Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX VITA 2852
Copyright (C) HIX
2006-07-19
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 irany (mind)  74 sor     (cikkei)
2 Re: * #2850 es 2851 (mind)  47 sor     (cikkei)
3 re: Re: * #2848, #2849 (mind)  52 sor     (cikkei)

+ - irany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
>Ezt nem ertem pontosan. Hogy erted azt, hogy az
>ausztral terkepeken  a "lent fent van"?
http://www.globecorner.com/t/t41/20776.php

>Ez abbol jon, hogy Ausztralia es Uj-Zeland a
>foldgomb also reszen van, az egyenlito alatt, mivel a
>foldgomb eszaki resze van "felul".
Viszonyitas kerdese :-)
Ha jol tudom az elso terkepek "fejen alltak", csak a hajozas
elterjedesevel fordultak meg es kerult europa kozepre.

>Az elozoekbol kovetkezoen nem a fold forgasiranyarol,
>hanem a polusok konvencionalis helyzeterol
A lenyeg ua. Ha megforditod a polusokat, a forgasirany is megfordul.

>(eszaki sark "felul", a deli sark "alul" van minden foldgombon)
Ausztral kollega asztalan lattam olyan foldgombot amin a deli sark
van felul. Es valojaban semmi torveny nem irja elo hogy eszaknak
kell felul lenni, egyszeruen igy szoktuk meg.
En pl. egyszerubben tudok ugy terkepen navigalni, hogy a haladasi
irany van felfele, meg ha fejjel lefele kell is tartanom a terkepet.
Sot a legtobb gps-en is beallithato hogy forgassa a terkepet.

> Felado : 
>volt ismerosom, aki Baltimoreban dolgozott, mig felesege Wahingtonban.
>Mondjuk Bp.-Fehervar analogia. A ketto kozott laktak (Columbia).
>Ezt tomegkozlekedessel ellatni nem lehet.
Erre megoldas hogy az egyik vegpontba koltoznek, viszont ez azzal jar
hogy az egyikojuknek duplajara emelkedik a munkabajarasi ideje.

>Elismerem, tulzottan leegyszerusitettem a kijelentest. Vannak
>specialis esetek, minden fugg az ossz menetidotol,
Szerintem meg a 15 perc a specialis eset :-)
De ezen nem fogunk osszeveszni :-))))

>azon (keves) napokon, amikor a kerekpar nem mukodik (szakado eso)
Itt ez evi harom nap :-)

>Mellesleg ezt szurja el Budapest, de nagyon. A tomegkozlekedest
>csakis kizarolag munkabajarasra tervezik.
Hat igen, bp-en gyakran ezert voltam kenytelen kocsival munkaba menni,
mert nem tudtam hogy mikor vegzek.
Viszont az ejszakai jaratokkal a varos barmely reszerol gyakorlatilag
barhova el lehet jutni 2-3 ora alatt, ha az ember nem fel kis
gyaloglastol es tudja mi jar es hol.

>20 000 Ft. egy rokkant igazolvanyert
Na erre nagyon tudok harapni!
Szerintem mindenkit aki ilyen jellegu okirathamisitast kovet el
minimum egy honap bortonre, es az autoja elkobzasara kene buntetni.
Ezzel szemben most azt basztatjak aki egy rokkant rokonat/ismeroset
fuvarozta (menjen be szemelyesen a tolokocsis egy olyan irodaba ahova
a tolokocsival valo bejutast nem biztositjak), es a fekete uvegu
be'jemve' tulajdonosa meg megussza.

>Az emberek nem azert nem jarnak terepjaroval, mert
>vedik a kornyezetet, hanem azert, mert csorok.
A mondat elso felevel egyetertek, a masodikkal nem.

>10 ev mulva Europa
>ugy fog kinezni (szerintem) mint az USA most.
Ha ez igy lenne akkor a hetvenes evektol akkora batarok jartak volna
europaban mint a hatvanas evettol az usaban.

Egyszeruen itt az emberek nem latjak szukseget a hatalmas terepjaroknak
foleg hogy a benzin otszor annyiba kerul.
Erre felenk pl. az 50-100 ezer fontos luxusautobol tobb van mint a
30-50ezer fontos luxusterepjarobol.

A'kos

Ha erzeketlen robot vagy, a mailto: cim
neked valo, erzo humanoidkent csereld ki a kukac utan freemail.hu-ra.
+ - Re: * #2850 es 2851 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Akos soraira;
Nem, nem irom .a "...na latod.."-ot. De latom hogy amikor a mas
korulenyek tapasztalatait belatod es azt elismered.  Az egy nagy lepes !
A felszerelesei es a hajatasi gyaorlataid is nagyban kozbejarnak. Ket
Volvonk van , s mar irtam a kulombozo eredmenyeinket.

A 'ponton fordulo fuvago gep" ,az nem a neve,csupan magyarazatom amint
az mukodik,mert nevet magyarul nem tudok.         De miert nem irtad
meg,ha tudod. Mert biztos vagyok hogy letezo meg Angliaban is. Minden
kis gepek gyartoi keszitik, s gondolom hogy BSA  vagy  Tryumph is keszit
olyat.

A "propaganda" megjegyzesedre; hat nem miden hirdetes,reklam, amit kapsz
a TVken,radiokon, lapokban ,a postaladadban naponta ,hat valojaban nem
'propagandak'?
De a nagy kulombseg, hogy mint a mult rendszrereitekben, minden amit az
allam  valotlanul 'hirdetett' a sajat politikai propagandaja volt? S a
lakossag,a tomegeknek neman kellett beleggyezni/ elfogadni?

Itt a hatosgoknak/allamoknak/ szovetsei kormanyna nincs sajtoja,
TV-je,radioja, semmi media eszkoze.Nem keszit filmeke,stb. De semmi
vonalom nem versnyezhet a polgarai ellen. Sot a sajto/ media ugy hirdeti
a kormany elleni velemnyeit ahogy ohajtja. Na az propaganda, de szabad
propaganda,
Holywood a baloldal bastyaja ,  az irok, producerek, sztarok, zomei , is
a baloldali elitek.            John Wayn, Charston Haston, Tom Seleck,
voltak a kivtelek,de ki ma.?  Hasonloan  a media ,tulnymoan liberal
szocialaistak. "Medison Avenue" , talan a Mirror ,s Fox a kivetelek. De
azokat  mashol is mellozi a viagvelemeny, mert azok a  kissebbsegek.
PBS is nagyon humanista elvu,de mi a problemad egy adoval amikor az a
tudomanyos es kulturalis programmokat sugarozza?
Nem a kialhatatlan sub-culture-t , s a vegnelkulli rekamokat.? May be
that's 'your cup of tea'?

Elvezettel olvasom 'Gyula" sorait. Rendszerint 'fejen uti a szeget'. S a
Magyarorszagi hasonlatok aranyaban adja leirasait. Velem ,hogy az ottan
kozelebbi  peldanak veheto.

'starters' kivallo kepet adott az ottani mai helyzetrol. Sjnos nem latja
be ,hogy pont azok a nemzet sulyos problemai.
Az 'allamnak' nincs sajat penze, csak amit a lakossai zsebebol szed ki.
Tehat minden amit az "allami tamogatas'-okkal van fentartva, a lakosok
penzenek vesztegetese..  Ahol valami 'uzlet , az az jovedelmezo, a
lakosok kezdemnyezesei sikeresen alkalmazzak, s a jovedelmbol adot
fizetnek az allamnak. tehat az nem csak jobb a lakossagnak, de meg az
allamnak is. Nem?  Pont azert ment csodbe a szocializmus/szocialis
kozgasdasag.
+ - re: Re: * #2848, #2849 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

udv,

>Most mentem at a US Energy Conservation Study-t. (PBS.org) .Az
>automobil kozlekedes az energia hasznalatnak kis resze. Az energia
>hasznalat legnagyobb resze az epuletek. Kulombozo celu epuletek
>futesei,hutesei, epitesei,fentartasai, arra szukseges anyagok
>keszitesei,stb.

pontosabban az ezekhez szukseges elektromos energia eloallítasabol adodo
szennyezes magas...

>Beton ,acel, uveg a leg-energia pazarlo epito anyagok. Ill.
>ho-ellenallasaik a leheto leg minimumabb. Magan hazak, lakasok meg a 3
>szintekig is fokent a fa-szerkezetik.

Ez igy ebben a formaban egy kicsit nagyon leegyszerusitett es felrevezeto..
Ha szemtol szembe allitjuk a felsorolt anyagokat az emlitett kriterium
alapjan
valoban a fa tulajdonsagai a legkedvezobbek, de soha nem alkalmazzak magaban
a rossz hovezetesu anyagokat. Azokat mindig tervezett szerkezetkent mas
anyagokkal egyutt hasznaljak es a kesz szerkezet hovezetesi tenyezoje
jobb mint
a fa magaban. (EU szabvany szerint)

> De a magas epitoanayag arak miatt
>azt ma helyetesitik beton, acel, stb-. Ami energia vesztesu epulet
>anyagok.

Miert van az, hogy a finnek nem fabol epitkezik, talan nincs eleg fajuk?
;) Lehet, hogy olcsobb lenne nekik mint a beton...

>Levegot a betonba?  Hat mit gondolsz ,miert hasznalnak legkompresszoros
>agitalokat a beton onteseknel?  Hogy a levego ne maradjon abban. A
>levego a ho hatasara terjed, s a betont szetfesziti.

De szomoru lenne...a lenyeg, hogy az eletbe nem fog levego betont
szetfesziteni barmennyire is rossz minosegu legyen az.

>Miert hull szet a cement-block-bol epult falak a tuz eseten?

Mert kvarc van az adalekanyagban es az nem szereti a meleget (ne a nyari
melegre gondolj)...

> Miert a(tuzallo) szilika tegla a tuzhelyek, s a nagy B.B.Q.-ban?
>Mi lett a problema a Boston-i 'nagy luk' problemaja? A belvaros alatti
>auto-ut , az ezer millio dollaros Km. enkenti?  A nyari eleg altal beton
>darabok hullnak ma. A levego a betonban!

Elso hallasra az elsporolt dollarok potyognak a jarmuvek okozta rezges
hatasara.

Tamas

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS