Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 319
Copyright (C) HIX
1999-03-11
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 diesel adagolo (mind)  46 sor     (cikkei)
2 Sziasztok Autosok ! (mind)  22 sor     (cikkei)
3 akkumulatortolto (mind)  13 sor     (cikkei)
4 Re: kinek az igaza??? (mind)  37 sor     (cikkei)
5 Rover fogyasztas (mind)  6 sor     (cikkei)
6 Trabi fotengely (mind)  3 sor     (cikkei)
7 Re: Sziasztok! (mind)  42 sor     (cikkei)

+ - diesel adagolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:

>Szakirodalmam szerint (ami persze nem eppen friss forras, 
emiatt bevallom nagyo
>n buta'nak e'rzem magam) a levegosodes az adagoloban es a 
nagynyomasu femcsovek
>ben okoz gondot. OK itt fekszik az adagoloelem, tehat a 
buborek nem sza'll fel
>benne -> vegte're is le'gteleniti maga't. De mi lesz a 
cso:vekben le'vo" levego
>"vel? O:sszenyomodik es kitagul... Kicsit oldodik a 
gazolajban is, lassan azert
> elfogy. Mondom en, legteleniteni kellene, pedig magam is 
kifogyasztottam taval
>y kozel feltucatszor a tankot es nem volt szivem csovet 
bontani. Csak a gumipum
>pa'val le'gtelenitem - az adagolot.

Igazad van, pontatlan voltam a valaszadasban. Amitol szo 
van az a forgoelosztos (disztributoros) adagolo. Ez lehet 
CAV, Lucas, Bosch akarmilyen. A modern rendszereket ugy 
tervezik, hogy ne keljen a nagynyomasu rendszert 
legteniteni. Az adagolo kidolgozza magabol a levegot, ha a 
kisnyomasu rendszer szallit gazolajat. A nagynyomasu 
rendszernel is ugy vannak tervezve a szelepek, hogy 
legtelenitse magat, a csovekben pedig nem tud megmaradni a 
legbuborek az ott fellepo nagyfrekvencias nyomaslenges 
illetve a folyadek aramlasa miatt -> tavozik a 
befecskendezoszelepeken keresztul. En szemely szerint a 
levegos dizelt, ha mar beindult vegre, megporgetnem egy 
kicsit, mielott elindulnek. 4-5 perc alatt ki kell pucolnia 
a csovekbol a levegot, ha ez nem tortenik meg akkor ott 
gond van a rendszerrel.
A regebbi rendszeru dizel autok, fokent teherautok ha 
lelevegosodnek akkor azokat ki kell legteleniteni. Azokat a 
motorokat meg soros (Bosch rendszeru csak igy hivjak, nem 
mond ellent a fentieknek!) adagoloval szereltek. Ez a 
rendszer a kialakitasa miatt nem, vagy csak nagyon nehezen 
kepes kilegteleniteni magat.
De ujabban mind az adagolokat, mind a befecskendezo 
szelepeket ugy tervezik, hogy nem kell legteleniteni a 
rendszert. Ez mind a gyartasi, mind a javitasi technologiat 
gyorsitja. (3 percenkent lejon egy auto a gyartosorrol, 
Jozsi meg feloraig legteleniti?)

GaborZs
+ - Sziasztok Autosok ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

1. Szeretnem megtudni, hogy valaki hasznalt-e "WINN'S" nevu surlodascsokk=
ento olajadalekot (WINN'S OIL =

FRICTION MODIFIER). Azaz erdemes-e beletolteni a 20 eves 1500-as LADA-ba =
? Jot tesz-e neki, vagy =

ellenkezoleg rosszabbodik az amugy is kopott motor allapota. Az utobbi fe=
levben megugrott az olajfogyasztasom =

is, mi a velemenyetek ? (a fent emlitett szer a kereskedelemben kaphato) =
Ha ismeritek irjatok meg, elore is =

koszonom.
2. Olmozott benzines tema: Mi van akkor, ha peldaul itthon tankolt olomhe=
lyettesito adalekos benzinnel =

kozlekedem kulfoldon (pl. Szlov=E1kia, Rom=E1nia stb.) es ratankolok fel =
tartalynyi olmozott benzint ? A ket kulonbozo =

adalek hogyan baratkozik egymassal ?  Karos-e a motrnak ez az elegy ?

A valaszokat elore is koszonom:  Malnasi Jozsef.
+ - akkumulatortolto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Itt a tavasz, ugyhogy valoszinuleg sokat fogtok hallani rolam mostanaban.
(Ez nem fenyegetes volt)
Kezdem az elejen: szeretnek eletet lehelni oktober ota allo automba, amibol
kiszedtem az akksit is, ugyhogy fel kellene tolteni. Most ugyan van nalam
kolcsonbe egy akksitolto, de gondoltam veszek egyet. Kerdesek: hol, milyet
(marka, teljesitmeny), mennyiert. (Tudom, vegyek uj akksit.)
Ha sikerult beinditani jon a tobbi kerdes.

Addig is koszi mindenkinek!

Zsuzsa
+ - Re: kinek az igaza??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello !

A KRESZ szerint egyiranyu utcaban csak a jobb oldalon lehet
parkolni, tovabba ami a KRESZ szerint tilos, azt nem erositik
meg tablaval. Ezert nincs baloldalt tabla.
Ugyhogy mindket szerv buntethet nyugodtan, de a tilosban
parkolasert.

Hello !

Mikus



 írta a következő üzenetben: ...
>Sziasztok!
>
>Adott egy fizetos parkolo, egyiranyu osszekoto uttal. Az ut eleg
>szeles, igy ott elfer meg egy sor parkolo auto, de sav nincs
>felfestve. Az ut jobb oldalan egy megallni tilos tabla ekeskedik.
>Na ezert (no meg mert keves a parkolo hely) az ut bal oldalan is
>meg szoktak allni az autosok. Szepen kifizetik a parkolojegyet,
>kibiggyesztik az ablakba, es varakoznak turelemmel (az autok).
>Jonnek rendorek es sorban buntetik meg oket, Tilosban parkolas
>cimszoval. OK feltetel nelkul fogadjuk el. Ellenben, ha nem vesz
>parkolojegyet a tulaj, akkor meg a kozteruletfelugyelok buntetik
>meg, mivel dijfizetes nelkul parkolt.
>
>Tobb kerdest is felvet ez a jelenet:
>1. ervenyes-e az egyiranyu utnak mindket oldalara a megallni tilos
>    tabla? (csak a jobb oldalon van kirakva!)
>2. ha 1. igaz akkor jogos-e a kozteruletfelugyelok buntetese?
>A ket szerv kozul valaki nincs tisztaban a KRESZ-el.
>Ki a hunyo?
>
>        Rob.
>
+ - Rover fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

nem tudja valamelyikotok, hogy egy 4-5 eves 1.4-es beznines Rovernek
mennyi lehet a fogyasztasa? Sajnos tipust nem mondtak csak ugy ajanlottak...

koszi, Attila
+ - Trabi fotengely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, koszonom a valaszokat mindenkinek.

Nandor
+ - Re: Sziasztok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wed, 10 Mar 1999 12:20:23 EST,   wrote:

> CRX-hez. Altalam nagyra becsult Zak  velemenyet most nem 
o
>sztom, es ott fogta meg a lenyeget, hogy a Fiat 2 ev utan oriasit veszit ertek
e
>bol, ezert cserelik le. Vajon miert lehet ez? Mig a 10 eves Golf kepes „tartan
i

Koszonom, megtisztelsz.
Azt hiszem, senki, meg en, az italophil Alfa-Lancia-Fiat buzi sem
vonta ketsegbe sosem, hogy a digo autok nem a minoseg csucsa, sosem
fogja elerni egy Toyota szinvonalat (jo, azt egy VW sem); sot ismerek
konkret peldat arra, hogy Audi-gyar beszallitojanal (kis alakatreszek,
csavarok, anyak, csatlakozok, ilyesmi kis fem vacakok) ami nem megy at
a minosegi kontrollon - ach, akkor ez mehet az olaszoknak, azoknak jo
lesz. 

>” az arat. Meg ma is szaladgalnak 20 eves I-es Golfok, mig 20 eves Fiatot nemi
g
>en latni. Igy lesz ez 20 ev mulva szinten, bar a VW kezd alkalmazkodni az „5 e
v
>re csinalunk autot tarsasaghoz” Ugyanis rajottek, nem eri meg ennyire jo minos
e
>gu autot kesziteni. A masik, eddig a VW-rol!

Nana. 20 eves Golf I. valoban van jopar, de ha korulnezel, azert jo
sok oreg Uno-t vagy Ritmot latni. Apropo Ritmo. Rozsdasodik, meg zorog
meg minden, de azert olyan technikai megoldasok vannak benne, ami egy
korabeli nemetben sem - pl. tessek megnezni Ritmo 135TC elso futomuvet
kivulrol, nem fogtok benne fektarcsat latni. Nem a konnyen koszolodo
kerekben van, novelve a rugozatlan tomeget, hanem a feltengely masik
vegen, ahogy egy rendes sportautonal lennie kell... A masik meg az,
hogy a regiek kozott valoban sok kulonbseg van, de ha a mostani,
modern gyartasu autokat nezzuk - nem sok... Tomegtermeles mind.

Na, lezarva a vitat: szubjektiv dolog. Kinek a technika, kinek a
feeling. Kinek a pap, kinek a papne. Nekem speciel az Alfa Romeo GTV
3.0 V6 ;-)))))

Udv:  Zak


AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS