Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2026
Copyright (C) HIX
2003-12-04
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Teligumi es a 7 fok (mind)  28 sor     (cikkei)
2 Valasz: teligumi *** HIX AUTO *** #2025 (mind)  23 sor     (cikkei)
3 Diesel fejlesztes (mind)  12 sor     (cikkei)
4 re: re: Anglia, teli gumi, +7 fok (mind)  10 sor     (cikkei)
5 re: re: re: Mar megint teli gumi (mind)  11 sor     (cikkei)
6 Olaj a kiegyenlitotartalyban (mind)  24 sor     (cikkei)
7 FW: rerere: teligumi (mind)  95 sor     (cikkei)
8 razos (mind)  4 sor     (cikkei)

+ - Re: Teligumi es a 7 fok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Idei tapasztalataim is ezt támasztják alá.
> a 4 téligumit felpakolva a kocsira, mintha kicsit nehezebben tudnék
> megállni vele.

Hali!

Melegbe egyertelmuen rosszabb, most, hogy 19 fokok voltak, allandoan beszolt
az ABS egeszen kis fekezesnel is, de pl. ma 4 fokban kellett nagyot
fekeznem, paras aszfalton, es megfogta, mint az allat. (Erdekes a tegnapi
tablazat, ami egyebkent 2 eves, ezt nem tamasztja ala, a 30 fokos teligumi
kb ugyanazt tudja, mint az 5. Meg mondjuk a fenti tapasztalatot nehez pontos
tudomanyos kiserletnek nevezni)

Hogy nyarival mi lett volna azt nem tudom, mert hirtelen nem csereltem
vissaz, de ugy velem, hogy telen meg mindig jobb, ha havon/jegen
nagysagrendekkel jobban tudok megallni, mint ha szaraz uton nincs sok
valtozas. Meg aztan nem csak a fekut szamit, hanem pl. a vonoero is.

Egyebkent ezt a 7 fok dolgot szerintem azert eroltetik manapsag nagyon, hogy
a juzerek ne azt varjak, hogy mikor esik le az elso ho, aztan rohanjak meg a
gumisokat, de elotte okozzanak allati nagy dugot es torest. A tegnap idezett
tesztbol szerintem mas lett volna az ertek (nekem ez a tapasztalatom), ha
nem 5 fokon, mint eleg hataretek, hanem mondjuk -5-on merik, pl. gyakori
lehet, hogy tok szaraz autopalya, nagy sebesseg, de jo minuszos az uttest.
Egyszer ki kene probalni kontorllalt korulmenyek kozott.


Szabolcs
+ - Valasz: teligumi *** HIX AUTO *** #2025 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: teligumi ( 9 sor )
> Idopont: Tue Dec  2 14:44:05 CET 2003 AUTO #2025
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>>>>>...
Akkor most csak eljutottunk odaig, hogy a teligumi +7 fok alatt,
szaraz, nedves idoben is rosszabb, mint a nyari gumi. A teli guminak
pedig csak hoban van elonye a nyarihoz kepest (ezt akar irhatnank a
profilmelyseg, es masfajta mintazat szamlajara is). Ehhez kepest 1
honappal ezelott meg mindenki az ellenkezojet mondta...
...<<<<<<<<<<<<<<<

Megint csak azt tudom mondani, mint tegnap. Nem lehet 5 oldalas teszteket
egy fel perces reklamban vegigolvasni. Nyilvanvaloan ugy tortent ez a 7°C,
hogy kikalkulaltak, hogy mennyi az a legmagasabb levegohomerseklet, aminel
meg bele lehet szaladni egy talajmenti fagyba, lefagyott utba... Mert az
gyonyoru teszteredmeny, hogy nulla fokban nedves uton meg jobban fekez a
nyari, csak lehet, hogy -0,1°C-ban mar nem nedves az az ut. Es hiaba jobbak
4-5%-kal a nyari gumi eredmenyei ilyenkor, ha barmelyik pillanatban
belefuthatsz olyan helyzetbe, ahol 150-300%-kal rosszabbak.
Kompromisszummentes megoldas pedig csak a marketingesek fejeben letezik.

udv, Akos
+ - Diesel fejlesztes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van valakinek informacioja a kulonbozo comman-rail dizelek fejlesztoirol? Ki ke
vel fejleszt? 
Pl a Ford TDCI motorjat ki fejlesztette? Azt hallottam, hogy ez van a Renault-b
an is, de 
nem teljesen tiszta elottem, hogy kis is csinalta motort. Egyszoval erdekelen e
gyfajta dizel 
csaldfa. Tud ilyet valaki?

Udv
L:
+ - re: re: Anglia, teli gumi, +7 fok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
>
>>Fekut vizes uton (100km/h-rol, m): 48.0 <-> 52.9
>
>meg kellene nézni vizes kockakövön, ott a téli sokkal jobb!
>

vizes kockakovon 100-al 7 fokban?:)

udv
+ - re: re: re: Mar megint teli gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  a téli gumi már csak ilyen, hogy rázza a kormányt kicsit..
---------
Huha, akkor az enyemmel valami baj van, mert nem rázza a kormányt 
(viszont egy kicsit huz balra)
Ujonan felrakott gumit, ha raz, erdemes 500-800km utan megegyszer 
kiegyensulyoztatni.
Elofordul hogy a felrakasnal nem fekszik be rendesen a helyere a gumi.

Udv,   Triznyak
+ - Olaj a kiegyenlitotartalyban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Egy eleg idegesito problemaval allok szembe mar 3-4 honapja, a megoldasra
pedig senki nem jott ra eddig.
Adva van egy 1.5-os dizel Golf, melynek a kiegyenlitotartalya tele van
motorolajjal.
Eloszor hengerfej(tomites) hibara gyanakodtam, bar gyanus volt, hogy a viz
nem bugyogott, nem forrt es nem is voltak kokemenyek a vizcsovek. Ennek
ellenere elvittem kicsereltetni a tomitest. Akkor a hengerfejet is
nyomasprobaztak, azon sem volt repedes. A csere utan kb 2 napig mukodott
(bar ez sem biztos, mert kozben kilyukadt a futoradiator es folyt a viz),
majd ujra kezdodott minden elorol. Most ott tartunk, hogy hetente durranak
el a vizcsovek (gondolom az olaj nem allosag miatt).
Talalkozott-e mar valaki hasonlo problemaval, sikerult-e orvosolni, vagy
van-e valami otlet?
A hengeren kulso repedes nem latszik, ha van is, akkor csak egy belso
hajszalrepedes lehet amit kivulrol nem lehet eszrevenni - masra nem tudok
gondolni.
Allitolag ezt a jelenseget korabban is csinalta, de akkor par honap mulva
"meggyogyult".
Tudom, hogy igy latatlanban nagyon nehez segiteni, de a valaszokat elore is
koszonom.

Udv: Alex
+ - FW: rerere: teligumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Akkor most csak eljutottunk odaig, hogy a teligumi +7 fok alatt,
>szaraz, nedves idoben is rosszabb, mint a nyari gumi. A teli
guminak
>pedig csak hoban van elonye a nyarihoz kepest (ezt akar
irhatnank a
>profilmelyseg, es masfajta mintazat szamlajara is). Ehhez kepest
1
>honappal ezelott meg mindenki az ellenkezojet mondta...

Nanana! Valaki beidezett egy osszehasonlitast, mely szerint az
adott markaju nyari gumi +5 fokon szaraz es vizes uton jobban
teljesit, mint a teli tarsa.
Vedd azonban figyelembe, hogy:
1.) egy delutan 2kor mert +5 fok reggel siman jelenthet legalabb
talajmenti fagyot, ha meg a meteorologia szerint -3 fok van, az
talajszinten bizony -5-6ot is jelenthet.
2.) Hogyan valtozik a ket gumi teljesitmenye, ha 10 fokot csokken
a homerseklet? +5 helyett -5 fokon is a nyari a jobb szaraz uton?
3.) A teli gumik darabosabb mintazata lassitja a viz kifutasat,
ezert az aquaplaning tulajdonsagaik rosszabbak. De nagyon
komolyan: a lassan 14 eves jogositvanyommal, evi 50-70ezer
szemelyautoval levezetett kilometer mellett eddig 2x kerultem
aquaplanning helyzetbe: az egyik egy hegyoldali vizatfolyas volt,
3m utan le is jottem rola, a masik egy felhoszakadas vegen volt
az M1-en, ahol direkt probalgattam a nyomvalyuban, hogy mikor
uszik fel. (gyk: aquaplaning= a kocsi sebessegenek valtozasa
nelkul a motor hirtelen felbog, mintha kinyomtad volna a
kuplungot. Minden egyeb mas, mint pl. a kormany elhuzodasa mely
tocsaban +ennek zajhatasai NEM aquaplanning!!!)
4.) Inkabb bevallalom, hogy telen szaraz idoben is kicsit
lassabban kell kozlekednem. Az autosok 98%-a a kocsi es a
gumikepessegeinek 30%-at sem hasznalja ki, sokszor meg
veszhelyzetben sem. A padloig nyomott gazpedal meg nem jelenti a
kocsi kepessegeinek kihasznalasat! A csikorgo kerekekkel indulas
sem. A 6000ig porgetett motor sem, bar ez a 3 a sok helyi
Fittipaldi szemeben a "baromi sportosan de biztonsagosan
vezetek"-kijelentes minden alapja. :-(((
5.) Amint 0,3cm ho esik, nyari gumival az eselyeid 10%ra
csokkentek. Telivel mondjuk 80%ra. Vessuk ossze: szarazon es
esoben az elvi 100%hoz kepest (ami mondjuk a vagott slick, mint
pl a Michelin Pilot Cup) a nyari gumi tud mondjuk 85%-ot, a teli
meg 75%-ot. Hoban, latyakban a referencia 100%hoz (mondjuk orosz
kockamintas UAZ teligumi 200dbA zajjal, de rettenetesen
kapaszkodo fogazattal) a teli gumi tud 85%-ot, a nyari meg
10-15%-ot.
Ez nekem azt jelenti, hogy a teli gumi szaraz, vagy vizes uton is
kepes a forgalom tempojanak biztonsagos tartasara, a fekezesi es
egyeb tulajdonsagok pedig romlanak ugyan valamennyit, de nem
(sokkal) tobbet, mint amennyi kulonbseg egy jo, es egy gyenge
fekrendszeru kocsi kozott van. A ma forgalomba hozott
szemelyautok 7-10,5 m/s2 kozott lassulnak, ami fekutban (100rol
szarazon) 34-48m kozott testesul meg. Ha az en nyari gumival 39
meteres autom teli gumival 42 meteres lesz, na bumm, ehhez
valasztok sebesseget. Ha pont az a 3 m fog hianyozni, az pech...
A nyari gumi teli utviszonyok kozott (tudod: -5-10fok, ho,
latyak, jegborda, hoatfuvas) viszont teljesseggel alkalmatlan nem
csak a forgalom tempojanak tartasara, de ugy altalaban a
kozlekedesre is. Na EZERT kell telen teli gumival jarni.


kormanyrazas:
>de nem tuti, hogy a gumis a bena.
csak lusta. Jobb helyeken ugy kezdi, hogy ha egy oldalon nagyon
beteg, lenyomja a gumit es elforgatja a felnin. Sokszor mar ez is
segit. Vagy eloszor megporgeti az ures felnit, gumi nelkul. Ha ez
szepen fut, akkor gumival. Aztan sulyoz. Csak sokszor lattam,
hogy a gep altal jelzett erteket feluti, aztan mar veszi is le a
kereket. Es ha 5-10fokkal elrakta, nem a jo helyre? Vagy az uj
suly elvitte a sulypontot? Amikor rajta a suly, porgesse meg
ujra, amig a gep 0-0-t jelez. Nekem 0-0s kerek meg sosem
razott...
Persze konnyebb azt mondani, hogy szar a gumi, vegyel ujat. Sot,
1 porgetes1suly neked ugyanannyiba kerul, mint 3porgetes-3
sulyozas. Neki viszont 2 elszalasztott kuncsaftot. Meg szep, hogy
nem akar veled jatszani :-(

>Nem, a t?li gumi m?r csak ilyen, hogy r?zza a korm?nyt kicsit..
>Nyugodj meg, semminek semmi gondja nincsen.

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!<*;>{}*<;*;}
*{<;{}*<;
AZ ILYEN KIJELENTESEKNEK SENKI NE HIGGYEN!!!! Erdekes modon az
Alfan a teli gumik 0-190 kozott sehol nem raznak. Kicsit sem.
Mert nem padkazott a felni es rendesen ki van centirozva a kerek.
Ilyen egyszeru. Ekkora baromsagot, elkepeszto... Tudod mit, jarj
BKV-val, az sem hasznal teli gumit, pedig milyen sokat megy
telen...

Az otthon maradt Alfan fent van a teli gumi, pedig nov9en jottunk
el otthonrol. Itt a ceges automon nincsen. Sot, NINCS BENNE
FUTES!!! A homerseklet szabalyzo gombnak csak KEK savja van,
nincs piros. Valaszthatok, hogy kicsit fuj hideget, vagy nagyon.
+1 gomb a klima ki-be. Amugy lehet rohogni: Honda...

Fogash
+ - razos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>a téli gumi már csak ilyen, hogy rázza a kormányt kicsit..

Szerintem ne álltalánosits 2 garnitura gumi alapján.
Nekem egyeltalán nem ráznak a téligumik.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS