1. |
Re: *** HIX AUTO *** #89 (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
2. |
Wankel tema (mind) |
41 sor |
(cikkei) |
3. |
Talalmany megvalositasa (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: Wankel-motor tema ( 30 sor ) AUTO #89 (mind) |
36 sor |
(cikkei) |
5. |
Gokart (mind) |
36 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: *** HIX AUTO *** #89 (mind) |
81 sor |
(cikkei) |
7. |
Motor (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
8. |
Re: GOKART (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #89 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Na most nekem volt mar UAZ-om, amivel osvenyt tapostam az arterben,
sot vezettem eleg sokat (1 evet) automata valtos kocsit is.
Ebbol, s az igy nyert tapasztalataimbol kifolyolag akar keresztre is
feszithettek, de szerintem az automata valto az feler egy
istenkaromlassal! Ez a velemenyem es ezt semmikeppen nem tudjatok
megvaltoztatni!!!
Mas:
NEM ELIRAS!
LUAZ. Ukran kocsi, a Tavria gyartja. Az afganisztani haboruban lett
kifejlesztve , mint sebesultszallito.
Neezeetek meg a neten az AltaVistaval, mert megvan!
Mai ara Magyarorszagon olyan 280-300e Ft, ezeket a munkasorseg
hasznalta oket annak idejen.
Zak:
Ha atyai jobaratodra hallgatsz :-))), akkor ne vegyel UAZ-t. 300-
400e Ft-ert itt Szegeden prima jarganyokat kapsz, de a fenntartas, az
brutalisan NEM koltsegkimelo. Csak fizecc, csak fizecc, csak
fizecc.... En, mint tudod, allandoan a praktikum-ar optimumot keresem
(pl. CarlGustav) es asszem itt a legjobb a LUAZ. Csucssebesseg 100
km/h, fogyasztas 8 korul, de gazzal is hajthatod s
ugy mar sokkal baratsagosabb, a vezetoules mellett kapcsolhato
negykerekmeghajtas, felezo van benne, nemelyikben difizar is (nem
ARO), uszotestu a draga, vizen 15 km/h-t tud. Ponyvas, lehet belole
vadaszni, 800 kg, konnyu, 1400-es motor, keves a sarc emiatt.
De! Sajnos Zsaporozsec motorral van adva, s a valtoja se tartos (de
kenyszervezerelt, s ez kiraly!) . A honvedeim szerint mindenen atment,
s a csorlojevel pl. magat fel tudta huzni a Bakonyban egy
meroleges sziklafalra......
|
+ - | Wankel tema (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Latom paran ranyomultak a Wankel motorra.
Az ujraeleszteshez hozzafuznek annyit, hogy a Mazda egy uj Wankel
motoros sportkocsit csinal asszem 99-2000 -re.
A neve meg nincs kitalalva, de ha jol tudom nem a jol ismert RX-7 lesz.
Sajnos csak nagyon keves info van a neten errol.
Mas.
A teljesitmenyrol.
Az 1.3-as motor az a gyari valtozatban 146-tol akar 300 LE-ig terjed.
Ezek a masodik-harmadik generacios motorok, az elso nem turbostol
(146LE) kezdve a dupla turbos 3.gen Infini
motorig(300LE, 255 europaban).
Egyebklent akar 400-500 LE-s szornyeteget is csinalhatunk belole.Ehhez
persze mar le kell mondanunk a szep, egyenletes
750-es alapjaratrol, de az autonk ekkor mar 4sec korul megy 100-ra, es
10 sec-hez NAGYON kozel megy 1/4 merfoldet.
(nezzuk csak meg mennyit is megy a McLaren F1...)Es ez IGAZ!
Mindezt NITRO nelkul!
Ha esetleg van 20ezer dolcsink, akkor vehetunk egy 20B-s motort (3
tarcsas) ami alapbol 300-400LE korul van, es elerheti akar
az 1000LE-t is.
Na ez mar tenyleg nem semmi.
Gondoljunk csak bele, szepen ujgazdag modon nyomulunk a vadi uj
Viperunkben, es legyalaz egy 1.3-as sportkocsi, ami
raadasul 10 eves!!!
Szoval azert akad a motorban eleg tartalek.
Ha vki komolyabban erdeklodne a tema utan, irjon tudok biven eleg cimet
adni neki ahol errol olvashat.
Ja igen, majdnem elfelejtettem:
Ha esetleg van RX-7 es ismerosod, vagy te is tulajdonos vagy, dobj meg
egy emillel plz, mert szeretnek egy RX talalkozot
szervezni.
Koszi!
Na hali!
Kovacs Gyorgy
rx manias :)
|
+ - | Talalmany megvalositasa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tisztelt Erdekeltek!
Varom fenti temaban tapasztalatok, otletek leirasat, sot ajanlatokat is
talalmanyom gyakorlati megvalositasanak ( elso mukodo darab ) lehetosegeire
vonatkozoan.
A talalmany egyesiti magaban a negyutemu motor gazdasagos, tiszta
mukodeset es a ketutemuek igen egyszeru szerkezeti felepiteset.
Cime: Resvezerlesu negyutemu belsoegesu robbanomotor. A bejelentes napja
1996. május 20.
A szabadalmi bejelentes kozzetetelere varhatoan a Szabadalmi Kozlony es
Vedjegyertesito 1998./ 8. szamaban 1998 augusztus 28-an kerul sor.
Faradozasotokat elore is koszonom, udvozlettel:
Drexler Tamas
( A legjobb, amit az emberiseg a Fold erdekeben tehet, hogy eltunik
rola.)
|
+ - | Re: Wankel-motor tema ( 30 sor ) AUTO #89 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Wed, 22 Jul 1998 wrote:
> Kesobb kiderult, hogy a Mazda ezt a kerdest priman megoldotta.
> Az is teny, hogy 1.3 ccm hasznos terfogattal majdnem 200 loerot lehet
> kiszedni a motorbol, 12-18 liter koruli fogyasztassal. A dugattyuelek
> pedig 500 ezer km utan valtak enyhen tomortelenne. A fogyasztasa ha
Haaat, azokman a mazdakban inkabb 100 ezer km utan csereltek motort.
> kiszamoljuk, egy dugattyus 200 loeros motornak sem sokkal kevesebb.
> A baj ott van, hogy a levegoert fizetett ado (kotelezo biztositas) ugy
> lett kitalalva, hogy nehogy megerje. Ugyanis a 2000 feletti
> kategoriaba soroltak. Igyaz hogy ausztriaban meg a hasznos terfogat 3-
> szorosaval szamolnak, de hat itt kezdodik a demokracia.
Nem, ha a munkautemenkent szallitott levegot szamolod, akkor a wankel
"loketterfogatat" 1.7-2 -vel kell szorozni. Ez igy van a kornyezetvedelnmi
adonal is (mert annyival tobb levegot szennyez), meg a versenysportban is
(a Norton motorkerekpar probalt wanklemotorral menni)
> szerepel. Nem erdekel senkit az uzemanyag ara, mert olyan sok elfogy,
> hogy nem eri meg a multiknak az olaj adojat feljebb emelni, mert
> akkor a fogyasztas lecsokkenesevel meghalna az olajipar.
Es mi van a globalis CO2 kibocsatassal? Az _csakis_ a fogyasztastol fugg,
a tokeletes eges eredmenye.
> Az osszes olajkimelo talalmanyt meg lenyeli az olajlobbi.
Ez igaz. De a wankel motor nem ilyen.
Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
LAJBER Zoltan http://jht.gau.hu/~lajbi
GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek http://jht.gau.hu
A member of HuLUG http://www.cab.u-szeged.hu/local/linux/
|
+ - | Gokart (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Ha valaki tud Bp.-n olyan gokartpalyat/palyakat, a SPIRAL-on kivul, ahol
>par nagyon amator, am lelkes srac tudna elfogadhato aron korozgetni
>hebe-hoba, az legyen szives irjon... Koszi... A SPIRAL-t ismerem, de 1/2
>oraert az 5000, vagy 15 korert (kb. 4.5 perc) az 1200 forint sok egy
>kicsit. Persze azert elmegyunk igy is, csak nagyon ritkan, mert ez azert
>draga.
Mi a ring mellett Mogyorodon szoktunk nyomulni. (Go-Kart Hungaria Kft)
1200 Ft /7 perc
A gepek és a palya is profibb mint a spiral. (Azt csak egyszer neztuk meg,
de ki se probaltuk, hisz ranezesre is sokkal sz*rabb. )
Rendes szamitogepes idomeres van stb.
Ha kiberlitek egy orara a palyat az 40000 ami a 6 kocsira elosztva 6667 Ft
ami eleg baratsagos. (Megjegyzem egy ember nem birja ki az egy orat (tul
nagy az igenybevetel ), ezert celszeru 12-en menni es valtani egymast. )
Mi csinaltunk egy bajnoksagot ami a kovetkezokeppen mukodik:
Mindig 1 orara bereljuk a palyat
6 csapat van, csapatonkent 2 versenyzo.
2*5 perc idomeres
A kiertelekes utan rajtfelallas az idomeres szerint.
Utanna kb 42-45 perc verseny. Minden csapatban kotelezo a csere.
Leintes: amikor lejar a palyaberlet.
Igy mindenkire jut egy idomeres, es a verseny fele, bar a csere idopontjat
a versenyzok hatarozzak meg. A tapasztalatok alapjan 115-123 kor a verseny.
(ennyi fer bele a fenti idobe.) Es fejenkent megusszuk 3334 Ft-bol.
Ha kell megadom a telefonszamukat vagy barmit.
Szolj, ha sikerul 20 sec ala menni a koridovel.
Udv,
GaborZs
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #89 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Autom gumijai - Opel Astra - 13 collosak, most viszont kaptam egy
> par 14 collos gumit. Annyit tudok, hogy az ujabb Astrakon mar 14
> collos gumik vannak.
> - Lehet-e egy auton egy-egy par kulonbozo meretu gumi?
> - Le lehet-e az osszes 13-as gumit 14-esre cserelni?
> - Erdemes-e lecserelni?
Eloiras szerint az osszes felninek azonos meretunek (atmero!)kell lennie.A rajt
uk
levogumik tengelyenkent tokegyformak legyenek, a ket tengely
kozott lehet 10 (15?) szazalek merelelteres (pl.: e:205/50R15,
h: 225/50R15). Az osszeset (felnivel egyutt) cserelheted nagyobbra.
Fontos a felni sullyesztese, azaz a kerekpant felezosikjanak a felfekvo
felulet (ami a kerekagyhoz er) sikjatol mert tavolsaga. Ez a kocsi
kormanyzasi tul. is megvaltoztatja, tehat csak azonos sullyesztesu
lehet a nagyobb felni is.
Ha lecsereled, es alacsonyabb keresztmetszetu gumit teszel fel, akkor
kemenyebb lesz a kocsi gordulese, azaz kis mertekben a kenyelem
rovasara megy. De jobban nez ki, es nagyobb feket lehet(ne) beletenni.
Ha ballonosabb a gumi (pl 185/70), akkor no a kerek kerulete, 1 motor
fordulattal tobbet mesz, no a vegsebesseg, csokken (kicsit) a gyorsulas,
mert hosszabbak lesznek az attetelek. Bovebben a "Futomugeometria"
cikkben a web-oldalamon. Vagy kerdezz.
> En meg kozepiskolaban tanultam a Wankel-motorrol, 15 evvel ezelott.
> Akkoriban azt mondtak, hogy ez a technoligia elmeletben mukodik csak,
> mert a forgo dugattyu eleit nem tudjak letomiteni.
> Kesobb kiderult, hogy a Mazda ezt a kerdest priman megoldotta.
NSU RO80 a 70-es evekben mukodokepes szeria wankellel jott ki.A Norton F1 89-ot
a
wankel motorkerekpart gyart, ami roppant eredmenyesaz angliai versenyeken. Sot,
a
Ladanak is van kiserleti wankelja.
> Az is teny, hogy 1.3 ccm hasznos terfogattal majdnem 200 loerot lehet
> kiszedni a motorbol, 12-18 liter koruli fogyasztassal.
amit te irtal az 1.3 kobcenti. ez egy modellmotor. jellemzo hiba egyebkent,hogy
az
1,3 LITER vagy 1300 ccm helyett 1.3 ccm-et irnak a listara. Masok
is, nemcsak te. Figyeljetek, jo? ;)
Amugy akaras kerdese, mert 160-170 LE literteljesitmenyig dugattyus otto-
motorral is fel lehet menni.
> On Tue, 21 Jul 1998 wrote:
>
> > Tegnap lattam a helyi hiradoban, hogy van egy kanadai ceg aki ujra akarja
> > eleszteni a Wankel-motort. Az alapotlet ugyanaz de az ujdonsag, hogy
> > szenszalas muanyagbol (ezert nem vallalok felelosseget a manus csak carbon
> > fiber technology-kent emlegette) lenne az egesz. A szamitasai szerint egy
>
> Csinaltak mar ilyenbol 10l-es 6 hengeres (kamion) Diesel motort, az 220Le
> es 110 kg volt. Gyakorlatilag scak a dugattyufenek, a szelep/szelepulek es
> porlasztok voltak fembol.
Ha "hengeres", akkor nem wankel, hiszen annak pontosan az a lenyege, hogynincs
henger alternalo dugattyuval. A wankel-ben forgodugattyu van, es az
egyes egysegeket tarcsaknak nevezi a magyar szakirodalom. Igy van 2tarcsas,
3 tarcsas stb motor. A felhasznalt szerkezeti anyagok pedig nem fuggnek ossze
a motor mukodesi elvevel. Es ha en ilyen muanyag-motort epitenek, akkor a
dugattyufenek, es a tobbi hoterhelt elem nem fembol lenne, hanem keramiabol.
A hengerperselyt egyebkent nehezen tudom elkepzelni mua.bol. Ez a szenize
marha szilard huzasra es hajlitasra. De hogy nem kopasallo, az tuti biztos.
Mellesleg a 10l/220 LE az rosszabb, mint a Raba-motor. Igaz, nem 110 kg,
de egy >30t ossztomegu jarmuben nem sokat szamit +-100kg motor. :))
Asszem irok egyet a wankelrol is. OK? Ja es egy keres. Egy ideig haldoklott
a hix, de kozben kuldtem be az osszkerekhajtassal foglalkozo irast (2 db).
Megjelent az valahol, vagy kuldjem ujra? Jelezzen vissza valaki!
Elore is kosz
Fogash
--
mailto:
http://www.tande.com/auto
http://www.auto.bdtf.hu/
http://hal2000.elte.hu/auto
|
+ - | Motor (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok
En egy megszallott amator skoda rajongo es ganyolo vagyok. 3.5 evvel ezelott
vettem meg eletem elso autojat egy S100-as modellt es a tapasztalataim nagyon
pozitivak a geppel kapcsolatosan. Amiota megvan mentem vele kb 25000 km-t es me
g
egyszer sem hagyott cserben, illetve csak egyszer amikor eldugult a benzincso d
e
ez inkabb a magyar "csucsminosegu" benzinnek koszonheto :(
Ennyi eleg is szerintem a kocsim bemutatasarol nem akarok senkit untatni vele,
lenne egy kerdesem:
Egy hónapja vettem egy 120-as motort szetszettem csavarokra, vettem uj
huvelyeket, dugokat, felujittattam a hengerfejet és a fotengejt, uj csapagyak
stb. lassan el is keszulok a munkaval, osszerakom es van egy majdnem "uj"
motorom. Ez utan mit kell csinalni vele csak rakjam be a kocsiba es oruljek,
vagy at kell mosatni valamivel, esetleg speci olajat rakjak bele ? A kottaban
amibol csinaltam az egeszet semmi utalast nem talaltam erre vonatkozolag.
Varom valaszaitokat es elore is koszi
Balazs
|
+ - | Re: GOKART (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Ha valaki tud Bp.-n olyan gokartpalyat/palyakat, a SPIRAL-on kivul, ahol
>par nagyon amator, am lelkes srac tudna elfogadhato aron korozgetni
X. Hangar u. 4.
(Tel.: 220 6447, 30/440 128)
Ez az oreg Kesjar papa gokart tehetsegkutatasanak resze. Az arak nem sokkal
alacsonyabbak, mint a Spiralban.
Budakalasz, Cora aruhaz mellett (a regi Omszki-tavi parkoloban). Uj palya.
1000 Ft/5 perc + 1 kor, vagy 40000 Ft / palyaora / 4 (? 5 ?) gokart.
Terepgokart: M3 kivezeto jobb oldal - Szenmihalyi ut keresztezodesnel,
bejarat a Szenmihalyi felol az M3-assal parhuzamos elso utcabol.
Bukosisakot mindegyik helyre erdemes vinni, ha nem akarjatok a minden
tetves fejre odaadott kolcsonbukot hasznalni. Kotelezo.
..oo.......
o................Egeer....... mailto:
===
|
|