1. |
diesel adagolo (mind) |
46 sor |
(cikkei) |
2. |
Sziasztok Autosok ! (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
3. |
akkumulatortolto (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: kinek az igaza??? (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
5. |
Rover fogyasztas (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
6. |
Trabi fotengely (mind) |
3 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: Sziasztok! (mind) |
42 sor |
(cikkei) |
|
+ - | diesel adagolo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
irta:
>Szakirodalmam szerint (ami persze nem eppen friss forras,
emiatt bevallom nagyo
>n buta'nak e'rzem magam) a levegosodes az adagoloban es a
nagynyomasu femcsovek
>ben okoz gondot. OK itt fekszik az adagoloelem, tehat a
buborek nem sza'll fel
>benne -> vegte're is le'gteleniti maga't. De mi lesz a
cso:vekben le'vo" levego
>"vel? O:sszenyomodik es kitagul... Kicsit oldodik a
gazolajban is, lassan azert
> elfogy. Mondom en, legteleniteni kellene, pedig magam is
kifogyasztottam taval
>y kozel feltucatszor a tankot es nem volt szivem csovet
bontani. Csak a gumipum
>pa'val le'gtelenitem - az adagolot.
Igazad van, pontatlan voltam a valaszadasban. Amitol szo
van az a forgoelosztos (disztributoros) adagolo. Ez lehet
CAV, Lucas, Bosch akarmilyen. A modern rendszereket ugy
tervezik, hogy ne keljen a nagynyomasu rendszert
legteniteni. Az adagolo kidolgozza magabol a levegot, ha a
kisnyomasu rendszer szallit gazolajat. A nagynyomasu
rendszernel is ugy vannak tervezve a szelepek, hogy
legtelenitse magat, a csovekben pedig nem tud megmaradni a
legbuborek az ott fellepo nagyfrekvencias nyomaslenges
illetve a folyadek aramlasa miatt -> tavozik a
befecskendezoszelepeken keresztul. En szemely szerint a
levegos dizelt, ha mar beindult vegre, megporgetnem egy
kicsit, mielott elindulnek. 4-5 perc alatt ki kell pucolnia
a csovekbol a levegot, ha ez nem tortenik meg akkor ott
gond van a rendszerrel.
A regebbi rendszeru dizel autok, fokent teherautok ha
lelevegosodnek akkor azokat ki kell legteleniteni. Azokat a
motorokat meg soros (Bosch rendszeru csak igy hivjak, nem
mond ellent a fentieknek!) adagoloval szereltek. Ez a
rendszer a kialakitasa miatt nem, vagy csak nagyon nehezen
kepes kilegteleniteni magat.
De ujabban mind az adagolokat, mind a befecskendezo
szelepeket ugy tervezik, hogy nem kell legteleniteni a
rendszert. Ez mind a gyartasi, mind a javitasi technologiat
gyorsitja. (3 percenkent lejon egy auto a gyartosorrol,
Jozsi meg feloraig legteleniti?)
GaborZs
|
+ - | Sziasztok Autosok ! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
1. Szeretnem megtudni, hogy valaki hasznalt-e "WINN'S" nevu surlodascsokk=
ento olajadalekot (WINN'S OIL =
FRICTION MODIFIER). Azaz erdemes-e beletolteni a 20 eves 1500-as LADA-ba =
? Jot tesz-e neki, vagy =
ellenkezoleg rosszabbodik az amugy is kopott motor allapota. Az utobbi fe=
levben megugrott az olajfogyasztasom =
is, mi a velemenyetek ? (a fent emlitett szer a kereskedelemben kaphato) =
Ha ismeritek irjatok meg, elore is =
koszonom.
2. Olmozott benzines tema: Mi van akkor, ha peldaul itthon tankolt olomhe=
lyettesito adalekos benzinnel =
kozlekedem kulfoldon (pl. Szlov=E1kia, Rom=E1nia stb.) es ratankolok fel =
tartalynyi olmozott benzint ? A ket kulonbozo =
adalek hogyan baratkozik egymassal ? Karos-e a motrnak ez az elegy ?
A valaszokat elore is koszonom: Malnasi Jozsef.
|
+ - | akkumulatortolto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Itt a tavasz, ugyhogy valoszinuleg sokat fogtok hallani rolam mostanaban.
(Ez nem fenyegetes volt)
Kezdem az elejen: szeretnek eletet lehelni oktober ota allo automba, amibol
kiszedtem az akksit is, ugyhogy fel kellene tolteni. Most ugyan van nalam
kolcsonbe egy akksitolto, de gondoltam veszek egyet. Kerdesek: hol, milyet
(marka, teljesitmeny), mennyiert. (Tudom, vegyek uj akksit.)
Ha sikerult beinditani jon a tobbi kerdes.
Addig is koszi mindenkinek!
Zsuzsa
|
+ - | Re: kinek az igaza??? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello !
A KRESZ szerint egyiranyu utcaban csak a jobb oldalon lehet
parkolni, tovabba ami a KRESZ szerint tilos, azt nem erositik
meg tablaval. Ezert nincs baloldalt tabla.
Ugyhogy mindket szerv buntethet nyugodtan, de a tilosban
parkolasert.
Hello !
Mikus
írta a következő üzenetben: ...
>Sziasztok!
>
>Adott egy fizetos parkolo, egyiranyu osszekoto uttal. Az ut eleg
>szeles, igy ott elfer meg egy sor parkolo auto, de sav nincs
>felfestve. Az ut jobb oldalan egy megallni tilos tabla ekeskedik.
>Na ezert (no meg mert keves a parkolo hely) az ut bal oldalan is
>meg szoktak allni az autosok. Szepen kifizetik a parkolojegyet,
>kibiggyesztik az ablakba, es varakoznak turelemmel (az autok).
>Jonnek rendorek es sorban buntetik meg oket, Tilosban parkolas
>cimszoval. OK feltetel nelkul fogadjuk el. Ellenben, ha nem vesz
>parkolojegyet a tulaj, akkor meg a kozteruletfelugyelok buntetik
>meg, mivel dijfizetes nelkul parkolt.
>
>Tobb kerdest is felvet ez a jelenet:
>1. ervenyes-e az egyiranyu utnak mindket oldalara a megallni tilos
> tabla? (csak a jobb oldalon van kirakva!)
>2. ha 1. igaz akkor jogos-e a kozteruletfelugyelok buntetese?
>A ket szerv kozul valaki nincs tisztaban a KRESZ-el.
>Ki a hunyo?
>
> Rob.
>
|
+ - | Rover fogyasztas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali,
nem tudja valamelyikotok, hogy egy 4-5 eves 1.4-es beznines Rovernek
mennyi lehet a fogyasztasa? Sajnos tipust nem mondtak csak ugy ajanlottak...
koszi, Attila
|
+ - | Trabi fotengely (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok, koszonom a valaszokat mindenkinek.
Nandor
|
+ - | Re: Sziasztok! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Wed, 10 Mar 1999 12:20:23 EST, wrote:
> CRX-hez. Altalam nagyra becsult Zak velemenyet most nem
o
>sztom, es ott fogta meg a lenyeget, hogy a Fiat 2 ev utan oriasit veszit ertek
e
>bol, ezert cserelik le. Vajon miert lehet ez? Mig a 10 eves Golf kepes „tartan
i
Koszonom, megtisztelsz.
Azt hiszem, senki, meg en, az italophil Alfa-Lancia-Fiat buzi sem
vonta ketsegbe sosem, hogy a digo autok nem a minoseg csucsa, sosem
fogja elerni egy Toyota szinvonalat (jo, azt egy VW sem); sot ismerek
konkret peldat arra, hogy Audi-gyar beszallitojanal (kis alakatreszek,
csavarok, anyak, csatlakozok, ilyesmi kis fem vacakok) ami nem megy at
a minosegi kontrollon - ach, akkor ez mehet az olaszoknak, azoknak jo
lesz.
>” az arat. Meg ma is szaladgalnak 20 eves I-es Golfok, mig 20 eves Fiatot nemi
g
>en latni. Igy lesz ez 20 ev mulva szinten, bar a VW kezd alkalmazkodni az „5 e
v
>re csinalunk autot tarsasaghoz” Ugyanis rajottek, nem eri meg ennyire jo minos
e
>gu autot kesziteni. A masik, eddig a VW-rol!
Nana. 20 eves Golf I. valoban van jopar, de ha korulnezel, azert jo
sok oreg Uno-t vagy Ritmot latni. Apropo Ritmo. Rozsdasodik, meg zorog
meg minden, de azert olyan technikai megoldasok vannak benne, ami egy
korabeli nemetben sem - pl. tessek megnezni Ritmo 135TC elso futomuvet
kivulrol, nem fogtok benne fektarcsat latni. Nem a konnyen koszolodo
kerekben van, novelve a rugozatlan tomeget, hanem a feltengely masik
vegen, ahogy egy rendes sportautonal lennie kell... A masik meg az,
hogy a regiek kozott valoban sok kulonbseg van, de ha a mostani,
modern gyartasu autokat nezzuk - nem sok... Tomegtermeles mind.
Na, lezarva a vitat: szubjektiv dolog. Kinek a technika, kinek a
feeling. Kinek a pap, kinek a papne. Nekem speciel az Alfa Romeo GTV
3.0 V6 ;-)))))
Udv: Zak
|
|