1. |
akku telen, karburator (Re: *** HIX AUTO *** #281) (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: Turbo es egyebek (mind) |
102 sor |
(cikkei) |
3. |
Re: kuplung (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: Ford Granada, erdekes problema (mind) |
52 sor |
(cikkei) |
5. |
Klima & teljesitmeny (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
6. |
Peugeot 205 GTI (mind) |
41 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: Re:HIX AUTO #278: akku telen (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
8. |
AC-pumpa (mind) |
51 sor |
(cikkei) |
9. |
Valasz Marczinak (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
10. |
Melegszik - nem melegszik (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
11. |
mindenfele FORD / gyujtas (mind) |
103 sor |
(cikkei) |
12. |
va: Ford Orion 1.6i - nem melegszik a viz (mind) |
43 sor |
(cikkei) |
13. |
gyartasi adatok (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
14. |
B-K koszi + story (mind) |
39 sor |
(cikkei) |
15. |
Skoda turbo? (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
16. |
Re: fogyasztas turboval (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
17. |
turbo, gumifustoles (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
18. |
Granada akku (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
19. |
Skoda gyujtofej. (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
20. |
audi 100 (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
21. |
Rallye-konyv, valtoki, gumifust (mind) |
97 sor |
(cikkei) |
22. |
benzin szintjelzo (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
23. |
Daihatsu Cuore alkatreszt keresek (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
|
+ - | akku telen, karburator (Re: *** HIX AUTO *** #281) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Hungary]
> Temakor: Re:HIX AUTO #278: akku telen ( 15 sor )
> Idopont: Mon Feb 1 06:49:51 EST 1999 AUTO #281
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>Felado : [United States]
>>Temakor: generator, teli autozas ( 47 sor )
>>Ha mar az akkuknal tartunk. Mostansag ugy hallom, hogy Finnorszag
>>kornyeken
>>-50C koruli homersekletet mernek. Azt hiszem ezt mar nevezhetjuk
>>szelsosegesnek, egy autora nezve is. Van valakinek ilyen nagy hidegbol
>>valami
>>tapasztalata? Biztos tanulsagos lenne!
> Legjobb tudomasom szerint arrafele epp emiatt le sem allitjak a motorokat,
> ha egy-ket orara allnak csak meg, es az utcan. Tehat ha valaki pl. moziba,
> szinhazba, bevasarolni megy, otthagyja az autot, de jaro motorral. Otthon,
> vagy a munkahelyen meg futott garazsba allitja.
Eppen egy skandinav orszagban tartom ezt kornyezetvedelmi okok miatt
elkepzelhetetlennek. Mintha valaki korabban irta volna, hogy a vallalatok
stb. parkoloiban minden kocsiallasnal van egy dugalj, es minden kocsiban van
egy elektromos vizmelegito. Bedugod a dugaljba, ami esetleg be is allithato
(a kocsiban vagy a halozatnal), hogy mikortol kezden el aramot
adni/felvenni. Igy meleg hutovizu auto fogad, nincs akkugond es fu"t az elso
perctol kezdve.
MAS.
Tud valaki egy megbizhato karburatorost a II. kerulet kornyeken? Az 1.3-as
Wartburg alapjarata egeszen onallo eletet el. Ha lejjebbveszem, motorfek
utan leall (talan lassu a tolouzemi egyesg raeakcioja?), de igy 1000 koruli
a normal alapjarat. Ha pedig az automata szivatot probalom "halkitani", hogy
korabban kapcsoljon ki, akkor hidegen all le...
akos
|
+ - | Re: Turbo es egyebek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> wrote in message ...
>Sziasztok !
>
>Orommel olvastam, hogy van koztunk turbo "szaki" is.
>Ha tudsz (tudtok) kerlek adjal valaszt a kovetkezo kerdesimre
>( szerintem a tobbieket is erdekel, azert ide irok ).
>Van ket Feliciank, melybol az egyik egy 1.9D Pickup, a masik egy 1.6-os
>benzines. ( ez az enyem )
>A kollegammal sokat toprengtunk, hogy erdemes-e es ha lehet mennyibe
kerulne
>egy turbot akasztani ezekre a jarganyokra.
>( itt kisnyomasu feltoltore gondoltam )
>A diesel motorja a szerviz szerint megegyezik a VW Jetta TD-vel, csak a
>turboval kapcsolatos elemek ( szivo, leomlo torok stb. ) masak, igy ok kb.
>300.000,- Ft-ért tudnak atepiteni.
>A benzinesnel tavasszal szandekozom egy chiptuningot megcsinaltatni, mivel
>mar voltak jo tapasztalataim a temaval kapcsolatban ( Opel Astra 1.6
>ecotec ) a Kucsma utcaban az ATC-nel.
>Itt lattam egy Opel Corsa 1.6 ( vagy 1.4? ) GSi-t turbosra atalakitva, mely
>a beszabalyozasok alatt allt. Akkor tudott a kereken merve 130-135 LE
>leadni, de akkor jartak cca. 600.000,- Ft-nal az atalakitassal, ebbe mar
>benne volt egyeb megerosites is, de a nagyresze a turbo es koltsegei
voltak.
>Szerintem ez ( es a munkat latva ) igen irrealis ennyi paciert.
>Kerdesem hogy, nem uj, de felujitott turboval mennyibol lehetne kihozni az
>atalakitast? ( kisnyomasu ) Szembeallitva egy egyszeru chiptuning kb.
>45.000,- Ft-val, es a kb. 8% teljesitmeny novelesevel. (Erre masok azt
>fogjak irni, hogy az nem ennyi, mert min. 10%, de akkor mar jelentosen
>romlik a "hetkoznapi" hasznalati erteke )
>En ugy erzem, hogy a gyari 75LE-vel szemben jelenleg kb. 80-82 LE van a
>jarganyomban nemi kipufogo es legszuro maceralas utan, de szeretnem kb. 100
>LE-re feltornazni, az elettartam, fogyasztas, hetkoznapi autozas
>megtartasaval nem utolso sorban elkerulve a csillagaszati osszegek
>rakolteset.
>
Re: Kedves Andras!
Kb. 3 evvel ezelott en is beleestem ebbe a problemamba, hogy kene egy turbot
akasztani az akkori 2 literes Alfa Romeomra. Kb. fel eves munkaval fel is
pattintottam ra egy FIAT Croma turbofeltoltot az intercoolerrel es valami
iszonyatos bika lett tole a motor.
Azonban 3000 km megtetele utan elkezdett rohamosan visszaesni a
motorteljesitmeny es mar toltotten nem hozta ki azt, amit normal
szivomotorosan.
Ekkor szetboncoltam a motort es a következoket tapasztaltam:
- A dugattyu kompresszigyuruk eltortek
- A hajtokarcsapagyak beegtek
- a 3. henger dugattyupalastjanak egy darabja kitort
- a hengerfejnben a szelepulesek es a szeleptanyerok torekenyre edzodtek.
Ekkor komolyabban is utanamentem a dolognak es az alabbiakban kulonboznek a
turbomotorok a szivoktol:
- A hajtokarcsapagyak, szelepek, dugattyuk mas anyagbol keszulnek
- a dugattyuk es a szelepek mas profillal rendelkeznek
- a turbomotornak lenyegesen kisebb az alapkompresszioja (1:7-8)
- igen eros olajhutes kell nekik
- mas szelepvezerlest kell alkalmazni
Na most a felsoroltak valoban tobb 100E Ft. koltseget jelentenek, ugyhogy
valoban nem erdemes ilyen atalakitassal foglalkozni. Ha mindearon
combositani szeretned a gepet, akkor maradja a "hagyomanyos" modszereknel
(konnyitesek, vezerlesmodositas, stb...) ebben szivesen latlak el tanaccsal
Üdv: Kope
>Mas,
>A Metabondrol van nemi "tapasztalatom":
>Volt egy 6 eves W124-es 200-as Mercedesem, melybe a vetel utan beleontottem
>a fenti csodaszert.
>A hatas a kovetkezo volt:
>Szinte azonnal erezhetoen finomabban jart a motor, DE kb. 1500km-utan az
>olajat elkeztde zabalni,0,5 l/100 km - irany a szerelo, mellyel a motor
>teljes szetszedese utan megallapitottuk, hogy az auto frissen volt
>generalozva ( honolas, gyuru cs., fotengely koszorules, csapagysor cs. ) es
>a henger falan tisztan lehetett latni a gepi megmunkalas nyomait, ( a
>"beontres" elott kb. 5.000 km-t mentem )mig a gyuruk szinte teljesen
>elkoptak. A Metabond teljesen felkemenyitette a henger falat es ahelyett,
>hogy bekopott volna, az teljesen elkoptatta a gyuruket. (A fotengelyen
>szinten semmifele kopas nyoma nem mutatkozott.) A javitas utan kb 200 km-el
>eltorott a vezermutengely is, a csapagyazas alatt. (szerencsere egyeb kart
>nem okozva)
>Ezek utan tobb szakinal erdeklodtem es arra a tapasztalatokra jutottam,
hogy
>jo a Metabond DE CSAK gyari, bejaratott, jo allapotu motorba ontve ! - de
>abba minek?
>(altalanos gyakorlati tapasztalatuk alapjan)
>Szerintem egy IFA-ba teljesen felesleges barmifele csodaszert onteni,
inkabb
>igyal RED BULL-t az "szarnyakat" ad :) es meg a szomjadat is csillapitja !
>
>Bocs mindenkihez, egy kicsit hosszu lett, de talan vitainditonak nem rossz.
>( Egyeb torteneteimet Lacek az autos oldalara el kezdtem megirni, ha
erdekel
>nezzetek meg... itt uzenem, hogy ido hianyaban nem tudtam folytatni, de
majd
>bepotolom ! )
>
>Andras
>
|
+ - | Re: kuplung (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> wrote in message ...
>Tisztelt AUTOsok!
>
>Kinek mi a veelemeenye az automata vaaltokrol, ill. mikor kopik jobban
>a kuplung, automata vagy normal vaalto eseteen?
>Igaz -e az, hogy a kiemelo szerkezet igen jelentosen romlik hosszu
>kinyomaas esteen, mi az ami faarad?
>
>Mieert olyan veekony a kuplungtaarcsa?
>
>Elneezeest, hogy - esetleg - maasok szaamaara egyeertelmu dolgokat
>keerdeztem,de nagyon-nagyon uj vagyok az autozaasban...
>
>Koszonom
>
>Matho
>
Azert egy kicsit utanajarhatnal a dolgoknak, mielott ekkora nagy baromsagot
kerdezel (automata kuplung)
Udv: Kope
|
+ - | Re: Ford Granada, erdekes problema (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> wrote in message ...
>Hi!
>
>Ma volt egy erdekes tapasztalatom.
>
>Szombaton vettem egy Ford Granada-t, 6 hengeres, 10-es kompresszioval,
>automata szivatos.
>Ha egyszer beindult, utana mar nagyon-nagyon-nagyon szepen megy.
>Teljesen szurke a kipufogoja. Masodik inditozaskor mar poccre indul.
>Viszont ma reggel egyaltalan nem akart elindulni (Pesten)
>Meg csak meg se roffen, csak az onindito forog renduletlenul.
>Az akkura este ramertem, volt benne terheletlenul 12.75V. Ma reggelre
>12.1V-ra lement.
>A sok inditozas utan 11.75 korulre ment le.
>Inditozas kozben nyilvan nem tudtam ramerni. Elkepzelheto szerintetek,
>hogy az akku tonkrement?
>Tegnap meg meregettem, jaro motornal 14.3 V merheto az akkun.
>Szerintetek ez jo toltes?
>Tegnap mentunk 150km-t vele, ugyhogy szerintem az akkunak fel kell
>toltve lennie.
>A kerdesem tehat: erdemes-e az akkut kicserelni, vagy az egesz autot
>inkabb adjam el a fenebe mert valami
>misztikus baja van?
>
>Elore is kosz:
>
>--
>GA'BRIEL, A'kos ) Office fax: (+36-1) 4312-977 |
>Home fax: (+36-20) 9295-894
>UNIX & Internet consultant Office phone: (+36-1) 4312-979 |
>Home phone: (+36-20) 9278-894
>
Az akkud es a toltesed tokeletes, valoszinuleg hideginditasi problema van.
Ellenorizd a szivatorendszer mechanikus mukodeset, ha itt minden ok. akkor
valoszinuleg a karburatorbeallitasnal van problema. Ezt barmelyik muhelyben
beallitjak neked, de erdemes beallni egy komolyabb szervizbe, ahol 2-3000
FT-ert belovik a karbidat.
Probald meg, hogy kiveszed a gyertyakat is, megnezni, jo a hoerteke-e. Ugy
rakd vissza, hogy elotte rezson tuzforrora melegited oket, majd berakas utan
rogton inditozz. Tuti be fog indulni.
Ha sikertelen inditozas utan veszed ki a gyertyakat es azok nyakig
benzinesek, akkor nem kap a motor levegot, vagy kicsi a szikrateljesimeny
Ha olajos, akkor a hengerfejnel nagyon megy be az olaj, azert nem indul.
Ha mindezek utan sem akar indulni, erdemes a gyujtasrendszert is megnezni.
Sok szerencset, ha gondolod ird meg, hogy mi kerekedett ki belole
Udv: Kope
Ha mindezeket vegigjartad
|
+ - | Klima & teljesitmeny (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haho !
:> Nekem eddig volt egy 1.5-os (88LE) Esperom es most van
:> egy Astra 1.4 (90LE) klimaval. Egyiknel sem erezheto, hogy
:> visszaesne a motor teljesitmenye, ha bekapcsolom a klimat.
Naaaa !!! Ezen azert egy kicsit tamaskodnek...
Nekem Omega 2.3TD Intercooler van olyan 100LE kornyeken,
meglehetos nyomatekkal, automata valtoval, de itt is igencsak
eszre lehet venni akar becsukott szemmel is, amikor
bekapcsolom a klimat. Olyan, mintha egy kicsit be lenne huzva
a kezifek. Tulajdonkeppen a kikapcsolasat lehet jobban
eszrevenni, mintha a turbo mellett meg egy tovabbi lokest
kapna az auto...
Emelkedon, gyors elozes idejere ki is szoktam kapcsolni...
Egyik baratomnak volt Daewoo Espero-ja, amit mar klima nelkul
is harmatgyengenek talaltam, klimaval csak romlott a helyzet...
:> Egyebkent a klima nemcsak nyaron, hanem egesz evben
:> is hasznalhato, pl rendkivul gyorsan paratlanitja (belul) a
:> szelvedot telen vagy osszel is.
Huvos, oszi esos idoben tenyleg nagyszeruen hasznalhato,
pillanatok alatt letisztogatja az ablakokat...
Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/AAS
|
+ - | Peugeot 205 GTI (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!!
Tobben kerdeztek a kocsival kapcsolatban
igy hat megosztom veletek a tapasztalataimat!!
Az enyem 1,6 -os chip tuninggal van ellatva.
Ezt az az emberke csinalta es epitette uja a motort aki
8-evig versenyzet ilyen autoval ( rally).
A fogyasztas szempontjabol nem tanacsolom senkinek ezt
a muveletett mert 10-12 l lett az etvagya.
Igaz ezt 4000 fordulaton ill felette.
Valaki kerdezte mennyit megy az auto 4000 fordulatnal
annak uzenem 125 km/h
5000 --- 150 km/h
6000 --- 175 km/h
6500 --- 185 km/h
Ennel tobbet nem mentem vele ,nem is fogok !!!!!
A 15' -os kerekeknek koszonhetoen nagyon megbizhatoan
viselkedik a kanyarokban,nagyon jol gyorsul es a porgos motornak koszonhetoen
be tudod fejezni az elozeseket.
Hatranya: magas fogyasztas,( persze 90-nel 6,7 l volt a rekordom de ki tud egy
ilyen autoval ennyivel kozlekedni) korulmenyes az alkatresz potlasa es draga is
.
Roviden ugy tudnam jelemezni hogy rendbe kell tenni egyszer alaposan es utana e
zt
viszonylag hosszu ideig meghalalja.
Ami eddig nalam hibak voltak AC rele,ablaktorlo kar,kerek csapagy, és a bolcso
lelazulasa ( itt nem tortent semmi baj csak egyszeruen 2 havonta meg kell
huzni)Ennyi
Elmondasok alapjan most olyan 115-120 LE korul mozog a motor teljesitmeny ami 9
00
kg
kasznire jutt. Szerintem nem rossz!!
Persze belul a muanyagok mar csuncsognek, de nem veszesen.
Roviden ennyi !!
Ha kivancsiak vagytok meg valamire irjatok!!
Hovi
|
+ - | Re: Re:HIX AUTO #278: akku telen (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
En itt azt latom (Finnorszag), hogy a parkolokban minden parkolohely elott van
egy konnektor, ahova bedugjak a kocsikat, gondolom az aksit toltik. Sot azt hal
lottam, hogy pl. Kanadaban taviranyitoval be lehet inditani a kocsikat a lakasb
ol par perccel indulas elott. Igazabol en meg nem lattam olyan kocsit itt, amin
ek jart volna a motra, de nem ult benne senki...
Bye,
sb
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: ns.nokia.com)
|
+ - | AC-pumpa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves AUTO-sok!
Volt egy 82-es Opel Kadettom (1,6 benzines), es az utobbi idoben az inditassal
sok
gondom volt, altalaban a leallitas utani masodik naptol. Nevezetesen gyujtas vo
lt (megmertuk strobival),
es a sok inditozas utan (nem volt benzinszag sem) nagy nehezen beindult. Ha azo
nnal leallitottam,
akkor utana mar nem volt problema az ujrainditas.
Az atlatszo benzincsovon latszott, hogy eleg buborekos volt inditozaskor is. Ke
sobb a pumpat
kicsereltem, mert szivargott az osszepreselesnel. Az uj pumpa (eredeti Opel) be
helyezese
utan ugy tunt, hogy a problema is megoldodott, de megsem. Kb ket het mulva ki l
ett cserelve
a hengerfejtomites (ez egy regi ugy volt) es ez alkalommal az uj pumpa ismet a
kezembe
kerult. Es csak ugy veletlenul belefujtam.
Hosszu bevezetom utan az elso kerdesem az, hogy termeszetes-e, hogy az AC pumpa
ba a
benzin folyasaval szemben belefujtam, es nem nagyon tanusitott ellenallast?
Nincs benne valamilyen szelep, hogy ne folyhasson vissza a benzin?
A bal labas fekkel kapcsolatban nekem is volt egy kellemetlen tapasztalatom:
automata hideginditom volt, es sehol nem tudtak beallitani rendesen. Ugyhogy am
ig nagyon
hideg volt a motor, jobb lab a gazon, ballal fekeztem uresben. Legelso alkalomm
al
kb. 10 km/h-s sebesseg mellett majdnem kiestem a szelvedon az eros fekezes miat
t.
De utana a bal labam hozzaszokott, hogy a feket finoman kell nyomni.
Az akkus kerdeskorrel kapcsolatban annak idejen csinaltam egy 16 LED-bol allo
feszultsegszintjelzot, es igen nagy hasznat vettem. Rovid ido utan mar tapaszta
latbol
tudtam, hogy mikor ajanlatos az aksit felvinni tolteni, es amikor menet kozben
egyszer
a generatorom felmondta a szolgalatot (elfogyott a szenkefe), akkor uzemkozben
ebbol semmit sem vettem volna eszre egyebkent, de a szintjelzon csak az also 3-
4
piros led vilagitott, ugyhogy egyertelmu volt, hogy baj van.
Ajanlatom: barki szamara jol johet a kovetkezo cim, ha digitalis vagy ledes for
dulatszammerot
vagy feszultsegszintjelzot vagy riasztot vagy hasonlo erdekesseget akar gyartan
i:
Olcso elektronikai alkatreszlista arakkal: http://www.extra.hu/koverm/alkatres
.htm
Udv mindenkinek:
Kover Melinda
|
+ - | Valasz Marczinak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Marczi!
Egy nagyon jo spoilergyarto ceg az Irmscher, az irmscher.com cim mar nem jo,
de az Altavista 20 oldalnyi kapcsolatos cimet talalt, pl:
http://www.opel-norresundby.dk/irmscher/default.htm, de ez csak Opelokra.
En a Polifoam-ot csak hoszigetelesre hasznaltam egyszer, amikor irtora
idegesitett, hogy a 10 cm-es ho a motorhaztetorol 5 perc utan kozeprol indulva
szepen leolvadt. Miutan felragasztottam, ez tobbet nem fordult elo, de
erdekes, hogy a hutoviz sem lett melegebb (nyaron sem) latszolag.
A Polifoam mintabolt cime:
IX., Tablas u. 32. a telefont most nem tudom megnezni, de a honlapomon rajta v
an:
http://www.extra.hu/koverm/mintablt.htm
En az egyik oldalon alufoliazott, 5 mm vastagsagut hasznaltam, ezt 110 cm
szelessegben osztogatjak kb. 400 Ft/m2.
Palmatex-szel tokeletesen ragaszthato.
Gondolom, ha ilyen jol szigeteli a hot, a hanggal sem kivetelez.
Udv
Kover Melinda
http://www.extra.hu/koverm
|
+ - | Melegszik - nem melegszik (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ford Orion nem melegszik:
> Tud valaki valami hasznalhatobb tanacsot adni,
> mint a termosztatcsere?
Vizhomero csere.
Gacs Lajos
|
+ - | mindenfele FORD / gyujtas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kope!
> Kope
> Original Ford Mustang V8 tulajdonos
esetleg irhatnal ide az auto-ba egy jo hosszu cikket
errol a kocsirol. hogy miket kellett rajta csinalni,
milyen tuningok vannak rajt' - egyaltalan, milyen evjarat?
uj, vagy leszakadt regi, vagy restauralt regi ? ha ez
utobbi, akkor mi volt a munka menete ? biztos jo sztorijaid
vannak...
--
Gabriel! :-)
> Szombaton vettem egy Ford Granada-t, 6 hengeres,
> 10-es kompresszioval, automata szivatos.
> Ha egyszer beindult, utana mar nagyon-nagyon-nagyon szepen megy.
nem kerdezem meg, hogy nem-e a DXM-080, mert az enyemnek sz*r volt
a kompresszioja. ezen a cimen: http://193.68.47.23/granada
lathatsz kepeket rola, meg ott van egy kispesti cim,
oda erdemes vinni a gepet, Oreg Fordok Specialistaja. olyan
szep Consulok, Caprik es egyebek parkolnak ott... :)
Markaszervizek csak _EL_allitani tudtak a motort, meg a szajukat
huztak a Granada lattan, pedig fel volt polirzova eppen, rozsda
sehol. ebben a szervizben _BE_allitottak.
GABOR:
> Ford Orion 1.6i - nem melegszik a viz ( 14 sor )
fordszerviz, lasd fent. (azert az ujakhoz is ertenek)
--
Attila:
> gondolok a mechanikus feltöltökre (G50-G60) , Roots-fúvó,
> szárnylapátos, RO-tültő, Comprex (ez nagyon érdekes) rezonancia stb.
leirnad a koztuk levo kulonbseget? es foleg ennek a rezonancia
feltoltonek a mukodese erdekelne (az az, amit valtozo szivocsohossz-
nak neveznek?)
---
Vegulis bekerult az elektronikus gyujtas a ladamba, errol szeretnek
irni par sort, annak akit erdekel. (valaki kerdezte a multkor,
zasztavaval kapcsolatban.)
felfurtam es felcsavaroztam a trafo kozelebe, majd elmentem
a karbishoz akit mar sokszor reklamoztam, idopontot egyeztetni,
a szereles utani gyujtasallitasra. o mondta, hogy skodaba nagyon
egyszeruen beszerelheto, de ladanal az egesz elosztot ki kell
szedni. ezt en inkabb nem kockaztattam meg, mert egyebkent is
hideg es sar van, en meg amugy is mindig beejtek valami alkatreszt
a kereszttartok meg lengokarok meg mifenek koze... egyszoval rabiztam.
Beszerelte a megszakitot, ami, mint irtam, optocsatolos, tehat
mechanikus alkatresz nelkuli. a fenysebesseg megbizhatoan nagy,
ezert nem kovetkezik be az, ami trabiknal szokott, hogy extrem
fordulatokon a kalapacs es az ullo nem is nyit, mert a rugonak
nincs ereje visszahuzni a kalapacsot. Ezek utan szetszedte es
kipucolta a karburatort, ellenorizte a fuvokakat. CO, alapjarat,
uszoszint beallitasa, egy szakadt membran csereje, majd
gyujtasallitas. mindez 4EFt volt, szamlat nem kertem, es zoldkartyat
nem csinaltattam. (az van :)).
Ezek utan a tapasztalataim a kovetkezok:
gyonyoru alapjarat, gazadasra semmilyen fordulat es vizhomoerseklet
eseten sem "csorog" - mint elotte. Az esszeru fordulattartomanyban
(kb 1500tol folfele) "harap", de alatta is huz. jobb hideginditas.
Mindez persze lehet a pontos karburator es gyujtasallitas ered-
menye, mert a general ota nem vittem el ehhez a karburatoroshoz..
Tehat most erzodik a komplett general + a jol beallitott
motor egyuttes hatasa. Sajnos nem tudom, hogy az elektronikus
gyujtasnak a fentiekben mekkora a szerepe, egy viszont biztos,
azelott nemigen szoktam 4500 fole kihuzatni, mert mar nem gyorsult
jol, erdemesebb volt felvaltani. Most 5500-6000nel is nagyon
gyorsul. a piros zonaba nem hajtom, es a sargaba is csak a proba
erejeig huzattam, gyonyoru a hangja, es nagyon megy. nem hittem
volna, hogy ennyit szamit a "fordulatszamtol fuggetlen nagysagu
es idotartamu szikra" - mindenkinek ajanlom az elektronikus gyujtast.
en 8500-ert vettem, de ezt a termeket kozvetlenul a forgalmazotol
is lehet venni, ugy tudom:
Alt-invest kornyezetvedelmi es talalmanyhasznosito kft,
1085 Bp Jozsef krt 31/b IIem 7/a (ez a Rakoczi terhez esik kozel)
317-5163, 318-1860.
a cucc neve: "Autran OPTO"
tipus szerint mas es mas "kiszerelesben" adjak, mert mas es mas
a megszakito. A kovetkezo tipusokat tamogatja a fuzetke alapjan:
Skoda 105 120 130 uj tipusu elosztofejjel rendelkezo peldanyai,
LADA osszes, kiveve samara: 1200,1300(S),1500(S),1600,NIVA,
DACIA 1300,1310, ARO4(benzines)
VOLGA, LATVIA, UAZ.
Zasztava, NYSA, ZUK -> "hozott elosztoba beepitjuk" (?)
--
remelem ez vegre valami hasznos volt tolem :)
udv,
zoli
|
+ - | va: Ford Orion 1.6i - nem melegszik a viz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>>>
A hutoviz az istennek sem eri el a normal homersekletet.
Eddig tobb Ford szervizben probalkozott es mindenutt
azt az okos tanacsot adtak, hogy csereljen termosztatot.
Ket ev alatt most tart a negyediknel, de a helyzet nem
javult.
<<<
A kezdo mondat az sugalja, hogy semmilyen korulmenyek
kozott sem eri el az uzemi hofokot. Ez szinte hihetetlen.
- Jelenleg hany fokra all be a viz ?
- Az ismereteid szerint mi a _normal homerseklet_ ?
- Jol van becsovezve a rendszer ?????????
A hofokmutatot a muszerfalban most felejtsuk el,
az egy masik teszta.
A ket ev alatt volt ket nyar. Kiszedett, vagy a vizko miatt
nyitva felakadt termosztattal is (tehat a huto fele mindig
nyitva) el kell ernie az uzemi homersekletet nyaron.
Kiveve 100-al lejton lefele, alapjaraton, uresben.
Milyen baromsag az, hogy kap egy termosztatot es semmi
javulas, (ezt irtad) majd egy masodikat, egy harmadikat es egy
negyediket.
A termosztatrol a 80-as evek escort/orion konyve a
kovetkezot irja.
89-93 fok kozott kezd nyitni es 99-102 fokon teljesen
nyitva van. Probakepp a kiszerelt termosztatot egy literes
hoallo uvegedenyben logatva hutovizzel felrakja a rezsora.
Homerovel ellenorzi. Lathato ahogy mukodik.
Javaslom megvenni a Csinald magad sorozatbol a tipus konyvet.
Ha nem is nyulsz a kocsihoz, azert nemi alapismeretet ad.
--
Meszaros Geza (47)
urvezeto, 87-es escort 1.4 (2W)
ui: Tanacs keresenel, mennyiben az auto szemelyisegi jogait
nem serti, keretik megadni az evjaratot, vagy a motorszamot.
Kulonben konnyen elbeszelunk egymas mellett.
Egy adott tipusba azert nehe-nehe belematatnak a tervezok.
|
+ - | gyartasi adatok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Olyan cimeket keresek amelyen az autok alvazszama vagy
barmilyen mas azonositoja alapjan le lehet kerdezni a
pontos gyartasi idopontot, ill minnel tobb gyartassal
kapcsolatos adatot.
Elore is koszi:
Zoli
|
+ - | B-K koszi + story (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !!!
Szeretnem megkoszonni a Budapest-Kecskemet utvonal irant feltett kerdesemre
kapott sok-sok valaszt....
Tapasztaltok:
Odafele:
Meg Pesten "eltevedtem", mert valami okos ember elcsorta a tablat, hogy
csak 200m utan kanyarodjak, ne rogton a tabla utan :)
Ettol eltekintve az 5-os ut jo volt, semmi gond nem volt, hacsak nem nezzuk
azt a par, igen erdekes vezetotipust, aki elottem ment. Siettem volna,
elottem mindenki 50nel docogott egy teherauto mogott...... de keptelenseg
volt normalisan elozni, mert mindenki azt akart, de senki nem merte, ezert
minimalis kovetlesi tavolsagot tartott mindeki.....
Aki megkockaztatta a dolgot, annak ezen oknal fogva rogton 3-4 auto mellett
kellett elmennie.....
Neha nagyokat neztem a korforgalmaknal, mert meg nem voltak lecsereve a
tablak, hogy mi merre van :)))
De amugy jo volt :) Rendorok sem voltak sehol (remelem)
Hazafele..... az ut teljesen kihalt szombat ejjel 2 kor, tukorjeggel vagy
valami hasonlo vacakkal boritva...... szinten hatalmas koszi a pest fele
tarto roman rendszamu kamionkonvoj minden egyes vezetojenk... ritkan lehet
latni annyira elozekeny soforoket.... Az atlag sebesseg 71.9 km/h lett :)
Es most a remtortenet :)
Volt 3.5 evvel ezelott egy Ladank(kek, 2105)...
eladtuk...... rendesen, autopiacon.
Ma jott egy ajanlott level, hogy allitolag par napja Berettyoujfalu
belterulten szabalysertest kovettunk el vele :)))
A buntetes: csak figyelmezetes, mert biznak Anyamban, hogy megegyszer nem
fog ilyet elkovetni, mert a tarsadalom rendes polgara......... tok rendes
volt az intezkedo fohadnagy... :)))
Kicsit elfelejtettek atiratni az autot..... eleg ciki lesz nekik :)
De a kerdes.... ilyenkor a tobbi dolog, biztositas, sulyado es
egyebek...... azokert miert nem nalunk reklamalnak?
Csao
RB
http://rb.hungary.nu
|
+ - | Skoda turbo? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok autosok.
Egy kerdesem lenne.
Feljott a "turbo tema"; annak idejen ugy hirlett, hogy Ladaba tettek
valamilyen feltoltot?
Igaz ez? Es Skodaba is letezett-(ik)?
ATIS
|
+ - | Re: fogyasztas turboval (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>A turbo "akciobalepese" szabadon allithato az un. BYPASS nevu, rugoeron
>alapulo visszacsapo szelep segitsegevel. Az idealis beallitasa motoronkent
>valtozik, de nagyjabol 2500-3000 kozott mukszik jol. Ilyenkor a kipufogogaz
>nyomasa nyitja meg az utat a turboban levo jarokerek fel, ami aztan
>attetelesen a toltolevegot szallitja.
Az en turbos automon a szelep feladata nem a kipufogogaz terelgetese volt,
hanem a maximalis turbonyomas kordaban tartasa. Az elore beallitott ertek
(0.8-1 bar korul szokott lenni polgari autozashoz) feletti turbonyomas a
legkorbe tavozik.
A turbo nem egy adott pillanatban "kapcsol be", hanem folyamatsan porpg,
csak a szallitott legmennyiseg nem befolyasolja szamottevoen a
motorteljesitmenyt egy bizonyos turbofordulatszam alatt. Aztan viszonylag
hirtelen eleri a bedolgozas hatarat, es onnan jon a kisebb-nagyobb
seggberugasszeru megindulas. Ez a kis (tehetetlensegu) turboknal mar egesz
alacsony fordulatszamnal jelentkezik, tehat nem feltuno valtozas, a
turboval megsegitett nagy nyomatek mar egesz alacsonyrol jelentkezik. A
regimodi nagy turbok hatasa 2500-3500-as fordulatszam kozott kezd
erezhetove valni, ott aztan nagyon, extrem esetben ott es akkor fog a gumi
megporogni.
..oo.......
o................Egeer....... mailto:
===
|
+ - | turbo, gumifustoles (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> >Csak tippelek. Pl: ket
> megoldas rendkivul egyszeru: a dinamikus fekeroszabalyzot akasztjak ki
> ilyenkor, igy a fek csak az elso kerekekre hat, mint amikor elorebillen a
Hmmm. Az ember mindig valami hihetetlen technikat sejt a hatterben, es nem latj
a
a pofonegyszeru megoldast az orra elott. :-)) Koszi a megvilagosodast!
> A turbo "akciobalepese" szabadon allithato az un. BYPASS nevu, rugoeron
> alapulo visszacsapo szelep segitsegevel. Az idealis beallitasa motoronkent
> valtozik, de nagyjabol 2500-3000 kozott mukszik jol. Ilyenkor a kipufogogaz
> nyomasa nyitja meg az utat a turboban levo jarokerek fel, ami aztan
> attetelesen a toltolevegot szallitja.
En egesz idaig ugy tudtam (ezek szerint rosszul), hogy a BYPASS szelep a max.
toltonyomast hatarolja, nem a toltes kezdetet. Ezek szerint allithato a BYPASS
szelep segitsegevel ugy a turbo, hogy mar alajaraton is toltson??? (szerintem h
a
alacsony fordulatra -pl.kb1500/perc a fotengelyen- merteznenk egy
_hagyomanyos_ turbot, teljes gazon szetrepulne az egesz ) Nekem (pusztan
elvileg) ugy tunik, hogy a turbo fele'ledese attol fugg, hogy a motor mikor sza
llit
megfelelo tomegaramu kipufogogazt. Akkor most ketsegek kozott gyotrodom!
> >Elore is koszi a valaszokat!
Ez tovabra is el.
Udv LLaci
|
+ - | Granada akku (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
kerdesere egyszeru a magyarazat...
Az auto-akkumulatorok cellafeszultsege 2.2 Volt. Ha ebbol
kiszamoljuk, a 6 cella 13.2 Voltra jon ki. Ez nevlegesen 13.7
Voltig normalis. Ha egy cella zarlatos, akkor megy le a
cellafeszultsegek osszege 12 Volt ala. Esetleg a tobbi cella
kicsit tultoltodik a megemelkedett toltofeszultsegtol, de ez mar
igy sem eri el a 12-t.
A toltesnel ugyan nem a feszultseg a mervado, hanem a toltoaram.
Ennek idealis esetben nem szabad tullepnie az akku kapacitasanak
10 % -at. Tehat egy 55Ah -s akkun az 5.5 A-es toltoaramot. Ez ugyan
nehezen merheto, mert a fogyasztok tobbletterhelest okoznak.
Rovid idore az akku is elviseli a nagyobb energiaval ratoltest, mint
hogy az oninditozast is el kell viselnie. Hosszabb ideju tulterhelodes
cellaracs gorbuletet, es iszaposodast eredmenyez, ami az akku
tonkremenetelevel egyenlo.
Ha a Granadaban az akku elmult ket eves, es nincs referenciad hogy
a regi tulaj hogy bant vele, akkor erdemes elgondolkodni az akku
cserejen. Utolso remenykent probald meg a cellafeszultsegeket
so:nto:lt cellafesz merovel megmerni. Ez egy kezi muszer, rajta egy
tekercselt ellenallas, ami megterheli a cellat a meres idejere, es ha
a mutato a nevleges erteket mutatja stabilan, akkor az a cella jo.
Mas kerdes hogy az uj tipusu akkumulatorokon nem lehet a cellak
kapcsaihoz ferni. Egyes tipusokon vagy lepattinthato a fedel, masokon
viszont csak vekony furoval lehet a koztes teret elerni.
Peter.
|
+ - | Skoda gyujtofej. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
A Skoda nalam produkalt olyat is, hogy a gyari eloszto-tengelyrol
a rapreselt ropsuly-alaplap egyszeruen lejott. Magyarul elengedte
a ricnisen rapreselt anyagot. Ez nem az en trehanysagom, sem
vezetestechnikai, sem karbantartasi hianyossagra nem utal.
Egy dologra... A gyari minoseg hianyossagaira. Nem szidni
akarom a Skodat, mert mar nincs is meg, de kellemetlen elmeny
volt, mikor a motor egyre lassult, es hiaba kapcsoltam vissza, az
lett a vege hogy leallt. A hajnali sotetsegben a felnyitott motorhazteto
alatt vorosen izzott a kipufogocsonk. Azt hittem hogy a szelepeknek is
annyi... Szerencsere nem egett meg egyik sem. Akkor egy 65 -os Octavia
gyujtofej-tengelyet barkacsoltam bele, mert nem volt sehol ilyesmi olcson.
A tulaj a mai napig azzal hasznalja. Az akkori anyagminoseg jobb volt ?
Peter.
|
+ - | audi 100 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi!
Vennek Audi 100-ast (szivart) ketezres (turbo)dizelt,
klimaval es minel tobb extraval.
Es szivesen vennek minden pro- es kontra ervet is az autorol.
Tovabba koszonom a multkori opel valaszokat, de
egyelore Omegara v. Vectrara nincs eleg anyagi keretem.
Laci
Ui.: Esetleg regebbi Passat v. 123-as merci is erdekel,
de alapszempont a dizel es a klima.
|
+ - | Rallye-konyv, valtoki, gumifust (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
irta:
>ezek olyan szep dolgok...
> ...egyszer beleolvastam 1 katonatarsam konyvebe, de akkor
>meg nem erdekelt, a cimet sem jegyeztem meg.. a magyar
>rallyzasrol szolt, es meg a 70-80as evekben adhattak ki.
>turbofeltoltos kereklampas zsiga is volt benne, meg a
>"hoskor"-rol csomo tortenet... sok kep... nem tudja valaki
a
>cimet ennek a konyvnek?
Az iroja Fekete Kalman, valamikor '70-esekben o is
rallye-zott. Ket konyve van ha jol emlexem:
1. 300 meter zuhanas
2. A szaguldas mamora
A fejezetek cimei amikre gondolsz: Elso Magyar Lada Turbo,
es Masodik Magyar Lada Turbo.
Legalabb tiz eve olvastam a konyveket. Erdekes dolgok es
fenykepek voltak benne. Titanotvozetu dugattyuk es
hajtokarok Ladahoz stb.
irta:
sub: Ford Orion 1.6i - nem melegszik a viz
>A hutoviz az istennek sem eri el a normal homersekletet.
>Eddig tobb Ford szervizben probalkozott es mindenutt
>azt az okos tanacsot adtak, hogy csereljen termosztatot.
>Ket ev alatt most tart a negyediknel, de a helyzet nem
>javult.
Ne haragudj, a primitivnek tuno kerdesert, de jo a
hofokmero? Osszemertetek mar egy homerovel? Mert tenyleg
csak termosztat baja lehet a gepnek. Allo helyzetben
jaratva mennyit mutat a fokmero amikor bekapcsol az
elektromos ventillator?
A veletlenul megtalalt hibakkal kapcsolatban aki tudja
szerezze meg Suranyi Endre: Rejtett hibak c. konyvet. (Meg
a tobbit is.) Hasonlo eszmeletlen torteneteket irt le az
oreg, oriasi fej volt.
kerdezte:
>Kinek mi a veelemeenye az automata vaaltokrol, ill. mikor
kopik jobban
>a kuplung, automata vagy normal vaalto eseteen?
Alapvetoen a ket kulonbozo valtotipushoz kulonbozo
tengelykapcsolokat (tovabbiakban:tgk) alkalmaznak. A
hagyomanyos kezipacsolasu mechanikus valto altalaban
egytarcsas szaraz tgk-n keresztul kapja a nyomatekot.
Az automata valtok altalaban hidrodinamikus tgk-n keresztul
kapjak a nyomatekot, ez nem tartalmaz surlodo elemeket,
azaz elvileg nem kopik. Rosz minosegu olaj miatt szenvedhet
karosodast, de vonatkoztassunk normal uzemre.
A fentiek alapjan azt lehet mondani, hogy az automata valto
orokke tart, a kuplunggal egyutt, mig a hagyomanyos
valtoban elobb-utobb elkopik a tarcsa.
>Igaz -e az, hogy a kiemelo szerkezet igen jelentosen
romlik hosszu
>kinyomaas esteen, mi az ami faarad?
A tarcsas szaraz tengelykapcsolok autoba epitett tipusaban
a forgo tgk. szerkezet es a kiemelo mechanizmus (ami a
pedallal van osszekotve) kozott a kapcsolatot az un.
kinyomocsapagy teremti meg. Ez egy axialis gordulocsapagy
altalaban, vagy egy siklocsapagy (altalaban szen pl:
Trabi). Amikor forog a motor es kinyomod a kuplungot
-hintaztatod a gepet- akkor ez a csapagy van terhelve. Ezt
altalaban nem arra tervezik, hogy hosszu idotartamig
terheles alatt legyen. Ilyen esetben felmelegszik, a
kenoanyag kifolyik, ezutan a kesobbiekben gyorsabban
melegszik, majd a kenes hianyaban megno az elhasznalodasa,
kopik, kipattogzik a futofeleulete a csapagynak, roviden
szolva tonkre megy.
>Mieert olyan veekony a kuplungtaarcsa?
A szerkezetet egy normal hasznalat melleti elettartamra
(futasteljesitmenyre) meretezik. Arra torekszenek, hogy az
auto -vagy annak fodarabjai - nagyjabol egyszerre menjen
tonkre. Ehez a futasteljesitmenyhez ilyen vastag tarcsa
kell az elmeleti szamitasok szerint. Ha valami varatlan
meghibasodas fordul elo vagy nem rendeltetesszeru hasznalat
akkor az egyes szerkezetek korabban is tonkremehetnek. Pl,
rossz kuplungkezelesi technika miatt hamarabb elkophat,
leeghet stb.
Ha a jovoben irsz szerintem, nyugodtan irj ekezet nelkul,
nem kell megkettozni a betuket. Hamar megszokja a szemed.
es meg masoknak a gumifustel kapcsolatban:
Amiben nem vagyok biztos: A regebbi amcsi gepekben a
kezifek az elso kerekekre hatott, mar lattam ilyet, de ha
megcafoltok elfogadom.
A kereket le lehet es celszeru is leonteni valamivel ha
latvanyra megy az ember. Amivel legjobb leonteni az a fardt
olaj, ebbol van a garazsban, es nagy erteke sincs.
Latvanyos. Szepen meglocsolja a kereket az ember, aztan
kicsit megporgeti az olajtocsban utana akar el is lehet
indulni (sima aszfalton). Rendesen lehet progetni es fustol
kemenyen. Meg fiatal, es szeleburdi voltam amikor
kiprobaltam ilyeneket is.
Udv,
GaborZs
|
+ - | benzin szintjelzo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
A mult heten uj benzintankot kapott a verda, igy volt alkalmam megvizsgalni
a szintjelzo muszert. Az uszo a kasznin keresztul testelodik es egy
erintkezo mozgat egy muanyag-lemezre tekert droton. A drot kivezetese
kapcsolodik (elobb-utobb) a muszerfalhoz. Az uszot mozgatva a szerkezett
ellenallasa 0 es 150 ohm kozott valtozik.
Kerdesem: me' nem robban fol az egesz?? (hiszen benzinben vagy benzingozben
letesit elektromos kapcsolatot, eleg nagy a szikra veszelye)
valamelyest ehhez kapcsolodik, hogy miert nem szabad jaro motoru kocsiba
benzint tankolni?
koszi, udv: Gyozo
PS: a hetvegen szerelik fol a sportkipufugomat (az elso leomlo marad, a
tobbit cserelik), ha meglesz es erdekel benneteket, majd irok
> ------------------------------------------------------------
Barci Gyozo (4th year student)
Technical University of Budapest speciality of informatics
e-mail :
|
+ - | Daihatsu Cuore alkatreszt keresek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
1984-es 610 ccm-es Daihatsu Cuore-hoz keresek
fofekhenger javito keszletet. Letezik ilyesmi?
Vagy van hasznalt kompletten valahol hazankban?
Az enyemen kivul... :o)
Udv!
OliApa
lllllllllllllllllllllllllllllllllll
lllllllllllllllllllllllllllllllllll
|
|