1. |
re: lampa upgrade... (mind) |
82 sor |
(cikkei) |
2. |
re: Re: lampa upgrade... (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
3. |
re: re: lampa upgrade (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
4. |
re: re: vizpumpa sorsa (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
5. |
re: turbo (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
6. |
VW ABD 1.4 44kw motor (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
7. |
Turbo (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
8. |
Utmosas (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
|
+ - | re: lampa upgrade... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haho !
:> A szembejovok legnagyobb oromere ugye
Mert a gyari xenon autokkal senki nem jon szembe ?
:> Viszont arrol olvastam valahol, hogy a HID esos aszfalton
:> -vagy reflektalo feluleten- kevesbe hatasos mint a hagyomanyos
:> hullamhosszusagu feny, ezt figyelembe kell venni.
Most hetvegen volt alkalom esoben - havasesoben - jegkristalyok
kozott vezetni. Itt lattam _egyaltalan_, hogy vilagit a tompitott, amit
a halogennel nem vettem eszre. Egyebkent normal idoben
eszmeletlen homogen a fenye a teljes vilagitasi teruleten, nem
halvanyul a szelei fele, mint az izzonal. Itt egy hasonlito kep:
http://www.xenonlampa.hu/xenonlampa.hu/index_xenon.html
Nagyon jo, hogy az utpadkan levo bicajos mar 100..120m-rol
latszik, hacsak nincs fenyvisszavero rajta, mert akkor aka'r
mar 600m-rol...
:> Na meg a rendorautok: ha tompitottal mesz, messzebbrol
:> eszreveszed
Igaz ! :-)
:> arra kernek valaszt,hogy a H7 tipusu tompitott ego helyere
:> minden tovabbi nelkul beteheto-e a xenon ego,vagy meg valami
:> mas tennivalo is van?
Meg jar a keszlethez egy vezerlo elekronika, ezt "sorba" kell kotni,
vagyis a regi lampacsatlakozo az elektronikara, az abbol jovo
vezetek a xenonra. Nincs vezetekvagas, csak csatlakozas, ami
radasul a lampabura belsejeben tortenik => nincs kontaktveszely.
Egy kis furcsasag: Fenyszorora valtaskor egyes autotipusok
megszakitjak egy pillanatra az aramot, amire a xenon "leold",
ezert egy (nalam) 4700uF-os kondenzator lett felszerelve
az elektronika bemenetere. Igy mar nem zavarja az a kis tuske...
:> 1. Mennyi volt az ossz kiadasod (anyag, szereles, stb.)?
65eFt a keszlet, 5eFt volt a beszereles.
:> 2. Mennyi ido alatt volt kesz (ott kellett hagyni a kocsit)?
Jo masfel ora. Ott megvarhato volt.
:> 3. Mennyibe kerul egy csere Xenon-"izzo"?
Valami 10..14eFt korul van, de figyelembe veve a tartossagat, nem
valoszinu, hogy egyhamar cserelni kell...
:> 4. Hivatalos-e a dolog (ugy tudom, csak automatikus magassagallitassal
:> es fenyszoromosoval egyutt az)?
Feynszoromosom van, magassagallito is (nem automatikus). Hiaba lenne
mindketto az autodban, a KF nem fogadja el, mert nem "gyari". Ezert
vizsgara legfeljebb vissza kell tenni a halogent es visszadugni ra
a csatlakozojat. Bontast nem igenyel, csak egocseret.
Nekem 4 ev mulva kell menni vizsgara, addig ki tudja mi lesz a szabaly...
Erdemes tisztan tartani a lampaburat, mert a feny szorodik a koszos
feluleten. Ez halogenre is igaz persze, csak itt nagyobb a fenysuruseg,
jobban eszreveheto.
:> 5. Hol csinaltak (-tad)?
Szegeden a "Kispofi" nicknevu fazonnal. Xenon forum az indexen:
(http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9008727)
Szep napokat: Antal Attila
Altea 2.0TDI DSG
|
+ - | re: Re: lampa upgrade... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>A szembejovok legnagyobb oromere ugye
Marhasag.
Udv joe
XM 2.1TD
|
+ - | re: re: lampa upgrade (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bar nem nekem szolt:
>Nehany kerdes, mert erdekel:
>1. Mennyi volt az ossz kiadasod (anyag, szereles, stb.)?
55e penz anyag, szereles sajat ero
>2. Mennyi ido alatt volt kesz (ott kellett hagyni a kocsit)?
Kb 6 ora, nem kellett otthagyni mivel en csinaltam
>3. Mennyibe kerul egy csere Xenon-"izzo"?
8-10e penzt emlegetnek egy garnituraert
>4. Hivatalos-e a dolog (ugy tudom, csak automatikus magassagallitassal es
>fenyszoromosoval egyutt az)?
Nalunk ilyen eloiras nincs (XM meg ugy is automatikus magassagallitassal
rendelkezik :))
Azota ketszer voltam muszakin (KPM), nem kotottek bele.
>5. Hol csinaltak (-tad)?
Otthon, az egesz leirasat megtalalod itt:
http://condrix.fw.hu
Udv joe
XM 2.1TD
|
+ - | re: re: vizpumpa sorsa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> Legalabbis a vizfogyastol nem. HA jol ertem.
Igen, jol ertetted.
> Bar en nem a fogyogato hutoviz miatt irtam, (nem draga :) hanem az a
> gyanum, hogy a vizpumpanal folyik ki az a fogyogato viz. Igy se kell
> aggodni?
Ez viszont mar gondot is okozhat, ha a vezermuszijra folyik. Az nem
igazan kedveli a furdozest.
Udv, Triznyak
|
+ - | re: turbo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> .....Uresben megpadlozva a gazpedalt (azert csak modjaval) meg se moccan a
> nyomasmero mutatoja. Terheles alatt (sebessegben haladva) azonnal
> reagal,.......
Ha nem tevedek, ez egy mechanikus diesel, fix turboval. Akkor pedig csak
a kipufogogaz mennyisege, es aramlasi sebbessege befolyasolja a turbo
fodulatszamat. Uresben megporgetve lenyegesen kevesebb, es "hidegebb" a
kipugaz, mint terheles alatt.
Udv, Triznyak
|
+ - | VW ABD 1.4 44kw motor (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szeva mindenki
Kerdesem lenne a hozzaertokhoz a fenti mocival kapcsolatban, espedig:
vezermuszij cserekor mit kell meg ebben a motorban kicserelni? 2
szerviznel es egy alkatreszeladonal erdeklodtem eddig es 2 megoldast
ajanlottak:
1. vezermuszij csere + feszitogorgo csere
2. vezermuszij csere + vizpompa csere.
Kinek van igaza? Van valamelyikotoknek robbantott ABD tipusu motor
-rajz? Most nincs idom a motort megpiszkalni hogy magam jojjek ra az
igazsagra.
Elore is koszonom!
Udv,
Szabi
Renault Megane II Estate 1.9 dci 120hp
Seat Ibiza II 1.4i 65 hp
|
+ - | Turbo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Nezegettem nemreg a turbonyomas merot. Uresben megpadlozva a gazpedalt
> (azert csak modjaval) meg se moccan a nyomasmero mutatoja. Terheles alatt
> (sebessegben haladva) azonnal reagal, meg akkor is amikor a fordulatszammero
> el sem indult folfele. Hogyan is van ez, honnan tudja mikor mi a dolga?
Terheletlenul szabadon emelkedik a fordulatszam, el tud menni a
tobbletlevego, nem no a nyomas. Terhelten csak lassabban tud
emelkedni a fordulatszam, ezert no a nyomas.
Azaz a fordulatszam lehetseges novekedesi sebessegen mulik a
dolog.
|
+ - | Utmosas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
Tudom, leragott csont, magam is irtam mar a temaban, de
kenytelen vagyok ismet, mert megorulok!
Mi a rakert kell az aszfaltot locsolni? Tenyleg ennyire
muszaj? Elkerulhetetlen? Mi lesz, ha nem locsoljak?
Eleg sok helyen jartam mar eletemben, de sem masik va-
rost meg Magyarorszagon Budapesten kivul, sem mas orszagot
nem lattam, ahol locsoltak volna az aszfaltot! Raadasul
itthon sem locsoljak az autopalyakat, orszagutakat, nem
hiszem, hogy nagyon muszaj!
Van itt valaki a listan, aki meg tudna mondani, hogy ez
valoban ennyire szukseges? Ha igen, miert? Mi lenne, ha
nem locsolnak? Es miert kell ezt csinalni alig 0 fok felett?
Mar meg sem varjak a +30 fokot, a nyarat, eppen hogy jo
ido van, locsolnak.
Mar csak arra tudok gondolni, hogy az "automosolobbi"
intezi a dolgot, mert egyszeruen a sirogorcs kerulget, hogy
egy fel oraig nem lehet tiszta az a nyavalyas kocsim, csak
ha megallok a hazam mellett. Sot, meg akkor sem, mert jon
a locsolokocsi, es "ledzsuvazza"!
Kifejezhetetlenul merges vagyok! (Tud valaki "roppant
merges smiley"-t?...)
Udv mindenkinek:
Nagyak
|
|