1. |
uj ember, es egybol kerdez (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: padka (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
3. |
bontok (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
4. |
tulfogyi? tovabbra is (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
5. |
utak es biztonsag, fogyasztas (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: vegyes (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
7. |
teligumi levetelekor ... (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
8. |
RE: bordazott leallosav (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
9. |
Re: Citroen tali (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
10. |
Sokminden (mind) |
57 sor |
(cikkei) |
11. |
Seicento (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
12. |
Gumi kora (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
13. |
fogyasztas (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
14. |
USA-EU autopalyak leallosavjai (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
15. |
RE: *** gumik kora*** #1714 (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
16. |
Re: autovillamossagi porblema (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
17. |
re:Fogyasztas ( 12 sor ) (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
18. |
Re: GOLF II. sokat fogyaszt (mind) |
42 sor |
(cikkei) |
19. |
gumi eletkora (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
20. |
Geza nem olvasta a torvenyt (mind) |
3 sor |
(cikkei) |
|
+ - | uj ember, es egybol kerdez (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Be'di Istva'n vagyok (tovabbiakban csak NHF), par honapja kovetem
figyelemmel a HixAutot.
Azt mar sikerult folmernem, hogy milyen sokfele teruletrol vannak itt tagok,
ezert is mernem midjart kerdesekkel kezdeni itteni tagsagomat.
- Tud valamelyikotok egy bizonyos TOTA'L-X nevu autorisztohoz kapcsolasi
rajzzal segiteni?
- Van a tagok kozt Peugeot 305-os kollega, esetleg tudtok Peugeot levelezo
listarol?
A valaszokat elore is koszonom!
Udv:
NHF
|
+ - | Re: padka (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Ez mar valoban nem rendszeres, de azert elterjedt. Nem tudom az amcsik
> hogy oldottak meg, itt az uttestre ragasztott kis (fel centi magas?)
> keresztiranyu rudacskak csapnak olyan zajt ha ramesz hogy egybol
> felebredsz:) Raadasul sokszor fluoreszcensek, ami nagyon hasznos
> ejszaka.
Hali!
Az amcsiknal az aszfaltba van bemarva a borda, egeszen surun (amiket en
lattam, legalabb is), es rettento zajt csap, ha ramesz, olyan, mintha a
gumi-zaj megszazszorozodott volna.
Hogy pl. ezt nalunk meg tudnak-e ugy csinalni, hogy ne fagyjon-toredezzen
szet, abban nem vagyok biztos, leven itthon egyelore meg a vagyalmok
kategoriajaba tartozik, hogy a csatornafedelek egyszintbe legyenek az
aszfalttal, vagy olyan utborkolati jeleket csinaljanak, amelyek nem csak a
felfestes utani ket hetben latszanak, napsutesben. (bar, az igazsaghoz
tartozi, hogy kint is lattam eleg sok rosszminosegu utat, de amit
megcsinaltak, az meg volt csinalva. Gondolom attol feltek, hogy bemesz egy
katyuba, es beperled oket, hogy a zokkenestol ugy megijedtel, hogy azota
keptelen vagy nemi eletet elni, idegi alapon, mert felsz a nagy lyukaktol,
es fizessenek tizmillio dollat :-) ).
Szabolcs
|
+ - | bontok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haliho!
"Egy Fiat forumon elkezdtuk gyujtogetni az olaszauto bonto/bolt/szerviz
cimeket, ...
Esetleg PSA autokra is erdemes ilyen oldalt csinalni, nem?
udv: VAti
Fiat Tempra 2.0i"
Mar irtam, hogy tobb honapja letezik PSA-s oldal, ahol elerhetoek a
_kiprobalt_ bontok/szerelok (orszagos szinten) Ugyanez a lista wap-rol is
elerheto. Esetleg jo lenne egy link a HIX-es oldalrol is a kulonbozo tipusok
bontoihoz...
PSA honlap: http://psa.sysconfig.hu/
PSA WAP lista: http://wap.psa.sysconfig.hu
Udv joe
XM 2.1TD
|
+ - | tulfogyi? tovabbra is (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hellaho Kocsisok.
Koszi a tulfogyi? temaban kuldott valaszokat.
Ami a felmerult kerdeseket illeti, nem "rovid utas, hidegen
jaros" meg "csapatos"
autozasrol van itt szo.Olyan is szokott lenni, tobbet is eszik,
de azt megertem, vilagos.Konkretan, nyaron egy Bp-Kecskemet-Bp
kanyar (kb 200km az M5-n, ill regi 5-os uton) megallt 3000Ft-
bol, azaz 12-13 l benzinbol.Most Kmetre beerve mar jelez
a tankmuszer ledje, ami meg kb 30 hatralevo km-t jelent tankolas
nelkul.A motorhomero ugyanott van, mint nyaron, futes is ok, a
gumikat is szoktam nezni, de most megnezem ujra.A kutak, ahol
tankolok, Mol, Omw, Shell altalaban, vagy ami jon.Szerintem
akkor is sok kisse a novekmeny.Bar ezt inkabb a mostani -10
fokokban produkalja.Az ujev kornyeki +5+10 fokokban majdnem
nyarian fogyasztott, igaz az SK benzin volt... :-).De akkor sem
lehet ilyen extrem ez a teli "hideg"...
Udv
KZG
Ui:
nem mentem vegul is Baracskara leulni a buntetest, bar most mar
szabadulnek...
|
+ - | utak es biztonsag, fogyasztas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
> - amcsiknal egyre tobb helyen volt az ut ket szelen megfelelo
bordazat
> vagva az uttestbe, hogy az elbambulo vezetot magahoz teritse
> Ezek miert nem terjedtek el errefele? Egyik se egy akkora kaland...
Nem kell ilyen messze menni, az osztrak sztradan egyszer ez mentette
meg az eletem... Egy pillanatra lehunytam a szemem, tenyleg csak egy
pillanatra, egyszer csak vvrrrvvrrrvvrrr elkezdett visitani a gumi. Nagyon
jo dolog. Meg egy dolog van, ami tetszik es az a savok elvalasztasa
fenyvisszavero prizmakkal. Foleg esoben nagyon hasznos dolog,
gondolom tul koltseges, hogy jobban terjedjen.
> Nalam (1.3 Suzuki Swift), nyaron 5.0-5.5 l/100km.
> Telen 6.5-7.0 /100km.
> Foleg orszagut, keves varossal. Telen-nyaron ugyanaz.
> Atlag: kint 110, varos 50.
> Vagyis lehet 50% a kulonbseg.
Akkor en valamit nagyon rosszul csinalok, mert nekem tel/nyar semmi
kulonbseg nincs. 24 km-nyi porges ellenere is 563 km egy tele tankkal,
ami siman belefer az 570 +/- 50 km / tele tank (44-45 liter)
fogyasztasba akar telen, akar nyaron :)
Cs.
|
+ - | Re: vegyes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
en azt varom mar, hogy sokkal tobb autot gyartsanak gyarilag gazzal.
udv: lukit
|
+ - | teligumi levetelekor ... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
hogyan erdemes tarolni kovetkezo telig a teligumikat? jot tesz-e neki ha
vmivel befujom (mivel?)?
udv: lukit
|
+ - | RE: bordazott leallosav (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Az M1-es felujitott szakaszain (inkabb a pesti iranyban) az utszeli feher
csikot igy csinaltak meg. Eleg feltuno, bar kanyarban egy kicsit rontja a
tapadast. A felujitas alatt volt olyan idoszak, hogy a leallosavot is rendes
savkent kellett hasznalni. Itt a kamionok/teherautok kereke folyamatosan a
razocsikon haladt. Tulvilagi hangja volt. Nem is szerettek nagyon rajta
menni, ezert eleg nehezkes volt az elozes.
Udv,
metro
|
+ - | Re: Citroen tali (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi!
Es az erdekelteknek egy kis Citroen tortenelem a
http://www.citroen.mb.ca/citroenet/html/c/cars.htm
vagy a http://www.citroen.mb.ca/citroenet/index.html
Itt talaltok anyagot a 2002-es USA Citroen talirol is sok-sok keppel.Erdemes
megnezni.(angol)
jo nezelodest.
udv: mumus
|
+ - | Sokminden (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
Sieltem egy keveset gyonyoru Erdelyorszagban, de mar jol bepotoltam
lemaradasomat.
Gumitemaban remek szakertoink vannak, nehany pontositas csupan:
Fogash irta: >>> (maga megint el, szinyor??? :-))
>>>
3.) 190kmh sebessegindexu, ami 14esben ritkasagszamba megy.
... Mellesleg a 155/65 egy eleg extrem
meret. Ilyen keskeny gumiban altalaban a 155/70R13 a szokasos, de az Opel
hajlamos ilyenekre.
Ennyire ne legyunk veresszajuak. A Twingonak anno felrottak a gyengebb
fekezest, ezert 2000-ben lecsereltek a fekrendszert, es megkapta a Clio1
Williams (!!) elso fektarcsait-feknyergeit. Erre termeszetesen nem fertek
fel a 13"-as kerekek. A hajtas megvaltoztatasa nelkul csak a 155/65R14
meret johetett szoba a 155/70R13 levaltasara. SENKINEK nem jo ez az
allapot, a kereskedo fel raktaron tartani, az importor (pl. Micheiln) nem
hoz be belole eleget, stb. CSak a skizofren vevo hiszi, hogy minden az O
ATBASZASARA lett kitalalva... :-)
Gyula:
>>>
Teli gumi tudtommal 4 ev utan
kidobando, ha ez alatt nem koptatod el, akkor mar nem igaz az allitas.
TEVES.
A mostani technologiaval-keverekkel gyartott abroncsok repedes nelkul kell,
hogy birjak a 6-8 evet.
Ablakmoso:
neha megvan bennem a karorom, amikor a teszkos szarokkal megszivjak az
emberek. lassan megtanuljuk ertekelni a markakat a gagyikkal szemben. Az
egyik masik hipermarket ablakmosojat visszavontak, mert a meghirdetett
minusz 42C helyett -7 (!) fokot tudott. Tiszta viz volt az egesz. Kicsit
draga viz!!
udv,
deejaytiszy
|
+ - | Seicento (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
Sagik Chris irta:
>>>
a FIAT Seicento 900-at ismerokhoz szolna.
Kerlek, ha ismered a modellt, beszelj le rola!
Olcson lehet a 2-3 eves autokhoz jutni. A Trabit valtana le :~(, napi 20-30
km megtetelere kene, BKV berlet helyett. (munkaba is be kell jutni valahogy)
Ha esetleg pozitiv velemennyel birsz rola, azokat is szivesen olvasom.
Akar listan, akar maganba varom a velemenyeket. Ha az arfekvesben mast tudsz
javasloni, azt is szivesen veszem. (Sajnos a Pug206 kozel 2x annyiba kerul
Kedves Chris
eleg kozel mozogsz autoilag az en trotenetemhez: 1.1 Trabi, Utana
Cinquecento, mellette Megane, stb.
Szoval: Trabantnal szazszor jobb a Seicento. En imadtam a Cinquet (listasok
tudjak). Egyetlen dolog: NE 900-as blokkal vedd, hanem 1.1-essel.
Zsebraketa, varosban oriasi. Probalj Sporting verziot talalni, az ultetett
es plusz stabilizatorrud van benne. Ugy kanyarodik, mint a villamos.
En RABESZELNELEK, dobd a kukaba a Trabit, es kezdj el AUTOZNI :-)
Suzukinal kevesebbert nagyobb elmenyszamba meno autot kapsz. Ulj bele egy 2-
3 eves darabba, bagoert.
ES: en a Cinque utan elvagyodtam az ALFAra,
ez majd VELED is megtortenhet :-)
tiszy
|
+ - | Gumi kora (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
Hajdu Csabi infojat pontositanam:
>>>
Egy kulonallo, haromjegyu szamot kell keresni a gumin, ez adja meg
a gyartasi hetet es evet. A sorrendre nem eskuszom meg, de
szerencses esetben nyilvanvalo, pl.: 258 a 25. het 1998-ban.
Lehetne persze 1988 is, de a tiz evnel idosebb gumikat elvileg a
POntosabban:
a 90-es evekben gyartottaknal hanem 3 szam + egy haromszog. a 2000 utan
gyartottak negy jegyuek het-ev lebontasban.
Most ment tonkre a halozatban 4 meregdraga, markas gumi 4 honap
(tulnyomasos, kb. 4 bar) allas utan (1,8 tonnas auto alatt). Meg a gumik
sem tudnak mindent...
tiszy
|
+ - | fogyasztas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>>6 koruli, erre telen ugyanott, ua temponal, vagy akar
>>kevesebbnel is, 9 korul es afolott eszik 100-on?
>Ha ez mostanaban kezdett elojonni (1 honap), akkor Nekem is
>hasonlot produkalt a Mazdam. Lehet, hogy a MOL tett valamit a
>benzinnel?
Meg ilyenkor bosszulja meg magat, hogy sporoltal a gyertyacseren, az uj
legszuro-beteten. Ez mindegyik fogyi-novekedest okoz. Maga a hideg is okoz,
hiszen tovabb megy "szivatoval", mint a nyari melegben. A nagy hideg miatt
tobb benzin csapodik ki a szivocs falan, ez is magyarazza egy reszet. De 50%
novekedes hibanak minosul.
Fogash
|
+ - | USA-EU autopalyak leallosavjai (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Azt hiszem, Gyula a belso leallosavra gondolt, ami van az USA-ban, de
nincsen Europaban. A nemeteknel valoszinuleg azert nincsen, mert meg
mindig egyszerubb atverekedni magunkat a kamionokon a kulso leallosavba,
mintsem a belso leallosavban allni es imadkozni, hogy ne jojjenek 250-nel
belenk. Vagy a belso leallosavnal is kellene segelytelefonnak lennie, hogy
ne kelljen az uton keresztulrohanni. 5-savos autopalyanal, mint pl.
Washington DC korgyuruje, mar erdemes belso leallosavot is epiteni, sima
ketsavos utnal szerintem nem.
Az autopalyak szelen tobb helyen van rucskos feher csik, ami eleg hangos,
de nem az osszes autopalyan. Lattam ilyet a nemeteken kivul az
osztrakoknal es a cseheknel is (szlovakokra nem eskuszom, de mintha ott is
lenne). A nemeteknel orszagutakon is van neha belathatatlan kanyarban
razos zarovonal (ugy latszik, a helyi lakossag sportosan vezet :) ).
Azert az USA-ban is vannak kreten megoldasok az autopalyan. Utahban pl. az
a nagy trukk, hogy a ket savot elvalaszto terelovonalra macskaszemet
raknak. Eddig oke, ejszaka jol latszik. De! Amig Europaban a macskaszem
egy kis dudor, addig a jenkiknek eszukbe jutott, hogy a macskaszem
illeszkedjen az ut sikjaba. Megoldas: mivel a macskaszemet latni is kell,
a macskaszem egy kb. 10 cm sze'les, 2-3 cm mely es 50 cm hosszu godor
vegen van. Eredmeny1: elozeskor garantaltan belemesz a godorbe. Eredmeny2:
este a sullyesztes miatt max. 4-5 macskaszemet latsz, tehat elveszik azon
tulajdonsag, hogy tobbszaz meterre elore latod az ut nyomvonalat.
Eredmeny3: dimbes-dombos autopalyan hegynek lefele latsz 4 macskaszemet,
aztan 100-200 meteren semmi, majd az ellenlejton is latsz 3 macskaszemet.
Szuper. :-(
Udv,
marky
|
+ - | RE: *** gumik kora*** #1714 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
** Egy kulonallo, haromjegyu szamot kell keresni a gumin, ez adja meg
** a gyartasi hetet es evet. A sorrendre nem eskuszom meg, de
** szerencses esetben nyilvanvalo, pl.: 258 a 25. het 1998-ban.
** Lehetne persze 1988 is, de a tiz evnel idosebb gumikat elvileg a
** mintazatuk es altalanos allapotuk alapjan is meg lehet
** kulonboztetni.
koszi szepen :-))
udv
kuttelke
|
+ - | Re: autovillamossagi porblema (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi !
Nekem is volt lancia-m.... Nem volt benne olyan elektromos dolog ami
mukodott volna... Egyetlen egy dolog segitett: a csipofogo. Minden
felesleges kacatot kiiktattam, es amit csak lehetett tisztessegesen minden
sallangot nelkulozoen bekotottem. Gyakorlatilag az egesz autot
atkebelezem... Amikor eladtam csodalkozott is a vevo, hogy o marpedig meg
olyan lancia prismat nem latott amiben minden mukodott volna...... Egyetlen
egy segitseg akad, el kell adni :-(((( Passat: csak adalek: a haverom vadi
uj Polojaban 1 honaposan szetesett a gyujtaskapcsolo.... De azt allitjak,
tipushiba, egyszer ki kell cserelni, es utanna nincs vele gond.
Szerintem japan autot (pl Nissan) kell venni, azokkal nincs ilyen
problema..... Na persze ez tuti nem megoldas a problemadra, csak info....
:-)
Summer
|
+ - | re:Fogyasztas ( 12 sor ) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi !
1.6 Nissan Primera: 12-13 lityi varosban, 9-10 orszaguton 160-170 kozott
(inkabb a 10-hez kozel)
Summer
|
+ - | Re: GOLF II. sokat fogyaszt (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
wrote:
> Sziasztok!
> Én nem vagyok listatag, de van egy érdekes kérdésem, remélem valaki tud rá
> válaszolni.
> Szóval Golf 2. 1.8 (90 LE) 3 sebességes automata váltóval (89-es évjárat, de
A harom sebessegben egeszen biztos vagy? Mert amivel en talalkoztam, az
3+overdrive volt, de a valtokart termeszetesen csak 1-2-D allasba
lehetett allitani.
> alapvetően elég jó állapotban van), túl sokat fogyaszt. Nem egészen 100
> kilométeren kb. 21 litert evett meg. Ez semmiképp sem természetes. A szerelő
> megnézte mindent rendben talált, azt mondta minden érték megfelel a gyári
> előírásknak (VW márkaszervízben is megnézték műszerrel), és egyszerűen nem
> tudnak rá mit mondani. A Befecskendezés rendben van, a motor is rendben van,
> ezenkívül minden szóbajöhető lehetőséget megnéztek (csövek stb.), de
> semmi... szóval látszólag minden ok, de ez így nem normális!
> Mi lehet a baj?
Az en otletem kapcsolodik az elozo kerdesemhez is egy kicsit. Valahol a
valto karon, vagy a kornyeken szokott lenni egy gomb, amivel ki lehet
kapcsolni az overdrive, azaz negyedik fokozatot. Ha ezt veletlenul
bekapcsoltad, akkor a valto soha nem fog felkapcsolni a legnagyobb
fokozatba, ami bizony komoly fogyasztasnovekedest okoz, foleg, ha nem 50
a maximum, amivel jarsz. Ezt az allapotot elvileg jeleznie kellene egy
lampanak valahol, de hat egy izzo nem arrol hires, hogy orokke elne :-(
>
> Ha van valami ötletetek, kérlek írjátok meg, de cc-zetek a saját címemre is,
> mert nem mindig olvasom a listát. Köszönöm szépen!
Ment maganba is, de azert irgum is meg burgum is, micsoda dolog az, hogy
valaki nem olvassa rendszeresen a HA-t :-)
F
|
+ - | gumi eletkora (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szeva mindenki
A gumi eletkora temahoz meg egyet hozzatennek, a kerdeses szamcsoport
(3 vagy 4 szamjegyu) ele oda van pingalva a DOT szocska, igy aztan
konnyebb megtalalni. Tehat egy 97 februari gumi igy nezhet ki:
DOT 067. Altalaban ez a felirat valamelyest elut a tobbitol, vagy
nagyobb betukkel van irva, vagy be van keretezve vagy
magasabb/melyebb mint a tobbi iras.
Mindenesetre jo tudni milyen idos az a bizonyos gumi.
Kinek milyen velemenye van a BF Goodrich nevu markarol? Van nalunk
akcios aron teli valtozat belole, vennek is 4 darabot de nem ismerem
a teljesitmenyet.
Mintha angol gyartmany lenne, vagy tevedek?
Udv mindenkinek
Szabi
Seat Ibiza 1.4
|
+ - | Geza nem olvasta a torvenyt (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
"2002 nov. 20.-an modositott 1991 LXXXII. torveny. (nem olvastam)"
Geza, ez felhaborito. Gyorsan potold be kerlek es referalj a szokott es
elvart alapossaggal :-)
|
|