Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 60
Copyright (C) HIX
1998-06-16
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Biztonsagi ov (mind)  28 sor     (cikkei)
2 az osszes hatso lampa egyszerre villogott :-) (mind)  11 sor     (cikkei)
3 vezetéstechnika (mind)  14 sor     (cikkei)
4 A Trabi nem auto! (mind)  39 sor     (cikkei)
5 Re: bekotve vagy nem (mind)  25 sor     (cikkei)
6 aquaplaning (mind)  9 sor     (cikkei)
7 >Felado : rb@irisz.hu [Hungary] (mind)  13 sor     (cikkei)
8 Citroen elektromos problema (mind)  10 sor     (cikkei)
9 Re: Mindenfele tema I. ( 76 sor ) AUTO #59 (mind)  18 sor     (cikkei)
10 Xsara Coupe 1,6 (mind)  13 sor     (cikkei)
11 re:ovfeszito (mind)  51 sor     (cikkei)
12 re:micsoda-csoda (mind)  23 sor     (cikkei)
13 re:valto (mind)  68 sor     (cikkei)
14 Re: temak + Xsara eladasok (mind)  97 sor     (cikkei)
15 suzi bizti (mind)  43 sor     (cikkei)
16 Vezetestechnika (mind)  39 sor     (cikkei)
17 legkurt (mind)  15 sor     (cikkei)

+ - Biztonsagi ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

 kerdezte:
>Ti bekotitek magatokat?
>Akik nem, miert nem?

Hat nalam ez a dolog ugy alakul, hogy mikor varoson bellul furikazok akkor
altalaban nem kapcsolom be, egyreszt azert mert luta vagyok mindig
kapcsolgatni, masreszt azert mert elegge zavar ha egy keresztezodesbe jobban
ki akarok latni, es ezert elore akarok hajolni de ebben az ov megakadalyoz.
De talan varosba kis sebessegek mellet nem is olyan veszelyes egy utkozes
(egyet mar megusztam).
Viszont ha hosszab utra indulok akkor amint kiertem a varosbol mindjart
bekapcsolom az ovet hatha az menti majd meg egyszer az eletemet. Viszont
ismerek olyan embert aki valoszinuleg azert uszott meg egy egyebkent sulyos
ballesetet mert kirepult az elso szelvedon.

Kivancsi vagyok a ti velemenyetekre is a temaban.

Csa

Juhasz Miklos

Tel.: 30/791-793

Juhasz Miklos

Tel.: 30/791-793
+ - az osszes hatso lampa egyszerre villogott :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> Balatonfureden en is lattam Holland rendszamu autobuszt, melyen
> az osszes hatso lampa egyszerre villogott. Az is amerikai szabvanyu
> jargany volt...
Ilyen egyutt villogast mar javitottam en is. :-)
Az auto tipusara nem emlekszem. Talan Dacia. 
Amikor a lampak megkaptak a testet is, azonnal
megszunt az egyutt villogas.

Udv. Tibi
+ - vezetéstechnika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok.


Ez szerintem is egy nagyon jó téma lenne.Jó, hogy egyáltalán valakit
érdekel a vezetési morál (itt a kanayarodás, index, fék kombinációra
gondoltam).Ez a dolog egyébként engem is zavar, tényleg az a kultúrált
megoldás, ha előbb indexel az ember.Szerintem ezt mindenkinek tanítják,
csak embere válogatja, hogy betartja-e vagy nem, érdekli-e a mögötte
közlekedő vagy nem.Az egyes pontra reagálva szerintem az a jobb, ha
üresbe tesszük és  felengedjük a kuplungot, én mindíg így csinálom.


üdv
   Fraky
+ - A Trabi nem auto! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>gepeszileg marha egyszeru, igenytelen, uzembiztos es konnyen
>szerelheto. Az egyetlen ertelmes tuning rajta (a 12V-ra alakitas mellett)
egy
>tirisztoros gyujtas beepitese.
>... vagyis nincs jobb auto, csak dragabb! Komalom a trabit!

Udv a listanak!
Tiz napig nem voltam, most olvasom vegig az adagot. Nem kell a tema miatt
leugatni a hajamat, inkabb olvassatok el az alabbiakat.
Az '50-es evekben az acelbol hiany volt egesz Europaban. A gazdasagi
helyzet
sem volt eppen rozsasnak nevezheto. Ekkor szuletett meg a torpeauto
otlete.
Ezek a gnom szerkezetek csopp motorral 1-2 embernek "biztositottak"
kozlekedesi lehetoseget. Ezeket latva (meg mas miatt is) tobb orszagban,
pl.
Kelet- es Nyugat-Nemetorszag hol allami, hol vallalatvezetoi szinten
megszulettek az iranymutatasok egy kialakitando gepjarmu-tipusra:
2 felnott + 2 gyermek szamara kenyelmes utaster, motorbicikli motor (max.
500 kcm), ennek megfelelo konnyu karosszeria az alacsony fogyasztas miatt
500
kg csomagter.
(Ne rohogjetek, de Magyarorszagon is volt ilyen palyazat:
http://www.net.hu/autoclassic/3szam/mikrohu/indexh.htm) Azt hiszem a fent
felsorolt keplet ismeros megvalosulasa a Trabant 500 1959-bol. Szoval ez
nem
auto volt, hanem egy atmeneti jarmu az auto es a motorbicikli kozott.
Majd nehany evvel kesobb picit javitottak rajta, 600-as motor, atalakitott
kaszni etc, de a lenyeg valtozatlan maradt. Az mar kulon tragedia, hogy
annak
ellenere, hogy a Trabant gyar fejlesztomernokei vadul dolgoztak,
partszinten
felsobb utasitasra mindenfele tipusfrissitest letiltottak. Igy a Trabant,
mint
elo kovulet letezett evtizedekig, meg akkor is amikor koncepcioja mar reg
idejet multa (a muszaki megoldasokrol nem is szolva!)

Bye,
NP
+ - Re: bekotve vagy nem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
>Ti bekotitek magatokat?
>Akik nem, miert nem?

Rosszul (kenyelmetlenul) erzem magam, ha nem vagyok bekotve. Az ellentabor
nyilvan meg bekotve erzi magat igy. Megszokas kerdese.

Egyszer sikeresen :(( borultam, nem lett semmi bajom, mert be voltam kotve,
de nagy tanulsaga volt az esetnek (a kopott ill. nyari gumik teli
hasznalhatatlansaga mellett), hogy az utasterben rogzitetlen targyak
(dipl.taska, radiotelefon stb) nagyon balesetveszelyesek lehetnek!!


>Tema 7. - Miert ne halljon meg a hulye (itt Y)?
>
>Mert, ha X karambolozik Y-nal, es meghal Y, mert nem volt bekotve (de
>bekotve meguszta volna),  akkor X (ha o volt a vetkes) tobbet kaphat,
>mintha Y tuleli.
>

A bekotes esetleg megved a (sulyos) serulestol, es tudsz (elso)segiteni a
baleset tobbi serultjenek.

helo
andor
+ - aquaplaning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Autozasaim eddigi legmegrazobb elmenye az volt, amikor tavaly nyaron egy
nap alatt tobbszor is elszalltak mellolem/elolem a targybeli jelenseg
kovetkezteben az eppen kicsit gyorsabban hajto aldozatok.

Mivel itt a nagy nyari esok ideje, hozzabbertok elmeselhetnek, hogyan is
mukodik ez a dolog.

koszi
andor
+ - >Felado : rb@irisz.hu [Hungary] (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Temakor: fek problema ( 33 sor )

>Szomuru vagyok, valami tortent a fekemmel :(
>
>azutan, hogy megall a kocsi, felvillan az a lampas, ami az
alacsony
>fekolajszintet jelzi. Kicsit megijsztett az elso
pillanatban, meg is


Szerintem csak elkopott az egyik fekpofad, es annak a
visszajelzojet is erre a lampara szoktak kotni.
Szerintem nezesd meg.
+ - Citroen elektromos problema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok  !


Citroen BX -emben nem mukodnek a kovetkezok:
bal hatso ablakemelo
hatso ablaktorlo 
levegofujo (???) ventillator

Ezek a hibak egy torol fakadnak.Van valakinek tippje, hogy hol keressem a hibat
?
+ - Re: Mindenfele tema I. ( 76 sor ) AUTO #59 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Mon, 15 Jun 1998, Vida Gabor wrote:

> <auto on>
> 
> Tema 1. - Autosujsagok tesztjei.

Az Autoseletben (autoklub lapja) volt egy teszt, ahol suzuki vitarat es a
lada nivat hasonlitottak ossze.
Nekem nagyon tetszett. LAtszott, hogy szegeny ujsagiro keze meg van kotve
(kapott egy suzukit tesztelesre), es az is, hogy megproblaja leirni: a
fele annyiba kerulo Niva terepjaro, munkara, nyustolesre valo, a vitara
meg a V. keruletbe, jardaszegely maszasra alkalmas parasztvakito.

Udv
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                  http://www.cab.u-szeged.hu/local/linux/
+ - Xsara Coupe 1,6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Sokszor olvastam, hogy francia autot nem erdemes venni, mert......
Kerdesem, mi a helyzet a mostani Xsara-kal?
Mellette szolo ervek -ami nekem fontos- 90 LE, nagy csomagtarto -408 liter- ken
yelmes elso ulesek, nem 
unalmas forma, es meg elviselheto ar: 2390 ezer. Ennyi penzert egy uj Suzukira 
futja csak. 
Vagy a tobbit a szervizre fogom elkolteni?
Barmilyen infot szivesen vennek a fent nevezett autorol. Eloiteletektol kimelje
tek!

Koszi, hogy elolvastad: Zoli
+ - re:ovfeszito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>A robbanaskor
> a
>szerk. megfesziti az ovet, megakadalyozva ezzel a test elorebukasat. A tul
laza
>ra
>hagyott ovben nagy lenduletet vesz a test, mielott az ovbe akad, igy az
gyakran
>serulest (borda, kulccsonttorest) okoz.

Ez az egyik ok. A masik az, hogy a nagy merteku lassulas miatt az ovnek
nagyon nagy terhelest kell kibirnia. Ezert minden ov kb. 10-12 cm-t nyulik
egy komolyabb utkozesnel. Ezt a nyulast is ellensulyozza az ovfeszito.

Az ovfeszitonek elsosorban a legzsakos autokabn van nagyon komoly szerepe.
A test egy utkozeskor mindig kibillen az ovbol, mert csak 3 pontosak az
ovek es az egyik oldali felsotestet nem tartjak. Igy mar rogton kozelebb
kerult a kormanyhoz a fej. Ehhez jon meg a fent emlitett nyulas is. A
legzsak egy adott meretre fujodik fel es  az a feladata, hogy megtartsa az
elorebilleno  _fejet_. Igy megakadalyozza a nyaki es feji seruleseket.
Tehat nem a test megtartasara szolgal. Ha nem lenne ovfeszito, akkor a test
megsokszorozodott sulyat a legzsaknak kene megtartani, illetve a nyaknak es
a fejnek, mert az ov csak reszben tart. ha az ovfeszito 12-15 cm-rel
rovidebbre huzza az ovet, akkor mega nyulassal egyutt is csak kicsit lendul
elore a test es a legzsaknak csak a fej sulyat kell megtartani. Persze
mindez nem a legzsak kimelese erdekeben van, hanem az ember nyaka es feje
miatt. Azt a terhelest amit az ov fog fel azt a nyaknak kene elviselni es
ez sulyos(akar halalos) nyaki seruleseket okoz. Ezert is eletveszelyes
legzsakos autoban ov nelkul vezetni/utazni, mert az utkozeskoz ugyan nem
veri be az ember a fejet a kormanyba/muszerfalba, de testenek a sulya
biztosan eltori a nyakat.
Szerintem jobb egy esetleges kulcscsonttores amit az ov okoz, mint egy nyak
tores.
Ez persze nem csak a legzsakos kocsikra igaz.
Nagyon-nagyon ritka eseteket kiveve mindig az a biztonsagos, ha be van
kotve az ember. A kocsi biztonsagi felszereleseit ugy tervezik, hogy csak
akkor ved, ha az ember bent marad az ulesben es ez csak akkor erheto el, ha
be van kotve.

Bocsi a hosszas biztonsagi ov kampanyert, de ez ugy kijott belolem. Eleg
sokat foglalkoztam biztonsagtechnikaval es eleg sok torestesztet lattam
filmen is es eloben is. Eleg meggyozoek!!!
udv,
				
     __  		  **
  __/_|\_Klem Krisztian ** 
 |__|_|__|  **   **   ***
_(_)__(_)_*************	
mailto:
Telefon:06-30-905-837
+ - re:micsoda-csoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

RB irta:
Mi az a leginkabb vizkohoz hasonlito anyag a gyujtaselszto fedelben az
oldalso erintkezokon? Kb 5000 km alatt lesz lathato nagysagu.

Nem tudom, hogy csoda-e de engem is lenyugoz a fizikai-kemia. Szerintem:

A vizkohoz hasonlito dolog nem vizko. Az elosztofedelben csupa rez
erintkezo van. Mivel az elekrtomos csaklakozasok sohasem tokeletesek ezert
a nagy feszultseg (5-15kV) miatt soxor ivet huz, de legababbis melegszik.
Ez okozza az erintkezokon es a kornyezetukben a nagyfoku, ido elotti
korroziot. Tehat amit latsz rajta az egyszeruen a rez korrozioja.

 
udv,
				
     __  		  **
  __/_|\_Klem Krisztian ** 
 |__|_|__|  **   **   ***
_(_)__(_)_*************	
mailto:
Telefon:06-30-905-837
+ - re:valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>mi indokolja a
>fogaskerekparos megoldast a manualisnal es mi a bolygomuvet az automatanal?
>A fordulatszamtol fuggo nyomast eloallito pumpa nem lenne alkalmas a
>fogaskerekek kozotti valogatasra? En nem tudnam a sebvaltokarral
>beallitani, hogy a bogygomu mely alkatreszei legyenek osszefekezve?

A bolgomuves hajtomu sokkal bonyolultabb es dragabb az eloallitasa, viszont
nagyon konnyu vezerelni akar elektronikus uton is. Termeszetesen
sebvaltokarral is be lehetne allitani, de ez eleg bonyolult rudazatot
igenyelne, vagy hidraulikat. Ez folosleges.
A fogaskerekparos valtonal pedig szinten bonyolult lenne az automata
kapcsolas es nagy meretu alkatreszeket igenyelne. A masik ok az, hogy
miutan nincs szetkapcsolt allapota a kuplungnak ezert terheles alatt kell
valtani. Ezt egy fogaskerekes valto ne igazan szereti. A bolygomunel az
osszefekezesnel nem merul fel ilyen gond.

Persze minden megoldhato lenne csak egyreszt minek, masreszt vannak azert
tradiciok is. 

>Ugy tudom, hogy az Opel par eve kiserletezett soros kapcsolasu
>fogaskerekparos automataval. Kerdes: A soros valtomuvet miert nem
>alkalmazzak utcai autokon (Nem az M3-as Bo:mbit es tarsait ertem az utcai
>auto alatt.)

Ennek tobb oka is van. Az egyik, hogy ezeket a valtokat azert
fejelesztettek ki, hogy minel gyorsabban lehessen veluk valtani. A koznapi
hasznalatban ez aligha szempont. Gyakorlatilag ha 2 mp kapcsolsz akkor
sincs semmi gond. A versenysportban 0,1 mp-ek is szamitanak.

A masik ok, hogy az ilyen valtokkal is csak akkor lehet nagyon gyorsan
kapcsolni ha a kuplung is automatikusan emel ki. Igy a valtasi ido 0,2 mp
alatt van. 

A harmadik problema az hogy egyilyen valto eleg bonyolult mechanizmus es
igy eleg draga is es egy hetkoznapi autoban tok folosleges, azonkivul, hogy
baromi vagany dolog.

A negyedik ok az, hogy ezeknel a valtoknal a sebessegeket csak sorba lehet
rakni. Ez azt jelenti, hogy ha 4.-ben mesz es 0-ba kell rakni akkor
3-2-1-0. Felfele ugyanez. Ha vegiggondolja az ember, hogy hanyszor kapcsol
nem egymes mellet levo sebessegekbe(pl:egyszeru kanyarodas, vissza kettobe)
a koznapi hasznalat soran. Nagyon ritka, hogy az ember minden fokozatba
bekapcsol, hogy a motorfek maximalaisan ki legyen hasznalva. Tehat, ha
mondjuk 4. ben megy az ember 50-nel es piros lesz akkor max 3. ba rakja,
aztan nulla. Ez 2 mozdulat. Egy szekvencialis valton ez 4 mozdulat. Tehat
eleg kenyelmetlen lenne a vezetese es idegesito, mert mindig azon kene
morfondirozni, hogy most mar nullaban van vagy meg egyet kell hatra nyomnom
a kart, vagy a sebessegfokozatkijelzot bamulni. Ez a versenysportban azert
nem lenyeges mert ott nem kozlekednek az autokkal, hanem minden
idegszalukkal vezetik es igy csak arra kell figyelni, hogy jol menjen a
kocsi. Azonkivul  a versenyzok csak sorba hasznaljak a fokozatokat, meg
motorfeknel is.

Tehat a szekvencialis valto draga, bonyolult, vezetese nehezkes, es tok
folosleges.

Ha megfigyeled egyebkent az osszes szekvencialis valtos autonal van olyan
lehetoseg, hogy automatikusan kapcsoljon. Ez is azt mutatja, hogy azonkivul
hogy dogos egy ilyen valto, a vevoknek igenye, hogy ne kelljen mindig
bibelodni vele. 
udv,
				
     __  		  **
  __/_|\_Klem Krisztian ** 
 |__|_|__|  **   **   ***
_(_)__(_)_*************	
mailto:
Telefon:06-30-905-837
+ - Re: temak + Xsara eladasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tema 1. - Autosujsagok tesztjei.

>tomheti a fejet. Az errol szolo 2-4 oldalas cikk tobbet
>er, mint ugyanennyi hirdetes, es a gyarnak _ingye'_ van.

Bar a gyarnak nem teljesen ingyer volt, de egy angol autos ujsagban azt a
feltevest is lehetett olvasni, hogy 'Bukfenc' /A Klasse/ nem veletlenul
borult. Mire ugyanis felborult addigra a legtobb ujsag mar tesztelte (2-4
oldal). Mikor felborult ujra hir (legalabb 1 oldal); aztan amikor
megjavitottak ujabb teszt (2-4 oldal). Ha beszamitjuk, amit a gyar koltott
a kijavitasra es az ujsagokban megjelent tesztek reklam erteket, akkor azt
hiszem az MB nyer. /ugyanis a tobbletkoltseget a vasarlo ugyis megfizeti
valamilyen formaban/.

>lesz-e a reginel. Kesobb johetnek meg 50 vagy 100 ezer
>kilometeres tartostesztek, illetve mas karosszeria/motor-
>valtozatok kiprobalasa (1-2 oldal).

Ez nem lenne rosz, sot az lenne a jo, ha elso hirben is legalabb 5-10ezer
km-es teszt kovetkezteteseit olvashatnank...

>Nekem, mint olvasonak tetszik, hogy ennyi informaciohoz,
>kephez jutok a kocsirol, de amit leirnak abbol szinte
>csak a muszaki adatokat tudom ertekelni.

;-) Nekem kulonosen tettszenek az auto magazin 'elfogulatlan' pontszamai.
Ebben pl. Bukfenc nagyon jo pontokat kapott az utfekvesere. Igaz mire az
ujsag megjelent, addigra ez kicsit idejet multa.... ;-D

Mennyit kell kibirnia egy atlag autonak (ev es kilometer)?

>Tema 2. - Nemet dominancia
>Az osszehasonlito tesztek (o.h.t.) alapjan:
> A nemet auto mindig jobb, mint a nem nemet.
> A tovabbi sorrend _altalaban_ a kovetkezo:
> sved, francia, olasz, angol, amerikai (ez utobbi kettot ritkan
>vetik ala o.h.t-nek
> A japanok nagyon elszorva helyezkednek el a listan, a "spanyol"
> Seat-ot pedig csak a nemet testvermodellek verik.

Objektiv megfigyeles. ;-)

>Tema 5. - Legzsak - de inkabb a passiv biztonsag
>Eloszor is tisztaban kell kellni azzal mi jatszodik le utkozeskor az
...
>kell (nem azert mer' kulonben a rendor megbuntet) hasznalni a biztonsagi
>oveket. (Ne hidd, hogy ki tudod tamasztani magad a kormanyon a kezeddel.

Es ezt hogyan lehetne az emberekkel megtanitani, hogy a sajat eletuk
fontosabb, mint a lezserseg latszata? Nyugaton kb 10% nem kapcsolja be az
ovet; Mo-on azt hiszem nem ez az arany... A gyerekulesek kotelezo tetelenel
is azt ereztem, hogy nem kotelezove kellene tenni, hanem megertetni az
emberekkel, hogy harom tankolas (nem Trabi ;-D) arabol lehet venni egy
ulest, ami az utodnak tobb eselyt ad egy esetleges utkozesnel...

>Tema 6. - Provokativ kerdes
>
>Ti bekotitek magatokat?

En mindig!

>Tema 7. - Miert ne halljon meg a hulye (itt Y)?
>
>Mert, ha X karambolozik Y-nal, es meghal Y, mert nem volt bekotve (de
>bekotve meguszta volna),  akkor X (ha o volt a vetkes) tobbet kaphat,
>mintha Y tuleli.

Ez igaz, de ez a torveny hibaja... Mert ha valaki valalja a kockazatot, az
legyen az o baja...

Citroen Xsara: /koszi az adatot!/
>> >hogyan mennek a Xsarak otthon (Nemetorszagban vagyok es nem tudok
>> >tajekozodni mashonnan)
>>
>> Az egyik autos ujsagban volt egy statisztika az első negyedev (vagy
>> harmadev)
>> eladasairol. E szerint kb. 316 Xsara fogyott Mo-n. Tobb mint
>> Corollabol, majdnem
>> annyi, mint a 306-os Peugeotbol.

Oho! Meglepetes...

>> Ez a ZX szereplesehez kepest javulas.
>> En viszont azt kerdeznem toled, hogy Nemetorszagban hogy szerepel a
>> Xsara?

Hat en uton 4 azaz negy darabot lattam. Persze GolfIV van dogivel. Uj Astra
nem annyira, bar az csak nemreg rajtolt. A Klasse is van kb harmad annyi
mint uj golf. /ezek az en megfigyeleseim, semmilyen adatot nem lattam/
Adatokra tamaszkodoan azt tudom mondani, hogy Angliaban nem megy a Xsara
/Claudia Schiffer reklamja ellenere ;-)/; a dealerek panaszkodnak, hogy az
emberek a Xsara helyett inkabb a Ford Focusra varnak, mert az Citroenesebb,
mint a Xsara. No comment. :-(

Udv

Attila
+ - suzi bizti (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hali

Termesztesen a suzukirol mindent tudok :))))
A csipogot azt ugy talalod meg, hogy a nyitott jobbboldali ajto ele
leterdelsz, elorehajolsz, be a kocsiba , es benezel a kozepkonzol moge.  Ha
van zseblampad, akkor az nagyon jo :) A padlotol kb 20-30 cm magassagban
van, 4*4*2 cm nagysagyu fekete doboz, kek szinu csatlakozoja van (fejbol
nem megy, de legalabb 4 vekony drot), az oldalan vannak lyukak, hogy ott
"jojjon" ki a hang. 
Leszerelni eleg nehez. A hozzameno vezetekek csatlakozojat amikor kihuzod,
akkor feluton elakad, mert olyan rovidek a drotok. De azert ki lehet belole
eroszakolni. Egyszer mar sikerult


Es nem vagyok benne 100%-ban biztos, de az ehhez tartozo bizti 15A-s (kek),
es valamelyik sarkoban helyzekedik el dobozban. Nem megyek le megnezni, tul
hideg van :)  Van, amikor ugy eg ki, hogy felulrol(alulrol) nem latszik.
Szoval ha a kocsidbol nem sporoltak ki a csipeszt (tenyleg, Suzukisok!
Nektek volt csipesz mellekelve a biztositekok cserejehez?)
Es igy megkeresed. Kiszeded egyesevel, es vegignezed. En mar egyszer
megjartam, mert picit elkotottem valamit, es egyszercsak SHUTDOWN. Meg par
vezetek elolvadt, es 2 vagy 3 bizti is kiegett egyszerre. Orom volt
megcsinalni :))

A fobiztik az akksi melletti dobozban vannak. Ha az eg ki, akkor ott magy
komolyabb baj. Vagy a sima biztositkok valamelyiket egy U szoggel
helyettesitette valaki :)

Remelem tudtam valamit segiteni


Ui.:
koszi a dudas tanacsokat



Csao
RB 

************************************************
*            mailto:                *
*       URL : http://www.irisz.hu/~rb     v3.01*
************************************************
+ - Vezetestechnika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>1. Hogyan vezessunk, hogy minel tobbet kibirjon az autonk ?
>2. Hogyan vezessunk, hogy minel kevesebb uzemanyagot fogyasszon ?
Szerintem ha valaki ugy vezet, hogy csak ezt a ket dolgot veszi
figyelembe akkor akar kozlekedhet az illeto BKV-val is. Ha valaki nagyon
ovja az autojat, vigyaz  a fogyasztasra akkor pont a legfontosabb veszik
el az autozasbol, a vezetes orome. Hogyan is vezet az aki nagyon vigyaz
a kocsijara? Nem hasznal motorfeket, ha piros lampat lat hagyja
kigurulni a kocsijat, hamar folkapcsol negyesbe, finoman veszi a
kanyarokat, stb...  A masik veglet pedig az aki allandoan tovig nyomja a
gazt, uti vagja az autojat es ugy vezet a varosban mintha rally palyan
lenne. Persze ez sem  normalis dolog. A helyes technika valahol a ket
veglet kozott van. Szerintem az vezet jol aki nem tokol sokat a lampanal
(nem tartja fel a sort), nem fel neha rendesen odalepni a gazra, tud a
motorfekkel is manipulalni, es dinamikusan amde esszel kepes vezetni.
Lehet hogy igy tobbet fog fogyasztani az autonk valamivel, de az biztos
hogy sokkal jobban fogjuk erezni magunkat es raadasul masokat sem fogunk
feltartani.

>3. Hogyan vezessunk, hogy ne csak a KRESZ-t tartsuk be, de masok
>   idegeire se menjunk ?
Szerintem ez a ketto teljesen kizarja egymast :))). Erdemes a KRESSZ-t
azert neha-neha felulbiralni, foleg a sebesseg korlatozasokat. (olyan
+20%-al, abbol baj meg nem lehet).
Errol a kerdesrol jutott eszembe egy dolog amit meg en nem ertek. Ha van
ket sav, az egyiknek vege lesz, a masik megy tovabb. Dugo van. Ilyenkor
ugy tudom a cipzar elv szerint az elfogyo savbol be kene engedni az
autokat a masik savnak. (cipzar elv az, amikor mindenki beenged maga ele
egy kocsit a masik savbol). Ez igy jol hangzik, csak akkor miert van az,
hogy ha en ilyenkor behajtok abba savba amelyik el fog fogyni, elore
megyek es a kutya sem akar beengedni maga ele, majd ha vegre sikerul
valaki ele befurakodnom akkor miert mutogat az illeto olyan csunya
dolgokat?
Lehet hogy Magyarorszagon a cipzar elv meg nem erte el az emberek
agyaig, vagy mi a baj?


  Gabor
+ - legkurt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>legdragabb, 5000 korul. Ket kurt tartozott hozza, amolyan lekicsinyitett
>>trombitautanzat. kb 15 cm hosszuak. Volt hozza egy legkompresszor is,
picit
>>kisebbb, mint  egy 0.33-as fem kolasdoboz, + csovek hozza.
>>Nagyon frankon nez ki, de milyen hangja van egy ilyennek?"
>>amit mondasz, az a le'gku:rt.

>ha rendes hangot akarsz, akkor ezt kell megvenned!


Bar en ugy emlekszem, hogy a KRESZ tiltja.

Udv

Kesjar Attila

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS