Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 90
Copyright (C) HIX
1998-07-23
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: *** HIX AUTO *** #89 (mind)  35 sor     (cikkei)
2 Wankel tema (mind)  41 sor     (cikkei)
3 Talalmany megvalositasa (mind)  18 sor     (cikkei)
4 Re: Wankel-motor tema ( 30 sor ) AUTO #89 (mind)  36 sor     (cikkei)
5 Gokart (mind)  36 sor     (cikkei)
6 Re: *** HIX AUTO *** #89 (mind)  81 sor     (cikkei)
7 Motor (mind)  23 sor     (cikkei)
8 Re: GOKART (mind)  25 sor     (cikkei)

+ - Re: *** HIX AUTO *** #89 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Na most nekem volt mar UAZ-om, amivel osvenyt tapostam az arterben, 
sot vezettem eleg sokat (1 evet) automata valtos kocsit is.
Ebbol, s az igy nyert tapasztalataimbol kifolyolag akar keresztre is
feszithettek, de szerintem az automata valto az feler egy 
istenkaromlassal! Ez a velemenyem es ezt semmikeppen nem tudjatok 
megvaltoztatni!!!

Mas:

NEM ELIRAS!

LUAZ. Ukran kocsi, a Tavria gyartja. Az afganisztani haboruban lett 
kifejlesztve , mint sebesultszallito.

Neezeetek meg a neten az AltaVistaval, mert megvan!

Mai ara Magyarorszagon olyan 280-300e Ft, ezeket a munkasorseg 
hasznalta oket annak idejen.

Zak:

Ha atyai jobaratodra hallgatsz :-))), akkor ne vegyel UAZ-t. 300-
400e Ft-ert itt Szegeden prima jarganyokat kapsz, de a fenntartas, az 
brutalisan NEM koltsegkimelo. Csak fizecc, csak fizecc, csak 
fizecc.... En, mint tudod, allandoan a praktikum-ar optimumot keresem 
(pl. CarlGustav) es asszem itt a legjobb a LUAZ. Csucssebesseg 100 
km/h, fogyasztas 8 korul, de gazzal is hajthatod s 
ugy mar sokkal baratsagosabb, a vezetoules mellett kapcsolhato 
negykerekmeghajtas, felezo van benne, nemelyikben difizar is (nem 
ARO), uszotestu a draga, vizen 15 km/h-t tud. Ponyvas, lehet belole 
vadaszni, 800 kg, konnyu, 1400-es motor, keves a sarc emiatt. 
De! Sajnos Zsaporozsec motorral van adva, s a valtoja se tartos (de 
kenyszervezerelt, s ez kiraly!) . A honvedeim szerint mindenen atment, 
s a csorlojevel pl. magat fel tudta huzni a Bakonyban egy 
meroleges sziklafalra......
+ - Wankel tema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Latom paran ranyomultak a Wankel motorra.
Az ujraeleszteshez hozzafuznek annyit, hogy a Mazda egy uj Wankel
motoros sportkocsit csinal asszem 99-2000 -re.
A neve meg nincs kitalalva, de ha jol tudom nem a jol ismert RX-7 lesz.
Sajnos csak nagyon keves info van a neten errol.

Mas.
A teljesitmenyrol.
Az 1.3-as motor az a gyari valtozatban 146-tol akar 300 LE-ig terjed.
Ezek a masodik-harmadik generacios motorok, az elso nem turbostol
(146LE) kezdve a dupla turbos 3.gen Infini
 motorig(300LE, 255 europaban).
Egyebklent akar 400-500 LE-s szornyeteget is csinalhatunk belole.Ehhez
persze mar le kell mondanunk a szep, egyenletes 
750-es alapjaratrol, de az autonk ekkor mar 4sec korul megy 100-ra, es
10 sec-hez NAGYON kozel megy 1/4 merfoldet.
(nezzuk csak meg mennyit is megy a McLaren F1...)Es ez IGAZ!
Mindezt NITRO nelkul!
Ha esetleg van 20ezer dolcsink, akkor vehetunk egy 20B-s motort (3
tarcsas) ami alapbol 300-400LE korul van, es elerheti akar
az 1000LE-t is.
Na ez mar tenyleg nem semmi.
Gondoljunk csak bele, szepen ujgazdag modon nyomulunk a vadi uj
Viperunkben, es legyalaz egy 1.3-as sportkocsi, ami 
raadasul 10 eves!!!
Szoval azert akad a motorban eleg tartalek.
Ha vki komolyabban erdeklodne a tema utan, irjon tudok biven eleg cimet
adni neki ahol errol olvashat.

Ja igen, majdnem elfelejtettem:
Ha esetleg van RX-7 es ismerosod, vagy te is tulajdonos vagy, dobj meg
egy emillel plz, mert szeretnek egy RX talalkozot
szervezni.
Koszi!

Na hali!
Kovacs Gyorgy

rx manias :)
+ - Talalmany megvalositasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Erdekeltek!

    Varom fenti temaban tapasztalatok, otletek leirasat, sot ajanlatokat is
talalmanyom gyakorlati megvalositasanak ( elso mukodo darab )  lehetosegeire
vonatkozoan.
    A talalmany egyesiti magaban a negyutemu motor gazdasagos, tiszta
mukodeset es a ketutemuek igen egyszeru szerkezeti felepiteset.
    Cime: Resvezerlesu negyutemu belsoegesu robbanomotor. A bejelentes napja
1996. május 20.
    A szabadalmi bejelentes kozzetetelere varhatoan a Szabadalmi Kozlony es
Vedjegyertesito 1998./ 8. szamaban 1998 augusztus 28-an kerul sor.

    Faradozasotokat elore is koszonom, udvozlettel:

   Drexler Tamas
   
   ( A legjobb, amit az emberiseg a Fold erdekeben tehet, hogy eltunik
rola.)
+ - Re: Wankel-motor tema ( 30 sor ) AUTO #89 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wed, 22 Jul 1998  wrote:

> Kesobb kiderult, hogy a Mazda ezt a kerdest priman megoldotta.
> Az is teny, hogy 1.3 ccm hasznos terfogattal majdnem 200 loerot lehet
> kiszedni a motorbol, 12-18 liter koruli fogyasztassal. A dugattyuelek
> pedig 500 ezer km utan valtak enyhen tomortelenne. A fogyasztasa ha

Haaat, azokman a mazdakban inkabb 100 ezer km utan csereltek motort.

> kiszamoljuk, egy dugattyus 200 loeros motornak sem sokkal kevesebb.
> A baj ott van, hogy a levegoert fizetett ado (kotelezo biztositas) ugy
> lett kitalalva, hogy nehogy megerje. Ugyanis a 2000 feletti
> kategoriaba soroltak. Igyaz hogy ausztriaban meg a hasznos terfogat 3-
> szorosaval szamolnak, de hat itt kezdodik a demokracia.

Nem, ha a munkautemenkent szallitott levegot szamolod, akkor a wankel
"loketterfogatat" 1.7-2 -vel kell szorozni. Ez igy van a kornyezetvedelnmi
adonal is (mert annyival tobb levegot szennyez), meg a versenysportban is
(a Norton motorkerekpar probalt wanklemotorral menni)

> szerepel. Nem erdekel senkit az uzemanyag ara, mert olyan sok elfogy,
> hogy nem eri meg a multiknak az olaj adojat feljebb emelni, mert
> akkor a fogyasztas lecsokkenesevel meghalna az olajipar.

Es mi van a globalis CO2 kibocsatassal? Az _csakis_ a fogyasztastol fugg,
a tokeletes eges eredmenye.

> Az osszes olajkimelo talalmanyt meg lenyeli az olajlobbi.

Ez igaz. De a wankel motor nem ilyen.

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                  http://www.cab.u-szeged.hu/local/linux/
+ - Gokart (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ha valaki tud Bp.-n olyan gokartpalyat/palyakat, a SPIRAL-on kivul, ahol
>par nagyon amator, am lelkes srac tudna elfogadhato aron korozgetni
>hebe-hoba, az legyen szives irjon... Koszi... A SPIRAL-t ismerem, de 1/2
>oraert az 5000, vagy 15 korert (kb. 4.5 perc) az 1200 forint sok egy
>kicsit. Persze azert elmegyunk igy is, csak nagyon ritkan, mert ez azert
>draga.

Mi a ring mellett Mogyorodon szoktunk nyomulni. (Go-Kart Hungaria Kft)
1200 Ft /7 perc
A gepek és a palya is profibb mint a spiral. (Azt csak egyszer neztuk meg, 
de ki se probaltuk, hisz ranezesre is sokkal sz*rabb. )

Rendes szamitogepes idomeres van stb.

Ha kiberlitek egy orara a palyat az 40000 ami a 6 kocsira elosztva 6667 Ft 
ami eleg baratsagos. (Megjegyzem egy ember nem birja ki az egy orat (tul 
nagy az igenybevetel ), ezert celszeru 12-en menni es valtani egymast. )

Mi csinaltunk egy bajnoksagot ami a kovetkezokeppen mukodik:
Mindig 1 orara bereljuk a palyat
6 csapat van, csapatonkent 2 versenyzo.
2*5 perc idomeres
A kiertelekes utan rajtfelallas az idomeres szerint.
Utanna kb 42-45 perc verseny. Minden csapatban kotelezo a csere.
Leintes: amikor lejar a palyaberlet.

Igy mindenkire jut egy idomeres, es a verseny fele, bar a csere idopontjat 
a versenyzok hatarozzak meg. A tapasztalatok alapjan 115-123 kor a verseny. 
(ennyi fer bele a fenti idobe.) Es fejenkent megusszuk 3334 Ft-bol.

Ha kell megadom a telefonszamukat vagy barmit.

Szolj, ha sikerul 20 sec ala menni a koridovel.

Udv,
GaborZs
+ - Re: *** HIX AUTO *** #89 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Autom gumijai - Opel Astra - 13 collosak, most viszont kaptam egy
> par 14 collos gumit. Annyit tudok, hogy az ujabb Astrakon mar 14
> collos gumik vannak.

> - Lehet-e egy auton egy-egy par kulonbozo meretu gumi?
>  - Le lehet-e az osszes 13-as gumit 14-esre cserelni?
>  - Erdemes-e lecserelni?

Eloiras szerint az osszes felninek azonos meretunek (atmero!)kell lennie.A rajt
uk
levogumik tengelyenkent tokegyformak legyenek, a ket tengely
kozott lehet 10 (15?) szazalek merelelteres (pl.: e:205/50R15,
h: 225/50R15). Az osszeset (felnivel egyutt) cserelheted nagyobbra.
Fontos a felni sullyesztese, azaz a kerekpant felezosikjanak a felfekvo
felulet (ami a kerekagyhoz er) sikjatol mert tavolsaga. Ez a kocsi
kormanyzasi tul. is megvaltoztatja, tehat csak azonos sullyesztesu
lehet a nagyobb felni is.
Ha lecsereled, es alacsonyabb keresztmetszetu gumit teszel fel, akkor
kemenyebb lesz a kocsi gordulese, azaz kis mertekben a kenyelem
rovasara megy. De jobban nez ki, es nagyobb feket lehet(ne) beletenni.
Ha ballonosabb a gumi (pl 185/70), akkor no a kerek kerulete, 1 motor
fordulattal tobbet mesz, no a vegsebesseg, csokken (kicsit) a gyorsulas,
mert hosszabbak lesznek az attetelek. Bovebben a "Futomugeometria"
cikkben a web-oldalamon. Vagy kerdezz.

> En meg kozepiskolaban tanultam a Wankel-motorrol, 15 evvel ezelott.

> Akkoriban azt mondtak, hogy ez a technoligia elmeletben mukodik csak,

> mert a forgo dugattyu eleit nem tudjak letomiteni.
> Kesobb kiderult, hogy a Mazda ezt a kerdest priman megoldotta.

NSU RO80 a 70-es evekben mukodokepes szeria wankellel jott ki.A Norton F1 89-ot
a
wankel motorkerekpart gyart, ami roppant eredmenyesaz angliai versenyeken. Sot,
 a
Ladanak is van kiserleti wankelja.

> Az is teny, hogy 1.3 ccm hasznos terfogattal majdnem 200 loerot lehet
> kiszedni a motorbol, 12-18 liter koruli fogyasztassal.

amit te irtal az 1.3 kobcenti. ez egy modellmotor. jellemzo hiba egyebkent,hogy
 az
1,3 LITER vagy 1300 ccm helyett 1.3 ccm-et irnak a listara. Masok
is, nemcsak te. Figyeljetek, jo?  ;)
Amugy akaras kerdese, mert 160-170 LE literteljesitmenyig dugattyus otto-
motorral is fel lehet menni.

> On Tue, 21 Jul 1998  wrote:
>
> > Tegnap lattam a helyi hiradoban, hogy van egy kanadai ceg aki ujra akarja
> > eleszteni a Wankel-motort. Az alapotlet ugyanaz de az ujdonsag, hogy
> > szenszalas muanyagbol (ezert nem vallalok felelosseget a manus csak carbon
> > fiber technology-kent emlegette) lenne az egesz. A szamitasai szerint egy
>
> Csinaltak mar ilyenbol 10l-es 6 hengeres (kamion) Diesel motort, az 220Le
> es 110 kg volt. Gyakorlatilag scak a dugattyufenek, a szelep/szelepulek es
> porlasztok voltak fembol.

Ha "hengeres", akkor nem wankel, hiszen annak pontosan az a lenyege, hogynincs
henger alternalo dugattyuval. A wankel-ben forgodugattyu van, es az
egyes egysegeket tarcsaknak nevezi  a magyar szakirodalom. Igy van 2tarcsas,
3 tarcsas stb motor. A felhasznalt szerkezeti anyagok pedig nem fuggnek ossze
a motor mukodesi elvevel. Es ha en ilyen muanyag-motort epitenek, akkor a
dugattyufenek, es a tobbi hoterhelt elem nem fembol lenne, hanem keramiabol.
A hengerperselyt egyebkent nehezen tudom elkepzelni mua.bol. Ez a szenize
marha szilard huzasra es hajlitasra. De hogy nem kopasallo, az tuti biztos.
Mellesleg a 10l/220 LE az rosszabb, mint a Raba-motor. Igaz, nem 110 kg,
de egy >30t ossztomegu jarmuben nem sokat szamit +-100kg motor. :))

Asszem irok egyet a wankelrol is. OK? Ja es egy keres. Egy ideig haldoklott
a hix, de kozben kuldtem be az osszkerekhajtassal foglalkozo irast (2 db).
Megjelent az valahol, vagy kuldjem ujra? Jelezzen vissza valaki!

Elore is kosz
Fogash
--
mailto:
http://www.tande.com/auto
http://www.auto.bdtf.hu/
http://hal2000.elte.hu/auto
+ - Motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

En egy megszallott amator skoda rajongo es ganyolo vagyok. 3.5 evvel ezelott 
vettem meg eletem elso autojat egy S100-as modellt es a tapasztalataim nagyon 
pozitivak a geppel kapcsolatosan. Amiota megvan mentem vele kb 25000 km-t es me
g  
egyszer sem hagyott cserben, illetve csak egyszer amikor eldugult a benzincso d
e 
ez inkabb a magyar "csucsminosegu" benzinnek koszonheto :(

Ennyi eleg is szerintem a kocsim bemutatasarol nem akarok senkit untatni vele, 
lenne egy kerdesem:

Egy hónapja vettem egy 120-as motort szetszettem csavarokra, vettem uj 
huvelyeket, dugokat, felujittattam a hengerfejet és a fotengejt, uj csapagyak 
stb. lassan el is keszulok a munkaval, osszerakom es van egy majdnem "uj" 
motorom. Ez utan mit kell csinalni vele csak rakjam be a kocsiba es oruljek, 
vagy at kell mosatni valamivel, esetleg speci olajat rakjak bele ? A kottaban 
amibol csinaltam az egeszet semmi utalast nem talaltam erre vonatkozolag.

Varom valaszaitokat es elore is koszi

						Balazs
+ - Re: GOKART (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ha valaki tud Bp.-n olyan gokartpalyat/palyakat, a SPIRAL-on kivul, ahol
>par nagyon amator, am lelkes srac tudna elfogadhato aron korozgetni

X. Hangar u. 4.
   (Tel.: 220 6447, 30/440 128)
Ez az oreg Kesjar papa gokart tehetsegkutatasanak resze. Az arak nem sokkal
alacsonyabbak, mint a Spiralban.

Budakalasz, Cora aruhaz mellett (a regi Omszki-tavi parkoloban). Uj palya.
1000 Ft/5 perc + 1 kor, vagy 40000 Ft / palyaora / 4 (? 5 ?) gokart.

Terepgokart: M3 kivezeto jobb oldal - Szenmihalyi ut keresztezodesnel,
bejarat a Szenmihalyi felol az M3-assal parhuzamos elso utcabol.


Bukosisakot mindegyik helyre erdemes vinni, ha nem akarjatok a minden
tetves fejre odaadott kolcsonbukot hasznalni. Kotelezo.



    ..oo.......
  o................Egeer.......		mailto:


===

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS