcipot, es a
masodik boltban talaltam!

De rogton le is lombozodtam. Egyreszt az ara miatt: 5500 Ft/4 db.
De ez meg nem is lenne olyan nagy baj. Hanem a kinezete! Olyan,
mintha en festettem volna, tiszta megfolyas az egesz. A boltos azt
mondta, hogy fel kell polirozni, meg ilyen-olyan paszta, de en
ebben nem hiszek. Kromtisztitopasztat hasznaltam mar, es tudom,
hogy ilyen jellegu problemat nem tuntet el!

Messzirol nem tudom, mennyire latszik, de ha esztetikai tuningot
alkalmazok, akkor az kozelrol is legyen mar szep, nem igaz? Szoval
pihentetem a temat.

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Eredetvizsgalat, veteran (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Olyat hallottam, hogy 25 ev felett nem kell eredetvizsgalat.
Igaz lehet-e ez?
(Mert akkor 3 hetet kell mar csak kibirnom  ;-))))

A veteranna nyilvanitashoz milyen felteteleknek kell teljesulniuk?
Es mibe kerulhet egy ilyen procedura?


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Horvatorszag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Kunos  beszamolt a horvatorszagi nyaralasarol.
A legfontosabbat felejtette el, vagy O sem tudja.
Biztosan mar volt is itt a listan, de inkabb ismetlem, mint valaki
ezen informacio nelkul induljon el az Adriara.

Horvatorszagban az utakat meszkobol keszitik.
Nalunk ugyanez a toltelekanyag bazalt vagy andezit.
Szoval a meszko az eso hatasara malik. Emiatt nehany csepp
eso utan borzaszto sikosak lesznek az ottani utak. Tavaly volt
szerencsem fekprobat csinalni. Megizzadtam a fekproba hatasara.
Ahhoz hasonlitott, mint amikor nalunk kb 2-3 cm-es szuz ho van az
uton. Rogton 30km/h alatti sebesseggel vettem minden kanyart.

Udv. Tibi
+ - Reagalas 3 (de inkabb 4) kulonbozo levelre. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> Mar nem egyszer ragadtam ra rendorautora, amelyik 150-160 km/h
> kozott szaguldott a megengedett 90 helyett, es 30-40 km-t  is
> mentem az arnyekukban, meg soha nem allitottak meg,
En meg egyszer elkezdtem kovetni egy BIT -el kezdodo rendszamu
autot. Aztan megis lemaradtam egy darabig. Mert Pakson utolertem
a trafipaxos autonal, amikor eppen fizetett.

>  Jelszo: "ne felejtsetek el hova tegyetek az ikszet, 2002-ben."
En nem lottozom.
Vagy nem erre gondoltal ? :-)
Melyik part bant kulonbul az autosokkal ? Sajnos en ilyet nem ismerek.

> Mostmar vegleg le fogok szokni a HIX AUTO olvasasarol.
En is ritkabban olvasom emiatt. Azert neha olvass bele Te is !
A  emblemam a hatso uveggel egyutt tonkrement.
Amire te utalsz amiatt nincs kedvem uj matricat kerni.

Udv. Tibi
+ - RE: *** HIX AUTO *** #811 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Nem erdemes vitatkozni VD-vel -
ez mar korabban kiderult, ne tegyetek, mert megint eldurvul a lista.

Felve meg kicsit szomoruan irom: amikor a csodafek sem segit, akkor  VD is
elgondolkodik kicsit.

Adja Isten, hogy megussza sulyosabb serulesek nelkul, es ugy is tanuljon
belole. meggyozni maskepp ugyse lehet.
Majd a kovetkezo jarganyban ulve kicsit levesz a tempobol, nem kapcsol fel
minden reflektort es a listan is maskepp mellenykedik, de addig ne
kinlodjatok a meggyozessel, mert ha megint ez lesz a fotema, nem lesz
erdemes olvasni a listat.

Ha mar irok, orommel jelenthetem, hogy kuszobon all egy listabeli
autovasarlas, ha Ticz Laci megkapja vegre az uj jarganyat...

Haho
M. Peter

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS