Kedves GURU!
Szervusztok GURU-k!
Azt hittem, elég öreg róka vagyok már ahhoz, hogy semmin se lepõdjek
meg. És mégis: a 47-es villamospótló buszon el volt törve a sárga
leszállásjelzõ gomb burkolata. Nem hittem a szemnek: a gomb háza egy
felületszerelt NYÁK-ot tartalmazott, egy soklábú miniatûr in-line
IC-vel, és _feltûnõen sok_ SMD alkatrésszel. Arra nem volt idõm,
hogy eltûnõdjek rajta, hogy az SMD alkatrészek mind passzívak-é,
vagy van közöttük aktív elem is.
Miután leszálltam, és múlóban volt a meglepetésem, arra gondoltam,
hogy a gomb egy "buszra" lehet felfûzve, saját dedikált busz-címe
van (vagy beállítható), és az állapotát köponti programozható
logikai vezérlõ ciklikusan kérdezi le. A leszállásjelzõ gomb nemcsak
a pillanatnyi állapotát, hanem a dedikált cím alapján a helyét
(melyik ajtónál van, és milyen a funkciója - gondolom, a piros
vészjelzõ is ugyanezen a buszon lóghat) és funkcióját is közli a
PLC-vel.
Hozzáértõk, erõsítsetek meg, vagy nevessetek ki.
(Eddig nem gondolkodtam el rajta, de ha rákérdeznek, én egy sima
mechanikus nyomógombnak mondtam volna az "ajtónálló" leszállásjelzõ
gombot.)
Üdv.: Imre
--
Üdvözlettel,
Imi
|