1. |
motordiagnosztika (mind) |
44 sor |
(cikkei) |
2. |
lakatfogo (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
3. |
Re: lakatfogo (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
4. |
roviditesek, vilagitas rele (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
5. |
benzin 99 (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
6. |
Elektromos folia ???? (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
7. |
Egyenirany (mind) |
55 sor |
(cikkei) |
8. |
S120 fek (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
9. |
BX lokharito festes (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
10. |
Kosza amperek, toltofesz (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
11. |
re: kimeletes motordiagnosztika (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
12. |
Felelossegbiztositast kellene kotni... (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
|
+ - | motordiagnosztika (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Az jutott eszembe, hogy mert nem hasznalnak a motor
>diagnosztikahoz "katetert" mint az orvosok? Nem kell
nevetni ;)
>Allitolag ahhoz, hogy meg lehessen allapitani, hogy nagyon
>kopott-e a hengerfal, le kell venni a hengerfejet es akkor
mar
>semmi sem ment meg a motorgeneraltol, amibe meg egyebkent
>mar nem akarok belebonyolodni, de egy "gyuruzes" meg
belefer.
>Mert nem lehet bekukucskalni egy megfelelo eszkozzel, a
>befecskendezo, vagy az izzitogyertya lukan keresztul?
>Hogy tudnam ezt megtenni?
Ennel sokkal jobb modszerek vannak a motor kopotsaganak
meresere. A legegyszerubbet szinte mindenki ismeri ez a
kompressziomeres. A gyertya furataba (vagy a befecsk fuv.)
csatlakozva tudod merni a suritesi vegnyomast, ezaltal
tudsz kovetkeztetni a henger elhasznalodottsagara. Az
elektronikus motordiagnosztikai modszerekkel tudsz
hengerteljesitmeny kulonbsegmerest vegezni, menet kozben
egy-egy hengert kikapcsolgatva es a fordulatszamesest
merve. De azert itt meg sok tenyezo belejetszhat miert
gyengebb egy-egy hengered.
A harmadik, vesztesegmereses modszerrel egyenkent le tudod
tapogatni az egyes hengerek falat. Egy ugy mukodik, hogy
surites elotti AHP-ba allitod az adott henger dugojat, majd
allando nyomasu levegot csatlakoztatsz ra. Mered a
nyomasesest a nyomasertekeket a dugo lassu felfele
mosditasa fuggvenyeben feljegyzed, es maris megkapod a
hengerfal kopottsaganak grafikonjat. Lehet koverkeztetni a
kopottsag mertekere, a kopas alakjara (normal, vagy hordos)
gyurutoresre, rosszul zaro szelepre.
Diohejban ennyi.
Jobb muhelyekben van ilyen meroszerkezet, en a sulimban
meregettem vele anno tiz eve mar. Nagyon precizen
megallapithato volt a henger allapota.
Had jegyezzem meg egyebkent, hogy ha gyurozteted a gepet
akkor is leszedik a hegerfejet, tehat tokmindegy a te
esetdben. Elobb szedjek szet a motorod, aztan dontsetek el,
hogy gyuruzes vagy furas ill. huvelyezes.
Udv,
GaborZs
|
+ - | lakatfogo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv autosok !
Csaba irta:
Nos, tudomasom szerint ez igy nem muxik. Ismereteim szerint evvel a
muszerrel csak valtoaramot lehet merni, DC-t nem !!!!
Ez nem egeszen igy van.Vannak elektromos es elektro mechanikus
mukodesu lakatfogok.( Ez alatt aszt ertem, hogy hasznal-e belso
tapfeszt.)Az elektromos ugy mukodik, hogy a vasmagot amit vezeto kore
helyezel megszakitjak,es a legresbe egy HAL elemet tesznek.A HAL-on
aramot vezetnek at, es a masik ket pontjan feszultseget mernek.
Ez a HAL effektus.A merheto fesz aranyos a magneses terrel,ami
aranyos a mert arammal.Vannak un. elektromechanikus lakatfogok.Ezekkel is
lehet egyenaramot merni,mert van otthon es mar mertem is vele.A pontos
mukodeset sajnos nem tudom,de ha het vegen hazamegyek igerem
szetszedem es megnezem.
Udv.:Csabi a szelid motoros
|
+ - | Re: lakatfogo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Hali !
>
> Tobben irtatok hogy lakatfogoval szoktak merni a nagy aramokat, mint
> pl. az onindito aramfelvetelet.
> Nos, tudomasom szerint ez igy nem muxik. Ismereteim szerint evvel a
> muszerrel csak valtoaramot lehet merni, DC-t nem !!!!
> Eddig en nem lattam olyan lakatfogot amin lett volna DC Amper mereshatar.
> Javitsatok ki ,ha tevednek.
Tevedsz.
A lakatfogos muszer mukodese az indukcio meresen alapszik. B=u0*H,H*l=N*I,
H=I/(2*PI*r), ahol u0 a vakuum permeabilitasa, erteke 2*PI*k=4*PI*10^-7
Vs/Am. H a magneses indukcio, r a vegtelen hosszunak tekintett,
egyenes vezetotol valo tavolsag (magyarul egy kor sugara). A muszer B-t
meri, es ebbol mar meghatarozhato I az alabbi kepletbol. Most hadd ne
menjek bele, hogy hogyan kompenzaljak azt, hogy a lakat fule nem levegobol
van, etc.
De a kedvedert kerestem egy adatlapot egy ilyen muszerrol:)
Metrix gym:
MX 1200S tipusu RMS LAKATFOGO
Vezetek megbontasa nelkul mer egyen- es valtakozo aramot 1000 A-ig, egyen-
es valtakozo feszultseget 750 V-ig, teljesitmenyt 200 kW-ig, hatasos
teljesitmenyt 200 kVA-ig, tovabba teljesitmenytenyezot es frekvenciat. 3
es fel szamjegyes kijelzes, telepes uzemmod.
Blazee
|
+ - | roviditesek, vilagitas rele (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Auto tipus roviditesek.
Hat ezek szerintem tipusonkent is valtoznak, pl. anno a Dacia-ban
az X az 5. sebesseget jelentette, a Suzukinal most talan az eXtra-t
jelenthet, mindenesetre nem az 5. sebesseget :-) szoval szerintem
csak nagy altalanossagban lehet beszelni, vagy konkret tipusra.
kerdezte a relezest. Errol csak annyit, hogy ha
erosebb izzot raksz bele, akkor is le kell relezni, mert szarra eg
a vilagitashoz tartozo leggyengebb resz, a Suzukinal pl. a 100/110-es
izzo 3 honap alatt elegette a vilagitas kapcsolot. Egyszer csak
elkezdett füstölni, és annyi. Az ara meg nem ketfiller. Hogy a kerdesedre
is valaszoljak :-) a rele azert van, hogy ket kulon aramkort osszekosson,
tehat a kapcsolohoz megy egy aramkor - ezt kapcsolgatod, a vilagitashoz
megy egy masik kozvetlen- amiben nincs gyenge kapcsolo, es el is birja a
brutalis izzot, a rele ezeket koti ossze, hogy a kapcsolo a lampicskut
is kapcsolja, ne csak a sajat aramkoret :-) Az, hogy jobban vilagit ...
hat nem ertek hozza, de mitol vilagitana jobban ?
Meg mindig fenntartom a kerdesemet - senki se valaszolt - hogy
hogy erdemes vezetni az optimalis fogyasztas tekinteteben ?! Vagy ez
senkit nem erdekel rajtam kivul itt a listan ? :-)
Bunny
|
+ - | benzin 99 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Autostarsak!
Az e heti Uzleti7 cimu ujsagban jelent meg egy cikk ujevi meglepetes
arfronton cimmel. Most csak az ide vonatkozo reszt emlitem, de ha valakit
erdekel, akkor a HIX BUDAPESTEN fent lesz a teljes cikk. (terveim szerint)
... A MOL Rt. - amelynek arai meghatarozoak - a jovedeki ado novekedese
miatt annak ellenere tobbet ker 1999-ben a benzinert, hogy a vilagpiacon a
koolajarak olyan melysegbe zuhantak, amire 1973 ota nem volt pelda. Az
olommentes 91-es benzin ara 155,90 forintrol176,10-re emelkedik, a 95-ösért
160,50 helyett 181,40-et kell fizetni. Az olommentes 98-as pedig kozelit a
200 forinthoz, ugyanis egy literert, amely most 169,50-be kerul, januar
elsejetol 191,50 forintot adhatnak az autosok. ...
Ennyi!
Udv:
Csaba
|
+ - | Elektromos folia ???? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Ma egy elkepeszto dolgot lattam...
Egy amerikai cirkalot a gazdaja bezart tavkapcsoloval, es
az ablakok szo szerint elsotetedtek. Megneztem kozelebbrol,
annyira el volt sotetitve az uveg, hogy nem lehetett meg atlatni
sem a kocsin. A szelvedo is, mint amikor egy kocsiban befustol
a karpit, es bekormolja az osszes uveget.
Ez vajon folia, vagy az uveg van preparalva ?
Peter.
|
+ - | Egyenirany (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tisztelt Motorizalt Nemzedek!
>Szerintem ugyanarra gondolunk. Neked nyilvan tobb informaciod
>van a dologrol (a .de cimedbol itelve), hozzam hezagosan
>jutnak el az ADAC ujsagok, de par szammal kesobb a pofozkodas
>reszekent osszetortek meg egy Patrolt, hasonlo eredmennyel.
Csupan csak a veletlen muve :-) Jo regota vagyok az ADAC nevu
gittegyletnel "tag" es kuldik a magazinjukat. Paralell ehhez
pedig eppen a Primeramat koptattam...
Ugy emlekezem, hogy a vegen kiegyeztek abban, hogy a Klub generalisan
szerette volna vizsgalni, hogy a "varosi terepjaro" tipusu allatfaj
valoban annyival biztonsagosabb-e mint amennyire a merete enged
kovetkeztetni. A tort Patrol meg veletlenul kerult teritekre.
Egyebkent az ADAC-nak aztan lesulyto velemenye volt a jeep-ek
elvarhato biztonsagi standardjat illetoen.
Mas.
>Kedves Ur!
Koszonom, megtisztelo;
>Eloszor olvass, aztan valaszolj! Nem hiszem, hogy barkinek is el
Azt tettem, kolonben nem irtam volna semmit. Jo, hajlando vagyok
finomitani;
>sorbakotesevel, vagy az egyeniranyito (egy szelenes) helyett Graetz
>hid kotesevel
Mondhatjuk, hogy felrertheto az"egy" mibenlete. hatarozatlan nevelo
vagy szam. Mindenesetre a mondat nem preciz es felreerthetoigy.
> Koszonom az okossagot. Kulomben meg nem muzealis, mert a
>nagyteljesitmenyu diodak meg mindig viszonylag dragak, es igen
>gyartjak meg oket (vagy ha nem is gyartyak de meg forgalmaznak
>ilyeneket).
Haaaat. Utananeztem eloszor a Conradnal. Ugy 10 markaert adnak
egy 25A-es hidat. Borzaszto osszeg. Dehogy ne erje szo a haz elejet,
hogy csak az ilyen ipari szemetet forgalmazo barkacsboltban tudok
gondolkodni megneztem a Buerklint is. Ott is ennyi. Ja, szelent
meg egyik sem tart. Biztos rosszul tudjak;-)
Azonkivul meselhetnel a szelenek mereteirol, aram es
feszultsegtureserol es foleg a zaroiranyu tulajdonsagairol.
> volt Hiradasipari Muszeresz, Mernok Informatikus.
SaZ - Egy praktizalo hiradastechnikai mernok (BME)
|
+ - | S120 fek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi
A Skokaban, mint a legtobb autoban a fek meghalasanak eleg sok oka lehet. A
leggyakoribb az, hogy a fofekhenger doglik be, ez boltban olyan 6e Ft,
tonkremehetnek a munkahengerek is darabja kb 2e Ft korul van es eloregedhetnek
a
fekcsovek is. Az 1980 utan gyartott modelleken fekrasegito van esetleg az is
tonkremehet, ilyet viszont meg nem szereltem, mivel az S100-ban nincs :(
Le szoktak cserelni a fekfolyadekot is literje 1.5e es mindezekhez jon meg a
szerelesi koltseg.
A fekszereles nem egy olyan bonyolult munkafolyamat en minden tapasztalat nelku
l
egy konyv egy csillag es villaskulcskeszlet segitsegevel ket nap alatt cserelte
m
ki a fent emlitetteket es azota is priman mukodik. A legbonyolulultabb az
egeszben a fekdobok lehuzasa, csak egy speci szerszammal lehetseges a
fekpofakhoz hozzaferni.
A fekrendszert ha igenyesen akaruk felujitani akkor a fektarcsakat es a dobokat
gepmuhelyben fel kell szabalyoztatni, ezzel viszont a legtobb szerviz nem
foglalkozik.
Udv
Balazs
|
+ - | BX lokharito festes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bartos Istvan, Bihary Gabor, Hajdu Csaba vagy Barki aki tudja!
(Vagy talakozott mar olyan emberrel aki mar hallott olyanrol...)
A legutolso kiadasu BX-eken milyen az eredeti festese a lokharitoknak.
Azonos a fenyezessel (metal), vagy hasonlo szinarnyalat de matt,
vagy fele fekete, fele szinrefujt? Mar minden variaciot lattam.
Eddig azt hittem, hogy az egyem az eredeti (volt... :-(( )
Udv.:
Zsolt
|
+ - | Kosza amperek, toltofesz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Na jo, csak milliamperek, de abbol azert 230. Ennyi a szivargas
(szerencsere meg indukcios arammero nelkul is merheto... :) ).
Ki mennyire tekinti ezt surgos problemanak? (Ha igy allni hagynam,
akkor legjobb esetben kb. ket het alatt merulne le az aksim.
Mindenesetre a kabelsarut estenkent azert lehuzom.)
A masik, hasonloan bizonytalan dolog: a toltesi feszultseg az also
hataron mozog, 13,8V korul, inkabb alatta. Kell ezzel foglalkozni?
Apropo, ha veletlenul volna valakinek regi (81-es) 7-es BMW-k
elektronikajarol valami informacioja/elkepzelese/barmije, kerem,
szoljon! Az is erdekelne, hogy egy ilyen - valoszinuleg eleg
egyszeru - vizsgalatert (a szivargas okanak megtalalasara gondolok)
mennyit szoktak elkerni.
Koszi szepen, hellosztok!
Sz.
|
+ - | re: kimeletes motordiagnosztika (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Mert nem lehet bekukucskalni egy megfelelo eszkozzel, a
> befecskendezo, vagy az izzitogyertya lukan keresztul?
Lehet es van is ilyen "endoszkop", sot abszolut amator
letemre mar olyat is lattam, aminek az erzekelojet a gyertya
helyere becsavarva es a motort megforgatva a kompressziot
merik a hengerben -> ebbol allitolag kiderul, ha torott a gyuru.
Tisztelettel
Csussz
|
+ - | Felelossegbiztositast kellene kotni... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
En sajnos (majdnem) a legrosszabb embertipus vagyok: budapesti,
fiatal, 3500 kobcentis kocsival, A0-s besorolassal. Ha valaki
megis jutanyos feltetelekkel szeretne biztositast kotni velem,
allok elebe! (Csak a Garancias atutalasos (A1) konstrukcional
kedcezobb megoldasok johetnek szamitasba - ha tudtok valakit
vagy valamit, szoljatok, legyetek szivesek, jo?)
Koszi szepen, hellosztok!
Sz.
|
|