1. |
Re: *** HIX BUDAPEST *** #560 (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
2. |
Budai levezetes (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: *** HIX BUDAPEST *** #560 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Valasz a 2001. június 9. 3:30-kor kelt levelre:
HB> Kb. olyan, mint amikor DemSky leszukítette az Ülloi út Nagykörút torkolatot
HB> 1 sávra (a Kálvin tér felé). Nem kalkulálva azzal, hogy ezért abban a
HB> keresztezodésben, illetve elotte a többszörösére emelkedett a légszennyezés
.
Ennek azert szerintem nemcsak magyaratzata, de mar mukodo peldaja is
akad: Epp a belvaros (vagy epp: Belvaros) vedelme erdekeben szukitik az oda
bevezeto utak ateresztokepesseget. Mivel nem a belso varosreszekbe
tarto, es plane nem az ott atmeno forgalom novelese a cel, hanem pont
ellenkezoleg, hogy minel kevesebb auto jusson oda, tenyleg csak az, akinek
muszaj. Tehat (szerintem nem szemely szerint Demszky, hanem a
kozlekedesmernokok) azert szukitettek a "bejaratot" a belvaros fele,
hogy oda minel kevesebben jussanak be.
Ugyanilyen szukites talalhato az V. Alkotmany es Bajcsy-Zsilinszky utak
sarkan. Az Alkotmany utcabol kijovo autok nem indokoljak, hogy olyan
hosszu legyen nekik a zold, mint ahogy a Bajcsy-Zsilinszky utrol balra
kanyarodo sav fenntartasara sincs nyomos erv. Megis: ez az a
keresztezodes, ahol a Vaci ut, illetve a korut-Bajcsy-Zsilinszky ut
felol erkezoket fel tudjak fogni, es a hosszabb kocsisorok mar nem
Lipotvarost, hanem Ujlipotvarost terhelik, ill. annak meggondolasara kesztetik
az autost, hogy inkabb a tomegkozlekedest valassza.
Persze az Ujlipociaiak is reklamalhatnanak, de valahol meg kell fogni
az aradatot.
Tudtommal tervbe volt veve a Kossuth Lajos utca ill. a Rakoczi ut
jardainak szelesitese is, az autut terhete, nem tudom mi lesz belole.
Gabor
|
+ - | Budai levezetes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Egyszer beszelgettem az elfuseralt budai levezetesrol egy ilyen
elvetemult kornyezetvedovel (nem tudvan, hogy tobbek kozott az o keze is
benne volt az Andor utcai borzalomban), es elmondta, hogy az egerut,
Szeremi ut is benne volt a rendezesi tervekben, mint a kivezetes egyik
lehetseges valtozata. (Valoban, ott sem kellett hazakat bontani.)
Azt hiszem en is, hogy a korvasut menten mar idotlen idok ota
kihasznalatlan az a sav, amit a kivezetesre szantak. Eppen ez a baj,
nevezetesen, hogy azota nemileg megvaltozott a forgalom surusege. A
Petofi laktanya, Hamzsabegi biztosito koruli allapotok mar
elviselhetetlenek voltak az egerut elott.
Ott most megsporoltak egy hasonlo kozuti vasut-alattjaro-bovitest, amit
a Kobanyai ut, nagykorut keresztezodeseben nem uszhattak meg.
Osszefoglalva: az elmult evek elmaradt fejleszteset neha valoban nem
potlassal lehet a legjobban helyrehozni, hanem uj utak keresesevel.
(Persze az Andor utca igy is egy borzalom.)
Azt hiszem, hogy az erintett terulet sorsa akkor fog rendezodni, ha a
korvasutnak olyan szerepe lesz, mint Berlinben (10 ev?). Ott mar ugy
hasznaljak, mint mi a HEV-et, pedig meg csak nemregen kezdtek
epitkezesbe a Reichstag, es a korvasut sor kozotti hatalmas teruleten.
Az elso fecske ez ugyben a Ferihegy-Nyugati vasut lesz, amit mar nagyon
varok.
GORDOS Laszlo >
|
|