1. |
tankolas, olcso benzin (mind) |
40 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: Mutogatos benzinkutasok, benzingozok (mind) |
58 sor |
(cikkei) |
3. |
M1 Abrams + Skoda hajtokarcsapagy (mind) |
44 sor |
(cikkei) |
4. |
benzinkut ismet - mas tema (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
5. |
olajcsere bejarataskor (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
6. |
Karburatorok (mind) |
100 sor |
(cikkei) |
7. |
skoda muszerfal es olajnyomas (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
8. |
Skoda melegen nem indul (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
9. |
SKODA csapagyak (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
10. |
Suzuki, a mi autonk ! - De nem az enyem... (mind) |
72 sor |
(cikkei) |
|
+ - | tankolas, olcso benzin (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
z. irta:
>ki ilyenkor bemegy, az hogy kapja vissza a kulcsot a kutastol?
>keresgelni kell a fazont? (mert mar mast szolgal ki?)
>vagy berakjak a kulcsot az utasterbe, vagy mi?
>(en mindig megvarom a toltest, mar csak azert is, mert
>a kulcsom a tanksapkaban van.)
Nehany honapja volt 1 cikksorozat a francia Auto-Journalban, a kutakon
valo "akciokrol", ugymint tulszamlazas, kocsilopas. Miutan Fro-ban nem
nagyon van kiszolgalos kut, ott az autokat ugy lopjak (sokat!), hogy a
kliens bemegy fizetni, es nyitva hagyja az autot (rosszabb esetben
kulccsal egyutt). Na, a kutasokkal valoszinuleg egyuttdolgozo tolvajok ekkor
kotik el a verdat. Az igy ellopott kocsik szama mindenesetre csokken, mert
a hiper- es szupermarketek onkiszolgalo kutjainal nem shopban, hanem a
sorompo elott kell fizetni, kocsibol.
Merthogy:
a kisker forg-ba hozott uzemanyag kb. 55%-a a fent emlitett
bevasarlokozpontok OLCSO kutjainal kerul az autokba (!!!!).
A tobbi a "normal" kutaknal. Az elmult 10 evben eddig 3000 (!!!!!) kis kut
zart be, mert nem birtak a konkurrenciat.
Az arkulonbozet egyebkent magyar szemmel ORIASI
(nem holmi "vacak" 4-5 Forint, ami annyi kb., mint a jatt a kutasnak)
Pelda:
Aprilis kozepi arak Vichy-bol es kornyekerol:
95-os olommentes az Auchan hipermarket kutjanal 5,67 FRF (kb 221 Ft)
95-os olommentes barhol videken 6,20 FRF korul (kb 242 Ft)
95-os olommentes az autopalya mellett 6,79 FRF (kb 265 Ft)
Na ezt nevezem en kulonbsegnek. 50 liternel + 10 liter!!
(Persze a "vitathato" ill. "igenis megfelelo" minosegrol meg eshet szo...)
Bocs ha elnyultam, talan erdekes volt.
DeejayTiszy
|
+ - | Re: Mutogatos benzinkutasok, benzingozok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia
> Felado : [Slovak Republic]
> Benzinkut: mire jo, ha a kutas tankol bele?
> Mar ennyire lustak lennenk?
Szoval: riportban hallottam a kovetkezot.
Az olommentes benzinekbe az olomszarmazek helyett egyeb mergeket
tesznek, kulonfele aromas szenhidrogeneket, benzolt, miegymast. Csupa
egeszseges dolog. 5-10eve Nemetorszagban nagy botrany volt, mert
kornyezetvedok kimertek, hogy ezek a gazok a kutaknal kaphato zacskos
kajakban is feldusultan kimutathatoak.
Namost tankolasnal az ures tankodbol a beomlo benzin kinyomja a
levegobe a benne levo cca 40 l benzingozt, es te beszivod hagyomanyos
kutnal. A tanker pedig kinyomja a fold alatti tartalybol a
szellozocsonkon at a 3-5000 l benzingozt, a benzinkut kornyeken lakok
nagyobb oromere es egeszsegere...
A korszerubb kutaknal (un. gazingas rendszer) a kutoszlopok
pisztolyparonkent aktiv pisztoly-gazelvezeto rendszerrel vannak
ellatva. Itt a fold alatti duplafalu tartaly szellozoje kifele
szellozest nem enged, csak befele mehet a levego, ahogy urul a
tartaly.
A pisztolyoknal itt altalaban egy duplafalu, koncentrikus csovet
latsz. A belso, hosszabban at jon a benzin, a kulso, rovidebb csovon
kb. 110 terfogat%-nyi gazt sziv vissza a tankodbol. (Hallani a
legszivattyut a kutoszlopban, amikor megnyomod a pisztolyt, es kicsit
kesobb all le, mint a benzinszivattyu, figyeld a zummogeseket.)
Atalakitott pisztolyoknal egy kisujjnyi cso tekereg a benzincso vege
fele, azon sziv vissza gozoket, de ezzel ritkabban talalkoztam.
Azaz visszaszivja a fold alatti tartalyba a tankodbol a
benzingozoket. Hasonloan tesz a tanker auto berendezese is. Odafele
benzint szallit, visszafele benzingozt visz. Allitolag ezekbol sok
anyagot lehet visszanyerni, 2-3 ev alatt megterulhet egy regi
kutoszlop mintegy 1 millio Ft-os atalakitasi koltsege gazingassa. (Az
ujonnan epitett kutak Magyarorszgon mar csak gazingasak lehetnek, a
regieket is at kell alakitani, nem tudom meddig, 2000akarhanyig.)
A benzol es egyeb gozok tankolaskor kicsapodnak a kezedre. Veszel a
kutnal egy kis ropit, eszed, lenyalod a kezedrol...
Azt tanacsoltak, hogy ha lehet, gazingas helyen tankolj (nem
mindegy, mit szivsz a tudodbe), es ha magad tankolsz, ne tartsd a
kezedet a pisztolyon, setalj par lepest szeliranyban el tanksapka
nyilasodtol.
Na, ennyi az elmelet.
A kutasok? Hat, nem gyarapszik az egeszseguk az evek soran...
Becsapni mindenhol becsaphatnak, a kozertben is. Figyelj oda,
mibol mennyit, mennyiert veszel. Hogy mit, hat azt a fene tudja...
Legyetek jok, ha tudtok
Dulacska Zsolt, epitesz
Budapest
|
+ - | M1 Abrams + Skoda hajtokarcsapagy (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
>>Lajbitol halottam meg regebben, hogy az egyik legjobb hatasfoku >motor az
>>amerikai M1 Abrams tank motorja amit joforman nem hutenek es igy >kozel
>>40% a hatasfoka, ami igen magas. (Ha rosszul emlekszem javits ki >Lajbi)
>Ize...lehet hogy rosszul tudom, de en ugy tudom abban gazturbinas moci
>duruzsol.
En meg ugy tudom, hogy szerelik gazturbinaval es diesel motorral is. Ez volt
az elso gazturbinas tank ( "kis" fogyasztas, nagy teljesitmeny), de tul
bonyolult volt, ezert csinaltak dieselt is belole (nehez karbantartani
haborus korulmenyek kozott).
[Hungary]:
>HA> Apropo. egyesek szerint traktorhangja van a Skodamnak, es >nagyon
hangos. A
>HA> szerelo szerint egy hajtokarcsapagyat kell kicserelni, attol majd
>HA> megjavul, ezt csinalja most. Szerintetek is ez az oka?
>
>Egyet????!!!! Neeeee!!!!!
>Tilos!
>
>Ha csapagy zorges mar hallatszik, akkor komoly kopasok vannak. Ezen >meg
>nem lehet a legkopottabb csapagy cserejevel segiteni. Akkor teljes
>gepmunka kell, mert az egyik kopas vonzza magaval a masikat.
>
>
A kocsit meg kb 3-4 honapig akarom megtartani, ennyi ido alatt kb 3-4000 Km
lesz beleautozva, utana eladom. Egy masik szerelo is azt mondta, hogy
komplett fotengely, dugattyu, hajtokar + egyebek csere kellene, o ezt 50K
FT-bol ki is hozza. Na, ezt en nem vallalom. Annyit amugy sem hozna a kocsi,
amennyit rakoltenek igy, tehat marad a kisebb munka. A szerelomben meg
megbizom, keleti autokban eleg profi ember. A javitas csak azert kell, hogy
a kb. augusztusban bekovetkezo autovasarlasig kibirja a Skoda. Amugy eddig a
jelenlegi javitas nelkul a kocsira haromnegyed ev alatt 120K Ft korul
koltottem javitasra, ennyi ideje van nalam. Pl. azert is akarom eladni, mert
mindig rossz rajta valami. Viszont meg soha sem hagyott ott utkozben
(lekopogom gyorsan).
Udv: Papai Tamas
|
+ - | benzinkut ismet - mas tema (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Ismet irnek a kutakrol, egy gondolatot. [Slovak Republic]
levele alapjan jutott eszembe az, hogy a Shellnel soha nincs apro! pl. 3997
Ft-ert tankolsz, csak negyezerig adnak vissza, de nem csak ket-harom
forintnal szoktak ezt megcsinalni. Egy idoben kedvenc Shell kutamon raalltam
arra, hogy 3005 Ft-ert tankoltam, es kozoltem, hogy csak haromezrem van. kb.
haromszor megcsinaltam, utanna mindig tudtak visszaadni. Egy idoben nagyobb
osszegeket ket-harom ezer forintokat akartak lenyulni, vagy a kifizetett
mosokartya helyet kisebbet adni. Eskuszom legkozelebb diesel-t veszek, es
lesz hozza olaj 110-ert! :))
Udv:
Csaba
|
+ - | olajcsere bejarataskor (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok AUTO-sok
Nehany hete egy NISSAN Micra GTI boldog tulajdonosa
vagyok. Az autot 0 KM-el vettem. A legelso szerviz
15000-nel van. Ekkor cserelnenek benne eloszor olajat.
Azzal tisztaban vagyok, hogy ezeknek az uj alumotoroknak
mar 15-20 ezer az olajcsere periodusa.
Azonban ez 0 Km-es motor (amit a gepkonyve szerint is!)
be kell jaratni. En meg anno ladas korombol ugy
tudom, hogy bejaratas (uj motor vagy general)
utan illik lecserelni az olajat.
Amikor megemlitettem, hogy 5000 korul szeretnek egy
olajcseret akkor a markaszervizben szinte kinevettek.
Azt mondtak, hogy a benne levo (0W-40) olajhoz, nem
is szabad 15000-ig hozzanyulni.
Komolyan en vagyol ennyire lemaradva vagy azert nem
art a bejaratas utan az az olajcsere?
Istvan
|
+ - | Karburatorok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Gyorsna vagjunk bele:
Szoval a karbit azert hasznaljuk, mert a benzines jarganyok
benzin-levego keverekkel uzemelnek. A benzint valahogy el kell keverni a
levegovel. Ezt fuvokakkal erhetjuk el, amik hasonlo keppen mukszenek,
mint a dezodorok (befecskendezo rendszereknel). A karburatornal nem a
benzinnel van nyomas, hanem a kulso oldalon, azaz a fuvoka kilepesi
oldalanal van vakum. Ezt a vakumot a motor szivasa allitja elo. A lenyeg
annyi, hogy a motor levegot vesz fel. Ha a szivocsovet egy pontban
leszukitjuk, akkor ott megno az aramlasi sebesseg, tehat igy mukszik. A
leszukitett reszt hivjak leg vagy keverotoroknak. A dolog azonban ennel
osszetettebb. a kovetkezo dolgokat kell megoldani, amik egymasnak
ellentmondanak:
1. kis fogyasztas - nagy teljesitmeny
2. kis (leg)ellenallas - kis fordulatszamon is jo uzem
3. A motor igenyeinek kiegyenlitese.
Az elso problema abbol adodik, hogy a motor maximalis teljesitmenyehez
dusabb keverek tartozik, mint a legjobb benzin/teljesitmeny aranyhoz.
Ezt egy kiegeszito berendezessel oldajak meg, amit
teljesitmenyberendezesnek neveznek. Ez csak nagyobb terhelesek eseten
mukszik (vissza ketto,padlogaz) Erre ket megoldas van, de errol kesobb.
2. A kis legellenallas nagy fordulatszamnal noveli a teljesitmeny,
azonban kis levegomennyisegnel romlik a keveres hatasfoka,(nagyobb
cseppek) tehat nem lehet csak a tork meretet novelni. Erre a
legegyszerubb megoldas a fordulatszam korlatozasa es kis fordulatszamra
(nyomatek) valo tervezes, mint p; a skodrinal van. Nem megy, de jol
fogyaszt :). Ennel jobb megoldas, ha a keverotorkot kolon, mint cso a
csoben helyezik el.
! ! A belso kis torokban van a keveroszelep, ami normal
uzemnel mukodik. Mivel a depressziot jol elo lehet allitani
! ! ! ! kis fordulatszam eseten is, igy nem rossz a megoldas.
Igazan nagy teljesitmenyre, azonban
! !\ /! ! nem a legjobb. Az = a benzin hozzavezetese a fuvokahoz
es tartani is kell :)
! !! !!==
! !! !! !
! !
A kovetkezo megoldas, ha a kulso meretet a toroknak allitjuk. Ekkor
rugalmas femlapokbol all es ezt vagy a depresszio, vagy egy fizikai
kapcsolat a pillangoszeleppel vezerli. Fokent motoroknal hasznaljak. A
legjobb megoldas, ha ket kulon torok van parhuzamosan. Ez a legtutibb,
mivel ilyenkor kis fordulatszamnal csak egy erre mertezett karburatorunk
van, nagy terhelesnel viszont kinyit a masik torok pillangoszelepe es
maris egy nagyobb keresztmetszetu karbsink van. A szelepet vagy
depresszio vagy egy fizikai kapcsolat az elsodleges torok szelepevel
vezerli. (meghatarozott nyomasnal vagy gazpedal helyzetnel nyit.)
3. Az 1. es a 2. pontbol is latszik, hogy a motorba juttatando
benzin/levego arany a terhelestol fugg. Erre sok fele megoldas letezik,
ha nem haragszotok, akkor csak nehanyra ternek ki. Eloszor is van az,
amikor ket torkot sorbakapcsolnak es ugy mereteznek be, hogy csak adott
nyomasnal kezdjen el mukodni a dusito. A masik a mar emlitett ket torkos
modszer, mikor a masodik torokba egy mas karakterisztikaju szelep van es
az eredojuk adja az uj jelleggorbet. Es vegul a kedvencem emlitenem, a
fewklevgo-kiegyenlites elven mukodo cuccost. Ennel van egy cso, amire
lukakat furnak.
lev kev
be ki
! ! ! Ez csak a fele, de igy is ertheto. Kis teljesitmenynel a
levego csak a legfelso lukon keresztul aramlik es keves
! ! benzint szallit. Nagyobbnal mar a mas meretu luknal
tobbet es igy tovabb.
! ! !
! ! 2. luk
! ! !
! ! 3. luk
!__! !
benz be
A karburatorra ket fontos cuccot mindig felraknak: alapjarat es indito
berendezes. Az alapjaratnal kulon uton juttatnak a motorba levegot, vagy
a pillangoszelepet nem engedik teljesen becsukodni. Itt a keverekkepzest
egy kulon fuvoka vegzi. Kis teljesitmenynel egy un. atameneti alapot
van. Ha az auto torpan, mikor lampatol elindulnank melegen,akkor itt van
a hiba. (ha leall alapjaratnal
akkor is) Lattam olyan verdat, ami lassu gazadasnal eloszor elkezdett
fuldokolni, majd ahogy elkezdett mukodni a normal rendszer felporgott.
Ez miatt az atmenet miatt sem lehet tulsagosan levenni az alapjaratot.
Masik fontos cucc a szivato. A hideginditasi fazisnal feldusitja a
kevereket kb a2*=re. Ez azert kell, mert ebbol eleg nagy szazalek
lecsapodik a szivocso falara. A karburator kornyeket ez valamint a
parolgas miatti hoveszteseg miatt futeni szoktak a hutovizzel (jegdugo
elkerulese) Egy harmadik rendszer a gyorsito szivattyu. Ezt autokon :)
rajtavan, de subauton pl kispolak hianyzik. Hirtelen gazadasnal egy
kissebb mennyisegu benzint fecskendez be. Ez azert szukseges, mert a
levego hamarabb koveti a terhelesvaltozast, mint ahogy a benzin
szallitas sebessege elkezd alkalmazkodni, ergo elszegenyedik a keverek,
igy torpan az auto. Hirtelen gazadasnal valo torpanasnal ellenorizni.
Mukodesenek lenyege, hogy van egy dugattyu, aminek a munkatereben ket
luk van. Az egyik az uszohazzal van osszekottetesben, amig a masik a
keverotorokkal. Lassu lenyomas eseten a benzin az uszohaz fele szivarog
vissza, mert a kilepo nyilas magasabban van. Hirtelen megnyomasnal
tulnyomoreszt a kilepon tavozik. KB. mara ennyit irnek, ha valmit nem
jol irtam, esetleg homalyos, akkor javitsatok ill. kerdezzetek ra. Talan
a tuningolasrol vagy a befecskendezokrol is gepelek nehany sort, ha van
ra igeny.
Fresi BaCSi
u.i.: Gondolkozott mar valaki az injektor es Lada hazassagon???
|
+ - | skoda muszerfal es olajnyomas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
> >Nem olyan biztos... ui nekem 105-osom van, es en is azt hittem, hogy
> > ossze vissza kell majd kabeleznem. De szerencsere ugy volt megoldva...
> >
> Lehet. De szeretnek kotekedni egy kicsit, jo?
> No azert a fordulaszammerot valaminek vezerelnie kell, kulonben honnan
> tudna szerencsetlen a motor fordulaszamat? A 105 es 120-as Skodakba
> ez nincs bekabelezve, mivel a fent emlitett muszer nem szeria
> tartozekuk.
>
Na jo, ok, tenyleg igazad van, de ez azert nem olyan hatalmas munka,
mint amilyen az osszes muszerhez meno vezeteknek az atkotese lenne...
Tenyleg nem tiz perc, hanem ugy egy fel ora... Persze ez attol is fugg,
hogy az ember hanyszor szedte szet a kocsijat (en az elozo skodamon
tanultam eleget :o)
Mostanban mar megint elkezdett valami nemtommitcsinalni:
Azt csinalja, hogy egy ido mulva alapjaraton elkezd neha pislakolni az
olajnyomas lampa. Ha egy hangyanyit megnyomom a gazpedalt, akkor mar el
is alszik... Az is igaz, hogy nemregen egy idegen kutnal valo tankolas
ota az alapjaratom lement ugy 600-ra, es amikor ezt a mokat csinalja,
gyakran lemegy akar 300-ra is... Nem tudom, ok, hogy alacsony az
alapjarat, de attol meg az olajnyomasnak meg kene lennie, nem? Amugy
egyebkent a vizhofok rendben van, es az olajat sem eszi nagyon.
Amugy a kocsi Skoda 105 GLS :o)
Koszonom a segitsegeteket
Udv:.....Adam
|
+ - | Skoda melegen nem indul (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles
Sziasztok autosok.
Szia Tamas.
>ha bemelegedik, es leallitom, ot perccel utana mar nem akar elindulni, csak
>ugy, ha teli talppal rataposok a gazpedalra
Ez a jelenseg nalam is muxik neha. Ez azert van ha melegebb az ido es a
paratartam nagyobb es ebben a szituban megallsz a karburatorban a benzin goz
halmazallapotu lesz. Es oxigenszegeny keverek kepzodik. Es mikor inditsz 5
perc mulva ez a goz halmazallapot neheziti az indulast.
>ha teli talppal rataposok a gazpedalra. Ekkor lassan felporog, utana
>mar semmi gond sincs vele.
Igen mert a hidegebb benzin lecsapatja a gozt
Udvozlettel: Frigyes
Budapest. 1014. Tel: 214-39-50
Uri u. 24. A - MajorKa Bt.
|
+ - | SKODA csapagyak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
En igazabol 1honapja csinaltam motorgeneralt a SKODA-n.
Miutan a 105-osbol, aminek csorgott a motorja kivasaltam 130-at....
Hazilag lett kicserelve a fotengely+csapagyak es hajtokarcsapagyak.
Az alkatresz kb 10-15ezer FT.
Mire kesz lettunk talaltunk egy helyet, ahol komplett motorgeneralt
(fotengely, hajtokar, dugattyu, huvely, csapagyak stb) megcsinaltak
volna 28000Ft-ert!!! Egy apro bibi, csak a motort kell odavinni.
Kiszedni es berakni neked kell.
HA erdekel megkerdezem a telefonszamot.
F.T.
|
+ - | Suzuki, a mi autonk ! - De nem az enyem... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Nehany gondolatot leirnek a magyar gepjarmupark allapota, es az allambacsi
hozzaallasa kozotti osszefuggesekrol. Lehet hogy nehany kerdes koltoi
marad,
de talan Ti is ezt latjatok...
-Kinek az erdeke, hogy a hazai autoipar ne tudja elarasztani a piacot uj
autokkal?
Ha mar a Suzukinal tartunk, akkor vegyuk egy kategoriaba a Trabanttal.
Nepautot akartak csinalni belole, de nem sikerult. Emlekeztek a Toyotara ?
Annak idejen ha jol emlexem azert hiusult meg a Toyota gyar letesitese,
(egyik oka ez volt ?) mert nem fogadta el allambacsi a tul alacsony
arakat.
Es a huzavona eredmenye az lett, hogy "totoja" -nak hivtak a Toyota -t.
Az Opel, egy kulon miset meger. Emlekezzetek a 96 ev vegi dompingre,
mikor elhireszteltek hogy vege az alacsony kamatos reszletfizetesnek.
Mindenki Opelt vett, es a gyar kifele az autokat. A dompingnek ara
volt, az osszerakas szenvedett nemi hianyossagot. A szukebb csaladi
kornyezetben van egy akkori Astra Caravan. Mit ne mondjak, az ajtok
beallitasa is tukrozi a domping termelest. Kicsit elkapkodtak a dolgot.
Az en 20 eves Laurelemen szebben csukodnak az ajtok, mint az emlitett
3 eves Opelen. Ez nem kritika, csak a minosegi munkat tukrozi.
-Mi lenne ha hazankban olcsobban lehetne uj autohoz jutni ?
Akkor egy csomo allami bevetelforras megcsappanna. Az 1500 -as Ladak
eltunnenek, helyette az 1.2 -es Opelek, 1.0 -as Suzukik kerulnenek a
forgalomba. Kevesebb benzin fogyna. Nem 10-12 liter fogyna 100 km-en,
hanem csak 5-6. Pont a fele. Akkor ez 50% -os bevetel-kieses lenne.
Az uj autokra fele lenne a sulyado, a katalizatoros kipufogorendszer
miatt.
A Suzuki kis tomege miatt a sulyado meg kisebb lenne,
A kotelezo biztositassal pedig nem tudnanak mit kezdeni, mert ha egyre
kisebbek lesznek a motorok, egyre kevesebb lenne a bevetel.
Az alkatreszkereskedelem is meghalna, hiszen az uj autokhoz az ekszijon,
a legszuron, az olajszuron, es az olajon kivul szinte semmi nem kell. Ha
kell hozza valami, azt a markaszerviz, vagy markakereskedo hazon belul
megoldja. Ha az alkatresz idehaza keszul, nincs vam, nincs kereskedelmi
haszon, esetleg AFA. De a szemfulesebb kereskedo azt is leirja valahogy.
-Miert kellett a negy evnel idosebb kocsik behaozatalat megtiltani ?
Azert, hogy a nepperek a 25 eves Wartburgokat jo penzert tudjak a
piacra kitenni. (Irhattam volna Skodat is). Ezzel nem vedenek semmit.
A kereskedonek erdeke lenne, hogy minel nagyobb legyen a forgalma.
Az allamnak erdeke lenne a gepjarmupark megfiatalitasa, de ez penz
nelkul nem megy. Marpedig az autosoknak nincs penze. Eppen a magas
uzemanyag-arak es a jarulekos fenntartasi koltsegek nem engedik a
tobbsegnek, hogy uj autora sporoljanak. Ja, es a fizetesek, melyek az
allitolagos europai gondolkodassal nem allnak aranyban. Lattatok -e mar
olyan embert, aki a szakadt autojaban ulve, ne vagyna egy uj kocsira ?
Nem hiszem. Egy szalon ele kirakott modell megdobogtatja mindenki
szivet. Csakhogy a tobbsegnek nincs havi 70-80 ezer Forintja torlesztes
+ CASCO + egyebekre, ha 30-35 ezer Forintot visz haza a munkahelyerol.
Athidalo megoldas lehetett volna, ha az eletkort 10 evnel huzzak meg.
Sajnos akik ezt a torvenyt kitalaltak, a s3gguk alatt az allami szolgalati
kocsival, havi 300-400 ezer Ft jovedelemmel, nem erdekelte oket soha,
hogy a kisember jobban erezze magat, esetleg csaladjanak talaljon
olyan megoldast, amit maskepp (mint uj auto) nem tudna megtenni.
-Az uzemanyag-arak onmagukert beszelnek. Majdnem 80% az ado,
es mindig emelik. Ezzel lehet egy egesz orszagot sakkban tartani.
Ha elterjedne az elektromos auto, akkor a villamosenergia arat
emelnek a csillagos egig. Persze az arak itt sem teljesen a termelesi
araktol fuggenek, hiszen az eloallitas modjarol nagyon hallgatnak a
kozvelemeny elott, es torekednek arra hogy a legdragabb
energiahordozokkal epitsenek eromuveket. Persze az elektromos autokat
nem engedi az olajlobbi a vilagon elterjeszteni, igy tokeletesen magas
aron tudjak tartani az energiahordozokat.
Remelem senkit nem sertettem meg, akit pedig igen, az ne csodalkozzon.
Peter.
|
|