Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX KORNYESZ 762
Copyright (C) HIX
2000-01-28
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: tiszaujvaros (mind)  40 sor     (cikkei)
2 Mi lehet uzemanyag???? (mind)  57 sor     (cikkei)
3 Rozsa Sandor eloadasa: TOBB MINT TESTAPOLO (mind)  14 sor     (cikkei)

+ - Re: tiszaujvaros (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Laktam par evig (kb 25) Tiszaszederkeny majd Lenin majd Tiszaujvarosban.

Az olajfinomito egy a sok kozul; ritkasan telepitett uzemek (ha baj
van, ne terjedjen at a szomszedra), oriasi tartalyok stb. Nem tudom,
okoz-e kifejezett kornyezetszennyezest, es ha nem, mit.

A TVK = kombinat: sok kulonbozo gyar uzemel a teruleten. Az egyik
szennyezo az olefingyar; ez egyszeruen budos, a szerves szenhidrogenek
teljes valaszteka. Persze fokent a gyar teruleten erezheto, 1 km-re
mar egeszen ritkan viszi el a szel. Igazi gondot akkor okozhat, amikor
uzemzavar van (kb 8 eve egy csorepedes miatt keves hijan elszallt az
egesz TVK - pedig ez nem atomeromu)

Masik (szerintem legalattomosabb) levegoszennyezo a koromgyar, amely
nevehez meltoan minel tobb kormot kepezve elegeti a tobbi gyartol
kapott hulladekot. A kemenyben igyekeznek a kormot megfogni, latszolag
csak tiszta CO2-t bocsat ki. A legaprobb koromszemcsek valahogy megis
kijonnek es lathatatlanul mindenhova beeszik magukat - az ingek
gallerja fekete lesz a viselojuk nyakatol.

A harmadik "szennyezo" egy veszelyeshulladek-egeto. Nem tudom, vegul
elkeszult-e az uj egeto, ami a regit felvaltana (alacsonyabb emisszioval
mukodne) mert nagy vitak voltak rola. Termeszetesen a kornyezetvedelemre
hivatkoztak a leghangosabb ellenzok...

A TVK teruleterol a Tisza fele vezet egy szennyvizcsatorna (ez az
un Sajo csatorna, mert valaha azt terveztek, hogy osszekotik vele
a Tiszat es a Sajot). Nem tudom, mennyire koszos, elvileg mintakat
vesznek belole a TVK laborok es ellenorzik a vizminoseget. Valamint
a vizmennyiseg sem nagy (a Tiszahoz kepest).

Ket eromu uzemel meg Tiszaujvarosban, egy regi szentuzelesu, negy
kemenye evtizedekig okadta a kormot. A pernyelevalaszto uzembe
helyezese ota tobb pernye-hegyet epitett a kornyeken. A masik az
ujabb (= csak huszeves), 250 meteres kemenyevel a kornyek disze;
gaztuzelesu, sok mast nem mondhatunk rola. Az eromu uzemiviz-
csatornaja, ahol a szekunder hutoviz bugyborekol fel, telen is
langyos, a horgaszok imadjak.

Udv///Laci
+ - Mi lehet uzemanyag???? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mivel lattam hogy hogy bele merultetek a bio-uzemanyag dologba itt
van egy hazai pelda!
Kicsit vicces, meg hihetetlen de (sajnos) igaz!
:))
> ------------------------------------------
Yugo: 100 km 20 kilo faval
Aanton Peterke belgradi mernok piros Yugo 45-ose 20 kilo tuzifat fogyaszt
szaz kilometeren. Lehet hogy elso hallasra hulyen hangzik, de a kocsi akar
orankent kilencvennel is megy.
- Fonok, kell fa? adok olcson - nevetnek a tuzeloarusok. Anton meg vesz
es befoti a kocsijat.
- Az emberek gyakran turpissagra gyanakodnak, holott egy regi
technologiarol van szo. Semmi rendkivuli nincs benne. Az orszagban az
otvenes evek kozepeig kozlekedtek fa meghajtasu autobuszok es
teherautok. En csupan a Yugomra alkalmaztam a technologiat - szerenykedik.

Elismeri hogy jol esik amikor a szemafor elott mindenki az o kocsijat
bamulja, mintha a legdragabb Mercedes lenne. A kocsi atalakitott alakja
sokakat meghokkent. A teton egy alacsony badogdoboz lapul
mely a kulonleges szoroket es hotoket tartalmazza, a hatso sarhanyon
pedig egy hatalmas, bojler alaku kazan all.
Azt hittuk hogy a fa hajtasu Yugo kohogni es razkodni fog, de tevedtunk.
Ugy megy mintha csak szuper(97) lenne benne. Igaz nem annyira fordulekony
mint a benzines eredeti (annak 45 loeroje helyett csupan 27-tel
rendelkezik) de eleg egy egyszero szamitas hogy radobbenjünk:
a fahajtasu furikazas kb. tizszer olcsobb mint a benzines.
Es fa aztan van.

- Igaz, egy kicsit kenyelmetlen dolog hogy mindig fat kell vagni es indulas
elott negyed orat kell varni amig a fa el nem hamvad - mondja az EPS
banyakitermelesi mernoke. Mar tiz eve gondolkodik rajta hogy fara allitja
at a kocsijat. a NaTO tamadas utan aztan munkahoz is latott. Hogy
ketelkedtek e benne? Igen, a szomszedai, munkatarsai egyarant gyanuperrel
szemleltek eredetileg.

- Minden nap fejlesztem, tokeletesitem, tanulok a sajat hibaimon. Muszaj,
mert nagyon keves szakirodalom letezik. a kocsi egy even belul jobban megy
majd amikor beleepitek meg egy par turbinat - mondja
a talalmanyanak hamar hire ment, es most masok is szeretnek a kocsijukat
atallittatni. Egyelore azonban nem gondol gazdasagi felhasznalasra.
a legnagyobb tavolsag amit eddig hajtott, Belgrad - Sid. Minden gond nelkül
ment, ha a minden sarkon felbukkano kivancsiskodokat nem tekintjuk annak.
A legerdekesebb hogy anton Yugo-jat nem csak olcsobb faval hajtani de
kevesbe is szennyez. A meresek szerint az eredeti szenmonoxid termelesenek
csupan 20 szazalekat engedi ki a szabadba.

- Nem csak a Yugo kocsira alkalmazhato az eljaras - jegyzi meg - Minden
kocsit at lehet benzinrol fara allitani. a Yugo csupan azert volt idealis
mert rengeteg szabad hely volt benne a motor korül
D.J.V.
> -----------------------------------------------------
Hat ez volt az ! De most akkor hova is fejlodunk??? Fejlodunk????
 :))))

Udv Robi
+ - Rozsa Sandor eloadasa: TOBB MINT TESTAPOLO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"TOBB MINT TESTAPOLO - karos anyagok a kozmetikaban, mososzerekben"

Rozsa Sandor okobetyar eloadasa az ETK-ban

> Idopont: 2000. feb. 15., kedd, 19 ora
Helyszin: ETK, 1054 Bp. Vadasz u. 29.

Minden erdeklodot szeretettel varunk!

Fidusz
Egyetemes Letezes 
Termeszetvedelmi Egyesulet (ETK)
 
http://www.etk.hu

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS