1. |
Re: tiszaujvaros (mind) |
40 sor |
(cikkei) |
2. |
Mi lehet uzemanyag???? (mind) |
57 sor |
(cikkei) |
3. |
Rozsa Sandor eloadasa: TOBB MINT TESTAPOLO (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: tiszaujvaros (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Laktam par evig (kb 25) Tiszaszederkeny majd Lenin majd Tiszaujvarosban.
Az olajfinomito egy a sok kozul; ritkasan telepitett uzemek (ha baj
van, ne terjedjen at a szomszedra), oriasi tartalyok stb. Nem tudom,
okoz-e kifejezett kornyezetszennyezest, es ha nem, mit.
A TVK = kombinat: sok kulonbozo gyar uzemel a teruleten. Az egyik
szennyezo az olefingyar; ez egyszeruen budos, a szerves szenhidrogenek
teljes valaszteka. Persze fokent a gyar teruleten erezheto, 1 km-re
mar egeszen ritkan viszi el a szel. Igazi gondot akkor okozhat, amikor
uzemzavar van (kb 8 eve egy csorepedes miatt keves hijan elszallt az
egesz TVK - pedig ez nem atomeromu)
Masik (szerintem legalattomosabb) levegoszennyezo a koromgyar, amely
nevehez meltoan minel tobb kormot kepezve elegeti a tobbi gyartol
kapott hulladekot. A kemenyben igyekeznek a kormot megfogni, latszolag
csak tiszta CO2-t bocsat ki. A legaprobb koromszemcsek valahogy megis
kijonnek es lathatatlanul mindenhova beeszik magukat - az ingek
gallerja fekete lesz a viselojuk nyakatol.
A harmadik "szennyezo" egy veszelyeshulladek-egeto. Nem tudom, vegul
elkeszult-e az uj egeto, ami a regit felvaltana (alacsonyabb emisszioval
mukodne) mert nagy vitak voltak rola. Termeszetesen a kornyezetvedelemre
hivatkoztak a leghangosabb ellenzok...
A TVK teruleterol a Tisza fele vezet egy szennyvizcsatorna (ez az
un Sajo csatorna, mert valaha azt terveztek, hogy osszekotik vele
a Tiszat es a Sajot). Nem tudom, mennyire koszos, elvileg mintakat
vesznek belole a TVK laborok es ellenorzik a vizminoseget. Valamint
a vizmennyiseg sem nagy (a Tiszahoz kepest).
Ket eromu uzemel meg Tiszaujvarosban, egy regi szentuzelesu, negy
kemenye evtizedekig okadta a kormot. A pernyelevalaszto uzembe
helyezese ota tobb pernye-hegyet epitett a kornyeken. A masik az
ujabb (= csak huszeves), 250 meteres kemenyevel a kornyek disze;
gaztuzelesu, sok mast nem mondhatunk rola. Az eromu uzemiviz-
csatornaja, ahol a szekunder hutoviz bugyborekol fel, telen is
langyos, a horgaszok imadjak.
Udv///Laci
|
+ - | Mi lehet uzemanyag???? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Mivel lattam hogy hogy bele merultetek a bio-uzemanyag dologba itt
van egy hazai pelda!
Kicsit vicces, meg hihetetlen de (sajnos) igaz!
:))
> ------------------------------------------
Yugo: 100 km 20 kilo faval
Aanton Peterke belgradi mernok piros Yugo 45-ose 20 kilo tuzifat fogyaszt
szaz kilometeren. Lehet hogy elso hallasra hulyen hangzik, de a kocsi akar
orankent kilencvennel is megy.
- Fonok, kell fa? adok olcson - nevetnek a tuzeloarusok. Anton meg vesz
es befoti a kocsijat.
- Az emberek gyakran turpissagra gyanakodnak, holott egy regi
technologiarol van szo. Semmi rendkivuli nincs benne. Az orszagban az
otvenes evek kozepeig kozlekedtek fa meghajtasu autobuszok es
teherautok. En csupan a Yugomra alkalmaztam a technologiat - szerenykedik.
Elismeri hogy jol esik amikor a szemafor elott mindenki az o kocsijat
bamulja, mintha a legdragabb Mercedes lenne. A kocsi atalakitott alakja
sokakat meghokkent. A teton egy alacsony badogdoboz lapul
mely a kulonleges szoroket es hotoket tartalmazza, a hatso sarhanyon
pedig egy hatalmas, bojler alaku kazan all.
Azt hittuk hogy a fa hajtasu Yugo kohogni es razkodni fog, de tevedtunk.
Ugy megy mintha csak szuper(97) lenne benne. Igaz nem annyira fordulekony
mint a benzines eredeti (annak 45 loeroje helyett csupan 27-tel
rendelkezik) de eleg egy egyszero szamitas hogy radobbenjünk:
a fahajtasu furikazas kb. tizszer olcsobb mint a benzines.
Es fa aztan van.
- Igaz, egy kicsit kenyelmetlen dolog hogy mindig fat kell vagni es indulas
elott negyed orat kell varni amig a fa el nem hamvad - mondja az EPS
banyakitermelesi mernoke. Mar tiz eve gondolkodik rajta hogy fara allitja
at a kocsijat. a NaTO tamadas utan aztan munkahoz is latott. Hogy
ketelkedtek e benne? Igen, a szomszedai, munkatarsai egyarant gyanuperrel
szemleltek eredetileg.
- Minden nap fejlesztem, tokeletesitem, tanulok a sajat hibaimon. Muszaj,
mert nagyon keves szakirodalom letezik. a kocsi egy even belul jobban megy
majd amikor beleepitek meg egy par turbinat - mondja
a talalmanyanak hamar hire ment, es most masok is szeretnek a kocsijukat
atallittatni. Egyelore azonban nem gondol gazdasagi felhasznalasra.
a legnagyobb tavolsag amit eddig hajtott, Belgrad - Sid. Minden gond nelkül
ment, ha a minden sarkon felbukkano kivancsiskodokat nem tekintjuk annak.
A legerdekesebb hogy anton Yugo-jat nem csak olcsobb faval hajtani de
kevesbe is szennyez. A meresek szerint az eredeti szenmonoxid termelesenek
csupan 20 szazalekat engedi ki a szabadba.
- Nem csak a Yugo kocsira alkalmazhato az eljaras - jegyzi meg - Minden
kocsit at lehet benzinrol fara allitani. a Yugo csupan azert volt idealis
mert rengeteg szabad hely volt benne a motor korül
D.J.V.
> -----------------------------------------------------
Hat ez volt az ! De most akkor hova is fejlodunk??? Fejlodunk????
:))))
Udv Robi
|
+ - | Rozsa Sandor eloadasa: TOBB MINT TESTAPOLO (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
"TOBB MINT TESTAPOLO - karos anyagok a kozmetikaban, mososzerekben"
Rozsa Sandor okobetyar eloadasa az ETK-ban
> Idopont: 2000. feb. 15., kedd, 19 ora
Helyszin: ETK, 1054 Bp. Vadasz u. 29.
Minden erdeklodot szeretettel varunk!
Fidusz
Egyetemes Letezes
Termeszetvedelmi Egyesulet (ETK)
http://www.etk.hu
|
|