Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1920
Copyright (C) HIX
2003-08-19
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: Re: MLE (mind)  8 sor     (cikkei)
2 re: Gyugyo Golfja - meg apropo olajok (mind)  42 sor     (cikkei)
3 re: "A" kategorias jogositvany es utas (mind)  23 sor     (cikkei)
4 BMW fogyasztasa (mind)  16 sor     (cikkei)
5 re: Re: MLE (mind)  15 sor     (cikkei)
6 Szia ! (mind)  24 sor     (cikkei)
7 Re "A"kategorias motor +utas (mind)  16 sor     (cikkei)
8 Tovabbi fekut kerdes (mind)  24 sor     (cikkei)
9 Erdekessegek (mind)  30 sor     (cikkei)
10 Fek (mind)  9 sor     (cikkei)
11 offroad (mind)  108 sor     (cikkei)
12 re: Nem kell mindennel szervizbe rohanni :) (mind)  18 sor     (cikkei)
13 izzo fek (mind)  13 sor     (cikkei)
14 Re: "A" kategorias jogositvany es utas (mind)  21 sor     (cikkei)

+ - re: Re: MLE (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Frigyes irta:
> MLE = Mentalis Lo' Ero" :-)

Na, Geri, nem voltam olyan messze a majer-loerommel :-))

djtiszy
+ - re: Gyugyo Golfja - meg apropo olajok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


latom, mar megvalaszoltak az okosabbak a tul hig olaj miatti
fordulatszam-ingadozast.

Ezzel kapcsolatban csak egy megjegyzesem van: rohejesnek tartom a
hiper-olaj-hajhaszast. Termeszetesen ez IS marketing, mint annyi
minden.(tudjatok, hogy nem csak azert utalom, mert szakmam :-)

Az olajok eloallitasi koltseget joval kisebb mertekben hatarozza meg a K+F
tovabbterhelt merteke, mint az ujautoket. Termeszetesen minden gyartonak es
forgalmazonak erdeke, hogy magasabb minosegu olajat (meg benzint is, ha mar
a temanal vagyunk) vasarolj, hiszen hatvanyozottan magasabb a marginja.
Persze, ez nem csak itt van igy (otthoni elektronikai termekek, stb), de ha
autos listan vagyunk, ne doljunk be legalabb ennek.

A hiper-marketinges 99 oktanos benzinnel a kb. 60 Forint felarbol kb. 40
ado, 2-3 Ft a gyartasi-logisztikai plusz, par Ft lehet a K+F. A tobbi tiszta
arres. Logikus, es jo dontes is a reszukrol :-) Raadasul meg is veszik,
foleg vasarnap, amikor az ostoba nepnek eleg azt mondani, hogy a nullat ero
pontokat megduplazzak (2*0=0). Szoval marketing, raadasul mukodik! :-)

Vissza az olajokhoz:
ket nagyon nagy nevu (F1-ben is reszt vevo) gyarto honi kepviseloi is
elismertek, hogy az atlag autokhoz Mo-n boven eleg a 10W40 olaj. Van nehany
motor (PDTDI, cDi, stb), ahol valoban gyari eloiras a szintetikus, vagy
nagyon magas minosegu olaj hasznalata. Egyebkent egy jobb fokozatu (mondjuk
API szerint SJ/CF, ACEA szerint A3/B3) 10W40-es olaj boven eleg.
Megreszkirozom: 10 ev feletti gyengebb atlagautokba boven eleg egy nevesebb
tarsasag 15W40-ese. Az Auchan olaj pont egy kategoriaba tartozik az egy
polccal mellette kaphato TRAYAL gumiabrocsokkal: vegye, akinek 6 anyja van,
vagy akinek 25 eves lyukas Ford Granadaja. :-)

Szoval a 5W- 0W- hajhaszas - mint annyi minden - marketing. Vegyetek inkabb
sima olajat, es csereljetek ketszer olyan surun...
Fogash! van elkepzelesed arrol, miert kell a pedetedebedetedei motorokba
ACEA B1-es nagyon magas teljesitmenyu olaj? A nagynyomasu rendszer miatt
(ott nincs olaj, nem?) vagy a turbo miatt (az meg masnal is van)

udv,
djtiszy
+ - re: "A" kategorias jogositvany es utas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Triznyak irta:
>>  Nekem kb. 11 eve van B k ategorias jogositvanyom (nincs semmilyen
>>  mas jogsim), amivel elvileg 50cm3-es motort is vezethetek.
>>  Z2
>------------
>"B" kategoriaval nem vezethetsz motorkerekpart, mindegy, hogy hany cm3!!!
>Amire Te gondolsz az a segedmotorkerekpar. Ehhez hajtasiengedely, vagy
>barmilyen jogsi kell. ( nem a hengerurtartalom a kriteriuma annak, hogy
>motorkp.,-rol vagy segedmotorkp.-rol van szo )

En (egyeni szoc. probl.) ugyan enyhe szorszalhasogatast erzek a valaszban,
de lehet, hogy csak azert, mert nekem eszembe sem jutott, hogy a kerdezo nem
"kismotorra" gondol. Mindegy. Legalabb a valaszbol megtudhattuk volna, hogy
mi teszi a kulonbseget a ketto kozott, de nem. Szegyengyalazat, bar
robogozom egy ideje (csak "B" kat), de nem tudom a kulonbseget. Triznyak!
van 50 ccm alatti motorkerekpar? vagy az a sima, felrendszamozott smkp?
lehet ilyet kapni? Az egyik technikai kriterium, a masik meg adminisztrativ,
nem? Pliz HELP.

djtiszy
+ - BMW fogyasztasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

: Azert nem szep dolog hogy mindenki abba kot bele ami nem is a lenyeghez
: tartozik..
: egy kb 50kmes tavot tett meg egy bmw atlag 5.6 literes fogyasztassal :)
: En is kis tulzast erzek ebben, de 7 liter alattit barmikor el tudok
: kepzelni 80-90es nyugodt temponal..

En meg baromira nem ertettem, hogy min vitatkoztok, de most mar leesett:
en ugyanis ugy olvastam az eredetit, hogy a Kecskemet-Bp uton elfogyott
5,6l uzemanyag. Ha ez 70 km (mint a megjelent adatok kozeperteke :) ),
akkor ez 8l/100km atlagfogyasztast jelent. Az en olvasatom szerint.


Udv,
marky
+ - re: Re: MLE (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>>Lecci valaki vilagositson fel, mi az az "MLE" ?
>>Nem birom kitalalni....
>Jajj persze bocs ;-) Nem olvasod a Skodalistat :-)
>MLE = Mentalis Lo' Ero" :-)

Aha, szoval itt a bizonyitek, hogy a Skodaknak is
lelkuk van :-)

Koszi a valaszt!

Udv!

GERI
+ - Szia ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Olvastam a problémádat a HIX-en.
Nekem mióta az eszem tudom mindig is Opelem volt.
A jelenség amit az autód csinál egyáltalán nem ritka az opelnél(sajnos ez opel 
betegség).
A követekezőkről van szó:
Minden opelnek egy un. léptetőmotorja van, aminek a segítségével vezérli a befe
cskendezést ill. dúsítást szegényítést.
Ennek a kütyünek van egy tengelye melynek a végén van típustól függően egy kúp 
ami zárja vagy nyitja a levegő útját.
Na ,lényeg a lényegben, hogy ha kiveszed ezt a léptetőmotort és beteszed egy ki
s áztatás céljából egy kis tisztító benzinbe akkor 
nyertél vele legalább még egy fél évet nem kell kicseréltetned. Nagyon fontos, 
hogy ha kiáztattad akkor utánna töröld teljesen szárazra 
és a tengelyt óvatosan zsirozd be(hőálló zsirral természetesen).
A tengely pozícióját lehetőleg ne állítsd el, mert azzal befolyásolod az alapjá
ratodat.
Különben ez a tengely, magából a házból 8 mm-el lóghat ki.
Érdemes ezt végig játszanod mert egy ilyen kütyü min. 28000 forintba kerül.
Ha bármilyen más kérdésed lenne csak írj bátran.
Remélem hasznos infóval tudtam szolgálni.

A LE legyen veled!!!

Árpi
+ - Re "A"kategorias motor +utas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok


Z2 irta:

Azt hallottam, hogy ha valaki elso alkalommal szerzi meg az "A" kategorias nagy
motoros jogsit, akkor 2 evig nem vihet utast. Igaz ez? Nekem kb. 11 eve van B k
ategorias jogositvanyom (nincs semmilyen mas jogsim), amivel elvileg 50cm3-es m
otort is vezethetek. Ez nem mentesit a 2-eves megkotes alol?


Nem akarlak elkeseriteni de 50cm3-es kismotoron csak egy szemely
utazhat. Kivetelt kepez az, amikor van rendszam a kismotoron de akkor
mar nem vezetheted a "B"-s jogsival.

Sziasztok:  Gyugyo
+ - Tovabbi fekut kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En irtam:
>>Tovabba miert van akkor kulonbseg
>>a kulonbozo autok fekutja kozott, ha mindegyik kepes
>>allora fekezni a kerekeket?

Fogash valasza:
>Sulyeloszlas miatt a maximalisan fekezett kerek nem kepes ugyanakkora
>lassito erot letrehozni, illetve a letrehozott fekezo ero kulonbozo
>nagysagu
>mozgasi energiat emeszt fel.

Tovabb kerdezek. Nem igazan vilagos szamomra a sulyeloszlas es a fekut
kapcsolata. Ha az auto sulyeloszlasa miatt mondjuk elol tobb suly van,
akkor az a kerek aranyosan jobban tapad az uthoz, igy nagyobb fekhatast
tud kifejteni, vagy nem? Vagy itt mar a nem-idealis surlodasok miatt nem
igaz a dupla-nyomoero -> dupla-fekero kapcsolat? 
G.



__________________________________
Do you Yahoo!?
Yahoo! SiteBuilder - Free, easy-to-use web site design software
http://sitebuilder.yahoo.com
+ - Erdekessegek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nehany erdekesseg. 
Nemreg lattam egy 20-as evek-beli halaszhajo motort mukodes kozben. Egy
hengeres, 800 kobcentis, negy utemu benzin motor. Kb. masfel meter magas
volt, a lendkerek ranezesre vagy egy mazsas lehetett. Alapjarati
fordulatszam kb. 120 percenkent, max. forulatszam kb. 300. Teljesitmeny 8
loero. A butykos tengely, szelep emelok, viz es olaj szivattyuk mind a
motoron kivul voltak, es a forgattyus haz is nyitott volt, igy mindent jol
meg lehetett figyelni. A gyujtas ugy volt megoldva hogy maga a megszakito
volt benn az egesterben, es az adta a szikrat. A szelep hezag alapjaraton
kb. egy centi volt, es cak egy egesz rovid idore nyitottak a szelepek. A
"gazpedal" pedig nem a karburatort allitotta, hanem a szelep hezagot
csokkentette, igy novelte a szelepek nyitasi idejet, es ezaltal a
fordulatszamot.  A hangja korulbelul ilyen volt:
psszt-putty-pakk-psszt-putty-pakk-psszt-putty-pakk...
Aztan lattam egy regi dizel tengeralattjaro motorjat is. Ez sajnos nem
mukodott. A 12 hengeres motor erdekessege az volt, hogy minden hengerben
ket dugattyu volt, az egyik felulrol lefele, a masik pedig alulrol folfele
mozgott, igy a henger kozepere suritettek a levegot (hengerfej nem volt).
A gazolaj befecskendezes ennek megfeleloen a henger kozepen volt, a ket
dugattyu kozott. Persze fotengelybol is ketto volt, egy az also
dugattyusornak alul es egy a felso dugattyusornak felul. A ket fotengely
lanccal volt osszekapcsolva. 
Udv,
G.


__________________________________
Do you Yahoo!?
Yahoo! SiteBuilder - Free, easy-to-use web site design software
http://sitebuilder.yahoo.com
+ - Fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ant:
"Tobbszor
jatszottam azzal hogy direkt ki akartam kesziteni a fekrendszert..."

Ez az ongyilkossagnak azert kib@tt utalatos modja, mert masokat
is megolhetsz vele. En ezzel nem hencegnek. :-(
Hacsak nem zart palyan csinaltad.

Attila
+ - offroad (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!
Tudom, hogy egy kollega hamarosan bevetodik a homokba Kuwait kornyeken,
hatha mas is kedvet kap ilyesmire legyen hat itt egy rovid leiras arrol hogy
mire is szamithat az ember ott. Persze homokozas es homokozas kozott van
kulonbseg, egy kis kiruccanas a szomszedos homokdunek koze a turista
terepjarokkal vagy mondjuk egy hetes tura a sivatagban atjarokat keresni nem
ugyanaz...
Indulas elott meg kell ejteni egy komplett ellenorzest a kocsin, ezen felul
kiemelten ellenorizni kell a potkerekeket (legalabb 2db) es a cserehez
szukseges cuccot (aminek kotelezo resze egy az emelo ala rakhato femlap),
pumpat/kompresszort vagy legtartalyt, vizet, olajat, uzemanyagot (tartalekot
is). Emellett vontatokotel, aso, es homokize kovetelmeny. (Angolul
sandboardnak hivjak azt a kerekek ala rakhato fabol vagy lukacsos fembol
keszult 1-1.5m hosszu kerek szelessegu valamit, ami nelkul meglehetosen
nehez lenne suppedo anyagbol kikecmeregni autoval. Van ennek magyar neve?)
Nem art ha van az autoban tartalek kaja (keksz, ketszersult miegymas) es sok
ivoviz. Ahol en dolgoztam, mindig tiszta vizet toltottunk a hutokbe, igy
nagy gebasz eseten azt is meg lehetett inni. (Erdekes, sosem tiltakoztak a
vizpumpak, na jo, azok nem is puccos diszkoterepjarok voltak.)
Indulas elott jo ha tudja valaki (ertsd: nagyon fontos!) hogy hova megyunk,
milyen utvonalon haladunk es mikorra erunk vissza. Ha az uticel valahol
mashol van, akkor az ott levok tudjak, hogy mikorra varhato az erkezesunk.
Ugyanigy egeszseges, ha mindenki tud arrol, hogy van vagy nincsen radio
ado-vevo a kocsiban. Az eletet a sivatagban nagyon meg tudja konnyiteni egy
GPS, legyen akar a legegyszerubb fajta - annelkul is el lehet ugyan indulni,
de akkor csak az ismert teruleten erdemes mozogni, es lehetoleg csak uton.
Haladas:
Harom fontos dolgot illik betartani: 1. a feket felejtsuk el, csak
veszhelyzetben hasznaljuk, vagy csak leheletfinoman. 2. Ami szamit, az a
fordulatszam. 3. Soha ne dugjuk a huvelykujjunkat a kormanyon belulre.
Ha mar nekiindultunk es nem kitaposott uton haladunk, akkor celszeru arra
figyelni, hogy mindig vagy felfele vagy lefele guruljunk (a sivatag a
legritkabb helyeken vizszintes). Ha megis lapos reszen kell atkelni,
figyeljuk a fordulatszammerot vagy hallgassuk a motor hangjat, kozben neha a
tukorbol ellenorizzuk hogy milyen mely nyomot hagy a kocsi. Amint esik a
fordulatszam, benyomni a kuplungot es amint megallt az auto (gyorsan meg fog
allni :)), lassan (ha kell felezovel) visszatolatni a nyomon. Ha erezzuk
hogy torlodik a homok a kerek mogott, szorjuk felre a lapattal. Ha az nem
eleg, hasznaljuk a sandboardokat. Addig kell tolatni, amig ujra eleg kemeny
lesz alattunk a homok ahhoz, hogy masik iranyba elinduljunk.
Kanyarodni laza homokon csak nagy ivben szabad, mert asni fogunk... A nagy
homokdombok (40-300m) altalaban konnyebben jarhatoak, mint a kisebbek
(10-40m), es a legtrukkosebbek az ennel kisebbek. A nagy dunek altalaban
'hegyvonulatokkent" huzodnak es kozottuk mindig lehet atjarot talalni. A
kisebbek tobbnyire eles peremuek, meredek oldalakkal de itt is viszonylag
konnyu atjarot talalni. A kicsik izzasztjak meg leginkabb az embert, de egy
jo kubikos konnyen kilabal a bajbol. Ha tudjuk azt, hogy a homokdombok szel
feloli oldala szinte mindig kemeny, ezt kihasznalva eleg jol
ellavirozhatunk. Nagy segitseget jelent meg a megfeleloen beallitott
kereknyomas: akkor jo, ha a gumi also szele "szetterul" kisse a homokon.
Haladas kozben nagyon kell figyelni arra, hogy kb. delelott 10 oratol
delutan 5 oraig szinte nincsen arnyek, igy az ember terlatasa fabatkat sem
er: azt latjuk, hogy tukorsima a terep elottunk, es meglepeteskent hat
amikor belezuttyanunk egy 5 meteres szakadekba.
Neha csenevesz 20-60cm-es bokorszerusegeket talalhatunk, ezekbol jo kis
tuzet lehet rakni teahoz, viszont annak ellenere hogy a huvelykujj
vastagsagu agak is gyufaszalkent tornek, nagyon konnyen atutik a vadonatuj
terepgumik oldalat is. (Ez a termeszet egyik teljesen varatlan es
kiszamithatatlan kitolasa, es erosen megkerdojelezi a materializmusba vetett
hitunket, valamint a fizika nehany alapigazsagat)
Elakadas:
Nem szabad elfelejteni hogy az elakadas a homokban csak annyit tesz, hogy
mivel a kerekek besullyedtek a homokba es a kocsi alja folul, nincs eleg
vonoero a tovabbhaladashoz. Ha kilapatoljuk a homokot a kocsi hasa alol, mar
mehet is tovabb a mutatvany. Ha menet kozben elakadnank, soha ne eroltessuk
a dolgot, "izombol" megporgetve a kerekeket csak annyit erunk el, hogy meg
tobbet kell asni. (Okos ember mar az elso jelekre tolatni kezdene, de
eleinte a nagykoruton szerzett tapasztalat megakadalyozza ebben) Tehat
eloszor is piszkaljuk ki a homokot azokrol a helyekrol, ahol folul a kocsi:
hatso uzemanyag tartaly, hatso difi, alvaz, sebvalto es motor kornyeke.
Ezutan johetnek a sandboardok mind a negy kerek moge (vagy ele, attol fugg
merre kozelebb a kemeny resz), es felezovel nagyon lassan megindulni. Ha van
egy kis ter elore-hatra jatszani a kocsival, akkor a kijutassal ellentetes
iranyba kell elmenni amig lehet, ott megallni es ugy lerakni a
sandboardokat, nyerve egy kis lenduletet.
Homokgodorbe elakadva ket modszerrel johetunk ki. Az egyik, amikor
elore-hatra ingazunk: felkapaszkodunk amig csak lehet, majd a sajat
nyomunkban visszatolatunk amig csak lehet. Aztan ujra elore, majd ujra
hatra, igy egyre feljebb kerul az altalunk letaposott nyom, mig vegul egy
vegso lendulettel kiugratunk a godorbol. A masik eljaras soran a godor
aljarol indulunk es elso fokozatban padlogazzal egyre tagulo korokben
mintegy folszerpentinezunk a godor peremere. Ez az egyetlen kivetel az alol
a szabaly alol, hogy lejton csak fol vagy lefele haladhatunk, sohasem
oldaliranyban! (Mondjuk itt segit a centrifugalis ero a falon maradni)
Eltevedes:
Ha van GPS velunk akkor nem tevedhetunk el, legalabbis amig az megfeleloen
mukodik. Ha megis eltevednenk (vagy veglegesen elakadnank, kifogyna az
uzemanyag, stb.) a legfontosabb szabaly, hogy ne hagyjuk el az autot. Ha a
kocsi meg mozog, alljunk egy magas pontra, es varjuk a kereso csapatot,
hiszen azok jonni fognak elobb-utobb, mivel tudjak hogy nem erkeztunk meg
valahova.
Nappal a leszerelt tukrokkel, ejszaka a kiszerelt fenyszoroval lehet
jelezni, valamint szukseg eseten a potkereket meggyujtva istenes fustjelzest
adhatunk.
Homokvihar:
Legjobb leallni es nem mozdulni amig el nem ul a vihar. Arra kell csak
ugyelni, hogy neha (20-30 percenkent) a kocsi ala nezzen az ember mert a
kerekek kornyekerol nagyon gyorsan eltunik a homok...
Hat, roviden ennyi, de rengeteg apro dolog van meg, amit csak nehany ev
homokozgatas utan tanul meg az ember, hiszen a homok mindenhol maskent
viselkedik. Remelem azert nem lesz gond a dologbol, es elvezetes lesz a
dunek kozott eltoltott ido, hiszen nincs csodalatosabb annal, mint amikor a
magad ura vagy es arra mesz amerre akarsz. Valami olyasmi ez, mint viharos
tengeren halaszbarkat iranyitani azzal a kulonbseggel, hogy itt azert -ha
szukseget erzed- meg tudod allitani az idot...

Udv joe
XM 2.1TD
+ - re: Nem kell mindennel szervizbe rohanni :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Hibakod tarolo kiolvastatasa!!!! ( markaszerviz 
>> 2-3ezerFt

> Ugyanez otthon nulla forint. Egy gemkapocs a 
> diagnosztikai csatlakozo ket pontjanak rovidrezarasahoz, 
> az esetleges hibakod a diagnosztikai lampa villogasabol
> kiolvashato.
-----------
Mindez mukodik akkor, ha ert hozza a tulajdonos, vagyis 
tudja melyik ket pontot kell osszekotni, van hibakod 
tablazata, es az Opel is olyan amelyiket igy lehet kiolvasni!!
Ha a "soklabu" csatlakozo van benne akkor hiaba zarod 
rovidre nem villog semmit, viszont megeshet, hogy tonkre 
megy az elektronika, ha rossz helyre rakod a rovidzarat!!!
Az meg valamivel dragabb mint 2-3ezerFt.Gemkapocs helyett en 
inkabb egy 2-4W-os izzobol keszitett probalampat javasolnek!

Udv,   Triznyak
+ - izzo fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Most erre mit mondjak :) en ezt lattam, sot a skodanal is parszor
>  megcsinaltam es tulelte :) A suzuki az egyetlen aminek elkezdett
>  razni a fektarcsaja, a hondaet 10e kmenkent cserelni kellett mert
>  apro hajszalrepedesek lettek rajta de lazan kibirta az izzast. A
>  skodan valami gagyi utangyartott volt es nem is hutott a sasadi utrol
>  lefele mar vorosen izzik de megalltam es utanna nem utott..
 >Ant
-------------
Ugy latom helyed lenne a Rekordok Konyveben, mert rajtad kivul, utcai 
fekkel ezt senki sem tudja megcsinalni, plane akkora tavolsagon es olyan 
kornyezetben mint a Sasadi ut  (  Volkswagen = VW, es nem wv )  :-( :-(

Udv  Triznyak
+ - Re: "A" kategorias jogositvany es utas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #1919, Triznyak< >:
 >Amire Te gondolsz az a segedmotorkerekpar. Ehhez hajtasiengedely, vagy
 >barmilyen jogsi kell. ( nem a hengerurtartalom a kriteriuma annak, hogy
 >motorkp.,-rol vagy segedmotorkp.-rol van szo )

Kivetelesen tudok jogszabalyt idezni:

                     1/1975. (II. 5.) KPM-BM egyuttes rendelet
                   II. A kozuti jarmuvekkel kapcsolatos fogalmak
          r) Segedmotoros  kerekpar:  olyan ket-,  harom-  vagy negykereku
        jarmu,  amelyet 50 cm3 -t meg nem  halado loketterfogatu belso egesu
        motor  vagy   legfeljebb  4  kW  teljesitmenyu  egyeb  motor  hajt,
        tervezesi  vegsebessege a 45 km/oranal nem  nagyobb es sajat tomege
        legfeljebb 350 kg.

Az eredeti kerdesre: nemreg hallottam hasonlo esetet [tizeneves B-jogsi es
friss A]. Hogy mi alapjan, azt nem tudom, de vegulis kiderult, hogy megis
lehet utast szallitani.
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.15beta10;]-

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS