1. |
Gumi (mind) |
3 sor |
(cikkei) |
2. |
Autolopas, retarder, 4 elektrodas gyertya, kozponti zar (mind) |
76 sor |
(cikkei) |
3. |
Betolas (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
4. |
izzok (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: *** HIX AUTO *** #131 (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: Gumik (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: LPG (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Gumi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bar nekem is elol vannak a jobb gumik, a masik indok a hatra rakas mellet
az, hogy az elol fellepo problemak (reszben es elvileg) kormanyzassal
korrigalhatok, mig hatul ilyen lehetoseg nincs...
|
+ - | Autolopas, retarder, 4 elektrodas gyertya, kozponti zar (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Reagalnek !
Az oreg autot azert is erdemes vedeni, mert nem kothetsz ra Casco-t.
A kotelezo biztositas lopasra (sem masra) nem fizet. Ez egy adofajta.
En minden esetre az oreg automert is megdolgoztam, es nehany taknyos
nyalas szaju diszkopatkany ne kapjon kedvet a kocsimmal valo menozeshez.
A buszokon a retarder fek az a kar. Ez a szerkezet egy viszko-kuplungos
vizhuteses fek. Europai eloiras, enelkul a buszok ki sem mehetnek az
orszagbol.
A hutovizet melegiti, meghibasodasi lehetoseg szinte nulla. Ellenben a
kipufogo
fekkel (bubu), ami a kuplung kinyomasakor vagy uresbe valtaskor
hatastalanna
valik. A retarder a kardant fekezi, es nagyon hatasosan. Balatonfuredrol
Paksra
egy Retarderrel utolag felszerelt Ikarus, hazajott ugy, hogy a sofornek
ossz-vissz
negyszer kellett az uzemi fekkel fekeznie.
A tobb elektrodas gyertyak a repulogeptechnikabol karultek at a
jarmuiparba.
Mindossze az uzembiztossag miatt van tobb elektroda. A katalizatoros
autoknal
ciki lenne ha az egyik henger valami miatt benzingozt nyomna a
katalizatordobba.
A repulogepeknel pedig nem tul szerencses ha egy-ket henger a levegoben
kihagy. Nekem annak idejen a Riga mopedembe sikerult egy ZLIN repulogep
kisuperalt gyertyajat belehajtanom. Annak ket elektrodaja volt, de soha nem
volt utana olyan gondom, hogy slusszos lett volna a gyertya. Negy evig
jartam
azzal a gyertyaval. Ugy ajandekoztam oda az egyik ismerosomnek a
tajgaremet,
hogy a gyertyat kivettem, mert eszmei erteke volt :-))))
A kozponti zar nem mas, mint a reteszelo gombok villamos motoros fel-le
mozgatasa. Egyes tipusoknal vakuum mukodteti ezt a rendszert, de az
elterjedtebb az olcsobb. Es utolag is egyszeru a beepitese. Az
elektromotorok
fogaskerek-fogaslec kombinacioval mozognak, a reteszelo gomb rudazatahoz
egy palcaval csatlakozik. Elvileg barhova felszerelheto az ajto bejsejeben,
de
jobb odafigyelni hogy ne legyen semminek utban. Letezik 2 erintkezos, es
5 erintkezos kivitel. A 2 erintkezoson csak a motor van, az 5 -oson egy
nyito-zaro erintkezos egyaramkoros vegallaskapcsolo. Ezekkel szokott tobb
baj lenni, mert ha elkoszolodik a vegallaskapcsolo, akkor az elektronika
nem
old le, es leegnek a motorok. A 2 aramkorosnel a kulcsos kozponti zarast a
vezeto ajto aramkorebe epitett feszultsegerzekelo vezerli. Mint egy dinamo,
es
az aram iranya hatarozza meg a vezerles iranyat. Masik vezerlesi mod a
riaszto tavvezerlojerol tortenhet. Nalam az automata valto sebessegbe
kapcsolasa
zarta a kozponti zarat, es az automata nyitas a gyujtas parkolo allasban
kikapcsolasakor mukodott. Egyedi nyitasra persze mindig lehetoseg van. Csak
igy
egyszerubb megoldani, hogy a kurvak a piros jelzolampanal ne ugraljanak be
a
kocsiba. Akkor epitettem be a sebessegvalto-mukodtetot, mikor a Kosztolanyi
ter kornyeken a szemem lattara ugraltak be az oromlanyok egy diplomata
BMW-be,
es a kis sarga emberke alig tudta kizavarni a kocsibol oket (ezeket).
A kozpontizar vezerlesere most tervezek egy aramkort, es ez a kozponti
zaraskor
az ablakokat is bezarja (felteve ha van benne vezerlomotor).
Ha lesz ra erdeklodo, a felbemaradt tervezest folytatom, es elkeszitem a
probaaramkort...
Mindenkinek jo autozast !
Peter.
|
+ - | Betolas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
Egy ropke kerdesem lenne a T. listatagokhoz. Elgondolkodtam azon a
kerdesen, hogy miert is nem szabad betulni a katalizatoros kocsit. Az
inditozas, es a betolas kozott nem erzek kulonbseget. Mind a ket
esetben valami kulso ero megforgatja a motort, es kozben van rajta
gyujtas. Nem arra az esetre gondolok, amikor valami komolyabb hiba is
van.
Bogyo
|
+ - | izzok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello !!
Az izzokkal kapcsolatban. Bela, arra meg nem gondoltal,
hogy talan az 90/100-as tungsram, nem azert vilagit
rosszabbul mint a phillips mert rosszabb?!
Nem lehet, hogy az akksid nem birja el?
Inditsd be a motort es utan hasonlitsd ossze a kettot.
Biztos mas lesz a velemenyed.
Ciao
Balazs
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #131 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> E-mail : [Hungary]
>kezifek-szeru szerkezet,
> amit eddig csak varosi buszokban lattam, es a vezeto egy elektromos
> kapcsoloval kapcsolgatja?
A buszokon tudvalevoleg legfek van. Csak akkor megy a busz, ha
a fekekbe a legsurito levegot pumpal. A szemelyautokon azert nincs
ilyen kapcsolo, mert hidraulikus a fekrendszere es macerasabb lenne
megoldani a problemat: ott (a szgk-n) valami erot kellene letrehozni,
ami fekez, mig a buszokon csak a meglevo erot (legnyomas) kell
korlatozni (egy kis szelepet az elektromos kapcsoloval kinyitni),
ettol fekez. Kulonben pontosan errol szol ez az egesz legfek dolog:
ha elromlik a busz fekje (pl. kilukad egy legvezetek), legrosszabb
esetben befekezodik a busz egy rugo miatt. Kulonben ez tenyleg
csak varosi buszokon van es csak masodlagos rogzitofek, rovid
parkolasokra (pl. piros lampa, megallo). A hatasa is gyenge, csak
arra valo, hogy az automata sebessegvalto okozta kuszast
kikuszobolje. Van egy normal "kezifek" is, az kiereszti mind a
negy (hat) fekbol a levegot, mig ez az elektromos kapcsolasu, csak
a busz hatso (illetve a B tengely) kerekeire hat, es nem is ereszti ki
teljesen a levegot, csak egy bizonyos ertek ala korlatozza a
legnyomast.
Udv:
L.
|
+ - | Re: Gumik (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Ha a mellso kereken vannak kopottabb gumik, akkor az csuszik meg. Az
>elozo logika szerint akkor itt ebred elore mutato, hatul pedig hatra
>mutato ero. Mivel ezek ellentetes ertelmuek, igy a keletkezo nyomatek
>olyan iranyba forditja az autot, hogy a meroleges tavolsag, tehat az
>erokar csokken. igy az auto egyenes uton halad tovabb.
En nem szeretnem, ha fekezeskor az autom mindenaron egyenes uton akarna
tovabbmenni. En szeretnem kormanyozni, kikerulni az akadalyt. Ha a hatso
kerek megcsuszik, ellenkormanyzok. Ha az elso kerek csuszik meg, sikoltozok
(mast ugysem tehetek, amig csuszik), azonnal visszaveszek a labambol egy
centit.
Jo gumit minden kerekre! Ha nem telik ra, akkor a kormanyzott kerekre. Ha
targoncad van, mehet a hatso kerekre.
..oo.......
o................Egeer....... mailto:
===
|
+ - | Re: LPG (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Van valakinek gazos autoja? Legyszi irjatok mar le, hogy megeri-e
beszereltetni
>(mondjuk egy LADA-ba)? Mennivel olcsobb, es mennyit romlik a kocsi
>menetdinamikaja?
Nekem volt, a kocsimmal egyutt vettem. Kiszereltettem. A menetdinamikan nem
nagyon ereztem a valtozast normal esetben, mert az auto 115 LE. Ha
jatszottam a kapcsoloval, lehetett erezni, hogy a benzintol lagyabban es
eroteljesebben megy.
A fogyasztasa miatt csak akkor eri meg hasznalni, ha a kert vegeben
gazpalackbol tankolsz. Az autom benzinbol 9 litert fogyaszt, gazuzemben a
12 l gaz melle meg 1-2 l benzint is megevett. Igy hat dragabban es
kenyelmetlenebb tankolasok aran hasznalhattam. Egyetlen elonye a nagyobb
hatotavolsag lenne (benzintank + gaztartaly kb. 1100 km), viszont a
csomagtartot jelentosen szukitette, es kihasznalhatatlanna tette pl. a
lehajthato hatso ulest, raadasul allandoan csorompolt menet kozben a tartaly.
Nagy volt az oromom, mikor vegre kiszereltettem egy ujravizsgaztatas aran!
..oo.......
o................Egeer....... mailto:
===
|
|