1. |
re: Re: hatsohid (mind) |
72 sor |
(cikkei) |
2. |
re: merev tengely (mind) |
44 sor |
(cikkei) |
3. |
A nyila's me'rete, ha valami ma'r a'll (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
4. |
Sok-sok valasz, masodik resz (mind) |
99 sor |
(cikkei) |
|
+ - | re: Re: hatsohid (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
HAÁSZ Attila:
> Azert meg eleg sok kivetel van. Emlekeim szerint a Volvo, a Ford,
> talan az Opel is gyartott fuggetlen felfuggesztest a hatsokerek
> hajtasu autoihoz.
Ugy igaz! :-) Aztan ott vannak meg olyan apro cegek, mint a Mercedes,
BMW, Alfa,....stb. stb. Nem hogy csak gyartottak, de mind a mai napig
gyartanak is. Persze ezt Amerikaban nehez megemeszteni, itt Europaban
mar regen a szemelyautok is fuggetlen felfuggesztesuek voltak, amikor az
USA-ban meg mindig gyartottak merevhidas, laprugos _sportkocsikat_ is.
------------
Akos:
> Tehat a nyilas annyival nem lehet nagyobb, en max par 10% kulonbseget
> tippelek.
Nem tudom, hogy mekkora a kulonbseg, de amit irsz, 10%-ot, az mar jelentos!
> de pl egy negyszelepest lehetne ugyanugy hangolni mint egy
> ketszelepest, es akkor minimalis a kulonbseg a ketto kozott.
Igen, lehet, van is ilyen, de ezzel elvesznek a "marketing" loerok, nem
lehet manapsag ilyet eladni.
Viszont muszaly 4szelepest csinalni, mert a 8szelepes is eladhatalan.
> apropo, nem lehet az idozitest a fordulatszamtol fuggoen valtoztatni?
Hogyne lehetne! Pontosan ezt is csinaljak, VVTi, meg hasonlo feliratok
ezt jelentik.
> Nem lehet a dugattyu allasabol egy kis elektronika segitsegevel
> piezzo vagy egyeb modon nyitogatni a szelepeket akar egymastol
> teljesen fuggetlenul is ?
Lehet, ezek fejlesztes alatt vannak, teherautokban mar alkalmazzak.
Szemelyautoban egyelore a komforttal ( zajos ) es az elettartammal
vannak gondok
> Es ezt nem lehet megcsinalni kevesebb szeleppel ?
Lehet, de azzal nem ered el a magasfordulatot
> Tehat valojaban csak mintha ket reszre szedtek volna azt az egy
> szelepet, a ketto egyutt mozog ?
Igen.
> Volvo S70-et hajtok, es azok csak es kizarolag soros 5-el keszultek
> az alatt aharom ev alatt amig gyartottak oket.
Ugy latom, ez a 2,5 henger nemelyeknek nehezseget okozott. Trefa
volt!!!! 4szelepes motor eseten a 10szelep 2,5 hengert ad/na! Ettol en
meg tokeletesen tisztaban vagyok azzal, hogy a 10szelep 5 hengerhez
tartozik. Na most, akinek ez nem inege, az ne huzza magara!!!!! ):-((
> > ebben az esetben nem lenne ertelme a 4 szelepnek, mert a motor nem
> > uzemelhetne a tomegerok miatt olyan magas fordulaton, ahol ez mar
> > szamit.
> Na, ezt most nem igazan ertettem :-(
A 4szelepes magasfordulaton tud tobb teljesitmenyt adni a 2 szelepeshez
viszonyitva. A fordulatszam novekedesevel a dugattyu kozepsebessege is
novekszik, ez novekvo tomegeroket hoz magaval a holtpontokban. A magas
dugattyusebesseg gyors kopast, a nagy tomegerok mechanikai seruleseket
okoznak. A loket csokkentesevel lehet ezeket a hatranyokat kikuszobolni,
viszont ez csokkeno nyomatekot jelent, ami az alacsony fordulatokon
teszi kevesbe hasznalhatova a motort. Itt jon be a kisebb szelepek
kisebb tomege, amihez kisebb rugok kellenek, kevesbe okoz rugolengeseket
a rugok sajat tomege.
Persze ez igy nagyon leegyszerusitett, ennel azert joval osszetettebb
dolog ez.
--------
Kerdes HIX Jozshoz:
Miert jo, hogy naponta csak egy levelet lehet bekuldeni????? Minden
tovabbit elutasit a HIX, sorlimit hibaval, pedig a sorlimitet osszesen
sem erik el levelek?????
Udv, Triznyak
|
+ - | re: merev tengely (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Zoli28 irta;
>
> merev tengely = beam / rigid axle
>
> ....Nem vallom magam "ertonek"...
> A hozzaszolasaidbol latszik, hogy nem igazan erted amirol irsz.
Persze a 'merev-tengelyesek nem csak hatasokerekhajtasuak, ugy az
elsokerekhajtasuak is "merev-tengelyel" a sza badon-futo hatsokerekkel.
Elfelejtetted, hogy meg Magyarorszagon kivul is vannak am automobilok,s
nem csak amiket ottan talalsz.
Almos soraira;
Ismet egy szot sem irt a cikk alanyan, de 9-et kozvetlen jeleztem,nema
azon,csak az egyeni tamadasok ismet !
Na hat az mi szintet bizonyit ???
Frankfurt Auto Show.
Mi tortent a 'hybrid' kocsikkal?
Hamar veguket ertek?
Tul dragak, nem igen gazdasagosak, s mint az atlag velemenyek,hogy
rondak.
Ma a "bio-uzemanyag fogyasztok" kedvelve. Nem csoda, ma a ko-olaj 82
dollar folot zart.
Nem reg a 25-30 dollaron panaszkodtak.De mivel a gabonakat
uzemanyagkeszitesre alkalmazva, a gabonakon fuggo elelmiszerek arai
novekedtek nagyon.
Ma itt 1 gallon (3.8 L) benzin $ 2.75, de 1 gallon tej ( ami $ 1.99
volt) ma $ 4.27, tojas, stb.
Akos soraira;
Az S70-nek tul kicsi ,gyenge a 4 hengeres motor.Azert csak az 5 es 6
hengeresek alkalmazva.
A "jeg-olvadasat' barhogyan is forgatod, de az elolvado jeg vize (barhol
is tortenne az) kisebb teret bafoglal el mint a jeg.
S soha nem lessz a single molecul H2O- val tobb mint volt fagyasa
elott. Azert a continensek nem a viz alatt ma ,a jegkorszakok jegeinek
olvadasa utan.
A sarkok jegei nem sosak, a vilag hianyaban van a nem sos-viznek. Csak
hogyan juttatni a sarki jegolvadasait ahol az szukseges? Az a problema.
A sarkijegek vizei (elolvadva) tobb mint a Bajka es az Eszakamerikai (5)
Nagy Tavak vizei, de az eggyuttesen a vilag ossz-nem-sos vizeinek kozel
3/4-e.
|
+ - | A nyila's me'rete, ha valami ma'r a'll (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Akos keplete oriasi :-)
>A nyilas merete teljesen nyitott allasnal:
> 2*pi*r*(h-x) ill. 2*pi*(r/2)*(h-x) * 2 = 2*pi*r*(h-x)
>
>A szelepek ossz sulya
> pi*r*r*x*rho ill. pi*(r/2)*(r/2)*x*rho * 2 = pi*r*x*rho/2
Nyugtassatok meg, hogy tobben vagyunk, akik mar nem ertik! De teccik a
hozzaertes meg -allas!
djtiszy
|
+ - | Sok-sok valasz, masodik resz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
.... es akkor jojjon a masodik resz:
Triznyak irta:
>> A wankel motorban egyidoben megy vegre a szivas, tomorites,
>>tagulas es a kipufogas,
>Egyidoben _egy kamraban_ egy utem megy vgbe,
Igazad van, hamu a fejemre. Az zavart meg, hogy nem egy henger egy
rotor hanem negy henger, es egy kamra az egy henger. Olyan mintha
egy negyhengeres allo dugattyos motorban a hengerfej mozogna :-o
>A szivas es a surites azonos idoben, _de kulon terben_ tortenik! A
>tagulas s a kipufogas azonos terben, _de eltero idoben_. Ergo, az
>"egyszerre" kifejezes nem pontosan fedi a valosagot. :-P
Na ezt ismet at kell gondolnom, sikerult belezavarni magam :-)
sex69 irta:
>Tehat ha a jeg elolvad akkor barmilyen hihetetlen osszemegy 0-4
>fok kozott.
Igen ez igaz, de itt arrol van szo, hogy a viz folott is van jeg,
megpedig joval tobb mint amennyinek "illene" ott lennie.
Triznyak irta:
>Tied a ketto Videoton hangszoro!!! :-P
Te csak az en nevemben ne igergess :-)
> S mind a Volvo S40-ik 5 hengeresek.
>Errol is ertesitened kellene a gyarat, ki tudja miert, de ok nem
>tudnak rola!!!!
Fel kell hogy vilagositsalak, hogy a negyhengeres motorokhoz a
gyar a csomagtartoba a potkerek melle elhelyez egy pothengert is
arra az esetre ha a negybol egy kilyukadna. Ezert a volvo
negyhengeresek is gyakorlatilag othengeresnek tekintendok :-p
>> A 'Bugatti Veyron, a W-18 (18 hengeres)........
>Mindenesetre erdekes elgondolas a hengersoronkenti 4,5
Az usa helyesirasaban a bugatti keresere a dablju betut atneveztek
van-end-a-half-ju nevre, igy a W-18 valojaban haromszor hat hengert
jelent. Ezt a motort az usa reszere sorozatgyartjak egy titkos gyarban
>Furcsa, hogy az altalad emlitett Nissan, 419+ sebessegerol
Erdekesseg: http://en.wikipedia.org/wiki/Land_speed_record
A 400 km/h sebesseget 1932-ben dontottek meg, 1933-ban mar 438
folott volt a csucs.
1947-ben mar 400mph is megdolt, 1970-ben meg mar az 1000 km/h is.
Antal Attila irta:
>> Az SI rendszert Anglia elfogadta,nem a lakossainak
>>bosszantasaert, hanem anyagi/ kereskedelmi / uzleti celokbol.
>Az, hogy belttk ennek az rtelmt, nem is lehetsges ?
Hidd el, hogy nem :-)
>Az SI meg "csak" 1974 ota letezik szabvanykent.
>Egy hir 25 evvel kesobbrol:
Az angol fontot 1971-tol szamoljak egy font = 100 pence ertekben,
de volt kollega meselte hogy egy nagy banknal csinaltak a 2000 evi
"hibakeresest" es a bank belso elszamolasa meg a regi egy font=20
shilling=240 pence aranyokban szamolt, es csak a legvegen szamoltak
at a mai mertekegysegekre. Szerintem ez azota is igy van :-o
Meszaros Geza irta:
>Janibacsi kattints ide! http://en.wikipedia.org/wiki/Rotary_engine
Ne peldalozz itt a rotary engine-el amikor a rotory engine-rol
van szo :-)
Almos irta:
>S-40 benzinesek:
>1.6, 1.8, 2.0: 4 hengeresek;2.4, 2.4i, T5, T5 AWD: 5 hengeresek
A T5 es a T5 AWD ugyanaz a motor, csak az AWD negykerek hajtast
kapott, viszont kifelejtetted a negyhengeres 1.8 flexifuel motort,
amelyik bezinnel es E85-el is uzemeltetheto.
Bazsi a fogtunder irta:
>Itt 360,000 illetve kisebb feju turbinanal 390,000 rpm-et adnak
>meg (a keramia csapagy mar csak hab a tortan)
Azert kiprobalnek egy ilyet vmi sportautoban :-)
Es egy par erdekesseg :-)
http://en.wikipedia.org/wiki/Wankel_engine szerint az uj bogarba es
nehany mercibe is kerult wankel motor.
Megpedig az ovfeszitobe :-) lsd: http://www.google.com/patents?
vid=USPAT5485970&id=N6QhAAAAEBAJ&dq=5485970 (egy sorba) Mas:
A napokban a 5th gear autos musorban egymasnak loktek egy '91-es
volvo 940-et (nagy vas) es egy 2004-es modus-t (az elso otcsillagos
kisauto). A kocc 40-40 mph sebeseggel tortent 50%-os atfedessel,
tehat ahogy nagyjabol egy kozuti karambol kinezne.
Az osszesen 128 km/h sebessegkulonbseg meglepo eredmenyt produkalt.
A volvo motor bemaszott a sofor labterebe, mintegy lekaszabolva a
vegtagokat, de az utasoldal egesz epen maradt.
A modus eleje eltunt, de az utasfulke erintetlen maradt!
Annyira, hogy az ajto finoman nyilt, csak a sarvedoben akadt kicsit,
mig a volvo ajtaja darabokra szakadt.
Mindez nagyreszt koszonheto a kocsi elejeben levo nagy vasdarabnak
ami a feloldalas utest "szetteritette" az auto egesz elejere.
Persze az sem mellekes, hogy a kiskocsi energiaja nagy resze azzal
is nyelodott hogy az "lepattant" a nagy vasrol.
Engem nagyon meglepett az eredmeny, de merem remelni hogy egy hat
evvel fiatalabb S70-ben talan nagyobb biztonsagban vagyok negy
lufival korulveve :-o
A'kos
|
|