Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1251
Copyright (C) HIX
2001-10-07
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: OFF (mind)  26 sor     (cikkei)
2 Porsche (mind)  128 sor     (cikkei)
3 fabia (mind)  8 sor     (cikkei)
4 Thalia vs. Astra Classic (mind)  31 sor     (cikkei)
5 Motoros baleset, melegites, ablaktorlo (mind)  40 sor     (cikkei)
6 Re: OFF (mind)  4 sor     (cikkei)
7 gumimeret (mind)  15 sor     (cikkei)
8 Focus visszauto gazpedal :-) (mind)  9 sor     (cikkei)

+ - Re: OFF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Teljesen igazad van, allandoan felfedezem, hogy a marketing cegeknel, a
> multik marketing osztalyain csupa seggfejek ulnek, akik szerint Pest az
> Isten, mi meg a videki bunkok! Bebizonyitsam? Nezzetek meg barmely multi
> vagy Mo.-on tobb videki telephellyel rendelkezo ceg ismerteto kiadvanyaiban,
> tv reklamjaiban a telefonszamokat, a videki telephelyek, aruhazak
> telefonszama elott mindig kiteszik a korzet szamot a pestiek elott nem. Az
> egyik verzio szerint magatol ertetodo, hogy mindenki tudja Pest korzetszamat
> (1-es) az emberek ugy szuletnek, vagy a masodik verzio: a vilagon Pesten
> kivul emberek nem elnek es ugysem telefonalnak, arra meg telefon sincs.

Letezik egy harmadik verzio is: hogy a kisebbsegi komplexustol es allando
frusztracioktol szenvedo videki keptelen feldolgozni, hogy o nem a vilag
kozepen el, es hogy Magyarorszagnak van egy fovarosa is, ahol kb. 5x akkora
koncentracioban elnek az emberek, mint az orszag tobbi teruleten, hat logikus
is, hogy majdnem mindenben _a_ kozpontnak szamit. Ha neked az, hogy a
"seggfej" (idezet toled, neked) budapestiek nem irnak korzetszamot a
telefonszamaik ele, ekvivalens a "videken mindenki bunko" tezis
leszogezesevel, akkor te valoban ezt erdemled csak. (Mellesleg nem tudom
eszrevetted-e, hogy a fovarosi szamok 7, a videiek meg 6jegyuek. Ez leforditva
annyit jelent, hogy egy budapesti szam onmagaban is egyertelmu, a videki
ele viszont MUSZAJ korzetszamot irni. Allasfoglalasod alapjan feltetelezem,
ez meg soha eszedbe sem jutott.)

udv,
Zoli
+ - Porsche (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia mindenki, szia Fogash,

a Porscherol szolo irasoddal teljesen ledobbentettel.

> Felado :  [Hungary]
> A markaimazsba pedig a Boxster is beletartozik, nem  csak a 911 meg a
> 959...

Eddig meg egyet is ertenek, de...

> Amugy a 911 a nagy marketinglufi egyik legjobb peldaja. Amikor megjelent a
> 901, 160kmh volt a vege (2.0 motorral), volt egy akkor meg viszonylag

130 lovas volt mar eleve, es 210 volt a vege. Ez a 160 mar 1963-ban is
vicces lett volna egy sportkocsitol... egy evvel jott ki az 1000 MB, 130-at
az is ment... :)))

> utcakepbe illo formaja, semmi tobb. Aztan ahogy erosodott, egyre inkabb
> kijott a kezelhetetlensege, az allando alattomos tulkormanyzottsag, a nagy
> erovel parosult vezethetetlenseg.

Tevhitekben elsz. Epphogy az elso szerias 911-esekre panaszkodtak leginkabb
a tulajdonosaik a csapnivalo egyenesfutas, es a kezdeti
alulkormanyozottsagbol atmenet nelkul tulkormanyozottsagba atcsapo ivmeneti
tulajdonsagok miatt. Ezert par evvel kesobb jelentosen megnoveltek a
tengelytavot - nem, sajnos nem emlekszem, hogy pontosan hany centivel, de
mindenesetre szabad szemmel is latvanyos a kulonbseg. Azota ez a
hatartartomany sokkal szelesebb, de tovabbra is ALULkormanyozottsagtol
indul, ugyhogy tudomasom szerint SOSEM volt olyan 911-es, ami allandoan
tulkormanyzott lett volna.

Az alattomossag mar egy nehezebben korulirhato fogalom, de a 911-esnek is,
mint minden Porschenek, eppen a konnyu kezelhetosege, mindennapi
hasznalhatosaga volt az egyik legfobb erenye - persze csak a hasonlo
kaliberu sportautok kategoriajaban, nem a korabeli Golfhoz kepest. Ha
nagyon muszaj volt, egy Carreraval esetleg meg anyuci is el tudta hordani
a gyereket az oviba. Persze csak addig, amig el nem kezdte hajtani.
Ezt az autot gyorsan vezetni tudni kell, es amig meg nem tanulod, addig
nevezheted alattomosnak is. De itt jon a lenyeg: ezzel pont az egyik
mitoszteremto jellemzojet kritizalod. A Porsche ettol _is_ lett az egyik
legnepszerubb sportauto, hogy farmotoros, ilyen a kanyarveteli
karakterisztikaja, es pont az az elvezet benne, hogy ha taposod, akkor
meg kell zabolazni.

> A korabeli Ferrarik mind leiskolaztak a 911-est,

Ezt hol olvastad? Vagy a Ferrari marketingesei mostak igy at az agyad? :)))
Ha itt konkretan palyaversenyre gondolsz, lehetseges, hogy uthengernyi
szeles gumijaival, vesekorazoan feszes rugozasaval es 5-6 literes 8-12
hengeres motorjaival a Ferrari jobb koridoket fut. De ha mar emlited az
alattomossagot, a Ferrarirol a kozepmotorjaval sokkal-sokkal rosszabb hirek
terjengenek. Ami a minoseget illeti, hihetetlen remtortenetek hallottam mar
rola, de mivel ezeket tapasztalattal nem tudom igazolni, csak egy
Ferrari-tulaj szajabol idezek: "Ez is csak egy Fiat, csak Ferrari van
rairva." Rugozasa es hasmagassaga szinte nulla. Amerikaban tukorsima
szerpentineken esetleg jarhatsz vele. Egy atlagos europai uton meg tenyleg
csak arra jo, hogy gyok kettovel vegiggurulj a varoson, esetleg kimenj az
autopalyara egy picit szaguldozni. Kulonben csodaszep es csodajo, a vilagon
nincs hoditobb megjelenesu es motortechnikaju auto, csak kozuton kozlekedni
nemigen lehet vele. Nem ultem meg Ferrariban egyebkent, csak olvastam rola
nehany osszehasonlito tesztet. Imadtak a Carrera melle allitani, ami a
ugy a NEGYEDEBE kerult.

Amugy meg szinte felesleges osszehasonlitani ket olyan autot, ahol mar nem
a tudas, csak a leendo tulajdonosa szamara sugallt presztizs es image
dominal.

> Ha megnezed, a 911 tortenete egy nagy facelift, az idei

Nem tudok mast mondani, ez egy nagyon, nagyon nagy baromsag, nem is ertem,
hogy mondhattal ilyet.

(Dehogynem tudom: totalisan fogggalmad sincs a 911-esrol. Ugyhogy inkabb TE
nezd meg a 911 tortenetet kicsit alaposabban. Es ha lehet, probalj meg nem
leragadni azon a ponton, hogy egesz vegig farmotoros es _szinte_ egesz vegig
leghuteses maradt, mert az mar oly mertekben szuk latokorre vallana, hogy
arra mar gondolni sem merek.)

> IAA-n mit
> reklamoztak? Hogy uj design-u felniket kapott, meg megkapta a turbo
> lampait. Hu bazzeg, ez am a fejlesztes... Le a kalappal.

Le bizony. A 996-osnak mar olyannyira nincs egyetlenegy kozos csavarja sem
akarcsak a 10 evvel ezelotti Carreraval, hogy azt te mar el sem tudnad
kepzelni.

> Raadasul egy M3as
> BMW legyalazza minden teren... Igen, menetteljesitmenyekben, arban,
> ar/ertek aranyban, es minosegben is...

Ezt melyik BMW prospektusban olvastad? Erdekelnenek a referenciak.

(Csak adalekkent, szigoruan zarojelben jegyzem meg, hogy meg a 88-95 kozotti
kasztnis M5-os tulajoknak is erosen szokott nyulni a kepuk, amikor egy vacak,
spoilerezett huszonnegyesnek gunyolt 3-7 eves 944 Turbo csak nem akar
lemaradni sem gyorsulasban, sem kanyarokban. A Carrera pedig ennel meg
gyorsabb, ha meg Turbo, akkor foleg. Ezek persze nem mai autok, de kulonbseg
most is meglehet.)

> A 911 tipikusan egy olyan legenda,
> aminek nincs mas alapja, csak a Porsche evtizedes kovetkezetesen vegigvitt
> marketingdumaja. (ezzel egyutt nem bannam, ha allna egy a garazsban...)

Szerintem az ilyen hiper-premium markaknal, mint a Porsche, Ferrari, Maserati
stb. mar messze nem a gyar reklampolitikaja, hanem az adott tipus muszaki
koncepcioja, megjelenese, ara es nem elhanyagolhato mertekben tulajdonosaik
omlengese a mervado a nimbusz kialakulasaban.

Nincs mas alapja, mint a marketingduma? Mindennek van valami alapja. Annak
is, hogy a VW-t istenitik, es az Alfat meg fikazzak. Az egyik regen jo, a
masik meg rossz kocsikat gyartott. Most mar kabe szintben vannak, csak a
tendencia forditott: a VW egyre szarabbat gyart, az Alfa meg egyre jobbat.
Sajatos kozeledes, de oly mindegy, mert ugysem ez el a koztudatban.
Legalabbis egyelore, meg ugy 10-20 evig. :(

A Porsche ugyanugy, mint a Mercedes, esetleg a BMW, vagy alacsonyabb szinten
a VW, Saab, Volvo, nagyon tartos, nagyon jo minosegu, nagyon kiforrott
autokat gyartott a nyolcvanas evekben. Ekkor alakult ki korulottuk a mitosz,
ami ma is tart, viszont minoseg tekintetben egyre kevesbe erdemesek ra.
A Porscheval kapcsolatban technikailag egyelore nincsenek ketelyeim.

Az irasodnak egyetlen pontja tenyszeru: ahol a Boxster megbizhatosagat
kritizalod. Minden mas szamomra csak abszolut hozza nem ertest sugallo,
ijeszto onbizalommal talalt vaktaban lovoldozes. A vegen a laikusok meg
be is nyelik. Nem kene.

udv,
Zoli
+ - fabia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Somogyi Istvan
> Ugye, ez nem volt komoly??? Ez most olyan, mintha mondjuk
> valaki azert nem venne Fabia-t, mert hallott rola hogy a Skodak
> forraljak a vizet...

Nevetni fogsz: rengeteg ilyen ember van. :)))

Z.
+ - Thalia vs. Astra Classic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Mielott flame lenne: Astra jo volt 93-ban, hozza kepest a
> Golf2/Kadett tenyleg rohejes. De most 2001-ben vagyunk, es

Meg ez is tulzas. Az Astra minimalis elorelepes volt a Kadetthez kepest.
A Golf II lenyegesen jobb auto mind az Astranal, mind a Kadettnel, _ez_
a VW speciel nem veletlenul olyan draga meg hasznaltan is.

> Felado :  [Hungary]
> A Thalia-Astra Classic valasztashoz csak egyetlen ervvel szeretnek
> hozzaszolni, es ez megint a konstrukcio. Az Astra egy tiz eves
> konstrukcio, a Thalia pedig egy friss, uj.

A Thalia azert nem annyira uj mar, egyezik a Clioval, az meg legalabb
haromeves. Az autogyarak meg - ha valaki netan meg mindig nem vette volna
eszre - csak a format cserelgetik az evtizedek alatt is alig valtozo muszaki
tartalom folott. Par hete vezettem a fonokom vadiuj 7millas Mondeojat, amit
1-2 honapja a HA-n istenitett mindenki. Nem rossz kocsi, igazan semmi bajom
vele, csak ugyanezt egy 190-es Merci mar majd' 20 evvel ezelott is tudta.

> Felado :  [Hungary]
> Meg egy kicsit gondolkodom, de asszem Thalia lesz ebbol, Opel fun ide vagy
> oda ... Ha a lotton nyerek, akkor meg ugyis Saab -ot veszek ! :-)))

Azt mar most is vehetnel, ha nem ragaszkodnal az uj autohoz. Persze ez
a marketingesek celja :(((( Masfel millioert olyan '93-as 900-ast kapnal,
amit szinte meg be sem jarattak, es minden tekintetben ubereli a ket fenti
alternativat.

udv,
Zoli
+ - Motoros baleset, melegites, ablaktorlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Igen latvanyos motorosbuktat volt szerencsem vegignezni tegnap a budai
rakparton. Szerencsere serules nem volt. Megyek, emikor a szembejov es a
forgalom miatt eppen megallo auto hatulja felol nagy reccsenes, mindenfele
alaktresze es egy motoros repul at a kocsi felett, es kb. mellettem landol
az uttest kozepen. Megallas, de addigra mar a motoros is felkelt, es sofor
is kezdett nagy anyazasok kozepette kiszallni. Hat nem volt semmi a motoros
meglehetosen nagy sebesseggel egyszeruen beleszallt a kocsi bal hatuljaba es
igen rendesen lebontotta a kcsoit is, meg a motort is. Nem tudom mit
csinalhatott a figura, vagy jo motoros szokas szerint ezerrel cikazni akart
a kocsik kozott (hogy azt hogy utalom) es tizcentivel elnezte, vagy elaludt.
Annyiban szerencseje volt, nem lett semmi baja, pedig eleg rendeset repult.

Nemugy par napja a ket motoros a szenetenderi uton, akik telibetaltak a Cora
elott az utterelo betonkockat, ugy latszik nem tudtak, hogy ott mar nem
egyenes a ut...

Alapjarati melegites: az vele a baj, hogy amig hideg a motor es dus a
keverek, addig: a, a henger falara lecsapodo benzin lemossa az olajat es
elegtelen a kenes, b, a fustgazok is lecsapodnak, es savas, korroziv
termekekt kepeznek a hengerben es a forgattyushazban. Az olyan jarmuvek,
amelyek szinte allandoan mennek (fuvaros, stb.) joval tovabb birjak
motorikusan, mint azok, akik csak par percre mennek, mindig hidegen inditva
es gyakran leallitva, mielott felmelegedve (reggel munkaba be, kiugrani
ebedelni, es haza rosszabb, mintha egesz nap furikaznal)

Tehat mindekeppenalegjobb, ha minel hamarabb uzemmeleg lesz a motor, bar
nagy hidegeben par masodperc melegites elkel, hogy a suru olajat szet tudjon
terjedni stb. Termeszetesen indulakor persze nem kell rogton kiprobalni,
hogy felmegy-e pirosba a fordszammero.

Bar a regi szep skodas idoben volt olyan kocsink, amit kinyomott kuplunggal
kellett melengetni vagy fel percig, mert az idulas utan annyi ero sem volt a
motorban, hogy az uresbe tett sebvaltot forgassa :-)

Ablaktorlobol nekem is  a Champi valt eddig a legjobban, valamelyik
aruhazban vettem, gyakorlatilag ket telet kibirt, es meg utanna is eleg jo
volt ahhoz, hogy a hatso ablakra atkeruljon. Az 500 forintos vackok szinte
csak honapokig birjak, annal meg tobbet er nekem, ha pl. kilatok a kocsibol.
+ - Re: OFF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

,  Sent: Saturday, October 06, 2001 1:24 PM
Subject: Re: OFF levelere reagalva:
Velemenyem tovabbra sem valtozott, de ez a vita nem az auto listara valo,
tovabbi reagalasokat maganba!
+ - gumimeret (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gonci Csaba valaszolta nekem arra, hogy a gyarinal szelesebb gumival csokken 
a vegsebesseg: "A 103,1>100%, tehat rosszabb gyorsulas, nagyobb 
vegsebesseg."

Ez igaz, de a szelesebb gumi miatt no a gordulesi ellenallas es 
legellenallas (nagyobb homlokfelulet!), igy a vegsebesseg mindenkeppen 
csokken. Egyebkent a szemelyes tapasztalatom is ezt mutatta meg a 
Felicianal: 165/70R13 >>> 185/60R14.

Udv,
Stevie-Bulgaria


_________________________________________________________________
Get your FREE download of MSN Explorer at http://explorer.msn.com/intl.asp
+ - Focus visszauto gazpedal :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Flex: "Tegnap ota azt muveli, hogy a kuplungpedal felemelesekor a gazpedal 
visszaut."

Gumiszonyeg nincs beakadva? :-)))))))

Stevie-Bulgaria

_________________________________________________________________
Get your FREE download of MSN Explorer at http://explorer.msn.com/intl.asp

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS