1. |
Re: *katalizator (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
2. |
Suzuki szerviz (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
3. |
Japan autok megbizhatosaga (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: *** HIX AUTO *** #19 (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
5. |
bejaratas (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
6. |
Omega (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
7. |
VW (mind) |
39 sor |
(cikkei) |
8. |
Corsa alternativa (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
9. |
Suzuki (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
10. |
Sulyado + automata valto kerdes (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
11. |
Inditas (mind) |
40 sor |
(cikkei) |
12. |
Passat TDi (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
13. |
Reanult 19 <--> Ford Escort (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: *katalizator (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali,
> Az en autom (VW Vento 1.9TD) 1992-es es mar akkor katalizatorral
> szereltek.
> Ez egy platina katalizator (remelem jol emlekszem ra), annyit tudok
> rola, hogy
> orok elet meg egy nap. Nem kell cserleni soha.
Akkor nem ertem.Azert kerdeztem, mert volt itt a Kozgazon egy 2.5-os TDi
motor kiallitva az Audi altal. Megkerdeztem az Audi-s sractol a
katalizatort, es teljesen ertetlenul nezett ram, hogy mit akarok tole.
Oszerinte nincs rajta katalizator. Ez az egyik.
A masik amit mondott, hogy lesz az Audinak egy V8-as TD motorja is. Errol
mit tudtok?
bye
Mark
|
+ - | Suzuki szerviz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Ki tudna ajanlani egy jo Suzuki szervizt, ahol minosegi olajat toltenek a moto
r
>ba es nem vagjak at az embert?
Harom eve, amiota megvan a Swiftem, a Lovohaz utcai szervizbe
jarok. Elegedett vagyok veluk, korrekt aron dolgoznak es meg
sosem volt panaszom.
Amikor pl. futomubeallitast vegeztek egyszer, utolag eszembe
jutott, hogy nem voltak elotte rendesen felfujva a gumik
eloirt nyomasra. Amikor kihoztam a kocsit, mar fel voltak,
ezzel kezdtek a beallitast. Ez nem mindenhol termeszetes,
mint ahogy az sem, hogy odafigyeljenek arra, hogy a kormany
egyenesen allo kerekeknel pont vizszintesen alljon.
Maskor megnyomta a bal elso sarvedomet egy Kia. Az, hogy
olyan szint kevertek, hogy nem latszott a kulonbseg az uj
es a heteves reszen, meg hagyjan, de a bal ajton volt egy
regi nagy karcolas (valaki egy kulccsal vegigment rajta), es
ha mar hozzanyultak, azt is kijavitottak egyben. Akkor meg
vegleg meglepodtem, hogy amikor mentem a kocsiert, szoltak
es megmutattak, hogy valami lehetetlen szogbol nezve benne
maradt a festesben egy ujjlenyomat (amit en ki sem szurtam)
es ezert benntartottak meg egy napig, hogy kijavitsak.
Egyebkent mindig ugyanahhoz a munkafelvevohoz viszem, es
bar sosem tudok ott lenni vegig, megsem felek mar otthagyni
a kocsit atvizsgalasra.
Koszonom RB-nek a tippet a kalaptarto elcsendesitesere,
vagyishogy ontapado szivacsos csikot kell ragasztani oda,
ahol felfekszik. Ki fogom probalni.
BGabor
|
+ - | Japan autok megbizhatosaga (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tisztelt Auto-sok !
A japan autok elonyekent a megbizhatosagot szoktak emliteni.
Elgondolkoztam a dolgon: mivel a japanokra 3 ev garancia van, az
europaiakra 1 ev, ez azt is jelenti, hogy a japanokat 3 evig
mindenkeppen rendesen hordjak szervizbe, es szerintem ez alatt az
ido alatt a tulajdonos "megszokja" ezt, es kesobb is inkabb elviszi
szervizbe, mint az europai auto tulajdonosa. Ez valoszinuleg meg
sok-sok evig kihat az auto altalanos allapotara.
A japan autok nagy resze mar helyben (Europaban, Amerikaban) keszul,
joreszt helyi beszallitok alkatreszeibol, helyi munkasok/robotok
osszeszerelesevel.
Persze munkaszervezessel, a beszallitokkal valo kulonleges kapcsolat
kialakitasaval (allitolag kijarnak hozzajuk, ellenoriznek, tanacsokat
adnak a japanok, mig az europaiak inkabb fenyegetoznek) is lehet
javitani a minosegen, de szerintem a szervizeles lehet a donto.
Nyilvan egy gyengebb konstrukcio, gyengebb alkatreszekbol, hanyagul
osszeszerelve sohasem lesz olyan jo, erre az Opel a pelda az utobbi
idoben (meg az Opel vezetoi is elismerik ezt egyes autos ujsagokban).
Elmeletemet nehany ev mulva igazolhatja az, hogy a Ford Fiesta 1 ev
garanciaval, es a Mazda 121 3 ev garanciaval gyakorlatilag ugyanaz
az auto. Ha evek mulva a megbizhatosagi statisztikakban komolyabb
elteres lesz, akkor azt a fentiek okozhatjak.
Bessenyei Zsolt
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #19 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Tue, 5 May 1998 21:37:11 EST, you wrote:
>Bar ez autos lista, de ha mar szoba kerult.A II vilaghaboruban a nemet Bf 109-
e
>s(Masserschmidt) vadaszgep Daimler-Benz gyartmanyu motorja
>benzinbefecskendezesu volt, mig az angol Spitfire es az amerikai
>P-51(Mustang) Rolls-Royce Merlin motorja karburatoros volt es ez bizonyos ma
n
>overeknel kihagyasokat tudott produkalni..
Bizony. Annyi kiegeszitest tennek, hogy a Bf 109 DB605 motorban egyes
valtozatok vizbefecskendezest is kaptak, amit az autoiparban
tudtommal a mai napig nem hasznalnak. Ha jol emlexem, mintha lett
volna haboru utan Alfa Romeo versenygep, amin mukodott, de ennyi.
Masik kiegeszites: a fenti megallapitas korrekt ugyan, de csak a
haboru elejere. A masodik feleben mar a P-51 Packard-Merlin es a
Spitfire Rolls-Royce Merlin illetve kesobb Griffon motorjai ugyanigy
befecskendezosek voltak, sot nagyobb teljesitmenyt ertek el, mint a
DB605. A szoban forgo manover pedig tipikusan az, hogy ott, ahol egy
Me 109 "lenyomja" az orrat (botkormany elorenyom), ott a Spitfire csak
leboritassal (felorso hathelyzetig, es mar kozben botkormany hasrahuz)
tud repulni.
Bocs az autos offtopicert, cc -ztem a cikket a
repulos listara is. ;-)
Udv: Zak
(latom az ekezeteket...)
|
+ - | bejaratas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Uj kocsi bejaratasaval kapcsolatban szeretnem a velemenyetek
kikerni.
Tobbfe'le tanacsot hallottam. (Pl. a mai autokat nem is kell
bejaratni, vagy az elso 1000-10.000km-t finoman illik megtenni.)
Orulnek ha a tanacshoz kis logikai okfejtes is tartozna.
A kocsi amire ez vonatkozik egy Alfa 145 1.6-os. Ennek a motorja
elegge porgos. A probaut soran a tesztauto akkor ment igazan,
mikor a fordulatszam valahol 4500-7000 kozott mozgott.
A celom termeszetesen nem az, hogy az uj motort mindjart
tonkrevagjam, de azert menni is jo volna vele.
Varom a javaslatotokat, udv. Laci
|
+ - | Omega (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Amig 4-5 fordulatra tuti elindul, addig semmi vesz. Lehet, hogy kicsit
kopott az adagolod, es lassan elmulik belole a nyomas. Kicsi a
valoszinusege, hogy visszafolyik belole a gazolaj, csak egyszeruen ido
kell neki, amire felepiti a kivanatos nyomast. Ne ess panikba! :) Inkabb
jarj vele.
Fogash
|
+ - | VW (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Peter > Te egy ilyen tipikus elborult VW-Fan vagy?
:)
A Rotschildos idezet jo, de a tobbivel nemnagyon tudok egyeterteni. A
korosabb VW-k ara csak a kozhihedelem miatt olyan magas, szerintem
egyaltalan nem a valos erenyeket tukrozi.
A VW szerint vezeteshez a pontos ido ismerete egyenrangu fontossagu a
pillanatnyi sebesseggel. (Ezert ugyanakkora az idoora, mint a km-ora).
Pedig egy ford.szammerohoz kevesebb alkatresz is kell, tehat adragabb
sz@rt adjak az olcso hasznos helyett.
A tobbi extrarol inkabb nem is szolok. Az atlag VW felszereltsege nem
uti meg egy kereklampas ezerotos Ladaet. Es a Zsiga legalabb olyan
massziv, mint a Golf. Csak csomagtartoja is van... :)A VW-rol, meg
persze az Opelekrol is lesir, hogy az olcsosag volt az elso szempont.
Csak amit igen muszaj. Kulonos, hogy a sebessegmerest nem biztak 3 ledre
(varos, varoson kivul, autopalya). Amikor kigyullad, akkor mesz jol.
Eleg lenne, nem? Nezz meg egy olasz jarganyt. Mi szem-szajnak ingere, az
ott megtalalhato. Es meg formajuk is van.
Tizeneves autokat szerintem az ember nem kimondottan a hatalmas passziv
biztonsaguk miatt vesz meg. Oregsegukre ugyis kiegyenlitodnek az
ilyesfajta kulonbsegek. Persze egy Hondanal akkor is jobb lesz barmelyik
europai jargany.
Az oreg csatalovaknal baromi sokat szamit,hogy mennyit lakatoltak rajta.
Egesz mashogy fog gyurodni az a Corsa, vagy Golf, ami lassan isa por es
homu, meg az, aminek 3mmes lemezzel vegigpancelozta az aljat valami
aranykezu lakatos. Ezert oreg autoval egyet lehet tenni:
Lehetoseg szerint nem csapni oda sehova. A tobbi a mindenhato dolga...
Szemely szerint en az aktiv biztonsagot tobbre ertekelem a passzivnal.
(aktiv: a baleset elkeruleset elosegito, passziv: a megtortent baleset
hatasait csokkento) Jo futomu, jo fekek, jo gumik, es egy elenk motor
(neha a menekules a legjobb megoldas) tobbet erhet mint egy
kitudjamennyire szetrozsdasodott egykor merev kaszni, ami "ugyis
megved". Ilyen teren viszont a GTi-ket leszamitva az osszes VW jol
elbujhat.
Fogash
|
+ - | Corsa alternativa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Corsa
Volt szerencsem elvezni egy Corsa 1.4i-t kb 2.5 evig. Vadonatujan
vettem.
3 honapos koraig semmi gondom nem volt vele. Leszemitva par tervezesi
kenyelmetlenseget, mint tul keves helye a pedaloknal, ezert neha
gazadasnal a fekbe is sikerult beletaposnom, vagy ha esik az eso akkor
nem lehet belra elore rendesen kilatni mert az abltaktorlo nem torol
eleg szelesen, foleg kanyarodasnal kellemetlen, vagy ha balrol jovo
forgalomra kell szamitani.
3 honapos es egyeves kora kozott lagalabb 30 alkalommal jartam vele
szervizbon, volt olyan het, hogy ketszer is.
Hibak:
A sebessegvalto haz munyag burka megrepedt (ez vezeti meg a
sebessegavltot is, a kulonbozo sebessegfokozatokra)
A leirastol elteroen Nyari olaj volt a motorban, -8 foknak, nagyon
szepen "cuppant" amikor valtottam es meg hideg volt a valto.
A termosztat tul alacsony homersekleten nyitott, ezert gyakran harom
hengerrel jart a motor. A dolog szepsege, hogy kb 3 honapig szenvedtem
vele, mert a szervizekben keptelenek voltak megtalalni a hibat, Volt
ahol azt mondtak, hogy semmi baja az autonak (ezt mondta a fedlezeti
szamitogep), annak ellenere, hogy hallhatoan 3 (rangatott a motor)
henger mukodott csak. Vegul is a gepeszmernok papam otlete volt, hogy
ellenorizni kellena a termosztatot.
Gyakorlatilag az osszes kapcsolto ki kellett cserelni az autoban, index,
hatso ablakfutes, veszvillogo, bar ez utobbi nem nagy kunszt ez egyik
opelben sem mukodik.
Egyszer (eppen az Opel gyarba mentem, targyalni) megolvadt a
kesztyutartoban a vilagitas burkolata. Eleg budos es fustos volt.
Hat enny az Opel Corsarol.
Maczi
|
+ - | Suzuki (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Autosok!
Nagyon orulok ennek a listanak, bar az autokhoz nem sokat ertek, lelkes
amator vagyok.
Problemam a kovetkezo: olyan autora lenne szuksegem, amivel naponta
jarhatok,
mindamellett alkalmankent a csalad is belefer (feleseg, gyerek, +2 kis
termetu kutya, tovabbi
gyerek nem kizart). A legjobb lenne persze kettot venni, de erre nemigen
lesz penzem.
Igy valami kompromisszumos megoldas kellene, 2 millio Ft kornyeken.
Szivem szerint egy gazolajas Puntot vennek, de nem biztos, hogy abba
beleferunk.
Maradna a Suzuki Sedan, aminek eleg jo a fogyasztasa.
Kerdeseim:
- Mennyire jo a Suzuki Sedan (javitas, rugozas, atlagos magyar utminoseget
hogy birja)?
- Van-e esetleg mas otletetek (mondjuk Skoda Felicia Combi, esetleg Seat)?
Minden hozzaszolast ertekelek!
Udv: Nafradi Zoltan (Afonya)
|
+ - | Sulyado + automata valto kerdes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Par eve meg Szegeden volt az allando lakcimem, Bp-en volt
ideiglenes. Vettem egy kocsit, atirast elinteztem itt Bpen.
Sulyado feledesbe merult. Viszont par honap mulva jott egy level
Szegedrol, hogy fizessek sulyadot plusz buntetest, kulonben meg
nagyobb lesz a buntetes. Nem tudom milyen csatornakon, de
kiszagoltak a dolgot. Valoszinunek tartom, hogy atiraskor a
rendorseg uzent nekik, esetleg a biztosito, ahol a kotelezot
befizettem. Egyebkent a buntetes akkor 600 forint korul volt.
A het vegen volt szerencsem egy Pontiac Firebird-ben menni, igaz
csak keveset. Erdekelne, hogy hogyan mukodik a valtoja (6 seb
automata). Eddig csak egyszer ultem automata kocsiban, de az meg
Ascona volt. A Firebird allando motorfordulaton gyorsul (fix
gazpedal allasnal), szoval hogy oldjak meg ezt a valtoban?
Kulonben oriasi erzes az az oblos hang, amit belul hallasz,
mikozben a kocsi 1000-res fordulaton kuszik.
Akos
|
+ - | Inditas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi!
>Udv mindenkinek !
>
>Van egy Opel Omega 2.3TD autom. Egyetlen probemam van vele,
>hogy erzesem szerint nehezen indul. A szindroma roviden:
>Reggel izzitas (ha szukseges), majd inditozas. Ilyenkor erzeseim
>szerint 4-5-ot fordul a fotengely mire beindul, de 100 %-osan beindul
>mindig.
Ugyan tanacsot nem tudok adni, de hasonlo kerdesem van.
Nekem egy Opel Kadett 1.4i csinalja ugyanezt. Ha mar legalabb 1 oraja
all az auto, inditaskor (jo)nehanyat fordul a fotengely, utana 100%-osan
elkapja. Lattam mas 1.4i Kadettet is, az is ugyanennyi ido alatt indul,
viszont a kozponti befecskendezos 1.4 Astra mar sokkal gyorsabban.
Eloszor arra gondoltam, hogy a kompjuter szandekosan var
es nem ad benzint nehany fordulatig. De azota mertem egy ugyanilyen
vezerlot es az azonnal kuldte a gyujtas es az injektor impulzosokat.
A szerelom szerint a kesleltetest az okozza, hogy a kevereknek
a kozponti befecskendezotol le kell ernie a hengerekig. Ezt azert
nem ertem, mert elotte Daciam volt az ha ket hetig allt -25 fokban
szivato ki, gazpedal erintes nelkul poccre indult, es persze az
emlitett Astra is szinte tok ugyanezzel a motorral.
Egyebkent, ha mar a Dacianal tartunk, nagyon jo kis auto volt.
Zsenialis rugozas, csondes utaster. Nagyon szerettem, majdnem
annyira, mint az OPEL-t. Igaz amikor apam belenezett a motorterbe,
eszmeletlenul leszurt, hogy en nem vagyok normalis, mert egy
uborkasuveget tettem be a kiegyenlito tartaly helyere. Egyszeruen
nem hitte el, hogy gyari.
[Hungary] dicserte a VW-t. Nem
hiszem, hogy egyedul lennek, aki pont ellenkezo elojelu
torteneteket tudna meselni.
*************************************
Ákos
*************************************
|
+ - | Passat TDi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
ha van koztetetek 89-91-es Passat 1.6TDi tulajdonos aki elarulna,
hogy olajcsere eseten kb. mennyi olajat kell beletolteni,
megkoszonnem...
Ugyanis az elozo tulaj muszaki analfabeta volt...
Attila
|
+ - | Reanult 19 <--> Ford Escort (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Halihow!
> A francia autok:
> - szinten megbizhatatlanok, foleg a (benzines) motorok korszerutlenek
En semmi ilyesmit nem hallottam a francia autokrol...
Inkabb csunyanak nevezik oket... legalabbis a regebbieket...
A R19-es 1.4-es motorral szerintem idealis valasztas...
A Ford Escort-okkal foleg az a bajom, amit irtal, azaz, hogy elavult
konstrukcio, ezert nem is lehet belole normalis allapotut kapni,
nagy reszuk diszkopatkany genyok altal szarra'hajtott jarganyok.
Ok nem vesznek R19-et, mer' az nem meno...
Bye:
Isty, aki kemeny, mint a betonrepa
[ Editor of DISSONANCE diskmag ]
[ DISSONANCE#2 REreleased! ]
ftp://d-eyes.jpte.hu/pub/scene/diskmags/dissonance/inq-ds02.zip
|
|