Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1719
Copyright (C) HIX
2003-01-27
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Olasz, Japan (mind)  13 sor     (cikkei)
2 va: Erdekes statisztika (mind)  45 sor     (cikkei)
3 japan es olasz meg a tobbi (mind)  60 sor     (cikkei)
4 mar megint az olaszok (mind)  78 sor     (cikkei)
5 meg mindig olaszok (mind)  54 sor     (cikkei)
6 Monte (mind)  12 sor     (cikkei)
7 Re: japan vs olasz (mind)  61 sor     (cikkei)
8 Re: torott Nissan (mind)  18 sor     (cikkei)

+ - Olasz, Japan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>Voltam lenn a garazsban, megneztem, egy 10-12 eves
>Corollaban egyszeruen nincs semmi elektronika.
Hat ez pech, de nem ez az altalanos. 84 -es Prelude:
elektromos teto, ablak. 89 -es Nissan Sunny GTi:
elektromos teto, ablak, visszapillanto. 79 -es Datsun ZX 300:
elektromos ablak. 83 -as Toyota Celica: semmi. 90 -es 323F Mazda:
elektromos teto, ablak, zar.

>Na bumm. Nekem meg 5 ev gari van ra, raadasul teljeskoru.
Ez viszont szerintem hatrany, viszont ha nem tetszik, akkor
nem muszaj kihasznalni. Foleg japannal, ami nem egy elromlos tipus.
+ - va: Erdekes statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hajdu Csaba irja...
>Az  elmult  heten  negy  olyan  nap  volt,  amikor  nem  tortent
>Magyarorszagon  halalos  kozlekedesi  baleset.  Azt  mondta    a
>nyilatkozo  rendor,  hogy  nem  is  emlekszik, mikor  volt ilyen
>utoljara...

>Lehet, hogy nem csak a teli gumin mulik, hanem az odafigyelesen,
>a korulmenyekhez valo alkalmazkodason?
Erre a  valasz:  Nana, hogy lehet !

>Csak  azoknak  mondom,  akik  a  kotelezo  teli  mellett szoktak
>kardoskodni, mert nelkule ugyebar "eletveszelyes"...

Az utolso mondatodat nem ertem.
Nem  kell  teli  gumi ?
Kell, de nem kell olyan nagy jelentoseget tulajdonitani  neki ?
Vagy mi a pek nyilat akartal mondani ?
Az a baj, hogy egy paran tullihegjuk a teli gumi jelentoseget ?
Ez  mindaddig  igy lesz, amig sokan csak legyintenek ra.

"Kotelezo teli gumi" Ez az egy "kotelezo", ami nem fajna nekem. A
tehetosebb embernek legyen teli + nyari garnituraja. A szegenynek
meg  csak  telije.  A  baj  a  harmadik kategoriaval van, akiknek
egyszeruen  szar  kopott, gumijuk  van.  Ezek menjenek el a malac
 bojtnak.

Senki  nem  mondta  es  nem  is hiheti, hogy a teli gumi megoldas
mindenre.  Senki  nem  allitotta,  hogy  felrakja a teli gumit es
minden  mehet  ugyanugy  tovabb. Telre az ember egy csomo trukkot
vesz   elo   a   tarsolyabol.  Peldaul  a  korultekintobb  enjet,
visszafogottabb  vezetesi  stilusat  es  nem utolso sorban a teli
gumijat.
Gyanitom,  hogy a halalos baleseteket teli gumival _ujra jatszva_
ugyanaz  tortenne  az  esetek  nagy reszeben. Viszont, ha maradna
egy,  ahol  kizarolag  a  teli  gumi meglete megelozhette volna a
tragediat, akkor megall az "eletveszelyes" minosites.

Kenocsos utakon, totyogo forgalomban nem tortent halalos baleset
- H U R R A !  -
Megneznem   viszont  a  koccanasos  balesetek  analiziset.
Kulonosen a szar gumi-jo gumi aspektusabol.

Uff ! En beszeltem. Te meg varjal ra gombot, ha tudsz !
--
Meszaros Geza
+ - japan es olasz meg a tobbi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
Ha megengeditek, hogy belebeszeljek...
Elorebocsatom, nem kivanok egyik oldalon sem landzsat torni,
csak abban a - jelen esetben szerencses - helyzetben vagyok,
hogy nagyon kizeli cimborak kozott talahato Alfa 155, Nissan
Primera 1.6, 2.0, sot, Nissan ZX300 is. Igazan kozeli cimbo-
rak, tehat jol ismerem a gondokat es oromoket egyarant.

Az Alfa 10 eves, es kis hozzaertessel meg lehetett javitani a
meglevo elektromos gondokat. Ezek javareszt oxidalodasbol
adodtak. A klima azert nem volt megfelelo hatasfoku, mert a
radiatora teli volt borgarakkal. Kifujatas utan jo lett. A kozpon-
ti zar negy motorja kozul kettot ki kellett csreleni. Lassan egy
eve hasznalja a cimboram, elso olasz autoja, szereti. Ki is
hasznalja a cuore sportivo-t, porgeti a vasat. Megy is jol.

A Nissan Primerak 9 evesek. A 2.0-as-ban idonkent felforrt a
viz. Kiderult, hogy picit elrepedt a kiegyenlito tartaly, itt elvesz-
tette a nyomast es felforrt.
Az 1.6-on valto gondok vannak, az otodiket idonkent kidobja.
Egyebkent mindketto remekul megy.

A 300ZX-et, kis tulzassal mondhatom, kosarban vette a bara-
tom. Egy evbe telt, mire ugy osszerakta, hogy minden rendel-
tetesszeruen mukodott benne. Nem mondanam, hogy nincs
benne elektronika :-) Van benn mintegy nyolc kilo stekker, meg
vagy 40 km kabel. Minden relezve, szervozva. Mivel most rakta
ossze, persze minden megpucolva, vagy kicsrelve, tehat nincs
is vele gond. Egy holgytol vette, holgyvezetonek megfelelo alla-
potban. Itt.ott kilogo drotok, levagott odaszgszalagozott kabelek,
a motor elektronika erzekeloinek fele nem mukodott, de volt ben-
ne illatosito, kabala allatka es viragos sebvaltogomb :-)
Most mar azert ugy nez ki, mint egy auto :-) Es hat megy is, re-
mekul.

Mindharom tipussal - nekem, szemelyszerint - az a gondom,
hogy belul irto kicsik. Nekem Citroen CX-em van, abbol atulve
a Primeraba, vallban kisse szuk :-) De ugyenez igaz az Alfara
is, ott a terdem nem fer el.
Teny, hogy a regi igazsag, miszerint az olasz auto mar a katalo-
gusban rozsdas, mara idejet multa. A tizeves Alfa kasznija jo al-
lapotban van, igaz, az elozo tulajnal is garazsban allt. A Primerak
kozul a 2.0-as nem garazsirozott, de azon se nagyon van roha-
das.
IMHO, nagy kulonbsegek ma mar nincsenek az autok kozott. Az
olcsobb nem olyan jo, mint a dragabb. Kinek mi a fontos. Egyi-
ken ez jobb,  a masikon az. Ha minden auto egyforma lenne,
nem lenne mirol beszelgetnunk.
Kinek ilyen, kinek olyan tapasztalatai vann mindegyikk, es ha
ezt megosztjatok velunk, nagy segitseget nyujtotok a kivalasz-
tashoz, illetve a tovabbi uzemelteteshez. Ezt nagyon koszonjuk
is nektek. De nem hinnem, hogy van olyan auto a vilagon - mint
ahogy ember sem-, mely hiba nelkul valo, ezert talan nem is len-
ne erdemes a markahuseg miatt osszeveszni barkivel is. Es
mindegy is, hogy "ki kezdte" es "ki folytatta".
Autozzunk, ne veszekedjunk.
"A legjobb auto az uj." (Ford)
"A legjobb tuning a kobcenti" (Shelby)
--
Szeretettel: Péter
+ - mar megint az olaszok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Par olasz autos tapasztalatom nekem is van. A csaladban volt Fiat 127, 128,
Regata85S, ezek kozul egy gond volt. A Regatat mikor megvettuk, el volt
torve a B1 ulese, mas hianyossag, hiba, uton ragadas soha nem fordult elo
ezekkel. Igaz, mindegyik karburatoros volt, de a Regataban mar volt kpi zar,
motoros ablak, sot elektronikus futes-szelloztetes szabalyozas. Megis
frankon mukodott. Megjegyzem, hogy ezt az autot azota is latom (84es a
draga, ha jol emelxem), meg mindig nem rohad szemmel lathatoan.

Aztan jottek a sajat autoim: Trabi601: elpusztithatatlan. Uzemzavar nulla,
az egyetlen hibaja a rozsdasodo hattyunyak volt.
SkodaS100: a legfrankobb autom volt. 30eFtert vettem 23 evesen (o akkor volt
22), ket evig jartam vele, elvitt mindenhova, indult hidegben, melegben, de
kenyelmi extrai nem voltak eltulozva (hatso ablak gyarilag fix!) Megtanultam
vele jol hatsokerekezni (sokkal elvezetesebb, mint egy Lada), aztan
katonasag miatti anyagi beszukules miatt meg kellett valni tole.

A sereg utan jott egy Kadett1.3SR, na ez eletem legszarabb autoja volt.
Nyaron volt, hogy oltonyben mentem volna vhova, negyed ora oninditozas utan
sem indult el, osszerugdaltam, buszoztam (elkestem), delutan hazaerve egy
poccentesre elindult. Minden telen hetente elfagyott a benzinvezetek, pedig
levettem a tankot, lebontottam a teljes uzemanyagrendszert, csereltem
tanksapkat, megis 3 nappal kesobb ugyanugy elfagyott az a szar. Ja, az
akkori 95 kilommal nem tudtam akkorat nyomni a kilegtelenitett feken, hogy
100kmh-rol veszfekezve a vegen megcsusszon a 155os gumi... Jo nemet auto.

A Sierraval semmi gond nem volt, utana jott a Tempra (amivel azota VAti
jar). En 9-10 eves kora kozt hasznaltam, soha nem hagyott uton, bejartam
vele nyugat-europat, telet-nyarat. Igaz, mikor megvettem, egyszer rendbe
kellett tenni, de ez minden hasznalt autora ervenyes. Utana meg a
10ezrenkenti olajcsere ugy hiszem termeszetes.

Ez cserelodott be az Alfara. 4evesen vettem 2001 nyaran, azota 35ezer
kilometert toltottunk egyutt. Soha nem hagyott ott, bar a rendes
karbantartast ez is megkapja.

"1 hetet volt nalam, alfa 155 2.5 v6, valahol 98-99 telen. Az auto korat nem
tudom de ha jol emlexem 95-96os volt... Szokasomhoz hiven en lementem a
garazsba egy vekony pulcsiban ami szinte nyáron is hideg és elmentem ide
oda.. majd hazafele beugrottam a budaörsi mekibe enni záróra elött..
kajálok én vagyok az utolso aki kijön... hideg van... megyek az alfához..
nyitom az ajtot erre zutty visszazárja... nyitom ujra erre megint
visszazárja..."

Ezt 2 hete az enyem is megcsinalta. Elmondom az okat is: napkozben
kimelegedett az ido, gozborotvaval jo alaposan lemostam az egeszet.
Valamelyik zar beazott. Ejjel osszefagyott, reggel nyit-zar. Nyit-zar. :-O
Ezeknek a "buta" olaszoknak ugyanis ugy van megkonstrualva a kpi zarja, hogy
ha 1 ajtot nem csuksz be rendesen, azonnal visszanyit, ill. ha egy ajtonal a
nyitogombon konyokol valaki (vagy ezzel egyenertekuen befagyott), akkor
azonnal visszazar. A megoldas?
Nyomtam a kulcsot: kinyitott, en pedig azonnal kitartam azt az ajtot, aminek
mukodott a zarja. Mar nem is zart vissza. Utana belulrol kezzel felhuzkodtam
a gombokat minden ajton, es mar mukodott is. Tovabbra is fenntartom viszont,
hogy a 2m koruli arfekvesu hasznalt autoknal a beazas miatti zar-befagyas
NEM marka/tipushiba. Hiaba indulsz el -23fokban egy szal pulcsiban
otthonrol...

Most egy hete viszont elromlott szegeny. 110ekm utan elkezdett kifujni a
kipufogo sortomitesnel (leomlo es hengerfej kozott). Tegnap este
szetszedtuk, volt a tomitesen egy erdekes felirat: Made in Germany... :(((

Ja, rozsda. A Tipo-platform (Tipo/Tempra/Alfa155/Lancia Nuova Delta/Lancia
Dedra)bevezetese (1986) ota minden olasz auto (a felsoroltak, ill. a szinten
rokon Alfa164/Fiat Croma/Lancia Thema) teljesen horganyzott karosszeriaval,
ill. reszben muanyag karosszeria-elemekkel (Tipo 5. ajtaja, Alfa164 ajtoiank
also 25 cm-e) jon ki, ezek NEM rozsdasodnak. A 10-12 eves peldanyokon most
jelennek meg azok az elso rozsdafoltok, amik az Astraknak regen jellemzoi.
Az ennyi idos kombi astrak hatso ajtoja meg ennyi idos korukra komplett
rozsdavoros szinben pompazik. A megis rozsdas olasz peldanyok valamikor
serultek., es szarul lettek kijavitva.

Igaz viszont, hogy az olasz auto feltetelez nemi muszaki erzeket,
elhivatottsagot a finom dolgok irant. Ugyan ugy, ahogy egy szep olasz
borcipo is szakavatott apolast igenyel ahhoz, hogy szep es kenyelmes legyen,
mig egy edzocipot eleg belevagni a mosogepbe, es maris "karban van tartva",
sot kenyelmes is. MEGSEM JARUNK BENNE SZINHAZBA... Es az olasz AUTO
ugyanerrol szol!!!
Fogash
+ - meg mindig olaszok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Lancia talan dedra, a regebi de nagy.. 2.0 24V volt belole...
>Hat abban minden vilagitott mindenfele, de nem nagyon kellett vele
>foglalkozni.. az azavaro volt hogy nem volt alapjárat ha olyan kedve volt,
>vagyis 500 és 1500 között ingadozott, persze ha 500 rpmnél gázt adtam
>lefulladt..

Sajnos a Fiat konszern attert a Magneti-Marelli elektronikarol a "Bosch
Motronic Made in Germany"-ra, epp a fent emlegetett tipusoknal. Ami ugy
latszik kepes kiszolgalni egy egyszelepes szar gagyi motorkonstrukciot, de
pl az Audi is elzavarta a Boscht, mert nem tud neki rendes gyujtotrafot
csinalni.

Az Alfa Twinspark motorok tipushibaja a vezerlesmodosito, amit a Hitachi
szallit(ott) be. Igaz, a toyota vvti elott a vilag nem is tudta, hogy ilyen
alkatresz egyaltalan letezik, hiszen az Alfan kivul senkinek nem jutott
eszebe olyan elvetemult otlet, hogy menet kozben lehetne varialni a
vezerlest...

>kb 1 napot jártam vele így nincs róla mesém de az biztos hogy
>az is kb 4 évesen akkora hulladék volt..
Na ez az igazi objektiv hozzaszolas. Egy nap tapasztalatai alapjan. Hmm...

Most mondjam, hogy az ex-fonokom feleves Mercedes E270CDI-je 50
kilometerenkent kiirta, hogy keves a motorolaj, alljon meg? Pedig az
testverek kozott is egy Nemet Presztizsauto, cirka 15 millioert... Az egy
napos utaazs soran ezt lattam az autobol.

A Seat Toledoban a 30ezres szerviznel fektarcsakat is kellett elol cserelni,
mert annyira elkopott az egesz, hogy szabalyozhatatlan volt. Az en szar
Alfammal ugyanazzal a vezetesi stilussal az elso fekbetetek kb 50%-a kopott
el 35ekm alatt... Hogy lehet ez?

A VW Bora 15ezres olajcsere utan (markaszervizben Aral akarmivel feltoltve)
hangosabban ketyegett, mint az Alfam 100ezerrel az orajaban. Ja, es 2000ben
a VW-nel is feltalaltak a szeriaban adhato hengerenkenti 4 szelepet!

A japan autokrol meg csak 2-3 gondolat:
1.) amig a Hondak kis fogyasztasuak es dinamikusak voltak, addig nem birtak
ki 100ekm-nel tobbet, konnyuek voltak es ugy tortek, mint a papirpohar.
Miota a Honda is min. 4*ra torekszik, azota egy Civic is furcsamod 1300kg,
es semmivel nem eszik kevesebbet a konkurrencianal.

2.) A Nissan a Renault beleszolasa elott majdnem lehuzta a rolot, a Laguna
alapjara huzott uj Primera elott kb olyan izgi autokat epitett, mint egy
Moszkvics.

3.) Az 5 ev garancia csak parasztvakitas! Semmi masra nem jo, csak hogy 5
even  at markaszervizbe hordd az autodat. Markaszerviz arakon (minimum
piaci+50% ) vegyel hozza olajszurot, motorolajat, fekbetetet, markaszerviz
arakon (piaci ar +100%) beepitve. Tok jo.

Fogash

Fogash
+ - Monte (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Monte Carlo Rallye a 2. nap utan:
>1. 18 LOEB-ELENA Citroen Xsa A8 3h08'54"000 88.5 km/h 1 1
>2. 17 McRAE-RINGER Citroen Xsa A8 3h10'01"900 + 01'07"90 2 2
>3. 19 SAINZ-MARTI Citroen Xsa A8 3h10'39"000 + 01'45"00 3 3
>Hm, ez meg hogy lehet?

1.) BUNDAAAAAAA!!!  :)
2.) Mert az ALFA ROMEO nem indul rali vb-n :)
3.) Azert nezd meg a neveket is...
4.) mi van a magyarokkal?

Fogash
+ - Re: japan vs olasz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi !

> eloszor is koszonom, hogy igy ismeretlenul is lehulyeztel, megszoktam.

Szivesen, mivel alapvetoen bunko vagyok, ugyhogy ez a veremben van.

> Ez igy semmit nem mond. Ismet kerdem: hany eves volt a tragacs olasz
> es hany eves a szuper japan?

14 kontra 1 ev...

> Ismet kerdem: hany eves volt, hanyadik tulajdonos, milyen eloelet?
4. tulaj

> Ismetlem: hany eves?... Miert tevednek? Voltam lenn a garazsban,
> megneztem, egy 10-12 eves Corollaban egyszeruen nincs semmi
> elektronika. Miert hasonlitgatod allandoan korbe a kinyirt olasz vasat
> az uj japan gepeddel?
Nem azzal hasonlitom.... En csak azt mondom: az olasz vas szar, megegyszer
nem kellene.

> Ahaaa, most mar vilagos. Tokeletes autot akartal 370e-ert! Csodas!
> Most biztosan full extras japanod van 350-ert, ami istennek sem szorul
> szervizre. Latod, milyen szep az elet?
Nem tokeleteset akartam, akkor meg nem volt tul sok penzem. Azt akartam
ELVIGYEN oda ahova akarom, es kozben ne essen szet.
Ez nagy igeny? Mert ezt sem teljesitette....

> >> eves dizel prisma 6. tulaj utan, 4 eve nem volt szervizben, 5 eves
> > Mar ne is haragudj de ez a TE hulyeseged
>
> ??
Aki 5 eves olajat tart benne az meg is erdemli.....

> Na most szedhetnek elo mas agytekervenyei biralasat. Ismetlem
> magam: nem azt mondtam, hogy istenkiraly 2-3 ev, hanem azt
> mondtam, hogy a mai Lanciak olyan szinten vannak, hogy a gyar kepes
De fejlodnek, de fejlodnek..... :-))))) En kapugaranciat adnek ra....

> felesleges folytatnod, Alfam is van, Puntom is van, tudom a magamet.
> Raadasul en is tudnam sorolni a masik oldalt (Toyota szetesett
> valtoval), de nem teszem, mert nem hiszem, hogy ez a jellemzo.
Jol latod a japanoknal NEM JELLEMZO, az olasznal igen = nem lehet megis.
hogy meg mindig nem tudnak autot csinalni?

> > Hidd el en nem vagyok egyik marka elkotezettje sem
>
> Akkor gondold meg jobban, mit irsz egy nyilvanos listara. Egy 370e Ft-
> os olasz es egy vadiuj garancialis japan alapjan ne talald fel a
> spanyolviaszt, hogy az olasz sz@r a japan megbizhato. Ennyi.
+ gondolom: mint mondtam az uj sem jobb, ha figyelmesen elolvastad volna a
levelem, akkor lathattad volna, hogy osszehasonlitottam hasonlo koru
fiattal, alfaval is.....

Nekem senki ne mondja, hogy az olaszok tudnak autot csinalni, meg egy 2-3
eves alfaba (25000km utan) nem lehet beszallni, beinditani a gyari kulcsal,
immoval, ami alol ugy kell feltakaritani a szervo olajat, mert szethullottak
a csovek, amin a muszerfal karacsonyfanak kepzeli magat, es villog
minden....

Udv: Summer
+ - Re: torott Nissan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

Latom valamiert be vagy ragva a Nissan-ra :-). 
Pedig en is majdnem Alfa147-t vettem csak draga volt :-(
- most hianyzik is par + LE -

Szoval a felkialtojel nem azert volt ott hogy hu de szuper 
a Nissan hanem azert mert azt hittem semmi baja 
(kivulrol nem is volt) es mar-mar azon voltam hogy 
nem is kell betetlap.

Bye
Gabor

>>>
Summa summarum a sok felkialtojellel ekesitett  emtorottahatuljaossze 
nem azt mutatja, hogy a nissan kiraly vagy a szuzuki hitvany
, mert forditott esetben ugyanez lett volna a szituacio.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS