1. |
Re: Teligumi es a 7 fok (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
2. |
Valasz: teligumi *** HIX AUTO *** #2025 (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
3. |
Diesel fejlesztes (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
4. |
re: re: Anglia, teli gumi, +7 fok (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
5. |
re: re: re: Mar megint teli gumi (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
6. |
Olaj a kiegyenlitotartalyban (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
7. |
FW: rerere: teligumi (mind) |
95 sor |
(cikkei) |
8. |
razos (mind) |
4 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: Teligumi es a 7 fok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Idei tapasztalataim is ezt támasztják alá.
> a 4 téligumit felpakolva a kocsira, mintha kicsit nehezebben tudnék
> megállni vele.
Hali!
Melegbe egyertelmuen rosszabb, most, hogy 19 fokok voltak, allandoan beszolt
az ABS egeszen kis fekezesnel is, de pl. ma 4 fokban kellett nagyot
fekeznem, paras aszfalton, es megfogta, mint az allat. (Erdekes a tegnapi
tablazat, ami egyebkent 2 eves, ezt nem tamasztja ala, a 30 fokos teligumi
kb ugyanazt tudja, mint az 5. Meg mondjuk a fenti tapasztalatot nehez pontos
tudomanyos kiserletnek nevezni)
Hogy nyarival mi lett volna azt nem tudom, mert hirtelen nem csereltem
vissaz, de ugy velem, hogy telen meg mindig jobb, ha havon/jegen
nagysagrendekkel jobban tudok megallni, mint ha szaraz uton nincs sok
valtozas. Meg aztan nem csak a fekut szamit, hanem pl. a vonoero is.
Egyebkent ezt a 7 fok dolgot szerintem azert eroltetik manapsag nagyon, hogy
a juzerek ne azt varjak, hogy mikor esik le az elso ho, aztan rohanjak meg a
gumisokat, de elotte okozzanak allati nagy dugot es torest. A tegnap idezett
tesztbol szerintem mas lett volna az ertek (nekem ez a tapasztalatom), ha
nem 5 fokon, mint eleg hataretek, hanem mondjuk -5-on merik, pl. gyakori
lehet, hogy tok szaraz autopalya, nagy sebesseg, de jo minuszos az uttest.
Egyszer ki kene probalni kontorllalt korulmenyek kozott.
Szabolcs
|
+ - | Valasz: teligumi *** HIX AUTO *** #2025 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado :
> Temakor: teligumi ( 9 sor )
> Idopont: Tue Dec 2 14:44:05 CET 2003 AUTO #2025
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>>>>>...
Akkor most csak eljutottunk odaig, hogy a teligumi +7 fok alatt,
szaraz, nedves idoben is rosszabb, mint a nyari gumi. A teli guminak
pedig csak hoban van elonye a nyarihoz kepest (ezt akar irhatnank a
profilmelyseg, es masfajta mintazat szamlajara is). Ehhez kepest 1
honappal ezelott meg mindenki az ellenkezojet mondta...
...<<<<<<<<<<<<<<<
Megint csak azt tudom mondani, mint tegnap. Nem lehet 5 oldalas teszteket
egy fel perces reklamban vegigolvasni. Nyilvanvaloan ugy tortent ez a 7°C,
hogy kikalkulaltak, hogy mennyi az a legmagasabb levegohomerseklet, aminel
meg bele lehet szaladni egy talajmenti fagyba, lefagyott utba... Mert az
gyonyoru teszteredmeny, hogy nulla fokban nedves uton meg jobban fekez a
nyari, csak lehet, hogy -0,1°C-ban mar nem nedves az az ut. Es hiaba jobbak
4-5%-kal a nyari gumi eredmenyei ilyenkor, ha barmelyik pillanatban
belefuthatsz olyan helyzetbe, ahol 150-300%-kal rosszabbak.
Kompromisszummentes megoldas pedig csak a marketingesek fejeben letezik.
udv, Akos
|
+ - | Diesel fejlesztes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Van valakinek informacioja a kulonbozo comman-rail dizelek fejlesztoirol? Ki ke
vel fejleszt?
Pl a Ford TDCI motorjat ki fejlesztette? Azt hallottam, hogy ez van a Renault-b
an is, de
nem teljesen tiszta elottem, hogy kis is csinalta motort. Egyszoval erdekelen e
gyfajta dizel
csaldfa. Tud ilyet valaki?
Udv
L:
|
+ - | re: re: Anglia, teli gumi, +7 fok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>
>
>>Fekut vizes uton (100km/h-rol, m): 48.0 <-> 52.9
>
>meg kellene nézni vizes kockakövön, ott a téli sokkal jobb!
>
vizes kockakovon 100-al 7 fokban?:)
udv
|
+ - | re: re: re: Mar megint teli gumi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> a téli gumi már csak ilyen, hogy rázza a kormányt kicsit..
---------
Huha, akkor az enyemmel valami baj van, mert nem rázza a kormányt
(viszont egy kicsit huz balra)
Ujonan felrakott gumit, ha raz, erdemes 500-800km utan megegyszer
kiegyensulyoztatni.
Elofordul hogy a felrakasnal nem fekszik be rendesen a helyere a gumi.
Udv, Triznyak
|
+ - | Olaj a kiegyenlitotartalyban (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autosok!
Egy eleg idegesito problemaval allok szembe mar 3-4 honapja, a megoldasra
pedig senki nem jott ra eddig.
Adva van egy 1.5-os dizel Golf, melynek a kiegyenlitotartalya tele van
motorolajjal.
Eloszor hengerfej(tomites) hibara gyanakodtam, bar gyanus volt, hogy a viz
nem bugyogott, nem forrt es nem is voltak kokemenyek a vizcsovek. Ennek
ellenere elvittem kicsereltetni a tomitest. Akkor a hengerfejet is
nyomasprobaztak, azon sem volt repedes. A csere utan kb 2 napig mukodott
(bar ez sem biztos, mert kozben kilyukadt a futoradiator es folyt a viz),
majd ujra kezdodott minden elorol. Most ott tartunk, hogy hetente durranak
el a vizcsovek (gondolom az olaj nem allosag miatt).
Talalkozott-e mar valaki hasonlo problemaval, sikerult-e orvosolni, vagy
van-e valami otlet?
A hengeren kulso repedes nem latszik, ha van is, akkor csak egy belso
hajszalrepedes lehet amit kivulrol nem lehet eszrevenni - masra nem tudok
gondolni.
Allitolag ezt a jelenseget korabban is csinalta, de akkor par honap mulva
"meggyogyult".
Tudom, hogy igy latatlanban nagyon nehez segiteni, de a valaszokat elore is
koszonom.
Udv: Alex
|
+ - | FW: rerere: teligumi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Akkor most csak eljutottunk odaig, hogy a teligumi +7 fok alatt,
>szaraz, nedves idoben is rosszabb, mint a nyari gumi. A teli
guminak
>pedig csak hoban van elonye a nyarihoz kepest (ezt akar
irhatnank a
>profilmelyseg, es masfajta mintazat szamlajara is). Ehhez kepest
1
>honappal ezelott meg mindenki az ellenkezojet mondta...
Nanana! Valaki beidezett egy osszehasonlitast, mely szerint az
adott markaju nyari gumi +5 fokon szaraz es vizes uton jobban
teljesit, mint a teli tarsa.
Vedd azonban figyelembe, hogy:
1.) egy delutan 2kor mert +5 fok reggel siman jelenthet legalabb
talajmenti fagyot, ha meg a meteorologia szerint -3 fok van, az
talajszinten bizony -5-6ot is jelenthet.
2.) Hogyan valtozik a ket gumi teljesitmenye, ha 10 fokot csokken
a homerseklet? +5 helyett -5 fokon is a nyari a jobb szaraz uton?
3.) A teli gumik darabosabb mintazata lassitja a viz kifutasat,
ezert az aquaplaning tulajdonsagaik rosszabbak. De nagyon
komolyan: a lassan 14 eves jogositvanyommal, evi 50-70ezer
szemelyautoval levezetett kilometer mellett eddig 2x kerultem
aquaplanning helyzetbe: az egyik egy hegyoldali vizatfolyas volt,
3m utan le is jottem rola, a masik egy felhoszakadas vegen volt
az M1-en, ahol direkt probalgattam a nyomvalyuban, hogy mikor
uszik fel. (gyk: aquaplaning= a kocsi sebessegenek valtozasa
nelkul a motor hirtelen felbog, mintha kinyomtad volna a
kuplungot. Minden egyeb mas, mint pl. a kormany elhuzodasa mely
tocsaban +ennek zajhatasai NEM aquaplanning!!!)
4.) Inkabb bevallalom, hogy telen szaraz idoben is kicsit
lassabban kell kozlekednem. Az autosok 98%-a a kocsi es a
gumikepessegeinek 30%-at sem hasznalja ki, sokszor meg
veszhelyzetben sem. A padloig nyomott gazpedal meg nem jelenti a
kocsi kepessegeinek kihasznalasat! A csikorgo kerekekkel indulas
sem. A 6000ig porgetett motor sem, bar ez a 3 a sok helyi
Fittipaldi szemeben a "baromi sportosan de biztonsagosan
vezetek"-kijelentes minden alapja. :-(((
5.) Amint 0,3cm ho esik, nyari gumival az eselyeid 10%ra
csokkentek. Telivel mondjuk 80%ra. Vessuk ossze: szarazon es
esoben az elvi 100%hoz kepest (ami mondjuk a vagott slick, mint
pl a Michelin Pilot Cup) a nyari gumi tud mondjuk 85%-ot, a teli
meg 75%-ot. Hoban, latyakban a referencia 100%hoz (mondjuk orosz
kockamintas UAZ teligumi 200dbA zajjal, de rettenetesen
kapaszkodo fogazattal) a teli gumi tud 85%-ot, a nyari meg
10-15%-ot.
Ez nekem azt jelenti, hogy a teli gumi szaraz, vagy vizes uton is
kepes a forgalom tempojanak biztonsagos tartasara, a fekezesi es
egyeb tulajdonsagok pedig romlanak ugyan valamennyit, de nem
(sokkal) tobbet, mint amennyi kulonbseg egy jo, es egy gyenge
fekrendszeru kocsi kozott van. A ma forgalomba hozott
szemelyautok 7-10,5 m/s2 kozott lassulnak, ami fekutban (100rol
szarazon) 34-48m kozott testesul meg. Ha az en nyari gumival 39
meteres autom teli gumival 42 meteres lesz, na bumm, ehhez
valasztok sebesseget. Ha pont az a 3 m fog hianyozni, az pech...
A nyari gumi teli utviszonyok kozott (tudod: -5-10fok, ho,
latyak, jegborda, hoatfuvas) viszont teljesseggel alkalmatlan nem
csak a forgalom tempojanak tartasara, de ugy altalaban a
kozlekedesre is. Na EZERT kell telen teli gumival jarni.
kormanyrazas:
>de nem tuti, hogy a gumis a bena.
csak lusta. Jobb helyeken ugy kezdi, hogy ha egy oldalon nagyon
beteg, lenyomja a gumit es elforgatja a felnin. Sokszor mar ez is
segit. Vagy eloszor megporgeti az ures felnit, gumi nelkul. Ha ez
szepen fut, akkor gumival. Aztan sulyoz. Csak sokszor lattam,
hogy a gep altal jelzett erteket feluti, aztan mar veszi is le a
kereket. Es ha 5-10fokkal elrakta, nem a jo helyre? Vagy az uj
suly elvitte a sulypontot? Amikor rajta a suly, porgesse meg
ujra, amig a gep 0-0-t jelez. Nekem 0-0s kerek meg sosem
razott...
Persze konnyebb azt mondani, hogy szar a gumi, vegyel ujat. Sot,
1 porgetes1suly neked ugyanannyiba kerul, mint 3porgetes-3
sulyozas. Neki viszont 2 elszalasztott kuncsaftot. Meg szep, hogy
nem akar veled jatszani :-(
>Nem, a t?li gumi m?r csak ilyen, hogy r?zza a korm?nyt kicsit..
>Nyugodj meg, semminek semmi gondja nincsen.
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!<*;>{}*<;*;}
*{<;{}*<;
AZ ILYEN KIJELENTESEKNEK SENKI NE HIGGYEN!!!! Erdekes modon az
Alfan a teli gumik 0-190 kozott sehol nem raznak. Kicsit sem.
Mert nem padkazott a felni es rendesen ki van centirozva a kerek.
Ilyen egyszeru. Ekkora baromsagot, elkepeszto... Tudod mit, jarj
BKV-val, az sem hasznal teli gumit, pedig milyen sokat megy
telen...
Az otthon maradt Alfan fent van a teli gumi, pedig nov9en jottunk
el otthonrol. Itt a ceges automon nincsen. Sot, NINCS BENNE
FUTES!!! A homerseklet szabalyzo gombnak csak KEK savja van,
nincs piros. Valaszthatok, hogy kicsit fuj hideget, vagy nagyon.
+1 gomb a klima ki-be. Amugy lehet rohogni: Honda...
Fogash
|
+ - | razos (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>a téli gumi már csak ilyen, hogy rázza a kormányt kicsit..
Szerintem ne álltalánosits 2 garnitura gumi alapján.
Nekem egyeltalán nem ráznak a téligumik.
|
|