>marky:
>> Az elettartammal mi a gond?
>Az elektromagnes tul gyorsan zarja a szelepet, igy az odacsapodik az
>ulekhez,(ezert hangos) elverodik, nyulik a szara. ( szemelyauto meretrol
>beszelek ) Pillanatnyilag a zaras elotti fekezesen dolgoznak a
>fejlesztok. ( hagyomanyos kivitelnel ezt a butyokprofil kialakitasaval
>csinaljak )
>
>Udv, Triznyak
Hali!
Pedig itt nem kell semmi ujat kitalálni, elektromágnessel és ismert rugóerõkara
kterisztikával (vagy méginkább utadóval) bárhol megállítható a szelep,
akár
féluton is. Csak program kérdése, ismert matematikai algoritmusok felhasználásá
v
al. És egy egyszerü 1000Ft-os proci kiszámolja, nem kell hozzá számítóközpont.
KI
|
Triznyak irta:
>> pont az egyszelepes motoron gondolkodom,
>Ezt mar evtizedek ota hasznaljak!!!!
Hol tudnek utananezni ennek ?
Esetleg leirnad hogyan muxik ?
>A rovidebb lokethez rovidebb forgattyukar tartozik, azaz kisebb
>erokar.
OK, koszonom, a helyere kerultek a darabok. Ez eddig valahogy
kimaradt.
>Az elektromagnes tul gyorsan zarja a szelepet, igy az odacsapodik
> az ulekhez,(ezert hangos) elverodik, nyulik a szara.
>Pillanatnyilag a zaras elotti fekezesen dolgoznak a fejlesztok.
Es ezt nem lehet hasonloan megoldani ? (vmi butyokhoz hasonlo
atalakitoval, ami a vegallasban lassabban, kozben meg gyorsabban
mozgatja a szelepet)
Nagyak irta
>Allj! Lehet, hogy most asom el magam a szemetekben az ala a
>szint ala, amelyet szegeny Jani bacsinak tulajdonitotok, de!
Addig sokat kell meg "fejlodnod" :-)
>1. A _tomeg_ azonos a tehetetlenseggel. i
Teljesen igazad van !
(lsd: http://hu.wikipedia.org/wiki/T%C3%B6meg)
"A tehetetlen tomeg a test tehetetlensegenek merteke: az
ellenallasanak a ra hato ero mozgasallapot valtoztato hatasaval
szemben."
>Altalanos iskola 3.
>osztaly - hatarozottan emlekszem - ott tanitjak, hogy a test
>tomege tulajdonkeppen az adott test _tehetetlenseget_ irja le.
Nem tudom elhinni, hogy ez mar harmadikban anyag :-o
En inkabb felsos tananyagnak hinnem.
(naja ha te zsenikepzobe jartal, ug konnyu ;-) )
>2. Igaz, en csak egy csekely ertelmu, informatikuskent dolgozo
>villamosmernok vagyok, nem gepesz, de a _tomegero_ kifejezes
>egyszer sem hagyta el egyetlen egyetemi tanarom szajat sem,
Mentsegemre legyen mondva, hogy nem Mo-on vegeztem a muegyetemet,
post-grad-on meg nem volt fizika :-o
>>Nagyobb tomeg eseten tobb ero kell hogy a sebesseg megvaltozzon.
>Bocsass meg, de ez meg egy marhasag!
Nem marhasag, hanem pongyolasag.
Helyesen igy hangzott volna "...hogy a sebesseg azonos ido alatt
azonos mertekben megvaltozzon."
Es maris ott tartunk az altalad idezett F=m*a kepletnel :-)
>(En pl. nem is ertem, mire gondolsz.)
Pontosan arra mit te leirtal.
>>Viszont a kissebb csucssebesseg miatt miert csokken a
>>nyomatek ? Ezt nem ertem.
>Ezt en sem, varom szakertok valaszat.
Bibiii, en mar ertem :-)
Nem a csucssebesseg a kulcsszo hanem az erokar :-)
>Kvarcoraba az aramfelvetel merseklese erdekeben 32768Hz-es (!)
>kristalyt szokas tenni.
Rosszul emlekeztem, de meg ez a 32kHz is boven tobb mint ami
elegseges (keves benzinmotor forog tobbszazezret percenkent :-) )
>: Talan az elmozdulas nagysaga nem eleg, vagy nem fejt ki eleg
>: erot a szelepek mozgatasara ?
>Mindketto. Lasd lejjebb.
Ok, ertem, csak egy kosza otlet volt, elektromagnes tenyleg
jobbnak tunik :-)
>Nem hiszem. Kamionmotor tipikusan forog 2000U/min-t, azaz
>masodpercenkent 33-at. 1 fordulaton van 2 utem, azaz 1 utem
>durvan 16ms.
Ugyan reszletkerdes, de 33Hz az 30ms/fordulat, az 15ms/utem.
Raadasul ebbol csak fel utemet van nyitva a szelep, tehat
7.5 ms-ot van nyitva, es 22.5-ot zarva.
>de a levegot resnyire nyitott szelepen nem tudod rendesen beszivni.
....
>A piezo nem alkalmas nagy
>pillanatnyi teljesitmenyre nagy tavolsagra valo mozgatas eseten
Meggyoztel :-)
>"Electronic valve"-ra keresve
Koszonom, innen mar tudom hogy mit keressek.
A'kos
|