1. |
Trafipax segitseg (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
2. |
olommentes adalek (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
3. |
Radar- es lezerdetektorok ismet (mind) |
36 sor |
(cikkei) |
4. |
ulescsere (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: Hang az autoban (mind) |
38 sor |
(cikkei) |
6. |
Hatasfok, vizbefecsk., beazas (mind) |
53 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: a Citroen annak szamit... (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
8. |
Azert ez egy kicsit durva! (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
9. |
Hetvegen jartam autokiallitason (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
10. |
re: Suzuki es egyeb csodak (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
11. |
tuning es ketutemuek (mind) |
138 sor |
(cikkei) |
12. |
Sziasztok! (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
13. |
Kofelverodesek eltuntetese. (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
14. |
#383, #384 (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
15. |
Adalekok (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
16. |
zaj, SK, olajcsere... (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
17. |
lakoautot keresek (mind) |
2 sor |
(cikkei) |
18. |
Skoda onindito meg mindig... (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
19. |
lezer, KURT, lada (mind) |
98 sor |
(cikkei) |
20. |
autohifi (mind) |
65 sor |
(cikkei) |
21. |
skoda futes folyik (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
22. |
Re: Auto behozatal (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
23. |
Toronymerevito (mind) |
4 sor |
(cikkei) |
24. |
Re: Allathang duda (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
25. |
Re: *** HIX AUTO *** #385 (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
26. |
RE:Skoda beazas (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
27. |
Re: Laser trafipax detector (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
28. |
egyszeru injektor W1.3 (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
29. |
sportules (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
30. |
Megtortek az automat (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
31. |
muzealis auto behozatal (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Trafipax segitseg (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Az ev elejen ( 199.01.12 ) a 260-as Auto-ban Zoltan segitseget kert trafipax
ugyben, melyre tobbek kozt en is megprobaltam segiteni, egy az Auto2-ben
megjelent cikkre hivatkozva.
Most a kollegam jar hasonlo cipoben, de nem talalom a fenti ujsagot, de arra
emlekszem, hogy valaki megtalalta es beidezte a pontos szoveget - paragrafus
hivatkozassal -, de mar vegigneztem az osszes gepemen meg meglevo levelet es
sajnos nem talalom.
Megkoszonnem ha valakinek esetleg elokerulne es elkuldene, hogy valahogy
visszalojjuk a rendorseg kedves adatkozlo levelet.
Illetve az ugy apropojabol erdekelne, hogy hogy sikerult a fenti
gyorshajtast elintezni.
Koszi a segitseget,
Andras
|
+ - | olommentes adalek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>sporoltam 400 forintot, es 1250-ert adalek? akkor en ezt most nem
>ertem...
>vagy dragan vettem az adalekot? Aki kulon ontoget, Ti milyen adalekot
>hasznaltok?
MOL kutnal 225.- az adalek 40 liter benzinhez.
Udv.:
|
+ - | Radar- es lezerdetektorok ismet (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
Legeloszor is hadd jegyezzem meg, hogy amig volt detektorom,
addig mindig bejelzett, ha lezerrel mertek, es mindig csak
akkor jelzett be. Teves riasztasa nem volt. Ez csak a lezeres
reszere vonatkozik.
A radarral mas a helyzet. Valaki irta, hogy bejeleznek egy
csomo helyen. Az amerikai gyartmanyok valoban, raadasul igen
gyakran nem csipognak, ha valoban mernek. Miert is? Mert USA-
ban a _szabvany szerint_ (kepzeljetek, mikor fogjak Magyaror-
szagon ezt szabvanyositani, illetve mikor kotik majd ezt a
szaguldozo jonep orrara) a meres 10 GHz es 40 GHz kozott tor-
tenik. Valahol gyanitom, hogy idehaza meg a katonasag is a fold-
hoz verne a segget oromeben, ha ekkora frekit valamibol ki
tudna csiholni. Szoval ott aztan jelezhetnek, mert - mint az
elozo hozzaszolasomban is megemlitettem - Magyarorszagon 1350
MHz-en mernek (ez ugye egy nagysagrenddel kisebb). Ezert van
az, hogy az amerikabol hozott detektorok _nagyon jok_ lezeres
meresre, de masra sem.
Ha mar itt jarunk, elfelejtettem multkor kozolni - volt, aki
maganban ra is kerdezett -, hogy a lezert milyen frekvencian
hasznaljak. Mivel azt inkabb hullamhosszban merik, igy mondom:
950+-50 nm. Ez USA-ban is ennyi es nalunk is. (Megismetlem:
az eddig altalam, illetve edesapam altal hasznalt detektorok
_mindig_ "meguszattak" velunk a buntetest.)
Konkluzio: epitsetek radar- es lezerdetektort a kovetkezo para-
meterekkel:
- radar: 1350 MHz, viszont ha univerzalisra akarjatok, akkor
merjen 10-40 GHz-en is, am azt kulon hanggal jelezze, mert
egyebkent sok lenne a teves riasztas;
- lezer: 950+-50 nm.
Ha valaki epit ilyet (qrva nehez lesz!), es muxik, mar epitheti
is a kovetkezot (nekem), es kerem, hogy _azonnal_ irjon!
Jo szaguldozast!
Nagyak
|
+ - | ulescsere (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Egy Audi 90-es (a kaszni uaz, mint a 86-92-ig gyartott gombolyu 80-as)
belmagassaga roppant kicsi. A magam kb 1,85m-evel nem tudok felegyenesedve
ulni. Ez lehet a toloteto miatt, az 4-5 cm-t levesz. A teton valtoztatni nemige
n
tudok, az ulesen talan - foloslegesen magasnak tunik az ulolapja.
Van valakinek tapasztalata ulescserevel?
Mennyire egyediek a gyartok megoldasai, kimondottan csak ehhez
a tipushoz kell alacsonyabb ulest keresni, vagy letezik valamifele
szabvany?
Egyaltalan: milyen arakra lehet szamitani?
|
+ - | Re: Hang az autoban (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Vettem egy 96-os Ventot, amiben gyarilag csak elol
> a muszerfal tetejen vannak hangszorok. Szeretnem, ha
> javulna a hang az automban.
Az egyik haveromnak tavaly szereltunk a III-as Golf-jaba hifit
(kalaptarton 2 magnat melynyomo, elol magnat 2 utas szeparalt,
300W szinusz ...) egy masiknak pedig most fogunk beszerelni
szinten Golf III-ba.
> Ahhoz, hogy 8 hangszoro szoljon szukseg van
> hangvaltokra is. Ha veszek hangszorokat (egy
> "bontos" ajanlott 2 eFt-ert gyari VW hangszorokat) a
> hangvaltora milyen eloiras vonatkozik?
> Az elso mar meglevo hangszorokat hasznalhatom-e
> tovabbra is, ha elore beepitek mely sugarzokat?
Mind a 2 autoban gyarilag elol 2 utas szeparalt szet volt
(Blaupunkt), magas a muszerfal tetejen "mely" az ajtokban.
Ha neked nincs semmi az ajtokban, szerintem dobd ki a
magasakat a muszerfalbol es vegyel bele szeparaltakat.
(fontos hogy szeparalt legyen es ne koaxialis)
A ketutas hangszorokhoz jar hangvalto is.
A 16cm-es sorozatbol nagyon sokfele tipus belemegy.
Ha nem akarsz erositot, akkor erdemes gyarilag oda tervezettet
venni. Ezek kis teljesitmenyt birnak, viszont biztos, hogy minden
csavar passzolni fog.
Sokkal szebben szol viszont, ha a kalaptartoba raksz hangszorot
(nagyobb a doboz mogotte, ami a melyekre igen kellemesen hat).
Azt nem tudom sajnos hogy a Ventoban van-e a kalaptartoban
kialakitva hely. Valoszinuleg lyuk nincs, de lehet hogy "perforalva" van.
> Mennyire van bekabelezve gyarilag a hatso ajto?
Semennyire. Sot vigyazz, mert a lukasnak latszo hangszorofedel
nem lukas. Vagy veszel bele 10 ezerert lukasat, vagy rarakod a
hangszoro fedelet (ha odafer) vagy nem jon ki a hang :(
BZS
|
+ - | Hatasfok, vizbefecsk., beazas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A motorok hatásfokát leginkább a fajlagos fogyasztással (g/kWh) jellemezném:
Diesel 200-280
4Takt Otto 260-360
2T Otto 600! körül.
Dízelnél korrigálj rá, hogy egy liter gázolaj kb. 10%-kal sűrűbb, mint a benzin
. Hutobe kerult ho aránya (30% korul), surlodasi veszteseg szinte ugyanakkora,
a nagyobb difi a sugarzasi es kipufogasi hoben van (dizelnel kevesebb)...
Van egy szuperkönyvem - nem magyar - szombaton kaptam, képtelen voltam letenni
a hétvégén. Minden világos lett, ami kicsit is homályos volt - idézni lenne szé
p belőle -; de kölcsönadtam kb. két hétre. Kezembe kerül reszkessetek;-)))
A methanol is hasonlo dolgokat muvelhet (hidroxilgyok), mint a vizbefecskendezé
s (belso hutes, hatasfokemeles, kopogascsokkenes).
Hotan tanarom konkluzioja az volt, hogy keramiamotorral - kulso hutest nem kívá
n, korrozio szinten nem gond! -, amennyiben a belső hűtést meg tudod oldani (vi
zbefecskendezést egy termoszondával szabalyzod: a huto vesztesege is expanzios
mukava alakul) úgy, hogy a motor nem hevul fel izzasig - illetve olyan hotagula
sig ami beragodast, illetve tomitetlenseget okozna - joval 50% folé lehet torna
szni az effektiv hatasfoka't (42% nagyon keves dizelbol jon ki pl. PSA HDI opti
malis fordulatszamon, opt. terhelessel). Forro motornal: sok viz, zero nafta; h
ideg motor: zero viz... Uzemanyagot a szivoszelep ele fecskendezed, a vizet koz
vetlenul az egesterbe - lehetoleg abban a pillanatban, mikor a nafta-levego ele
gy kopogashatar elott van...
Radio Jerevan:
Very well, vizgoz kepzodik a CH egeskor is; well a viz "bomlik" (ugyan nem elem
eire, hanem gozze - ga'zza' - alakul),
DE fontos!: van egy telitodesi koncentraciohatara. Ha sok a vizgoz az konyortel
enul kicsapodik a hengerfalon - raadasul bele az olajba -; pláne a hidegebb puf
ogon... Az viszont kegyetlenul korrodalja a standard szerkezeti egysegeket... S
gyertyaslusszról nem is beszéltem...
A szivocsobe valoban be lehet lo"ni a vizet (very well: hig alkohol az meg jobb
, alacsonyabb a forraspontja + eg is!) egy ablakmososzivattyun keresztul is. (V
olga motor fekpadon: levettuk a karburator szívocsovet, s flakonbol csorgattuk
bele a naftat, magasabb karosanyagkibocsatassal de gyonyoruen ment, s szabalyoz
hato volt!)
Beazas: szenvedtem egy rejtelyes beazasi okkal 3 eves kispolszkin. Szepen csopo
gott... Haverom elovett egy vekonyfeju csavarhuzot, s vegighuzta a gumitomites
es az szelvedo uvegje kozott kivulrol, s kidzsuvazta a koszt belole. Eloszor ko
rberohogtem, de hagytam ES tenyleg elmult; s mai napig nem tudok beazasrol... I
tatospapirkent mukodik a kosz a gumin keresztul.
Persze ha a hutofolyadek all tocsaban - nyulj bele nyald meg: biztos nem onnan,
inkabb a hutocsaptol jon.
____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer http://egon.gyaloglo.hu
|
+ - | Re: a Citroen annak szamit... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>"nyugati" autokrol merem allitani, de azt hiszem, a Citroen annak
>szamit...
Nade Karoly! :)
Europaban, a huszas evekben a karosszeriak fabol keszultek. Az elso
europai, teljesen acelkarosszerias auto a Citroen B10 volt 1924-ben.
A rugalmas motorfelfuggesztes az egyik legnagyobb francia ujitas,
ami nagy hatast gyakorolt az autogyartasra.
1933-ban minden sorozatgyartasu auto hatsokerekhajtasu volt.
Szenzacioszamba ment 1934-ben a vilag elso sorozatban gyartott
elsokerekhajtasu autoja a Citroen 7A, hamarosan a gyartok nagy resze
kovette a Citroen peldajat.
...es ugye kozismert az elsokent a Citroennel alkamazott
hidropneumatikus felfuggesztes, amit a legendas Citroen DS-nel
csodalhatott meg a vilag, es amivel pl. a Mercedes (is) probalkozik
ujabban.
Udv.:
Zsolt
Citroen BX
|
+ - | Azert ez egy kicsit durva! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Mar megeltem "kiforditott felnis" es Koppany-kipufogos idoket, 10
meteres CB antenna vegen izzo piros es zold jelzofenyeket (idonkent
rokafarokkal felcserelve), en elhiszem a tukorre logatott CD
letjogosultsagat is, a Phillips Premiumot meg mar mejdnem meg is
vettem, de tegnap este csak dobbenten neztem ahogy Zugloban -
koztudottan rohadt nagy kod volt arrafele- egy tok sotet utcaban jott
velem szembe egy Suzuki kek helyzetjelzovel es kodlampaval.
Na ez aztan a parasztvakitas! -jutott eszembe egyik levelezotarsunk
ekesszolasa.
Zsolt
|
+ - | Hetvegen jartam autokiallitason (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hetvegen beugrottam egy bajai haveromhoz, pont egy autokiallitas-
szeru volt a foteren, na mondomnezzunk korul.
Kint volt minden bajai ceg, az osszesseg igenye nelkul Ford,
Daewoo, fiat, WV, Open, Toyota, Mazda, Skoda, Merci, stb.
A teszt lenyege az volt, hogy a magam 182 centijevel melyik autoban
ferek el, es ezutan be tudok-e ulni magam moge ?
Nos skoda Felicia eleg hatareset, Daewoo matiz-rol jobb nem beszelni,
mint egy kispolak, Toyota Yaris volt a legkisebb, felelmetesen nincs
hely az autoban, beultem, labam a nyakamban, na mondom nezzuk mennyire
megy hatra ... aztan rajottem, hogy max. hatul van a szek. No comment.
Viszont a "holografikus muszerfal" qrva jo, olyan mintha egy merci
orran lenne a muszer, tok bulis, nem kell lefokuszalni a szemed egy
kozeli muszerre, hanem kenyelmesen ra tudsz nezni. Na mindegy, pici
ugyhogy labdaba sem rughat. Merci A osztalyban elfertem :-))),
mondjuk 5 milkaert mar illik. Ford Focus nagy meglepetesemre egy
szuper auto, amennyire nem tetszik a kulsoje (foleg a segge), annyira
profi belul. A szeket ugy hatra tudtam tolni, hogy mar sok volt,
ezutan a kormanyt kihuztam (!), beallitottam a magassagot, es
tuti volt, mint egy alom. A kezeloszervek is jol kezreallnak, szoval
kellemes. Kovetkezo allomas a mazda volt, az uj egyteru eleg pici,
viszont magas, ugyhogy a vegen kenyelmesen elfertem benne, beultem
magam moge, jo kis auto ez is, a csomagter is megfelelo, es a hatso
ules mozgatasaval allitolag 600 L-es. Open astra csisszes, szuken de
elfertem, Corsa pici. Renault megane Scenic baromi kenyelmes volt,
elol is , hatul is, mondjuk az csaladi auto :-) Summa, summarum
2.8-3M korul vannak azok az elso autok, amiben egy magamfajta nagy
ember kenyelmesen elfer elol, hatul, az alatta levok 160 cm-re vannak
tervezve. Ez mar csak azert is durva, mert egy normalis sinnel a dolog
megoldhato lenne, igaz hogy mogem nem ul be senki, de akkor is elferek
benne, most meg nem.
Mas tema. A duplavseknel (VW) az osszes autonal elol-hatul
tarcsafek figyelt, meg az uj Royal-flush-nel is (Ja, nem Beetlee :-)),
es hovedo-szinezett uveg is szeriakent kezd leledzeni.
Bunny
|
+ - | re: Suzuki es egyeb csodak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Nem szoktam hozza szolni ilyen jellegu dolgokhoz, de mert unatkozom
hat megteszem.
Szerintem a Suzuki jo kocsi. Nem egyeniseg, nem extra, nem vagany
nem eros es nem sportos sot ami azt illeti eleg kommersz.
DE ez nem baj. Ez egy nepauto, aminek harom elonye kell legyen
- olcsosag
- kis eltartasi koltseg
- megbizhatosag.
Ezeket a Suzuki maximalisan teljesiti igy elerte az ele kituzott celt.
Szerintem balga dolog egy nepautot cikizni, mert nem extra.
Ez kb. olyan, mintha azert szonek le egy ferrarit, mert baromi kicsi az
utastere es gyakorlatilag nincs csomagtartoja.
Udv,
W a l t e r
mailto:
Telefon:+36-30-99-05-837
(Klem Krisztian)
|
+ - | tuning es ketutemuek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Meg egyszer koszonom a sok biztatast, de azert azt el kell mondanom,
hogy ezt minden valamire valo jarmu-gepeszmernoknek tudnia kell, tehat nem
olyan nagy szam. Ez is csak egy szakma. De azert irom le, mert igy tobbek
szamara
elerheto es meg segithet is valakinek adott esetben.
A ketutemu motorok egyidosek a negyutemuekkel. Technikatortenetileg ugy
jottek letre,
hhogy a negyutemu motorok nagyon lomhak voltak (fordulatszam<700/min) es
egy ugyes
feltalalo kitalalta, hogy fel lehet gyorsitani a motorokat ugy, hogy a negy
utembol kettot
a dugattyu moge rakunk es ket utemet pedig osszevonunk. Ezek a megallapitasok
azert nem voltak teljesen helytalloak, de volt bennuk igazsag.
A ketutemu motorok mukodesi elvet nem irom le, mert ez barmelyik jogsi
szugseges
muszaki konyvben megtalahato es ott egyszerubb is.
Ami a tuningot illeti, nem egyszeru a helyzet. A ketutemu motorok szinte
kizarolag
resvezerlesuek. A legnagyobb problema a tunigolas soran a kello merteku es
minosegu
gazcsere. Ez azert problema, mert a beomles(atomles) es a kipufogas egy
utemben van.
A beomlesnel az a cel, hogy minel tobb gaz jusson be az egesterbe, viszont
a kipufogasnal
az a cel, hogy minel tobb menjen ki. Tehat novelni kell a ki es a beomlok
meretet.
Ez viszont nem novelheto tulzottan, mert akkor az atomles soran tul sokaig
van gazbearamlas
ami a nyitott kipufogoresen at dolgavegezetlenul kiaramlik(no a fogyasztas)
Ezt elkerulendo epitik be a motorokba a kulonbozo szivo es kipufogo
membranokat. Ezek a membranok kulonbozo mertekben es formaban fojtjak
a gaz haladasat es igy a legjobb merteku gazcsere johet letre. A ketutemueknel
a kipufogo rendszer tulajdonkeppen a tuning lelke. Ez ugy kell hangolni, hogy
a szivocsoben meglevo gazlengesekhez hasonloan itt is olyan gazlengesek
jojjenek letre, amelyeknel a teljes elhasznalodott gazt szinte kiszivja a
motorbol,
sot meg a friss toltetbol is egy kicsit, de a amikor a lokeshullam elindul
visszafele
akkor vissztolja a friss toltetet a hengerterbe meg mielott a dugattyu
lezarna a rest.
Ilyen ketutemu tuningot csak nagyon sok kiserletezessel lehet jol megcsinalni.
Biztos vannak a listan olyanok akik mar csinaltak ilyet, ugyhogy majd ok
elmondjak
a tapasztalataikat. Lenyeg az, hogy nem lehet elerni eredmenyt csak egy elem
tuningolasaval, csak az osszes egyuttes tuningolasaval.
A gyari tunigra azert van lehetoseg es ez kapcsolodik is a feltoltes temahoz.
Tobbek kozt az NSU gyar keszitett olyan motorokat, amelyekben a fodugattyu
mellett a fotengelyrol szinkronizalva hajtva mozgott egy masik kisebb
mellekdugattyu is. Ez a renkivul jopofa megoldas ugy mukodott, hogy a
mellekdugattu elosuritette a kevereket amit aztan vagy a forgattyushazba
vagy az egesterbe kozvetlenul vezettek be. Gyakorlatilag ez is egy modja
a feltoltesnek, hiszen a mellekdugattyu nyomassal tolja be a kevereket a
kivant helyre. Klassz megoldas nem? Az eredmeny persze nagyon jo volt,
bar nem a fogyasztasukrol voltak hiresek ezek a versenymotorok.
Es akkor egy kicsit a negyutemuek tunnigjarol
A feltoltesrol mar beszeltunk. Na ezen kivul aztan nagyon sok minden
szoba johet meg ebben a temaban.
Nezzuk elmeletileg, hogy mitol fugg a motor teljesitmenye.
P=p*V*n/(i/2),
ahol P: teljesitmeny (indikalt vagy effektiv)
p: kozepnyomas(indikalt vagy effektiv)
V: loketterfogat
n: fordulatszam
i: utemek szama
Nyilvan az utemek szama nem valtozik, mert ezt elore megvalasztjuk
vagy adott.
A tuning legegyszerubb formaja a loketterfogat novelese. Ez egyertelmu,
hiszen ha nagyobb a motor, akkor erosebb is uyganolyan egyebb feltetelek
mellett. Az amerikaiak is megmondtak mar regen, hogy a hianyzo
kobcentiket csak meglevo kobcentikkel lehet potolni. Ez egy bizonyos szinten
igaz is, de nem teljesen. A nagyobb motor nagy elonye, hogy nyomatekosabb
es rugalmasabb. a nagy hatrany, hogy ez jelentos fogyasztasnovekedessel jar.
bar ez minden tunningra elmondhato, hiszen valamibol meg kell termelni az
energiat. Persze a tuning soran javul a hatsfok is, de ez alapvetoen keves
lenne
komoly teljesitmenynovekedes eleresehez.
A kovetkezo lehetoseg a fordulatszam novelese. Ez a legeltejedtebb es
legolcsobb
tuning, mert egy jo vezermutengely, egy jo karbi es egy kevesbe zart kipufogo
eleg hozza, ami kiszolgalja a nagyobb fordulaton mukodo motort. a nagy problema
az, hogy a fordulatszam novelesevel a tomegerok negyzetesen nonek, mig a
teljesitmeny csak linearisan. Tehat megha
kis mertekben is novelem a max fordulatszamot akkor is nagy mertekben nonek
a tomegerok. (tomegeronek nevezik azokat az eroket amelyek a dugo fel-le
rohangalasa kovetkezteben erednek, hiszen minden fordulatnal ketszer
felgyositjuk,
majd megallitjuk a dugattyut. Minel nagyobb a fordulat annal gyorsabban
mozog a
dugattyu es igy a gyorsitashoz/lassitashoz egyre nagyobb ero kell.(F=m*a))
Ez nagyon megterheli a motort es nagyon hamar elkopik. Lasd az F-1-es autok
motorja 17000 ford/min max fordulatra is kepes, de gy verseny alatt tonkre
is megy.
Ez a kopas lassithato az olajnyomas megemelesevel, de nem igazan tokeletes.
Ugyanakkor hatasos modszer, mert ha megnezzuk a Honda 1.6 V-Tech DOHC-jat
ami cca 160 Le ( amit csak azert tud, mert 8200 a leszabalyzasi fordulatszam)
akkor nem rossz eredmeny.(ez persze koszonheto a valtoztathato
szelepvezerlesnek
is. Ha erdekli a Kedves AUTO-sokat akkor ezekrol is szulethet cikk.)
Es akkor elerkeztunk a legnagyobb falatig: kozepnyomas.
Mint mar irtam ez sok fele keppen novelheto.
Ket nyag csoport van: az egyik a kompresszio viszony novelese.
( kompresszio viszony: a loketterfogat(a dugo altal bejart henger
terfogata) es a
dugo FHP beli helyzetenel a kompresszioter (dugo feletti resz)terfogatanak
hanyadosa.) Ez nyilvan ugy novelheto, hogy vagy a kopresszioteret csokkentem
peldaul a hengerfej lekoszorulesevel, vagy a loketterfogatot novelem, mig a
kompresszioter marad. Bar bonyolult eljaras, de novelheto ugy is, hogy
szukitoket
tesznek a kompresszioterbe, de ezzel vigyazni kell, mert az aramlasi
viszonyok es
az egester alakja is valtozik es csak rosszabb lesz mint volt. Figyelni
kell arra is,
hogy a kompresszioviszony nem novelheto a vegtelensegig, mert ha tul magas
akkor a motor hajlamos a kopogasos egesre(csorog). (Errol mar irtam
az elozoekben). Ez az ertek benzinmotornal 6-14-ig, Dieselnel 17-24-ig terjed.
Ezektol eltero ertekeket csak specialisan beallitott es elkeszitett
motoroknal lehet
alkalmazni.
A masik mod a kozepnyomas novelesere a toltesi fok javitasa. Az egyik mod
a feltoltes. Errol mar volt szo.
A toltesi fok javithato a vezerles atallitasaval. Egyreszt a szelepek
nyitvatartasi idejet
leht hosszabra hagyni, de persze ez korlatos, hiszen van egy optimalis
ertek aminel
mar nem erdemes tovabb nyitva hagyni a szelepeket. Nyilvan minel tovabb van
nyitva a szelep, annal jobban toltodik a henger(az adott ertekek kozott)
Folytatom csak nem lehet tul hosszu.
|
+ - | Sziasztok! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Csak bocsanatot szeretnek kerni, hogy nEMECSEK egyszeruseggel
kisbetuvel irtam a Freschot, nem tudtam, hogy nev.
Szoval bocsi.
Ami a Belso egesu motorok konyvet illeti a jovoheten kell kb a felebol
vizsgaznom a hasonlo nevu targy kereteben.
Udv,
W a l t e r
mailto:
Telefon:+36-30-99-05-837
(Klem Krisztian)
|
+ - | Kofelverodesek eltuntetese. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Mivel tobben kertek, a listara is elkuldom.
Aki maskepp csinalja egeszitsen ki !
A festeket a kodja alapjan kell megvenni olyan helyen, ahol
kevernek ilyet.
A multkor valaki irt ilyen helyet ahol egeszen baratsagos aron lehetett
kikevert festeket venni. Legyszives ujra !
Itt Szekszardon 4000 Ft alatt nem tudom megvenni a 3 dl
festeket. Nekem meg 1 dl is eleg lenne.
Szoval a kofelverodesek eltunteteset en a kovetkezokeppen
csinaltam:
Csiszolovaszon 60-astol 200-asig, tureszelo, esetleg csiszologep.
Addig csiszolod, amig van rozsda, de a leheto legkisebb feluleten.
Ezert is kellhet a tureszelo.
Ha mely a lyuk akkor esetleg alapozo. Ha nem, akkor
festek. Megvarod, amig megszarad.
Ezutan csiszolovaszon 600-2000 -es finomsagu, hogy
egysikban legyen a regi es az uj festek. Tobb fajta is kellhet.
A finom krcokat meg polirozassal lehet eltuntetni.
Akarmilyen polirozo anyag, de en az AMWAY temeket
hasznaltam akkor. Most masik van.
Vattara rateszel egy keveset es 3 ujjaddal megfogva erosen
ranyomod es dorzsolod. Egy ido utan ujra adsz neki
polirozo anyagot.
Idonkent szaraz vattaval, vagy ronggyal megtorlod, lemosod
es megnezed az eredmenyt. Aszerint, hogy mennyire etszik
visszamesz 1-3 lepessel. Nem hatrafele, :-) hanem esetleg az
ujrafestesig.
Sok turelmet es napfenyes idot a jo latashoz.
Udv. Tibi
|
+ - | #383, #384 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Ugy latszik, hetvegen all a levelezorendszerem, mert mar megint kimaradt
2 szam. Legyenszives Valaki elkuldeni ezeket nekem (#383, #384)!
Koszonom
Zaruba Karoly
Budapest
|
+ - | Adalekok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
Olompotlo adalekrol olvashato a juniusi A2-ben: Az elso kenet cimmel, reszletes
cikket. Mikor kell, milyen gyartmanyu, evjartu kocsikhoz.
Betoltesi tanacs. Hetfele adalek osszehasonlitasa, forintositva.
SMTV
|
+ - | zaj, SK, olajcsere... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello AUTOsok!
Most a legelejen teszem fel a kerdest: Nem tapasztaltatok, hogy a
vezetoulesben menet kozben nagyobb a zaj, mint az anyosulesben? Ezt mar
tobb auton veltem tapasztalni, es van is ra nemi otletem, hogy miert
van.
>nem tudjatok veletlenul, mit jelent az autoradiomon
>az SK felirat? Egy LED fole van irva es neha egy-ket
Tudomasom szerint a kozlekedesi infot jelzi, de valami regi szabvany
szerint. Talan valami redi autopalyainfo lehet. En egy eleg regi
Becker-en lattam. A tied is regi?
Auto-HiFi tema
>Felado : [International]
>UI: Ha valakit erdekel a rendszer, szivesen irok rola.
Irj legy szives!
>mig beszivodik, es ugy felcsavarni. Ezutan a elosztorol lehuzni a
>tekercstol jovo madzagot es ugy tekerni a motort parszor, hogy az
olajat
>korbenyomja. Csak ezutan visszarakni a drotot es inditani a motort.
Hatha
Mi utan a szurot teleraktad, es visszacsavartad, akkor teszed a motorba
az olaj tobbi reszet?
Es miert szukseges ez a par fordulatnyi jaratas gyujtas nelkul?
(Katalizatoros autosok mit tegyenek?)
Borbely Gabor
|
+ - | lakoautot keresek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
4 szemelyes lakoautot vennenk:
|
+ - | Skoda onindito meg mindig... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!!
Hat...a hetvegen szetszedtem az oninditot, de megakadtam egy alkatreszen.
Nevezetesen, ez egy gyuru, amelyik a forgoresz tengelyen a vegen van, es
gondolom a bendix leeseset hivatott meggatolni. Engem is meggatolt. Van
tippetek, hogy hogy lehet ezt levenni?
Egy kulso perselyben van valami rugos gyuru, csak eppen a persely miatt nem
lehet, hozza ferni. (lattam rajta egy kis rest, de nem tudtam mit kezdeni
vele)
Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
Attila Szász
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL:
|
+ - | lezer, KURT, lada (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
lezer, en irtam:
> 2. ha eltalalt, akkor mar el is vegezte a merest
hulyeseget irtam, bocs. illetve nem tudtam. hogy 2x mer.
---
> letezik-e olyan autoduda, ami hapogo hangot ad ki
en ritkan szoktam nevetni a monitor elott, inkabb csak mosolygok.
de ez nagyon jo! :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
gondolom, valami barkacs-celra lesz. vagy citroen cv4-be?
> NEkem meg olyan kellene, ami mekeg. Tok komolyan!!
bocs :-))))
---
kerdezi:
>Mennyit forog nektek négyesben a motor 60-nál? Vagy más sebességeknél.
>Mert még az előző tulaj kicserélte a váltót és egy kicsit sokallom a >fordulat
ot
inkabb, hogy mennyit forog kettesben hatvannal, nem? :-))
meg fogom nezni. egyebkent a ladak ilyenek.
>2107-es kollégák, nektek mennyit zabál általában?
az enyem egy "negylampas" ezerotos:
10 liter alatt, allando felesleges gyorsitasok, gyorshajtas
es visszakapcsolgatasos motorfekes fekezesek mellett.
>Városban?
>És országúton?
2103 (eredeti, tehat nem "kocka" dugokkal, lancos vezermuvel,
elektronikus gyujtassal, sportkipufogoval, felnyitott legszurovel,
kb 6-7000km-mel a general ota, 175/75R13 kerekekkel) (azt mar
unasig tudja mindenki a listan, hogy sima general - tuning nelkul)
tehat:
varosban nem megy 10 fole, de inkabb 9. pedig hajtom, amit csak bir.
(legujabban azt szoktam, hogy 60-70-nel meg harmasban tartom, hogy
ugorjon, ha kell. pedig 70-tol mar az 5. is elkelne neki - ha lenne).
vegyes uzemben (egy tank fele varos, fele orszagut) 8 es fel liter
per 100km, de en egyszeruen nem tudok 90-nnel menni, ami az idealis
a fogyasztasmereshez. 80 es 110 kozotti gyorsitasokbol es (motor)feke-
zesekbol allt az az orszaguti menet (Visegrad odavissza + varosi forg.)
lesz egy pe'csi menetem, ott ugyis szoktak "merni", hat majd probalok
uralkodni magamon, es megirom az eredmenyt.
ha tul "rovid" - mint irod - az attetel, es nem tudod, mit tett
pontosan az elozo tulaj, akkor par tipp:
- mas meretu a kerek (ezert irtam en oda a meretet)
- kombi lada diffije van benne: akkor cserelhetunk, en szeretnek
rovidebb attetelt, es ahhoz pont ez kellene. (1:4.77) hm?
- a valtotol nem tudom mennyire fugg, annyit tudok, hogy az
otsebesseges lada 1-2-3-4 attetele ugyanaz, csak annyi a kulonbseg,
hogy bent van az 5. seb. - Esetleg FIAT valto van benne?
hosszabb attetellel nem fog annyira gyorsulni, es bizonyos vezetesi
stilus mellett csokken a fogyasztas. ha rajossz az okara, akkor
csereljunk, az atszerelesi koltseget megfelezzuk. OK?
> Érdemes befecskendezőt beszereletetni szerintetetek, kevesebb lesz
> a fogyasztás és a nyomaték.
gondolom azt akartad irni, hogy "es a nyomatek nagyobb lesz".
es egy kerdojel a vegen, ha jol sejtem. (tudom, en meg kezdjem
nagybetuvel a mondatokat).
biztos csokkenne a fogyasztas, de az nem terul meg egy zsigulinal,
ez az en velemenyem. sokba (penzbe ES idobe) kerul az az atalakitas,
hacsak nem magadnak csinalod. mindent elore meg kell tervezni es
legyartani, mert ha addig all megbontva, amig minden kesz nincs
hozza, akkor honapokig is BKV-zhatsz! fujj! az ara pedig nem fog
megterulni, mert elobb szakad ki alolad a zsiguli, minthogy vissza-
sporold a befecskendezo+szivocsonk+legszuro+elektronika+szereles arat.
...de ezt mar irtam egyszer.
folosleges egy ladanal ilyenekkel buveszkedni, mint az injektor.
"kutyabol nem lesz szalonna" ! inkabb elektronikus gyujtast rakj be,
es/vagy fuvokaztasd at kisebbre a karbit (en most fogom nagyobbra).
vagy szerezz ra eredeti olasz karburatort, meg 5-seb valtot, es
hamar kapcsolj fel.
vagy add el a zsigat es vegyel skodat. az is szoci, de kevesebbet
fogyaszt. nem is megy, de ugy latom, Nalad nem ez az elsodleges
szempont. Ha jo allapotu a 2107, akkor a skoda-vetel utan meg
marad is egy kis penz.
z.
|
+ - | autohifi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
> > Irogathatnank rola, hatha okosabbak leszunk :o)
>
> Itt vagyok pl. en. Nekem egy Golf II-esem van, amiben eleg komoly
> hangrendszer van. A rendszer szep lassan allt ossze, mindent en
> valogattam bele, es a szerelest is en vegeztem. Nalam semmi sincs a
> gyari helyeken mert ezekben az autokban meg nincs 16 centis gyari hely
> csak 8.3 cm-es ami semmire sem jo.
> Ha valakit erdekel barmi, szivessen allok a rendelkezesere.
>
Engem erdekelne :o) Akkor elkezdek meselni az en rendszeremrol...
Ez is szep lassan epult ki, illetve az az igazsag, hogy meg mindig csak
epul, meg nem teljesen tokeletes, van rajta mit fejlesztgetni... en is
mindent sajat magam valogattam ossze, mindent en szereltem be... es
olyan jo, ha az ember ranez, meghallgatja, es azt mondja, hogy, na,
csinaltam valamit :o)
Szoval: a kocsi egy skoda 105 GLS ugyhogy a radion kivul semminek sem
volt gyari helye. mivel ugye ez egy kicsit furcsa epitesu kocsi, a
hangot is kicsit nehezebb volt benne megcsinalni (a melyladara
gondoltam) A fejegyseg egy Clarion DRB4275E egylemezes cd radio. Szep
hangja van,
egyaltalan nem ugrik, meg a Dozsa Gyorgy uton sem. A belso beepiett
erositojet termeszetesen nem hasznalom, ehelyett egy 4 * 80 W-os Daewoo
vegfok van... Ahhoz kepest, hogy ez a vegfok csak 36000 forint volt,
meglepoen jo hangja van... jo jo, mondhatjatok azt, hogy gagyi Daewoo,
de nem egeszen az... hallotam mar nehany ketszer ennyibe kerulo erositot
rosszabb hanggal... Van rajta kapcsolhato alul es felulatereszto szuro,
a vagasi frekvencia szabalyozhato, a csatornak paronkent hidba
kothetoek, es trimod uzemben is bekothetoek. Nekem egy par csatorna a
ket elso ajtoba epitett komponens szetteket hajtja meg, a masik ketto
pedig hidba kotve egy melyladat. A melylada egy nagyjabol 30 literes
bassreflex lada, es egy 20 centis Pioneer TSW 202 hangszoro van benne.
A ladat a hatso ulessor mogott levo kis csomagterszeru helyre raktam be
(a kocsi skoda 105) es itt kapott helyet a vegfok is. Itt van a hifi
egyik gyenge pontja... ui ide 20 centinel nagyobb hangszorot egyszeruen
nem lehet bepreselni... a tovabblepeshez ket lehetoseget latok. Meg
kisebb kuzdelmek aran be tudok ide rakni meg egy ilyen ladat (ez a
valoszinubb), vagy a masik, hogy az elol levo csomagtartoba rakok egy
ladat, az utasteret es a csomagtartot a tuzfalon keresztul egy
reflexcsovel osszekotom (termeszetesen kihangolom). ez az utobbi eleg
durvanak hangzik, meg gondolkozok rajta, azthiszem marad a plusz lada
hatulra. Az elso ajtokba egy 13 centimeteres komponens
Cerwin Vega szett van bepitve, a magasugarzok pedig a
tukorharomszogekben kaptak helyet.
A kabelezes mind OFC kabelekkel van megoldva, az interconnectek Canare
gyartmanyuak.
Igy ez az egesz a leheto legegyszerubb rendszer. A hangjaval meg vagyok
elegedve, jo, neha johetne nehany dB plussz, de vegulis elvagyok vele.
Szep dinamikus eleven hangja van, szep a szinpad...
A tovabblepes: a mar emlitett melylada, az elol levo Cerwin Vega
szetteket atepitem a hatso ajtokba, es elolre valamilyen (meg nincs
dontes, de valoszinuleg az is Cerwin Vega lesz) 16 centis komponens
szettet szeretnek rakni. Az ekkor levo ot hangszorot majd megprobalom
trimodban rakotni az erositomre, de szerintem ez mar azert sok lesz neki
egy kicsit, ugyhogy a melyladaknak vasarolnom kell majd egy uj
erolkodot, illetve gondolkodom a Daewoo levaltasan egy masik vegfokra,
amiben 4+1 csatorna van. Valoszinuleg erositocsere lesz a dologbol, ui
jelen pillanatban ez a leggyengebb lancszem a rendszerben. Ezenkivul egy
hifi akumulator vasarlasa is tervbe van veve.
Ha valakinek valamilyen kerdese lenne, szivesen varom...
Udv.....Adam
|
+ - | skoda futes folyik (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
> Sziasztok autosok.
> Akasztjak a hohert :-D
> Kb. egy honapja kezdett beazni a kocsi az anyos ulesnel. Megneztem minden
> olyan helyet ahol szivaroghat a viz. Ablak gumi, jobb es bal oldali cso ami
> a sarvedo ala vezeti a vizet mindegyik jo. En a futoradiatorra tippelek. de
> nem lattam rajta rest.
> Kerek 5 letet toletek mar nagyon kezd idegesiteni a dolog.
>
Nekem is csinalt a regi skodam ilyet... A futoradiatornal a csap
csepegett, es olyan
szep lassan, nyom nelkul vegigfolyt a csovon, hogy en is azt hittem,
hogy beazik,
mert semmit nem lehetett latni a csovon. Ekkor szepen lemostam a
csoveket,
es figyelgettem, es egyszer olyan mazlim volt, hogy meglattam, honnet
folyik.
Belenyomtam egy kis hutotomitot, akkor abbahagyta, utana meg kb fel evig
volt nalam a kocsi, es nem jott elo ujra, es a hutorendszerrel sem volt
semmi gond.
Tudom, a hutotomito nem egy acelos megoldas, de nalam mukodott.
Udv....Adam
|
+ - | Re: Auto behozatal (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi!
En ugy tudom hogy par eve azt is megszuntettek hogy cegek
hozhassanak be kulfoldrol autokat. Ez volt az aport nem?
Amugy en is szerettem volna 94 koruli autot hozni de egyik
vamos-autos cimbim se tudott jobb megoldast mondani,
minthogy alkatresznek bejaccani es itthon osszeszerelest
kerni stb. Ez mar nem erte volna meg nekem a murit!
Cso!
|
+ - | Toronymerevito (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ha valaki tud olyan cimet, szamot ahol csinalnanak nekem
toronymerevitot vagy vannak ujjak olcson akkor lecci dobjon
meg magannal is!
Koszi
|
+ - | Re: Allathang duda (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
... Szoval ilyet csinalt az egyik haverom is.
Pofon egyszeru megoldast valasztott. Vett egy ilyen
kulcstatrot ami allathagokat utanoz, epitett egy TDA20..
alapu erositot a motorterbe, mellerakott meg egy
hangszorot. Kb ennyi a lenyeg. Mivel o szerette a
valtozatossagot vett meg nehany hasonlo kulcstartot
(karomkodos, fegyver-hangos)es mindegyiket ellatta jack
kimenettel igy azt dugta ra az erosito kabelere amelyik epp
eszebe jutott. Egyszer majd leestem a motoromrol mikor
mogottem ezerrel elbooodult a dudaja:))
Remelem hasznos info volt.
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #385 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>motorok altalaban csokkentett kompresszioval uzemelnek (az auto-dieselekhez
kepest), az elettartamuk az automotorok 3-400 oras elettartamaval szemben a
kisebb kompresszio es a konstans fordulatszam miatt 30000-100000 ora.
Szamoljunk csak!
Egy atlagos diesel motor elmegy 3-400 000 km-t. Ha en ezt 3 - 400 ora altt
le tudnam zavarni, akkor nincs az a rendormotoros, aki le birna meszelni !!!
:-)
Koronczay
|
+ - | RE:Skoda beazas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok! Szia Frigyes!
Lehet, hogy nem nagy 5 let es az is lehet, hogy neked nem igy van
megoldva, de az en Skodrimban hasonlo problema okozott kellemetlenseget.
Szoval, a Skodrik tobbsegenek a radioantenna a jobb elso sarvedon van
(talan a tieden is). Ez szep, csak az antennat be kell hozni a radioig:
1.§. a muszerfal mogott jon be a kabel -> a szelvedorol lecsorgo viz
szivaroghat be a rossz tomites miatt
2.§. a sarvedodobot furtak meg -> az utrol felcsapodo viz aztatja az
autod belsejet (nekem ezt kellett megoldani)
Tehat, ha a fent emlitett gondod van a megoldas egy adag syloplast!
Szia!
|
+ - | Re: Laser trafipax detector (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Bocsi az offtopic-ert, de ezt le kell irnom.
>A merokocsi viszonylag eros laserfenyt ad ki, hogy
>vissza birjon tukrozodni az erkezo kocsirol (doppler eff.).
A fenynel csak a fenysebesseggel osszemerheto
sebessegtartomanyban figyelheto meg doppler jelenseg.
Ezzel a modszerrel legfeljeb a galaxisok tavolodasat
szoktak megbecsulni (voroseltolodas).
Udv:
BigWhite
|
+ - | egyszeru injektor W1.3 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Mivel a w1.3-ban is VW motor van, fel lehet szerelni valami "osregi"
injektorral (furas-faragas nelkul!) ??? Mit lehet ettol varni?
Udv
Csaba
|
+ - | sportules (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
lenne itt egy 98-as Civic, aminek nem szeretem az elso uleseit -tul puha, hossz
abb uton hatranyos- es szeretnek
valami elviselheto aron belul egy masikat Recaro, olyan 200 korul lenne, ami tu
l sok.
Egyeb 5let? Parameterek 180 centi 80 kg.
Udv: Zoli
|
+ - | Megtortek az automat (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Megtortek tavolletemben a parkolo automat. Egy helyszinen jaro latta az
esetet es leirta, hogy mi tortent. Leirta a kocsi rendszamat es a
tortenteket! (Lassatok leteznek meg ilyen rendes emberek is!) Szeretnem
ezek utan megkeresni a holgyet, hogy rendorsegi ugyon kivul meg tudjak
vele egyezni! Ha nem jutok igy sikerre kenytelen leszek a rendorsegen
feljelenteni a holgyet a rendszamaval! Azt szeretnem megkerdezni ezekutan
toletek, hogy rendszam alapjan hogyan lehet megtalalni a kocsi
tulajdonosat?
Sziasztok,
Feri
e-Mail:
|
+ - | muzealis auto behozatal (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Sokan kerdeztek, sokszor. Megtalaltam, „hasznaljatok” egeszseggel.:)
3/1999. (I. 18.) KHVM-KoM-PM egyuttes rendelet az egyes hasznalt vagy serult ge
pjarmuvek vamkezeleset megelozo vizsgalatrol (5) A hatarvamhivatal nem alkalmaz
za a (4) bekezdes a)-b) pontjában meghatarozott rendelkezeseket, es a beleptete
st elvegzi, ha a) a gepjarmu megfelel a kulon jogszabalyban a muzealis jellegre
vonatkozo eloirasoknak.
Muzealis jellegu:
1991. evi LXXXII. torveny a gepjarmuadorol IV. ERTELMEZO, ATMENETI ÉS HATALYBA
LEPTETO RENDELKEZESEK 18. § E torveny alkalmazásában 14. muzealis jellegu az a
gepjarmu, amelyet a gyarto legalabb 30 evvel az adoevet megelozoen bocsatott ki
, eredeti muszaki jellemzoit nem valtoztattak meg, es mindezeket a Magyar Autok
lub igazolja.
Attila
U.i.: 4. bekezdes lenyege: auto-motor 4 evnel fiatalabb. Teherauto: 6 evnel fia
talabb
Kovács Attila
___________________________________________________________________
[NEXUS - ingyenes email & honlap mindenkinek - http://www.nexus.hu]
|
|