1. |
omega (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
2. |
16v vs 8v (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
3. |
teli gumi (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
4. |
varatlan ho (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
5. |
fenyszoro csati (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
6. |
RE: teligumi, corollam (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
7. |
csak sikerult a temahoz kanyarodni... (mind) |
56 sor |
(cikkei) |
8. |
Fw: uttakaritas (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
9. |
Re: *** HIX AUTO *** #1733 (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
10. |
Re: Te'l (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
11. |
ketutemuek + EU ismet (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
12. |
RE: HIX AUTO 1733 (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
13. |
Jon a tavasz, nyilnak a bicskak :) (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
14. |
:-))) ( off ) (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
15. |
Re. kerekcsavar zsirozas (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
16. |
kerekcsavar, kiegyenlito tengely (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
17. |
Re: Re: Japan autok, melyik a jo auto (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
18. |
Re: ablakemelo gond (manualis) (#1732) (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
19. |
re: parkolas (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
20. |
Fogyasztas telen! (mind) |
62 sor |
(cikkei) |
|
+ - | omega (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok
Vettem egy omegat és nincs hozza gepkony.
Ha valaki tudna segiteni, kolcson adni, vagy
barmi mas megoldst talalni, az irjon nekem
legyen szives.
Koszonettel
Gabor
|
+ - | 16v vs 8v (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Munkatarsakkal vitatkoztunk azon, hogy a 8 vagy 16 szelepes motor e a jobb (4
hengerre). Szerintuk a 8 szelepes a jobb, mert "alacsonyabb fordulatszamon
magasabb nyomatekot ad le". Az en tudomasom szerint a nyomatekleadas nem a
szelepszam fuggvenye, hanem a befecskendezestol, vezerlestol,
hengerurtartalomtol fugg. Igaz-e, hogy a 16 szelepest "jobban kell porgetni"?
Jozsi
|
+ - | teli gumi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
> Ebben egyaltalan nem vagyok biztos... Ha igy lenne, akkor a
> biztositoknak elemi erdeke lenne a teli gumi elterjesztese,
> viszont meg olyat sem hallottam, hogy akar 10% kedvezmenyre
> jogosito utalvanyt adtak volna teli gumi vasarlasahoz...
Akkor csak ezert, hogy hallj rola: Szlovakiaban 2001 vegen a Szlovak
Biztosito mindenkinek 10-15% (nem emlekszem) teli gumira vonatkozo,
kedvezmenyre jogosito utalvanyt kuldott, aki nala kototte a
kotelezojet. Mas dolog, hogy ennek semmi koze az itteni temahoz, mert
a celja nem az volt vele, hogy javuljon a teli kozlekedes minosege. De
meg mindig jobb, mint a tobbiek, akik olyan kedvezmenyeket adtak,
hogy rohogott fel vilag - semmi kozuk nem volt az autozashoz.
Cs.
www.cuoresportivo.sk
|
+ - | varatlan ho (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Amit nem ertek, hogy az Arpad Fejedelem utjan, a Mol kuttal
szemben a bringa utat miert takaritotta egy tucat homunkas
patyolat tisztara, mikozben ezer helyen lett volna inkabb szukseg
a munkajukra. Ezek szep dolgok, de 50 meterrel arrebb az
oreganyok meteres hobuckakon kelnek at az utcak sarkan.
Kollegam meseli, hogy Budaorson ugyancsak a bringa utat nyaltak
tisztara.
|
+ - | fenyszoro csati (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
"- Mikor talalsz reggel tojast a kocsid alatt?
- ???
- Ha az ejjel "tojott a" Corolla..."
Ezt azert megsem kellett volna!!! :)
NAszoval, tudja-e valaki hol lehet fenyszoro csatlakozot kapni?
Azt a negyszogletu valamit amit ra kell dugni a H4-es izzora...
Csak utangyartottat talaltam ami lapos, de lagalabb szeles
es nem fer el az izzot korulvevo gumibugyi kozepeben.
Johet maganban is mert surgos lenne!
Koszonom!
Ropi
|
+ - | RE: teligumi, corollam (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Biomernok:
> Eddig nem is nagyon kopott (sot elol szerintem 80%-os)
> Michelin Energy-k voltak fenn, amikrol a Michlenes propaganda
> azt mondja, hogy vekony hoban is meg elmegy.
A nyari nekem is ilyen Michelin Energy csak /60-asban.
Amikor oktober vegen felraktam az eleg kopott teliket, mar
akkor jobb volt a tapadas. Majd amikor ezeket is lecsereltem
-igaz nem 100% onkent, mert az egyik egyszer csak megadta magat-
ujakra (Matador MP-58) tovabb javult a dolog.
Eg es fold a kulonbseg! Kulonosen nedves feluleten.
Nekem nagyon rossz tapasztalataim vannak a M.E.-vel, esoben
kifejezetten sz@r, es latyakban, vekony hoban kesz halal lehet...
Inkabb nem probalnam ki.
Lehet hogy kopasilag nagyon jo, de tobb jo tulajdonsagot nem
sikerult felfedeznem benne.
Mar azon gondolkozom, egyatalan visszarakjam-e nyarra a Michelint?
Nincs kulon felnin, tehat meg at is kellene rakatni a gumikat.
Nem jarok sokat hogy a kopas annyira szamitson, nem autozom hataron
hogy megfolyjon nagy melegben - ilyen hasznalat mellett megeri
cserelgetni?
udv: VAti
Fiat Tempra 2.0i
|
+ - | csak sikerult a temahoz kanyarodni... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
nekem is szivem joga, hogy mitol akarok infarktust kapni :-) de rendben,
Marky, nem tragarkodom, kulonben sem szoktam.
Kedves Csaba. Koszonom, hogy ez alkalommal temaba vagoan valaszoltal.
A gondom ui. eloszor ott volt, hogy az altalad felvetett valaszok - bar
kellemesen ironikusnak is lehetett volna mondani oket - de semmilyen
relacioban nem alltak az en eredeti hasfajasommal.
>>>
Lehet ezen egyszeru elbeszelgetessel is segiteni, vagy csak komoly
gyogyszeres terapia hozhat megoldast?
Pl egy feltengely hozhnat gyogyulast :-)
Analis vagy cerebralis gyogymod is hatekony lehet talan. Mit valasztasz? :-)
>>>
Neked kellett elvagni a koldokzsinort? Erre a celra vannak
megkulonbozteto jelzes hasznalatara is jogosult szakszolgalatok,
Vegyel vissza, es ne izlestelenkedj! SEMMI KOZOD HOZZA. Nyilvanvalo, ha
taxival vagy mentovel megoldhato lett volna, ugy tettunk volna.
Helikopterem nincs, bar mondjuk Renault-m se... :-)
>>>
Valaki
rosszul merte fel a helyzetet, ez nap mint nap elofordul, nem csak
a kozlekedesben, hanem a tarsadalmi let minden teruleten. [.,..] raadasul a
konkret esetben nem volt semmilyen szandekos szabalyszeges,
Ezt hivjak tolerancianak! ...nekem is van mit tanulnom. Komolyan.
SZDSZ-kampany: "ne zsidozz", "ne szemetkedj!" (ld. www.kreativ.hu).
En sajnos a rosszul felmert donteseimre elviselem a konzekvenciakat, es
termeszetesen elvarom masoktol is. Teljesen fuggetlen a szandekossagtol,
bar az sulyosbit, de valoban nem predestinal sulyosabb megitelesre.
Most predikalhatnank a lista 17xx szama alatt sokadszorra a veszelyezteto
magatartasok fokozatossagan vagy megitelesen. Szuksegszeruen minden
hasonlat szar, igy a "90-nelvarosonatszaguldo" is.
"Audietur et altera pars" - megvolt ez is masodik nekifutasra...
djtiszy
|
+ - | Fw: uttakaritas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Sirankoztok itt a pesti utak allapotarol. Igazatok van, illetekes
> elvtarsakat minden telen meglepeteskent eri az a qrva ho. De azert az is
> fura, hogy
>
> 1.) Bpest utjait 170 munkagep tisztitotta, mig egesz Bacs-kiskun megyet
> 17...
> 2.) Bpest es Gyor (errol van konkret ttapasztalatom) varosa full
jarhatatlan
> (teli gumival is), de a varosbol kierve szaraz (!) utakon lehet kozlekedni
> szinte mindig
> 3.) az ideiglenes homunkasnak TB-kartya kell TAJ szammal, viszont a
> hajlektalanoknak ilyen nincs, ugyhogy hiaba akar szerencsetlen dolgozni es
> penzt keresni, ha akar, sem tud, mert a demokratikus burokracia inkabb
> hagyja az utcan megrohadni. :(
>
> Fogash
>
> PS: Teli gumi egy isten! a legocskabbal is ugy megyek, mint a villamos,
> ahhoz kepest, amit a nyari gumi produkal. Tudok fekezni, kanyarodni,
> gyorsitani. Hihetetlen :)
>
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #1733 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Aztan
> itt
> van ujbol az elsokerek/hatsokerekhajtas vita. A hajtas helye
> termeszetesen
> hatul van, es pont. Nem baj, ha ott van a motor is. Hogy picivel
> hitelesebb
> legyek: az autom sved nemzetisegu es elsokerekes.
Egyetértek. :)
> tiz-,
> vagy tizeneves, sokhengeres, keveskilometeres, egykoron magas
presztizsu
> benzinzabalo csatahajo, ami odakint hegyekben all, foser-hugyer
> megveheto
> es ha mas-mas okbol is, de itt is, ott is eladhatatlan - ez a nagy
> otletem, a
> koalaszoszon kivul. Mindent tud, amit egy auto tudhat es mereteinel
> fogva biztonsagos is - szerelem az nincs, de talan nem is kell
> elkovetnem
> megegyszer azt a hibat, hogy az autom tobbet jelentsen, mint
pusztan
> kozlekedesi eszkozt. Ez sikerult leszurnom tanulsagkent, hogy hiaba,
na,
> de megicsak gondolni kell arra hogy mit veszithetsz azzal, ha egyszer
> valami idiota telibetrafal.
>
> Zoli
>
Ezzel is egyetértek. Nekem szerencsém van, imádom az autómat, annak
ellenére, h nem egy új darab.
Üdv,
-=[GMA]=-
Omega 3000
|
+ - | Re: Te'l (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Hajdu Csaba irta:
: Ebben egyaltalan nem vagyok biztos... Ha igy lenne, akkor a
: biztositoknak elemi erdeke lenne a teli gumi elterjesztese,
: viszont meg olyat sem hallottam, hogy akar 10% kedvezmenyre
: jogosito utalvanyt adtak volna teli gumi vasarlasahoz...
Itt a nemeteknel nehany biztositotarsasag enged a tarifajabol, ha nov.
1.-marc. 31. idoszakban teli gumival jarsz; voltal vezetestechnikai
treningen, stb. Tovabba, ha havas uton nyari gumival karambolozol,
10-20%-ban mindenkeppen hibas leszel (meg akkor is, ha neked volt zold
lampad, de a keresztforgalom megis kijott eled), ha a szakertok kihozzak,
hogy teli gumival meg tudtal volna allni, vagy jelentosen kisebb
sebesseggel tortenik az utkozes (ami kisebb anyagi kart jelent). Szerintem
ez igy fair.
Udv,
marky
|
+ - | ketutemuek + EU ismet (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Szokoly Gyula irta:
: > Az EU-ban (kozelebbrol a nemeteknel) az szokott valtozni
: > (emelkedni), hogy mennyi adot kell fizetni a nem katalizatoros
: autokra.
: Katalizatorosra is kell fizetni, ott is vannak kategoriak es ott
: is megy fel.
Termeszetesen, en sem arra gondoltam, hogy nem kell katalizatoros autokra
adot fizetni (kiveve a vadonatuj Euro4-es autokat, amiknek 3 (?) evig
elengedik az adojat), csak azt probaltam erzekeltetni, hogy ketutemu
autokkal itt nyugodtan lehet autozni, amig atmennek a muszaki vizsgan (es
ehhez nem kell katalizatort beszereltetni).
Udv,
marky
|
+ - | RE: HIX AUTO 1733 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>van ujbol az elsokerek/hatsokerekhajtas vita. A hajtas helye
>termeszetesen
>hatul van, es pont. Nem baj, ha ott van a motor is.
Miert pont hatul, es kerdojel.
A mai autok megoszlasa nem ezt mutatja.
Gyartanak ma meg farmotoros autot?
SZVSZ az igazan optimalis (a 4kerek hajtas utan) a hatsokerek
kozepmotor.
Ilyet viszont gyartanak lasd Opel Speedster.
|
+ - | Jon a tavasz, nyilnak a bicskak :) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
----- Message Text -----
> Hajdu Cs., van valami bicskanyitogato a stilusodban, de inkabb
> csak annyit mondok, hogy igazan nem bantasbol, de pont olyan
> lehetsz,mint a Matav panaszirodanak az elmult honapokban
> elhiresult ugyfele (gy.k.: "hanyas vagy, te diszno?").
Igen, biztos pont olyan lehetek. Ha mar erdemben nem sikerult
hozzaszolnod, akkor legalabb ennyit le kell szogezni, hiszen
masvalaki, ha mar eppen ezt a hasonlatot szeretne alkalmazni,
esetleg pont forditott megfeleltetesre jutna (tragarul kotekedo
ugyfel, higgadtnak maradni probalo masik oldal). De mindenkivel
elofordul, hogy egyszeru dolgokat is osszekever, ne busulj, majd
legkozelebb :))
> Ha tudnatok, milyen jo ezt olvasni! Alig varom, hogy eljussunk
> vegre arra a kulturaltsagi fokra, hogy a szokvany-posvany magyar
> fejekben is vegre meginogjon a tevhit, hogy a teli gumi csak
> marketing, meg hogyha mukodik is, sem eri meg megvenni miatt a
> nehany havas nap miatt. Az a sok korlatolt hulye, istenem...
Ez gondolom csak azt hivatott illusztralni, hogy mikent kell nem
bicskanyitogato stilusban irni... Viszont nem ertem, miert nem
volt eleg a kalaplengetesre meltatott mgeza ketsoros stilusaban
csak ennyit irnod:
"Mindenki hulye, csak en, nasfay nem, ugye milyen piszkosul
hianyoztam?"
|
+ - | :-))) ( off ) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles
Sziasztok autosok.
>Mike irta a #1731 ben
>Nekem viszont nincs, mert megszületett a lanyom, es most o tolti ki a
>mindennapjaimat.
Sok boldog orat kivanok nektek lanyod szuletesenek. Ez orommel tolt el ez a
jo hir. Most ajandekba egy off - ot irnek. Nehezteles mastol maganba johet
>-)
...............
Éreztem, hogy kezd nedvesedni a lábam között. Határozottan és
megállíthatatlanul közeledett felém. Amikor kinyújtotta felém a kezét,
már biztosan tudtam, hogy mit akar. Átkarolt és az ölébe húzott. - Ne félj,
nem lesz semmi baj. - duruzsolta a fülembe. Gyöngéden a hátamra fektetett és
elkezdte lefejteni rólam a ruhát. Ott feküdtem hanyatt, deréktól lefele már
ruhátlanul. Megborzongtam az érintésétől és tudtam, fantasztikus lesz!
Új pelenkát kapok!
.............................
Udvozlettel: Frigyes
A . MajorKa Bt.
Budapest. 1014. Uri u. 24.
T: 214-3950 ; M: 0620-9446-107
Skoda 120 L
http://kep.tar.hu/budaivar/index.phtml
HiX matrica , elso ajto legterelo, Brisk tunning gyertya,
hatso ablak futoszaljavito, Militec kaphato., E - gyujti elektronikus
gyujtas megszakitos autokba.
|
+ - | Re. kerekcsavar zsirozas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles
Sziasztok autosok.
>Mit tudtok: be kell / be szabad / tilos bekenni zsírral/vagy valamilyen
>ilyen szmotyivel a kerekcsavarokat?
Amiota egy skodatarsamnak kelett nekem segiteni abban, hogy a berohadt
kerekcsavaromat leflexelje, azota zsirozom. Mivelhogy a kerekcsavar onzaro.
Igy nem lazulhat le.
Udv: Frigyes
Skoda 120 L
http://kep.tar.hu/budaivar/index.phtml
|
+ - | kerekcsavar, kiegyenlito tengely (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
>Tudomasom szerint tilos zsirozni, v. barmilyen mas kenoanyaggal osszerakni
Miert? Nem kotozkodes, komolyan erdekel!
> (Kihagyott tengelyeket szoros illesztessel elhelyezem a szerelo
> hatsojaban.)
Aztan forgasd meg, nem szorul-e!
Zotya
|
+ - | Re: Re: Japan autok, melyik a jo auto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Geza irta :
> - Ez a tipus tok jo - mondja az egyik, mikozben kigurul vele a
szalonbol.
> - Ez a tipus teljesen szar - mondja ugyanarra a masik mert szenved
egy 15 eves peldannyal.
> Tessek neha eszrevenni, hogy nem jo mindig az az alap ahonnan vitazni
indultok.
Olvastam valahol, hogy annakidejen megkerdeztek az oreg Henry Fordot, hogy
szerinte melyik a legjobb auto. Mindenki termeszetesen azt varta, hogy majd
a Fordot fogja mondani. Ehelyett csak annyit mondott : A legjobb auto az uj
auto.
Zsolt
|
+ - | Re: ablakemelo gond (manualis) (#1732) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Talan itt segithetnek:
Bowdenjavítás keleti és nyugati személygépkocsikhoz minta után is.
Cím: 1132 Budapest, Csanády utca 6/b
Telefon: (06-1) 320-3594
Ed
|
+ - | re: parkolas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
*busztok!
Csak halkan es felve jegyzem +, hogy bar eleg reg tanultam a kreszt en ugy
emlexem, hogy foutvonalon, ha tabla kifejezetten engedi, illetve mellekut-
vonalon, ha ket gyalogos elfer egymas mellett akkor szabad a jardan
parkolni.
Vagyis nem tilos automatikusan!
Valtozott ez az utobbi idoben, vagy rosszul emlexem?
(Ja es mintha ez megallni, vagy varakozni tilos tablanal is (csak az
egyiknel,
hogy melyik arra mar nem emlexem) ervenyes lett volna)
>Tehat a tied a belepo osztaly a hatsokerekes "elmenyes" auto
>kategoriaba.
>Richie
>Galant V6
Szerintem annal azert kicsivel tobb ;o)
Fer
320i oo
2.2 170 HP
|
+ - | Fogyasztas telen! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv mindenkinek!
A kovetkezo tortenet:
10 honapos auto, 125 km/h 52-es fout. Fedelzeti kiírja 8liter/100km.
Ido: -1Celsius, ut tiszta, nincs latyak se egyeb szennyezodes.
Ugyan ez kb fel eve, nyaron 120-125km/h-nal Fedelzeti:6,5liter/100km ido:
szelcsend kb 30Celsius!
Es van ra magyarazat!
Teligumi + homerseklet kulombseg!
Kiprobaltam, 120-tol kezdett megnoni a fogyi a nyarihoz kepest! Sajna 140
föle a forgalom miatt nem tudtam tartosan menni, pedig ezek utan arra is
kivancsi lettem volna.
Szoval a teli és nyari gumi azonos markajú és meretu, de nem azonos sebesseg
indexu! A nyari, mert az a "gyari" 200-ig van kalibrálva, míg a teli "csak"
165-ig. Ezen kívul puhabb a gumi, valamint a mintazat is joval durvabb,
mint a nyarinal.
Nem gondoltam volna, hogy nagy sebessegnél lesz ekkora kulonbseg. Amikor a
telit megvettem, ugy gondoltam telen ugysem fogok szaguldozni, tehat eleg a
kisebb-olcsobb. Ami igaz, de ha megis szaguldozni akarok, akkor tobbet,
joval tobbet eszik a kocsi.
Amúgy a hidegekben decikkel volt csak tobb a fogyasztas azonos sebessegen
azonos utszakaszon.
Ez viszont azert van, mert a belso egesu motorok, hoerogepek. Es mint
ilyeneknek jelentosen befolyasoljak a hatasfokot a kulso leghomerseklet!
Ezert van a legtobb tipusban levegoelomelegites. (kipufogorol sziv
valamennyi levegot) Az ujabbakon ezt valamilyen modszerrel automatizaltak,
de a regiken is volt! Pl: Ladak, Wareszek, Skodak ... ott a legszuro elott
kellett atalitani a levego iranyat vagy egy karral, vagy a legszuro
elforditasaval. Igaz ezek nagyresze vagy nem mukodik mar vagy a
tulajdonosaik nem tudnak a letezeserol.
Tehat egy atlagos szgk-nak telen kb 1 literrel torteno tobbletfogyasztasa
normalis. Ennel tobb nem! Figyelem ez csak uzemmeleg motorra vonatkozik!!!
Hideg motornal a befecskendezo (regieknel a szivato) joval tobb uzemanyagot
lovell be a motorba, mert a hideg hengerfalakra es szivotorokra kicsapodik a
benzin. --> nincs mit elegetni, tokeletlen az eges --> kocsi rangat, motor
leall!
Hideg motor alapjaraton kb ketszer annyit fogyaszt, mint uzemmelegen!
Ha megis sokat fogyaszt melegen (minden mas ok nelkul), arra lehet egy
magyarazat, hogy nem a motorban csapodik ki a benzin, mert az mar meleg,
hanem a szivocsoben. --> A motorba szinten kevesebb uzemanyag jut a
kelletenel, amit az elektronika korrigall. Így lesz nagyobb a fogyasztas!
Erre lehet megoldas, ami nem tokeletes ugyan, de valamit azert hasznal, hogy
a vizhuto ele papirt, foliat stb helyezunk el, csokkentve a legaramlast.
Ekkor valamivel hamarabb melegszik fel hutoviz, es a motorter homerseklete
is nagyobb lesz!
Teljesen elzarni nem szabad, kell a hutes csak kisebb, mint nyaron! Ki kell
tapasztalni, mert elsore nem megy, es erosen figyelni kell a vizhofokot
mikozben kiserletezunk! Par decis novekedes eseten nem kell hasonlo
dolgokkal foglalkozni, mert ezt a gyariak ugylatszik megoldottak!
Sok sikert!
Keves IFAt!
Üdv,
jockey
ui: kolumbozo aszfalt minosegek is befolyasoljak a fogyasztast! (sajat
tapasztalat)
|
|