1. |
Re: *** HIX CODER *** #81 (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: Cipper KEYBOARD C-ben (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
3. |
Re: Varakozas (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: Clipper, Varakozas (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
5. |
TSR PROBLEM ? (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
6. |
Hanoi torony (nem rekurziv) (mind) |
53 sor |
(cikkei) |
7. |
jobb vagy bal? (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
8. |
RE: voice modem (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
9. |
Off-topic: bill. problema (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
10. |
Re: Varakozas (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
11. |
Re: Karakterfelismeres (mind) |
120 sor |
(cikkei) |
12. |
Progi (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: *** HIX CODER *** #81 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Felado : [Hungary]
>
>Hogy lehet egy voice-os modemet programozni C-ben vagy Pascal-ban, hogy egy
>voice-menu-s rendszert lehessen letrehozni, de fax, illetve adat-atvitelt
>is lehessen
>megoldani?
1. RTFM
2. C-ben fprintf(stdaux,.....)
3. STX......ETX
4. ZTOOLS
5. konkretan mirol van szo?
>-------------------------------------------------------<
Kovacs Karoly ( )
>-------------------------------------------------------<
|
+ - | Re: Cipper KEYBOARD C-ben (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> asm Int 0x09
>
>Erre viszont az a gyanum, nincs szukseg. Ez a billentyuzet hardware-t
>olvassa le, hogy milyen billentyuleutes jon. Most viszont nem jon
>semmi!! Szoval probald ki, hogy mukodik-e, ha kihagyod. Azt hiszem,
>mennie kell.
>
az int9 hardver megszakitas, a billentyuzet generalja, de!
Lehet aktivizalni softbol is.
ha jol hasznalod nem kell jatszani a fejjel meg a farokkal,
tudja hova kell tenni. csak a scant kell jol tudni.
mert az int9 CSAK scant nyomat.
ha megnezed a biosodat, van benne egy konvertalo tabla. :-o
so"t meg cime is van, ha kell utana nezek.
>-------------------------------------------------------<
Kovacs Karoly ( )
>-------------------------------------------------------<
|
+ - | Re: Varakozas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Temakor: Re: Varakozas ( 69 sor )
>
>> Lenne egy keredesem: hogyan lehet PC-n mikroszekundumos kesleltetest
>> (wait, delay ...) elerni. Tudom, hogy van valami 5-6 soros asm kod, de
>> sajnos a vinyom eluszott, igy nem tudom hogyan volt a kod.
>
>Szerintem egy megfelelo hosszusagu rovid ciklus a legjobb:
miert nem jo a C-s delay?
az sem szamol jol a kulonbozo CPU-kon?
>-------------------------------------------------------<
Kovacs Karoly ( )
>-------------------------------------------------------<
|
+ - | Re: Clipper, Varakozas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Na bumm, a Clipperrel mellefogtam - az ungetch()-ra en is gondoltam,
csak nem ertettem egeszen, hogy C-ben kellene a Keyboard fuggvenyt meg-
irni... :-)
Egyebkent a timer IT teljesen megbizhatatlan, nem szabad idoziteni vele.
--
Tibor
|
+ - | TSR PROBLEM ? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv nektek, minden coderek legnagyobbikai !!
Volna 1 kis gondom. Kozzeteszem, mert elkepzelheto,
hogy vkinek mar van a problemamra elkeszitett kodja.
A problema:
Kellene nekem egy olan TSR ami tudja azt, hogyha a
billentyuzeten megnyomok 1 adott billentyut (pl : Num
Pad 5 -os ) akkor elinduljon egy program. A program
maga nem csinalna mast, mint egy text filet-t meg-
jelenitene. Pl : egy ASM forraskodot editalgatva kell
1 kis info egy parancsrol, akkor az megjelenjen, es addig
az eredeti prg (mondjuka szovegszerkeszto) allapota
ne valtozzon. (mint Borlandeknal a CTRL+F1 !) A
programnak CSAK DOS alatt kell mukodnie !!!!
Lehetoleg a PMode varazslok kimeljenek !!
Minden megoldas erdekel !!!
Ha nincs forraskodod, csak 1 5leted, akkor se tetovazz,
kerlek dobj 1 emailt !!
Johet C es ASM is !
Mivel igen LAME vagyok ezert kerlek Titeket SEGITSETEK !
Minden 10teletem a Tietek !
Pati
PS: Peldaul az int 16h -ban ha magamra iranyitom,
tetszoleges ideig idozhetek ?
|
+ - | Hanoi torony (nem rekurziv) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv minden listatagnak!
Mint ahogy megigertem, itt a Hanoi torony megoldasa, rekurzio
nelkul :)
Akkor roviden:
I. Szukseges lepesszam
Szukseges lepesszam = 2^n-1, ahol n a korongok szama
Hat nem erdekes, pont ketto. Valahonnan ismeros ez a szam,
de honann is ??? Na mind1, majd eszembe jut :(
II. A lepesek
1. a lepeseket megszamozzuk (1..2^-1)
A lepes sorszamabol eldontheto, hogy hogyan mozgassuk a korongokat
2. irjuk fel binarisan a szamot, majd szamozzuk meg jobbrol balra
a biteket az elso 1-es ertekig. Ez a sorszam adja meg, hogy melyik
korongot mozgatjuk.
3. az mar meg van, hogy melyik korongot mozgatjuk, de hova ?
a valasz:
- ha a 2. pontban talalt 1-es szamj1en kivul nincs tobb 1-es,
akkor egy ures rudra kell mozgatni
- ha van, akkor ujra sorszamozzuk a szamj1eket, de ezuttal a
masodik 1-esig, s annak a sorszamat is felj1ezzuk. Ez biztos
nagyobb lesz, mint az elso, tehat kaptunk egy nagyobb
korongszamot. Azt kell meg eldonteni, hogy a kisebb korongot a
nagyobb korongot tartalmazo rudra, vagy pont a masik rudra
kerul. Ezt pedig onnan tudjuk meg, hogy megszamoljuk, hogy a
ket 1-es bit kozott hany 0-as bit van.
- ha ez paros, akkor a masodjara megtalalt korongra,
- ha paratlan akkor pont a masikra kell athelyezni.
Elso olvasasra biztos, hogy erthetetlen,
de jojjon a puding evese, azaz a proba,
az egyszeruseg (es a helyhiany) kedveert 3 koronggal:
Lepes melyik korong hova
sorszama binarisan (az elso 1-es bit)
1 1 1. egy ures rudra
2 10 2. egy ures rudra
3 11 1. a 2. korongra
4 100 3. egy ures rudra
5 101 1. de nem a 3. korongra
6 110 2. a 3. korongra
7 111 1. a 2. korongra
Ha vki meg mindig nem ertene, vagy kivancsi egy forraslistara,
az irjon nekem, s elkuldom a PASCAL proggit :)
Tovabbi jo kodolast!
Bye,
Tooth 'Gabry' Gaabor
mailto:
post:H-4001 Debrecen P.O. Box 515, HUNGARY
|
+ - | jobb vagy bal? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>> - teglalapra negyszer fordulunk balra -> valtozo = -4
> Khmm...
>Szoval a teglalapkor _jobbra_ fordulunk negyszer, tehat +4 lesz benne
>a vegen.
szakmai artalom? szamomra (mint a fizikaban mindig) a pozitiv korbejarasi
irany az oramutato jarasaval ellentetes irany (vagyis a pozitiv
trigonometrikus irany). Megprobaltam de egyszeruen nem birok egy
teglalapot jobbra fordulva korbejarni, olyan ez mint fejen allni :-]
.
>fordulunk; ha konkav, akkor ide-is, oda-is, de a "belso"
>csucsoknal az ellenkezo iranyu fordulas mindig "kiejt" egy sima
valami azert nem volt tiszta, tomor alakzatokrol beszeltunk vagy sem?
Azt hiszem csak en gondoltam ugy...bar volt szo lyukrol de nem emlekszem
karikara vagy gyurure.
szin.
|
+ - | RE: voice modem (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
voice-menu-s rendszert lehessen letrehozni, de fax, illetve
>adat-atvitelt is lehessen megoldani?
Figyelni kell a modem hanguzemmodban visszaadott kodjait:
<DLE>0 - <DLE>9 : DTMF tarcsahang 0 - 9
<DLE>c : fax(modem) calling tone
<DLE>e : data modem calling tone
...
Sajnos az adatmodemek nem szoktak hivaskor "calling tone"-t adni, ezert
ha sokaig csend van a vonalon, akkor az valoszinuleg adatmodem. Az is
jo, ha a menu tartalmaz egy agat az adathivashoz.
z2
|
+ - | Off-topic: bill. problema (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Elnezest az off-topic temaert, de hatha valaki tud segiteni,
Van egy win95-os billentyuzetem, s azon szeretnem a delay ill. a repeat
rate-t allitani, de a win95 settings/keyboard nincs hatassal ra. Csak a
FN+Funkcio bil l-kkel tudom a repeat rate-t allitani, mint azt a bill.
dobozanak hatuljan olva stam( tehat FN+F8 a leggyorsabb ). De a delay
rate-t igy sem tudom allitani, ra adasul minden inditaskor el kell ezt
jatszani vele. DOS alatt sem mukodnek a ku lonfele ilyen tipusu utilityk,
amikkel ezt lehetne allitani. A tipusa Raffler t urbo plus. Akinek van vmi
otlete, segitsen, lehet akar asm kod is.
Kosz
Udv
Attila
|
+ - | Re: Varakozas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> On 15 Apr 98 at 6:30, Jalsovszky Tamas > wrote:
>
> > Lenne egy keredesem: hogyan lehet PC-n mikroszekundumos kesleltetest
> > (wait, delay ...) elerni.
Tegnap a vegere elfelejtettem egy _csak_ Pentiumokon alkalmazhato
modszert irni:
A Pentiumnak van egy 64 bites szamlaloja, amit minden orajelnel
eggyel novel. Az rdtsc (read time stamp counter: 0x0F 0x31)
utasitassal lehet leolvasni, az edx::eax regiszterekbe rakja az
aktualis allast.
Sajnos alaphelyzetben protected modbol nem hasznalhato az utasitas,
elotte egy 0-as ringen futo (kernel) programmal engedelyezni kell a
CR4 regiszter egyik bitjevel. (Fejbol nem tudom, melyikkel). Pucer
dos-bol hasznalhato.
Ezzel az utasitassal nagyon pontos idomerest lehet csinalni, de itt
is tudni kell (illetve meg kell merni) a processzor orajelet elotte.
István
-- Istvan Marosi -- http://www.sch.bme.hu/~marosi --
-- Recosoft Ltd. -- mailto: --
|
+ - | Re: Karakterfelismeres (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On 17 Apr 98 at 7:03, >
wrote:
> Sziasztok!
Hali!
> Istvan feladataira a megoldasok (szerintem):
>
> +4 ha az alakzat kulso korvonalat jarjuk be (1. eset),
> -4 ha az alakzaton belul egy lyukat (2. eset).
Klassz.
> Felteszem, hogy indulasnal a vektor felfele mutat (legutobb
> ebben allapodtunk meg ugye).
Igen, abban allapodtunk meg. Viszont nincs ra szukseg, mutathat
akarmerre is. Amire szukseg van, azt irtam, az az, hogy a vektortol
jobbra van a fekete pixel, balra a feher.
> Hogy miert ennyi, arrol mar irtam egyszer.
Igen, gondoltam, hogy kapasbol rajossz :)
> Azert van, mert amig visszaerunk a kiindulasi helyzetbe
> pontosan egyszer fordul korbe a vektor.
Ez a lenyeg. Osszesen 360 fokot fordul, 90 fokos lepesekben, es
360/90=4
> 3-4. eset: Egy megjegyzesem lenne mielott az erredmenyt kozolnem.
> A korbejaras szabalyainak leirasanal nem derult ki vilagosan,
> hogy amikor fordulunk, akkor a vektor a helyen marad-e, vagy nem
Igen, ezt tenyleg nem emeltem ki kulon. Viszont gondolj csak bele:
csak ugy lehet, hogy tovabb is lep a vektor, nem csak fordul, mert
egyebkent nem lenne a vektortol jobbra fekete, balra feher pixel. Es
ez a korbejaras algoritmusanak helyessegenel indukcios feltetel
volt, tehat mindig teljesulnie kell.
> ertek a korbejart alakzaton beluli pontok szamat vagyis teruletet
> adja. Pozitiv ha az oramutato jarasaval egyezo iranyban (tehat
> kulso korvonalon), negativ ha ellenkezo iranyban (tehat lyukon)
> haladunk korbe.
Nacceru :))
Persze egy lyukas alakzatnal a kulso kontur korbejarasa utan az
eredmeny az a terulet lesz, ami 'betomott' lyukakkal igaz. A betu
pixeleinek szam (terulete) a kulso konturjanak es az ossze lyukjanak
bejarasa utan a kapott szamok osszegebol adodik.
> Vegig gondoltam a dolgot, le is tudnam vezetni
> hogy miert, de mar igy is sokat irtam. Most nem farasztalak
> vele titeket.
Helyes, gondolja vegig mindenki :))
------------------
Akkor az igert osszesites:
Azt, hogy a terulet mire jo, azt hiszem, nem kell kulon magyarazni.
Az erdekes a dologban az, hogy nem kell megszamlalni az osszes
pixelt, kijon ugy is a terulet a korbejarasbol! A korbejaras ideje a
meret novekedesevel aranyosan nol, mig a pixelek osszeszamlalasa
negyzetesen novekedne, szoval a sebesseg is jol alakul :)
Az elso feladat, a +-4, bar erdekes adat, es nagyon konnyen
szamolhato, ilyen _kozvetlen_ haszna nincsen. Illetve, lehetne
hasznalni arra, hogy kideritsuk, hogy betut vagy lyukat jartunk-e
korbe. Erre viszont jo a terulet is, marmint hogy pozitiv, vagy
negativ.
A Recognitaban mi megis kiszamoljuk ezt a szamot is, csupan csak
azert, hogy ellenorizzuk, hogy +4 vagy -4 vagy valami mas !! :))
Ugyanis ha valami mas, akkor bug van a programban :) Ennel gyakoribb
riziko a bug-ra az, ha betut jarunk korbe (legalabbis azt hisszuk),
de -4 lesz, vagy lyukat, de +4 az eredmeny.
Az olyan nagy es bonyolult programoknal, mint egy karakterfelismeres
is, ohatatlanul elofordulnak bug-ok. Es ezt nem szegyellni kell,
hanem felkeszulni ra :)) Vagyis futas kozben is ellenorizni kell,
hogy bizonyos elvarasok teljesulnek-e. Ez hasonlit a szokasos
ASSERT()-hez, de nem csak debug verzioban, hanem release-ben is
fontos! Ha nem teljesul egy elvaras, akkor viszont ki kell szabadulni
valahogy a bug-os kornyezetbol (angol szoval 'recover', nem tudom,
magyarul hogyan lehetne szepen mondani, a meggyogyulni kicsit hulyen
hangzik), mert meg mindig jobb, hogyha egyetlen betut nem ismer fel a
program, mintha a kozepen elszallna. ;-)
A Recognitaban sok helyen ellenorzunk mindenfele feltetelt, es ha nem
teljesulnek, akkor egyreszt log file-ba irjuk a dolgot, masreszt, ami
fontosabb, megprobalunk kiszabadulni a hibabol.
------------------
Erdekes kerdes meg, hogy hogyan lehet elore megallapitani, hogy amit
korbe fogunk jarni, az kulso kontur lesz-e, vagy pedig lyuk. Ez tobb
okbol is fontos: Egyreszt igy lehet ellenorizni a vegen, hogy a +4 -4
jol alakult-e. Masreszt egy lyuk sokkal egyszerubb a kulso konturnal,
tehat nem annyira izgalmas dolog. Szinte csak az az erdekes rola,
hogy van, meg hogy mekkora. Egy kulso konturnal tobb mindent
is erdemes szamolni korbejaras kozben, szoval mas rutint erdemes
hasznalni a ketfele korbejarashoz.
A masik fontos kerdes, hogy amikor beleakadunk egy lyukba, hogyan
tudjuk megallapitani azt, hogy melyik betuhoz tartozik a lyuk? Ez
egyaltalan nem evidens!
Mindket dologrol egy kovetkezo alkalommal fogok irni, addig
gondolkodhattok rajta :) Marmint, ha akartok... ;-)
(Az elso kerdes konnyu, a masodik sokkal nehezebb, es tudtommal nem
is lehet _normalis_ ido alatt egyertelmuen megoldani.)
István
-- Istvan Marosi -- http://www.sch.bme.hu/~marosi --
-- Recosoft Ltd. -- mailto: --
|
+ - | Progi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Nemreg irta valaki, hogy van egy olyan programja, ami megakadalyozza azt,
hogy illetektelenek torolhessenek egy bizonyos konyvtarbol. Kerem az
illetot, hogy ha lehet, szanjon meg a forraskodjaval!
Udv!
Zoli
E-mail:
es
Web: http://members.tripod.com/~hegedusz
|
|