Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 848
Copyright (C) HIX
2000-08-26
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Opel Astra Elado (mind)  15 sor     (cikkei)
2 benzin osszenyomhatosag, 750h, Solt (mind)  36 sor     (cikkei)
3 Szo:sszenetek (mind)  49 sor     (cikkei)
4 Ilyen az elet (mind)  6 sor     (cikkei)
5 Re: plusz kipufogo (mind)  36 sor     (cikkei)
6 Ez most mi lehet??? (mind)  10 sor     (cikkei)
7 Re: olajcsere hazilag (mind)  59 sor     (cikkei)
8 Merci lista (mind)  4 sor     (cikkei)
9 garancia (mind)  17 sor     (cikkei)
10 Faradt olaj (mind)  3 sor     (cikkei)
11 Re: Amerikai autok (mind)  56 sor     (cikkei)

+ - Opel Astra Elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
 
 Eladnank a csaladunk Opel Astra Classic tipusu autojat.
Az auto 1999 marciusi, 1400 cm3, riaszto, kozponti zar es elektromos 
antenna az extra. 23.000 km-t futott, szervizkonyvvel rendelkezik, ujszeru 
 allapotban van, mi vagyunk az elso tulajok.
 
 Iranyara: 1.780.000 Ft, amit azert lehet csokkenteni.
 
 Erdeklodni az  cimen vagy a 06-209-166-484-es cimen 
 lehet.
 
 Sziasztok!
 
 Kati
+ - benzin osszenyomhatosag, 750h, Solt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Fogash, irtad, hogy a benzin nem osszenyomhato. Oke, folyadekok altalaban
gyakorlatilag osszenyomhatatlanok. Viszont koolajszarmazekokat lehet
krakkolni. Egy vegyesz megmondhatna, hogy ekkor csokken-e a terfogat,
mivel a kisebb szenlancok esetleg jobban kitoltik a teret (nem ertek
hozza, csak a gimn. kemiakonyvre emlekszem halvanyan). Keresztkerdes
ketto: ha tul alacsony oktanszamu benzinnel jarok, lejatszodik-e
krakkolas, vagy ehhez nem eleg a hengerben a nyomas? 

###

Hidrogenhajtas temaban elovadasztam a Bajor Energiamuvek cd-jet es
feltettem a webre. Mivel 30 MB (2 MB szoveg, a tobbi kep) es keves a
quota, legkesobb 2 het mulva leszedem. A
cim: http://lakoma.tu-cottbus.de/~nemesm/swb/start.htm

A kepek megvannak meg 1800x2500 koruli felbontasban is az
.../swb/p_fotos/index.html cimen.

A CD nemet nyelvu, de a cikkek fele fenn van angolul is. A nagy kepek
kozul erdemes megnezni a Bild20.jpg-t, a jobboldalon latszik egy
felbevagott H2-tartaly. Meg valami: a browserben kapcsoljatok ki a java-t,
mert lemegy a Nap, mire betolti a navigacios gombokat, amik to:k ugyanugy
neznek ki, mint java nelkul...

###

Soma, oktoberben nem jovok haza, csak haza tudnek jonni. ;) Szoval meg
nekem is ki kell sakkoznom, hogy mikor jovok. Egy hetvege mar kiesik,
mivel itt kell lennem Nemeto-ban, keddre kisutom. A tobbi idegenbe szakadt
autostarsam is nyilatkozzon ;-) , nekem viszonylag mindegy, mikor
jovok-megyek!

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Szo:sszenetek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Miota fog meg egy Impreza egy 911-et?
Miert nem fog meg?
De tenyleg? Van abbol STX vagy WRX vagy mi a szosz 4Wd kb. 300Le. Az se fogja m
eg? 911-bol meg van turbo nelkuli is nem?
Nem kotekedes, csak nincsenek ilyen adatok a fejemben:(
----------------------------------
>Úriember nem vaddisznó
Az ilyen beszolasokat meg nem unjatok???
Vagy csak felreertem?
----------------------------------
>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Re: Csatt ( 25 sor )
Hejjho! Itt nem divat az ekezet! Legyszi mellozd, mert soknak olvashatalan lesz
 tole a mail.
(nekem nem)
-------------------------------------
>Emlitsuk meg a "hazai" termest is. Kenguru(1976), amit a napokban
>vetitett ujra a DunaTV. Hosunk(Galfi Laszlo) Zil-130-al szaguldozik, epp
>a paksi atomeromu epitesere hord anyagot.... :-))) Alapmu :-)))
Mert alapanyagot szallit?:)
--------------------------------------
>>Japan tulajok lehet anyazni:), de egy biztos, soha nem fognak
>>olyan motort kesziteni, mint pl. a BMW.
>Reme'lem is!
Ez tenyleg jo:)))
Ebben mindenki megtalalja a szamitasat:)
---------------------------------------
>A 3. probalkozasa elott
>felkapcsolta vegre a tompitottat. Egesz hamar rajott :) Na akkor
>mondtam,hadd menjen.
Hat az egy dolog hogy tanitobacsit -ezert majd masoktol biztos kapsz:(-jatszol 
az autopalyan. De szerinted rajott, hogy mi volt a bibi?
En igy szoktam: mikor kozeleg kapcsolgatni kezdem a lampam es lehuzodok,elenged
em azonnal es visszaterve a savba ketszer fel-le kapcsolom a lampam. Igy talan 
rajon hogy mit __jelzek__ es nem azzal torodik, hogy mit tanitgatok neki itt.
Mgeza mondta vala: kutyaharapast szorivel!
---------------------------------------
Re: Tartos teszt ( 59 sor )

Ehhez annyit fuznek hozza, hogy a MAK vezerautoja (A4 1.9TDi kombi full) immar 
elszenvedte a 3. _komoly_ meghibasodast (50eKm).
A ket futomuproblema utan most a turbo adta be a kulcsot. A szerelom szerint  -
 o hajtja- turbo nelkul ugy megy, mint egy regi trabi:)
Az elozzo gombolyu beerte egy valtocserevel ilyen idos koraig.
Udv!
VTI

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Ilyen az elet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tiszteletem Mindenkinek!

 Koccant a vas.Ilyen van, de megy a vita, ki a hibas.
Ha valaki tudja, hol talalok a halon aktualis KRESZt,
kerem irja meg maganban.
 Kosz elore is:-Dani-
+ - Re: plusz kipufogo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta, 2000. 08. 25, 08:23:11 +0000-kor kelt leveleben:

> Mivel szeretnem az esetleges teljesitmeny novekedes
> remenyeben, az oblos hangzas massaga miatt es a szimmetria-szebb esztetika
> eleresehez  (no persze nemsoka itt a   motornelkulisegben telo tel es a
> rossz ido, az indokok sorrendisege sem mindenkinek megfelelo...) a gs 500
> suzuki  kipufogo dobomat a bal oldalra is kiepiteni. Ezert kerlek
> benneteket, ha negativ elmenyetek lenne benne (a gyari tervezestol valo
> elteres trapasztalataban)  beszeljetek le a dologrol. Ugyanakkor ha
> biztatnatok, sokkal batrabban fognek neki.

Szia!

Szerintem ezzel a kerdessel inkabb gyere at a motoros listara
, feliratkozni a http://jht.gau.hu -rol lehet,
pontosan nem tudom a cimet.

Annyit azert megjegyeznek, az ott olvasgatott hasonlo temakbol
leszurve: kipu atalakitasnak hazilag, tapasztalat nelkul akkor se fogj
neki, ha elmeletileg ki tudod szamitani a szukseges mereteket! A kipuff
a motornal (nem tudom, hogy a gs500-as az 2-4 utemu, karburatoros vagy
befecskendezos) igen fontos meretezesi tenyezo, teljesitmenyre. A 2T
karbis motoroknal az egyik leglenyegesebb elem, a 4T
befecskendezosoknel nem annyira, de ott is komolyan el lehet rontani a
dolgot. Letezik egyebkent ilyen atalakitas, van is aki foglalkozik
vele, de nem veletlen, hogy egy Akrapovic keszlet nem tul olcso
mulatsag. A motorosok egybehangzo velemenye: az a kiraly ebben a
temaban. Sokan csinalnak itthon is kipuff atalakitast, van aki jol, van
aki rosszul. A motoros listan tapasztalatbol tudnak valaszolni, van
gyorsulasi versenyzo is, aki pl a kipuff hangolasaval kuzd 1-2 LE-ert,
de neha veszit 10-15-ot...

-- 
Hali				SaGa
  SANDOR Gabor > a magyar TeamOS/2 tagja
gpg key fingerprint = 6D88 35BB 4607 F533 7419  210A 27F9 7270 0410 A7FA
+ - Ez most mi lehet??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!
>PS: Meglepett a lista flame  mentes, csaladias hangvetele :-)) Csak igy
tovabb...

    Dicseret, vagy? vagy 1*uen nem latott meg Vdes leveleket?
Mindenesetre kihuztam magam a gep elott, jolesett, remelem a tobbiek is
igy gondoltak. :-O)
--
 Udv
  Levente
+ - Re: olajcsere hazilag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

> Felado :  [Hungary]

> feluletenek, es lapon tomit. Itt a tomites lehet vorosrez, klingerit
(olyan
> anyag, mint a heng.fej-tomites), igen ritkan __olajallo__ (!) gumigyuru.
Igen, de hol lehet ilyen rezalatetet kapni? Voltam 5-6 boltban, es gozuk sem
volt honnan tudnanak nekem olyat adni..  Bakelitszeru
anyagbol kaptam tomitogyurut hozza, azt is csiszolgatni kellett mire rafert
a csavarra...

> A szivargas oka legtobbszor piszok, ami a helytelen szereles eredmenyekent
> jut a kepbe. Kerdeznem mellesleg: a faradt olajat es a levett szurot hova
Ki van zarva, letisztitottuk rendesen...
NEM, nem nyert, nem ontottuk az arokba/wcbe/focipalyara, hanem elvittuk
szepen a benzinkuthoz kidobni! Mellesleg allitolag sok muhelyben gyujtik, es
ezzel futenek telen? Kinek van ezzel tapasztalata? (Avagy: ki fut faradt
olajjal? :)

> teszitek? Nem hiszem, hogy pont az olajcsere lenne az a tetel a
> jarmufenntartasban, amit otthon kellene vegezni. Igazibol egyik sem olyan,
Tudod engem sem a szerelesi dij vag foldhoz (noha 2000/ora, es tuti hogy ket
orat felszamolnak!!!) hanem hogy 2300/l az olaj (ami boltban 1800), az
olajszuro ugyszint, es CSAK akkor csinaljak meg ha azt naluk veszed...
Masreszt, nemtom Te mennyit jarsz a nagyvilagban, de en lattam mar ahogy az
autoszerelo overallos csavo a praktikerben tizesevel vette a bovli olajat.
Nem lehet tudni soha hogy mit ontenek bele! Es en szereloben, orvosokban, es
politikusokban nem bizok! ;)
Arrol nem is beszelve, hogy a multkor az egyik autot a szerelo srac elvitte
egy probakorre gondolom, latasrol ismerem, es volt szerencsem megfigyelni
ahogy epp kezifekezgetett vele itt a varosban.. Egyszoval, tele van NEMELYIK
muhely kocsogokkel, es inkabb szakszerutlenul lecserelem en, minthogy
kifogjak valami csalot...

> a fejre is. Az anyag kikemenyedett, mi meg veshettuk szet a tomites
> anyagat, aztan fel napig vakaraszhattuk mindkettot, mire femtiszta lett.
Hermosal = motorblokkragaszto --> elvileg nem nagyon szabad hogy ilyet
csinaljon... MZ blokkot tobbszor TOKELETESEN ragasztottunk vele, szetszedni
sem volt gond.. Es egyaltalan nem csopogott, ami marpedig (30 eves!!!) MZnel
ritkasag!

> Szoval ovatosan a mindenfele ragasztoanyagokkal, tomitoszerekkel. A
Nekem szemely szerint az a tapasztalatom hogy sokkal konnyebb volt kitekerni
a kocos csavart, mint a renault szervizben "behelyezett" alateteset.
(Utobbin is volt valami tomitoanyag...)

> csereljen, aki tud? A TV-hez miert nem nyultok hozza? Nagysagrendekkel
Hozzanyulok en ahhoz is, ne felj, mar meg is javitottunk joparat :)

> mindenki, hogy ert a focihoz meg az autokhoz?
Focihoz total nem ertek, es nem vagyok autoszerelo sem, de legalabb nem
verem at onmagamat! Akinek se kedve, se erzeke, se batorsaga ilyesmit
szerelni, az nyilvan ne szerelje.. Itt arrol volt szo, hogy AKI szereli, az
hogy csinalja.. En igy.. de ha majd x ezer km utan nem tudom meglazitani a
csavart, biztositom neked az exkluziv jogot, hogy Te rohoghess ki elsokent
;)))

Bye
+ - Merci lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdv a Likstának!
Tud valaki Mercedes levelező-listáról? Kérem ne kíméljen....
Kösz!
Tibi.
+ - garancia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szaboze: "1. A garancia azert VAGY, mert amelyik elobb 
telik le az jelenti a garancia veget. Tehat ha Te 1 ev 
alatt mesz 100e Km-t, akkor 1 ev volt a gar... Mondjuk 
ilyenkor meg el lehet jatszani azt, hogy a szavatossagra 3 
evet kell vallalni, de mar macerasabb."


Na szoval. Mivel mar ket listatag is elmagyarazta a 3 ev 
vagy 100e km garanciat, kenytelen vagyok reagalni. 
Olvassatok vissza az elso hozzaszolast. Abban nem volt szo 
arrol, hogy 5 eves az auto. (A 2. levelben mar igen) Tehat 
akar 2 is lehetett volna. Nem kellene hulyenek
nezni a masikat. Ugyanis idezem az irasom egy reszet "...3 
ev V A G Y 100e km..." Nekem logikus, hogy vagy-vagy. Vagy 
nem mindenkinek?:)
+ - Faradt olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Ujsaghir: A MOL kutaknal ismet atveszik a faradt olajat.
udv, Sanyi
+ - Re: Amerikai autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> wrote
>
> Sziasztok!
>
> Van valakinek amerikai autoja? Mondjuk valami
> sportkocsi, Pontiac vagy hasonlo... Ha lenne
> valaki akar MO-rol vagy akar Ausztriabol, akkor
> legyszi irjon nekem maganban, mert szeretnek
> kerdezoskodni a fenntartasi koltsegekrol,
> javitasi lehetosegekrol, alkatreszarakrol stb,
> tehat hogy mivel jar egy ilyen kocsi fenntartasa.
>

Nekem egy Chrisler Sebring kabriom van, ez valmennyire sportos auto, 2.5
literes 168 loeros V6-os motorja van, de a gyorsulasa 100 km/h-ra csak
10
sec korul mozog. 2000-es modell, de eleg gagyi. Nem biztos, hogy vennek
a
helyedben amerikai autot. Amerikaban akit kicsit erdekel a vezetes es a
jo
autok, az kulfoldit vesz. Az amerikai kocsik altalaban olcsok, jol
felszereltek, de nem alkalmazzak a legujabb technologiakat es gyengen
megepitettek. Europaban talan nem is olcsobbak mint az europai modellek.
Most csak altalanossagban beszeltem, nem kell rogton nekem tamadni! :-)

4 eve vagyok az USA-ban, folyamatosan amerikai autokat berelek (az AVIS
es a
National Car Rental nem tart kulfoldi autokat), vezettem mar
mindenfelet,
most Kaliforniaban a "feeling" kedveert dontottem egy kabrio mellett.
Eddig
legjobban a Buic Regal-t kedveltem (3.8 V6, 200 LE), azt mindeninek
ajanlanam, sajnos a GM nem forglamazza Europaban. Szerintem jobban jarsz
barmelyik europai markaval...

Ha kapok legalabb 10 erdeklodo emailt, irok meg par sort ezekrol az
autokrol
(mirol irjak?), de feleslegesen nem akarom vele terhelni a HIX-et,
otthon
ugy sem lehet oket kapni.

Chrisler Sebring:
http://www.chryslercars.com/sebring_convertible/frameset_convertible.htm
l
http://www.edmunds.com/newcars/2000/chrysler/sebringconvertible/jxi.html

Buick Regal:
http://www.buick.com/regal/photo_gallery/index.html
http://www.edmunds.com/newcars/2000/buick/regal/ls.html

Udv:
Doneko


Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS