1. |
re: Orszagunk nepeinek lecsuszasanak okai (mind) |
49 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: *** HIX VITA *** #3082 (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
3. |
tudas, nem-tudas, ancsel eva (mind) |
40 sor |
(cikkei) |
4. |
kakukk... (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
|
+ - | re: Orszagunk nepeinek lecsuszasanak okai (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado :
>
> Először Tamásnak:
> Hic Rhodus, hic salta -
> Kösz a történeti hátteret, lexikális ismereteink gyarapodhattak.. Hamár
> errekanyarodunk kiegészítem azzal, hogy a dicsekvő egy görög spolrtoló
> volt, és
> távolugrásról beszélt, Egyébiránt én 33. sz meseként ismerem, és érdemes
> idézni az eredeti tanulságot:
> "A mese bizonyítja, hogy olyan dolgokban, amelyeknél kéznél van a tettleges
> bizonyítás, minden beszéd felesleges."
a mai parlamenti bizottságosdiak tudatosan nem értik meg a bizonyítékokat
sem
> A leveled végén említed a szintézis képességének hiányát, én hozzátenném
> az analízis, sőt az analízis-szintézis együttes használatának gyengülését.
volt egy tv műsorban rendőri és egyéb rendvédelmi hatósági mostani tanárok
(rendőrfőiskola rektora, meg vpop valaki, meg aktív professzorok 50-55
éves
korban) meg a Boross ex-belügyminiszter, meg egy MSZP-s nő és
egy fideszes fiatal férfi
egy órányi okoskodások hallatán Boross (kb 70 éves aggyal) összegezte,
hogy
még a berkeken belüliek sem tudnak szintetizálni, pedig mindegyik ugyanazt
a
szakmai anyagot tanulta tankönyvekben leírt analitikai adatok alapján
> Egyébiránt magam is szenvedtem a hiányától az egyetem (TTK) első félévéban.
érettségi előtt nekem sem tanították, nekem is az egyetemen kellett
"felzárkózni", de CSAK a Beke Manó féle 1890-es könyvből
tudtam megérteni, az 1975-os BME tankönyvekből nem :-(
> Mindenesetre a MAI továbbtanulók jelentős - talán túlnyomó - többségének
> teljesen értelmetlen, még amolyan természettudományos jellegű oktatás
esetén
> is, mint például orvos. Nem beszélve arról, hogy a továbbtanulók arányának
> ugrásszerű növekedése az általad említett területek számottevő
> visszaszorulását eredményezte.
most nézd meg az "Okosabb vagy mint egy ötödikes?" mutatványt,
még az egyetemi adjunktusok is nevetség tárgyaivá zuhantak
> Viszont abban egyet tudunk érteni, hogy az Eötvös-Klébelsberg nyomvonalon
beszéd és értelemgyakorlat?
|
+ - | Re: *** HIX VITA *** #3082 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
Messire:
>A pontos, es teljes, logikailag osszetartozo szoveg
>ugyanis igy hangzott:
Az a baj, hogy az irasod pont nem tartozik logikailag ossze:
>Azzal egyetertek, hogy minosithetetlen ahogy a rendorseg ezekben a
>napokban vegezte a munkajat. De azert ne hazudjon senki olyat, hogy a
>magyar rendorseg bekes tuntetoket meszarol le szakmanyban, mert ez igy,
>ebben a formaban szimpla hazugsag.
Ugyanis a ket mondat ellentmond egymasnak, ugyanis pont azert vegezte
minositehetetlenul, mert bekes tuntetoket meszarolt le (ha a meszarlas
szot nem szo szerint ertlelmezzuk). Mi masert vegezte volna
minosithetetlenul a munkajat? Alapvetoen ket lehetoseg van:
1. Nem fekezte meg akit kellett volna
2. Azokat is megfekezte, akiket nem kellett volna.
Feltetelezem, hogy az elso mondatodban nem az 1-es lehetosegre
gondoltal. Igy a masodik eset igaz (ha elfogadjuk az elso mondatod
igazsagat), ez esetben azonban a masodik mondatod hamis.
Udv,
Juan
|
+ - | tudas, nem-tudas, ancsel eva (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
az utolso honap csatáinak elemzése, szintézise gyanánt
„A tudáshiány az egész ember vétsége minden olyan esetben,
amikor az igazság jelenlevő, nincs az elrejtettség állapotában,
tehát a tudható nem-tudása forog fenn. S hozzátehetjük: az ember
tudja, hogy mit csinál, amikor nem akarja tudni a tudhatót.”
(Ancsel Éva: Etikai tanulmány a tudásról és a nem-tudásról. Kossuth, Bp.
1986,
15.o.)
„… a legjelentősebb fölismerések nemigen örömteliek, mert
fenyegetik az önáltatás nagy gonddal felépített, olykor szinte
architektonikus remekműveit.” (Ancsel Éva: Etikai tanulmány
a tudásról és a nem-tudásról. Kossuth, Bp. 1986, 14.o.)
„…mert ama rózsaszín köd, amelyen keresztül magunkat látni
szeretjük, jobbára csak a mások körül kitermelt sötét, avagy
inkább sötétítő ködökkel hozható létre és tartható fenn. (uo. 20.old.)
„Az akarás sohasem a nem-tudásra irányul – ez már csak az emberi
gőgöt is sértené-, hanem a más-tudás elhárítására.” (uo.20.old.)
****************
a neten találtam, a forrás pontosabb adatai nélkül,
"mindössze" hogy Ancsel Évának tulajonítják
"Hogy mi az igazság, az nagyon fontos. De hogy kinek van igaza,
az csaknem érdektelen. Mégis e körül folyik a vér."
"Minden jó kérdés kínos kérdés, de aki keresni akarja az igazságot,
annak keresnie kell ezt a fajta kínt".
"Ha valaki alacsony, azon nincs mit nevetni. Amíg talapzatra nem áll."
***********
Nem az rendített meg engem, hogy hazudtál nekem, hanem hogy
többé nem hiszek neked. (Friedrich Nietzsche)
A tudós gyakran kételkedik, a tudatlan ritkán, a bolond soha. (Émile Faguet)
Minden mély gondolkodó jobban fél attól, hogy megértik, mint attól,
hogy félreértik. (Friedrich Nietzsche)
|
+ - | kakukk... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tisztelt olvasok!
A Vita#3080-ban a *Messire*nevnelkuli olvaso
(olvaso???) igy avatkozik be minden ok nelkul.
>>Azzal egyetertek,hogyminosithetetlen ahogy a rendorseg vegezte a
>>munkajat.De azert ne hazudjon senki olyat,hogy a magyar rendorseg bekes
>>tuntetoket meszarol le szakmanyban,mert ez igy ,ebben a formaban szimpla
>>hazugsag.<<
Nos itt a *Messire* nevnelkuli szemelyesen nekem cimezte,mert korabban
en
az
Okt.23-i esemenyekre utaltam.Ahol en szemelyesen is resztvettem,mar kora
reggel ota,ahol en ramutattam,hogy NEM volt csurhe.
A Juannak leadott valaszaban a *Messire*nevnelkuli olvaso ELISMERI,hogy
ott
sem volt Okt 23-an,O az elotte valo TV"ostromara"hivatkozott.
Az Okt.23-i esemenyeket kenyelmesen a foteljaban nezte vegig.
Nos erre mit tud ugyan majd erolkodni a *Messire*nevnelkuli olvaso?
Azt is nagyon fontosnak talalnam,ha itt bebizonyitana
hogy EN mikor irtam "meszarlasrol".
Ennyit a tenyekrol.Majd meg jovok.
dv Jozsi
|
|