1. |
re: Re: klima (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: Opel Astra klima (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
3. |
Re: Klima (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
4. |
Megane radio (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
5. |
Kompresszor (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
6. |
Szegeny szomorkodo vadaszunknak... (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: Klima (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
|
+ - | re: Re: klima (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haho !
:> A kulteri egyseg nem hul, hanem melegszik, jo forrora sokszor. A
:> kulso hideg ennek nem art. A klima csovekben nincs viz, nincs ami
:> befagyjon.
Megkerdeztem a klimas ismerosomet, a biztonsag kedveert, mert en
sem fogalmaztam pontosan. Az igaz, hogy nincs viz a klima csovekben,
hanem gaz + olajgoz keverek kering. Nagy hidegben a lehult gazbol
kicsapodik az olaj es folyadekkent viselkedve olajutesszeru effektust
csinal, ami tonkreteheti a klimakompresszort. (Mint amikor a motor vizet
sziv be, mint Dakar - Jutta Kleinschmidt)
A masik oka, hogy a gazkorben nyomasellenorzo van es hidegben
bizonyos ertek alatt egyszeruen letilt, mint a kozponti futes kazan vizhiany
eseten teszi. Harmadszor a gaz elparolgasi erteke 5 fok felett megfelelo
hatasfoku, tehat pl. -10 fok eseten hiaba megy a klima, gyakorlatilag csak
gazt keringet mindenfele hatas nelkul.
Valoszinuleg a kondenzviz kivezeto befagyasa is egy ujabb erv lehet...
:> Kezelesi utmutatokban, meg itt-ott azt olvastam, hogy ha hosszabb idon
:> keresztul nem hasznaljuk a klimat, akkor is illik bekapcsolni kb havonta.
:> Ez most mit jelent? Huteni is kell vele, vagy csak mukodjon? Es miert?
Valoban havonta erdemes "megjaratni" a szerkezetet, ez homogenizalja
a kivalt olajat, ismet egyenletesen eloszlatja a rendszerben, amire szukseg
is van, mert az olajtomiteseket nem engedi kiszaradni, csokkentve a gaz
szivargasanak lehetoseget. Altalaban 10 perc uzem elegendo szokott lenni.
Ezt termeszetesen erdemes olyankor vegezni, amikor +5 felett van a
homerseklet...
Szep napokat: Antal Attila
Seat Leon 1.6 Aut.
|
+ - | Re: Opel Astra klima (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Ez a ki-be kapcsolas nalam nincs. ha 1x bekapcsoltam
>akkor az megy. Nem lehet hogy ez csak a gyengebb
>motoroknal van, hogy lehessen elozni?
En is ezen a velemenyen vagyok, ezt tapasztaltam. Anno a 1992-es Passatban is v
olt gyari klima, es az is allando uzemu volt (ha bekapcsoltad, akkor folyamatos
an ment). Az 1.8-as motor is eszrevette a teljesitmenycsokkenest. Ha ugyanezt a
klimat egy kisebb teljesitmenyu autoba tettek volna, akkor igencsak megszenved
ett volna vele! Miutan a 90-es evek masodik feleben divatossa valt, hogy most m
ar nemcsak a nagy/luxus autokba tesznek klimat, hanem a kisebb teljesitmenyu au
tokba is, ezert az autogyartok azt a legegyszerubb megoldast talaltak ki, hogy
gyorsitaskor (nagyobb gazadaskor) - mint peldaul az elozes - a klima kompresszo
rat kikapcsoljak, es az autoval eroveszteseg nelkul lehet elozni. Kis gazadasna
l, egyenletes temponal, lassitasnal viszont nyugodtan mukodhetett a klima, nem
volt bosszanto az eroveszteseg. A 2000-es Passatban mar ilyen onmagatol kapcsol
gatos "intelligenes" automata klimat lattam a kollegam autojaban.
udv, Aleox
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 193.29.200.43)
|
+ - | Re: Klima (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> Ezt ki lehet igy jelenteni altalanosan? Tudtommal ma az autok
> tobbsegeben valtoztathato kapacitasu kompresszor van,.........
Ha azt mondjuk, hogy az _uj autok_ tobbsegeben, akkor kozelebb jarunk a
valosaghoz.
Es kerdes, hogy a vilagnak melyik reszen? :-)
Manapság még müködnek szepszammal manualis klimak, akar ujkent is, ezek
(tobbnyire) ki-bekapcsolgatosak.
> Kezelesi utmutatokban, meg itt-ott azt olvastam, hogy ha hosszabb
> idon keresztul nem hasznaljuk a klimat, akkor is illik bekapcsolni
> kb havonta.Ez most mit jelent? Huteni is kell vele, vagy csak
> mukodjon? Es miert?
Tudtommal, a kompresszor es tomiteseinek "kiszaradasat" megelozendo
javasoljak az idonkenti mukodtetest. A digitklimak kozul sok ezt magatol
is megcsinalja, ill. jonehany autonal a szelvedo paratlanitasakor
telen-nyaron bekapcsol a klima.
Udv, Triznyak
|
+ - | Megane radio (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
>Olyan problémával fordulok hozzátok egy Megane-nal
>kapcsolatban, hogy a télen egy hét állás után lemerült
>az aksi. Azóta állítólag a rádió nem működik. Az isme-
>rősöm (a tulaj) valami olyasmit állít (szakemberre hivat-
>kozva) hogy valamit "újra kell kódolni" rajta.
Hat, ember legyen a diagnoszta, aki az allitolagjaid kozott eligazodik :-)
Egyebkent mukodik az ,csak kicsit idegesito az 5 mp-kenti pittyeges :-)
A szervizkonyvben van a 4jegyu kod, a Philips/VDO hasznalati leirasban
(Radiosat feliratu) talalhato (satellit vezerlorol visszakodolhato).
Gyerekjatek.
djtiszy
|
+ - | Kompresszor (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>> Attol, hogy a kompresszor nem jar folyamatosan, eppen ugy, mint
>> egy haztartasi hutonel.
>
> Ezt ki lehet igy jelenteni altalanosan? Tudtommal ma az autok tobbsegeben
> valtoztathato kapacitasu kompresszor van, ezeknel nem igazan latom miert
> lenne ertelme ki-be kapcsolni inkabb mint beallni az eppen igenyelt
> hutoteljesitmenyt biztosito kapacitasra es mukodni folyamatosan.
Ha folyamatosan valtoztathato a kapacitas, akkor nyilvan nem okoz
ugrast sem a bekapcsolas, sem a teljesitmeny valtoztatasa.
Persze az egesz ugyis csak a kisebb motoroknal izgalmas; a dragabb
es rafinaltabb megoldasok melle mar gondolom olyan motor is jar,
amin nem erezni a rantast. Valoszinuleg nem is ez az oka a
trukkozesnek, hanem az egyenletesebb hutes, es nagyobb komfort
biztositasa.
Ha csak a motor megtorpanasa kuszobolendo ki, akkor az is jarhato
ut, hogy a bekapcsolas idejet fuggove teszik a motor pillanatnyi
uzemallapotatol, illetve a vezerles "ad egy kis gazt", amikor
eppen bekapcsol a klima.
|
+ - | Szegeny szomorkodo vadaszunknak... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> >kinos, de a valaszado eseten egyaltalan nem szokatlan mellekkorulmeny.
>
> Kezdodik... :(
Most szomorkodsz, vagy inkabb drukkolsz, hogy folytatodjon?
Ha nem irtal volna, mar vege is lenne, de szemmel lathatoan nem
ebben vagy erdekelt. Amugy pedig igazad van, az idezett fel mondat
valoban szornyu, es felhaborito, felteve, hogy az elozmenyeket nem
latta valaki, vagy keptelen megerteni.
Miutan ez utobbi szamodra nyilvanvalo modon tulzottan megterhelo
feladat lenne, megertessel fogom fogadni, ha nem reagalsz.
|
+ - | Re: Klima (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Gigi irta:
> Ami esetleg befagyhat az a belso egyseg kondezviz kiveseto csove,
> nem tudom ez mennite problema a valosagban.
Elehhe, bar valoszinuleg hamarabb fagyna ra az elparologtatora mint eltomje
a csovet. Az autom muszaki leirasa szerint az a szonda amely tobbek kozott
arra is szolgal hogy 0 fok kornyeken a szamitogep kikapcsolja a klimat, az
elparologtatotol 2 centire van, es ilyen ertelmu feladata hogy ne fagyjon
ra para a parologtatora.
> Nahany auto automata klimaja
> egyebkent siman bekapcsolja a kompresszort hidegben is, a futessel egyutt
> az ablakok gyors paratlanitasa erdekeben.
Az enyem is, viszont ugy tunik prioritasa van a rendszer vedelmenek a
felhasznalo hidegigenyevel szemben.
Jut eszembe, ez megmagyarazza hogy miert nem ereztem a multkor azt a
jellegzetes (bar gyenge) szagot mikor bekapcsoltam a klimat a havi
kurajara. Es pont ezt kerdezte Hunter:
Hunter meg ezt irta:
> Kezelesi utmutatokban, meg itt-ott azt olvastam, hogy ha hosszabb idon
> keresztul nem hasznaljuk a klimat, akkor is illik bekapcsolni kb havonta.
> Ez most mit jelent? Huteni is kell vele, vagy csak mukodjon? Es miert?
A hidegkorben levo anyag (ami meg mindig freon tipusu mereg) kenoanyagkent
is mukodik, a havi par perces mukodtetes segit megelozni a kulonbozo
csovek/csatlakozasok kiszaradasat.
--
Udv, Sandor
|
|