1. |
Re: nyelveszet (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
2. |
re: re: re: re: re:#3180, USA autok (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
3. |
re: re: Wankel/Winkler (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
4. |
re: szerelot keresek (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
5. |
re: Mertekegysegek, nyelveszet - mind OffTopic, bocs... (mind) |
39 sor |
(cikkei) |
6. |
Spanyol speedtrap (lassito) (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
7. |
re: re: Wankel/Winkler (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: nyelveszet (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Nagyak irta:
> 2. A speed trap "magyarul" traffipax. Lenne is egy kerdesem:
> nincs veletlenul nyelvesz a listan? Baromira erdekelne ennek
> a felettebb hulye szonak az etimologiaja!
A traffipaxra gondolsz? Az elso autoba szerelt sebessegmero muszerek
gyartoja volt, tehat egy ceg illetve egy konkret termek neve. Aztan
szep lassan beleolvadt a magyar nyelvbe mint egyszeru koznev.
A ceg ma is megvan: http://www.robot.de/english/stationaer.php
--
Üdv: G.
|
+ - | re: re: re: re: re:#3180, USA autok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
Janibacsi:
> Sajnalom, az gepelesi hibam volt. Nem 419+ merfold/ora , hanem 419+
> KILOMETER/ora.
Erdekes gepelesi hiba, ahol zarojelben kulon ki is emeled a km/h
erteket, de jol van, legyen melleutes.
Ettol fuggetlenul meg mindig nem igaz az allitasod, a vilagrekordot
pillanatnyilag a Bugatti Veyron ( ami gyakorlatilag VW) tartja a közuti
jarmuvek kategoriaban, 407km/h sebességgel. Tehát, ha a Nissan valaha is
elért sebbességi rekordot, az nem lehetett 419km/h. ( a "+" jel ertelmet
meg nem sikerult megfejtenem )
Egy kérdés! Ez a rekordot donto Nissan Z, amiről beszélsz ( mert ugye
ZX szerinted nincs. Azert errol szolhatnal a gyarnak is, mert ok
szerencsetlenek ugy tudjak keszitettek ilyet), mekkora teljesitmenyu a
maga 3,0 literes biturbos...stb motorjaval?????????
> A 'Wankel'-t is csak a Mazda probalta tomegkeszitesben egy
> modeljaban.
Valoszinuleg nem fog mar senkit sem meglepni, de _ez sem igaz_! (sem a
Mazda, sem az egy modell)
Udv, Triznyak
|
+ - | re: re: Wankel/Winkler (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>> Janibácsi a Winkler-motorról tett említést. Biztos a Totalcar
>> főszerkesztőjéről nevezték el... :-)
> De tudod hogy az is OTTO motor ????
Otto? En ugytudtam, hogy Robert.
Teljesen ossze vagyok zavarva...
--
Meszaros Geza
|
+ - | re: szerelot keresek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hey!
Hat mit vett kend? Almadiban van egy srac aki zoldkartyazza az XM-et,
majd megkerdezem amint hazajutottam.
Most indulok egy kis homokozasra, isteni itt a terep :))
Udv joe
XM 2.1TD
http://condrix.fw.hu
Ui: Ja, es mind bunko, frusztralt, es kompex..., koprex... kompexlu...
komplexussal, na, kuszkodo majom, aki Janibacsit basztatja. En
szeretem olvasni, ide ki nem jar a Hocipo. Szoval csak nyugi, es ha
nem a felcsuti hobitra emlekeztetne, akkor azt mondanam: Hajra
Janibacsi!
|
+ - | re: Mertekegysegek, nyelveszet - mind OffTopic, bocs... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szabolcs irta;
> > Nem is emlitve,hogy a meter/ metre ,SI, cgs, stb valtozo modszerek
> > mesterseges/ kepzeletbeli alapokon van.
>
> Nem szeretem ezt az ervelest, amikor a(z) SI vs.
angolszasz
> mertekegysegek kerulnek szoba. Ugyanis nem tokmindegy?
Meter
> vagy lab, kg vagy font stb. - mind egy _onkenyesen_
valasz-
> tott etalon hossz, tomeg stb.
Az teljesen igaz.
De csak a mai SI volt "onkenyesen" nemzetekre vonva.
Evezredeken at mind a mai "British" system alapjait hasznaltak. Meg
Magyarorszagon is.A 'col "ol", a "hold" stb. mind a British systemek
voltak. Sot meg Nagyapam is (reg kisfiukormban) egy "pint" (persze O nem
'pajnt'-nak ejtette)tejet ivott vacsorajara.
> Muegyetemen tanitottak, bar soha nem tudtam megjegyezni
...... a masodperce: "a ma-
> sodperc az alapallapotu cezium-133 atom ket hiperfinom
ener-
> giaszintje kozotti atmenetnek megfelelo sugarzas 9 192
631 770
> periodusanak idotartama".
Az a mai tudomanyos "hasonlitasok" alapjan a legbiztosabb megallapitasa
a "masodperc-ido-tartam"-nak.
De ugy az "ev", "honap","nap',"ora",'perc', "masodperc" a termesztesen
megfigyelheto 'idotartalom' elosztasabol ered.
De ne feledd, hogy a Callendar' az emberiseg problemaja volt a
kezdettol, s a mai napig is.
S a 'cezium-133 abban nem segit!
S a "Maya"-"Inca', "Aztek" kalendarok pontosabbak mint a mai 'modern'
Gregorian kalendar. Barmi modon is szorzod a "cezium-133 atom sugarazasi
idotartamat.S soha nem volt azon alapon megalapitva. Az csupan a mai
leheto merese.S SOHA nem volt az ido meghatarozas eredete.
|
+ - | Spanyol speedtrap (lassito) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
janibacsi elolepett a lista adrenalin-fenntartojava. Palyaztak az elmult
10
evben mar erre szep szammal, nekem hirtelen Vaddiszno jut eszembe. Elmulik
ez
is, mint a nyar, sex69-nek teccik a hozzaallasa.
Na, lenyeg, ill. ami a trafirol eszembe jutott:
Spanyolorszagban meg a Protugaloknal divik a "faluban radaros lampa" divat:
ha
gyorsan hajtasz be a telepulesre, a kozepen kapsz egy piros lampat. Altalaban
van egy mikro-keresztezodes, vagy zebra, tehat atdongetni a piroson nem
szep
dolog. Ha betartod az 50-60-at, a lampa zold vagy sarga villogo marad.
Es
lat6oan MUKODIK A MODSZER.
djtiszy
|
+ - | re: re: Wankel/Winkler (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> De tudod hogy az is OTTO motor ????
>
> S ha mokaskodni ohajtanal, a "search" modban egy-ketto talalhatod ,hogy
> hany kulombozo 'rotory' motorok voltak mar a mai napig
> bemuttava/probalva.
> A 'Wankel'-t is csak a Mazda probalta tomegkeszitesben egy modeljaban.
> De mi lett a sikere????
Janibácsi!
Mar regota latszik hogy kevered a szezont a faszommal, de miutan a
wankel a szivem csucske ezert ez ugyben felvilagositalak.
Otto motornak a 4 ütemű benzinmotort hivjak. Ehhez a wankelnak semmi
koze. A Mazda az 1960-as evektol gyart wankel motoros autokat, jelenleg
az RX-8 keszul ilyen motorral. Ezen kivul meg tobb helyen hasznaljak
ahol a suly/loero arany nagyon fontos. (pl. robot repulogepekben!!!)
Persze az is marhasag hogy csak a Mazda probalkozott, az elso wankel
motoros autot az NSU gyartotta...
A tobbinek nezz utana ha esetleg erdekelnek a tenyek!
Udv,
Zotya
|
|