Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2208
Copyright (C) HIX
2004-06-09
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 RE: *** Kirohanas *** #2207 (mind)  22 sor     (cikkei)
2 minden (mind)  34 sor     (cikkei)
3 Re: rossz kezdes, (mind)  24 sor     (cikkei)
4 Re: Dacia Logan (mind)  7 sor     (cikkei)
5 Nyelvi nehezsegek... (mind)  30 sor     (cikkei)
6 4-way Stop (mind)  21 sor     (cikkei)
7 re: EU-s rendszam (mind)  20 sor     (cikkei)
8 Re: esperes es villamharito -off (mind)  7 sor     (cikkei)
9 Re: egyenrangu keresztezodes, zebra (mind)  44 sor     (cikkei)
10 Nyikorgo tarcsafekek (mind)  24 sor     (cikkei)
11 Meg egy kulcsos tema (mind)  25 sor     (cikkei)
12 EU-s rendszamtabla (mind)  35 sor     (cikkei)
13 re: rossz kezdes, (mind)  15 sor     (cikkei)
14 re: Re: EU-s rendszam (mind)  9 sor     (cikkei)
15 re: Kirohanas (mind)  12 sor     (cikkei)
16 Re: EU-matrica (mind)  16 sor     (cikkei)
17 Skoda? (mind)  34 sor     (cikkei)
18 EU-s rendszam (mind)  7 sor     (cikkei)
19 Re: jobbkez (mind)  36 sor     (cikkei)
20 Re: Mustang (mind)  5 sor     (cikkei)
21 Re: Kirohanas (mind)  28 sor     (cikkei)
22 Re: tabla (mind)  13 sor     (cikkei)
23 vegyes (mind)  112 sor     (cikkei)

+ - RE: *** Kirohanas *** #2207 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

* 	 latom, hogy _zebrat_ festenek fel,
* 	es gyalogatkelohelyet letesitenek! Az alul-
* 	jaro fole!

kedves Nagyak,
te par dolgot valamit elfelejtesz:
1: mindenki gyalogos (te is, ha kiszallsz a kocsidbol): ez az alapeset
2: ez a varos alapvetoen nem az autosokra van beallva, hanem a
gyalogosokra es a tomegkozlekedesre
3: a gyalogos (biciklis, motoros) a gyengebb, vedetlenebb, jobban (es
nekunk) kell vigyazni ra (a gyerekedre is vigyazol, amig kicsi, nem?)

nyilvan nem foglalkozol a gondolattal, de barmikor bekovetkezhet
valami, ami miatt soha tobbe nem vezethetsz
abban a pillanatban ra fox jonni, mire jo egy zebra, ami egy
aluljarohoz vezet (neadjisten, lecsapott szegellyel, hogy a tolokocsi
is tudjon rajta kozlekedni...)
udv
L::

Motto: "ne usd el a gyalogost! lehet, hogy o is autos, csak mar
leparkolt..."
+ - minden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A kinai masolatra vonatkozo kerdes elhangzott nyilvanosan, azon felül
>valóban csak unalmas kérdések voltak.
De meg mindig nem tudom, MI AZ A KINAI AUTOMASOLAS???

>Nekem bejott a gep, akar Renault akar Dacia jelveny szerepelt rajta.
>Baromi tágas - én 188 cm vagyok, beültem elore kényelmesen, s utána
>beültem "magam mögé". Elfértem. Elso tesztre majd szeptemberben kerül
>sor, de a muszerfal bár olcsó muanyag, de nem annyira gáz. Szóval
>szerintem rendben van az autó.
2millio forintert ennyi a kriterium? Be lehessen ulni hatra es ne legyen annyir
a gaz a muszerfal anyaga? 2millio forintert annyi sok szep fiatal hasznalt auto
t lehet kapni, amik 100ekm utan is autobbak, mint egy ilyen olcsojanos... Persz
e ez csak az en velemenyem, de en nem fogok ilyent venni.

>Annak idejen volt arrol szo, hogy a regi rendszamot sikeresen eltoltak, igy
>pl. hiaba volt rajta H betu, kellett kulon is ragasztani, mert nem a
>megfelelo meretu/alaku stb. volt. Mondjuk aki azt a rendszamot tipografalta,
>megneznem kinek a kije volt. O<->Q, V<->Y betuk kulonosen jora sikeredtek.
>Az ujak jobbak ennel?
Arrol nem szolva, hogy Europa tobbi orszagaban a rendszam tartalmaz valamifele 
hivatkozast a gk regisztraciojanak helyere is. Nalunk ezt az AA-11-22, es a (H)
 ABC-123 tipusu rendszamok sem tudtak. Az uj tudja? Nem fog ez is EU-konformiza
lodni ket ev mulva?

>es gyalogatkelohelyet letesitenek! Az aluljaro fole!
Ez az abszurditas csucsa! Nem lehet irni valami keruleti onkormanyzatnak, hogy 
"menjenekmaraqrvaanyjukba?!" ?

Az se volt rossz, amikor Gyorben a 81es ut bevezeto szakaszat athelyeztek (100 
meterrel arrebb, kb 2mrd koltseggel) ugy, hogy kb 20 csaladi haz szabadult meg 
a forgalom zajatol. De ez a normalis emberek arcon kopese. Erofitogtatas: "mi m
indent megtehetunk" :-(((((

Fogash
+ - Re: rossz kezdes, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Monday 07 June 2004 09:43, buruzs wrote:
> felszereltsegi valtozat, ami automata va ltot, ABS-t es 2 lufit ad
> pluszban a szeria villanyablak, kpizar, CD-s radio, m otoros (motorral
> becsukhato!) tukrok es 2 erzekelos tolatoradar mellett. 

Meg mindig kepes vagyok meglepodni az egyes orszagokban szokasos fura 
felszereltsegi szokasokon... Itt peldaul olyanrol irsz amin alapban van 
tolatoradar, de abs es 2(!) lufi csak opciokent :-o

Nem szeretnek ott vezetni, ugyetlen vagyok tolatasilag :-)

> velemeny: kellemes csalodas. Ugyan fogalmam sincs, mennyire gyorsul, de
> nagyon csendes, 

Ott biztos allandoan megy a klima, ugy is csendes? Mert ide eljott a jo 
ido, 30 fok arnyekban, aztan persze a napon levo autoban a klima maximalis 
erovel kinlodik, jo hangos, en meg abszolut nem hallom a motort amirol 
eddig fulre tudtam hogy milyen sebesen megyek. Kell nezzem a kilometerorat 
:-(

Amugy orulok hogy vegre megjott, ha nem is az amire vagytal :-)

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: Dacia Logan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Monday 07 June 2004 21:12, npaul wrote:
> sor, de a muszerfal bar olcso muanyag, de nem annyira gaz. Szoval

A kormanyt tapogattad? Engem az eleg kellemetlenul lepett meg :-(

-- 
Udv, Sandor
+ - Nyelvi nehezsegek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >> > Tisztul a mezony. :-) Kar, hogy nem csak a vetlenek halnak meg,
> >> > sot...
> >>  Eleg sajatos felfogas... En valahogy meg a vetkesek (koztuk az itt
> >>  gyorshajtasukkal gyakran buszkelkedok) halalat sem kivanom...
> >Jelen esetben, be kell vallanom, teljesen egyetertek Hajdu Csaba
> >allaspontjaval.
> >(Egy halvany remeny meg el bennem, hogy csak elirasrol van szo.)
> Ki kell oltsam. :( Nem allitom, hogy en ugy generalisan barmilyen csoport hal
al
> at kivannam, de egy arva konnycseppet nem kell elmorzsolnom, ha egy ilyen onj
el
> olt suma'jer kinyirja magat az autojaban. Mint mondottam: igenis sajnalom a v
et
> leneket (akik utasok az idiota mellett, vagy a masik felet jatsszak a baleset
be
> n), de nem a vezetot, aki a baleset okozza.

A magyar nyelv jelen allasa szerint a "kar, hogy nem csak a
vetlenek halnak meg" nem azt jelenti, hogy sajnalod a
vetleneket...

Ami pedig az onjelolt suma'jereket illeti, barki azza valhat,
foleg masok szemeben. O maga persze legtobbszor el tudja mondani,
hogy miert nem hibas, ennek klasszikus alapesete az, amikor a
masik nem csinal semmit szabalytalanul, csak ugymond bena, es
ezzel kergeti balesetbe az amugy szabalytalankodo, de kivaloan
vezeto es ezert ab ovo vetlen suma'jert...

Emlekezhetunk egy itteni klasszikus alapesetre is: valaki az
elotte lassitot tartotta hibasnak, amiert hatulrol nekiment...
+ - 4-way Stop (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tibor kerdezte:

>Nem is tudom
>amerikaban a four way stop eseten mi a helyzet, valaki?)

A 4-way Stopnal, vagy T keresztezodesben a 3-way Stopnal erkezesi (ill.
megallasi) sorrendben mennek tovabb. Tehat aki elobb allt meg a
stopptablanal, az megy eloszor at a keresztezodesen, akarmilyen iranyba megy
tovabb. Nagyon jol mukodik ez a megoldas. Ha egy lampas keresztezodesben
valami miatt a lampak nem mukodnek, ott is a 4-way Stop szabaly szerint kell
atmenni. Meg egy erdekesseg: egy rendes stoptablahoz erek, tehat fouton kell
elengedni az autokat, es balra fordulok. Ha szembe velem valaki kesobb ert a
keresztezodeshez, es o jobbra vagy egyenesen megy, miutan szabad lesz az ut,
en megyek elobb, annak ellenere, hogy o nekem jobbrol jon, mert en ertem
elobb a stopptablahoz.

Udv.

Jozsi
+ - re: EU-s rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
>
>Szivembol szoltal. En me'g orulok a csikos rendszamomnak (IXY) de a
>kovetkezo nemsokara mar EU-s lesz. :-(
>
>Egyebkent az OOORIASI poent meg nem is tudjatok (ezexerint):
>a rendszamhoz allitolag VAN MATRICA is, amit a szelvedore kell ragasztani.
>Anelkul buntetnek. Persze, meg nem keszult el egy se (vegul is csak 40 napja
>osztanak EU-s rendszamot, 
>
Hi!

Nem csak allitolag, hanem TENYLEG van matrica.
Ott van a szelvedo jobb also sarkaban. Elkeszultek, mert a kollegamnak 
is ott van
es o majus elejen vette at a kocsit matricastol.
Az tenyleg gaz, ha szelvedocserenel vehetunk jo penzert uj matricat is.
Megegy bor rolunk, autosokrol.

Josi
+ - Re: esperes es villamharito -off (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha az esperes ur az egyhazi etikaban es jogban is hasonloan jartas lett volna m
int az epitesi jogban akkor tudta volna azt is hogy a keresztseget nem tagadhat
ja meg azert mert a szulok nem vettek fel bizonyos szentsegeket.  Ez sulyosan e
tikatlan magatartas. Legkozelebb nem kell vele vitatkoznod mert a keresztseg sz
entseget laikus is kiszolgaltathatja :).

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: csaba.creart.hu)
+ - Re: egyenrangu keresztezodes, zebra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Tibor,

  En azon a velemenyen vagyok, hogy meg kene szuntetni az egyenrangu
keresztezodest a gyakorlatban a varosokban. Minden keresztezodesben
ki kene rakni mackosajtot vagy stop tablat. Ha tovabbra is balesetek
vannak, akkor fekvorendort. Mert neha a mackosajt is keves, peldaul
az Amerikai uton (aminek elsobbsege van -- az idegsebeszet miatt, gondolom
-- egy egyebkent jobb kezes kornyeken) naponta van egy baleset, elsobbseg
meg nem adasa miatt.

> amerikaban a four way stop eseten mi a helyzet, valaki?

  Alapvetoen mindenki megall, aztan valaki elindul. Altalaban az, aki
elsonek ert oda (de az is megall!). A rendszer mukodik, meg nem lattam
balesetet belole. Igaz, ott ezek lakoovezetekben vannak, ahol nem
rodeoznak a kocsik amugy sem. Nem tudom, magyarorszagi vezetokkel
hogyan mukodne. Valoszinuleg nagyon nem, mert lenne olyan, aki tudna,
hogy 'four way', amibol azt a kovetkeztetest vonna le, hogy *neki* nem
kell megallni, majd a masik harom megall. Aztan ket ilyen talalkozna,
az egyik feltolna a masikat a jardara, ahol elcsapna egy bicajozo gyereket.
Ez nem teljesen vicc, engem majdnem elcsaptak igy *jardan*, *parkolo
kocsisor* mogott. Reszeg fiatalok berongyoltak a piroson es stop tablan
keresztul 80-nal (km/h) egy keresztezodesbe es a total szabalyosan
kozlekedo nagymamat a dromedar chevy-ben feltoltak a jardara, a
parkolo kocsik moge. Tolem egy meterre ment el es kb. ket meterre
allt meg a nappalinktol (be tudott volna menni :-(

---

Kedves Nagyak,

> latom, hogy _zebrat_ festenek fel,
> es gyalogatkelohelyet letesitenek! Az alul-
> jaro fole!
> 
> HAT BASSZAK MEG!

  Semmi problema, fogod haverodat, megalltok az aluljaro ket lepcsojenel
es *mindenkit* levisztek, felhoztok, akit kell. Babakocsis anyukat,
toloszekes, mankos embereket, kerekparosokat, stb. Mindezt futolepesben...
  Ha nem, akkor (mar elnezest) basszanak meg teged. Latszik, hogy vagy
nincs gyereked, vagy nem toltad a babakocsit ilyen kornyekeken...

Gyula
+ - Nyikorgo tarcsafekek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Autosok !

   Mit lehet kezdeni a nyikorgo elso tarcsafekekkel hazilag ? A 
beolajozason vagy bezsirzason kivul :-))) ha hideg, vagy ha tul meleg 
(hegyi teszteles) akkor semmi baja, nem nyikorog, de ha csak amolyan 
normal varosi uzemmeleg, akkor szornyu hangja van, es engem 
marhara zavar. Ez mar a masodik fekbetet (mas tipusu) 2 honapon 
belul, az elso is nyekergett, a szerelo aszonta, hogy majd bekopik es 
elhallgat, de en mar nem hiszek neki. Egyebkent meg nincs "kedvem" 
havonta masik fekbetetet kiprobalni, ne az en penztarcamon 
teszteljenek ... A jelenseg adodhat eroteljesebb igenybeveteltol, 
amikoris a betet a tulmelegedestol felkemenyedik (pl. a fent emlitett 
hegyi szerpentin lefele)? Van valakinek otlete a temaval 
kapcsolatosan ?

Mas: tud valaki 12V-os szivargyujtorol mukodtetheto elektromagnest ? 
Ha egy 30-as csavar belefer vasmagnak, az sem artana, vagy ha 
alapbol van vasmagja, ugy is jo. Esetleg egy tekercselo muhely cime is 
megoldas lehet, ahol menetszam es rezdrot vastagsag alapjan meg 
lehet rendelni barmilyen elektromagnes tekercset.

Tovabbi nyekergesmentes autozast !

Gabor
+ - Meg egy kulcsos tema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A regi tipusokban a gyujtaskapcsolo beteten kivul volt egy "kodolt
zarszakasz".
Ha azt kiiktattad barmivel elindithattad az autot, ami kepes volt
elforditani a betet kapcsoloreszet.

83-as Mitsubishi Colttal pl. ugy kozlekedtunk, hogy az inditokulcs es
az ajtozar kulcsa is egy kis lapos csavarhuzo volt.
Szereloruhaban a zsebben mindig elfert a csavarhuzo.

>A Trabimnal az eredeti, kopott zarral mukodott az
>"akar lakaskulcs is csak valami vasdarab legyen"
>hozzaallas, nyilt az ajto. Aztan zarat csereltem,
>mas tipusura, ettol kezdve a biciklikullo volt a balvany.
>Kis trukkozes, ajto nyitva.

Volt egy szorkazott fizikatanar a kozepiskolankban. Evfolyamtarsam
melle parkolt be a Trabantjaval. Kifele jovet nem nezte a rendszamot,
es a megszolalasig hasonlito ket auto kozul az idegenbe ult be.
Mi szoltunk neki, hogy rossz kocsiban ul. Miutan megkert minket, hogy
nezzuk meg miert nem tudja elforditani a gyujtaskapcsoloban a kulcsot.
Ott mar nem passzolt. :-)

teeby
+ - EU-s rendszamtabla (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Annak idejen volt arrol szo, hogy a regi rendszamot sikeresen
eltoltak, igy
>pl. hiaba volt rajta H betu, kellett kulon is ragasztani, mert nem a
>megfelelo meretu/alaku stb. volt. Mondjuk aki azt a rendszamot
tipografalta,
>megneznem kinek a kije volt. O<->Q, V<->Y betuk kulonosen jora
sikeredtek.
>Az ujak jobbak ennel?

A H betuvel kapcsolatban gondolkoztam el azon, hogy miben mas a
mostani H betu a rendszamtalakon.
Mert tudtommal az unios rendszamon szereplo H betu megfelel
felsegjelnek (remelem jol irtam).
Ha pedig igy van, a regi miert nem felelt meg?

Csak nem tenyleg valami matrica-kartell keze van a dologban? :-)

>A rendelet megszavazoinak szellemi epseget en is ketsegbe vonom
>- a matricagyarto maffiahoz valo kapcsolatukat - nem.

Amugy olyasmirol is szo volt emlekeim szerint, hogy ha kialakul az
EU-s kozigazgatasi rendszer, akkor jelolve lesznek az autok regiok
szerinti hovatartozassal is.
Gyanitom ezert nem modositottak jelentosen a mostani/korabbi
formatumot. Hiszen kis alakitassal egyezik. Csak ezek a szinek...
Kesobb meg majd ugyis jon az uj szisztema.

Amugy mikorra tervezik a jelenlegi rendszer kapacitasanak a veget?
2000-ben meg H-s rendszam volt, most meg mar a J-ben vagyunk rendesen.
De tavaly meg kiosztottak az I nagyjat. Igaz most mar belassult a
"mobilizacios reform". :-)

teeby
+ - re: rossz kezdes, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

Fogash irta:
>  Mint mondottam: igenis sajnalom a vetleneket (akik utasok az idiota
>  mellett, vagy a masik felet jatsszak a balesetben), de nem a vezetot,
>  aki a baleset okozza.
-------
Lehet, hogy ezt gondoltad, viszont az ellenkezojet irtad.

> >> Tisztul a mezony. :-) Kar, hogy nem csak a __vetlenek__ halnak meg,
-------
Persze, ha idokozben valtozott az ertelmezes, es felcserelodott a 
vetlenek---vetkesek szavak ertelme, akkor elnezest kerek, en tevedtem.

Udv,  Triznyak
+ - re: Re: EU-s rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  de a kerdes bennem is motoszkal: visszaalakithatom-e az EU-s
>  rendszamot a regire? Hatosagi jelzes engedely nelkuli
>  megvaltoztatasanak minosul-e vajon eme tett?
-------
A hivatalos allaspont szerint, ez egyedi azonositojel meghamisitasa.

Udv,  Triznyak
+ - re: Kirohanas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Mar panaszkodtam, hogy fajlalom, hogy a gyalogosoknak szinte mindent
>  szabad (jo, tu- dom, tudom, az autosok is megerik a penzuket a
>  gyalogosokkal szemben...............
----------
Azért ne felejtsd el, gyalogos barki lehet! Nem kell neki ismernie a 
kozlekedesi szabalyokat, lehet kiskoru, szivbeteg, gyengen lato, gyenge 
elmeju, akar ittas is stb. Az autosok kozul az ilyenek _elvileg_ ki 
vannak szurve.

Udv,  Triznyak
+ - Re: EU-matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #2207, :
 >Egyre tobb olyan autot latok - altalaban lefoliazott fostalicskak hangos
 >tuc-tuc zenevel, esetleg kek ledekkel - amin a regi rendszamon ronda kek
 >eu-csillagos matricakkal leragasztjak a H-betut es a zaszlot!
 >Ronda es rohejes. Szerintetek miert jo ez, annyira "meno"?

Szerintem nem rohejes hanem egyenesen hazaarulo. Mint az a majom, aki a
hataratkelon letakarta a magyar zaszlot a csillagossal.
Ja es ha jol sejtem, ilyen modon szabalytalan is, imho okirathamisitas.
OFF: a piros zaszlo elvolt a magyar MELLETT. A kek miert akarja lenyomni
a trikolort? Rohadjon meg a kitalaloja. Na befejezem, mert kapok. ;]
A tipografiarol: ugy latom, egy az egybe ugyanazok a betuk vannak
hasznalatban, amik eddig. De legalabb innen megismerni a magyart...
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.2beta1;]-
+ - Skoda? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


>>1) A Skoda legagyitott nyugati auto a nyugatnak,
>Ezzel kategorikusan nem ertek egyet. A megfelelo felszereltsegu Skodak
> SEMMIVEL nem maradnak el a megfeleltetheto "nyugatiak"-hoz kepest.
> Tapasztalat. Es itt nem csak a L&K verziokra gondolok!

De elmaradnak. Tessek megnezni az uj Octaviat. A belseje RETTENETES
(anyagvalasztas). Nyilvan tudnak szepet is csinalni, de azt mar dragabban
aruljak, meg akkor minek gyartanak Toledot? Az Audi hatarozottan elkulonul,
a Passat nem tudja, hol a helye, a markanevre epit.


>>a Dacia minimalauto keletnek. Mas a felallas. Ne Renault-t keress benne,
>>hanem a Maruti 800, Hindusztan, Lada110 konkurenset.
>Akkor miert aruljak egyes piacokon Renault emblemaval, ill. mit akar
jelenteni
>a "Renault minoseg", meg a "Logan by Renault" felirat a hatuljan?

A strategia szerint a hagyomanyos piacokat vedi ez a felallas. A Renault
inkabb a felso kategoriara ahitozik, mint hogy lefele bovitsen, ezert itt
mas a nev. Lehetett volna Samsung, de ki akar egy mikrosutoben autozni:-)
???
Iranban meg tok mindegy, ott a Logan beviheti hatan a tobbi modellt is.

>Tiszy! Mi bajod neked a Skodaval, hogy mindig ez a negativ pelda?

Fogash! veletlen. Minimalautonak kimondottan partolom a Skodat a minosege
miatt. Tipikusan A-B pontok kozotti kozlekedo 4 kereku gepkocsi. Izleses, es
jo is. Ennyi.


tiszy
+ - EU-s rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

megkovetem a nagyrabecsult adminisztraciot a matrica-vad miatt. :-) A hiany
ui. nem altalanos, hanem csak nehany TUCAT oCSmanyirodara kiterjedo volt.


tiszy
+ - Re: jobbkez (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tegnap ket kerdest is elfelejtettem papirra vetni
(vagyis monitorra... vagyis billentyuzetre... na mindegy :-)).

>Ahogy Fogash is irta, pont annak kell elsobbseget adnom, akit nem is latok.

Fogash egy masik gondolataval kapcsolatosak a kerdeseim.
Azzal, hogy regen jobbkormanyosak voltak az autok.

En ugy tudom, hogy evszazadok ota ha ferfi es no setalnak az utcan,
a ferfi megy a bal oldalon, a no pedig a jobb oldalon.
Az autozas kezdeten nem volt szokas a noi vezeto, merthogy meg
a ferfiaknak is sokszor gondot okozott az auto uzembentartasa es
vezetese, muszaki szempontbol.

Ehhez csak egy kis adalek: lattam olyan 1919-es motorkerekpart,
ahol nem "csutkaval" valtoztattak a fordulatszamot, hanem kulon
karral a levegot es a benzint. Na, menet kozben ezt folyton szabalyozgatni,
nem lehetett leanyalom. Meg meg egy csomo erdekes muszaki csemeget
fedeztem fel rajta

Na szoval ha a ferfi a bal oldalon setal, akkor kezenfekvo, hogy az autoban
is
a bal oldalon ul. Akkor megis, miert kerult a kormany a jobb oldalra?

Masik kerdes: ha jol tudom, Magyarorszagon is a bal oldalon kezdodott
a kozlekedes, aztan tertek at a jobb oldalra.
Technikailag mennyire durva egy ilyen valtoztatas?
Evszamot sajna nem tudok, de gondolom akkor me'g nemigen voltak autok,
nem lehetett olyan veszes az atallas. De mi lenne ha mondjuk ma talalna el
valaki, hogy forditsuk meg a kozlekedest?

Kaosz es zurzavar!

Udv: Soma
+ - Re: Mustang (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali a gt500 érdekel mert az volt a Tolvajtempoba,a kedvenc autom a Mustang gt5
00 az álomautom.
Ati

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: catv-50631bb3.catv.broadband.hu)
+ - Re: Kirohanas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nagyak irta:
>..._zebrat_ festenek fel,
>es gyalogatkelohelyet letesitenek! Az alul-
>jaro fole!

Hi! Egyszeru a magyarazat! :)

A 2-es metrot nyaron felujitjak a Stadionok es az Astoria kozott. Ezido alatt m
etropotlo autobuszok helyettesitik majd, vagyis percenkent fognak indulni es ja
rni buszjaratok a Kerepesti uton vegig, at a Baross teren, es vegig a Rakoczi u
ton. Ilyen suruseg eseten jo ha kulon palyan (savban) halad a busz, ezert a Bar
oss teren kisebb szegelymodositasok utan a regi villamossinekre terelik a buszf
orgalmat. A "Keleti-pu metromegallo" helyett egy ideiglenes buszmegallot alakit
anak ki a Baross ter kozepen a villamossinek mellett. Ehhez viszont biztositani
 kell a Keleti-palyaudvar (es tobbi buszmegallo felol) erkezo emberek szamara a
 megkozelitest. Az aluljaroba nem erdemes lehajtani oket, mert az ideiglenes bu
szmegallo kornyezeteben nincs feljarat a felszinre. Tehat a Keleti-pu. epulete 
elott (es celszeruen az egyik aluljaro kimenetenel) epitenek egy zebrat (lampav
al), hogy a buszmegallot a felszinen meg lehessen kozeliteni. A metro felujitas
at kovetoen okafogyotta fog valni a zebra, igy akkor eltunik, es visszaall a re
gi rend. Igy kitartas, csak a nyaron kell elviselned az ujabb lampa borzalmait!
 :)))

Munkamnak koszonhetoen ismerem es latom ezeket a terveket, igy ha talalsz valam
i furcsa utepiteshez kapcsolodo dolgot, ami elsore logikatlannak tunik, akkor c
sak kerdezz! ;)

udv: Aleox
+ - Re: tabla (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tibor irta:
>...Viszont elegge "kinos"
>szituaciokat eredmenyezne, ha egy jobbkez szabaly tabla
>valamiert eltunne... (Baleset, femgyujtok. :-() ...

A muanyag tablakat a szinesfemgyujtok nem lopkodjak, mert nem lehet eladni. Nem
 kerul sokkal tobbe mint az alutabla, tehat nyugodtan lehetne hasznalni. Ahhoz,
 hogy valaki az aluminium tablatarto oszlopokat elvigye, igencsak elvetemultnek
 es elszantnak kell lennie, hogy az aljara ontott kb. fel kobmeter betontol meg
szabaditsa :) Igy az oszlopok eleg stabilak, es a muanyag tablak sem nagyon tun
edeznenek el ;)

udv: Aleox
+ - vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Nemes Marcus

>Te vagy a hibas. Ha szabalyosan fordulsz is meg, vissza kell setalnod a
>legkozelebbi keresztezodesig, es megnezni, milyen tablak vannak kiteve, ha
>nem vagy arra ismeros. Legalabbis nekem Kresz-tanfolyamon ezt tanitottak.
En a multkor a Ferenc korutra fordultam ki a mester utcabol, es
visszatolatva bealltam a megallni tilos tabla ele, meg orultem is, hogy
pont felszabadult a hely. A kocsihoz visszerve pont toltottek ki a
mikulascsomagot. Kerdeztem, hogy hol a tabla, moondtak, hogy a ferenc korut
elejen kinn van, hogy az egesz utra megallni tilos :-o

>A valaszom arra iranyult, hogy Magyarorszagon meg jo a kemenyfedelu
>szemelyi jogilag.
Jo, tudom, csak a kotekedos sapka volt rajtam :-)

>Egyebkent, ha jol emlekszem, Te (is) irtad, hogy nem
>kartyas szemelyivel is lehet az EU-ban kozlekedni, tehat egyertelmu, hogy
>a heathrowi repteri hataroroknek elmagyaraztak a magyar szemelyi szam
>mibenletet. :-))
Vagy sem. lsd majus 1 amikor az osszes brit kovetsegen azt mondtak, hogy jo
a szemelyi az uj csatlakozoktol, az angol hatarokon meg nem engedtek be
utlevel nelkul a nepeket, mondvan, hogy marpedig soha nem volt jo az
ID-card (amit azert is csodallok, mert nemet es olasz kollegak meg azzal
jarnak :-o

> Felado : 
>Egyebkent az OOORIASI poent meg nem is tudjatok (ezexerint):
>a rendszamhoz allitolag VAN MATRICA is, amit a szelvedore kell ragasztani.
Gondolom mindezt az eu csatlakozas neveben :-(
Itt angliaban nagyon elvetve lehet csak latni GB-vel es csillagokkal
ellatott rendszamot, pedig raadasul 2001-ben a rendszam  formatumat is
csereltek :-o

> Felado : 
>A Nissan Micra elesitetlen riasztoval elindul kulcs nelkul is.
>Van a gyujtaskapcsolon egy kulcshuvely, azt el tudod forditani.
En amit vezettem az olyan volt, hogy eleg volt nalam lenni a kulcsnak a
nyitashoz es az inditashoz. Nem errol beszelsz veletlenul ? :-)

> Felado : 
>Meg eleg meleg a hangulat, ezert remelem senki nem gondolja, hogy
>ebben volt politikai felhang. Bizom benne, hogy azt sem gondolja
>senki, hogy a vilagon barhol mashol nem igy mukodik. Aki ugy hiszi,
>hogy mashol nem igy van, szerintem boldog ember.
Lsd kubaban fogvatartott terroristak, akikrol tudjak hogy nagy reszuk nem
is az, de minek engedjenek hozzajuk akar ugyvedet, elvegre nem hadifoglyok,
de nem is civilek ugyhogy ugyved csakaret sem lathatja oket :-(

> Felado : Hunter
>Felfordul a gyomrom az osszes ujauto lattan. Mondjon nekem valaki
>egy elfogadhato okot, hogy miert nem maradhat a piros-feher-zold a
>rendszamtablaink sarkaban?
Nem erted ? Mar az eu vagyunk, es muszaly a lo masik oldalara atesni :-(

> Felado : 
>>>Na, ez volt a legnagyobb baromsag, amit eletemben hallottam.
>Ez talan elhamarkodott volt a reszemrol (amugy akkor sem
>szemelyeskedes akart lenni)...
En nem is vvettem annak bar nem tudom hogy akinek valaszoltal minek vette
:-)

>Alaposan atgondolva, ez akkor lehet igaz, amikor az adott szituacioban
>az autod tul gyenge. Ilyenkor, mivel nincs remeny a manover gyors
>befejezesere, tenyleg csak az ovatos lassitas marad, tehat "baromsag"
>visszavonva.
>Ha viszont a kocsiban van tartalek, a mogottem tiprodo
>segitokeszsegnek veszi ha latja hogy gyorsitok, es ha meg az "elozes"
>vege elott kiteszen jobbra az indexet, azt is latja, hogy nem
>versenyezni akarok, hanem elengedni. Ritka az az autos, aki ilyenkor
>tovabbra is tartja a 60 centit.
Pl. az a taho aki anyira rankmaszott Ausztriaban, hogy nem latszott hogy a
tetejen nem csomagtarto van hanem keklampa, amit a kigyorsitaas utani
elozesbefejezes utan be is kapcsolt es megvagott minket 500 schillingre
gyorshajtasert (elotte nem mentunk gyorsan, csak akkor leptunk oda, hogy
elengedjuk) :-o

>De amit regebben Joe irt (szelvedomosas) is jo :-)). Azt akkor
>szoktam, mikor olyan helyzetben nyomul valaki kozvetlenul mogottem,
>ahol remeny sincs arra, hogy el tudjam engedni.
Ilyenkor elso vagy hatso szelvedot erdemes lemosni ? :-)

> Felado : 
>>Mas. Jobbkezes utcak. Egyaltalan ki talalta
>>ki es miert? Az egyik legnagyobb okorseg
>Balkormanyos autohoz valoban az.
Az angolok meg csak a korforgalomban ismerik :-o

> Felado : 
>(XM-nel a feklampa kapcsoloja a pedal tetejen a gumi alatt van,
>igy ha ralepsz, akkor eloszor kapcsol a feklampa es csak azutan indul meg
a
>pedal....
Ez jo otletnek tunik, a mogotted jovonek vilagitasz mielott meg fekeznel.

Tenyleg errol jut eszembe. Egy ismeros ugy vezeti az automata autojat, hogy
a jobb labaval nyomja a gazt, de ha fekezni kell akkor a bal labaval fekez.
Allitolag sokkal hamarabb meg tud allni.
Ti mit gondoltok rola ?

>>>Miert? Ti hogyan csinaltok zsebpenzt????
>>En kezelem a penzt, es ha vmire rakerdez, akkor "ooo, az
>>mar regota megvan" :-)
>Eppen par napja jegyezte meg a nyitott gephazra nezve: "miota van kek
fenye
>a grafikus kartya hutoventijenek?"
>"ooo, az mar regota megvan" :-)))
Akkor azek szerint ez univerzalisan hasznalhato megoldas :-)

A'kos

--
Ákos Szalay

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS