1. |
Talan FIAT Brava vagy Marea!? (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
2. |
olajugy (mind) |
55 sor |
(cikkei) |
3. |
fekugy (mind) |
42 sor |
(cikkei) |
4. |
fekugy #2 (mind) |
47 sor |
(cikkei) |
5. |
sebesseg, skoda, altalanositas (mind) |
46 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: *** HIX AUTO *** #1276 (mind) |
56 sor |
(cikkei) |
7. |
BMW bonto (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
8. |
szallast keresek Ausztriaban (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
9. |
mennyi az annyi (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
10. |
passz, ide nem tudom, hogy most mit irjak (mind) |
40 sor |
(cikkei) |
11. |
Re:Ujra Skoda... ( 19 sor ) (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
12. |
bunko tolakodok! (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
13. |
riaszto (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
14. |
teli gumi kerdes: matador (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
15. |
gyorshajtas (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
16. |
ujsag (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
17. |
hirdetes (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
18. |
olaj a motorban (mind) |
125 sor |
(cikkei) |
19. |
Semperit teli gumi (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
20. |
Re. Ujra Skoda (mind) |
72 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Talan FIAT Brava vagy Marea!? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok
Az lenne a kerdesem hogy mi a velemenyetek a fenti 2 autorol?
A ketto kozul valamelyiket szeretnem venni: 1997 koruli evjaratut
1.9 TD-t.
Mennyire jok, rohadnak-e, motoruk milyen, stb?
Ezeket mennyire szeretik lopni a rossz bacsik?
Vagy ok is ugy vannak vele mint nehanyan hogy ezek csak szar olasz
autok?
Az ujsagban lattam olyan lehetoseget a megvetelre, hogy 20-30 %-ot ki
kell fizetni rogton, a tobbit 48-60 havi reszletben.
Erre is szeretnek tanacsot kerni, hogy van-e valamilyen buktatoja, megeri-e.
Tanacsok otletek, stb.
Elore is koszonom.
Endre
FIAT Regata 1.7 D
|
+ - | olajugy (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Hungary]
> tetszik, akar nem, MOL-technologiaval keszul. A "minden szar, ami magyar"
> mentalitas helyett el kellene gondolkozni, hogy latott-e valaki is olyan
Ahelyett lehet. De ki mondott ilyet? Vagy neked az "ami olcso es sokan
szidjak, az akar szar is lehet" kijelentes ekvivalens ezzel? Ha nem,
akkor tenyleg nem tudom, mire gondolsz.
> tesztet, amiben ket tokegyforma tipusu autoval mentek ugyanazzal a
> menetstilussal 100-100 ezer km-t, aztan szetszedtek es kiderult, hogy a
> MOL-lal kopott 0,03mm-t, mig az x markaval csak 0.015-ot. Amig nem, addig
Igen, valoban nem olvastam ilyet, viszont meg egyetlen masfajta olajjal
sem tapasztaltam azt, amit a MOL-lal: hogy erosebb hajtas utan
kigyulladt az olajnyomasjelzo lampa. Nemcsak en jartam igy egyebkent,
barmily meglepo.
> tessek elhinni, hogy a szabvanyban rogzitett meresi metodus szerint a MOL
> is tudja a 10W-40, illetve a SAE/API szerinti pl.: SJ/FC teljesitmenyszint
> parametereit.
En elhihetem, de akkor meg a tobbi erosen tulteljesiti :)
Tenyleg, te milyen olajat toltesz az Alfaba? Biztos van olyan MOL olaj, ami
megfelel a gyari specifikacionak... vagy lehet, hogy azert te sem bizol
ebben annyira? :)
> Felado : [International]
> Fejtsd ki pls., hogy miert vagyok ertetlen csak azert, mert vmit meg
> szeretnek tudni, ami NEKED talan evidens ! Inkabb segits, ha tudsz !
Ha tenyleg csak az INDOKra voltal kivancsi, hogy MITOL szar a MOL,
es nem arra, hogy szar-e egyaltalan, akkor nem szoltam! De a kerdest ugy
tetted fel, mint aki mar hallotta joparszor, hogy szar a MOL, viszont
(habar tisztaban van, hogy meg olcso is) nem akarja tudomasul venni,
sot, egy erosen vitathato ellenervet is felhoz.
> > A MOL olcso es sokan szidjak. Ezek utan magyarazd meg nekem, mitol olyan
> > elkepzelhetetlen szamodra, hogy akar szar is lehet?
>
> Akkor valszeg a Shell V-power racing a legjobb benya, csak azert mert jo
> draga es nem szidja senki:)))))
Kicsit erdekesen forditottad meg az eredeti kerdest... nem erre mondjak
azt, hogy kovetkezetes :)
> Es TE ? Ha figyelmesen olvastal volna ott volt, hogy "motorfelujitas elot=
> t",
> addig meg miert koltsek ra tobbet, ha attol a szamla nem lesz kevesebb, e=
Truuuu, ez elkerulte a figyelmemet. De akkor meg teljesen felesleges volt a
kerdes, mar felteve, hogy felujitas utan sem MOLlal akartad volna ujra
megontozni.
udv,
Zoli
|
+ - | fekugy (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Hungary]
> Nem egeszen. Megint csak egy osszehasonlito tesztre utalnek, ahol a Golf
> III GT-t hasonlitottak ossze az Opel Astra GT-vel. A Golfon 4 tarcsa, az
> Opelen hatul dobfek. 100km/h-rol 39-40 m volt mindketto fektavolsaga, edd=
> ig
> akar igaza is lehetne nasfay kolleganak. Ami viszont erdekes: 160km/h-rol
> fekezve a Golf 103m-en allt meg, az Opel pedig 138m utan.
Wow, gratula, nem csalodtam, sikerult talalni 1, azaz egy darab
szelsoseges ellenpeldat, nehogy mar be kelljen latni, hogy az emlegett
alaptetel, sajnos, de igaz. Nem azert, mert en talaltam ki, hanem mert
fizikai torvenyszerusegeken alapszik.
> Az eredeti hozzaszolasban emlegetett veszfekezesnel tehat a kulonbseg
> 35m a negy tarcsafekes auto javara.
Ezt ebbol az egy osszehasonlitasbol (Golf <-> Astra) sikerult konstans,
altalanosan alkalmazhato ertekkent levonni? Alig akarom elhinni.
Azt egyebkent eddig sem vontam ketsegbe, hogy van valamennyi kulonbseg,
csak ez az elteres tobbnyire egy nagysagrenddel kisebb, mint azt a
szaguldozok hiszik... :)
Emlekszel meg, amikor azt irtad, hogy egy M3-as, M5-os, vagy
nemtudommarmilyen BMW tipped szerint 1/3-ad uton megall, mint egy
nyergesvontato ugyanakkora sebessegrol? (Sot, talan nagyobbrol, de erre
lehet, hogy rosszul emlekszem.) Aztan kiderult, hogy nem. NAGYON nem. De
valoszinuleg nemcsak te velekedtel volna igy hasonlo helyzetben...
> Ez azert szamotteo, foleg a belegondolsz, hogy
> amikor a VW megall, az opel meg kb 70-80km/h-val megy. Enniyvel csattanni
> viszont csunya dolog...
Abszolut szamottevo kulonbseg, csak tartok tole, hogy az atlagos elteres
(az osszehasonlitott autok kategoriajatol fuggetlenul is) ennel _joval_
kisebb. Ha latok egy ennel picivel teljesebb osszehasonlitast, ahol
ugyanilyen latvanyos kulonbsegek jonnek ki, akkor majd revidealom az
allaspontom. De erre keves eselyt latok. Tudod mire jo ez a kiemelt pelda?
A notorius gyorshajtok onigazolasara. Vagy hogy a laikusokat megteveszd.
Masra nemigen.
Zoli
|
+ - | fekugy #2 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Hungary]
> Alapvetoen ket dologgal van problemam. Az egyik a fekek meretezese. Azt
> hiszem nem osszehasonlithato a ketto. Mindaz amit irtal a fekek kozotti
> kulonbsegrol igaz, az is hogy veszfekezesnek nincs sok kulonbseg a fekut
> hosszanal. De az esetek tulnyomo tobbsegeben szerencsere erre nincs is
Mit erdekel engem a meretezes. A marxista szemlelet vegeredmenycentrikus :)
Egyvalami szamit: a FEKUT HOSSZA.
> Suzukis legenykedik. En csak rohogok rajta egyebkent, es magamban
> kommentalom az esetet. Nem mutogatok, nem elozom vissza, az egom kibirja.
Itt mar teljesen masrol van szo, mint amire en reagaltam. Ezt a temat
azonosan latjuk.
> Mert a 160-as sebesseg egy 1.3-as Suzuki eseteben mar szelsoseges sebesse=
> g,
> mig egy nagyobb auto eseteben csak normal utazotempo.
Igen, ez az oka a hamis biztonsagerzet kialakulasanak. Nagy, eros, gyors
autom van, en majd ugyanugy megallok 160-rol, mint mas 120-rol. Ha Te nem
ezt gondolod, akkor orulok, hogy csak felreertettuk egymast. Nem sertegetni
akartalak, csak az elozo, kevesbe arnyalt megfogalmazasu leveledbol
eredetileg ezt veltem kiolvasni. Ha tevesen, annal jobb!
> Felado : [Hungary]
> szoval ha a suzukinak 100rol fekezve nem hosszabb a fektavolsaga mondjuk 6
> meterrel mint a hondamnak eskuszom elcserelem egy suzukira egy az egyben..
No varj, itt most azert nem egy meregdraga sportkocsit kell osszehasonlitani
a piac egyik legolcsobb autojaval... a sportkocsikra eleve joval szelesebb
gumikat is szerelnek. A fenti egy altalanos igazsag, nem alkamazhato minden
osszehasonlitasra. Egy Xantia-Swift osszevetes azert picit kevesbe
kontrasztos. Johogynem Porschet hasonlitunk mar Trabihoz. :)
(Egyebkent, igy zarojelben, szerintem nincs 6 meter a kulonbseg... azert
le ne csereld a Hondad! :)))
A lenyeg, amit ebbol az egesz fekhistoriabol ki akartam hozni, hogy...
hmmm... hogy is fogalmazzak :) eleg keves olyan auto van, amirol 160-rol
olyan rovid uton megallsz, mint barmelyik masikkal 130-rol. A jellemzoen
agressziv stilusu, nyomulos vezetok (akik persze nyilvan nem igy latjak
magukat, hanem "esszeru kockazatvallalasnak" tekintik azt, amit a kozutokan
muvelnek) tobbnyire tulbecsulik az autoik kepessegeit, elsosorban a fekeik
teren. Nem kene!
Zoli
|
+ - | sebesseg, skoda, altalanositas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Slovak Republic]
> mikozben mogottunk ment egy Fabia 1.4 16V, aki fenykepet keszitett
> rola - a mutato 205 es 210 kozt van feleuton. Nalam meg mindig 185...
> Mikor elhuztam toluk (a mutato eppen csak atlepte a 200-at), mindketten
> megeskudtek, hogy felturboztam az autom es legalabb 230-al mentem :))
Ez nagyon jo! Ez NAGYON jo! :))))
> Felado : [Hungary]
> Adva van egy 120-as darab. Letezik, hogy vezermulanccsere utan 20000 km-r=
> el ujr
> a ki kell cserelni?
Letezik. De nem az autod tehet rola. Csupan arrol van szo, hogy a Te Skodad
is aldozatul esett a Nagy Magyar Szakertelemnek. En ugy 5 evet skodaztam
aktivan, ez ido alatt egyetlenegy szervizt sikerult talalnom, ahol lattak
mar ilyen autot kozelrol. Mert ez olyan nagy ritkasag es egyebkent is
annyira bonyolult technikaju kocsi, hogy specialistat kell talalni hozza.
Maskepp nem megy. A tobbi csak kokanyol, mert mit neki egy szocialista
kocsi, es "elbirja ez, elbirja" alapon ugy dobalja ossze, ahogy eppen
jolesik. Lehet, hogy ki is hagy egy-ket aprobb alkatresz, vagy az ontvenybe
dobja bele a cigarettacsikket, mert az ilyennek ugyse szamit. :(
> Sokat nem ertek az autokhoz, de kezdem nagyon ugy erezni, hogy erosen meg=
> vezetnek ujabban.
Jo uton jarsz, kezdesz radobbenni a szocialista valosagra.
Keress egy jo szerelot, par ev utan ki is derul majd, hogy tenyleg jo-e.
Vagy ha budapesti vagy, akkor irany a Botos szerviz. Ok sem tokeletesek,
de meg mindig a legjobbak.
> Felado : Borbely Gabor
> Szvsz: ezek sem csak tipikus Suzukis jellegzetessegek. Ezeket mind
> tapasztalom mas markaknal is.
Persze. Ettol fuggetlenul sok markanak, vagy azon belul tipusnak van
jellemzo vasarlokore. Swiftnek, BMW-nek, Merdzsonak, Saabnak, Volvo
740-esnek, Golf IV-nek, stb. Ugyhogy aki azt allitja, hogy a bunkosag/
primitivseg/agresszivitas tipusfuggetlen, az talan meg nagyobb hibat kovet
el, mint aki azt mondja, hogy pl. a BMW-soforok mind kotsogok. Mindketto
altalanositas, de mindkettoben sok az igazsag is. Eloiteletekre marpedig
szukseg van, mert kulonben elobb-utobb oda jutunk el, hogy objektiv
igazsag nincs is a Foldon, de akkor meg is allunk hirtelen a forgasban,
az tuti :)
Zoli
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #1276 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
>> > Ford (8) -- rendben. Amik es regota csinaljak :)
>> > Mercedes (12) -- OK, nemetek es regota csinaljak :)
>> > Toyota (14) -- ehhh, meg itt is megeloznek :)
>> > HONDA (21) -- azer' nem semmi, hogy megelozzuk a Nitendo-t, a Nescafe-t,
>> > a Samsungot, az MTV-t, a Siemenset, a Pepsit, a Reuterst es meg 71 masik
>> > vilagmarkat :)))
>> > BMW (22) -- nocsak :)
>> > Volkswagen (35) -- nocsak-nocsak! :)))) Itt tanyazik az uberalles
>> > vilagmarka :))))
>> Miert nem irtad meg az elso 7 helyezettet is? Kivancsi lettem volna
r
>a.
>>
>> > Ezeken kivul csak a Harley szerepel a listan, a 35. helyen. Se Alfa, se
>> > Audi, se semmi :)))))
>> Azert azt megneznem, hogy a Ford Europaban hol lenne... Meg jo, hogy
>a tengere
>> ntulon fogy belole (General Motors). Azert a VW-n csodalkozom egy kicsit. Re
n
>ge
>> teg fut belole odaat.
>>
>
>Tehat vagy tudni kellene mi alapjan csinaltak a dolgot. Ha benne van a cegek f
o
>rgalma is, akkor realis lehet
>valamilyen szinten. Egyebbkent humbuk az egesz.
kb. ket eve en is lattam egy hasonlo listat talan a HVG-ben. Ott nem szimpatia,
hanem egyszeruen csak ismertseg alapjan ment a sorrend, de valamire hasonlora
emlekszem en is. Valoszinuleg itt is inkabb ez lehet.
Azonban hozza kell tenni, hogy nagyon sok embernek egy nev esetleg teljesen
mast jelent, mashonnan ugrik be. Pl hanyan tudjatok, hogy az IBM a PC-k
megjelenese elott irogepeivel aratott, valamint jelenleg is vezeto a mainframek
vilagaban. A Hewlett Packard nem csak nyomtatokat gyart, hanem RISC procis
szamitogepeket is, van egy UNIX-uk is, es meg nem is beszeltem a kivalo
minosegu spektrum analizatorokrol, oszcilloszkopokrol es egyeb muszereikrol.
A Pegueot meg nem csak autokat gyart, jok a versenycangaik is, sot minden
valamirevalo francia haziasszony tudja, hogy csakis Pegueot borsorlot
erdemes venni :)) (ezt a nejem is tanusitja) es ez nem nacionalizmusbol fakad.
Szoval a teljes kephez sok minden hozzatartozik.
Laci
---
Visit our Internet site at http://www.reuters.com
Any views expressed in this message are those of the individual
sender, except where the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
|
+ - | BMW bonto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Hol talalok Debrecenben BMW bontot? (Fordulatszammero kellene, vagy egyben
az egesz muszeregyseg.)
Udv,
B.B.
(E28 520i)
|
+ - | szallast keresek Ausztriaban (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Keresnek szallast (november 8-9-10) 2 ejszakara a Semperit Rally kornyeken (Bec
stol kb.
120 km-re eszak-nyugatra) 3-4 fo reszere.
Niederostereich:
Vitis, Windigsteig, Hollenbach, Dobersberg.... es kornyeke.
Tel.: 06-20-3109988 vagy
KoZO
|
+ - | mennyi az annyi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Az M0-an Szeged fele iranyba van egy meg mukodo sebessegmero a 7es ut
hidjara folrakva. Az mennyire pontos?
Nekem csontra annyit ir ki, amennyit az ora mutat. A helynek az a baja,
hogy hires faxos hely, ugyhogy a 200at itt nem celszeru csekkolni.
andi
|
+ - | passz, ide nem tudom, hogy most mit irjak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
Harcu:
Kihagytad a VW-osokat. Ok meg konformistak ezert a gepi nyakazast
ajanlom. :))))
Fogash:
>>Azert a VW-n csodalkozom egy kicsit. Rengeteg fut belole odaat.
> Suzukibol meg ideat fut sok, megsem egy jol csengo markanev. A Jaguarral
> meg mindent el lehet adni aranyarban, pedig az orszagban nincs belole ezer
> darab. :)
Ez erdekes. Nemi ellent mondast erzek ezekben a mondatokban.
A VW-t meg mindig el lehet adni jo penzert itthon. Meg az
Golfocskamert is igertek 4-500-at, de nem adtam. A Jaguarnak meg mintha
nem lenne erteke: most vett egy ismeros nyitott 15 eves gepet masfel
mill.-ert.
Mas:
Nem tudom, hogy meseltem nektek, hogy egy baratommal felhoztunk egy
'71-es NSU 600-ast aminek rossz a motorja. Felhivtuk az NSUsok barati
koreben egy-ket embert (tobbynire ismerosok) mind azt mondta, hogy
azonnal dobjuk el a motort, mert sajtolva van es ezert
szerelhetettlen/javithatattlan. :((( Megkerdezve olyan autoszereloket,
akik nem ismerik a modelt, de mertek velemenyt mondani, az jott ki,
hogy nem egy leanyalom, de nem is lehetettlen. Kerdes: ismertek-e
valakit aki a gepmunkat el tudja vegezni es nem szalad el ha azt
mondjuk neki, hogy szuper pontosan kell azt megcsinalni?
Masik kerdes, hogy egy farmotoros autobol egy kertben hogyan vennetek
ki a motort. Sajna max emelok vannak + minimalis szerszamok. Mi arra
gondoltunk, hogy leejtjuk a foldre es megemeljuk a kocsit, hogy alatta
ki lehessen venni. Mas otlet?
Azert oszinten meg kell vallanom, hogy mindketten rajottunk, hogy mi a
szamitogephez ertunk, de az autoszereles eleg magasnak tunik igy elso
latasra. Foleg, hogy ezen a gepen a vezermu egy harom piskotabol allo
rudazat csinalja! Raadasul a baratom ajandeknak szanja ezert a
csaladbol nem nagyon szamithat segitsegre, pedig lehetne...
Nagykekesi Arpad
Blue ENTER Bt
|
+ - | Re:Ujra Skoda... ( 19 sor ) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv!
Tobb ut lehetseges:
1. Ne torodj vele, amig nem hallod csorogni, a lanc nem szakad. Valsz.
valami szart raktak bele. Bar en ennyinkent a motort csereltem :)
2. Csereltetni, jo minosegu gyarira.
3. Konzilium osszehivasa: yahoogroups.com keress ra a skodaklub-ra :)))
Fresi
************************
Sziasztok!
Bocs, hogy ujra kerdesekkel es keresekkel terhelem a listat, de nagyon
ki vagyok akadva az autom miatt.Adva van egy 120-as darab. Letezik, hogy
vezermulanccsere utan 20000 km-rel ujra ki kell cserelni? Vagy csak at
akarnak vagni a szervizben? Azt mondjak, hogy nagyon ugral a gyujtas es
raferne mar a csere a lancra.
***************************************
|
+ - | bunko tolakodok! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sokcsokit!
Utalom azokat, akik a Hungaria krt-on, a dugoban folyton savot
valtanak, tolakodnak, eloremennek a jobbra kanyarodo savban es aztan
probalnak a balra meno, allo savba bekeredszkedni, beallnak a
keresztezodesbe akkor is, ha nem tudnak onnan kijonni, hatha
beengedik.
Tegnap este en csinaltam ezt. Tortent, hogy a dugoban kidurrant az egyik
vizcsovem es bar hiaba toltottem bele vizet, nyilvan kifolyik
(mondjuk eleg magasan volt a kidurrant cso, igy maradt valami viz a
rendszerben). Tudtam, hogy kb. 400m-re elottem van egy benzinkut, ott
majd veszek vizet, meg zseblampat, oszt megszerelem a verdat. Addig
nem is tudtam, csak sejtettem, hogy valahol valami kidurrant. A
benzinkutig meg sietni kellett, mert ha lukas csovel kivarom a soromat, tutira
megfo a motor.
Eddig nem is volna erdekes a tortenet, hanem csak attol valik azza,
hogy _mindig, mindenhol, mindenki elozekenyen beengedett, nem
dudaltak, nem probaltak kiszoritani_, pedig ott aztan volt minden.
Pedig szerintem nem tudtak, hogy miert sietek es vagyok bunko ennyire.
Utolag is koszonet nekik es boccs.
scsLLAT
PS1: az autot sikerult megszerelni 1 1/2 ora alatt, mert a _leheto
legrosszabb_ helyen volt a szakadt cso. A motor vegul nem fott meg. :-))
PS2: Audi volt.
PS3: 23 eves.
|
+ - | riaszto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Scs, meg1x.
Nincs veletlenul valakinek valami infoja (bekotes, programozas) a Meta
M870-es riasztoval kapcsolatban? Elsosorban rad gondolok, SzAkos, de
masra is :-)
Elore is koszonok barminemu segitseget.
scsLLAT
*** IVICZ Laszlo http://www.extra.hu/aczil
|
+ - | teli gumi kerdes: matador (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
Velemenyeket kernek a matador (azon belul a teli) gumikrol.
Erdemes e ilyet venni (Swiftre lenne), ha igen, melyik tipust
igen, es melyiket nem. Lehetoleg meggyozo erveket /
ellenerveket mondjatok, ne olyat, hogy a neve miatt csak
szar lehet. En ugy tippelem, hogy barum kategoria, a pickup-
on az volt, komoly bajom nem volt vele.
Thx
ADios
TLantos
Lantos, Tibor |
ICQ UIN : 1029460 | SMS :
/\/\/\/\ A legszebb irasjel a kerdojel (?) /\/\/\/\
|
+ - | gyorshajtas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Akos idezte:
"Vagyis ha kulso eszkozokkel csokkentjuk a kockazatot,
azt minden sofor sajat kockazatszukseglete
(amit lehet, hogy racionalizalo vezetesi stilusnak nevez)
mertekeben ellensulyozni fogja. "
Igy viszont elerjuk azt, hogy a kilenges melyebbrol indul es nem lesz oly
magasan a csucspont, ami a cel...
Dodo
|
+ - | ujsag (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
"A 7vegen megint olvasgattam a hasznojarmuves ujsagomat (Lastauto-Omnibus),
es ujra rajottem, hogy a szemelyautosok a beka segge alatt vannak
technikaban."
Papiron van, vagy elektronikus ez az ujsag? En is szivesen olvasgatnam.
Meg nem hallottam rola, esetleg konyvtarban keressem?
Dodo
|
+ - | hirdetes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Csaladi okok miatt SURGOSEN Elado egy OPEL OMEGA KOMBI 2.0 GL 1989 135.000
KM.rrel. Extrak : KLIMA, SZERVOKORMANY,KOZPONTI ZAR,ELEKTROMOS
TUKROK,SZERVOFEK,PIONEER HI-FI ( RDS-EON ),VONOHOROG,EMELHETO ULES es egyeb
extrak.Az auto julius vegen lett behozva svajcbol, frissen
vamkezelt.Megkimelt allapot.A vevo Magyarorszagon elso tulajdonos lesz.!
ARON ALUL SURGOSEN ELADO : 800.000 Ft.-ert. Hivjon megegyezunk!! Friss
muszaki !
Tel: 06-70-241-36-37 vagy 06-70-226-33-44 illetve vagy
|
+ - | olaj a motorban (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Mostanaban ugyis rovid a lista, itt egy cikk a motorolajokrol:
Altalaban a gepkocsik kezelesi utmutatojaban (gepkonyveben) nem
motorolajmarkakat es tipusokat, hanem a minosegre utalo muszaki jellemzoket
irnak elo. Leggyakrabban az adott tipushoz alkalmazhato motorolajok
minimalis API, valamint CCMC es/vagy ACEA besorolas szerinti
teljesitmenyszintje szerepel a kriteriumok kozott. Ezeknel kisebb
teljesitmeny- szintu motorolajokat semmi esetre sem szabad betolteni, az
eloirtnal magasabb teljesitmenyszintu motorolajok alkalmazasara azonban van
lehetoseg. Az API es az ACEA osztalyozas eltero koncepcioval keszult, nem
konnyu osszevetni. Egyes motorgyartoknak (Pl. Mercedes-Benz, MAN, VW, Ford
stb.) a motorolaj teljesitmenyszintjere vonatkozo eloirasaiban eloterbe
kerul a sajat gyari eloirasaik szerinti kovetelmeny. E tipusok eseteben
lehetoseg szerint olyan motorolajat szabad betolteni, amelynek az adott
gyarto szabvanya szerinti, az eloirtaknak megfelelo
teljesitmenyszint-besorolasa is van. Azt azonban a sajat minositesi
szabvannyal rendelkezo gyartok is megadjak, hogy a gyari minositesu
motorolaj hianyaban milyen API es/vagy ACEA teljesitmenyszintu motorolaj
toltheto be.
"Hideg" viszkozitasi tulajdonsagok.
A motorolaj hidegtulajdonsagait egy szamjel es az utana kovetkezo W (a
Winter = tel szora utalo) betu jellemzi. A hidegtulaj- donsagokra jellemzo
viszkozitasi fokozatok: SAE 0W, SAE 5W, SAE 10W, SAE 15W, SAE 20W, SAE 25W.
Minel kisebb a W betu elott allo szam, annal "hidegturobb" a motorolaj,
vagyis annal alacsonyabb homersekletig megfelelo a viszkozitasa. Peldaul a
20W jelu motorolajok hasznalata nem ajanlott, ha a kornyezeti homerseklet
tartosan -10°C ala csokken, mig a 0W jelu motorolajok -30°C homersekleten is
hasznalhatok. Ahhoz azonban, hogy a motorolaj megkapja a W-viszkozitasi
fokozat szerinti besorolast, meleg alapotban, 100°C-on is el kell ernie
viszkozitasanak az adott szamjelu osztalyra meghatarozott minimumot - ez
nagyon fontos, hiszen mukodes kozben a motorolaj gyorsan felmelegszik es
ekkor mar a melegviszkozitasi tulajdonsagainak van jelentosege.
"Meleg" viszkozitasi tulajdonsagok.
A motorolaj melegtulajdonsagainak vizsgalatakor a 100°C-on vegzett vizsgalat
szigorubb: nem csak a viszkozitas minimumat, hanem a maximumat is
meghatarozzak, tehat az egyes melegvisz- kozitasi osztalyokban a motorolajok
100°C-on mutatott folyasi tulajdonsagai egyertelmubbek. Ezenkivul 150°C-on,
nagy nyirasi igenybevetel mellett megvizsgaljak az olajok hostabilitasat is.
Jelenleg a melegviszkozitasi tulajdonsagokat az alabbi szamjelekkel
jellemzik: SAE 20, SAE 30, SAE 40, SAE 50, SAE 60. Ha kisebb a
melegviszkozitast jellemzo szam, az azt jelenti, hogy 100°C-on kisebb a
motorolaj viszkozitasa. Ez is nagyon fontos jellemzo, mert pl. az SAE 20
jelu motorolajok a tropusi eghajlaton annyira higfolyossa valnanak, hogy
egyes kenesi helyeken nem alakulna ki megfelelo kenofilm, es ez gyors
motorkopashoz vezetne. Ezzel szemben az SAE 50 es az SAE 60 jelu motorolajok
tropusi eghajlaton vagy nagy terhelesu versenyauto- motorokban sem valnak
higfolyossa annyira, hogy az a kenokepesseget veszelyeztetne
Egyfokozatu motorolajok.
A csak hideg-, illetve csak melegtulajdonsagokat jellemzo viszkozitasi
fokozatba sorolt motorolajokat un. egyfokozatu motorolajoknak nevezik.
Ezeknek az olajoknak a felhasznalasi terulete a kornyezeti homerseklet
tekinteteben meglehetosen korlatozott: pl. az SAE 30 jelu motorolajok
hasznalatat a legtobb autogyarto 0°C-nal kisebb kulso homersekleten nem
ajanlja, amig pl. az SAE 20W jelu motorolajokat pedig 0°C-nal nagyobb
nagyobb homersekleten nem celszeru alkalmazni. Az egyfokozatu motorolajok
ma mar a szemelygepkocsik motorolajkinalataban elvesztettek jelentoseguket.
Hazankaban peldaul egyfokozatu olajbol telen es nyaron is mas-mas fajtat
kellene hasznalnunk.
Tobbfokozatu motorolajok.
A tobbfokozatu motorolajok egyarant garantaltan teljesitik a megadott hideg-
es melegviszkozitasi osztalyokban eloirt kovetelmenyeket. Csomagolasukon egy
hideg- es egy melegviszkozitasi osztaly van feltuntetve, pl. SAE 15W-40.
Ebben a kategoriaban is vannak szuk viszkozitasi hataru termekek (pl. SAE
20W-20), amelyek hasznalhatosagat csak szuk homerseklettartomanyban ajanljak
az autogyartok (a pelda eseteben a VW -10 es +15°C kozott), es tag
viszkozitasi hataru termekek (pl. SAE 0W-40, SAE 5W-50), amelyek
szelsosegesen hideg sarkvideki es forro tropusi eghajlati viszonyok kozott
is megfelelo tulajdonsagokat mutatnak.
Energiatakarekos motorolajok.
Egy kulon csoportot kepez a tobbfokozatu motorolajokon belul az un.
energiatakarekos vagy "konnyufutasu" motorolajok kore, amelyekbe a hideg es
meleg allapotban is kis viszkozitasu, csekely belso ellenallasu olajok
tartoznak. Ebbe a csoportba egyes SAE 0W-30, 0W-40, 5W-40, 10W-30, 10W-40
viszkozitasi fokozatu olajokat soroljak. Az "energiatakarekos" minositest
azok a motorolajok kaphatjak meg, amelyeket meghatarozott vizsgalati
modszerek (API, ACEA) szerint bevizsgaltak. Ennek soran pl. az API szerint
egy SAE 20W-30 viszkozitasi fokozatu referenciaolajhoz viszonyitott
tuzeloanyag-megtakaritast vizsgaljak. Ha ennek merteke eleri vagy meghaladja
az 1,5%-ot, az olaj EC jelolest, ha eleri, illetve tullepi a 2,7%-ot, EC II
jelolest kap. Itt jegyezzuk meg, hogy API SJ teljesitmeny- szintu olajok
egyben az energiatakare- kossagi kriteriumokat is teljesitik. Ezert az ilyen
olajok csomagolasan az API emblemaban EC (vagy energy conserving) felirat
nem talalhato!
Az energiatakarekos motorolajok alkalmazasa eseten - elsosorban
hideginditaskor - csokken a motorban a "pancsveszteseg", vagyis a motorolaj
szivattyuzasakevesebb energiat emeszt fel. A pancsveszteseg az egyeb
vesztesegek mellett kicsiny hanyad, ezert az uzemanyag- fogyasztas
csokkenese csak specialis korulmenyek kozt merheto. A konnyufutasu
motorolajokat a kis illesztesu hezagokkal gyartott korszeru motorokhoz
fejlesztettek ki; a kopott, jelentos olajfogyasztasu motorban a nagy
illesztesi hezagok miatt bizonyos esetekben elegtelen kenesallapot
kialakulasat okozhatja.
A teljesitmenyszint szerinti besorolas a motorolaj minoseget jellemzi. A
motorolajok minoseget meghatarozo tulajdonsagokat szabvenyos vizsgalati
modszerekkel, uzemeltetes kozben, fekpadi motorvizsgalatok soran, valamint
olajlaboratoriumi meresekkel, vizsgala- tokkal hatarozzak meg. A bevizsgalas
soran tobb tucat jellemzot mernek es ertekelnek ki. A kapott eredmenyek
kiertekelesekor megallapitjak, hogy a motorolaj melyik teljesitmenyszint
minimalisan eloirt kovetelmenyeit teljesiti.
A teljesitmenyszint szerinti osztalyozasra tobbfele szabvany is letezik.
Kozuluk a legismertebbek es nemzetkozileg legelfogadottabbak az amerikai
API-teljesitmenyszintek es vizsgalati modszerek, valamint Europaban, igy
nalunk is az 1996. januar 1-jetol ervenybe lepett ACEA es azt megelozoen
ervenyben levo, de ma is szeles korben ismert CCMC szabvany.
Mindegyik szabvany meghatarozza a vizsgalati modszereket, es eloirja a
kulonfele teljesitmenyszintek eleresehez szukseges parametereket. Mig az API
az amerikai motorkonstrukciora kidolgozott rendszer, az ACEA szabvany az
europai viszonyokat veszi jobban figyelembe, igy jelentosege Europaban egyre
no.
Az API szabvany szerinti hitelesito jel.
A kor alaku jel tartalmazza a motorolaj viszkozitasi fokozatat,
teljesitmenyszintjet (es esetlegesen az energiatakarekossagra utalo "Energy
Conserving" feliratot)
Itt a vege, fuss el vele...:-)
Peter
|
+ - | Semperit teli gumi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Nincs veletlenul valakinek tapasztalata a Semperit Direct Grip te'li
gumikkal? Itt ez a marka nem igazan nepszeru de a bolt ahol elfogadhato aru
felniket talaltam csak ezt arulja az olcsobb gumik kozul
(http://www.discounttiredirect.com).
Koszonettel
Imre
|
+ - | Re. Ujra Skoda (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - Autofelszereles
Sziasztok autosok, szia Arpi.
>nagyon ki vagyo
>k akadva az autom miatt.
>Adva van egy 120-as darab. Letezik, hogy vezermulanccsere utan >20000
km-rel ujr
>a ki kell cserelni?
Ez attol fugg, hogy milyen a vezetesi stilusod. Nyomulos stlusu vezetes
eseten ( nagy fordulaton hirtelen visszavaltas ) hogy meg rant az auto akkor
hamar nyulik a lanc. Normalis vezetes melett nem nyulhat meg. Szvsz nekem is
most volt cserelve a lanc, igaz 50000 Km volt benne de csak csorrent egy
picit.
Kerdesem hozzad ? Milyen lancot vettel ? Ugyanis ket fajta lanc letezik
gyariban a Skodahoz.
1, Feherdobozos ( gyengebb )
2, Zold - feher dobozos ( erosebb ) a lanc.
> Vagy csak at akarnak vagni a szervizben?
Valoszinu. De ha lehetne akkor meghallgatnam a motor jarasat! Pesti vagy ?
Azt >mondjak, hogy
>nagyon ugral a gyujtas es raferne mar a csere a lancra.
Ugralo gyujtas nemcsak lacproblemabol all !!!!
1, rosszul van beallitva a gyujtaseloszto. Ugyanis neha a razkodastol a
beallito csavar kilazul elmaszhat a gyujtasod.
2, Gyujtaskabeleid lehetnek rosszak
3, Gyertyak regiek ,avagy rossz hoerteku.
4, Rotor kopas.
5, Gyujtaselosztofedel repedes is okozhatja ezt a problemat.
>Lehet egyaltalan _normalis_ alkatreszeket kapni
>? (Esetleg Frigyes(?))
Termeszetesen, en csak eredeti gyari alkatreszt teszek, veszek a Skodahoz.
Sot van letezik egy forum is , ez a Skodalista ahhol szerelesi tanacsok,
tunning es jo nagy adag marhulas uralja a listat :-))) Ha ugy gondolod
iratkozz fel az en ajanlasommal - varunk - a Skodalistan. Sot sokszor
szemelyesen listatalalkozokon veszunk reszt egymassal, avagy kulon kulon
segitunk egymasnak megcsinalni az autot.
>Sokat nem ertek az autokhoz, de kezdem nagyon ugy erezni, hogy >erosen
megvezetn
>ek ujabban. Ha valaki fel tudna vilagositani a temaban, nagyon halas
>lennek
Post message:
Subscribe:
Unsubscribe:
List owner:
URL to this page: http://www.yahoogroups.com/group/skodaklub
Barmi problemad eseten irj maganba segitek !!!!!!!
Udvozlettel: Frigyes
Ui: Ment maganba is.
A - MajorKa Bt.
Bp. 1014. Uri u . 24.
Tel: 214-39-50 ; 06-20-9446-107
Skoda 120 L
HIX autosmatrica , hatso ablak futoszaljavito, elso ajto legterelo kaphato,
Millitec listatagoknak 10% kedvezmeny, BARDI autotol vett alkatreszek utan
10% kedvezmeny listatarsaimnak
|
|