Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 459
Copyright (C) HIX
1999-08-01
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 bejarata (mind)  53 sor     (cikkei)
2 Re: Trafipax (mind)  17 sor     (cikkei)
3 Matrica eladas (mind)  16 sor     (cikkei)
4 Chip tuning (mind)  15 sor     (cikkei)
5 Re: *** HIX AUTO *** #458 (mind)  31 sor     (cikkei)
6 Sorry! (mind)  17 sor     (cikkei)
7 Re: kocsival mindenhova (mind)  20 sor     (cikkei)
8 skodri feltengely? vagy kerekcsapagy? (mind)  17 sor     (cikkei)
9 Re:Aug. 11. Kozlekedes Balatonra? (mind)  9 sor     (cikkei)
10 gyartott dugattyuk & co. (mind)  19 sor     (cikkei)

+ - bejarata (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> En azt valasztottam egy baratom regebbi peldaja alapjan, hogy
> max.3000-ig porgetem es addig is ovatosan. Erre az egyik 
ismerosom azt
> mondta, hogy a szerelok neki a szervizben azt mondtak, hogy 
azert
> olyan lusta a Crysler-e, mert ilyen ovatosan kozlekedett az 
autoval.
> Vajon tenyleg rosszat teszek, ha ilyen ovatosan vezetek 1-2 
ezerig?
> (3000-es fordulatszam alatt) Egyebkent Ti mit tennetek, vagy 
tettetek?
Minden ismerosomnek uj autoja van, nekem is volt 1 eve es a 
tapasztalat azt mutatja hogy menni kell vele. 2000-2300 ala ne 
engedd a fordulatot, mert erolkodik a motor az nem tesz jot neki, 
neha felszaladhat 4000 fole is, de ne tartosan. Dinamikusan 
vezesd, ennyi az egesz.. Szerintem inkabb porogjon egy kicsit 
jobban az a motor mintsem hogy alacsony fordulaton szenvedjen.. 
mas kerdes hogy egy ismerosom amikor daewoot vett, meg aznap 
felhivott hogy iszonyu jo a kocsi, 180-nal is nagyon kellemes... En 
azert az elso nap a 180-as tempot meg sokallom vele, de semmi 
gond nem lett belole... 

Az ovatos vezetest meg azert irjak elo, mert csak a motor van 
bejaratva, a fek, futomu, etc meg nem.

> "En sem szeretem a BKV-t, de hidd el, az egyik legjobb > 
>Europaban, es sokkal jobb mint pl. a Londoni tomegkozl."

Az fantasztikus. egyszer 3 orara auto nelkul maradtam (foliaztak 
az ablakot) es gondoltam elugrok egy kozeli bevasarlokozpontba... 
Autoval (szabalyos kozelekdes mellett) onnnan 7-8 percre volt, 
nekem az kozelit jelent.. 
2-en voltunk, es 2 buszjegyet vettunk, hatha jon az ellenor (jott is)..
a buszjegy ara 90 ft.
Az ut megtetelehez tobb mint 1.5 orara volt szuksegunk, 4 
atszallasra.. Ez anyagiakban kifejezve ha mindenhol becsuletesek 
lettunk volna : 4*2*90ft = 720 ft. Autoval mindez nincs 10 perc es 
150 ft. 
Ha ez valakinek jo.. Szerintem katasztrofa.

AntForce

Printz Ferenc Budapest
23 eves, vallalkozo
Jelenlegi Auto: Suzuki Swift 1.3 GLS ('98) + HIGH END + SPL 
kevereke Caraudio, Fiat Croma 2.0 IE (5 eves kicsit megtorve az 
eleje)
Vezetett autok:  PF 126, Fiat Tempra 2.0 IE, Golf III VR6 Full, 91' 
Celica 2.0 GTi, Nissan 200 SX 1.8 turbo, Lancia Thema Full 2.0 
16V, BMW 525TDS full + 5 seb. automata (ilyet senki! se vegyen), 
Opel kadett 1.6 (a PF 126 legyorsulja, katasztorfa), Renault 19, 
Citroen XM 2.0 Full, Citroen Xantia 1.6, a tobbi nem jut eszembe. 
Erdekel: szinte minden az autokrol, de foleg az autohifirol
+ - Re: Trafipax (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali !

Ha nem allitottak meg a fenykepezes utan akkor siman meg kell jatszani az
adatkozlo level visszakuldeset az adatvedelmi biztos allasfogalalsaval.
Merem ezt allitani, mivel ha emlekeztek meg regen en vetettem fel, hogy a
kollegam bele pukkant egybe es nem talatam az ide vonatkozo allasfoglalast,
de szerencsere idoben megkaptam a listarol( sajnos most az ido rovidsege
miatt nem tudom eloszedni, hogy kitol, de kulon koszonom ) es el is kuldtuk
a valaszlevelet mire eddig ( jo par honapja ) nem tudtak valaszolni, tehat
erzesem szerint benyeltek.

Ha estetleg erdekelne akkor elovadaszom es megkuldhetem.

Andras

UI: Frigyes, van mar matrica nallad ? ( vagy esetleg postan kapjuk meg a
rendelt darabokat ? )
+ - Matrica eladas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziazstok autosok.

Lehet nalam is autos matricat vasarolni.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.         Mobil : 06 - 20 -9446 - 107                       
             A - MajorKa Bt.

          
Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica kaphato.
+ - Chip tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En vigyaznek vele, mivel az elettartama a motornak valoszinuleg legyengul.=
=20
Masreszrol a hutorendszer sem a tobblet uzemanyag elegetesere meretezett.=20
Aztan a kipufogoszelepek elolvadhatnak.=20
Aztan a katalizator kinyiffan.=20
Aztan a valto nem biztos, hogy erre a nyomatekra meretezett. Pl 1.4 VW/Seat
valto egy rakas ... meg 60 LE-vel is.=20
Aztan ....

Pl az en gepembe egy intercoolert kellene beepiteni ami a bejovo levegot a
turbo utan kb 100=B0C-al huti.=20
Egyebkent kinyiffanna.=20
Persze ha tekintettel vagy bizonyos dolgokra OK a dolog.=20

Yahni
+ - Re: *** HIX AUTO *** #458 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!


> >letrejohet az ongyulladas, mielott meg a szikra gyujtana meg azt. Ezt =
> >hivjuk kopogasnak.
> 
> Eddig Ok. (Megj: A kopogas az amikor az ido elott belobbano keverek
> pofanvagja a meg felfele halado dugattyut)
> 

Tudomasom szerint pedig a koran begyujtott keverek nem megfelelo
lezajlasu egese ez a jelenseg.
A keverek meg nem teljesen homogenizalodott (egyenletesen eloszlott)  az
egesterben.
Ezert u.n. egesi gocok keletkeznek.
Amik olyan problemat okoznak, hogy a robbanas (a motor mukodesenek
alapelve) nem egyszeri intenziv folyamat lesz.
Hanem tobb kis robbanas jatszodik le.
Ezert kopogas.
Ha pofanvagna a dugattyut (azt teszi, csak nem teljes erovel), akkor
koppanasnak hivnak talan. /vagy reccsenesnek :-)/

En igy tanultam.

Ja es a soros elrendezesu allando loketu adagoloszivattyuk kozott van
olyan is, amelyiknek a forgattyus resze alulrol motor(?)-olajjal kent.
Pl. traktorokon is alkalmazzak.
Valamint szerintem a gazolajnak jobb a kompresszioturese. Vagy nem?
Mivel a benzinnek nagyobb a gazosodasi hajlama. Ezert gondolom.

Udv: Teeby (nagykoru gepjarmu techn. technikus, skoda 120 gls) :-)))))))
+ - Sorry! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi mindenki! 

Ezer bocsi mindenkitol az elozo ekezetes irasert, csak elotte rottam egy 3 
oldalas levelet, es nagyon 
belelendultem a gepelesbe (sose gondoltam,hogy egyszer meg jol jon, hogy 
tudok gepirni :-))). 
Szoval a lenyeg az volt, hogy nem a vezeto stilusat tanulja meg az auto, 
hanem ha sosem hajtasz meg egy 
kocsit, akkor a szivocsoben az uzemanyagbol, ill. a kipufogocsoben a 
kipufogogazokbol apro reszecskek ulnek 
meg, amik lefojtjak a motort. Neha kicsit meg kell hajtani a kocsit, es akkor
 nincs vele baj. Ha evekig kimeled a 
verdat, akkor lehet, hogy tobb ezer km kell az ontisztulashoz. 

Megeccer bocs, hali!

M.a.f.f.i.a. Zolee
+ - Re: kocsival mindenhova (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

 irta:

:> En sem szeretem a BKV-t, de hidd el, az egyik legjobb Europaban, es
:> sokkal jobb mint pl. a Londoni tomegkozl.


Ezt a kijelentest nagyon kulonosnek talaltam, mivel tobb eve jarok Londonba
es az altalam tapasztaltak egyaltalan nem tamasztjak ala a fenti
allitasodat.
Irdatlan sok metrovonal, suru jaratokkal; tiszta es pontos buszok, a vonatok
szamomra felfoghatatlanul siman mennek, nem zakatolnak es ugralnak,
mint Magyarorszagon szokas...

Kivancsi lennek, a BKV milyen szempontbol jobb a Londoninal ?


Szép napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/AAS
+ - skodri feltengely? vagy kerekcsapagy? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


A kovetkezo dolgot vettem eszre a skodrimnal...   (skoda 105, szeles
nyomtavu)  Ha sebessegben van, es elkezdem lokdosni, akkor hatulrol, a
kerekek felol fura csattogo hang hallatszik... behuztam a kezifeket,
megrangattam a kereket, es egy piciket mozog. Levettem a disztarcsat, es
ugy is tologattam elorre, hatra, de nem latszott, hogy a feltengely es a
fekdob egymashoz kepest elforogna. Mi a fene lehet? Kerekcsapagy? Ha
kerekcsapagy, akkor mi csattog, ha tologatom? Szoval ebben kernem a
segitsegeteket.

Elore is koszonom

Udv.....Adam

mailto:
+ - Re:Aug. 11. Kozlekedes Balatonra? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Szeretnek lemenni aug 11-en Balatonra Budapestrol, de nem tudom, hogy
> megprobaljam e az M7-st.

En Siofokon lakom, de mar elokerestem a sufnibol a biciklimet, azzal
talan lehet majd kozlekedni itt...
(ha kicsit is rossz ido van, most is bedugul az egesz Balatonpart)

-- 
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro
+ - gyartott dugattyuk & co. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 levelere reagalnek...

En nagyon porul jartam a gyartatassal. Valahol a VIII. keruletben volt 1
muhely ahol szelepeket csinaltattam a Renault 5 Alpine Turbo kocsimba
(mert a Renault Baumgartner a gyari szelepeket 110e-re mondta, elmennek a
fenebe ...). Es hat a biliacel szelepek hamar szejjelmentek. A mereg
mellett a koltseg sem elhanyagolhato, mert a mocsok szerelok 30e-et kernek
el a motor szetszedeseert. Most visszarakattam bele a regi szelepeket
(mert persze kiderult hogy teljesen mas baja volt... )
Tud valaki olyan Renault szerelot esetleg, aki ERT is a Renaulthoz, nem
markaszerviz, es nem nagyon piszok draga?

Hat en aszondom Ford Granada rulz, meg ha sokat eszik is...

  --
  GA'BRIEL, A'kos )       
  Forte system administrator of Lufthansa Systems Hungary  
  Forte and UNIX consultant
  Phone: (+36-1) 4312-979  FAX: (+36-1) 4312-977

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS