Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX CODER 1719
Copyright (C) HIX
2003-01-10
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Splash screen & FPS (mind)  50 sor     (cikkei)
2 Re: Re: 3d World (mind)  16 sor     (cikkei)
3 =?Windows-1250?B?UmU6IENsaXBwZXIga/Nk?= (mind)  17 sor     (cikkei)

+ - Splash screen & FPS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

On Wed, 8 Jan 2003, HIX CODER wrote:

> Temakor: 3D World programozas ( 15 sor )
> 
> 3D World megjelenitesevel kapcsolatban. Szerintem eleg jo tema.
> Pl. egy Unreal vagy TR palya, amely ugy osszessegeben all vagy
> 30-40 ezer vertexbol illetve face-bol. Ennek kirajzolasa jo kis moka.

Messze jartal a megoldastol. De az elozo valoszolo mar jol megkozelitette
a dolgot. Tehat egy naiv algoritmus is valahogy ugy menne, hogy a vilagbol
kihasitanad azokat a vertexeket, amik a te lato csonkaguladban benne
vannak. Ezt nevezzuk vagasi feladatnak. De ezek kozul sem kell mindegyiket
kirajzolni, mert takarhatjak egymast. Ezt oldja meg a takarasi feladat.

A nagy kerdes az, hogy hogyan tudod mindezt hatekonyan megtenni (es az
FPS engine-eknek ez az egyik fo jellemzoje). Kerdes, hogy milyen
adatstrukturaban taroljuk az objektumokat/face-eket/vertexeket, illetve
ebbol milyen eljarasokkal dolgozzunk. Ilyen temaju irodalom sok modszert
emlit, pl. octree. Egyre tobb regi FPS jatek engine forraskodja
letoltheto, erdemes megnezni oket. Az uttoronek mondhato modszer a BSP
adatszerkezet, es ehhez kapcsolodo algoritmusok. Ezt hasznalja a Quake I
es Quake II is, melyeknek forraskodja letoltheto, en ezeket neztem.

Elotte lehet, hogy erdemes megnezni valamilyen irodalmat, hogy ne erezd
ugy magad, mint Alice csodaorszagban.

Splash screen:

Egy dialogot olyan Wndclass flag-ekkel hozz letre, hogy nincs caption-je,
es az egesz dialog terulet a tied. A dialogra rakj egy teljes teruletet
lefedo itemet, amibe tolts be a keped. A dialogot mutithread-esen hozd
fel, vagy idozitve, vagy pedig az init feladatok vegeztevel zard be te
magad.

Szerintem csak regen volt ezeknek igazan nagy divatja (regi M$ termekek,
Adobe termekek), ma mar nem nagyon latni. Nem biztos, hogy erdemes
szorakozni vele, bar gyakorlatnak nem rossz.

Udv.

--

tocsa

 ---
| email:                        |
| homepage:  http://www.inf.bme.hu/~tocsa       |
 ---
+ - Re: Re: 3d World (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Szerintem (nem nagyon programoztam meg 3D megjelenitest, ez csak egy otlet.)
> nem helyisegekben kell gondolkodni, hanem vertexekben. Eloszor betoltod az
> osszeset, majd haturol haladva egyesevel eldontod, latszik-e az adott
> vertex, vagy sem. Ha nem eldobod, ha igen akkor azt ki kell szamoltatni.

Ja, ezt hívják clippingnek, és a z koordináta alapján működik. De ha jól tudom,
 elég egy durva
számolás, hogy mit küldesz ki, mert pl. az OpenGL automatikusan megteszi helyet
ted.
Figyeld meg hogy a 3D játékok többsége még ma is teli van trükkökkel, és egy na
gy map valójában sok kicsire van felosztva. Pl.
Half-life.

OldDirty
BlOg: http://www.bitumen.tk
Personal HP: http://olddirty.fw.hu
+ - =?Windows-1250?B?UmU6IENsaXBwZXIga/Nk?= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha  mindketto  szolo rekordjait akarod, akkor igen. Egyebkent nem kell
vegigmenni,  eleg  egy  'for' alkalmazasa is. Hogy melyik megoldas fut
gyorsabban, azt most hirtelen nem tudom megmondani :-(

Maki

> Felado :  [International]

> Ezt "visszafele" is meg kell csinalni, nem? Hogy mindket dbf-bol kiugorjon a
> parnelkuli rekord. vagy eleg a nagyobb rekordszamu dbf-et venni alapkent -
> do while !eof()  ?
>  ------------------------
> Hídvégi László
> az alábbiakat írta a következő
> hírüzenetben: ...
>>.. A  kulcs  alapjan  osszefuzod oket egy relation-nel, es kiirod
>> azokat a sorokat, ahol a masik adatbazisban a kulcs ures.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS