Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX CODER 142
Copyright (C) HIX
1998-06-23
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Programozasi nyelv... (mind)  25 sor     (cikkei)
2 PMODE src (Re: Informaciot kerek...) (mind)  44 sor     (cikkei)
3 OpenGL sebessege (Re: Re: ASM) (mind)  45 sor     (cikkei)
4 Re: Programozasi nyelv... (mind)  21 sor     (cikkei)
5 dxf (mind)  12 sor     (cikkei)
6 SVGA Borland C-ben (mind)  6 sor     (cikkei)
7 gcc for DOS (mind)  16 sor     (cikkei)
8 gcc for DOS (mind)  23 sor     (cikkei)
9 Re: Programozasi nyelv... (mind)  17 sor     (cikkei)
10 Re: Informaciot kerek... (mind)  22 sor     (cikkei)
11 Re: Megkovetem magam (mind)  27 sor     (cikkei)
12 Re: Meg mindig LEA (mind)  23 sor     (cikkei)

+ - Re: Programozasi nyelv... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> Ugy erzem, hogy ha a az ASM nyelvbe "beleontenenek" egy
> kis C-t, akkor az egy tokeletes nyelv lenne szamomra,
> a kernelem megirasahoz, de sajnos ilyen meg nem letezik.
Dehogynem letezik, nezd meg a BAssPasC-ot.    ^^^^^^^^^^^
(http://banki1.banki.hu/~arpi -n fennt van)
Pont az, amit megfogalmaztal (asm, beleontve egy kis C),
de van meg egy kis Pascal meg BASIC is "beleontve", csak
hogy mindenki oruljon :)

Egyebkent mostanaban mindenki kernelt ir?

> Egyebkent kozuletek akarki csinalt mar valaha egy ASM compilert ?
Igen, elkezdtunk irni egyet Pila-val, majdnem kesz is volt, de aztan
abbamaradt.

A'rpi / mnemonic

,-------------------------------------------------------|
| ifj.  Gereoffy Arpad     mailto:  |
| GyikSoft of [ESP-team]-> http://banki1.banki.hu/~arpi |
|----------------------------- Phone +36-1-138-1405 ----'
NEWS: BAPC v3.0a5 released! * ESP v1.9 Pro coming soon! *
od: 140270 107007 134330 110000 140216 000271 024401 024766
WinErr: 103 Error buffer overflow - Too many errors encountered.
+ - PMODE src (Re: Informaciot kerek...) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> >Nos en csak ajanlani tudok.
> >A Pmode-nek szabad volt a forrasa eleg jol volt
> >kommentezve. A Dos32 jobb volt.
Ezzel nem ertek egyet, a Dos32 nagyon bugos, eleg sokaig hasznaltam,
de miutan megismertem a Tran's Pmode-t, azonnal attertem arra, sokkal
kisebb, es stabilabb extender.

> 	Hol tudom ezeket beszerezni?
barhonnan, 1-2 pelda:
- ftp.szif.hu   /demos/code/pmode
- ftp.banki.hu  vagy mas xs4all mirror
- anonymous.njszki.hu-val keress "pmode*.zip"-et
- CHIP-CD-k /SAC
- megkersz hogy kuldjem el neked levelben

> Egyebkent nekem a legnagyobb segitseg az az lenne, ha
> valaki tudna nekem adni egy forraskodot, mely atkapcsol
> 386 protected mode-ba, beallitja a descriptorokat, ...
A PMODE forrasaban mindez benne van, eleg erthetoen commenetzve.

> >Azert a Pentium orajeleivel nagyon vigyazni kell, van
> >ugy, hogy egy program gyorsabb lesz attol, ha megfelelo
> >helyre berak az ember egy NOP-ot!!
> 	Ha ez a Pentium ilyen "csavaros eszu", honnan
> 	tudhatom meg, hogy hova mit kell rakni???
Azert ez nem ilyen egyszeru...
a NOP regebben gyorsitott, akkor se a NOP maga, hanem hogy
a cimket paros cimre tolta, es igy gyorsabban tudott a proci
raugrani (ALIGN 2 es tarsai a TASM-ban)
Pentin mar nem igazan szamit az ALIGN.
Itt inkabb az FXCH-val lehet kavarni, ezzel pl. elerheto hogy
az FPU es CPU parhuzamosan dolgozzon.

A'rpi / mnemonic

,-------------------------------------------------------|
| ifj.  Gereoffy Arpad     mailto:  |
| GyikSoft of [ESP-team]-> http://banki1.banki.hu/~arpi |
|----------------------------- Phone +36-1-138-1405 ----'
NEWS: BAPC v3.0a5 released! * ESP v1.9 Pro coming soon! *
od: 140270 107007 134330 110000 140216 000271 024401 024766
         Windows 95: New look, same multicrashing
+ - OpenGL sebessege (Re: Re: ASM) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> >Azt mondod szupergyors gyors putpixel ASM-ben en
> >erre jot kacagok es azt mondom szupergyors  glutSolidSphere
> >OpenGL-ben megvilagitassal, arnyekolassal, texturaval, 3DFX kartya
> >tamogatassal, mindennel, hat ossze lehet hasonlitani a kettot?
>
> Teljesen igazad van. Ami miatt megis hozzaszolok, hogy a
> glutSolidSphere eljarast is meg kellett irnia valakinek, s az a
> jo, ha abban szupergyors putpixel van.
> (S az ujabb es ujabb eszkozoket - melyek csak most keszulnek -,
> szinten irja valaki. Remelem a kritikus reszeket ASM-ben. :)
Sajnos nem.

En eleg sokat programozom OpenGL-ben, foleg SGI-n ahol az egesz
hardware-bol megy, de ismerem a PC-s megvalositasokat is.
Az a baj, hogy a M$ es tarsai csak atportoljak az OpenGL szabvanyban
levo C forrast, megbabraljak hogy valahogy leforduljon, de az ASM-et
nem sokat latott. Pl. ott van LINUX-ban a MESA,a mi szinten egy OpenGL
megoldas, teljesen C-ben irtak, de meg igy is joval gyorsabb mint a
win95-os opengl driver.
Az OpenGL egyebkent is egy hw-re tervezett dolog, nem igazan sw-es
emulaciora alkalmas, mivel mindent ugyanazzal a modszerrel szamol,
ami hw-nel ok, mert ugyanaz a hw csinalja, de sw-nel feleslegesen
sokat szamol. Akik nem ismernek: pl. adott egy matrix, azzal vegzi el
a forgatasokat, perspektivat, tehat ezzel minden vertex-et egyenkent
beszoroz. Arnyekolast 2 felet ismer: FLAT es Gouraud. Hw-bol a
gouraud qrva gyors, sw-bol viszont alig gyorsabb a phong-nal viszont
sokkal rondabb. Egy gombhoz 10x annyi face kell gourauddal, hogy
ugy nezzen ki, mint phonggal. Meg ott a zbuffer is, amit hw-bol
szinte semmiseg megoldani, sw-bol viszont igencsak lassu.
Tehat az OpenGL csak hw tamogatassal hasznalhato jol, hw nelkul
nem eri meg, sokkal gyorsabban megoldhato ASM-ben megirva.

A jovo persze a hw-es megoldasok fele halad, igy egyre kevesebb
jelentosege lesz az ASM-ben leoptimalizalt 3D engine-knek.

A'rpi / mnemonic

,-------------------------------------------------------|
| ifj.  Gereoffy Arpad     mailto:  |
| GyikSoft of [ESP-team]-> http://banki1.banki.hu/~arpi |
|----------------------------- Phone +36-1-138-1405 ----'
NEWS: BAPC v3.0a5 released! * ESP v1.9 Pro coming soon! *
od: 140270 107007 134330 110000 140216 000271 024401 024766
    ...DOS never says "EXCELLENT command or filename"
+ - Re: Programozasi nyelv... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Meg van valakinek a gcc DOS-hoz?
nem probaltam meg, de ugy tudom, hogy djgpp a neve.

> Szoval nagy szuksegem van egy JO Asm Compilerre & Linkerre!!!!!!)
nasm?

> Ugy erzem, hogy ha a az ASM nyelvbe "beleontenenek" egy
> kis C-t, akkor az egy tokeletes nyelv lenne szamomra,
> a kernelem megirasahoz, de sajnos ilyen meg nem letezik.
nem biztos. Igaz Arpi? ;))
lattad mar a bapc nyelvet?
van benne if, case, for...
asm forraskodot general, ugyhogy jo gyors lesz.
ha erdekel, akkor nezd meg a http://banki1.banki.hu/~arpi cimen.
(azt nem tudom, hogy kernelirasra mennyire lehet hasznalni, de ha masra nem,
include-okat lehet csinalni)

Bye,
	Panther
+ - dxf (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Foglalkozott mar valaki DXF file export/import program
irasaval?
Ha igen legyen szives irjon nekem, mert lenne 1-2
kerdesem.

Elore is koszi,

csao

Cserko
+ - SVGA Borland C-ben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mi kell ahhoz, hogy a Borland C SVGA grafikat tudjon kezelni?

Ha jol emlekszem akkor egy SVGA.BGI nevu file. Ha valkinek megvan, vagy
tudja  amegoldast irjon maganban legyszi. 
Koszi!
Bye
+ - gcc for DOS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Meg van valakinek a gcc DOS-hoz?
>Vagy van valakinek valami a gcc-hez hasonlo C compilere?

A PC vilag legfantasztikusabb C/C++ compilere itt talalhato:

http://www.delorie.com/djgpp/

A Borland C-t ugy leradiroztam hogy a laba nem erte a foldet miutan ezt
letoltottem. Ezzel egyutt kezdoknek nem ajanlhato, nincs benne a hibahoz
ugro IDE felulet, sem online help. De a csomagban van a forditoval egyutt
egy sereg UINXrol portolt utility is amely nelkul nehez meglenni. Es
persze a tradicionalisan profi UNIX look and feel.

szin.
+ - gcc for DOS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Meg van valakinek a gcc DOS-hoz?
>Vagy van valakinek valami a gcc-hez hasonlo C compilere?

A PC vilag legfantasztikusabb C/C++ compilere itt talalhato:

http://www.delorie.com/djgpp/

A Borland C-t ugy leradiroztam hogy a laba nem erte a foldet miutan ezt
letoltottem. Ezzel egyutt kezdoknek nem ajanlhato, nincs benne a hibahoz
ugro IDE felulet, sem online help. De a csomagban van a forditoval egyutt
egy sereg UNIXrol portolt utility is amely nelkul nehez meglenni. Es
persze a tradicionalisan profi UNIX look and feel.

A djgpp egy *igazi* 32-bites fordito! A vele irt programok mind protected
modban futnak, azaz egy mutatoval tortent felretenyereles nem fogja a
gepet kiakasztani, PC-n fejlesztok ezt ertekelni fogjak....

Azonkivul (bar en nem hasznaltam) a dokumentacio szerint kulonosen jol
fejlettek az ASM integralasi lehetosegek.
 
szin.
+ - Re: Programozasi nyelv... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 irta:
> Meg van valakinek a gcc DOS-hoz?
> Vagy van valakinek valami a gcc-hez hasonlo C compilere?
> Van valakinek egy jo 386-486 ASM compilere linkerrel egyutt?

A DJGPP csomagban ez mind benne van (gcc, assembler, linker make...).
Van DOS ala is, rajta volt a XXIV, XXV-os CHIP CD-ken. Ha nincs meg,
akkor a kovetkezo cimeket nezd meg:
ftp://ftp.kfki.hu
ftp://ftp.osb.hu
Udv:	Laci
-- 
		Va'ga'si La'szlo'
E-mail to:	
		
+ - Re: Informaciot kerek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On 20 Jun 98 at 8:37,  > wrote:

> >A Pmode-nek szabad volt a forrasa eleg jol volt
> >kommentezve. A Dos32 jobb volt.
>         Hol tudom ezeket beszerezni?

Keresd meg a neten pl. ezzel a keresovel:

http://ftpsearch.ntnu.no/ftpsearch

> >Azert a Pentium orajeleivel nagyon vigyazni kell, van
> >ugy, hogy egy program gyorsabb lesz attol, ha megfelelo
> >helyre berak az ember egy NOP-ot!!
>         Ha ez a Pentium ilyen "csavaros eszu", honnan
>         tudhatom meg, hogy hova mit kell rakni???

Keresd meg a pentopt.txt nevu iromanyt ugyanazzal a keresovel (azt 
hiszem, pentopt.zip a file neve)

István
--  Istvan Marosi  --  http://www.sch.bme.hu/~marosi  --
--  Recosoft Ltd.  --  mailto:  --
+ - Re: Megkovetem magam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On 19 Jun 98 at 5:47,  > wrote:

[.. A LEA sebessegerol volt szo..]

> Erdekes en amikor jatekban hasznaltam es teszteltem akkor a Lea gyorsabb
> volt. Ami erdekes 8-al valo szorzas Lea-val gyorsabb volt mit SHL-el.
> Illetve bizonyos osszeadasok is.

Bocs, nem akartam azt irni, hogy a LEA lassu, mivel ez nem igaz, csak 
azt, hogy vigyazni kell az esetleges plusz 1 orajel miatt.

"Formalisan" mind a LEA-val, mind az SHL-lel 1 orajel alatt lehet
8-cal szorozni. Valoszinu azert talaltad gyorsabbnak a LEA-val valo
szorzast, mert a Pentium ket pipe-jaban mashogy vislekedik a ket
utasitas (tudjatok, a Penti bizonyos esetekben ket utasitast is vegre
tud hajtani egyetlen orajel alatt, az egyiket az u pipe-ban, a
masikat a v pipe-ban): a LEA utasitas mindket pipe-ban parosithato
masik utasitassal, mig az SHL csak az u pipe-ban. Szoval eloallhat
olyan kod, amikor a LEA mellett az elozo utasitast is ugyanazon egy
orajellel elvegzi a Pentium, mig SHL-lel kulon orajel kell hozza.

Ezek azok az esetek, amikor egy megfelelo helyre berakott NOP csodat
tehet a koddal, jelen esetben duplajara gyorsithatja az SHL-t :)

István
--  Istvan Marosi  --  http://www.sch.bme.hu/~marosi  --
--  Recosoft Ltd.  --  mailto:  --
+ - Re: Meg mindig LEA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On 19 Jun 98 at 11:35,  > wrote:

> Tehat a kerdesre a valasz:
>   lea   dx,string
>   mov   dx,offset string
> utasitasok kozott 808x es 80286 proci eseten semmi kulonbseg nincs.
> 
> Mondhatnad, hogy jo-jo, de ugyanaz a gepi kod lesz belole, tehat nem egy
> ujabb utasaitas.

NEM! Ez ket kulonbozo utasitas, ket kulonbozo gepi kodja van!!!

(Valoszinu amiatt irod, hogy ugyanaz, mert a masm valamelyik regebbi
verzioja a LEA REG,CIM utasitasbol onkenyesen MOV REG,OFFSET CIM-et
forditott, merthogy az a 286-osig bezarolag gyorsabb. Az ujak mar
nem teszik!)

Gyerekek! Nezzetek mar utana, hogy mit irtok, mielott irtok! Errol a 
szegeny LEA-rol mar annyi minden elhangzott, nem gyozom korrigalni :))

István
--  Istvan Marosi  --  http://www.sch.bme.hu/~marosi  --
--  Recosoft Ltd.  --  mailto:  --

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS