1. |
# 502 AUTO/Oldboy (mind) |
63 sor |
(cikkei) |
2. |
Elado gumik (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
3. |
Re: Lassan leereszto gumi (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: DVD (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: Jok a gumik? (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
6. |
Re:parhuzamos kozlekedes... (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
7. |
picistati (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
8. |
Elado ez+az (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
9. |
kozlekedesbiztonsagi kerdoiv (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
10. |
egynehany kutyu hianyzik a kihangositomhoz (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
11. |
fekbetet csere menete. (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
12. |
feltengely_olajfolyas+bocsi (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
13. |
villanygondok / osszegzes (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
14. |
Te've'sztar' lettem! (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
15. |
Elkopo tarcsafek + elado felnik (mind) |
52 sor |
(cikkei) |
16. |
Re: *** HIX AUTO *** #505 (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
17. |
RE: 140/100-as izzo (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
18. |
Traffic Pax (mind) |
38 sor |
(cikkei) |
19. |
Re: sarvedo gumi jogszabaly (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
20. |
Re: keskeny gumik hatulra (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
21. |
Re: Story: amin (olykor) bosszankodni szoktam (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
22. |
Citroen bolt "nem ajanlas" VISSZAVONASA (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
23. |
Re:Nyelvtan (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
24. |
TV-motor - helyreigazitas (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
25. |
offtopic: DVD (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
26. |
Valasz Teeby-nek (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
27. |
Matrica (mind) |
4 sor |
(cikkei) |
28. |
AW: *** HIX AUTO *** #505 (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
29. |
ajanlo nem ajanlo (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
30. |
traffipax, tortenet (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
31. |
kis motor - nagy teljesitmeny (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
32. |
beallos (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
33. |
hixauto + fekbetet csere menete. (mind) |
100 sor |
(cikkei) |
34. |
Kiegeszites:Suzi (de nem vita) (mind) |
4 sor |
(cikkei) |
35. |
AMIAUTONK (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
36. |
Lamer (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
37. |
Matrica fent van! (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
38. |
Re: 2107 (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
39. |
Re: Hosszu a HIX-auto. (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
40. |
HIX-AUTO WEB e-amilben (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
41. |
Eredmeny: TAGSAG 6. (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
42. |
Kodok elkuldve! (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
43. |
Fiat Tipo 2.0ie 16V (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
44. |
Re: kodlampa (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
45. |
Re: 2107 (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
46. |
Teligumi SOS HELP ! (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
47. |
veszvillogo ki (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
48. |
Opel Astra TDI melegszik (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
49. |
Kinek milyen olaj... (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
50. |
Izzo, gumi (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
51. |
Kina (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
52. |
Re: Fabia, Octavia - cseh arak (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
|
+ - | # 502 AUTO/Oldboy (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Megszollitattam .....
(Ezaltal valaszkenyszerbe kerultem Oldboy barato(u)m(nk) alabbi levele
okan.)
>Felado : [Hungary]
>Temakor: #502 AUTO ( 22 sor )
>Idopont: Wed Sep 15 23:43:37 EDT 1999 AUTO #505
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>Kedves Gabor !
>Az Ajanlo/Nemajanlo Lista ugyerol annyit:
>A Web-lap keszitesere vallalakozo kedves
>barataink tolem kizarolag az "Ajanlott"
>kategoriaba eso cimeket kaptak meg, nem
>veletlenul. Ismetelten kozzetettem, hogy
>a "nem ajanlott" cimeket kizarolag
>maganlevelben, kifejezett ilyen kivansagra
>adom meg. a nem ajanlokat pedig meg itt sem
>nevezem meg. Ezen lista-tarsaink nevet, cimet
>csak erre vonatkozo biroi vegzesre, a megfelelo
>Hatosagnak lennek hajlando kiadni.
>Meggyozodesem, hogy ez igy korrekt es teljes
>vedelmet jelent a szemelyi es cegjogok
>tekinteteben.
>Ha eltero a velemenyed, koszonettel fogadom.
>Sajat, szemelyi jogvedelmemet latnam benne.
>udvozlettel
>Oldboy
Manapsag mar annyi a jogasz, mint a gepkocsivezeto kis hazankban. :-)
A KRESZ-t is attol fuggoen ertelemezik a soforok, hogy ok milyen anyagi
korulmenyek kozott elnek, milyen (part)politikai osszekotteteseik vannak,
stb...
Arrol nem is beszelve, hogy ugyanazon ugyben az elso foku birosag felmenti a
vadlottat, mig a masodfok letoltendo bortonre iteli, stb...
Igy aztan letbizonytalansag mar van, de jogbiztonsag meg nincs mifelenk.
Szoval: ha (nagy) nyilvanossag elott nem szolgaltatsz (negativ) adatokat,
ugy latszik, mintha vetlen lennel ...
Kerdes: Torvenybe utkozik-e (s ha igen melyikbe), egy ilyen adatbazis
letrehozasa ? Ha az ilyen (negativ) adatbazis letrehozasa (pl.: magancelra)
nem torvenyserto, akkor tvserto-e, ha ebbol adatokat adsz ki (akarcsak
e-mail-ekben is) ? Ha nem tvserto egy-egy adat kiadasa, az jo neked; de ha
rendszeresen adsz ki (bar egyszerre csak egy-egy) adatot, az mar folyamatos
tevekenysegnek szamit, s ez jo-e neked ? (Szerencse, hogy penzt nem kapsz
erte, mert akkor komplikaltabb lenne a dolog.)
Szerintem a legmegnyugtatobb az lenne, ha ket helyrol kernel jogi tanacsot,
s majd en is elmondanam kesobb mit gondolok errol. Igy valoszinuleg
megtudnad, mi lehet a tvkoveto, helyes magatartas ezen ugyben.
Kerdeseidet tedd fel Majtenyi Laszlo adatvedelmi biztosnak levelben (cim
keresheto: telefonkonyv, Orszaggyules cimszo alatt), de ha van idod
megkeresni az e-mail cimet (web-lapjat?), akkor talan konnyebb lesz.
(Ne haragudj, de most nincs idom ezeket megkeresni neked.)
Ettol fuggetlenul tedd fel ugyanazokat a kerdeseket az ingyenes
HIX-Jogsegelyszolgalaton is:
E-mail: ,
Web: http://www.phd.hu/jogsegely
A problemakra jogi nagydoktori fokozatra (PhD) keszulo jogaszok adnak
valaszt tanaraik kozremukodesevel.
"Jobb felni, mint megijedni"- elv alapjan.
Jo utat Mindenkinek ! : Gabor
|
+ - | Elado gumik (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Eladó 4 db 5.5Jx14 Opel gyári vasfelnin 4 db 175/70R14 Michelin MXT
nyári gumi, 15.000 km-t futott, könnyüfém felni csere miatt.
Ajánlatokat várok.
Tamás
|
+ - | Re: Lassan leereszto gumi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>
> Huszonsok eves gyakorlatomban tobbszor is elofordult, hogy ilyen lassan,
> nehany nap esetleg 1-2 het alatt leereszto gumim volt valamelyik
> kereken
> Mint mondtam: tobbszor elofordult, hogy ilyen lassu leeresztessel
> boldogitott egy-egy kerek. Ezek kozul olyan is volt ketto, amelynel a
> gumisok sem talaltak semmi magyarazatot. Szetszedtek-osszeraktak,
> szoget-lyukat kerestek, alkalmankent kifizettem a parszaz Ft munkadijat
> es semmi eredmeny. Ha a gumi tomlos, ilyenkor az ember vesz egy uj
> tomlot azt kesz. Ha viszont tomlo nelkuli,
En is jartam igy. Tomlo nelkuli volt a gumi. Vegul kiderult, hogy ahol a
felni es a gumi talalkozik ott szokik a levego. A gumis megcsiszolta a
felnit bekente valanilyen kulimasszal, visszaszerelte a kulsot és utana
evekig jo volt.
Ez csak egy otlet volt annak aki ilyen helyzetbe kerul.
Udv
Andras
Corolla
|
+ - | Re: DVD (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szabo' Ka'roly > az alábbiakat írta a következő
hírüzenetben: ...
> Nincs valaki, aki amerikaban tanyazik, es oktober elejen jon haza ?
> Raizgultam a DVD-re, es egyszeruen rohejes, de ott kint a vadiuj
> MATRIX 5e forint ! Nalunk meg lesz vagy 10e penz.
> szept. 21-en jelenik meg a cucc az USA-ban.
> --
> Udv:
> Bunny
Ha sikerul is hozatnod, vigyazz ezek a CD Country Code-osak, itthon csak
szamitogepen lehet lejatszani es akkor is buveszkedni kell.
Nem off-topic ez a tema?
Andras
Coroééa
|
+ - | Re: Jok a gumik? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Mondjatok meg legyszives, hogy felszerelhetek-e (a rendor kotekedese
nelkul)
> a hatso tengelyre keskenyebb (155) gumikat, mint az elso tengelyen vannak
> (165)? Ja, es a 155-osek /70-esek, az elsok simak.
> Mar probaltam utananezni a Kreszkonyvben, a neten, de sehol sem talaltam
ra
> meg a valaszt.
Szerintem a muszakin azt nezik, hogy elol-hatul ugyan olyan meretu legyen a
gumi es tengelyenkent egyforma mintaju.
Udv
Andras
Corolla
|
+ - | Re:parhuzamos kozlekedes... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Ha mar szo van az elozesrol, akkor van egy parhuzamos kozlekedes kerdesem.
3
> savod van. Belsoben kozlekedsz. Melletted a kulsoben (nem kozepen) veled
> egyutt egy masik auto. Mindketten szeretnetek a kozepso savba sorolni.
> Ilyenkor kinek van elsobbsege? (merthogy szerintem nekem)
>
A jobbrol erkezo"nek! Tehat nem neked!
S. Gy a beka.
|
+ - | picistati (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Mindenki !
Koszonom a megkuldott statisztikai adatokat,
most eppen:
REZI TAMAS
es az ajanlast:
kedves lista-tarsainknak.
udvozlettel
Oldboy
|
+ - | Elado ez+az (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Teherauto:
terepes STAR 600e
zart UAZ 170e
GAZ-66 90e
Mezogazdasagi gepek:
ZT 300-as 360e+alkatreszek
diesel kompresszor 160e
eke'k 120-170e
vizes lajt 50e
silozo adapter 100e
potkocsik 350e és 650e
MTZ; ZETOR; MULTIKAR motorok es egyeb alkatreszek 50-150e
MF-70-es alapgep 80e
2000 literes szantofoldi permetezo 290e
Erdeklodni: Kaszab Gyula
Tel: 30/9353-119
|
+ - | kozlekedesbiztonsagi kerdoiv (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Olvaso !
Szep szammal gyulnek a valaszok, ezuton is koszonet azoknak, akik mar
kitoltottek a kerdoivunket.
Aki meg nem, attol is szivesen vesszuk a kitoltest, de meginkabb a szoveges
velemenyet.
A kerdoiv elerheto az alabbi cimen:
http://www.octav.hu/kerdoiv
de ha valaki jobban kedveli emilhez csatolva, elkuldom Word2 - Word8
formatumban.
A kerdoiv kutatasi cellal keszul, az AKMI
(Allami Kozuti Muszaki es Informacios Kht) tamogatasaval,
a sebessegvalasztas es a biztonsagi ov viselesenek szokasairol, motivumairol.
Aki teheti, kerjuk toltse ki.
Halabol majd ertesitjuk, hogy az elkeszult anyag hol es mikor erheto el
(a NETen).
Elore is koszonettel:
Papp Miklos
|
+ - | egynehany kutyu hianyzik a kihangositomhoz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Halihav!
Megprobalom hatha bejon :) A helyzet az, hogy amikor vettem a warnyut volt
benne egy fel kihangosito keszlet. Nincs valakinek veletlenul a hianyzo
cuccokbol egy egy db? Vagy nem tudtok olyan helyet ahol ezzel foglalkoznak?
Szoval ami van: mikrofon, antenna, radio nemito (a radio hangszorora kotnem
legszivesebben)
Mi kell meg hozza? Gondolom kell egy toltos vagy nem toltos keszulektarto
esetleg nemi kebal hozza. Egyebkent nokia 5110-rol van szo
Koszi a segitseget
Vlad
|
+ - | fekbetet csere menete. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Zoli, es autosokkk!
Koszonom Zolinak a reszletes fekbetet csere muvelet leirasat. De nekem a
"szerelo" a szakszervizben, arra a kerdesemre, hogy mikor kell
fekbetetet cserelni, azt valaszolta, hogy van valami femszal a tarcsaba
beepitve egy bizonyos melysegben, es ha lekopik addig a tarcsa, akkor a
betetben levo femszal es a fekpofa valamilyen gondolom elektromos
vezetesbe lep, es "sipolni" kezd! Ez most csak kamu???? Tudja valaki a
valaszt?
Udv.G
-- This mail was written by user of Arachne, the Ultimate Internet Client
-- Arachne V1.47;beta, NON-COMMERCIAL version, http://home.arachne.cz/
|
+ - | feltengely_olajfolyas+bocsi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
A Zastavamban sikeresen kicsereltem az olajat (motor+ valto).
Miutan kijott a szmotyis olaj a valtobol, es bement az uj, elkezdett folyni
a feltangelynel. A ludas valoszinu a gumiharang szimeringje... Na ezeket
kellene kicserelnem.
Azt szeretnem kerdezni, hogy hol lehetne olcson nyomatekkulcshoz hozzajutni?
(a szervizkonyv igen "nyomatekosan" figyelmeztet a felfuggesztes
csavarjainak a meghuzasi nyomatekara, amit ehhez szet kellene szednem)
Esetleg hol cserelik ki nekem olcson a harangokat (mar megvannak), de eddig
a legjobb arajanlat 6000 kornyeken volt :(((
Ha valaki tud kerem segitsen!
Koszi!
Kedves Frigyes!
Ezuton szeretnek elnezest kerni, amiert meg nem mentem el hozzad a
matricaer!
Bekavart a munkam + elkezdodott az egyetem is +meg a verda is doglodik.
Remelem rovidesen eljutok hozzad!
Udv
TOM
|
+ - | villanygondok / osszegzes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
Koszonom mindenkinek a hozzaszolast, a szakmai tanacsokat. A velemenyeket
az alabbiakban osszegeztem:
Volt olyan javaslat, hogy a toltest (generator - esetleg a szenkefek
kopottak -, ekszij) es az akkumulatort ellenorizzem, mert a feszultsegeses
is tud ilyen jelenseget produkalni. Ennek ket erv szol ellene: Egyreszt
akkor inkabb egyforman viselkedne mindket muszer, masreszt (ezt nem irtam
:-)) es is ezt neztem meg azonnal.
A tobbseg inkabb azt feltetelezte, hogy valamilyen kontakt hiba lehet a
muszerek kozos tapfesz. vagy fold vezetekenel, illetve az adott muszer
csatlakozojanal. A kozos hibaforras-felteves volt esetlegesen egy muszer
tapfesz stabilizator egyseg hibaja is. Igy fejbol nem emlekszem, csak
hetvegen jutok kapcsolasi rajz kozelebe, de azt hiszem ebben nincs
stabilizator. (1988-as tipus). Amiert szinten ketseges, hiszen - SZVSZ - a
ket muszer akkor egyforman viselkedne.
Mr. IeIF azt is javasolta, hogy ne csak a csatlakozokat, hanem a muszerfal
nyomtatott aramkori lapjat is alaposan nezzem at.
A hozzaszoloknak (velemenyuk a listan is megjelent), Benko Gabor, Stumpf
Peter, Szommer Akos, Zaruba Gergely es a titokzatos Mr. IeIF halasan
koszonom a tanacsokat es, hogy maganban is elkuldtek nekem azokat. A
vegeredmenyrol, ha kijavitottam, szinten be fogok szamolni.
Torok Arpad
|
+ - | Te've'sztar' lettem! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
A multkor kiprobaltam az Autoklub vezetestechnikai palyajat (bovebben is
irok majd rola, ha lesz idom). Tortenetesen eppen akkor volt ott a
Budapest TV nevu amatorvideos tarsasag. Kb. 10 masodpercnyi csuszkalas es
forgas lesz lathato hetfo delutan az Autosvilag cimu, musorral neha
megszakitott reklamadasban. (Onnan tudom, hogy ez ismetles.) A piros
D-Kadettet kell figyelni. A zold Suzukiban egy autoversenyzo ul...
Egyebkent az interjuban elhangzo kijelentes a palya iranti oriasi
erdeklodesrol enyhe tulzas: akkor tok egyedul vettem reszt a max. 10 fos
tanfolyamon.
Ed
Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
I don't want ANY spam! [...] I don't like spam! [Monty Python]
|
+ - | Elkopo tarcsafek + elado felnik (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello !
[Hungary] irta :
>Temakor: Suzi (de nem vita) ( 16 sor )
>
>Hello Autosokkk!
>
>Azt szeretnem kerdezni, hogy mibol lehet eszrevenni eloszor a kis
Suzimon,
>hogy
>elkopott a tarcsafek? Kimeljetek meg az olyan poenoktol, hogy akkor ha
>mar nekimentem valaminek...
Ha a tarcsafek elkopott, akkor azt tenyleg csak valami nagyon drasztikus
jelbol fogod eszrevenni. Az eddigi autoimban csak a fekbetet es/vagy a
fektarcsa volt kepes elkopni :-))))
Felre a trefaval, a fekbetet kopottsagat leginkabb szemrevetelezessel
lehet megallapitani (bar egyes tipusokon van fekbetet vastagsag
visszajelzo, de hirtelen nem tudom, hogy pl. a Suzuki GA-ban van-e
ilyesmi :-))).
Ha a porgyujto resek meg latszanak, akkor semmi baj, ha nem latszanak,
akkor 5-9 mm-es (batorsag es bizalom kerdese) vastagsagnal kell
cserelni. Fontos, hogy mindenhol meg kell nezni a betet vastagsagat,
mert a hiresztelessel ellentetben a tarcsafek-beteteknel is elofordul,
hogy felrekopik. Aki mar latta, hogy mi tortenik a fektarcsaval akkor,
ha a tulzott kopas miatt kiesik ez egesz betet, az igencsak odafigyel a
fekbetetre.
A fektarcsa kopasa sokszor (de nem mindig) a fektarcsa
vetemedesevel/felrekopasaval is jar, ami onnan veheto eszre, hogy
fekezeskor erosen imbolyog, raz, rangat a kocsi elso futomuve. Ha ilyen
jelenseg nincs, az persze nem azt jelenti, hogy a fektarcsa tokeletes.
Masodik garnitura fekbetet csereje utan mar resen kell lenni. Ebben az
esetben a fektarcsa megtapintasa (de nem egy hegyrol valo leereszkedes
utan, mert ugye azota, hogy az entropiat feltalaltak, a surlodo dolgok
nagyon felmelegedhetnek), szemrevetelezese segit. Ha a fekbetetek altal
koptatott vall nagyon mely (ez max 1-2 mm), akkor be kell avatkozni.
Ez vagy cseret, vagy felszabalyoztatast (ami a tarcsa feluletenek
leesztergalasa) jelent. Hogy a tarcsat lehet-e meg szabalyozni, az attol
fugg, hogy mekkora a vastagsaga es milyen az allapota.
Szemelygepkocsiban altalaban egy tarcsa egy-ket szabalyozast bir ki
(kettonel tobbrol ritkan hallani, de elofordul, hogy egyszer sem lehet,
mehet a kukaba).
Mas dolog.
Elado v. elcserelheto 4 db. nem hasznalt 14 collos (Michelin) acelfelni.
Citroen/Peugeot tipushoz valo, 4 lyukas, 108 mm-es lyuktavolsagu.
Teligumihoz idealis (persze nyarihoz is jo), mert szelessege miatt
155-tol 185-ig lehet ra gumit rakni (a /x mindenkinek az izlese
szerint).
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #505 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Valaki irta, hogy gumiszeru anyaggal ragasztottak meg valamit
valamiert es olyanal kellene neki es az jo is lenne...
Naszoval.. Lehet kapni ragasztopisztolyt, ami ilyet tud, elektromos
kis vacak es pont ilyen gumiszeru ragasztot olvaszt meg.
Valoszinuleg erre gondoltal, mert egesz jol tapad sot sokfele
feluleten, es emellett nagyon rugalmas, igy nem torik le a
ragasztas..
Ilyen pisztolyt az auchanban tutira lehet kapni, 3500 korul a pattex,
es a noname 900 ft, elenben a nonamehez egyelore nincs
tartalektolteny.. :) Szerintem erdemes megprobalkozni egy
ilyennek a vasarlasaval, mert utanna elfelejtheted a
pillanatragasztokat meg mindent, SOHA nem szarad be igy nem
kell kidobni, nem bdos, nem egeszsegtelen,es nem utolso sorban
meg tudod ragasztani azt amit szeretnel.. Vegyulis en is
kolcsonadhatom az enyemet, de annyi utannamfutkosassal meg
maceraval, hogy jobban jarsz ha veszel egyet.. :))
AntForce
|
+ - | RE: 140/100-as izzo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Stevie>
> Ja, es ha mar lampa. Valaki irta, hogy 100/120-as izzoja
> van a fenyszorojaban. Az meg hogy lehet? Hol lehet ilyet
> kapni? Van-e ertelme? Nem sul ki a szeme? (marmint a
> szembejovonek)
>
Nekem 140/100-as van a skodriban, sokkal jobban vilagit, mint az
55/60-as. Ha korrekten be van allitva a fenyszorod, akkor nem vakit...
viszont ha nem, ujujjjj..... En a Polusban levo autosboltban vettem.
Ket fontos dolog a hasznalataval kapcsolatban, egyreszt ha nincs
megrelezve a vilagitasod, tedd meg, mert a gyari fenyszoro kapcsolo
rovid idon belul szet fog egni. Ketto, nem art, ha a fenyszorok
vezetekeit kicsereled, ui a nagyon teljesitmeny miatt joval tobb aramot
fogyasztanak, igy a vezeteken is nagyobb lesz a feszultsegeses, es nem
fog olyan jol vilagitani (ezt meg nekjem is meg kene mar csinalnom...)
Ja, es amuyg a jol bealitott kodlampa nem vakit... Viszomnt a hatso
kodzarofenyre nagyon alergias tudok lenni....
Üdv...Adam
Skoda 105 GLS
|
+ - | Traffic Pax (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haho!
Veszprem kornyeken nagy eloszeretettel mernek allvanyra helyezett
kamerakkal. Kedvenc vadaszteruleteik a 8-as ut Varpalota es Veszprem kozotti
negy savos reszen azok a helyek, ahol dombra fol, volgybe le, dombra fol,
stb. hullamvasutat jatszik a terep. Itt alltalaban a volgyekben taboroznak,
es a dombtetoket lovik. Mivel megallni nem nagyin illik ezen a reszen,
figyelmezteto jel szamunkra mindenfele tomorules az ut szelen. Kedvelik meg
a veszpremi korgyuru azon szakaszait, ahol elegge el nem itelheto modon
60-as tablak szaggatjak meg az amugy 80-as tempot. /Eppen ma, kanyarban
elbujva kis tripodon egy olyan normal video8-as meretu kamera, tetejen
szurke dobozzal riogatta a nepet/. Tovabbmenve a 8-ason Kormend fele, a
korgyurut elhagyva kb 600m-re a jobb oldalon levo bekotout idealis szamukra
a hosszu emelkedorol erkezo vad becserkeszesere. A legujabb hely a Varoslodi
elagazas elotti nagy lejto kozepe: itt a bal oldalon a kapaszkodo sav szelen
utik fel a leshelyet, es az Ajka felol erkezok a szemkozti dombrol lezudulva
mar csak akkor veszik eszre az addig fak altal takart csapdat, amikor
padlogazzal huznak folfele a gep orrat a dombteto iranyaba. Ha itt nincsen
senki, meg ne lelegezzunk fol, mert /most Veszprem fele haladunk/ a
dombtetore felerve a nagy balkanyar utan egy kis buszmegallo teszi lehetove
a "stealth" technika alkalmazasat. Meg egy dolog: Varpalotan, a negysavos
resz melle szoktak beallni egy zold favorittal /Veszprem kornyeken csak ezt
a szint lattam, rendszama FGA-xxx - azert xxx, mert nem birtam leirni a
multkor es csak arra emlexem, hogy 2-es es 3-as is van benne/. Tapasztalat,
hogy ezen a kornyeken jeleznek egymasnak a nepek, de azert nyitott szemmel
kell jarni! A legkedvesebb emlekem: valahol az Alfoldon ballagtunk, meg
abban az idoben, amikor nagy szurke dobozok voltak az AI-s zsigak orrara
aggatva radar gyanant.. Az ut bal oldalan magas toltes huzodott parhuzamosan
az uttal. Lakott hely sehol a kornyeken. Latom, hogy a tavolban eltunik az
ut, jobbra fordul a toltes is. Ballagtunk tovabb, egyszer csak: Nezd ma';
valaki all a toltes tetejen! Kozelebb erve latom am, hogy tanyersapkas. Na,
itt a penzbeszedo - gondoltam magamban, mert autot sehol sem lattam.
Tevedtem, ugyanis meg kozelebb erve kitunt, hogy a hatat mutatta ugyan
felenk, de ezzel el is takarta az allvanyra allitott kamerat. A
"jonapotkivanok"-ok a kanyar utan keregettek... Ez volt elso talalkozasom a
technikaval, jo par evvel ezelott es ezzel vege lett a boldog bekeidoknek...
Udv joe
|
+ - | Re: sarvedo gumi jogszabaly (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Engem tavaly berendeltek muszakira, mert az egyik
sarvedo gumit veletlenul elhagytam.
Az ertesitesen, rajt volt hogy milyen paragrafust
szegtem meg. Ezt megneztem a CD jogtarban.
Idezem :
6/1990. (IV. 12.) KOHEM rendelet
a kozuti jarmuvek forgalomba helyezesenek es forgalomban
tartasanak muszaki felteteleirol
Sarvedokre vonatkozo uzemeltetesi muszaki feltetelek
86. § A gepkocsi es potkocsija hatso kerekenek sarvedojet
fel kell szerelni a hatso kerekeket hatul teljes szelessegukben
takaro - nem merev anyagbol keszult - kiegeszito sarvedovel.
A kiegeszito sarvedonek annyira kell lenyulnia, hogy a jarmu
_terhelt_ allapotaban a kiegeszito sarvedo also szeletol a
hatso kerek also oldalahoz huzott erinto az uttesttel
legfeljebb 15 fokos szoget zarjon be. Amennyiben a jarmu olyan
kialakitasu, hogy e takarasi feltetelt teljesiti, kulon
kiegeszito sarvedo felszerelese nem szukseges.
Eddig az idezet.
A Lazar Peter Escortja is valoszinuleg teljesiti a fenti
feltetelt.
Ami viszont latszik a jogszabalybol: rendor akkor buntethet
a helyszinen, ha le tudja merni a 15 fokot _terhelesnel_.
Vagyis egyik fekszik az auto alatt egy egyenes le'ccel es
egy szogmerovel, a kollega meg ugral a csomagtarto fedelen,
hogy eloidezze a terhelt allapotot. :)))))))))
--
_______
_/_______\_ <- Ez itt meg olyan jo lett, hogy
(OO=[|]=OO) ez lesz az alairasom.
[]=======[]
BZS
|
+ - | Re: keskeny gumik hatulra (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Balint!
Szerintem hatulra _soha_ ne rakj keskenyebb gumit
mint elol van.
Ha blokkolva fekezel, megpordulhet az auto,
mert hatul kisebb a tapadas (illetve a hatso kerek
igy elobb blokkolhat mint az elso)
Elore kerulhet a matricad :)
A masik, hogy a hatso gumi oldalmagassaga ne legyen
nagyobb az elsonel, mert akkor meg tulkormanyozott
lesz kanyarban. (ez nem a per ertek, hanem a szamitott
magassag)
--
_______
_/_______\_
(OO=[|]=OO)
[]=======[]
BZS
ui: miert nem rakod hatulra az elsoket??
|
+ - | Re: Story: amin (olykor) bosszankodni szoktam (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>egy telefonfulket, halali nyugalommal megall mellette (a sav
>kozepen), veszvillogo ki, leany komotosan irany a fulke, es nekiall
>telefonalni. Tole par meterre mellekutca, meg sem probalta, hogy
>lenne-e ott hely.
>Csak engem bosszant az ilyesmi, vagy masnak is felmegy ilyenkor egy
Biztos latta a kopaszra borotvalt feju mercis baratjatol, hogy ezt igy kell
! :-)
Egyebkent ha tehetem, en ilyenkor dudalok, mint allat, meg ordibalok neki.
Mellesleg az Ulloi uton kifele a Ferenc korut-Nagyvarad ter kozott ez
rendszeres dolog a szelso savban. Ha latom, hogy akar megallni, mar nyomom a
dudat meg villogok. meg, csak en vagyok ilyen hulye becsuletes, hogy
parkolokra vadaszok a kis utcakban ilyen esetben ???
|
+ - | Citroen bolt "nem ajanlas" VISSZAVONASA (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ket hete vegso ketsegbeesesemben a listan kozzetettem a tapasztalataimat az
East-West Line Kft (Szuglo u. 68.) Citroën boltjaval kapcsolatosan.
Tegnap ugyan odaig fajult a dolog, hogy beirtam panaszomat a vasarlok
konyvebe (felelossegre vont a harmadik alkalmazott, miert nem oda irom az
internetes hitelrontas helyett; s nagyon fajt a szivem a szuz konyvbe
beírnom), de mara a dolgok kedvezo vegkifejletet nyertek (a kerdeses olasz
lampatestek arat visszakaphatom).
EMIATT SZIVES ELNEZESUKET KEREM, S VISSZAVONOM A NEM AJANLASUKAT. (Cc.Oldboy)
A levelbol is kiderult - említett esettol eltekintve - semmi bajom nincs
veluk, s ezt megelozoen csak jo tapasztalataim voltak. Erveiket is
megertettem, de 30k az 30k veszteseg volt... s en lattam, hogy pattant szet a
lampatest!
(Olasz gagyit tovabbra se vegyetek, ezt nagyon tanacsolom!)
A levelben emlitett megke'sett lokharitonyulvany ugyeben is legalabb
feltucatszor kerestek telcsin, a par napos keses ellenere maximalisan
gondosan jartak el.
Amennyiben barki markatarsnak en vettem volna el a kedvet a toluk valo
vasarlastol akkor ismetelten es nyomatekkal ajanlanam oket (esetleges
problemakkal nyugodtan keressenek meg engem, vallalom szivesen eljarok a
nevukben is... ezt vehetitek ertuk vallalt garancianak is!)
Azon jar az agyam, hogy a vasarlok konyve masodik oldalara mit írjak
engesztelesul. (ha lesz idom minden ismert Citroën-es HIX tagnak elkuldom
ugyanezen ajanlast!)
Sziasztok, jo hetveget mindenkinek!
KP
____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer http://egon.gyaloglo.hu
|
+ - | Re:Nyelvtan (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
>Bocsi, de ez ongol volt. A Suzuki, Astra stb nagybetu
>(tulajdonnev), de a suzukis, astras atb. kisbetu, mert --
>az -s kepzo miatt -- koznev.
Nyilvanosan hamut szorok a fejemre...
(mentsegemul talan az szolgalhat, hogy a levelben a BMW es a Lada is
kisbetuvel volt...)
>Az akasztjak-ban pedig eredetileg ekezet is van am!
>Ko:tekede's rulez!
Irnek en ekezetesen, kulonosen mivel folyamatosan ekezetesen irom az egyeb
dolgokat (meg lehetoleg helyesen), viszont a listan nem illik.(Neha bizony
elrontom) A repulo ekezetes irast meg nagyon nehezen olvasom, csak akkor irok
ilyet, ha enelkul felreertheto. (lasd pl gomb--go:mb)
Ha mar kotekedes :Te irtad nem szereted az "IMHO"-t. Es a "rulez"-t? ;-)
Szerintem elfer az IMHO, SZVSZ, rulez, BTW is, csak modjaval, vegul is
helyesek; csak angol vagy magyar roviditesek.
Viszont a helyesirasi hibak (nem elirasok stb.) mar mas kerdes.
Udv,
G.Laci
____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer http://egon.gyaloglo.hu
|
+ - | TV-motor - helyreigazitas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
-nak koszonet a helyreigazitasert!
Udv: Madison :-)
|
+ - | offtopic: DVD (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bunny-nak:
Hi, Karoly!
Ha mar ide irtad, itt valaszolok ra:
Megertem, hogy raizgultal a Matrix-ra. DE:
hacsak nem amerikai DVD-lejatszod van, elfelejtheted az amerikai Matrix-ot.
Ugyanis a kovetkezo a helyzet: A vilagot DVD szempontbol zonakra osztottak
fel.
Egy kulon zona Europa, egy masik Amerika, stb. Es van ezeken a diszkeken
(valamint a keszulekekben is) valami qrva ko'd, ami megakadalyozza, hogy az
egyik zonaban vasarolt DVD-t lejatszhasd a masik zonabol szarmazo
keszulekkel. Tehat az amerikai DVD-t nem fogod tudni megnezni itthon, es az
amerikai turista is hiaba vesz europai kirandulasan itt DVD-t, o sem fogja
tudni megnezni azt otthon. Ezzel valamelyik szamitastechnikai magazinban
talalkoztam a kozelmultban.
Azert me'g erdeklodj ez ugyben nalam nagyobb szakertoknel is, hatha vannak
DVD hackerek :-), akik ezt is meg tudjak oldani.
Na, csovi: Madison
|
+ - | Valasz Teeby-nek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia, Teeby!
>Kedves Madison!
>
>Ratapintottal a lenyegre.
>Valoszinu ez lehet a problema.
>De miert van ez? Nem lehet azert, mert pl. ok hivjak fel magukra a
>figyelmet?
Minden bizonnyal. Valaki azt irta egyszer valamelyik listan, hogy ostoba
embereken nem erdemes duhongeni, mert tobbet artunk magunknak, mint nekik.
>Kizart, hogy valaki hazudik es befolyasolni probal, mert magasan akarja
>tartani az arakat a vilagpiacon! Erre ugysem kepes senki. Mi meg kis
>senkik minek gyartsuk. Hat a nagyok sem mertek elkezdeni, mi csak
>belebukunk.
Haat, nem veti szet az optimizmus a soraidat.
Csak egy apro ellentmondas-szeruseget latok: ha "kis senkik" vagyunk,
akiknek semmi eselye, akkor megiscsak vannak valakik, akik befolyassal
birnak. De Te ezt kizartnak tartod, hogy lenne egy (vagy tobb) ilyen nagy
befolyasu ko:r.
Egy dolog biztos: van ilyen kor. Ne becsuld ala a sotet oldalt! :o)
Nem teljesen tartozik a listara, de leirom: bizony rebesgetik itt-ott, hogy
van egy ko:r, akik nincsenek a rivaldafenyben (nem politikusok), es kemenyen
manipulaljak az energia (kozte a ko''olaj) arakat, a penzpiacot,
kommunikacios vonalakat. Kapaszkodj meg: bolygoszintu kontrollt gyakorolnak.
De ez messzire vezetne innen.
Es a masik: ha ugy gondolod, hogy nincs eselyed, akkor nincs is. :-(
Udv: Madison :-)
|
+ - | Matrica (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kimaradtam egy hosszabb idore a listabol.
Ki tud nekem matricat kuldeni es mennyiert?
Geza
|
+ - | AW: *** HIX AUTO *** #505 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Autosok,
75-80-ig volt egy - ujkent kezdett- Trabant Combink, amit egyszeruen
imadtunk. Meg en magam is segitettem szerelgetni a ferjemnek. O azota is azt
tartja, hogy aki nem vezetett Trabit, az sohase tanul meg vezetni.... ha
atgondoljatok, van is benne valami :o)).
Lassan betoltom az elso evet a Lista olvasoi koreben, es nagyon orulok, hogy
ennyire felelossegteljes tarsasagot ismertem meg Bennetek. Remelem a
talalkozo sikerulni fog, annak dacara, hogy én sajnos nem tudok menni
:o))))).
´Idehevenyeszek´ egy rendorsegi tudositast, szept.9-rol (yahoo!schlagzeilen,
vermischtes):
Beragadt gazpedallal szaguldo Opel az A60-on
Mainz (AP): egy 19 eves fiatalembert opeljenek beszorult gazpedalja orult,
200 km/oras szaguldasra kenyszeritette ma ejjel. Mint a mainzi rendorseg
jelentette, a fiatalember roviddel ejfel utan mobiltelefonjan a rendorsegi
segelyhivot riasztotta, es bejelentette, hogy a gazpedalja beszorult.
Bekapcsolta a veszvillogot, hogy masokat figyelmeztessen, mad megprobalt
3-ba kapcsolva fekezni. Ezaltal sikerult ´csak´ 160-nal eltepnie egy
utepites mellett.... Vegul is egy riadoauto beallt az opel utjaba
kekfennyel es szirenaval, hogy rarohanva fekezesre kenyszeritse (ajajajajj),
de vegulis a srac arra a pompas otletre jutott, hogy a sebessegbol kivegye a
kocsit..... :o))))). Amikor a rendorok a mar allo opelhez siettek, a srac
mar teljesen magabaroskadva, ereje fogytan ult a kormany mogott. Csodakent
ertekelik, hogy semmilyen kart nem okozott semmiben a kocsi.
Hat, ennyi... Udvozlettel
Ildiko
mfG: Ildikó Záruba
START AMADEUS GmbH
|
+ - | ajanlo nem ajanlo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Hungary]
(...)
> a "nem ajanlott" cimeket kizarolag
> maganlevelben, kifejezett ilyen kivansagra
> adom meg. a nem ajanlokat pedig meg itt sem
> nevezem meg. Ezen lista-tarsaink nevet, cimet
> csak erre vonatkozo biroi vegzesre, a megfelelo
> Hatosagnak lennek hajlando kiadni.
akkor mar inkabb torold le a cimeket.
egyszerubb, mint orizgetni.
raki
|
+ - | traffipax, tortenet (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Temakor: Traffipax & buntetes ( 17 sor )
>Soroksari uton szinte vegig szamithattok ra!
van a soroksagu ut kozeleben egy autokereskedes.
neztem ott egy autot.
mivel nalam nem volt jogsi, egy haveromat kertem meg, hogy vezessen.
o a nagykobcentis motorokhoz volt szokva, igy hiaba nyomta
nem ment nagyon az auto, mert ez egy 1.3-as auto volt o
meg alacsony fordulaton is azt varta, hogy gyorsuljon.
veget ert a probakor.
mondom a kereskedonek, hogy "hat bizony ez nem gyorsul nagyon"
gondolkozott ket masodpercet, majd beszallt, es mondta,
hogy menjunk egy kort ugy, hogy o vezet.
elindultunk.
kerekcsigorgas, meg minden, ami ilyenkor szokasos.
kimentunk a soroksarira is.
addig huzatta harmasban, amig az elektronika le nem tiltott.
aztan kb 160-as tempoig jutottunk es csak azert nem nyomta tovabb,
mert jott egy piros lampa ( bar gondolom az nem szamitott volna) es
egy csomo kocsi allt elotte.
en azon gondolkoztam egesz vegig, hogyha lekapja egy traffipax, akkor
mennyit kellett volna fizetnie a rendor kezebe, hogy tovabbmehessen :-)
raki
|
+ - | kis motor - nagy teljesitmeny (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> En ugy tudtam, hogy a Suzuki az 1.3-bol hozott ki 103 lovat.
> Mellesleg a
> turbos dajhacsubol az 1.0 GTTi 104 loeros es ez mar tiz eves
> konstrukcio.
> Ettol fuggetlenul nem csak a loero szamit, hanem a nyomatek
> is!
Hali,
remelem jol emlekszem: kb 5-8 eve olvastam valahol, hogy (talan a
Daihatsu-nal) 110 LE-t hoztak ki egy 660 ccm hengerurtartalmu
motorbol. Es ami meglepett, hogy ez egy ketutemu motor volt. (Es nem
volt Trabant szaga :-)
Errol tud valaki valamit? Es mi a helyzet a 2utemu motorokkal
mostanaban? ( Mi ujsag a gyermekgyogyaszatban tip. kerdes. ;-)
Udv,
Zoli
|
+ - | beallos (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> (Erdekesseg: allitolag Tapolcan a laktanya
> udvaran kiallitott T-34 -es motorjat kb. 24 oran
> at kellett jaratni olaj es viz nelkul, mire
> beallt. :-)) )
rakerdezek: mili-powerup-rebuildyourengine-STP-tec ?
:-)
|
+ - | hixauto + fekbetet csere menete. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Szoval: tamogatom, egyertelmu subject-eket es temankent
> kulon level!
en neha 6-7 temaban is irok, ez az AUTO meretet
(a kulon levelek fejlece miatt) 42-49 sorral novelne.
egy levelben is lehet valaszolni tobb temara,
aki figyelmetlen, az persze nem veszi eszre.
en ezert alkalmazok egy kis elvalasztot es
egy kis cimszot peldaul igy soremeles+"---mas:"+soremeles,
es ez ugye csak 3 sor volt, 1 levelen belul.
------- Suzi (de nem vita) - FEKBETET ELLENORZESE/CSEREJE
> Azt szeretnem kerdezni, hogy mibol lehet eszrevenni
> eloszor a kis Suzimon, hogy elkopott a tarcsafek?
fekbetet kopasanak vizsgalata szemrevetelezessel tortenik :).
a fekbetet egy kb 5-8 mm vastag vasdarabra felvitt kb 10-15
mm vastag reteg. ket ilyen fekbetet fogja kozre a fektarcsat.
a kerek leszedesevel ez a "szendvics" lathatova valik:
vaslemez+kopo reteg, tarcsa, kopo reteg+vaslemez.
3-4mm-re lekopott beteteket mar erdemes kicserelni.
Ha meg nem ennyire kopott, akkor is erdemes (lejjebb
reszletezett modon) kiszedni, az eleit megcsiszolni,
a tartorudacskakat is megcsiszolni, a helyet is
sartalanitani illetve rozsdatlanitani, majd visszaszerelni.
Ha hangot is ad, akkor fektarcsa-felszabalyozas kovetkezik,
ugyanis a hang forrasa a *teljesen* lekopott reteg alol
kibukkano vaslemez es a fektarcsa altal alkotott esztergagep
munkazaja. (nem a szokasos siro fekezesre gondolok, hanem
amikor mar csiszolodik ossze a ket fem. a "siro" fekezesi
hang *szerintem* nem fugg ossze a kopottsaggal, sot!)
csere: a fekbeteteket parban es egyszerre
csereljuk, tehat mindig az osszes (4) darabot.
kerekcsavar meglazitasa, kocsi felemelese,
kerek leszerelese. A feknyeregben lathato ket
vizszintes, fekbetet-megvezeto stift kiszerelese:
stift rogzito sasszeg eltavolitasa, stiftek (rudak) eltavolitasa.
ehhez esetleg enyhe kalapalgatasra es rancigalasra is
szukseg lehet. a fekbeteteket a helyukre visszasegito,
es lotyogesuket meggatolo kis rugok kiszedese (kiesik..).
ezutan a 2 db fekbetet kihuzasa (tepese) laposfogoval.
az uj, vastagabb fekbeteteknek tobb hely kell, ezert a
munkahengereket (kor alaku valami, amitol nem fer be az
uj fekbetet) egy pajszerral (feszitovas) vissza kell
nyomkodni. a pajszert nyugodtam a fektarcsanak lehet
fesziteni, de csak ovatosan. (esetleg egy rongyot ala).
a fekfolyadek tartalyanak a tetejet ekozben nyitva
kell tartani, hogy a munkahengerekbol kiszoritott
fekfolyadek nyugodtan emelhesse a szintjet.
ha a feknyeregben a fekbetet helyen rozsda latszik,
azt nem tudom szakszeruen hogyan kell eltavolitani, de
en be szoktam nyulni egy csavarhuzoval es lekaparom,
aztan egy csavarhuzora tekert smirglivel megcsiszolom.
ez fontos, mert a fekbetet eleg pontosan illeszkedik
abba a nyilasba, es a rozsdatol esetleg nem megy be,
vagy szorul majd. ez a rozsda szarmazhat a regi fekbetet-
rol is, de akkor is ki kell szedni. :-) a kapargatasnal
vigyazzunk hogy a fektarcsahoz hozza se erjunk!
a fekbetetek sima jarasa erdekeben en egy teljesen
vekony reteg gepzsirt (epphogy csak mutatoba) kenek
az also es felso elere, valamint a (megcsiszolt)
stiftekre is, de csak annyit, hogy meg felforrosodas
eseten se juthasson !semmikeppen! a fektarcsa vagy
betet feluletere! a fekezo feluletet erdemes smirglivel
fel-erdesiteni. (smirgli a foldre, es a fekbetetet
ehhez nehanyszor jol odadorzsoljuk.)
az uj fekbetet siman bemegy a helyere, ezek utan a
kis rugo(k) es a stiftek visszarakasa kovetkezik. ha
rozsdasak voltak, le kell csiszolni. a sasszeget se
felejtsuk ki, ebbol nem art ujat beszerelni! sajat
tapasztalat: huzalbol hajlitott sasszeg eltorik,
a sasszeg nelkuli stift pedig kiesik a helyebol!
a kerek visszaszerelese elott ellenorizhetjuk
a hajlekony fekvezetekek allapotat, esetleg
szilikonos spray-vel, vagy szilikonzsirral
elvegezhetjuk a "karbantartasat".
ezek utan kerek vissza, kocsi leenged, kerekcsavar
meghuz. fekolajtartaly sapkat visszatenni. az elso
fekprobat kis sebessegnel vegezzuk, de nem szabad
semmi varatlannak tortennie, hisz a fekvezetekeket
nem bontottuk meg. eleinte "sirhat" a fekezesnel,
amig ossze nem kopik a tarcsaval.
ha suzukinal a fenti munkamenet valahol elter,szoljatok,
en eddig csak fordon, skodan es ladan csinaltam...
z.
|
+ - | Kiegeszites:Suzi (de nem vita) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Egyaltalan mit jelent, ha sipol a fek. Nekem azt modnta egy szerelo, hogy nem
kopott a tarcsa, csak ez a tipus sipol (Zastavaban van)...
Danidek
|
+ - | AMIAUTONK (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tisztelt AUTO -sok !
+++ Mottó:
Annak ellenére hogy a HIX nem ajánlja, de mivelhogy magyar vagyok,
magyarul is írok. Akinek meg nem tetszik, írjon külföldiül.
+++
Sokan nem szeretik az un. AMIAUTONK kategóriát.
Sajnos nem is kell szeretni, mert mi is történt a
NAGY MAGYAR SZELLEMI TUDÁSSAL ?
Képtelen volt eddig előállítani egy valódi magyar szgk-t.
El kell fogadnunk azt, hogy van, ahol több pénzt lehet fordítani
autók fejlesztésére, ami számunkra is előnyt jelent.
Nem vagyunk ám egyedül Európában, felsorolok néhány
MIAUTONK tipust:
Lada - Olasz FIAT licensz
Lada szamara - német tervezésű karosszéria.
Ford - Németországban gyártatja az amerikai cég régóta.
Polski - lengyel gyártmány, olasz FIAT licensz.
Daewoo - lengyel összeszerelés.
Dacia - Romániában gyártott francia Renault licensz
Oltcit - Romániában gyártott francia Citroen tervezés.
Skoda - az újabb tipusok a német Volkswagen cég tervezése.
Bye !
|
+ - | Lamer (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
kicsit off-topic, de talan tisztazza a fogalmat...
HA> Felado : [Hungary]
HA> Kedves Tamas ("Yerico")!
HA> Ugy gondolom, a "lamer" nem a kezdot jelenti.
HA> Gyenge angol nyelvismeretem miatt a szotart
HA> hivtam segitsegul:
Nem bizony. A ngyjabol tudomanyos megfogalmazasa a lamernek a kovetkezo
lehetne:
Lamer az az egyed, akinek egy adott temakorben igen felszines ismeretei
vannak, de ezzel o maga nincs tisztaban. Olyannyira, hogy az igazi
szakertokkel rendszeresen vitabaszall, megprobalja oket meggyozni a maga
velt igazarol (amivel tobbnyire csak tudatlansagat bizonyitja). Tudasat
altalaban lehengerlo hangerovel es stilussal helyettesiti. Amint
ismeretei (nehezen) bovulnek, egyre inkabb visszavesz nagy arcabol es a
vegere mar kerdezni is tud, nem ccsak kijelenteni. Ettol kezdve nem
lamer tobbe...
--
Hali SaGa
,
SANDOR Gabor, A Magyar TeamOS/2 tagja
|
+ - | Matrica fent van! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!!!
Mister segitségével megvan a matricám nekem is.
Egy fűzöld skoda 105 L (1978) hátsó szélvédő bal alsó sarkában van
elhelyezve.
Dél pesten fordulok elő inkább, vagy az óbudai oldalon
Picistati oldboynak:
Nev: Horváth Attila
Kor: 30ev
Fogl.: Rendszergazda (Szocialista kocsik karbi+gyújtás)
Jogsi.: 1989
Auto: Skoda 105L (1978) + Moszkvics 2140 (1980)
Eddigi Autóim: Trabant 3X, Dacia 1300, Tavria, Moszkvics 2140, Skoda 105L
Vezetett személykocsi: Verolex de luxe - Pontiac Firebird 5.7 literes
Vezetett teherkocsi:Robur, IFA, Kraz, Uaz, VW LT28
Evi km.: 25e
Szeret: tapasztalatok megosztasa.
Nem szeret: Fikázás, kivillanó mellény, cicergés az autóban, előzés
záróvonalon index nélkül, az udvariasság nem megköszönése, kalapos nő pici
autóban bepárásodott szélvédővel hétvégén :-))
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 193.226.237.248)
|
+ - | Re: 2107 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia!
>Segitsetek mivel ragasszam meg az ajtoban levo uveget + vasat ( lemezt
)amihez csatlakozik a bovden.
Bemész az első háztartási boltba és kérsz F.B.S. tubusos ragasztót. A szine
zöld, az illata ecetszagu. azzal ragaszd be az üveget és 12 óra mulva
teljesen megköt.
Csá
Pite
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 193.226.237.248)
|
+ - | Re: Hosszu a HIX-auto. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Valoban igazatok van, tenyleg kicsit hosszu a HIX-auto ujsag, ezert jo
otlet, hogy a subject legyen a leheto legpontosabb.
De van egy tippem. Letezik egy proggi Win95 ala ami kimondottan a HIX
ujsagokhoz irodott. Nagyon jol lehet vele az ujsagot olvasni, a bal
oszlopaban vannak a levelek cimei, es amelyik erdekel arra rakattintasz es
azt kinyitja. Tovabba cikkenkent akar ki is lehet menteni belole (ha paldul
valaszolni akarsz ra), es akar ugyanigy lehet belole nyomtatni is. En mar
egy joideje ezt hasznalom, szuper! Nincs tobbe tul hosszu level, nincs
PgDn-ozas, stb. Csak azt olvasom ami valojaban erdekel belole. Erdemes
kiprobalni. A proggi magyar, shareware (szabadon regisztralhato, ingyenes).
Adok egy URL-t es egy e-mailt is (ez utobbi a proggi keszitoje)
http://www.extra.hu/NagyMacs2
mailto:
Probaljatok ki, erdemes!
Minden jot, udvozlettel: MyChroLesLie (MCLL)
ICQ UIN=32837483 Tel: 06(20)332-1873
mailto:
Home Page: http://www.hix-auto.ini.hu (HIX-auto) (MAR MUKODIK!!)
mirror: http://www.digitel2002.hu/mediavox/
Ekezet & HTML-ready!
** Ez a level ujrahasznositott elektronokon tovabbitodott! **
|
+ - | HIX-AUTO WEB e-amilben (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Tobben felvetettetek, hogy nincs WEB-es eleresetek es igy nem latjatok az
oldalt. Nos erre felkinalok egy lehetoseget. Aki keri annak rendszeresen
frissitesek utan ZIP-be tomoritve szivesen elkuldom az egesz oldalt. Nemi
korlatozas azert sajnos igy van, mert a HIX-auto archivum igy nem fog menni
(egyenlore meg nem is uzemel), es ugyanigy nem fog menni a listatagok
nevjegyzeke, fotoalbuma sem. Ez utobbiakat viszont kulon is el lehet
kuldeni, vegul is megoldhato. A ZIP merete elegge valtozo lehet, kb
400-500kB korul lehet szamolni (persze ez idovel noni fog), es ebbe a
meretbe nincs benne a nevjegyzek... Szoval akit erdekel, az irjon, azoknak
szivesen elkuldom, de kerem hogy mindenki aki keri irja meg, hogy mekkora
attachot tud egyszerre fogadni, nehogy beduguljon a postaladaja (lehet
darabolva is). Megegyezhetunk abban is, hogy akik ezt "megrendelik" azoknak
hetente egyszer egy bizonyos napon kuldenem (lehetoleg mindenkinek
egyszerre, mert igy csak cc-zni kell).
Varom velemenyeteket.
U.i.: hamarosan upgradelem az oldalt, sok modositas van.
Minden jot, udvozlettel: MyChroLesLie (MCLL)
ICQ UIN=32837483 Tel: 06(20)332-1873
mailto:
Home Page: http://www.hix-auto.ini.hu (HIX-auto) (MAR MUKODIK!!)
mirror: http://www.digitel2002.hu/mediavox/
Ekezet & HTML-ready!
** Ez a level ujrahasznositott elektronokon tovabbitodott! **
|
+ - | Eredmeny: TAGSAG 6. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Az hatodik adag levelbomba is megerkezett! Mindenkinek koszonom a
jelentekezeset, fel vannak veve az adatbazisba. Jelenleg 186 cim erkezett
(Szept. 17 14:05).
Aki meg nem kuldott, az batran kuldje el.
Fontos!! CSAK azok a levelek kerulnek be az adatbazisba, amiknek a subjectje
'LISTATAG VAGYOK'
(automatice szurodik).
Aki ezt nem tette meg meg, az meg megteheti. :-)
Minden jot, udvozlettel: MyChroLesLie (MCLL)
ICQ UIN=32837483 Tel: 06(20)332-1873
mailto:
Home Page: http://www.hix-auto.ini.hu (HIX-auto) (MAR MUKODIK!!)
mirror: http://www.digitel2002.hu/mediavox/
Ekezet & HTML-ready!
** Ez a level ujrahasznositott elektronokon tovabbitodott! **
|
+ - | Kodok elkuldve! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Aki 09-17-ig bezarolag kuldott "LISTATAG VAGYOK" subjectu levelet, azoknak
mindnek mara postazva vagyon a belepokodjuk is (186 tag!). Arra kernelek
benneteket, hogy jelezzetek vissza ha a kovetkezo hibak valamelyiket
tapasztaltatok:
1., Ha 09-17-ig feladtatok a levelet, de nem erkezett meg a belepokod,
2., Ha megjott a belepokod, de hianyzik vagy a username vagy a password,
vagy mindketto,
3., Ha a username nem hasonlit az e-amil cimed @ elotti tagjara, illetve
gyanusan idegen szo,
4., Ha a password nem hatjegyu szam.
5., Ha netan 2 vagy tobb belepokodot kaptal. (ha tobb levelet kaptal tolem)
Koszi. Remelem nem sok hiba lesz, de ki tudja? :-)
Termeszetesen aki eddig nem jelentkezett, az sem marad le, barmikor lehet
meg jelentkezni.
Minden jot, udvozlettel: MyChroLesLie (MCLL)
ICQ UIN=32837483 Tel: 06(20)332-1873
mailto:
Home Page: http://www.hix-auto.ini.hu (HIX-auto) (MAR MUKODIK!!)
mirror: http://www.digitel2002.hu/mediavox/
Ekezet & HTML-ready!
** Ez a level ujrahasznositott elektronokon tovabbitodott! **
|
+ - | Fiat Tipo 2.0ie 16V (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Keresek Fiat Tipo 2.0 16V-hez folytószelep helyzetérzékelő pótmétert !
Az autómon lévő adatok alapján a következő tipusra ( vagy az ezt
helyettesitöre )
lenne szükségem : Weber PF09/02 ES107/0101
Amennyiben valakinek lenne ilyen ( vagy tudna olyan forrást ahonnan
reális áron
beszerezhető ) kérem jelezze Nekem !!
vagy
Köszönettel előre is !
|
+ - | Re: kodlampa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Stevie!
Igen, engem is inkabb az elottem haladok hatso kodlampaja zavar inkabb.
Az elso csak akkor, ha tenyleg benan van beallitva (kodkeresonek
hasznalva).
100/120W-os es mas hasonlo teljesitmenyu izzot en eddig meg csak a
Tungsram markaboltban, es egy-ket nagyobb aruhazban lattam, de
_vigyazzatok_! Az uj autok lampai muanyag foncsorral es/vagy"uveggel"
keszulnek, elolvadhat/eltorhet a fenyszoro uveg a nagyobb ho" miatt!!!
Megtortent eset: Opel omega, tulaj vett bele valami ilyen nagyobb telj.
izzot (asszem90/100W) es az elso esoben elrepedt a fenyszoro uvege.
Udv:
Peter
|
+ - | Re: 2107 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
----Eredeti üzenet----
Feladó: Kálmán Zsolt >
Címzett: >
Dátum: 1999. szeptember 16. 20:58
Tárgy: 2107
>Sziasztok
>
>
>Segitsetek mivel ragasszam meg az ajtoban levo uveget + vasat ( lemezt )
>amihez csatlakozik a bovden. A regi Ladakon meg keret volt de sajna ezen is
>valtoztattak de minek ... Sokan pillanat ragasztot mondtak de az nem jo
mert
>merev es 1-2 ablak letekeres es
>ugyanott vagyok ahol elotte. Valami gumiszeruvel ragasztjak a gyarban de
>mivel ?
>Hagyne keljen emiatt kicserelnem a karcmentes uveget.
>Mar csak bennetek bizok ,ha cimet-szervizt tudtok az is jo nem garasoskodni
>akarok inkabb elvi kerdes.
>
>Koszi Zsolt
>UIN:4432143
>
Koszonom a segitsegeteket
Tobben az F.B.S. nevu szilikonos ragasztora mondtatok talan o a nyero
Kiprobalom es reflektalok sikerult-e a mutet.
Kulon koszonom: Szommer Akos + Baksa Zsolt+Dolnay Norbert+Csizmadia 'MFK'
Gezanak a segitseguket.
Bye-bye Zsolt
UIN:4432143
|
+ - | Teligumi SOS HELP ! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ajanlanak megvetelre egy garnitura teli gumit, erdekelne is a dolog,
de nem tul jo a marka (Pneumant PM+S100 155/70R13 72T), mondjon mar
valaki valamit, erdemes megvenni, mert megis jobb mint a gyari Suzuki
teli-nyari gumi, vagy gagyi, csak penzkidobas.
--
Udv:
Bunny
ps.: Ertelmes subject amugy NET ajanlas, szoval mindenkeppen erdemes
betartani.
|
+ - | veszvillogo ki (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Rakoczi uton (a sav kozepen), veszvillogo ki, leany komotosan
irany a fulke, es nekiall telefonalni.
En nem a lanyra haragszom, hanem a Demszkire, aki telerakta
oszloperdovel a Rakoczi utat, hogy ne lehessen a padkara felallni.
Ez kinek volt jo, leszamitva az oszlop gyarat?
Udv: Po:li
|
+ - | Opel Astra TDI melegszik (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello mindenki!
A kovetkezo lenne a _porblemam_, pontosabban egyik kedves ismerosome. Opel
Astra TDI 1.7 hutoje kilyukadt, a "szervizben" vmi Liquid Stop nevu
folyadekkal feltoltottek, azota melegszik. A ventillator fixre van mar kotve
(a termosztat meg ki), a futes folyamatosan megy, igy meg nem sult be. Nincs
porgetve, a motor a korulmenyekhez kepest jo allapotban van.
Kerdeseim:
- Mit tudtok errol a folyadekrol? (Liquid Stop)
- Mit lehetne tenni ebben a helyzetben anelkul, hogy meg kelljen bontani a
motort?
- Mennyit erhet most ez a gep? 4 eves, 225E km van benne, kombi, nem "vadul"
a gazdaja, viszonylagosan jo allapotban van, szervizkonyv OK. A tulaj
megbizhato, esetleg jo penzert eladna.
Elore is koszi a valaszokat.
Benkó Gábor
Mobil: +36 30 910 4398
mailto:
|
+ - | Kinek milyen olaj... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
>Es ugy altalaban: kinek melyik olaj valt be es miert?
megmondom oszinten, hogy en igencsak kultivalom a MOL olajait. Elismerik az
autogyarak is, es ha megnezitek, az azonos arkategoriaba kerulo olajoknal 3-4
kategoriaval jobb (magasabb szintu)
Pl.:
**Kozonseges olaj (Total, Mobil, Castrol 15W40 legolcsobb) altalaban SF-CC
kategoriaju.
**A Mol olaja meg ugyanezert a penzert asszem SJ-FC.
Ha elhiszem, hogy nem hazudnak (elhiszem), akkor jobb minosegu olajat kapok a
penzemert. En alapvetoaen nem hiszek tulzottan az adalekokban, az
alapminosegben annal inkabb. A marka meg marhara nem erdekel...
udv, deejaytiszy
PS:
nalunk a Renault-na'l Mobil es Elf olajok vannak, dragak, az igaz, de szepen
muzsikal veluk a motor.
|
+ - | Izzo, gumi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autosok,
>Ja, es ha mar lampa. Valaki irta, hogy 100/120-as izzoja
>van a fenyszorojaban. Az meg hogy lehet? Hol lehet ilyet
>kapni? Van-e ertelme? Nem sul ki a szeme? (marmint a
>szembejovonek)
Hat az ugy lehet, hogy nem tartja be a szabalyokat.
Tudomasom szerint ugyanis 55/60 a max, amit kozutakon
hasznalhatsz. Mas kerdes, hogy a rendor nem fogja
vele kiszedetni es megnezni, milyen az izzo, igy
nyugodtan vakithatja a jonepet.
>Mondjatok meg legyszives, hogy felszerelhetek-e (a rendor kotekedese
nelkul)
>a hatso tengelyre keskenyebb (155) gumikat, mint az elso tengelyen vannak
>(165)? Ja, es a 155-osek /70-esek, az elsok simak.
1. sok kocsin gyarilag van szelesebb gumi
2. letezik atszamitotabla, ami szerint megmondanam, de --> 4. pont
3. mi az a simak? lekopottak? :)))
4. a guminal mindig min. 3 adatot kell kozolni
Cs.
|
+ - | Kina (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autosok!
Tegnap jottem haza Kinabol. Egy hetet toltottem Pekingben, Tiencsinben
es Belso-Mongoliaban. Az ottani kozlekedesrol szeretnek par gondolatot
megosztani veletek.
Az autopark sokkal jobban nez ki mint amire szamitottam, viszonylag
fiatal autok is vannak. Elsosorban japan es kinai gyartasu japan autok
vannak, de meglepoen sok a Lada es a Skoda( kocka Ladak es Favoritok.)
Elsobbseg mint fogalom nem letezik, mindenki megy amerre akar es dudal,
ennek ellenere halad a forgalom, vszinuleg a biciklisek miatt nagyon
figyelnek egymasra, ritka a baleset. A piros lampat nem nagyon veszik
figyelembe, a behajtani tilos, kot.haladasi irany, stb. tablakat
egyaltalan nem. Talalkoztunk ejjel kivilagitatlan mikrobusszal szembe a
forgalommal, es a mi buszsoforunk is tobbszor eljatszotta hogy 4-5 savos
korforgalomban szembementunk a forgalommal, mert az volt rovidebb.
Peking kornyeken gyonyoru fizetos!! autopalyak vannak, Ny-Europai a
szinvonal es a varosi utak is szerintem verik a pestieket. Igaz, hogy a
2x3 savos utbol joforman 2x2-t a biciklisek hasznalnak.
Belso -Mongoliaban mar mas volt a helyzet. A repuloterrol a varosba
(PAOTOU varosarol van szo) vezeto ut egy resze foldes, katyus, de a
belvarosban mar itt is egesz jo allapotuak a fobb utak. Itt is rengeteg
a bicikli,motor, riksa, es mind megallt feher emberen rohogni.
Dobbenetes volt! A szoke hajam, kek szemem rohogogorcsot valtott ki
szinte mindenkibol.:-))) Es ami a legfobb: mindenhol rengeteg nep...
Hat ennyit diohejban, remelem nem voltam tul hosszu.
Minden jot: Gyula.
|
+ - | Re: Fabia, Octavia - cseh arak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Koszi az osszefoglalot, nagyon erdekes volt!
A hutott italtarto kiraly otlet, meg nem is hallottam ilyesmirol. Latom
buszkek is ra, 3x is szerepel a szovegben...
Szerepel tudomasotok szerint mas markaknal is a klima altal hotott
italtarto/kesztyutarto/piknikkosar :-) ?
Udv,
Doneko
> wrote
> Hello,
>
> mivel sokan kertek, raszantam egy oracskat az idombol, es
> ellatogattam (bar csak virtualisan) Mlada Boleslavba.
> Eloszor is a turelmetlenul vart Skoda Fabia:
|
|