Üdv CODEREK!
Megtennétek egy szívességet? Mai PC-khez keresek
memóriatérképet. Tudtok segíteni?
Elsősorban a 640kB DOS memóriaterületről lenne szó,
de érdekelnek fentebbi területek is.
Egyébként Turbo Pascalban középszinten elmélyült
autodidakta emberke vagyok (dinamikus memóriakezelés,
megszakításvektorok, alapvető objektum-orientált
programok a maxi, amit eddig mu"ködtem)
Tettem kísérletet memóriában való turkálásra az
eddigiekben, so"t Windowsos memóriaterületre is
megpróbáltam behatolni hardvereszközkezelo"bo"l lopott
címekkel, de próbálkozásaimat eddig javarészt
kék halállal díjazta a fránya gép.. :)
Ötlet ezekkel kapcsolatban?
Még valami: létezik Turbo Pascal decompiler?
(a probléma összetettsége miatt úgy vélem, hogy
nem, de hátha vannak is nálam okosabbak is) :)
Mindenfajta segítséget előre is köszönök!
Üdv: Warrior
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: wrr.tnet.hu)
|
Hi,
Az en ideam szerint a programozast valahogy ugy kene tanitani, hogy
1; minimalis alapismeretek mik azok az adattipusok, valtozok,
strukturalis elemek
2; alapszintu algoritmizalas (egyszeru feladatok felbontasa a mar ismert
dolgokra, muveletekre)
3; valamilyen egyszeru programnyelven implementalas
(eddig tartanak az alapok)
a kovetkezok mar csak igeny szerint aki akarja:
4; elmelyules
5; ujabb programnyelvek, kornyezetek megismerese
6; ...
Mert mig nincs tisztaban valaki azzal, hogy mi az hogy valtozo, ciklus,
felteteles elagazas (stb.) nem tud algoritmusokat alkotni, es szerintem
a programozas alapja az, hogy amit akarunk azt "elemi reszegysegekre"
tudjuk-e bontani. Ha nem, akkor nem is szabad tovabblepni az alapoktol.
Udv
Rada
|
Medve!
>Ha olyan kornyezetet alkotunk, amelyben a tanulo rogton valami latvanyosat
>bir produkalni, akkor sokkal konnyebb az erdeklodeset fenntartani, hogy
>tovabb foglalkozzon a dologgal (ezert jo es fontos peldaul a LOGO
>tanitasa, csak az funkcionalis nyelv, nem pedig imperativ).
Egeszen biztos, hogy a tanulot jobban vonza az, ha latvanyosat alkothat,
ha latszik miert dolgozik, ha az o szemevel nezve is hasznos, amit csinal.
De a Logo nyelv sajnos nem ilyen.
A kornyezetemben azt figyeltem meg, hogy a tanulok kozul szinte senki sem
szereti, sot, szinte mindenki utalja, szeretne hamar tullenni rajta,
megszabadulni tole, fuggetlenul attol, hogy erdeklodik-e a programozas
irant, vagy egyaltalan nem. (Ma sajnos ahol szamitastechnikat vagy
informatikat tanitanak kozepiskolaban, egesz biztos, hogy zaklatni fognak
mindenkit a Logoval, sot, sok helyen a Pascallal is. Azokat is, akik csak
azert jarnak orara, mert kotelezo, es az osszes hasznos ott szerzett
tudasuk a "hogyan irjunk felkoveren Microsoft Word szovegszerkesztoben".)
Az a tanulo, aki erdeklodik a programozas irant, es tudja is, hogy
nagyjabol, kezdo szinten mi az, az a Logo nyelvet gagyinak tartja, es azert
utalja.
Akit nem erdekel, az meg meg annyira se latja, hogy mire jo, es meg
jobban utalja "azt a hulye kis zold teknocot".
Es persze van egy egeszen kis resz (legfeljebb 1% !), akinek megtetszik a
teknoc, ami "latvanyosan" csinalja, amit parancsolnak neki; beiratkozik
programozas fakultaciora, ahol ele tesznek egy Pascalt, o meg koppanik, es
kovetkezo orara mar el se megy.
Jobb esetben talal egy vegtelenul turelmes tanarnot (tanar urat meg nem
lattam ilyet :), aki nem akarja magasabb szintre hajszolni, es hajlando
vele evekig csak a Logoval foglalkozni, az ilyen gyerekek jarnak aztan Logo
versenyekre, a programozas fakultaciosok meg csak rohognek rajtuk, es
valahol igazuk is van, mert amit a logosok csinalnak, az meg eleg messze
van a programozastol.
(A programozas fakultaciot vezeto tanar meg csak mosolyog bolcsen, es ha
megkerdezik, miert mosolyog, elmondja, hogy szerinte a Logo igenis jo, es o
meg szereti is, csak nem kell ott megrekedni. De a tanulo maskepp
gondolkodik, es vagy egyaltalan nem erdekli, vagy megreked ott (szerencsere
ez utobbiak vannak kevesebben).)
Peterson
|