1. |
Xenon (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
2. |
Xenon kozonseges autokba is ? (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
3. |
Re: Markakareskedes 2. (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
4. |
Porsche (mind) |
104 sor |
(cikkei) |
5. |
Uj auto vetel (Focus) - markakereskedesek (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
6. |
par kerdes (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
7. |
Elado P405 SRx4 kombi (ha mar 4WD) :) (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
8. |
Re: xenon (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
9. |
Re: Markakareskedes 2. (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
10. |
Automata hoerteku gyujtogyertya (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
11. |
Felhaborodasom (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
12. |
Antera felnik (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
13. |
Jaguar X (mind) |
58 sor |
(cikkei) |
14. |
BMW M5 E34 (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
15. |
Gyertya (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
16. |
aksi (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
17. |
legszebb hang (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
18. |
Marea 75 TD (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
19. |
Riaszto (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
20. |
nagyobb akkukapacitas II (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
21. |
Rangat, leall a Fiesta (mind) |
47 sor |
(cikkei) |
22. |
fekhatas hatramenetben (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
23. |
Akku (mind) |
4 sor |
(cikkei) |
24. |
akku (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
25. |
Re. Spoiler honnan ? (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
26. |
Re. XENON (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
27. |
Re. Gyertyak (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
28. |
Re. Maerkakereskedes 2 (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
29. |
Utado Budapesten (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
30. |
Re: szerviz kerestetik (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
31. |
Genfi autoszalon (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
32. |
Ismeretlen tette (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Xenon (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hah. Lattatok mar Suzukit Xenon-lampakkal? Nem a 2000 Ft-os ilyen-olyan
"blue" sufnituning-izzora gondolok, hanem rendes Xenonra. Mert van. A
lampat TT-bol szedik ki, az elektronika meg Gyorbol jon hozza. (Igaz, a
szintszabalyzas elmarad, ezert hepehupas uton kellemesen vakitja a
szembejovot, de hat kit erdekel, hiszen a Szuzika igy mar a
luxuskategoria fele donget, Ladas-Skodas kotrodjon az utrol.)
M.
|
+ - | Xenon kozonseges autokba is ? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haho !
:> Tud valaki valami infot a XENON bilux izzókról+ adapterrol?
Nekem is lenne kerdesem. Az Auto2-ben olvastam, hogy
mostmar H7 H4 H1 formaban is kaphatok a Xenon lampak,
de a cikk vegen odavestek, hogy nem szamit hivatalos
megoldasnak a csere, ezert vizsgan nehezmenyezhetik.
(Honnan tudhatjak, hogy nem gyarilag van ?)
Ket nappal kesobb az RTL-Klub Automania musoraban szinten
elojott a tema, hogy mostmar barmelyik autoba mehet, ahol
szintszabalyzo es fenyszoromoso van. Ott nem emlegettek
semmifele inkompatibilitast a Kozlekedesfelugyelettel... :-)
Nincs valakinek hiteles informacioja errol ?
Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
|
+ - | Re: Markakareskedes 2. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Hungary]
> Na, hogy ne csak Tiszyeket szapuljam, ime egy modszer, hogyan lehet az
> auto hifijet jelentosen tuningolni. Egyetlen dolog kell hozza: UV-filc.
Hmmm, ize, hogyismondjam, birom a stilusod. Irhatnal gyakrabban.
:)))
Z.
|
+ - | Porsche (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
udv,
> Felado : [Hungary]
>
> Nasfay Zoli irta: ämeguntam szembesulni a tennyel, hogy kar
> ilyen autot Mo.n fenntartani, mert kihasznalhatatlan.ö
>
> Meselj errol egy kicsit lsz.
>
> Mert azert 280-285-t mar lattal az orajan, mint irtad. Vagy
> jot gyorsultal aranylancos arccal az M5-ben. Milyen
Ez csupan nehany oromteli pillanat.
A sajat gepemen 230 volt a maximum, amit lattam. Mellesleg nem
is menne ennyit, mert ez a kisebbik (220 lovas) valtozat, ez
ora szerint 260-265 kozott megdeglik. A haverome 250 lovas, az
tud ennyit.
> Milyen tekintetben nem tudtad kihasznalni? Azert vannak itt is
> hegyi utak, ahol az extremitas csak sebesseg kerdese.
Persze, ha nagyon erolkodom, talalok hozza helyet, pl. az egyik
Porschetalin, amikor elmentunk Dobogokore, huuu... ott aztan
elemeben volt a gep.
Csakhogy ez a mindennapokkal osszeegyeztethetlen. En a Fovam terre
jartam be vele mindennap Obudarol, meg a II. es a XIV. keruletbe
voltak gyakori utjaim, na most ott mit hasznalok ki belole? Semmit.
Annal jobban raznak viszont az utak, a godrokben meg odaverem az
aljat. Ez nem tortenik meg mindennap, de amikor megtortenik, szet
tudok szakadni a duhtol. Tobbet idegeskedem benne, mint elvezem a
vezetest. Ez egy.
Ketto: telen, amikor a legjobban kellene az auto, hasznalhatatlan.
Varosban, teligumival meg nem gaz, de a hegyre, ahol lakom, oda
feljarni meg egy alapmotoros, virsligumis Mercivel vagy BMW-vel is
kinszenvedes. Ennek meg, ha nedves az ut, az uthengerszeles gumijai
meg alapjaraton is elforognak oldalra a kerekekre juto oriasi nyomatek
miatt. Epp telen BKV-zzak, amikor a legjobb erzes a fagyos kulvilagtol
elszigetelve ulni bent egy kocsiban???
Harom: Mo.-n egyetlen olyan Porsche-specialista van, akire ra lehet
bizni az autot es nem ker 8 ezer forintot orankent. Amikor novemberben
felhivtam, hogy mikor tudna ezt-azt kicserelni rajta, azt kerte,
hivjam vissza februarban, akkor talan majd tud mondani valamit. Ezzel
azt hiszem, illusztraltam, hogy mennyire nehezkes a Porsche-javittatas.
En anno egy elhanyagolt, de a kis futasteljesitmeny es a toresmentesseg
miatt viszonylag jo allapotu gepet vettem meg. Namost 1 ev utan meg
mindig volt rajta egy csomo olyan aprosag, amit egyszeruen nem tudtam
megcsinaltatni soha, mert a szerelonek sosem jutott ra vegul ideje.
Pedig mindig jo hosszu kis listakat irkaltam neki, es ott meg nem
hagyhatom ket honapra, mivel mindennap hasznalom. Aztan zaromotivumkent
ossze is vesztem vele (nem emiatt), ez volt az utolso csepp a poharban.
Azert meg nem eri meg fenttartani egy ketmillas autot, hogy allando
jelleggel idegeskedjen benne az ember, nagy neha meg elvezze egy kicsit.
A megoldas persze kezenfekvo: ket auto. De nekem nem volt annyi penzem,
hogy a Porsche melle vegyek meg egy normalis autot min. 1 millaert.
Bar akkor is felmerult volna a kerdes, hogy erdemes-e masodautonak egy
Porschet tartani csak azert, hogy egy-egy hetvegen kialljak vele a
garazsbol? Majd ha milliardos leszek... addig vagy elso auto, vagy
semmilyen.
> Vagy sokat jarsz varosban es keveset videken? Vagy
> egyaltalan, mi van? Meguntad? Megoregedtel? :)))
Inkabb az elobbi. Ezt senki nem fogja fel, aki nem ismeri a szitut.
Amikor megvettem, azt hittem, most olyan almot valtottam valora, amitol
sosem akarok majd szabadulni. Aztan szep lassan egyre inkabb tehernek
ereztem, hogy ilyen kocsim van. Nem azert, mert nem tudtam fenttartani,
nem azert, mert csak ketszemelyes, nem azert, mert tul sznob es nem
nekem valo, hanem a fenti harom ok miatt. Ha legalabb az egyik nem
allt volna fent, valoszinuleg meg mindig abban hasitanek... mellesleg
amikor azokat a klubtagokat faggatom, akiknel szinten elso auto, bennuk
is le lehet torni a lelkesedest... de aztan tobbnyire felderul az arcuk,
es azt kialtjak: "de viszont milyen iszonyat jo auto!" :) Es igazuk van.
Szenzaciosan jo auto, sokkal jobb, mint az osmodell 924-es alapjan
gondolna az ember. De aztan elobb-utobb megis majdnem mindegyik eladja...
Phew, de raugrottam erre a kerdesre.
> Felado : [Hungary]
> > A gyorsulasi ertekei egyebkent hajszalra egyeznek a '88-95
> > kozotti M5-osokevel.
>
> Marmint melyikkel? 92-ig 3.6-os 315Le, utana 3.8-as 340Le.
> Gyorsulasban is van 1-2 tized kulonbseg:-).
Mindkettovel, mert Turbobol is ketfele volt.
1985-88: 220 LE, 0-100: 6.3 sec
1988-91: 250 LE, 0-100: 5.9 sec (ezt lattam mar 5.5-5.8-nak is irva)
Viszont elmondhato, hogy a mindenkori 944 Turbo jobban gyorsult a
korabeli M5-osnel, tehat tekintelyelven nyert :)))
> Kar hogy eladtad...
En is sajnalom. Azota viszont stresszmentesebb az elet. Egy Saab
Turbot vettem helyette, ez is regi almom volt, es elegedett vagyok vele.
Zoli
Nasfay Zoltan - - http://www.relax.hu
|
+ - | Uj auto vetel (Focus) - markakereskedesek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
Marcius vegen fogok egy Focust venni, ez ugyben nyaggatanalak benneteket
egy darabig kerdesekkel, hatha valaki tud rajuk valaszolni.
1.6 Comfort kombi lenne a kicsike, aut. valto, aut. klima, ABS + par kisebb
dolog.
Elnezest, ha olyat kerdezek, ami mar volt :-)
Eloszor kereskedokrol:
- Mi a kulonbseg "markakereskedes", "hivatalos markakereskedes" es
"ertekesitesi pont" (pl. www.ford.hu-n) kozott?
- Bp-i vagyok, de szinte mindenki aszongya, hogy bp-i kereskedok egy kicsit
el vannak szallva maguktol, es aki teheti, inkabb probalkozzon videken.
Viszont mivel ott elek, nem lenne szerencses tul messzire menni. Kinek van
tapasztalata, infoja roluk: Ford Solymar, Szodliget - Tamas autojavito
kft.? Foleg negativak erdekelnek, ha van.
- Garancia csak a vetel helyen (=annal a kereskedonel) ervenyesitheto?
- Mit fedez az extra garancia ("..alkatreszek jelentos resze...")? van
valakinek ilyenje? Mennyire szoktak akadekoskodni, ha tenyleg hasznalni
akarja az ember?
- Jol tudom, hogy fodaradokra (motor es valto) mindenfele autonal 2 eves
jotallas van (torveny vagy mi tartos fogyasztasi cikkekre)?
- Mi az, amit garantaltan nem a gyarban tesznek bele, hanem a kereskedonel
([kettos] kp. zar, riaszto, ?)
- erdemes ezt akkor kulon, (vszleg) olcsobban csinaltatni?
- Kinek mennyit sikerult alkuldni listarbol (%-ban), vagy annyival
olcsobban megkapni az autot (akcio)
Na most eleg ennyi
Elore is koszi
Saca
_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
|
+ - | par kerdes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
felmerult par kerdes a HIXet olvasva:
- milyen elven mukodik a fagyallo teszter?
- hogyan lett a magyarban a buffer szobol puffer?
- van mar valakinek a listan Stilo?
- miert baj, ha valaki 10000 km utan olajat, gyertyat cserel?
- keszul valaki a velencei karnevalra?
koszi
Cs.
AR 146 / Punto II
|
+ - | Elado P405 SRx4 kombi (ha mar 4WD) :) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Baratom eladna '95-os 2 literes benzines P405 SRx4 kombijat....
Akit erdekelnek a reszletek, az emilezzen!
Kosz a turelmet!
Gabor
|
+ - | Re: xenon (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Felado : [Hungary]
>Temakor: Xenon ( 8 sor )
...
>Tud valaki valami infot a XENON bilux izzókról+ adapterrol? Van valami
>használható cim ahol többet lehet olvasni róluk? Esetleg venni? Frigyes
csatlakozom a kerdeshez, de kiegeszitem:
- ezek szerint a xenon izzohoz adapter kell?
- lattam boltban xenon izzot (kb. 2400/db) latszolag normal foglalattal
|
+ - | Re: Markakareskedes 2. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szervusztok!
Azert ehhez annyit szeretnek hozzafuzni, hogy foleg azokat nem cserelnek egy
szerviz soran, ami nem is lathato.
Gyakori eset, hogy bizonyos tetelekbol nagyobb mennyiseg szerepel a szamlan
(ld. kenoanyagok). Aztan foleg azt a kritikus 2. sebesseg szinkrongyurujet
nem cserelik le. Vagy elmarad egy gyujtas netan szelephezag allitas, viszont
a munkaora ki van szamlazva ra.
Tehat nem igazan javallott jelolgetni es a filces torturat vegigcsinalni,
mert inkab blama lesz belole, mint eredmeny.
Es inkabb foleg azt nezzuk meg mit hagyunk bent a kocsiban mielott a
szervizben hagyjuk. Gyakori jelenseg a fogyo cigaretta ragogumi, es hasonlo
aprosagok. A penzt es ekszert inkabb nem emlitem, mert az mar a
gusztustalankodas kategoria. De mivel tudtommal (szinte) sehol sem csinalnak
leltart, vagy jegyzokonyvet az atvett autorol es a tartalmarol, ezert a
reklamacionak helye nem igazan van.
Megegyszer ismetlem, figyeljunk oda inkab, hogy mibol mennyitszamlaznak ki.
Ne hagyjuk szo nelkul a 6-8 liter motorolajokat, hiszen szinte minden 1-2
liter kozotti motor feltoltesi mennyisege 4-4,5 liter motorolaj. Es
kerdezzuk, meg hogy mi miert kerul annyiba, mivel miert toltottek annyi idot
a szerelok. Biztosan keszseggel elmagyarazzak...
Teeby
|
+ - | Automata hoerteku gyujtogyertya (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Keresem az informaciot, aki hallott mar a cimben emlitett talalmanyrol es
infoja is van, az kozolhetne.
En csak annyit tudok, hogy nincs allando hoerteke, bermelyik barmilyen
motorba jo...
Teeby
|
+ - | Felhaborodasom (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szervusztok!
Ugyerzem meg kell osztanom veletek a mertektelen felhaborodas haragjat.
A szituacio:
Gepjarmu atiratas.
bemegyek az okmanyirodaba kora reggel, sorszamot is kapok, orulok neki. Majd
mikor sorra kerulok, kinyogik, hogy mivel az ocsem vette tolem a kocsit,
kell az o szemelyi igazolvanya, a meghatalmazasa. Namarmost, nem tudom miert
nem eleg a kozvetlen rokoni viszonyt igazolo szemelyi igazolvanyom, az o
alairasa az adasvetelin.
Tovabba fizessek be 8.000 Ft-ot az uj torzskonyvre, valamint 6.000 Ft-ot a
cm3-enkenti atirasra. Ez idaig mind semmi, mert meg muszaly megkotnom egy
kotelezo felelossegbiztositast, az egyebkent forgalombol kivonatott jarmure.
Kerdesemre, hogy miert, hiszen nem akarjuk visszahelyeztetni a forgalomba, a
valaszaz volt: mert ha nincs ervenyes kotvenyszam, nem lehet atirni a
jarmuvet. De sebaj, ha mindent beszereztem, visszamehetek, de csak masnap,
mert aznapra hamar kiadtak azt a 10-15 sorszamot mar...
Szamitasaim:
Eredetvizsgalat: 7.000
Atirasi koltseg: 6.000
Torzskonyv: 8.000
Biztositas: ???
Szaladgalas: ???
Egy forgalombol kivont Trabant 601 tipusu gepjarmu atirasi koltsege: cca.
25.000 Ft.
Hurra, erdemes magyarorszagon autot tartani... Akinek nincs es nem kepes
eltartani egy 10 ev alatti, min. 2.000 cm3-es jarmuvet az ma magyarorszagon
ne tartson autot! Mert egyszeruen nem eri meg. Demokracia, Magyarorszag
2002!!! Koszonjuk Viktor!
Teeby
|
+ - | Antera felnik (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Mi a velemenyetek roluk? Tapasztalat? Kinezetre
mindenesetre gyonyoruek.
Csabanal elvileg meg lehetnek negyedikek BBS, OZ, asszem
Speedline utan ... :)))
K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
|
+ - | Jaguar X (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia Biomernok!
>Rosszul emlekszem lehet, de nem volt olyanrol szo, hogy az
>X-type-nak lesz csak elsokerekes verzioja? (az ezt megvevo
>es nagyon csalodott emberektol hajlando leszek atvenni ezt
>a szutykot :-)))
A Jaguar X-type lenyegeben Ford Mondeo, csak mas a
karosszeria rajta. Meg nehany motor kulonbozik. Mivel
azonban a Ford elsokerekes, es a Jaguar nem akart olyan
_melyre sullyedni_, hogy elso kerekes autot csinal, ezert
kenytelen volt a 4 kerekhajtassal kibekulni. Mert a motor
elhelyezesebol (jo elol, az elso tengely elott) es a kapott
alvazbol az elso mar adott volt, gondolom az draga lett
volna kidobni, ezert hozzaraktak 1 hatsot is. De szerintem
ennek nem sok koze lesz a Jaguarhoz, mert teljesen
kulonbozik a hagyomanyos Jaguar epitesi modtol, es a jo 2-
300 kilos motor vagy fel meterrel elorebb kerult, ami
biztos pozitival hat majd a menettulajdonsagokra. Raadasul
ha jo tudom, a motor is keresztben all benne. Raadasul
nemcsak a soros motor, aminel ez szinte mar szokas (kisebb
4 hengeres autoknal), hanem a V motor is. Hat hogy ez hogy
nez ki azt nem akarom reszletezni, de egy elol keresztben
elhelyezett Ford alvazas autot kinek akarnak eladni azt nem
tudom. Az auto tele van kompromisszumokkal, tehat szerintem
eleg messze van az ugymond Jaguartol. Aki megis vesz, az 2-
t vegyen, mert ugy hallottam, hogy Jaguarbol 2-t kell
tartani, hogy reggel az ember biztos el tudjon indulni
otthonrol.
Amugy most olvastam, hogy megjelent a Lambo Murcielago,
amit mint tudjatok megvett a VW (marmint a Lambo ceget). A
kocsiban nincs 1 deka VW-Audi alkatrsz sem, minden maradt a
regi. Pl. egy TT vagy A8 vagy valami ilyen alvazra
raeroltethettek volna, biztos az is nagy sikert aratott
volna. De az ujsagiro megjegyezte, hogy a Ford peldat
vehetne a VW-rol ilyen tekintetben, mert az ujonnan
megvasarolt autogyar uj modelljenek fejleszteset nem azzal
kezdte, hogy az Olaszok kezebe nyomta a VW alkatreszlistat,
hogy na ezekbol az alkatreszekbol tessek tervezni az uj
autot. Pedig biztos befert volna a Lamboba az uj W12-es,
vagy a V8 turbodizel is, meg valami Golf alvaz, es a VW mar
meglevo 4matic hajtasa. Mert allitolag a Jaguarban belul is
megtalalhatoak lesznek Ford alkatreszek. Biztos Ford
legbeomlok, ajtonyitok, kilincsek, ulesek, stb. Csak fizess
2x annyit, mert az van ra irva, hogy Jaguar.
Meg szerencse, hogy a BMW-nel nem csinalnak ilyet, bar
ennek is igen borsos az ara, de legalabb tudom, hogy nem VW-
alvaz es Audi motor van benne.
Azt tudtatok, hogy a BMW szinte az utolso "csaladi" kezben
levo autogyarto Europaban (gondolom csak a nagyobbak
kozul)? Mar minden mas autogyar valakivel fuzionalt, vagy
megvette valaki. A BMW szerintem meg azert tud talpon
maradni, mert nem kot kompromisszumokat, es kizarolag
kituno autokat es motorokat gyart. Ebben az autoban minden
BMW, vagy kizarolag nekik kifejlesztett alkatresz. Es a sok
orias kozott egesz jol birjak, szerencsere...
Udv,
Vaddiszno
|
+ - | BMW M5 E34 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Gergo!
>Ami nagyon koltsegesse teszi az M-es autokat
>az, hogy nincs utangyartott(gagyi) alkatresz hozzá.
>Egyetlen forras a Wallis. (igaz ez VD?).
Azert nem olyan veszes, ugyanis nem megy rajta nagyon
tonkre semmi. Neha egypar futomualkatresz, hajtaslanc
alkatresz, ekszij, ilyenek. Igazabol nem is raknek bele
utangyartottat, mert 200 kmh folott biztos ami biztos nem
akarok amiatt a par ezer forint miatt problemat. Sok
dologban van kulonbseg a sima 5-oshoz kepest, de amiben
hasonlo, annal ugyanugy jo az 5-os szeriahoz kaphato
utangyartott cucc. Pl. legtobb karosszeriaelem. Aztan mas
nem is:-)))))).
Udv,
Vaddiszno
|
+ - | Gyertya (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves sol!
Nem ertem. Mi a problemad azzal, ha valaki gyakrabban
cserelgeti az alkatreszeket? Es ha 10 ezrenkent csereli a
gyertyat akkor mi van? Egyreszt semmi kozod hozza, masreszt
meg attol, hogy nalatok falun csak akkor cserelnek
alkatreszt, mikor mar nem mindul vele az auto (tipikus
eset, amikor Zsiguli kifordult elsokerekkel all az ut
kozepen), attol meg mas normalisan (vagy neki tetszoen)
karban tarthatja az autojat. Ha 10 ezrenkent, akkor annyi,
de ha minden inditas utan kicserelne, akkor is miert baj
az? Neked nem lesz belole bajod, csak nekunk az olyanokbol,
mint te, aki csak a vegso pillanat utan csereli az
alkatreszt (vagy legalabbis furcsalja, hogy a
szervizperiodus elott valaki cserel), es ezzel potencialis
balesetforras. Szoval vegre egy ember, aki rendesen, talan
egy kicsit tulbuzgoan (bar nem tudom, hogy egyaltalan van-e
ilyen) karban tartja az autojat, es akkor tessek, egybol
magkapja a magaet egy masik autostarsatol. Az a baj, hogy
Mo bizonyos reszein meg mindig ferde szemmel neznek arra,
aki kolt is a kocsijara, es nem csak tankol bele.
Jellemzo...
Udv,
Vaddiszno
Amugy kodlampat mostanaban en is mindig hasznalom (sot
nappal csak azt), mert tok jol nez ki, es szarok arra,
akinek nincs, es ezert idegesiti, es a KRESZben csak az
van, hogy idezem: "(4) Tompított vagy távolsági fényszóró
helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó
helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni,
ha a látási viszonyok ezt indokolják." Semmifele ko:dro=l,
meg sebesseghatarrol nincs szo se. Szeritem meg pont akkor
indokolt. Bar mar engem is buntettek meg erte, csak nem
ertem, hogy akkor mire fol.
|
+ - | aksi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
Az aksi temahoz szeretnek hozzafuzni valamit. Nagyon
erdekes, amiket irtok, de arrol az aprosagrol
megfeletkeztek, hogy a gyari aksi tervezesekor azzal nem
szamoltak, hogy kis hazankban kicsit rosszabb a lopasi
statisztika, mint a tervezoknel otthon. Tehat az ember jol
beriasztozza az autojat. Nekem 88 Ah vol asszem a kocsiban,
mikor vettem. Belerakattam jo sok riasztot, melynek
kovetkezteben 1-2 het alatt lemerult, ha a kocsi allt.
Aztan most van benne 100 Ah feletti, a legnagyobb, ami
belefert, es igy kihuzza 2 het folott is. Persze csak neha
hagyom ennyi idore a kocsit magara, de a kisebb aksin mar 1
het is erzodott, hogy alig akart indulni. Ez meg sokkal
jobban birja. A generator meg szarik ra mert siman
feltolti. En nem ezen az 1000 Ft-on, esetleges plusz fel
kilon, meg ilyeneken fogok sporolni. Akinek meg olyan
autoja van, aminel szamit ez a suly, az gyakran mejen WC-re
is, mert az a suly is sokat szamit. Egy normal riasztot egy
55 Ah-s aksi szerintem nem bir el 3-7 napig sem. Akkor
amelle meg be kell tenni egy bebikazo kezikeszuleket is:).
Bar van olyan, akinek a gyari immobilizer eleg garanciat
nyujt, hogy a kocsi nem ellophato, aztan meg az index.hu-n
az elloptak a kocsimat topicban sirja ki magat. Sajnos ez
van itt. Eljen a Gepard, akik tavaly az ellopott 10000
kocsibol 300-at megtalalt...
Udv,
Vaddiszno
|
+ - | legszebb hang (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ihajja!
___ legszebb hang ___
Gergo:
>>>>>>
U.I. kb egy fel eve lattam egy E39 AC - Schnitzer M5-ot. A tulajdonosa
lampatol lampaig gyorsult vele. Eddig ez a legszebb hang amit hallottam
autobol kijonni. :)
>>>>>>
Ez azert van, mert meg nem hallottad Balazs Oldsmobiljat meg azt a regi
de gyonyoru allapotban levo Volvot, amibe egy V8 van. Ezt az autot lehet
neha latni Saab es Volvo talin. Nasfay Zoli szerintem mar latta! Vagy nem?
No a kormanyok legyenek velunk, Udv!
************************
* A.i.: Peace bye Gyimi *
* mailto: *
************************
|
+ - | Marea 75 TD (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
Endre irta:
>>>
Nagy nehezen , de sikerült az uj autonkat megszerezni:
FIAT Marea 1.9 TD SX
75 LE
bordometál
1997-es
Nekem nagyon tetszik, a matrica is felmászik rá nemsokára.
Eloszor is Bravo hozza.
Egyebkent meg ez nem ugyanaz a blokk, ami a 1998-as
Alfamban van? Erdekes, az enyem 90 lovas, 1929 ccm (mondjuk
az Alfa ezt 2.0-asnak hivja :))
Akkor a Marea hogy 75 lovas? vagy az intercooler nincs csak
benne?.
djtiszy
|
+ - | Riaszto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
az autoriasztomat (Autonix compact 09/F)
egy ideje keptelenseg kikapcsolni.
Se a taviranyitoval, se a sajat kulcsaval
nem tudom elhallgattatni.
Csak a kabelkoteg lehuzasaval :(
A problemam az, hogy a tipus forgalmazoja
megszunt letezni. Ahova eddig vittem,
a szerelok nem mernek hozzanyulni
(mert nincs hozza belso kapcsolasi rajzuk hozza).
Lehet-e, hogy csak valamelyik szenzor
romlott el s emiatt az egesz?
Ismer vki olyan szerelot (Bp es kornyeke,
esetleg Pecs, Somogy), aki a fenti tipust ismeri?
Persze ujat szivesen beszerelnenek helyette
(28.000), de ha olcsobb, inkabb megcsinaltatnam.
Koszonom,
Attila
|
+ - | nagyobb akkukapacitas II (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Tobb reagalas erkezett (Frank O'Yoco, az ekezeteket ha lehet mellozd,
koszi), ezeket nincsen kedvem VT100-as emulacion osszeeditalni oket, tehat
a valasz omlesztve:
1) A nagy dolgokat kulon kabelen vinni. Ez igaz, de az akkumulatortol
a gyujtaskapcsoloig/biztositotablaig 1 kabel van, csak onnan agazik
szet. Masreszt a kulon, de arnyekolatlan kabelen vitt tapfeszek is
rendesen kolcsonhatnak egymasra, ha azonos kabelcsatornaban vannak.
2) A generator nagy toltoaramarol: ez is igaz, de itt tranziensekrol
van szo, azaz impulzusokrol. Koztudott, hogy ezek nem a
feszultsegforrasbol meritik az energiajukat, hanem a pufferkondikbol.
3) A nagyobb kapacitasu akkumulator jobban hidegit. Alacsony frekvencian.
A tranizensek 10us vagy kisebb felfutasi e'llel rendelkeznek. Ugyanezert
vannak rendes digitalis aramkorok 10uF elko + 1nF + 10pF -os kondikkal
hidegitve, hogy parszaz MHz-en is legyen me'g szures. Egy elko jobb
esetben 1 MHz folott nem szur semmit.
4) Az induktiv fogyasztok kikapcsolasa mellett a teljesitmenyelektronika
tuskei sokkal jelentosebbek (elektronikus befecskendezes vagy a
gyujtogyertyak teljesitmenytranzisztorai), ezekre gondoltam, mivel
ezek 10-20 A nagysagrendu aramot kapcsolnak eleg dinamikusan.
5) Az alapmodell es a full extras modell kulonbozo kapacitasairol:
nyilvan a gyarban mindkettot megmertek ill. a rosszabbik esetre
terveztek. A nagy kerdes az, hogy mi van akkor, ha az alapmodell 44 Ah,
az extras 55 Ah, en meg berakok egy 70 Ah-sat. Erre en latatlanban
nem mondanam, hogy "semmi".
Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] -
|
+ - | Rangat, leall a Fiesta (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autostarsak!
Regota, es szivesen olvasom a listat, de nagyon ritkan irok.
Van egy kis problemam, a tinedzser korban levo '86-os 1.1-es Ford
Fiestammal. Azt csinalja a draga, hogy fogja magat, es menet kozben, elkezd
fulladozni, utana le is all. Viszont par masodperc utan,inditozasra ujra
beindul es usgyi a kovetkezo lefulladasig. Mostanaban egyre gyakrabban es
gyakrabban csinalja, es egyre kisebb az esely az ujraindulasara.
Mitol lehet ez?
Amennyit en tudok, az, hogy vagy egy motor akkor fullad le (altalabon), hogy
nem kap benzint, vagy attol, hogy nincs gyujtas. A benzingondot kezdem
kizarni azert, mert amikor fullad, akkor hirtelen all le, nem reagal sem
szivatora, sem gazadasra. Aztan ma, hogy nem akart beindulni, lehuztam a
fokabelt a traforol, es neztem a szikrakat, de azok nem voltak. Aztan
hirtelen megint lettek szikrak, es be is indult. Ugy nez, ki mintha
szorakozna velem. Szerintem a gyujtassal van gond. Aztán, megneztem, a trafo
megkapja a 12 voltot, most mar csak azt nem tudom, hogy a megszakito vagy a
trafo szorakozik velem. Az a legboszantobb, hogy csak ritkan csinalja, es
persze, ha megmutatom masnak a kocsit, akkor persze minden ok.
Nezegettem az elosztot, egy kis sorkapocs van rajta 3 kivezetessel, es maga
a megszakíto nem is latszodik az eloszofedel alatt, mert el van takarva.
Szerintetek mi tevo legyek? Milyen rendszeru lehet ez a gyujtas? Van benne
megszakito, vagy valamilyen elektronikus ketyere helyette? Bezzeg a Ladan,
meg Kispolakon, gyorsan ki lehetett igazodni.
Egy masik kerdes is izgatja a fantaziamat, a karburatoron van egy eletromos
csatlakozo, egy elektromos szelepnek tunik. Tehat alapjaraton, ha lehuzom,
leall a motor. Mi ennek a funkcioja, az, hogy motorfekuzemben elzarja a
benzint? Vagy csak ugy van azt kesz?
Ja es egy masik dolog, ami nagyon zavar, hogy nagyon ingadozik az
alapjaratom, az mitol lehet, hidegen jobban csinalja, es magasabb fordulaton
nem veszem eszre, ez lehet, hogy mar inkabb karbi gond?
Elore is koszonom a segitsegeteket.
Jo autozast!
András
DEEP SOUND rendezvényhangositas
www.extra.hu/deepsound
|
+ - | fekhatas hatramenetben (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
A minap egy egyiranyu utcaban egy teherauto ugy allt keresztben, hogy az
egesz utat eltorlaszolta. Ekkor sajnos leszallt a "voros kod" es padlogazzal
kezdtem tolatni. Sajnos egy hasonloan meggondolatlan auto hasonlo
lendulettel fordult be az utcaba. Rogton veszfekezes kovetkezett.... Illetve
annak indult, mert legnagyobb meglepodesemre sokkal kevesbe lassult a kocsi,
mint eloremenetben. Vegulis nehany centire megalltam a masik kocsi elott.
Miert rosszabb ennyivel a fekhatas hatramenetben?
Eszembe jutott, amit valamelyikotok irt, hogy:
- Mikor hajt vegre 120 km/h-rol veszfekezest egy atlagautos?
- 1 masodperccel halala elott.....
En eleg sokat vezetek. Evi 40.000km. Rettenet, hogy idaig nem tunt fel, hogy
hatramenetben hosszabb a fekut... :(
Jimmy
Mazda323 Sedan
www.geocities.com/alfa155hu/page.htm
|
+ - | Akku (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> SZVSZ egyedul a generator nehezmenyezheti a nagyobb aksit.
Igazabol az sem, szelsoseges esetben legfeljebb sosem tolti fel
teljesen, ami maximium az akkunak nem jo...
|
+ - | akku (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hajdu Csaba irta:
Tehat legfeljebb azt lehetne mondani, hogy ovakodjunk a nagyon kis belso
ellenallasu akkuktol, de ennek sem igazan van jelentosege, mivel altalaban
az akkun kivuli aramkor ellenallasa lenyegesen nagyobb...
Ugy tudom a gyartok torekednek a minel kisebb belso ellenallasu akku
gyartasara (racsszerkezet valtoztatas, adalekok stb.) a fo feladata ugyanis
az akkunak az inditas, ezt a neve is: gepjarmu indito akkumulator, ekkor
joljon a kis belso ellenallas. Egyebkent a nem teljesen feltoltott, plane
kimerult akksinak lenyegesen nagyobb a belso ellenallasa. Nem az akku es a
kabelezes feladata az aramkorlatozas, erre vannak a biztositekok az autoban.
Az akksi es a kabelezes igenis legyen a leheto legkisebb ellenallasu. Azert
mert nagyobb kapacitasu az akksi, meg nem fognak nagyobb aramot felvenni a
fogyasztok: I=U/R
Peter
|
+ - | Re. Spoiler honnan ? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - Autofelszereles
Sziasztok autosok, szia Istavan.
>Az automat szeretnem szebbe tenni
>persze ugy, hogy ne legyen dragabb mint a kocsi.
>Nem tudjatok hol tudnek hatso illetve oldal (kuszob ala)
>spoiler-t szerezni vagy csinaltatni ?
De igen :-))) Maganba elkuldom neked az Emil cimet. A Srac Szegeden lakik.
Udvozlettel: Frigyes
A - MajorKa Bt.
Bp. 1014. Uri u . 24.
Tel: 214-39-50 ; 06-20-9446-107
Skoda 120 L
HIX autosmatrica , hatso ablak futoszaljavito, elso ajto legterelo kaphato,
Millitec listatagoknak 10% kedvezmeny, BARDI autotol vett alkatreszek utan
10% kedvezmeny listatarsaimnak
|
+ - | Re. XENON (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - Autofelszereles
Sziasztok autosok, szia Tibor.
Milyen kocsiba is szanod ezeket az izzokat ?
>Tud valaki valami infot a XENON bilux izzókról+ adapterrol?
A bilux szo mit takar? Iranyjelzot ? Nem inkabb a fenyszoroba valo izzokat
keresed ? Ponos info megadasa utan utananezek neked !
Frigyes
Skoda 120 L
|
+ - | Re. Gyertyak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - Autofelszereles
Sziasztok autosok, szia Tibor.
>Ugy a gyertyakrol jutott eszembe. Lassan kozeledik az autom 2. >evenek
avege.
Akkor mar gondolom, hogy a Suzid injektoros ugye :-) ?
Ami gyertyat tudok neked ajanlani. Beru , NGK, Champion, Brisk ebbol van az
autodhoz a kuszoszikras tunning valtozat is.
Van most valasztek boven, csak kapkodd a fejedet :-)))
Akcios gyertyak !!!
NGK 1 polusu BPR6ES 600 / db
Beru 1 polus 400 / db
.......................................
Beru 4 polus UX79 1383 / db
Champion BN9YCC 1000 / db
NGK Y Line BPR6EY 1105 / db
Brisk:
Extra: LR15TC 800 / db
Platina: LR15YPPP 1300 / db
Premium: LOR15LGS 1900 / db
Udv: Frigyes
Skoda 120 L
|
+ - | Re. Maerkakereskedes 2 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - Autofelszereles
Sziasztok autosok.
>: irta.
>Egyetlen dolog kell hozza: UV-filc. Szoval, fogod a filcet, es >megjelolod
az osszes alkatreszt, amit
>csereltetni, javittatni akarsz. (Persze, a 2-es szinkrongyurut nem
>fogod, de amit tudsz.) Egy het mulva mehetsz az autoert. Eloadod a
>keresed, hogy szeretned ellenorizni a javitasokat,
Ugy latom, hogy a korral finomodnak a modszerek. Nekem ez nem ujdonsag,
hanem valoban megcsinaltam. De nem UV filccel, hanem anyukam koromlakkjaval.
Ugyanis 1985 - 86 - ban UV filcet meg nem ismertem :-))
Mikoron Skodam anno a garancialis szervizet csinaltak vot. ( Kerepesi uti
Skoda kokany szervizben ). Mikoron az elso reviziot osszeirtam ket A4 - es
oldal megtelt az alltalam eszlelt hibaknak. Tudom kukacos vagyok :-) Szerviz
felhiv, hogy kesz, lass csodat ? Szinte nem csinaltak semmit. Ekkor jott az
otlet, anyukamtol anno eloroztam a gyongyhazfenyu koromlakkjat es az
alltalam hibas alkatreszeket igyekeztem alig lathato helyen egy kis pottyel
megjelolni. Majd irany a Kerepesi uti szemet banda. Mikor szolt a muvezeto,
hogy kesz az auto, megkertem, hogy adja oda a munkalapot es vele szemelyesen
szeretnem ellenorizni, hogy valoban elvegeztek a szukseges javitasokat.
Kocsi felemelese utan. Az alltalam koromlakkal megjelolt alkatreszek nagy
resze ott volt. Tetelesen lepesrol - lepesre a muvezeto szeme lattara
szemelyesen huztam at a leszamlazott el nem vegzett munkat :-) Fonok akkor
egy kicsit ideges volt :-) Szo nelkul ott a szemunk lattara csereltek es
javitottak meg az autot. Ezutan oda mindig a megjelelolt hibas
alkatreszekkel vittem az autot, nem is volt olyan nagy gond, mar ismertek a
kukacos autost :-)
Udv: Frigyes
Skoda 120 L
|
+ - | Utado Budapesten (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Most mondtak a Hiradoban, hogy Budapesten
"a kozlekedesi gondok megoldasara" utadot
kell bevezetni. Nem jott el az ideje egy uj
"taxisblokadnak" ?
Udv: Po:li
|
+ - | Re: szerviz kerestetik (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
wrote:
> Hali!
> Keresek Peugeot 405 Dizelhez szervizt ahol ertenek a kocsi minden reszehez,
> de az araik nem markaszerviz arak es nem akarjak kicserelni a motrot ha csak
hi vlad,
szerintem jobban jarsz ha eladod a szekered:)
homer
|
+ - | Genfi autoszalon (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Akit erdekel, az iden marcius 7-17-ig lesz megrendezve.
http://www.salon-auto.ch
Laci
--- ---
Visit our Internet site at http://www.reuters.com
Any views expressed in this message are those of the individual
sender, except where the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
|
+ - | Ismeretlen tette (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
ma delutan valami balfek nekiment a parkoloban allo
automnak, benyomta mindket ajtajat. Persze arrol semmi,
hogy ki tette.
Volt mar valaki sikeres ilyenkor a biztositonal? Ha igen,
hogyan sikerult?
Plz infokat maganban is, SOS
Udv
Attila
|
|