Vannak erdekes feladvanyok, fejtorok, stb., valoban felkelti az ember
figyelmet, hozza is szolna, olykor helytelen, mert nem erti. Meglehet hogy
a fogalmazassal van olykor a gond? Bizonyara aki leirja, o erti is, de az
olvaso mashogy is ertelmezheti. Valami hasonlo csapdaba eshetett Janos is
a napokban.
Probaljuk az elsot:
>+ - Csak egy velemeny a tengernyi kozul
>Feladó: privatemil_uh.liameerf
> 50 méterenként ismétlődő oszlopsor a foúton. Belehajtok és nagyon
>száguldok a nekem 5m hosszú járgányommal.
A belehajtas mit jelent? Felgyorsitod a jarganyt? Vagy iranyt jelent
Parhuzamos vagy meroleges az oszlopsorra?
>Ekkor 5m-nek mérem az oszloptávokat. Útmenti - álló megfigyelok meg 0.5
>méteresnek mérik járgányomat. Ebből azt gondolják, hogy símán
>átjuthatnék két oszlop közt, ha akarnék.
Itt talan kiderul, hogy a menetirany mroleges az oszlopsorra, de..
> Én viszont vacilálok....
Nem derul ki mennyi a jargany szelessege, hacsak nem kereszbe akar Zoli
atjutni az oszlopok kozott.
>+ - Re: fejtoro
>Feladó: bsebestyen_uh.liameerf
>Kepzeljuk el a kovetkezot: kozel fenysebesseggel tekerjuk be az apacsavart
>az anyacsavarba.
Itt a k.fenys. a haladasiranyra vonatkozhat?
>Tegyuk fel, hogy a menetezes eleg ritka ahhoz (a menet
>kvazi parhuzamos a csavar tengelyevel), hogy a forgo mozgast
>elhanyagolhassuk a mozgashoz kepest,
Amennyiben a menet egyenes, a csavar nem fog haladni csavaras vagy ahogy
irod 'tekeres' kozben.
Akkor miert veszel csavaros es egyenes menetes peldat, egyszerubb lenne
egy sima tengely, mely valamely iranyba kozlekedik egy lyukba.
> Ekkor, ha az apacsavarral egyutt mozgo rendszerbol nezzuk, az anyacsavar a
>hosszkontrakcio miatt rovidebb lesz,
Ezzel egyetertek..
>surubb a menetezese. Igy mar nem illeszkednek.
Mostmar csak azt kel kitalaljuk, hogy jobbos e vagy balos menetrol lesz
szo..
> ( ezert az apacsavar rendszereben a menetezes meg ritkabb lesz a
>kelletenel).
Lehet e az egyenesnel ritkabb menet?? Vagy megiscsak kelene egy lepest
adni annak a menetnek? (Tegyuk fel egy fordulat a feny terj. sebessege.)
Udv. Csaba.
|
Sziasztok,
Nem velemeny (mert nincs eleg adatom): hetvegen voltam wetstoffhofe-ben.
Ami talan a hulladekudvarra lett forditva. Az a masik veglet volt.
Szerintem volt par emberke, aki tobb kart okozott a minimalis
cuccanak a visszavitelevel, mintha kidobta volna a szemetbe. Mert
termeszetesen csak kocsival megkozelitheto. Ennek ellenere nagyon
jo otlet, mert legalabb nem a termeszetvedelmi korzetbe vegzik
be az ocska akkumulatorok.
Amit viszont nem ertettem: nem volt muanyag gyujto. Volt vagy 15
fele, de muanyag nem. Styroakarmi volt, mas nem. Miert? Ra is kerdeztem,
mondtak, hogy dobjam az 'egyeb' feliratu kontenerbe.
'Dilisek ezek a nemetek' mondanak a franciak (Monty Python).
Tenyleg, mennyire lehet ujrafeldolgozni a valos szelektiven
gyujtott hulladekot? Peldaul kohaszat mennyire tudja felhasznalni
a nagyon vegyes, nagyon szennyezett femet? Papirt azt elhiszem, lathatoan
jol mukodik. Fat legalabb el lehet egetni (mondjuuk kulon volt butor
es fa gyujtve -- gondolom butorbol tuzifa lesz). Bio szemetbol komposzt.
Na de a fembol mi lesz? Meg a drot is problemas (az is volt kulon), az
lehet rez vagy alu (meg sok muanyag).
Gyula
|