Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 132
Copyright (C) HIX
1998-09-05
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Gumi (mind)  3 sor     (cikkei)
2 Autolopas, retarder, 4 elektrodas gyertya, kozponti zar (mind)  76 sor     (cikkei)
3 Betolas (mind)  10 sor     (cikkei)
4 izzok (mind)  14 sor     (cikkei)
5 Re: *** HIX AUTO *** #131 (mind)  25 sor     (cikkei)
6 Re: Gumik (mind)  21 sor     (cikkei)
7 Re: LPG (mind)  25 sor     (cikkei)

+ - Gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bar nekem is elol vannak a jobb gumik, a masik indok a hatra rakas mellet
az, hogy az elol fellepo problemak (reszben es elvileg) kormanyzassal
korrigalhatok, mig hatul ilyen lehetoseg nincs...
+ - Autolopas, retarder, 4 elektrodas gyertya, kozponti zar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Reagalnek !


Az oreg autot azert is erdemes vedeni, mert nem kothetsz ra Casco-t.
A kotelezo biztositas lopasra (sem masra) nem fizet. Ez egy adofajta.
En minden esetre az oreg automert is megdolgoztam, es nehany taknyos
nyalas szaju diszkopatkany ne kapjon kedvet a kocsimmal valo menozeshez.


A buszokon a retarder fek az a kar. Ez a szerkezet egy viszko-kuplungos
vizhuteses fek. Europai eloiras, enelkul a buszok ki sem mehetnek az
orszagbol.
A hutovizet melegiti, meghibasodasi lehetoseg szinte nulla. Ellenben a
kipufogo
fekkel (bubu), ami a kuplung kinyomasakor vagy uresbe valtaskor
hatastalanna
valik. A retarder a kardant fekezi, es nagyon hatasosan. Balatonfuredrol
Paksra
egy Retarderrel utolag felszerelt Ikarus, hazajott ugy, hogy a sofornek
ossz-vissz
negyszer kellett az uzemi fekkel fekeznie.


A tobb elektrodas gyertyak a repulogeptechnikabol karultek at a
jarmuiparba.
Mindossze az uzembiztossag miatt van tobb elektroda. A katalizatoros
autoknal
ciki lenne ha az egyik henger valami miatt benzingozt nyomna a
katalizatordobba.
A repulogepeknel pedig nem tul szerencses ha egy-ket henger a levegoben
kihagy. Nekem annak idejen a Riga mopedembe sikerult egy ZLIN repulogep
kisuperalt gyertyajat belehajtanom. Annak ket elektrodaja volt, de soha nem
volt utana olyan gondom, hogy slusszos lett volna a gyertya. Negy evig
jartam
azzal a gyertyaval. Ugy ajandekoztam oda az egyik ismerosomnek a
tajgaremet,
hogy a gyertyat kivettem, mert eszmei erteke volt :-))))

A kozponti zar nem mas, mint a reteszelo gombok villamos motoros fel-le
mozgatasa. Egyes tipusoknal vakuum mukodteti ezt a rendszert, de az
elterjedtebb az olcsobb. Es utolag is egyszeru a beepitese. Az
elektromotorok
fogaskerek-fogaslec kombinacioval mozognak, a reteszelo gomb rudazatahoz
egy palcaval csatlakozik. Elvileg barhova felszerelheto az ajto bejsejeben,
de
jobb odafigyelni hogy ne legyen semminek utban. Letezik 2 erintkezos, es
5 erintkezos kivitel. A 2 erintkezoson csak a motor van, az 5 -oson egy
nyito-zaro erintkezos egyaramkoros vegallaskapcsolo. Ezekkel szokott tobb
baj lenni, mert ha elkoszolodik a vegallaskapcsolo, akkor az elektronika
nem
old le, es leegnek a motorok. A 2 aramkorosnel a kulcsos kozponti zarast a
vezeto ajto aramkorebe epitett feszultsegerzekelo vezerli. Mint egy dinamo,
es
az aram iranya hatarozza meg a vezerles iranyat. Masik vezerlesi mod a
riaszto tavvezerlojerol tortenhet. Nalam az automata valto sebessegbe
kapcsolasa
zarta a kozponti zarat, es az automata nyitas a gyujtas parkolo allasban
kikapcsolasakor mukodott. Egyedi nyitasra persze mindig lehetoseg van. Csak
igy
egyszerubb megoldani, hogy a kurvak a piros jelzolampanal ne ugraljanak be
a
kocsiba. Akkor epitettem be a sebessegvalto-mukodtetot, mikor a Kosztolanyi
ter kornyeken a szemem lattara ugraltak be az oromlanyok egy diplomata
BMW-be,
es a kis sarga emberke alig tudta kizavarni a kocsibol oket (ezeket).
A kozpontizar vezerlesere most tervezek egy aramkort, es ez a kozponti
zaraskor
az ablakokat is bezarja (felteve ha van benne vezerlomotor).
Ha lesz ra erdeklodo, a felbemaradt tervezest folytatom, es elkeszitem a
probaaramkort...

Mindenkinek jo autozast !

Peter.
+ - Betolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

   Egy ropke kerdesem lenne a T. listatagokhoz.  Elgondolkodtam azon a
kerdesen, hogy miert is nem szabad betulni a katalizatoros kocsit.  Az
inditozas, es a betolas kozott nem erzek kulonbseget.  Mind a ket
esetben valami kulso ero megforgatja a motort, es kozben van rajta
gyujtas.  Nem arra az esetre gondolok, amikor valami komolyabb hiba is
van.

Bogyo
+ - izzok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello !!


Az izzokkal kapcsolatban. Bela, arra meg nem gondoltal, 
hogy talan az 90/100-as tungsram, nem azert vilagit
rosszabbul mint a phillips mert rosszabb?! 
Nem lehet, hogy az akksid nem birja el? 
Inditsd be a motort es utan hasonlitsd ossze a kettot.
Biztos mas lesz a velemenyed.

Ciao
								

									Balazs
+ - Re: *** HIX AUTO *** #131 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> E-mail :  [Hungary]
>kezifek-szeru szerkezet,
> amit eddig csak varosi buszokban lattam, es a vezeto egy elektromos
> kapcsoloval kapcsolgatja?

A buszokon tudvalevoleg legfek van. Csak akkor megy a busz, ha
a fekekbe a legsurito levegot pumpal. A szemelyautokon azert nincs
ilyen kapcsolo, mert hidraulikus a fekrendszere es macerasabb lenne
megoldani a problemat: ott (a szgk-n) valami erot kellene letrehozni,
ami fekez, mig a buszokon csak a meglevo erot (legnyomas) kell
korlatozni (egy kis szelepet az elektromos kapcsoloval kinyitni),
ettol fekez. Kulonben pontosan errol szol ez az egesz legfek dolog:
ha elromlik a busz fekje (pl. kilukad egy legvezetek), legrosszabb
esetben befekezodik a busz egy rugo miatt. Kulonben ez tenyleg
csak varosi buszokon van es csak masodlagos rogzitofek, rovid
parkolasokra (pl. piros lampa, megallo). A hatasa is gyenge, csak
arra valo, hogy az automata sebessegvalto okozta kuszast
kikuszobolje. Van egy normal "kezifek" is, az kiereszti mind a
negy (hat) fekbol a levegot, mig ez az elektromos kapcsolasu, csak
a busz hatso (illetve a B tengely) kerekeire hat, es nem is ereszti ki
teljesen a levegot, csak egy bizonyos ertek ala korlatozza a
legnyomast.

Udv:
L.
+ - Re: Gumik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ha a mellso kereken vannak kopottabb gumik, akkor az csuszik meg. Az
>elozo logika szerint akkor itt ebred elore mutato, hatul pedig hatra
>mutato ero. Mivel ezek ellentetes ertelmuek, igy a keletkezo nyomatek
>olyan iranyba forditja az autot, hogy a meroleges tavolsag, tehat az
>erokar csokken. igy az auto egyenes uton halad tovabb.

En nem szeretnem, ha fekezeskor az autom mindenaron egyenes uton akarna
tovabbmenni. En szeretnem kormanyozni, kikerulni az akadalyt. Ha a hatso
kerek megcsuszik, ellenkormanyzok. Ha az elso kerek csuszik meg, sikoltozok
(mast ugysem tehetek, amig csuszik), azonnal visszaveszek a labambol egy
centit.

Jo gumit minden kerekre! Ha nem telik ra, akkor a kormanyzott kerekre. Ha
targoncad van, mehet a hatso kerekre.


    ..oo.......
  o................Egeer.......     mailto:


===
+ - Re: LPG (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Van valakinek gazos autoja? Legyszi irjatok mar le, hogy megeri-e
beszereltetni
>(mondjuk egy LADA-ba)? Mennivel olcsobb, es mennyit romlik a kocsi
>menetdinamikaja?

Nekem volt, a kocsimmal egyutt vettem. Kiszereltettem. A menetdinamikan nem
nagyon ereztem a valtozast normal esetben, mert az auto 115 LE. Ha
jatszottam a kapcsoloval, lehetett erezni, hogy a benzintol lagyabban es
eroteljesebben megy.

A fogyasztasa miatt csak akkor eri meg hasznalni, ha a kert vegeben
gazpalackbol tankolsz. Az autom benzinbol 9 litert fogyaszt, gazuzemben a
12 l gaz melle meg 1-2 l benzint is megevett. Igy hat dragabban es
kenyelmetlenebb tankolasok aran hasznalhattam. Egyetlen elonye a nagyobb
hatotavolsag lenne (benzintank + gaztartaly kb. 1100 km), viszont a
csomagtartot jelentosen szukitette, es kihasznalhatatlanna tette pl. a
lehajthato hatso ulest, raadasul allandoan csorompolt menet kozben a tartaly. 
Nagy volt az oromom, mikor vegre kiszereltettem egy ujravizsgaztatas aran!


    ..oo.......
  o................Egeer.......     mailto:


===

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS