Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1945
Copyright (C) HIX
2003-09-14
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Opelos ebredes (mind)  7 sor     (cikkei)
2 re: mazolas (mind)  19 sor     (cikkei)
3 re: Mar megint kabitjak a nepet... (mind)  38 sor     (cikkei)
4 ronda piros szin? (mind)  11 sor     (cikkei)
5 re: Re: inditasgatlo (mind)  14 sor     (cikkei)
6 AF, hitel, Jozsi (mind)  25 sor     (cikkei)
7 Nyomatek; egy kis fizika (mind)  19 sor     (cikkei)
8 Re: Hasznaltauto garancia (mind)  75 sor     (cikkei)
9 Re: Opel alternativa es a fapadok (mind)  34 sor     (cikkei)
10 Auto-"mazolas"? (mind)  16 sor     (cikkei)
11 OPEL. Elkopott... (mind)  12 sor     (cikkei)

+ - Re: Opelos ebredes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hehe, nejem nagybatyja most cserelte le 3 eves Opeljet egy Renaultra, azt mondj
a az elso otezer km utan, hogy _ez_ auto :)

Udv joe
XM 2.1TD

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: pxy1.dsl.net.pk)
+ - re: mazolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"A teny, hogy soha eletembe nem festettem autot. motort,
biciklit azt igen, de autot sohase. Mondtam itt az ideje. Amennyibe
kerul egy festes, abbol kifutja a kompresszorra, festekre es meg
csuszopenz is marad szamomra :)
Erdekelne, ha tudnatok valami tanacsokat ajanlani szamomra, "

Tanacs: NE!!!

A kompresszor a kispalya resze a dolognak. Pormentes kornyezet? Megfelelo
gittek, csiszolopapirok sokasaga? Melegitheto festekek? Megfelelo elszivas,
hogy ne vigyorogj tulsagosan a vegere?....
Egy ilyen hazi atferstes + motorcsere nem nagy buli egy ilyen gyakori
tipusnal. Inkabb csereld el, az hamarabb megvan. Mivel jarnal honapokig (mig
a tied keszul?)
Fogash
---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.512 / Virus Database: 309 - Release Date: 2003. 08. 19.
+ - re: Mar megint kabitjak a nepet... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


>Ugyan nem jartam meg Renault szervizben, de gyanitom, hogy a gep
>beallitasa, csatlakoztatasa es az egyeb jarulekos feladatok
>eltartanak annyi ideig, hogy ha az adatok megjelenitese mondjuk
>egy masodperc helyett haromig tart, attol nem megy a szerviz
>azonnal csodbe a rossz hatekonysag miatt :)


Akkor reszedre, aki meg sosem jartal Renault szervizben, modositom a
sz.gepcsere szuksegessegere vonatkozo indoklast:

+ + + MERT CSAK + + +

Ezen a ka'ka'n kevesebb a csomo.



Akosnak:
>Nem tudom fenntartasok nelkul elfogadni. Nyilvan latni kell egy ilyen
>egy 200MHz-es proci nem tud megoldani. A gep meg attol nem lesz lassu, ha
>23 program van rajta, legfeljebb lassabban bootol be reggel es lassabban
>kapcsol ki este. Az 1Gb HDD-t pedig ki lehet cserelni 20000 Ft-ert egy
>20Gb-osra.


Nagyon sok eleme van annak, hogy, miert is kell cserelni, a lassusag csak az
egyik, de jol megfoghato. Pl. az uj Megane-hoz mar uj HW (csatlakozo) is
kell. Csak elkepzelni tudom, hogy az altalad leirt HW-upgrade bar  elemeiben
olcsobb, de egyszerubb es koltseghatekonyabb szetszorni a vilagon 10-20000
uj gepet uj HW-rel, csatoloval (1 cikkszam, 1 logisztika) mit az elozo 2 (!)
generacio gepeit berhelni 33 kulonbozo alkatresszel (ami raadasul nem is
hasonlit meg egy olajszurore sem :-). Azonkivul nem kell felteni a
kereskedoket, arra koltenek csak, amirol elhiszik, hogy hasznos. Es biztos
van, aki megoldja HW-berhelessel, es talan neki van a leginkabb igaza.

udv
+ - ronda piros szin? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

amit en eddig kamunak hittem, tegnapelott bemondottak a radilyoban: a piros
autok lehet, h magasabb kotelezot fizetnek januartol, mert magasabb a
karhanyaduk. Ugyhogy nem veszek se szep piros Swiftet, se randa, piros,
funyiromotoros Vipert :-)

Szerencse, hogy ritka szep pezsgo-ezust az autom. Csak nehogy bemondjak
holnap a radioban, hogy... :-)

djtiszy
+ - re: Re: inditasgatlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Sandor:
>az a kerdes hogy mennyire van eldugva a doboz,
> mennyi ido alatt lehet odaig elbontani az autot. Csak hat azt sem tudom
hogy ez
>igaz-e az ujabb valtozatokra, meg azt sem hogy egy Clion mennyire van
>vedve.

A Clion kevesse van vedve, konnyen lenyulhato az auto. Ld. csomori-pesti
bandat, akiket lesitteltek. A TV-s riportfilmben bemutatott muhelyben volt
egy csomo rendszam, amik kozott felismerte egy kollega a volt cegautojaet...

djtiszy
+ - AF, hitel, Jozsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jozsef irta:
"Felado : 
Erdeklodnek ,hogy AF-es motorszamu auto vasarlasa eseten kapok-e hitelt
Üdv.: Jacsó J"

Kedves Jozsef,

szerinted itt erre tuti valaszt kapsz? Miert nem a bankokat kerdezed?
Ugyan nem mondtad, de feltetelezem, hogy banki, autovasarlasra celzott
hitelre gondoltal.

Lehet, hogy tegnap valaki X banktól kapott kolcsont ilyen autora.
Vagy eppen nem. Elmondja itt neked.
Ez semmit nem jelent arra nezve, hogy ma Te Y vagy akar X banktol
megkapod/nem kapod meg....

Nem bantani akarlak, de ha itt kapsz is valaszt, semmire sem mesz vele.
Fogd a honod ala az auto parametereit: típus, evjarat, alvazszam -
szerintem
az alvazszam lesz AF-es, nem a motorszam - es tamadj meg vele nehany
bankot.

Sok sikert

Attila
+ - Nyomatek; egy kis fizika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van egy dolog amit nem értek. Sok helyen lehet olvasni-hallani, hogy egy
motor nyomatékra van hangolva. (most itt benzinesre gondolok ) Azt irják,
hogy kis fordulaton a levego minél nagyobb sebességgel menjen a hengerbe,
akkor lesz nagyobb nyomatéka. Miért? Nagy fordulaton értheto, hogy nagy
keresztmetszeten kell a sok levegonek menni, hogy legyen LE is, de kis
fordulaton miért jó a szuk dolog?
És egyáltalán : mitol függ egy motor nyomatéka? itt nem olyanokra gondolok,
hogy nagyobb legyen, turbo, stb., hanem van két egyforma motor,(pl 2,0 L)
mitol lehet az egyik nyomatékosabb, mint a másik.

Más : sok emberkét kérdeztem már, de nem tudtak válaszolni : Az egyszeruség
kedvéért egy 2,0 L - es 4 hengeres motorra gondolok, ez ugye hengerenként
500 ccm, fél liter. Ha ezt feltöltöm 1 BAR nyomással, akkor abban a
hengerben hány liter normál nyomásu levego fog lenni?
Remélem értheto vagyok :-)!

	Köszönöm : Ákos
+ - Re: Hasznaltauto garancia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Te Ed, ezt te komolyan is gondolod? Hasznaltcikk eseteben? En ugy  
> elhajtanalak mint a legyet. A kereskedo biztosan nem iratta at a  
> nevere az autot, hanem csak megbizoi szerzodessel kozvetitett a vevo  
> es az elado kozott. De en maganszemelykent is elhajtanalak.
----------
Pedig ez ugy mukodik ahogy Ed leirta!!! Ha az "elhajtott" vevonek 
kicsivel tobb esze van a fureszporral toltott hintalonal, akkor ugy 
megszivat Teged, hogy inged-gatyad ramehet!!!!!  ( lasd tegnap megjelent

peldamat!)
---

Ezt egy nincstelen eladoval szemben, akinek semmi sincs a neven,
beleertve a legtobb autokereskedot, aki csak kozvetit papiron, nehezen
tudom elkepzelni. Azon kivul valszeg a kereskedo sem venne meg olyan
autot, amivel varhatoan gondok lesznek, mert a balhe neki sem hianyzik. 
Tovabbiakban az elado es a kereskedo is egymasra mutogathat, hogy kinek
a hasznalata alatt keletkezett a hiba.


>  Jol is nezne ki a vilag, ha az emberek a hasznalt  garanciat

> kellene, hogy vallaljanak.
---------
Pontosan azert van ez a torveny, hogy nemely emberek ne tudjak a 
"hasznalt szarukat" rasozni  (minden vedelem nelkul) embertarsukra.
---
>  Te pl. mennyi garanciat vallalnal az autodra, ha azt a sogoromnak  
> adnad el?
 >Richie
---------
Valamit nem ertesz, vagy rosszul olvastad! ----- Garanciarol szo 
sincs!!!! ------
 _Szavatossag_ amirol beszelunk! Ez olyan hibakrol szol ami a vetel 
idopontjaban _velhetoen_ mar megvolt, de "rejtettsege" folytan a vevotol

nem varhato el annak felfedezese, illetve  szemrevetelezessel a hiba nem

tarhato fel, es vegeredmenyekent a dolog rendeltetesszeru hasznalatra 
alkalmatlanna valik. (  pl. magas olajfogyasztas, rossz katalizator, 
meret ala kopott fekalkatreszek, repedt hengerfej, karosszeria 
serulesek.) Elofordul, hogy az elado manipulalja a hibat, a vevo 
megtevesztesere! ( pl.50-70% Finis a motorolajban)  Termeszetesen a 
megtett kilometerekkel _osszhangban_ levo kopasok/elhasznaltsag nem 
szamit "hibanak"! ( kmora "visszaporgetes"!)

Amit itt leirtal az relativ:  "pl. magas olajfogyasztas, rossz
katalizator, 
meret ala kopott fekalkatreszek, repedt hengerfej karosszeria 
serulesek. " mert allat vezetoi stilussal pillanatok alatt hazavaghato,
es tipusfuggo is, pl 1 Tavria mar igen keves kilometerrel
rokkantsagkozeli allapotba juttathato, mig egy merci nehezebben. 

A dolog erkolcsi oldalat felreteve:
A kilometerora elromolhatott, a kopott pedalgumikat, valtogombot es
ragacsos mar befele rucskos kormanyt kicserelhetted, mert undorodtal
tole, mert nem tetszett, - a kopott veres agynemut is kicsereled otthon-
, ezeket a dolgokat az artatlansag velelmenek elleneben kell
bizonyitani. Bar ez mar 1 kicsit extrem, mert ez mar tenyleg a
manipulalas kategoria, maga a SZANDEKOS manipulalas bizonyitasa
rendkivul nehez egy "artatlanul" okosan vedekezovel szemben. 

Adott 1 Mazda 2200B tipusu gepjarmu. En eladom, te megveszed nem tudvan,
hogy ha meghajtod hengerfejes lesz. 
Marpedig az lesz. ( Tipushiba, de ha oregurasan vezeted sohasem jon
elo.) Akkor most visszahozod? 
Ha 3 nap mulva visszaviszem neked a Celicat, hogy figyusz felemeltuk, es
az alja le van zuzva, meg 140-nel ugy raz, hogy kiesek belole de
vasarlaskor ezt nem tudtam, mert csak 100-al probaltuk ki a Nagykorosi
uton, ugyhogy add vissza a penzem.

Azt meg csak ertem, hogy a per folyaman szakerto megallapitja a hibat
vagy serulest. De a keletkezesenek idopontjat hogyan?

Richie
+ - Re: Opel alternativa es a fapadok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Yipiiii!! Egy ember, aki kilog a sorbol!!! :-) IGENYES!!
> Pedig igazi Opeles volt (ugye 3 auto), de rajott, hogy van ALTERNATIVA.
> Az ilyen vasarlok gondolata elteti Mo-n evek ota a tobbi konstruktort...
> Bravo.

Merci bien!

A helyzet az, hogy szeretem a magas "coolness" faktoru szerkezeteket, es ezt
most abban elem ki, hogy az uj kocsi tele lesz mindefele marhasaggal, mint
automata ablaktorlo, meg behajlo tukor, meg mittudomen, es raadasul a
biztonsagot helyeztem elso helyre, igy nagyon erdekel a a hat legzsak es
tarsai. Es a kulso formarol is voltak elkepzeleseim.

Ezt a ket kombinaciot nekem ma a 307 tudta megadni. Namost osszeraktam egy
hasonlo - de azert kevessebbet tudo, mert nincs bele minden - felszerelest
Astrabol (ami vagy 3 evvel oregebb modell), es hat bizony majd egy milkaval
tobb lenne. Annyit pedig nem akarok rakolteni, mert vegul is minden forint,
amit kocsira koltunk, kicsit kidobott penz. Igaz, akkor nem kene uj
tetocsomagtartot vennem, mert jo a regi :-). Azt pedig sejtettem, hogy az uj
Astra - ami szinten tetszik kinezetre - joval dragabb lesz (mar hallani
hireket az Astra Classic II-rol, ugye), es kell meg neki is ket ev mire
kikalapaljak a bugokat.

Szoval en tulajdonkeppen nem az Opelnek talaltam alternativat, hanem a
raszanando penznek es az az altal kapott teljesitmenyek  Ha ugyanannyiert
tobbet kapok, es raadasul tetszik is, akkor eleg egyertelmu, hogy mi a
dontesem.

Amugy en is baromira ki vagyok akadva arrol, ami itthon megy az 1999999
Ft-os autokkal. Szerintem kulon Magyarorszagra kellett a gyartoknak utolag
tervezni szervo nelkuli kormanygepet, ABS nelkuli feket, meg 1.0-as motort
:-)

Szabolcs
+ - Auto-"mazolas"? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Zoli!

Az autofenyezo egy kulon szakma.
Bar akinek sok penze van, es ideje, no meg higitos rongya,
probalkozhat...
Na de felre a trefat. En a Skodammal probalkoztam, ezelott
10 evvel. A csinald magad mozgalom vege az lett, hogy
hosszas kiserletezes utan, inkabb elvittem egy szakemberhez.
Az ok egyszeru volt. Szallt a por, megfolyt a festek, es sorolhatnam...
Persze mire rajottem, addigra sulyos ezrek "mentek el" gittre, szorora,
csiszolopapirra, festekre, es a kompresszor/pisztoly berletere.

A kovetkezo autonak mar neki se alltam, minosegi munkat vegzett
viszont a fenyezo!

Peter.
+ - OPEL. Elkopott... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Adalek a multkori szelepelegosdihez...
A magyarorszagi autoalkatresz kereskedoktol hallom, hogy az
Opel alkatreszeivel csak a markakereskedok, illetve egy-ket
kisebb kepviselet foglalkozik. Utangyartott alkatreszbol eleg gyer
a valasztek. Ez most meg nem jelent gondot, de a monopol helyzet
akkor ut majd vissza, mikor ezek a kocsik kezdenek eloregedni.
Es egy tizeneves Astraba is csak a gyari uj alkatreszt lehet majd
megkapni - vagy meg azt se.

Peter.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS